Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Iedzīvotāju reģistra likumā

Izdarīt Iedzīvotāju reģistra likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 19.nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 5.panta otro daļu šādā redakcijā:

"(2) Personas kodu piešķir tikai Pārvalde. Tas ir nemainīgs, izņemot gadījumus, kad personai tiek precizēts dzimšanas datums vai persona tikusi adoptēta."

2. Izteikt 6.pantu šādā redakcijā:

"6.pants. Dokuments, uz kura pamata ziņas par personu iekļauj Reģistrā, ir Pārvaldes priekšnieka apstiprināta un Pārvaldes darbinieka vai pašvaldības dzimtsarakstu nodaļas darbinieka aizpildīta noteikta parauga pirmuzskaites veidlapa. Kārtību, kādā pašvaldības dzimtsarakstu nodaļas darbinieks aizpilda pirmuzskaites veidlapu, pēc saskaņošanas ar tieslietu ministru apstiprina iekšlietu ministrs."

3. 7.pantā:

papildināt pantu ar jaunu trešo daļu šādā redakcijā:

"(3) Ziņas par notiesātām personām, kurām nav reģistrētas dzīvesvietas, Reģistrā iekļauj tā Pārvaldes nodaļa, kuras teritorijā atrodas brīvības atņemšanas iestāde.";

uzskatīt līdzšinējo trešo daļu par ceturto daļu.

4. 10.panta pirmajā daļā:

papildināt 5.punktu pēc vārda "datums" ar vārdiem "un laiks";

papildināt 10.punktu pēc vārda "reģistrētās" ar vārdiem "vai norādītās";

izteikt 14.punkta "a" apakšpunktu šādā redakcijā:

"a) numurs un sērija;";

izteikt 18.punktu šādā redakcijā:

"18) ziņas par pēdējo laulāto:

a) personas kods,

b) vārds (vārdi),

c) uzvārds,

d) dzimums,

e) dzimšanas datums,

f) tautība,

g) valstiskā piederība un tās veids,

h) miršanas datums;";

papildināt 20.punkta "a" apakšpunktu pēc vārda "numurs" ar vārdiem "un sērija";

izteikt 21. un 22.punktu šādā redakcijā:

"21) ziņas par bērniem līdz 16 gadu vecumam:

a) personas kods,

b) vārds (vārdi),

c) uzvārds,

d) dzimums,

e) dzimšanas datums,

f) tautība,

g) valstiskā piederība un tās veids,

h) miršanas datums;

22) ziņas par māti un tēvu:

a) personas kods,

b) vārds (vārdi),

c) uzvārds,

d) dzimums,

e) dzimšanas datums,

f) tautība,

g) valstiskā piederība un tās veids,

h) miršanas datums;";

papildināt 23.punktu ar "c" apakšpunktu šādā redakcijā:

"c) tiesas nolēmuma spēkā stāšanās datums;";

izteikt 24.punktu šādā redakcijā:

"24) ziņas par izceļošanu no Latvijas uz pastāvīgu dzīvi ārvalstī:

a) izceļošanas datums,

b) valsts, uz kuru persona izceļo,

c) dokumenta, ar kuru persona izceļo, veids, numurs, izdevējvalsts, izdošanas vieta un datums, derīguma termiņš;";

papildināt 25.punktu ar "e" apakšpunktu šādā redakcijā:

"e) tiesas nolēmuma spēkā stāšanās datums;";

papildināt 27.punkta "a" apakšpunktu pēc vārda "datums" ar vārdiem "un laiks";

papildināt panta pirmo daļu ar 30. un 31.punktu šādā redakcijā:

"30) ziņas par aizbildnības vai aizgādnības nodibināšanu vai izbeigšanu:

a) nolēmuma, ar kuru personai nodibināta vai izbeigta aizbildnība vai aizgādnība, spēkā stāšanās datums,

b) dokumenta, ar kuru nodibināta vai izbeigta aizbildnība vai aizgādnība, veids, numurs, izdevējiestāde un izdošanas datums;

31) ziņas par personas aizbildņiem vai aizgādņiem:

a) personas kods,

b) vārds (vārdi),

c) uzvārds,

d) dzimums,

e) dzimšanas datums,

f) tautība,

g) valstiskā piederība un tās veids,

h) miršanas datums."

