Likumprojekts
Grozījums Bērnu tiesību aizsardzības likumā
Izdarīt Bērnu tiesību aizsardzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 15.nr.; 2000, 8., 12.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt 64.1 pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Tieslietu ministrija uzrauga bāriņtiesu (pagasttiesu) darbu adopcijas lietu kārtošanā."
Bērnu tiesību aizsardzības likuma
grozījumu projekta anotācija
I Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašreiz Bērnu tiesību aizsardzības likumā nav normu, kuras regulētu bāriņtiesu un pagasttiesu uzraudzību adopcijas jautājumos. |
2. Tiesību akta projekta būtība |
Saskaņā ar 1993.gada 29.maija Hāgas konvencijas par bērnu aizsardzību un sadarbību starpvalstu adopcijas jautājumos prasībām ir nepieciešams iestrādāt Latvijas Republikas likumdošanas aktos pārraudzības mehānismu pār oficiāli atzītajām institūcijām. Šajā gadījumā tās ir bāriņtiesas un pagasttiesas, tāpēc ir izstrādāts grozījumu projekts likumā Par bāriņtiesām un pagasttiesām. Līdz ar to arī nepieciešams papildināt Tieslietu ministrijas kompetences uzskaitījumu Bērnu tiesību aizsardzības likumā. |
II Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
III Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetu tūkst. Ls |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
*) |
||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Nav paredzamas izmaiņas budžeta ieņēmumos. |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Izmaiņas budžeta izdevumos atrunātas grozījumu projekta likumā Par bāriņtiesām un pagasttiesām anotācijā. |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Tiesību aktu projekts šo jomu neskar. |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Tiesību aktu projekts šo jomu neskar. |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada
IV Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Nav nepieciešami grozījumi esošajā tiesību normu sistēmā. |
V Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību aktu projekts tieši nav saistīts ar Eiropas līguma prasībām tiesību normu saskaņošanas jomā. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību aktu projekts tiešā veidā šo jomu neskar. |
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
- |
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
VI Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību aktu projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav bijušas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīciju (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs neatbalsta) |
|
3.Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav bijušas. |
VII Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likuma izpilde notiks pastāvošās institucionālās sistēmas ietvaros. |
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Tiesību aktu projekts neparedz indivīda tiesību ierobežojumus. |