Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi likumā "Par valsts uzņēmumu"

Izdarīt likumā "Par valsts uzņēmumu" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 29./31.nr.; 1993, 22./23.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 3., 17.nr.; 1996, 1., 13.nr.) šādus grozījumus:

1. Izslēgt 11.panta devītajā daļā, 12.panta otrajā daļā, 14.panta pirmajā daļā un 18.panta pirmajā daļā vārdus "Valsts īpašuma fonds vai" (attiecīgā locījumā).

2. Izteikt 4.panta otro teikumu šādā redakcijā:

"Valsts uzņēmumu pārzina ar likumu vai Ministru kabineta rīkojumu noteikta valsts institūcija (turpmāk - valsts institūcija)."

3. 11.pantā:

izteikt pirmās daļas trešo teikumu šādā redakcijā:

"Veselu ražotni vai cehu var pārdot tikai saskaņā ar likumiem un privatizācijas noteikumiem.";

aizstāt astotajā daļā vārdus "Latvijas Civilprocesa kodeksa 418.pants" ar vārdiem "Civilprocesa likums".

4. Aizstāt 12.panta trešajā daļā vārdus "Valsts īpašuma fondā" ar vārdiem "valsts institūcijā".

5. Aizstāt 13.panta otrajā daļā vārdus "komitejas priekšsēdētājs" ar vārdiem "valsts institūcijas vadītājs".

6. Izslēgt 14.panta ceturtajā daļā vārdus "Valsts finansu inspekcijai".

7. Izteikt 15.panta otro daļu šādā redakcijā:

"Valsts uzņēmumam likumā noteiktajā kārtībā ar tās institūcijas rakstveida atļauju, kuras pārziņā valsts uzņēmums atrodas, ir tiesības piedalīties uzņēmējsabiedrībās. Ja uzņēmējsabiedrībā tiek ieguldīta valsts manta, šo mantu novērtē valsts akciju sabiedrība "Valsts nekustamā īpašuma aģentūra". Šādos gadījumos valsts intereses pārstāv valsts uzņēmuma direktors. Valsts kapitāla daļai atbilstošā dividende tiek ieskaitīta valsts uzņēmuma ienākumos."

8. Izteikt 23.panta otro daļu šādā redakcijā:

"Valsts uzņēmums tikai likumā noteiktajos gadījumos var bez valsts institūcijas atļaujas daļu no tīrās peļņas ziedot, dāvināt vai pārskaitīt labdarības mērķiem."

9. Aizstāt 24.panta otrajā daļā vārdus "Valsts finansu inspekcijas, kredītiestādes" ar vārdiem "Valsts ieņēmumu dienesta".

10. Papildināt likumu ar pārejas noteikumu šādā redakcijā:

"Pārejas noteikums

Šā likuma 15.panta otrajā daļā paredzēto valsts akciju sabiedrības "Valsts nekustamā īpašuma aģentūra" funkciju veic bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība "Privatizācijas aģentūra" līdz brīdim, kad bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība "Privatizācijas aģentūra" saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu šo funkciju ir nodevusi valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamā īpašuma aģentūra"."

 

LIKUMPROJEKTA

“Grozījumi likumā “Latvijas Republikas likums

par Valsts uzņēmumu””

ANOTĀCIJA

Jautājums

Iesniedzēja sniegtā informācija

  1. Kādēļ likums ir vajadzīgs?

(Atbildot uz jautājumu, jāizskaidro:

  1. pašreizējā situācija – jāpamato, kādēļ neapmierina spēkā esošais tiesiskais regulējums;
  2.  

     

     

  3. likumprojekta koncepcija – jāpaskaidro, kāpēc likums ir nepieciešams.)

 

 

 

Spēkā esošā likumdošana paredz, ka privatizējamie valsts uzņēmumi ir tiesīgi piedalīties uzņēmējsabiedrībās un bezpeļņas organizācijās, tikai saņemot BO VAS “Privatizācijas aģentūra” rakstisku atļauju.

Likumprojekts nepieciešams, lai pēc Privatizācijas aģentūras likvidācijas tās tiesības valsts uzņēmumu pārvaldē varētu nodot citām institūcijām.

  1. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz tautsaimniecības attīstību?

(Atbildot uz jautājumu, jāanalizē ietekme uz:

  1. tautsaimniecības konkurētspēju;
  2. eksporta attīstību;
  3. nodarbinātību;
  4. investīciju pieplūdi;
  5. uzņēmējdarbību;
  6. vidi.)

 

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

  1. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz valsts budžetu?

(Atbildot uz jautājumu, jāpaskaidro, vai ieviešot attiecīgo likumu:

  1. valsts budžetā prognozējami neparedzēti izdevumi;
  2. samazināsies vai palielināsies valsts budžeta ienākumi;
  3. nākamajos piecos gados samazināsies vai palielināsies budžeta ienākumi.)

 

 

 

 

 

Nav prognozējami neparedzēti valsts budžeta izdevumi.

Neietekmēs valsts budžeta ienākumus.

 

Neietekmēs valsts budžeta ienākumus.

  1. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu un vai ir nepieciešami grozījumi citos normatīvajos aktos?

(Atbildot uz jautājumu, jāpaskaidro, kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi – papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.)

 

 

 

Papildus normatīvie akti nav jāizdod.

5. Vai likumprojekts atbilst Latvijas starptautiskajām saistībām?

(Atbildot uz jautājumu jāpamato:

  1. atbilstība saistībām pret Eiropas
  2. Savienību - no kāda starptautisko tiesību akta saistība izriet, kāda ir saistības būtība, kā šis likumprojekts izpilda šo starptautisko saistību;

  3. atbilstība Eiropas Kopienu tiesībām attiecīgajā nozarē – jānorāda arī tiesību aktu Nr.;
  4. atbilstība saistībām ar Pasaules tirdzniecības organizāciju;
  5. atbilstība citām Latvijas starptautiskajām saistībām.)

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

  1. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde?

(Atbildot uz jautājumu, jāpaskaidro:

  1. kā tiks nodrošināta likumu izpilde no valsts puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas, vai paplašinās esošo institūciju funkcijas;
  2. kā tiks nodrošināta kontrole no indivīda puses – kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likumprojekts viņu ierobežo.)

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

 

 

 

Ministrs A.Kalvītis