Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Fizisko personu noguldījumu garantiju likumā

Izdarīt Fizisko personu noguldījumu garantiju likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 13.nr.; 2000, 13.nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt likuma nosaukumu šādā redakcijā:

"Noguldījumu garantiju likums".

2. Aizstāt visā likumā:

vārdu "banka" (attiecīgā skaitlī un locījumā) ar vārdiem "noguldījumu piesaistītājs" (attiecīgā skaitlī un locījumā);

vārdu "noguldījums" (attiecīgā skaitlī un locījumā) ar vārdiem "garantētais noguldījums" (attiecīgā skaitlī un locījumā).

3. Izteikt 1.pantu šādā redakcijā:

"1.pants. Likumā ir lietoti šādi termini:

1) garantētais noguldījums – noguldījumu piesaistītājā atvērtajā noguldītāja kontā esošie naudas līdzekļi jebkurā valūtā un noguldījumu piesaistītāja saistības pret noguldītāju, kas radušās, sniedzot finansu pakalpojumu saskaņā ar likuma vai līguma noteikumiem;

2) garantētā atlīdzība – naudas summa, ko noguldījumu nepieejamības gadījumā izmaksā šajā likumā noteiktajā kārtībā un apmērā;

3) kopīgs noguldījums – garantētais noguldījums, kuru kopīgi veikušas divas vai vairākas personas vai par kura izmantošanu divām vai vairākām personām ar noguldījumu piesaistītāju rakstiski noslēgtajā līgumā ir nostiprinātas tiesības, izņemot noguldījumu, kuru ir veikušas fiziskās personas kā personālsabiedrības dalībnieki vai līdzīgas personu apvienības bez juridiskās personas statusa biedri (dalībnieki);

4) noguldījumu piesaistītājs – Latvijas Republikā reģistrēta banka, ārvalstu bankas filiāle vai kooperatīvā krājaizdevu sabiedrība;

5) noguldījumu nepieejamības gadījums – noguldījumu piesaistītāja nespēja izmaksāt noguldījumus šādu iemeslu dēļ:

a) Finansu un kapitāla tirgus komisija (turpmāk – Komisija) ir anulējusi licenci kredītiestādes vai krājaizdevu sabiedrības darbībai, un tiesa pasludinājusi noguldījumu piesaistītāju par likvidējamu vai

b) tiesa ir pieņēmusi nolēmumu par noguldījumu piesaistītāja bankrota procedūras uzsākšanu;

6) noguldītājs – persona, kam ir garantētais noguldījums noguldījumu piesaistītājā;

7) noguldījumu garantiju fonds – mantas kopums, ko veido šā likuma 7.pantā minēto subjektu iemaksas un ko pārvalda Komisija."

4. 2.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Šā likuma mērķis ir noteikt garantiju vispārīgos principus attiecībā uz noguldījumiem noguldījumu piesaistītājos, kā arī noguldījumu garantiju fonda veidošanas, pārvaldīšanas un izlietošanas kārtību.";

papildināt pantu ar jaunu otro un trešo daļu šādā redakcijā:

"(2) Šā likuma noteikumi ir attiecināmi uz Latvijas Republikā reģistrētu banku filiālēm ārvalstīs, ja šo valstu normatīvie akti neparedz to obligātu piedalīšanos attiecīgās valsts noguldījumu garantiju sistēmā.

(3) Šā likuma noteikumi nav attiecināmi uz ārvalstu banku filiālēm Latvijā, ja šo valstu normatīvie akti paredz noguldījumu garantēšanu banku filiālēs ārvalstīs, ieskaitot Latviju, aptver visus šajā likumā paredzētos noguldījumus un garantētā atlīdzība nav mazāka par šajā likumā noteikto.";

uzskatīt līdzšinējo otro daļu par ceturto daļu.

