Iesniedz Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Iesniedz Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Alternatīvs likumprojekts

 

Grozījums likumā

“Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli”

Izdarīt likumā “Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli” (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 14.nr.; 1995, 22.nr.; 1997, 9.nr.; 1999, 17.nr., 24.nr.) šādu grozījumu:

Izteikt 12.panta tekstu šādā redakcijā:

“12.pants. Ienākumi no izložu un azartspēļu nodevas [maksa par speciālo atļauju (licenci)] tiek ieskaitīti Ministru kabineta izveidotajā speciālajā budžetā, un tie izmantojami likumā “Par izlozēm un azartspēlēm” noteiktajā kārtībā.

Ienākumi no azartspēļu nodokļa 75 procentu apmērā ieskaitāmi šā panta pirmajā daļā minētajā speciālajā budžetā, bet 25 procentu apmērā - tās pašvaldības budžetā, kuras teritorijā tiek organizēta azartspēle.

Ienākumi no valsts mēroga izložu nodokļa ieskaitāmi šā panta pirmajā daļā minētajā speciālajā budžetā, bet no vietējā mēroga izložu nodokļa - tās pašvaldības budžetā, kuras teritorijā tiek organizēta izloze.”

Likums stājas spēkā 2002. gada 1. janvārī.

 

Likumprojekta

“Grozījums likumā “Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli”

Anotācija

 

I. Kādēļ likums ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

  1. “Likumā par valsts budžetu” ir paredzēta tikai viena nemainīga programma sportam, kas nevar nodrošināt nozares plānveidīgu attīstību.
  2. Sporta nozare aptver ļoti plašas darbības spektru, ieskaitot sporta izglītību, tautas sportu, sporta bāzes, sporta veidu attīstību, sporta meistarības pilnveidi, sporta medicīnu, zinātni, kas savstarpēji ir cieši saistītas jomas un to attīstība ir dinamiska, un prasa arvien jaunus līdzekļus.
  3. Piešķirot papildus finansu līdzekļus sporta nozarei, iespējams uzlabot sabiedrības veselību, ierobežot noziedzību, tādējādi samazināt izdevumus, kas nepieciešami veselības aprūpei un drošībai.

2. Likuma projekta būtība

Likumprojekts paredz speciālā budžeta izveidošanu un tajā ieskaitīto ienākumu proporcionālu sadalīšanu Latvijas Kultūrkapitāla fonda projektiem un Latvijas Olimpiskās komitejas programmām, tādējādi palielinot līdzekļus sporta nozarei.

II. Kāda var būt likuma

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

neietekmē

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

neietekmē

3. Sociālo seku izvērtējums

neietekmē

4. Ietekme uz vidi

neietekmē

III. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

Rādītāji

Kārtējais gads

Trīs nākamie gadi

tūkst. Ls

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Likums valsts budžeta ieņēmumus neietekmēs.

-

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 

-

3. Finansiālā ietekme

Likuma ieviešanai nebūs nepieciešami izdevumi, kas saistīti ar darbinieku atlaišanas pabalstu izmaksu.

-

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Pieņemot likumprojektu, iespējams uzlabot sabiedrības veselību, samazināt noziedzību, kā arī samazināt izdevumus, kas nepieciešami veselības aprūpei un drošībai.

-

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

   

IV. Kāda var būt likumprojekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Likumprojekta darbības nodrošināšanai:

  • jāveic izmaiņas likumā “Par izlozēm un azartspēlēm”;
  • jāizstrādā Ministru kabineta noteikumi, kas nosaka speciālā budžeta izveidošanu.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

neietekmē

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

neskar

3. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

 

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Ar Latvijas Olimpisko komiteju un Latvijas Sporta federāciju padomi, kura apvieno 67 nevalstiskās sporta organizācijas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Minētās nevalstiskās organizācijas ir šī likumprojekta sagatavošanas iniciatores un aktīvi piedalījušās likuma projekta izstrādes procesā.

3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

nav notikušas

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde

1. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde no valsts puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Likums neparedz jaunu institūciju izveidošanu.

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo.

Likums indivīda tiesības neskar.

 

 

 

 

V.Balodis

Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas priekšsēdētājs