Likumprojekts
Grozījumi Dzelzceļa pārvadājumu likumā
Izdarīt Dzelzceļa pārvadājumu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.) šādus grozījumus:
"(6) Ministru kabinets izdod dzelzceļa kravu iekraušanas un nostiprināšanas tehniskos noteikumus, kuros reglamentē:
"(4) Ministru kabinets izdod noteikumus par bīstamo kravu pārvadāšanu pa dzelzceļu, kuros nosaka:
"Pārejas noteikums
Ministru kabinets līdz 2003.gada 1.janvārim izdod šā likuma 30.panta sestajā daļā paredzētos dzelzceļa kravu iekraušanas un nostiprināšanas tehniskos noteikumus un 49.panta ceturtajā daļā paredzētos noteikumus par bīstamo kravu pārvadāšanu pa dzelzceļu."
Tiesību akta projekta
Grozījumi Dzelzceļa pārvadājumu likumā
anotācija
(Ja tiesību akta projekts kādu no jautājumiem neskar, attiecīgajā ailē ieraksta:
"Tiesību akta projekts šo jomu neskar")
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Pēc Dzelzceļa pārvadājumu likuma stāšanās spēkā 2001.gada 19.janvārī, atbilstoši pastāvošai kārtībai mēneša laikā bija jāizstrādā un jāiesniedz Ministru kabinetā no likuma izrietošo normatīvo aktu projekti. Ņemot vērā to, ka atsevišķu normatīvo aktu izstrāde ir atkarīga no starptautisko dzelzceļu organizāciju ekspertu darbu pabeigšanas termiņiem, kā arī izejot no nepieciešamības veikt zinātniskās pētnieciskās darbības un praktiskus eksperimentus, ir radusies nepieciešamība papildināt Dzelzceļa pārvadājumu likumu ar pārejas noteikumiem. Likuma 30.panta sestās daļas redakcija neparedz jaunu kravu veidu, ja tādi rastos, iekraušanas un nostiprināšanas tehnisko noteikumu reglamentēšanu. Savukārt bīstamo kravu pārvadājumos darbojas trīs atšķirīgi noteikumi: virzienā uz Rietumeiropu darbojas Konvencijas COTIF pielikums par bīstamo kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu (RID), uz Centrāleiropas valstīm - pielikums Nolīgumam par Starptautisko kravu satiksmi (SMGS), bet uz NVS valstīm SMGS ar pielietošanas īpatnībām. |
|
2. Tiesību akta projekta būtība
|
Dzelzceļa pārvadājuma likuma grozījumu projekts paredz ar Ministru kabineta noteikumiem reglamentēt kravu iekraušanas un nostiprināšanas tehniskos noteikumus jauniem kravu veidiem, un kārtību, kādā piemērojami iekšzemes satiksmē Latvijas Republikai saistošie starptautiskajos nolīgumos paredzētie noteikumi par kravu iekraušanu un nostiprināšanu un bīstamo kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu. Grozījumu projekts paredz arī papildināt Dzelzceļa pārvadājumu likumu ar pārejas noteikumiem, nosakot termiņu, kādā Ministru kabinets izdod šā likuma attiecīgajos pantos minētos normatīvos aktus, un līdz kuru izdošanai piemērojami satiksmes ministra izdoti normatīvie akti, ciktāl tie nav pretrunā ar Dzelzceļa pārvadājumu likumu. |
|
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||
Tūkst. Ls |
||||||
Rādītāji |
Kārtē- jais gads |
Trīs nākamie gadi
|
*) |
|||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||||
3. Finansiālā ietekme Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai Tiesību akta projekts šo jomu neskar
|
||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Papildus jāizdod Ministru kabineta noteikumi Dzelzceļa kravu iekraušanas un nostiprināšanas tehniskie noteikumi un Ministru kabineta noteikumi par bīstamo kravu pārvadāšanu pa dzelzceļu. Ministru kabinets līdz 2003.gada 1.janvārim izdod minētos normatīvos aktus. Dzelzceļa kravu iekraušanas un nostiprināšanas tehnisko noteikumu projektu un noteikumu projektu par bīstamo kravu pārvadāšanu pa dzelzceļu ir paredzēts izstrādāt, balstoties uz Latvijas Republikai saistošo starptautisko nolīgumu un konvenciju normām.
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību
|
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
1. Ir notikušas Konsultācijas ar Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas izpilddirektoru un ar Latvijas dzelzceļnieku biedrību. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
2. Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas izpilddirektors un Latvijas dzelzceļnieku biedrība atbalsta grozījumu projektu.
|
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
1. Tiesību akta izpildei netiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas.
|
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
2. Likums neierobežo indivīda tiesības.
|
Satiksmes ministrs A.Gorbunovs