5. 3.pantā:

izteikt pirmo un otro daļu šādā redakcijā:

"(1) Neatkarīgi no noguldījuma izdarīšanas dienas garantētā atlīdzība vienam noguldītājam par noguldījumu bankā ir šāda:

1) no šā likuma spēkā stāšanās dienas līdz 1999.gada 31.decembrim - noguldījuma pamatsummas apmērā, bet ne vairāk kā 500 latu;

2) no 2000.gada 1.janvāra līdz 2001.gada 31.decembrim - noguldījuma apmērā, bet ne vairāk kā 1000 latu;

3) no 2002.gada 1.janvāra līdz 2003.gada 31.decembrim - noguldījuma apmērā, bet ne vairāk kā 3000 latu;

4) no 2004.gada 1.janvāra līdz 2005.gada 31.decembrim - noguldījuma apmērā, bet ne vairāk kā 6000 latu;

5) no 2006.gada 1.janvāra līdz 2007.gada 31.decembrim - noguldījuma apmērā, bet ne vairāk kā 9000 latu;

6) no 2008.gada 1.janvāra - garantētā noguldījuma apmērā, bet ne vairāk kā 13000 latu.

(2) Ja noguldītājam vienā noguldījumu piesaistītājā ir vairāki garantētie noguldījumi, visus viena noguldītāja garantētos noguldījumus summē un uzskata par vienu garantēto noguldījumu.";

papildināt pantu ar jaunu trešo un ceturto daļu šādā redakcijā:

"(3) Noguldītāja tiesības uz garantēto atlīdzību un tās viņa saistības pret noguldījumu piesaistītāju, kuru izpildes termiņš iestājas līdz šā likuma 14.pantā noteiktā noguldītāju pretenziju iesniegšanas termiņa beigām, tiek savstarpēji dzēstas ar ieskaitu, un to ņem vērā, aprēķinot garantētās atlīdzības lielumu.

(4) Par kopīgo noguldījumu garantētā atlīdzība tiek izmaksāta katrai kopīgo noguldījumu veikušajai personai atbilstoši tās līgumā ar noguldījumu piesaistītāju noteiktajai noguldījuma daļai. Ja katras personas daļas apmērs kopīgajā noguldījumā nav noteikts, kopīgais noguldījums sadalāms vienlīdzīgās daļās.";

uzskatīt līdzšinējo trešo daļu par piekto daļu.

6. Izteikt II nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:

"II nodaļa. Noguldījumu garantiju fonds".

7. Izteikt 4. un 5.pantu šādā redakcijā:

"4.pants. Komisija nodrošina noguldījumu garantiju līdzekļu uzkrāšanu noguldījumu garantiju fondā, noguldījumu garantiju fonda pārvaldīšanu un garantētās atlīdzības izmaksu, kā arī īsteno kreditoru prasījuma tiesības pret noguldījumu piesaistītāju izmaksātās garantētās atlīdzības apmērā.

5.pants. Noguldījumu garantiju fonda līdzekļus uzkrāj un garantētās atlīdzības izmaksu uzrauga Komisijas konsultatīvā finansu un kapitāla tirgus padome."

8. Izteikt 8.pantu šādā redakcijā:

"8.pants. (1) Banka un ārvalstu bankas filiāle mēneša laikā pēc licences kredītiestādes darbībai saņemšanas veic noguldījumu garantiju fondā vienreizēju sākotnējo iemaksu 50000 latu apmērā, bet kooperatīvā krājaizdevu sabiedrība viena mēneša laikā pēc licences krājaizdevu sabiedrības darbībai saņemšanas – 100 latu apmērā.

(2) Noguldījumu piesaistītāja maksājumi ceturksnī noguldījumu garantiju fondā tiek noteikti 0,05 procentu apmērā no garantēto noguldījumu vidējā atlikuma noguldījumu piesaistītājā iepriekšējā ceturksnī. Noguldījumu piesaistītāja maksājumi veicami latos.

