Likumprojekts
Grozījumi likumā "Par policiju"
Izdarīt likumā "Par policiju" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 31./32.nr.; 1992, 37./38.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 13., 23.nr.; 1995, 2., 24.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 2., 8., 23.nr.; 1999, 12., 23.nr.; 2000, 14.nr.) šādus grozījumus:
"9) Valsts robežsardzei – ārvalstnieku un bezvalstnieku ieceļošanas, uzturēšanās, izceļošanas un tranzīta noteikumu ievērošanas kontrolē un profilaksē."
"81) aizturēt līdz nodošanai kompetentām iestādēm personas, kas pārkāpušas ārvalstnieku un bezvalstnieku ieceļošanas, uzturēšanās, izceļošanas un tranzīta noteikumu prasības;".
Likumprojekta
“Grozījumi likumā “Par policiju””
anotācija
|
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Latvijas Republikā ārvalstnieku un bezvalstnieku nelegālās ieceļošanas, uzturēšanās un izceļošanas uzraudzību un kontroli veic vairākas Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādes – Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, Valsts policija un Valsts robežsardze. Daļa Valsts policijas un Valsts robežsardzes kompetencē esošās funkcijas nelietderīgi dublējas. Lai novērstu minēto funkciju dublēšanos, noteiktu Valsts policijas un Valsts robežsardzes kompetenci ārvalstnieku un bezvalstnieku nelegālās ieceļošanas, uzturēšanās un izceļošanas uzraudzības un kontroles jomā, nepieciešams veikt Valsts policijas Imigrācijas policijas reorganizāciju. |
2. Tiesību akta projekta būtība |
Ārvalstnieku un bezvalstnieku nelegālās ieceļošanas, uzturēšanās un izceļošanas uzraudzības un kontroles jomā tiks novērsta Valsts policijas un Valsts robežsardzes kompetencē esošo funkciju nelietderīga dublēšanās. Reorganizējot Valsts policijas Imigrācijas policiju, Valsts robežsardzes sastāvā, saskaņā ar 2001.gada 13.martā Ministru kabinetā akceptēto “Valsts robežsardzes attīstības koncepciju 2001. - 2005.gadam” tiks izveidots imigrācijas dienests. Paaugstināsies tiesību aizsardzības iestāžu darbības efektivitāte nelegālās imigrācijas apkarošanas jomā. |
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar.
|
|||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar.
|
|||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||
tūkst. Ls |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
*) |
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||
3. Finansiālā ietekme |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar.
|
|||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada
|
|
Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) |
Ir izstrādāti likumprojekti “Grozījumi Robežsardzes likumā”, “Grozījumi likumā “Par ārvalstnieku un bezvalstnieku ieceļošanu un uzturēšanos Latvijas Republikā””, “Grozījumi likumā “Par patvēruma meklētājiem un bēgļiem Latvijas Republikā””. Kā arī būs nepieciešams izdarīt grozījumus Ministru kabineta 1999.gada 6.aprīļa noteikumos Nr.131 “Latvijas Republikas vīzu izsniegšanas kārtība”, Ministru kabineta 1998.gada 27.oktobra noteikumos Nr.423 ”Patvēruma meklētāju izmitināšanas centra “Mucenieki” nolikums”” un Ministru kabineta 1994.gada 14.septembra rīkojumā Nr.418 “Par Imigrācijas policiju”. |
norādot to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
||||
|
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību
|
Tiesību akta projekts nav saistīts ar Eiropas Savienības tiesību aktiem. |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
|
|
||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas.
|
|||
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
||||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas likuma izpildei netiks radītas, samazināsies Valsts policijas kompetencē esošās funkcijas. |
|||
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Tiesību akta projekts nodrošina indivīda tiesību saglabāšanu. |
Iekšlietu ministrs M.Segliņš