Projekts
Saeima ir pieņēmusi un Valsts
prezidents izsludina šādu likumu:
Par valsts budžetu 2001.gadam
1) rajonu un republikas pilsētu pašvaldībām pašvaldību pamata, vispārējās vidējās izglītības, profesionālās izglītības, speciālās izglītības iestāžu un daļējai interešu izglītības programmu, mūzikas un mākslas skolu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 73 826 872 latu apmērā saskaņā ar 6., 7., 8., 9. un 10.pielikumu;
2) rajonu un republikas pilsētu pašvaldībām pašvaldību speciālajām pirmsskolas iestādēm, internātskolām un sanatorijas tipa internātskolām, speciālajām internātskolām bērniem ar fiziskās un garīgās attīstības traucējumiem 17 480 645 latu apmērā saskaņā ar 11.pielikumu;
3) pašvaldību tautas mākslas pašdarbības kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 212 708 latu apmērā saskaņā ar 12.pielikumu;
4) pagastu, pilsētu un rajonu teritorijas attīstības plānu izstrādāšanai 440 000 latu apmērā saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem;
1) pašvaldību finansu izlīdzināšanas fondam 7 277 897 latu apmērā;
2) Administratīvi teritoriālās reformas likuma izpildei 400 000 latu apmērā.
Likums stājas spēkā 2001.gada 1.janvārī.
Valsts prezidente V.Vīķe-Freiberga
Likumprojekta Par valsts budžetu 2001.gadam
ANOTĀCIJA
1.Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
jāpamato, kādēļ neapmierina spēkā esošais tiesiskais regulējums |
|
koncepcija jāpaskaidro, kāpēc šis tiesību akts ir nepieciešams |
Saskaņā ar likumā Par budžetu un finansu vadību noteikto budžets ir līdzeklis valsts politikas realizācijai ar finansiālām metodēm. Tas ir valdības finansiālās darbības un vadības pamatā. Budžeta mērķis ir noteikt un pamatot, kādi līdzekļi nepieciešami valdībai, citām valsts institūcijām un pašvaldībām to valsts pienākumu izpildei, kuru finansēšana ir noteikta ar likumdošanas aktiem, nodrošinot, lai tajā laikposmā, kuram šie līdzekļi paredzēti, izdevumus segtu atbilstoši ieņēmumi. Visi maksājumi, kas saskaņā ar likumu vai citu normatīvo aktu vai līgumu ieskaitāmi valsts budžeta ieņēmumos, ir valsts budžeta līdzekļi, kurus saskaņā ar gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktu apropriāciju apropriē valsts mērķim. Valsts budžeta līdzekļus var piešķirt vai saņemt vienīgi ar gadskārtējā valsts budžeta likumā paredzētu apropriāciju. Valsts budžeta izdevumi sastāv no apropriācijām, kas noteiktas konkrētām valsts vajadzībām saskaņā ar gadskārtējo valsts budžeta likumu. |
2.Kāda var būt tiesību akta iespējamā ietekme uz tautsaimniecības attīstību |
Likumprojekts Par valsts budžetu 2001.gadam izstrādāts ievērojot likuma Par budžetu un finansu vadību izvirzītās prasības, resoru iesniegtos priekšlikumus, kā arī ņemot vērā valsts ekonomisko stāvokli un tautsaimniecības attīstības tendences turpmākajiem gadiem. Valdība realizēs stingru fiskālo politiku, saskaņā ar Valdības un Starptautiskā valūtas fonda vienošanos. Valsts konsolidētā budžeta (valsts pamatbudžeta un valsts speciālo budžetu summa, izslēdzot no ieņēmumu un izdevumu daļas savstarpējos pārskaitījumus starp šiem budžetiem) ieņēmumi prognozēti 1 436,4 milj. latu, bet izdevumi 1 503,2 milj. latu. Valsts pamatbudžeta ieņēmumi prognozēti 778,7 milj. latu un izdevumi noteikti 805,9 milj. latu, bet valsts speciālā budžeta ieņēmumi un izdevumi attiecīgi 722,3 milj. latu un 761,9 milj. latu. Ministru kabinetā kā 2001.gada valsts budžeta prioritātes ir noteiktas:
|
cības konkurētspēju |
|
b) eksporta attīstību |
|
c) nodarbinātību |
|
d) investīciju pieplūdi |
|
e) vidi |
|
3. Kāda var būt tiesību akta iespējamā ietekme uz valsts budžetu |
Likumprojekts izstrādāts saskaņā ar Latvijas Republikas un Starptautiskā valūtas fonda Ekonomiskās politikas papildu memorandā ieteikto - pakāpeniski samazināt fiskālo deficītu. |
a) vai tiesību aktā paredzēto uzdevumu izpildei nepieciešami valsts budžetā neparedzēti izdevumi |
|
b) vai tiesību akts samazinās vai palielinās valsts budžeta ienākumus |
|
c) vai tiesību akts nākamajos piecos gados samazinās vai palielinās valsts budžeta ienākumus |
|
4. Kāda var būt tiesību akta iespējamā ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu un vai nepieciešami grozījumi citos tiesību aktos |
Pieņemot likumprojektu Par valsts budžetu 2001.gadam ir jānodrošina, lai tajā paredzētie ieņēmumi un izdevumi atbilstu spēkā esošajiem tiesību aktiem. Nepieciešams mainīt tās tiesību aktu normas, kurām nav finansiāla seguma, kā arī grozīt tiesību aktus saistībā ar valsts budžeta ieņēmumiem. Valsts budžeta 2001.gadam likumu pakete sastāv no šādiem likumprojektiem:
|
5. Vai tiesību akts atbilst Latvijas starptautiskajām saistībām |
Likumprojekta Par valsts budžetu 2001.gadam pakete nav pretrunā ar Eiropas Savienības tiesībām un normatīvajiem aktiem. |
6. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
Budžeta finansētu institūciju budžeta iestāžu, pilnīgi vai daļēji no budžeta finansētu uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) un organizāciju vadītāji (budžeta izpildītāji) var izdarīt valsts budžeta izdevumus vai uzņemties saistības tikai likumā Par valsts budžetu 2001.gadam noteikto apropriāciju ietvaros saskaņā ar finansēšanas plānos noteiktajiem asignējumu apjomiem. |
|
Finansu ministra vietā
Aizsardzības ministrs Ģ.V.Kristovskis