(3) Maksājumi noguldījumu garantiju fondā netiek veikti par:

1) centrālo banku un noguldījumu piesaistītāju noguldījumiem;

2) finansu iestāžu noguldījumiem;

3) centrālo valdību (valsts institūcijas, tai skaitā ministrijas, vēstniecības, pārstāvniecības, aģentūras, padomes, izglītības, veselības aizsardzības, tiesībaizsardzības, kultūras iestādes un citas valsts iestādes, kuras finansē no attiecīgās valsts budžeta) un pašvaldību (valsts institūcijas, kuras finansē no attiecīgās valsts vietējo valdību budžetiem) noguldījumiem;

4) tranzītfondiem (saistības pret Latvijas Republikas valdību, kuras izriet no kredītiestādei piešķirtajiem speciālajiem fondiem tranzītkredītu izsniegšanai).

(4) Noguldījumu piesaistītājs veic maksājumus noguldījumu garantiju fondā līdz brīdim, kad iemaksātā summa sasniedz apmēru, kas nodrošina likumā garantētās atlīdzības izmaksu tiem šā noguldījumu piesaistītāja noguldītājiem, kuriem saskaņā ar likumu ir tiesības uz šādu atlīdzību. Ja nepieciešamās garantētās atlīdzības apmērs šim noguldījumu piesaistītājam palielinās, tas atjauno maksājumus noguldījumu garantiju fondā.

(5) Noguldījumu piesaistītāja izdarītie maksājumi noguldījumu garantiju fondā ir iekļaujami noguldījumu piesaistītāja izdevumos."

9. 9.pantā:

izslēgt vārdus "fizisko personu";

papildināt pantu pēc vārda "lielumu" ar vārdiem "ievērojot šā likuma 8.panta trešajā daļā noteikto".

10. Izteikt 10., 11., 12., 13. un 14.pantu šādā redakcijā:

"10.pants. (1) Noguldījumu piesaistītājs līdz katra ceturkšņa pirmā mēneša divdesmitajam datumam veic maksājumus noguldījumu garantiju fondā šā likuma 8.pantā noteiktajā apmērā, ieskaitot līdzekļus kontā Latvijas Bankā.

(2) Noguldījumu piesaistītāja izdarītās iemaksas noguldījumu garantiju fondā nav uzskatāmas par noguldījumu garantiju fonda saistībām pret noguldījumu piesaistītāju un nav atmaksājamas, ja tā darbība tiek izbeigta.

11.pants. Noguldījumu piesaistītājam ir pienākums Komisijas padomes noteiktajā kārtībā un termiņā iesniegt Komisijai mēneša pārskatu par garantētajiem noguldījumiem.

12.pants. (1) Noguldījumu piesaistītāja pienākums ir aprēķināt un samaksāt soda naudu par termiņā nesamaksātajām summām noguldījumu garantiju fondā, soda naudu iemaksājot kontā Latvijas Bankā.

(2) Soda nauda par termiņā nesamaksātajām summām noguldījumu garantiju fondā ir 0,05 procenti no termiņā nesamaksātās summas. Soda nauda ir aprēķināma par laiku, par kuru noguldījumu piesaistītājs nav samaksājis aprēķināto katra ceturkšņa maksājumu.

(3) Ja noguldījumu piesaistītājs nokavējis noteikto maksājuma termiņu vairāk par 30 dienām, Komisijai saskaņā ar tās lēmumu ir tiesības bezstrīda kārtībā piedzīt termiņā nesamaksātās summas un soda naudu no tā konta Latvijas Bankā, iesniedzot Komisijas lēmumu Latvijas Bankai.

(4) Ja noguldījumu piesaistītājs vairāk par diviem mēnešiem nav labprātīgi un pilnā apmērā veicis maksājumus noguldījumu garantiju fondā, Komisija brīdina noguldījumu piesaistītāju par licences kredītiestādes vai krājaizdevumu sabiedrības darbībai anulēšanu.

