Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Dzelzceļa pārvadājumu likumā

Izdarīt Dzelzceļa pārvadājumu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.) šādus grozījumus:

    1. Izteikt 30.panta sesto daļu šādā redakcijā:

"(6) Ministru kabinets izdod dzelzceļa kravu iekraušanas un nostiprināšanas tehniskos noteikumus, kuros reglamentē:

    1. prasības kravu novietošanai un nostiprināšanai vagonos;
    2. negabarīta un smagsvara kravu iekraušanas, nostiprināšanas un pārvadāšanas nosacījumus;
    3. vagonu saglabātības nodrošināšanas tehniskos noteikumus;
    4. kārtību, kādā Latvijas Republikai saistošajos starptautiskajos nolīgumos paredzētie gabarīta, negabarīta un smagsvara kravu iekraušanas un nostiprināšanas tehniskie noteikumi piemērojami pārvadājumiem iekšzemes satiksmē."

    1. Izteikt 49.panta ceturto daļu šādā redakcijā:

"(4) Ministru kabinets izdod noteikumus par bīstamo kravu pārvadāšanu pa dzelzceļu, kuros nosaka:

    1. bīstamo kravu klasifikāciju;
    2. bīstamās kravas, kuru pārvadāšana pieļaujama pa dzelzceļu;
    3. vagonu un konteineru sagatavošanu bīstamo kravu pārvadājumiem;
    4. pavadzīmes noformēšanas kārtību;
    5. kārtību, kādā Latvijas Republikai saistošajos starptautiskajos nolīgumos paredzētie bīstamo kravu pārvadāšanas noteikumi piemērojami pārvadājumiem iekšzemes satiksmē;
    6. bīstamo kravu pieņemšanas un izsniegšanas noteikumus."

    1. Papildināt likumu ar pārejas noteikumu šādā redakcijā:

"Pārejas noteikums

Ministru kabinets līdz 2003.gada 1.janvārim izdod šā likuma 30.panta sestajā daļā paredzētos dzelzceļa kravu iekraušanas un nostiprināšanas tehniskos noteikumus un 49.panta ceturtajā daļā paredzētos noteikumus par bīstamo kravu pārvadāšanu pa dzelzceļu."

 

 

Tiesību akta projekta

“Grozījumi Dzelzceļa pārvadājumu likumā”

anotācija

(Ja tiesību akta projekts kādu no jautājumiem neskar, attiecīgajā ailē ieraksta:

"Tiesību akta projekts šo jomu neskar")

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pēc Dzelzceļa pārvadājumu likuma stāšanās spēkā 2001.gada 19.janvārī, atbilstoši pastāvošai kārtībai mēneša laikā bija jāizstrādā un jāiesniedz Ministru kabinetā no likuma izrietošo normatīvo aktu projekti. Ņemot vērā to, ka atsevišķu normatīvo aktu izstrāde ir atkarīga no starptautisko dzelzceļu organizāciju ekspertu darbu pabeigšanas termiņiem, kā arī izejot no nepieciešamības veikt zinātniskās pētnieciskās darbības un praktiskus eksperimentus, ir radusies nepieciešamība papildināt Dzelzceļa pārvadājumu likumu ar pārejas noteikumiem.

Likuma 30.panta sestās daļas redakcija neparedz jaunu kravu veidu, ja tādi rastos, iekraušanas un nostiprināšanas tehnisko noteikumu reglamentēšanu.

Savukārt bīstamo kravu pārvadājumos darbojas trīs atšķirīgi noteikumi: virzienā uz Rietumeiropu darbojas Konvencijas COTIF pielikums par bīstamo kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu (RID), uz Centrāleiropas valstīm - pielikums Nolīgumam par Starptautisko kravu satiksmi (SMGS), bet uz NVS valstīm – SMGS ar pielietošanas īpatnībām.

2. Tiesību akta projekta būtība

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dzelzceļa pārvadājuma likuma grozījumu projekts paredz ar Ministru kabineta noteikumiem reglamentēt kravu iekraušanas un nostiprināšanas tehniskos noteikumus jauniem kravu veidiem, un kārtību, kādā piemērojami iekšzemes satiksmē Latvijas Republikai saistošie starptautiskajos nolīgumos paredzētie noteikumi par kravu iekraušanu un nostiprināšanu un bīstamo kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu.

Grozījumu projekts paredz arī papildināt Dzelzceļa pārvadājumu likumu ar pārejas noteikumiem, nosakot termiņu, kādā Ministru kabinets izdod šā likuma attiecīgajos pantos minētos normatīvos aktus, un līdz kuru izdošanai piemērojami satiksmes ministra izdoti normatīvie akti, ciktāl tie nav pretrunā ar Dzelzceļa pārvadājumu likumu.

 

 

II. Kāda var būt tiesību akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

 

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

 

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

 

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

 

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

 

 

 

 

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

Tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtē- jais

gads

 

Trīs nākamie gadi

 

 

*)

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

 

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Papildus jāizdod Ministru kabineta noteikumi “Dzelzceļa kravu iekraušanas un nostiprināšanas tehniskie noteikumi” un Ministru kabineta noteikumi par bīstamo kravu pārvadāšanu pa dzelzceļu.

Ministru kabinets līdz 2003.gada 1.janvārim izdod minētos normatīvos aktus.

Dzelzceļa kravu iekraušanas un nostiprināšanas tehnisko noteikumu projektu un noteikumu projektu par bīstamo kravu pārvadāšanu pa dzelzceļu ir paredzēts izstrādāt, balstoties uz Latvijas Republikai saistošo starptautisko nolīgumu un konvenciju normām.

 

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

3. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

1. Ir notikušas Konsultācijas ar Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas izpilddirektoru un ar Latvijas dzelzceļnieku biedrību.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

2. Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas izpilddirektors un Latvijas dzelzceļnieku biedrība atbalsta grozījumu projektu.

 

 

3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas.

 

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

1. Tiesību akta izpildei netiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas.

 

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

2. Likums neierobežo indivīda tiesības.

 

 

 

Satiksmes ministrs A.Gorbunovs