Likumprojekts
Grozījums likumā "Par valsts un pašvaldību
īpašuma objektu privatizāciju"
Izdarīt likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 6., 14.nr.; 1996, 23.nr.; 1997, 15.nr.; 1998, 9.nr.; 1999, 8., 24.nr.) grozījumu un papildināt pārejas noteikumus ar 4., 5., 6. un 7.punktu šādā redakcijā:
"4. Šajā likumā minētās Privatizācijas aģentūras funkcijas pēc Privatizācijas aģentūras likvidācijas uzsākšanas Ministru kabinets ir tiesīgs ar rīkojumu nodot citām institūcijām.
5. Šajā likumā minēto Privatizācijas aģentūras funkciju nodošana citai institūcijai pēc pārejas noteikumu 4.punktā minētā Ministru kabineta rīkojuma izdošanas noformējama ar Privatizācijas aģentūras un attiecīgās institūcijas parakstītu pieņemšanas un nodošanas aktu.
6. Privatizācijas aģentūras likvidācijas laikā tās likvidatoru darbību jautājumos, kas saistīti ar valsts īpašuma objektu privatizāciju, pārrauga šā likuma 9.pantā minētā padome un citas valsts institūcijas.
7. Privatizācijas aģentūras likvidācijas izdevumu finansēšanas tāmi pēc ekonomikas ministra valsts pilnvarnieka Privatizācijas aģentūrā priekšlikuma apstiprina un grozījumus tajā izdara Ministru kabinets. Šā likuma 11.panta trešajā daļā paredzētos rezerves fonda līdzekļus var izmantot arī likvidācijas izdevumu finansēšanai."
Likumprojekta
,,Grozījums likumā ,,Par valsts un pašvaldību īpašuma
objektu privatizāciju
a n o t ā c i j a
Jautājums |
Iesniedzēja sniegtā informācija |
(Atbildot uz jautājumu, jāizskaidro:
|
Spēkā esošais likums nosaka valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizācijas kārtību un Privatizācijas aģentūras funkcijas, tiesības un pienākumus valsts īpašuma objektu privatizācijas procesā Sakarā ar Privatizācijas aģentūras likvidācijas uzsākšanu privatizācijas process tiktu kavēts, ja netiks mainīta spēkā esošā kārtība. Likums nepieciešams, lai nodrošinātu valsts īpašuma privatizācijas procesa pabeigšanu pēc Privatizācijas aģentūras likvidācijas. |
(Atbildot uz jautājumu, jāanalizē ietekme uz:
|
Likums veicinās tautsaimniecības konkurences spēju, investīciju pieplūdi, uzņēmējdarbību, kā arī var veicināt eksporta attīstību un nodarbinātību, jo nodrošinās privatizācijas (atsavināšanas) procesa nepārtrauktību.
Likums šo jomu neskar. |
(Atbildot uz jautājumu, jāpaskaidro, vai ieviešot attiecīgo likumu:
nākamajos piecos gados samazināsies vai palielināsies budžeta ienākumi.) |
Nav prognozējami neparedzēti valsts budžeta izdevumi. Valsts budžeta ienākumi netiek ietekmēti.
Budžeta ienākumi netiek ietekmēti. |
(Atbildot uz jautājumu, jāpaskaidro, kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.) |
Vienlaikus ir izstrādāti grozījumi likumā Par uzņēmējdarbībai sniegtā valsts un pašvaldību atbalsta kontroli, ,,Par sabiedrībām ar ierobežotu atbildību, ,,Par akciju sabiedrībām, ,,Latvijas Republikas likums par Valsts uzņēmumu, ,,Par nodokļiem un nodevām, ,,Par valsts un pašvaldību finansu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu, Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās, ,,Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās, ,,Par zemes privatizāciju lauku apvidos, ,,Par īpašuma tiesību atjaunošanu uz uzņēmumiem un citiem īpašuma objektiem, ,,Par valsts un pašvaldību uzņēmumu pārveidošanu statūtsabiedrībās, ,,Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju, ,,Par vērtspapīriem, Augstākās Padomes lēmumā ,,Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu. Ar minētajiem likumiem saistītie Ministru kabineta noteikumu projekti tiks izstrādāti pēc šo likumprojektu akceptēšanas Ministru kabinetā. |
5. Vai likumprojekts atbilst Latvijas starptautiskajām saistībām? (Atbildot uz jautājumu jāpamato:
|
Likums šo jomu neskar. |
(Atbildot uz jautājumu, jāpaskaidro:
|
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas, jo likuma izpildi nodrošinās esošās valsts institūcijas.
Likums šo jomu neskar. |
Ekonomikas ministra vietā finansu ministrs G.Bērziņš
prlikan