(5) Ja noguldījumu piesaistītājs ilgāk par mēnesi pēc tam, kad Komisija pieņēmusi lēmumu izteikt brīdinājumu par licences kredītiestādes vai krājaizdevu sabiedrības darbībai anulēšanu, nav labprātīgi un pilnā apmērā veicis maksājumus noguldījumu garantiju fondā, Komisija var anulēt noguldījumu piesaistītājam izsniegto licenci kredītiestādes vai krājaizdevumu sabiedrības darbībai.

13.pants. (1) Noguldījumu garantiju fondu izlieto garantēto atlīdzību izmaksām, garantētās atlīdzības izmaksas organizēšanas izmaksām un samaksai pārvaldītājam, ja saskaņā ar šā panta otro daļu noguldījumu garantiju fonda pārvaldīšana ir nodota citam pārvaldītājam. Noguldījumu garantiju fondu pārvalda saskaņā ar Komisijas padomes apstiprinātiem noteikumiem, un naudas līdzekļus glabā kontā Latvijas Bankā.

(2) Noguldījumu garantiju fonda pārvaldīšanu ar Komisijas padomes lēmumu un uz līguma pamata var uzticēt citam pārvaldītājam.

(3) Ienākumus (augļus), kas iegūti, pārvaldot noguldījumu garantiju fondu, ieskaita šajā fondā.

(4) Noguldījumu garantiju fonda līdzekļus aizliegts izmantot šajā likumā neparedzētiem mērķiem. Citus Komisijas līdzekļus, kas nav noguldījumu garantiju fonda līdzekļi, aizliegts izmantot garantētās atlīdzības izmaksām.

14.pants. (1) Garantēto atlīdzību izmaksā tikai tiem noguldītājiem, kuri likumā noteiktajā termiņā pēc noguldījumu nepieejamības gadījuma iestāšanās ir iesnieguši savas pretenzijas noguldījumu piesaistītāja likvidatoram vai administratoram un kuru pretenzijas minētās personas ir atzinušas. Noguldījumu nepieejamības gadījums iestājas ar dienu, kad stājies spēkā tiesas nolēmums par noguldījumu piesaistītāja atzīšanu par likvidējamu vai par bankrota procedūras uzsākšanu.

(2) Komisija vai tās pilnvarota persona garantētās atlīdzības izmaksas veic saskaņā ar noguldījumu piesaistītāja likvidatora vai administratora apstiprinātu sarakstu, kuru noguldījumu piesaistītāja likvidators vai administrators iesniedz Komisijai ne vēlāk kā desmit dienu laikā pēc šā panta pirmajā daļā minētā termiņa beigām."

11. Aizstāt 15., 16. un 20.pantā vārdus "Finansu un kapitāla tirgus komisija" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "Komisija" (attiecīgā locījumā).

12. Izteikt 17. un 18.pantu šādā redakcijā:

"17.pants. Garantētā atlīdzība netiek izmaksāta:

1) par centrālo banku un noguldījumu piesaistītāju noguldījumiem;

2) par finansu iestāžu noguldījumiem;

3) par valsts varas un valsts pārvaldes iestāžu noguldījumiem, tai skaitā tranzītfondiem;

4) par to noguldītāju noguldījumiem, kuri saskaņā ar likumu ir ar noguldījumu piesaistītāju saistītas personas;

5) par trešo personu noguldījumiem, kas veikti šā panta 7.punktā minēto personu vārdā vai uzdevumā (pilnvarojumā);

6) par noguldījumiem ar noguldītājiem individuāli piešķirtām sevišķi augstām procentu likmēm vai citiem noteikumiem, kuru izpilde veicinājusi noguldījumu piesaistītāja finansiālā stāvokļa pasliktināšanos;

7) par garantētajiem noguldījumiem, kas saistīti ar noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanu vai kas atzīstami par noziedzīgi iegūtiem līdzekļiem, ja stājies spēkā notiesājošs tiesas spriedums;

8) par garantētajiem noguldījumiem, kas pieņemti kā nodrošinājums noguldītāja vai trešo personu saistībām pret noguldījumu piesaistītāju, līdz pilnīgai šo saistību izpildei;

9) par garantētajiem noguldījumiem, kas izriet no prasījuma, kurš pret noguldījumu piesaistītāju radies vai varētu rasties no noguldījumu piesaistītāja darījuma ar uzrādītāja noguldījumu (depozītu) sertifikātiem un uzrādītāja obligācijām;

10) par noguldījumiem, kas saskaņā ar likumu veido noguldījumu piesaistītāja pašu kapitālu;

11) par garantētajiem noguldījumiem, kas saskaņā ar likumu ir apķīlāti vai arestēti.

