2001.gada 7.novembrī
9/6- 4 - 1002
Saeimas Prezidijam
Aizsardzības un iekšlietu komisija savā š.g. 17.oktobra sēdē 1.lasījumam apsprieda Ministru kabineta iesniegto likumprojektu Grozījumi likumā Par policiju reģ.nr.1033.
Komisija nolēma noraidīt minēto likumprojektu un, vadoties no Saeimas Kārtības ruļļa 85.pantā paredzētajām tiesībām, izskatīšanai 1.lasījumā izstrādājusi tam alternatīvu likumprojektu Grozījumi likumā Par policiju.
Komisija savā 24. oktobra sēdē nolēma lūgt likumprojektu Grozījumi likumā Par policiju reģ.nr. 1033 un alternatīvo likumprojektu Grozījumi likumā Par policiju iekļaut Saeimas sēdes darba kārtībā izskatīšanai 1.lasījumā.
Pielikumā : 1. Likumprojekts Grozījumi likumā Par policiju uz vienas lapas.
2. Likumprojekta anotācija uz ____ lapām.
3.Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas atzinums uz vienas lapas.
Dz.Kudums
komisijas priekšsēdētājs
Iesniedz Aizsardzības un iekšlietu komisija Likumprojekts
Grozījumi likumā Par policiju
Izdarīt likumā "Par policiju" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 31./32.nr.; 1992, 37./38.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 13., 23.nr.; 1995, 2., 24.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 2., 8., 23.nr.; 1999, 12., 23.nr.; 2000, 14.nr. ) šādus grozījumus:
Papildināt 2.pantu ar otro un trešo daļu šādā redakcijā:
Valsts policijas un Drošības policijas darbinieks, kurš veic Valsts civildienesta likumā noteiktās ierēdņa funkcijas un ieņem Valsts policijas priekšnieka vai Drošības policijas priekšnieka noteiktu specializētā valsts civildienesta ierēdņa amatu, ir specializētā valsts civildienesta ierēdnis.
Pašvaldības policijas darbinieks ir persona, kura ieņem noteiktu amatu pašvaldības policijas iestādē ( struktūrvienībā) un ir nokārtojusi atestācijas pārbaudījumu.
Anotācija likumprojektam
Grozījumi likumā Par policiju
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Valsts civildienesta likums nosaka, ka ierēdnis specializētajā valsts civildienestā ir persona, kas veic šajā likumā noteiktās ierēdņu funkcijas policijā. Tā kā likumā Par policiju tas nav noteikts, nepieciešams saskaņot abus minētos likumus. Likums Par policiju paredz, ka policijas darbiniekiem, kuri atvaļināti no dienesta sakarā ar vecuma sasniegšanu vai izdienas pensiju, tiek saglabāti šajā likumā noteiktie atvieglojumi un garantijas. |
||||
2. Tiesību akta projekta būtība
|
Likumprojekts paredz, ka Valsts policijas un Drošības policijas darbinieki ar speciālajām dienesta pakāpēm ir specializētā valsts civildienesta ierēdņi. Likuma par budžetu un finansu vadību 21.panta pirmā daļa paredz, ka Ministru kabinets līdz attiecīgā gada 1.oktobrim iesniedz Saeimai pieņemšanai gadskārtējo valsts budžeta likuma projektu (budžeta likumprojektu paketi) un pamatojoties uz Ministru kabineta 2001.gada 27.februāra sēdē (prot.Nr.9, 32.§) nolemto ministrijām uzdots sagatavot grozījumus tiesību aktos atbilstoši valsts budžeta likumprojekta koncepcijai. Likumprojekts atbilstoši minētajai koncepcijai paredz, ka policijas darbiniekiem, kuri atvaļināti no dienesta sakarā ar vecuma sasniegšanu vai izdienas pensiju, netiek saglabāti šajā likumā noteiktie atvieglojumi un garantijas. |
||||
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
tūkst. Ls |
|||||
Rādītāji |
Kārtē- jais gads |
Trīs nākamie gadi
|
*) |
||
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Nepieciešams sagatavot grozījumus šādos Ministru kabineta noteikumos: Ministru kabineta 2001.gada 3.jūlija noteikumi Nr.283 Noteikumi par darba samaksu Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm, Ministru kabineta 1999.gada 7.septembra noteikumi Nr.317 Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas reglaments, Ministru kabineta 1998.gada 15.decembra noteikumi Nr.460 Iekšlietu ministrijas sistēmas darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm disciplinārais reglaments, Ministru kabineta 1998.gada 8.decembra noteikumi Nr.447 Iekšlietu ministrijas iestāžu ierindas un komandējošā sastāva formas tērpu un atšķirības zīmju apraksts un mantiskās apgādes normas, Ministru kabineta 1998.gada 21.aprīļa noteikumi Nr.148 Noteikumi par uzturdevas kompensāciju Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm un Ministru kabineta noteikumus par Iekšlietu ministrijas sistēmas darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm valsts obligāto apdrošināšanu. |
|||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas.
|
|||||
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
||||||
|
Tiesību akta izpilde tiks nodrošināta līdzšinējā kārtībā. Jaunas valsts institūcijas netiks radītas.
|
|||||
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts šo jomu neskar.
|