Likumprojekts
Grozījumi Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā
Izdarīt Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 6.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā likumā vārdus "brīvā muitas zona" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "brīvā zona" (attiecīgā locījumā).
2. Izslēgt 1.panta 5.punktu.
3. Izteikt 2.pantu šādā redakcijā:
"2.pants
Šis likums nosaka Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas un izmantošanas kārtību, kā arī uzņēmējdarbības un ieguldījumu veikšanas īpatnības, rīcību ar nekustamo īpašumu un ārvalstnieku darba īpatnības Liepājas speciālajā ekonomiskajā zonā."
4. Izteikt 7.pantu šādā redakcijā:
"7.pants
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā pilnībā ir spēkā Latvijas Republikas likumi un citi normatīvie akti. Ar šo likumu tiek noteikti izņēmumi attiecībā uz Liepājas speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējsabiedrībām vienīgi uzņēmējdarbības un ieguldījumu jautājumos, ārvalstnieku darba jautājumos, kā arī attiecībā uz rīcību ar nekustamo īpašumu."
5. 10.panta pirmajā daļā:
aizstāt 4.punktā vārdus "šajā likumā" ar vārdiem "likumā "Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās"";
izteikt 5.punktu šādā redakcijā:
"5) nosaka brīvās zonas un to robežas, saskaņojot ar Valsts ieņēmumu dienestu to atbilstību brīvās zonas režīma ieviešanai;".
6. Izteikt 21.pantu šādā redakcijā:
"21.pants
(1) Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes izsniegtā apliecība ir Liepājas speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējsabiedrībai valsts vārdā izsniegts dokuments, kas apliecina, ka šai uzņēmējsabiedrībai ir tiesības piemērot likumā "Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās" paredzētos tiešo nodokļu atvieglojumus.
(2) Apliecības norakstu Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde iesniedz Valsts ieņēmumu dienestam un pašvaldībai.
(3) Apliecība nav vienpusēji atsaucama, anulējama, ne arī citādi vienpusēji izbeidzama tās darbība kā vien likumā "Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās" noteiktajā kārtībā."
7. Aizstāt 22.pantā vārdus "šajā likumā" ar vārdiem "likumā "Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās"".
8. Izteikt 24.panta 4.punktu šādā redakcijā:
"4) sagaidāmo preču ražošanas un pakalpojumu apjomu vai kravu apgrozījumu."
9. Izteikt 25.panta trešās daļas 4.punktu šādā redakcijā:
"4) citas darbības, kas nav vērstas uz preču ražošanu, pakalpojumu sniegšanu, tirdzniecību un cita veida darbību par atlīdzību."
10. Izteikt 26.pantu šādā redakcijā:
"26.pants
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējsabiedrība nodrošina tās teritorijā ievesto, ražoto un no tās izvesto preču kontroli."
11. Izslēgt likuma IV nodaļu.
12. Izslēgt likuma VI nodaļu.
13. Papildināt 57.pantu aiz vārdiem "nodokļu atvieglojumus" ar vārdiem "izņemot gadījumus, ja likuma grozījumi izdarīti atbilstoši Latvijas starptautiskajām saistībām".
Likums stājas spēkā 2001.gada 1.janvārī.
Likumprojekta
Grozījumi Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā
anotācija
Jautājums |
Iesniedzēja sniegtā informācija |
1. Kādēļ likums ir vajadzīgs: a) pašreizējā situācija;
b) likumprojekta koncepcija
|
a) Pašreiz spēkā esošajā Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā noteiktie kritēriji tiešo nodokļu atvieglojumu saņemšanai neatbilst Eiropas Savienības valsts atbalstu reglamentējošiem dokumentiem (Eiropas Savienības Reģionālā atbalsta vadlīnijas 4.8.punktam, kas Latvijai ir saistošs saskaņā ar Eiropas līguma 64.pantu), jo netiek ievērots nosacījums, ka tiešo nodokļu atvieglojumu saņemšanai jābūt sasaistītai ar uzņēmumu veiktajiem ieguldījumiem. Pretrunā ar Pasaules tirdzniecības organizācijas līguma par subsīdijām un pretsubsīdijām 3.pantu ir Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā iestrādātais kritērijs, atbilstoši kuram nodokļu atvieglojumus ir tiesīgas izmantot vienīgi uzņēmējsabiedrības, kuras vairāk nekā 80% preču eksportē. Grozījumi likumā arī nepieciešami, lai muitas lietu tiesiskais regulējums netiktu dublēts vairākos tiesību aktos un nebūtu pretrunā ar muitas likumu, kas satura, struktūras un terminoloģijas ziņā atbilst Eiropas Savienības Muitas kodeksam un tā ieviešanas noteikumiem. Atbilstoši Eiropas Savienības rekomendācijām muitas režīms Latvijas Republikā jāregulē tikai Muitas likumā. Kamēr attiecīgie likuma grozījumi nav veikti, Latvijas sarunās par iestāšanos Eiropas Savienībā nevar tikt slēgta sadaļa Konkurences politika. b) Likumprojekts paredz no Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma izslēgt visas normas, kuras ir saistītas ar nodokļu atvieglojumu piemērošanu, un ietvert tās likumprojektā Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās. Tādējādi tiktu unificēti nodokļu atvieglojumi un to piemērošanas kārtība Latvijas brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās, kā arī saskaņoti ar Eiropas Savienības prasībām tiešo nodokļu atvieglojumu piešķiršanas kritēriji speciālo ekonomisko zonu uzņēmumiem. |
2. Kā likums var ietekmēt tautsaimniecības attīstību Ietekme uz:
|
Likumprojekts tieši neietekmēs tautsaimniecības attīstību, jo atbilstoši koncepcijai uzņēmējdarbības attīstību un investīciju piesaisti veicinošu nodokļu režīmu speciālajās ekonomiskajās zonās reglamentēs likumprojekts Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās.
|
3. Kā likums var ietekmēt valsts budžetu:
|
|
4. Kā likums var ietekmēt spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
Likumprojekts jāpieņem vienlaicīgi ar likumprojektu Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās, kura projekts ir iesniegts vienotā paketē ar šo likumprojektu. |
5. Kāda ir likuma atbilstība Latvijas starptautiskajām saistībām:
|
|
6. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde:
nodrošinājums no indivīda puses. |
|
Finansu ministrs G.Bērziņš