18.pants. Garantētās atlīdzības lielumu nosaka atbilstoši garantētā noguldījuma apmēram noguldījumu nepieejamības gadījuma iestāšanās dienā."

13. Aizstāt 19.pantā vārdus "maksātnespējas iestāšanās dienā, kas noteikta tiesas spriedumā" ar vārdiem "noguldījumu nepieejamības gadījuma iestāšanās dienā".

14. Aizstāt 20.pantā vārdu "termiņus" ar vārdu "laiku".

15. Papildināt III nodaļu ar 20.1 un 20.2 pantu šādā redakcijā:

"20.1 pants. (1) Garantēto atlīdzību izmaksā ne vēlāk kā triju mēnešu laikā no dienas, kad iestājies noguldījumu nepieejamības gadījums.

(2) Komisijai saskaņā ar Komisijas padomes lēmumu ir tiesības noteikt garantētās atlīdzības izmaksas termiņa pagarinājumu uz laiku, kas nepārsniedz trīs mēnešus.

(3) Komisijai saskaņā ar Komisijas padomes lēmumu ir tiesības noteikt garantētās atlīdzības izmaksas termiņa pagarinājumu vēl divas reizes, katru reizi uz laiku, kas nepārsniedz trīs mēnešus.

20.2 pants. (1) Noguldījumu piesaistītājam pirms noguldījuma izdarīšanas ir pienākums sniegt noguldītājam informāciju par garantētās atlīdzības apmēru un izmaksas kārtību.

(2) Noguldījumu piesaistītājam reklāmai atļauts izmantot tikai vispārīgu atsauci uz savu dalību noguldījumu garantiju sistēmā, aizliegts izmantot jebkuru skaitlisku informāciju attiecībā uz noguldījumu garantijām."

16. Papildināt pārejas noteikumus ar 4.punktu šādā redakcijā:

"4. Likuma 8.panta pirmās daļas noteikumi netiek piemēroti attiecībā uz noguldījumu piesaistītājiem, kuri licenci kredītiestādes vai krājaizdevu sabiedrības darbībai saņēmuši pirms šīs tiesību normas stāšanās spēkā."

 

Likums stājas spēkā 2003.gada 1.janvārī.

 

 

Tiesību akta projekta

“Grozījumi Fizisko personu noguldījumu garantiju likumā”

anotācija

(Ja tiesību akta projekts kādu no jautājumiem neskar, attiecīgajā ailē ieraksta:

  1. "Tiesību akta projekts šo jomu neskar")
  2. I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

    1. Pašreizējās situācijas raksturojums

    Saskaņā ar 1995. gada 12. jūnijā Luksemburgā parakstītā "Eiropas līguma par asociācijas izveidošanu starp Eiropas Kopienām un to Dalībvalstīm, no vienas puses, un Latvijas Republiku, no otras puses" (turpmāk – Eiropas līgums)
    69. pantu, kas Saeimā tika pieņemts un apstiprināts ar likumu 1995. gada 31. augustā, Latvijas Republika ir apņēmusies nodrošināt, lai tās normatīvie akti kļūtu savietojami ar Eiropas Kopienas likumdošanu. Starp Eiropas līguma 70. pantā noteiktajām jomām, uz kurām jo sevišķi ir attiecināma likumu tuvināšana, ir minēta arī banku sfēra.