5. Aizstāt 10.panta otrajā daļā vārdus "šā panta pirmajā daļā" ar vārdiem "šajā likumā".

6. Aizstāt 14.pantā vārdu "emigrēšanas" ar vārdiem "izceļošanas uz pastāvīgu dzīvi ārvalstī".

7. Izteikt 15.panta otro daļu šādā redakcijā:

"(2) Ja persona, kurai ir Latvijas valstiskā piederība, uzturas ārpus Latvijas ilgāk par sešiem mēnešiem, tās pienākums ir paziņot Pārvaldei savas dzīvesvietas adresi ārvalstīs, kā arī citas izmaiņas Reģistrā iekļautajās ziņās par sevi, saviem bērniem, kas jaunāki par 16 gadiem, un par personām, kas atrodas viņas aizbildnībā vai aizgādnībā (ar Latvijas konsulārās vai diplomātiskās pārstāvniecības starpniecību), ja šīs izmaiņas izdarītas ārvalstu institūcijās."

8. 16.pantā:

izteikt pirmās daļas 4.punktu šādā redakcijā:

"4) personas, kurām ir Latvijas valstiskā piederība un kuras uzturas ārpus Latvijas ilgāk par sešiem mēnešiem (ar Latvijas konsulārās vai diplomātiskās pārstāvniecības starpniecību);";

papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

"(3) Ja informācijas sniedzēji ir valsts nozīmes datu pārraides tīkla abonenti, tie papildus veic arī ziņu aktualizāciju Reģistrā, izmantojot valsts nozīmes datu pārraides tīklu."

 

Tiesību akta projekta

“Grozījumi Iedzīvotāju reģistra likumā

anotācija

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

Iekļaujot ziņas Iedzīvotāju reģistrā, likumā konstatētas nepilnības, kas negatīvi ietekmē reģistrā iekļauto ziņu pilnību un kvalitāti.

2. Tiesību akta projekta būtība

 

 

 

Novērstas nepilnības un trūkumi likumā:

  1. tiek pieļauta koda maiņa, personu adoptējot,
  2. noteiktas dzimtsarakstu darbinieku pilnvaras aizpildīt pirmuzskaites veidlapas;
  3. noteikta kārtība, kādā ziņas Iedzīvotāju reģistrā iekļauj par personām, kuras notiesātas ar brīvības atņemšanu un kurām nav reģistrētas dzīvesvietas;
  4. precizēts to ziņu apjoms, kuras sniedzamas gadījumā, ja persona no valsts izceļo;
  5. papildināts Iedzīvotāju reģistrā iekļaujamo ziņu apjoms attiecībā uz personas bērniem un vecākiem;
  6. paredzēts Iedzīvotāju reģistrā iekļaut ziņas par aizbildnības un aizgādnības nodibināšanu vai izbeigšanu.

 

II. Kāda var būt tiesību akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

 

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

 

tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtē-

jais

gads

 

Trīs nākamie gadi

 

 

*)

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

3. Finansiālā ietekme

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

   

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

3. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Konsultācijas nav notikušas

 

 

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

 

Konsultācijas nav notikušas

 

 

3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas

 

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Radīt jaunas valsts institūcijas nav nepieciešams. Esošo institūciju funkcijas paplašinātas netiek

 

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Indivīda tiesības likums neierobežo

 

 

Iekšlietu ministrs M.Segliņš

 

 

A.Astahova

Pilsonības un migrācijas lietu

pārvaldes Juridiskās nodaļas

vadītāja vietniece

7219583, anda@pmlp.gov.lv