2001

2001.gada 7.novembrī

9/6- 4 - 1002

Saeimas Prezidijam

 

Aizsardzības un iekšlietu komisija savā š.g. 17.oktobra sēdē 1.lasījumam apsprieda Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījumi likumā “Par policiju”” reģ.nr.1033.

Komisija nolēma noraidīt minēto likumprojektu un, vadoties no Saeimas Kārtības ruļļa 85.pantā paredzētajām tiesībām, izskatīšanai 1.lasījumā izstrādājusi tam alternatīvu likumprojektu “Grozījumi likumā “Par policiju””.

Komisija savā 24. oktobra sēdē nolēma lūgt likumprojektu “Grozījumi likumā “Par policiju”” reģ.nr. 1033 un alternatīvo likumprojektu “Grozījumi likumā “Par policiju”” iekļaut Saeimas sēdes darba kārtībā izskatīšanai 1.lasījumā.

Pielikumā : 1. Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par policiju”” uz vienas lapas.

2. Likumprojekta anotācija uz ____ lapām.

3.Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas atzinums uz vienas lapas.

 

 

 

Dz.Kudums

komisijas priekšsēdētājs

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iesniedz Aizsardzības un iekšlietu komisija Likumprojekts

 

 

 

Grozījumi likumā “ Par policiju ”

Izdarīt likumā "Par policiju" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 31./32.nr.; 1992, 37./38.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 13., 23.nr.; 1995, 2., 24.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 2., 8., 23.nr.; 1999, 12., 23.nr.; 2000, 14.nr. ) šādus grozījumus:

Papildināt 2.pantu ar otro un trešo daļu šādā redakcijā:

Valsts policijas un Drošības policijas darbinieks, kurš veic Valsts civildienesta likumā noteiktās ierēdņa funkcijas un ieņem Valsts policijas priekšnieka vai Drošības policijas priekšnieka noteiktu specializētā valsts civildienesta ierēdņa amatu, ir specializētā valsts civildienesta ierēdnis.

Pašvaldības policijas darbinieks ir persona, kura ieņem noteiktu amatu pašvaldības policijas iestādē ( struktūrvienībā) un ir nokārtojusi atestācijas pārbaudījumu.

 

 

Anotācija likumprojektam

“Grozījumi likumā “Par policiju””

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Valsts civildienesta likums nosaka, ka ierēdnis specializētajā valsts civildienestā ir persona, kas veic šajā likumā noteiktās ierēdņu funkcijas policijā. Tā kā likumā “Par policiju” tas nav noteikts, nepieciešams saskaņot abus minētos likumus.

Likums “Par policiju” paredz, ka policijas darbiniekiem, kuri atvaļināti no dienesta sakarā ar vecuma sasniegšanu vai izdienas pensiju, tiek saglabāti šajā likumā noteiktie atvieglojumi un garantijas.

2. Tiesību akta projekta būtība

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Likumprojekts paredz, ka Valsts policijas un Drošības policijas darbinieki ar speciālajām dienesta pakāpēm ir specializētā valsts civildienesta ierēdņi.

Likuma par budžetu un finansu vadību 21.panta pirmā daļa paredz, ka Ministru kabinets līdz attiecīgā gada 1.oktobrim iesniedz Saeimai pieņemšanai gadskārtējo valsts budžeta likuma projektu (budžeta likumprojektu paketi) un pamatojoties uz Ministru kabineta 2001.gada 27.februāra sēdē (prot.Nr.9, 32.§) nolemto ministrijām uzdots sagatavot grozījumus tiesību aktos atbilstoši valsts budžeta likumprojekta koncepcijai. Likumprojekts atbilstoši minētajai koncepcijai paredz, ka policijas darbiniekiem, kuri atvaļināti no dienesta sakarā ar vecuma sasniegšanu vai izdienas pensiju, netiek saglabāti šajā likumā noteiktie atvieglojumi un garantijas.

II. Kāda var būt tiesību akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtē-

jais

gads

 

Trīs nākamie gadi

 

 

*)

  1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Likumprojekts šo jomu neskar.

*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Nepieciešams sagatavot grozījumus šādos Ministru kabineta noteikumos: Ministru kabineta 2001.gada 3.jūlija noteikumi Nr.283 “Noteikumi par darba samaksu Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm”, Ministru kabineta 1999.gada 7.septembra noteikumi Nr.317 “Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas reglaments”, Ministru kabineta 1998.gada 15.decembra noteikumi Nr.460 “Iekšlietu ministrijas sistēmas darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm disciplinārais reglaments”, Ministru kabineta 1998.gada 8.decembra noteikumi Nr.447 “Iekšlietu ministrijas iestāžu ierindas un komandējošā sastāva formas tērpu un atšķirības zīmju apraksts un mantiskās apgādes normas”, Ministru kabineta 1998.gada 21.aprīļa noteikumi Nr.148 “Noteikumi par uzturdevas kompensāciju Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm” un Ministru kabineta noteikumus par Iekšlietu ministrijas sistēmas darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm valsts obligāto apdrošināšanu.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

   

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

 

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas.

 

 

3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

  1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Tiesību akta izpilde tiks nodrošināta līdzšinējā kārtībā. Jaunas valsts institūcijas netiks radītas.

 

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Likumprojekts šo jomu neskar.