    2. Tiesību akta projekta būtība

    Eiropas Kopienas direktīvaNr. 94/19/EC "Par noguldījumu garantiju shēmām" paredz attiecināt noguldījumu garantiju sistēmu gan uz fiziskām personām, gan arī juridiskām personām, kā arī citus būtiskus noteikumus, kas nav iestrādāti esošajā tiesiskajā regulējumā. Šobrīd spēkā esošais Fizisko personu noguldījumu garantiju likums paredz vienīgi fizisko personu veikto noguldījumu garantēšanu, kas neatbilst minētās Eiropas Kopienas direktīvas prasībām. Lai novērstu šīs neatbilstības, ir nepieciešams veikt atbilstošus likuma grozījumus.

    II. Kāda var būt tiesību akta

    ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

    1. Ietekme attiecībā uz makro-ekonomisko vidi

    Palielinās tautsaimniecības konkurētspēju un veicinās banku pakalpojumu eksporta attīstību.

    2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un adminis-tratīvo procedūru vienkāršošanu

    Veicinās uzņēmējdarbību un administratīvo procedūru vienkāršošanu.

    3. Sociālo seku izvērtējums

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

    4. Ietekme uz vidi

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

     

    III. Kāda var būt tiesību akta Ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

     

    tūkst. Ls

    Rādītāji

    Kārtē

    jais

    gads

    Trīs nākamie gadi

    *)

    1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

             

    1. 2. Izmaiņas budžeta izdevumos
    2. Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

             

  3. 3. Finansiālā ietekme
  4. Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

             

  5. 4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai
  6. Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

             

  7. 5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins
  8. Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

             

    *) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

    IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

    Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

    Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

    Tiek izstrādāti grozījumi Kredītiestāžu likumā, lai savstarpēji saskaņotu abu likumu noteikumus. Šie grozījumi tiks iekļauti apjomīgā Kredītiestāžu likuma grozījumu paketē, kas šī gada laikā tiks iesniegta valdībai.

    V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

    1. Saistības pret Eiropas Savienību

    Likumprojekts izpilda Latvijas Republikas ar Eiropas līgumu uzņemtās saistības normatīvo aktu saskaņošanas jomā, paredzot Eiropas Savienības tiesību normu prasībām atbilstošu noguldījumu garantēšanas kārtību.

    2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

    3. Atbilstības izvērtējuma tabula

    Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

    1994. gada 30. maija Eiropas Kopienas direktīva Nr. 94/19/EC "Par noguldījumu garantiju shēmām";

    publikācija: Official Journal L 135, 31/05/1994 p. 0005-0014.; http://europa.eu.int/eur-lex/de/lif/dat/1994/de_394L0019.html

     

    Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

    ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

    Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

    Komentāri

    1. pants.

    3. pants

    4. pants.

    5. pants.

    8. pants.

    9. pants.

    10. pants.

    12. pants.

     

    15. pants.

    1. pants.

    1. pants.

    Preambula un 1. pants.

    Preambula un 8. pants.

     

    1. pants.

    3. pants.

    2. pants un 7. panta otrā daļa, 1. pielikums.

    9. un 10. pants.

    Atbilst

    Atbilst.

    Atbilst.

    Atbilst.

     

     

     

    Atbilst.

    Atbilst.

    Atbilst.

     

    Atbilst.

     

     

     

     

     

    Grozījumi izriet no direktīvas būtības.

    VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

    1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

    Ar Latvijas Komercbanku asociāciju.

    2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

    Latvijas Komercbanku asociācijas ierosinājumi ir iestrādāti tiesību akta projektā, un tā atbalsta tiesību akta projekta tālāko virzību.

    3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

    Ir notikušas konsultācijas ar Pasaules Bankas un Starptautiskā valūtas fonda ekspertiem.

    VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

    1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

    Tiesību akta projekta izpildi īstenos Finansu un kapitāla tirgus komisija. Jaunas institūcijas radītas netiks.

    2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

    Tiesību akta projekts neierobežo indivīda tiesības.

     

     

    Ministrs G.Bērziņš