Likumprojekts
Grozījumi Kredītiestāžu likumā
Izdarīt Kredītiestāžu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 23.nr.; 1996, 9., 14., 23.nr.; 1997, 23.nr.; 1998, 13.nr.) šādus grozījumus:
63.pantā:
papildināt pirmo daļu aiz vārdiem "valsts institūcijām" ar vārdiem "un amatpersonām";
papildināt pirmo daļu ar 6.punktu šādā redakcijā:
"6) zvērinātam tiesu izpildītājam – izpildu lietā par naudas summu piedziņu civillietā vai krimināllietā.";
papildināt otro daļu aiz vārdiem "valsts institūcijas" ar vārdiem "vai amatpersonas".
Likums stājas spēkā 2001.gada 1.jūlijā.
LIKUMPROJEKTA
“GROZĪJUMI KREDĪTIESTĀŽU LIKUMĀ ”
ANOTĀCIJA
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Kredītiestāžu likums šobrīd spēkā esošajā redakcijā ir paredzētas izmeklēšanas institūciju un tiesu iestāžu tiesības saņemt informāciju par kredītiestādes klientiem. Saskaņā ar Ministru kabineta darbības plānu notiekošā Latvijas tiesu izpildītāju institūta reforma paredz izveidot zvērinātu tiesu izpildītāju institūtu. Likumprojekts ‘’Grozījumi Kredītiestāžu likumā” izstrādāts, lai nodrošinātu Kredītiestāžu likuma atbilstību zvērināta tiesu izpildītāja institūta ieviešanai. |
2.Tiesību akta projekta būtība |
Izstrādātais likumprojekts paredz nodrošināt zvērinātam tiesu izpildītājam, kā valsts amatpersonai pielīdzinātai personai, tiesības iegūt tiesas un citu instītūciju nolēmumu izpildes procesuālo darbību veikšanai nepieciešamo informāciju par kredītiestādes klientiem. |
II.Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1.Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
2.Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Zvērinātu tiesu izpildītāju efektīvas darbības un tiesas nolēmumu kvalitatīvas izpildes nodrošināšana radītu lielāku ārvalstu investoru uzticību Latvijas tiesu sistēmai un iespaidotu arī uzņēmējdarbības attīstību un investīciju pieplūdi. |
3.Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
4.Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
III.Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts un pašvaldību budžetiem |
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos. |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
3.Finansiālā ietekme. |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
Kādi normatīvie akti - likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Likumprojekts - Zvērinātu tiesu izpildītāju likums; |
V.Kādām Latvijas satarptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
|
1.Saistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
2.Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
3.Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
VI.Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
1.Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
2.Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
3.Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|
1.Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likuma izpildei nav paredzēta jaunu valsts institūciju radīšana, kā arī nav paredzēts paplašināt esošo institūciju funkcijas. |
2.Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |