Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās, vides
un reģionālās politikas komisija
Likumprojekts otrajam lasījumam
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas apkopotie priekšlikumi
likumprojekta Noteikumi par Teiču dabas rezervātu otrajam lasījumam
Satv. 81. panta kārt. izdotie Ministru kabineta noteikumi nr. 423 (dok. nr.1434 ; reģ. nr. 453) |
Pr nr |
Iesniegtie priekšlikumi |
Komisijas slēdziens |
Redakcija, kurā komisija ierosina pieņemt likumprojektu 2.lasījumā |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Noteikumi par Teiču dabas rezervātu |
1 |
Dep. A. Seile Juridiskais birojs Izteikt likumprojekta nosaukumu šādā redakcijā: Teiču dabas rezervāta likums |
Atbalstīt |
Teiču dabas rezervāta likums
|
2 |
Dep. A. Seile Sadalīt likumprojekta tekstu 3 nodaļās. |
Atbalstīt |
||
3 |
Dep. A. Seile Izteikt 1. nodaļas (Nodaļā iekļauti 1. lasījuma redakcijas 1., 2., 3. un 5. pants) nosaukumu šādā redakcijā: I. nodaļa. Vispārīgie noteikumi. |
Atbalstīt |
I nodaļa. Vispārīgie noteikumi |
|
1.pants. Teiču dabas rezervāts (turpmāk - rezervāts) ir īpaši aizsargājama dabas teritorija, kas iekļauta 1971.gada 2.februāra Konvencijas par starptautiskas nozīmes mitrājiem, īpaši kā ūdensputnu dzīves vidi Starptautiskas nozīmes mitrāju sarakstā. |
4 |
Dep. A. Seile Izteikt 1. pantu šādā redakcijā: 1.pants. Teiču dabas rezervāts (turpmāk - rezervāts) ir valsts nozīmes īpaši aizsargājama dabas teritorija, kas iekļauta 1971.gada 2.februāra Konvencijas par starptautiskas nozīmes mitrājiem, īpaši kā ūdensputnu dzīves vidi Starptautiskas nozīmes mitrāju sarakstā. |
Atbalstīt |
1.pants Teiču dabas rezervāts (turpmāk rezervāts) ir valsts nozīmes īpaši aizsargājama dabas teritorija, kas iekļauta 1971.gada 2.februāra Konvencijas par starptautiskas nozīmes mitrājiem, īpaši kā ūdensputnu dzīves vidi starptautiskas nozīmes mitrāju sarakstā. |
2.pants. Rezervāts izveidots, lai saglabātu Teiču purvu un ar to ekoloģiski saistīto mitro mežu kompleksu un nodrošinātu ekosistēmu dabisku attīstību un tām raksturīgo bioloģisko daudzveidību. |
2.pants Rezervāts izveidots, lai saglabātu Teiču purvu un ar to ekoloģiski saistīto mitro mežu kompleksu un nodrošinātu ekosistēmu dabisku attīstību un tām raksturīgo bioloģisko daudzveidību.
|
|||
3.pants. Rezervāta platība ir 19337 ha, un tā robežas noteiktas saskaņā ar Teiču dabas rezervāta shēmu (1.pielikums) un Teiču dabas rezervāta robežu aprakstu (2.pielikums). |
3.pants Rezervāta platība ir 19 337 hektāri, un tā robežas noteiktas saskaņā ar Teiču dabas rezervāta shēmu (1.pielikums) un Teiču dabas rezervāta robežu aprakstu (2.pielikums). |
|||
5 |
Dep. A. Seile Papildināt I. nodaļu ar jaunu 4. pantu šādā redakcijā: 4. pants. Detalizētus aizsardzības pasākumus un aizliegtās darbības rezervātā nosaka dabas aizsardzības plāns un rezervāta individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi. |
Atbalstīt |
4.pants Detalizētus aizsardzības pasākumus un aizliegtās darbības rezervātā nosaka dabas aizsardzības plāns un rezervāta individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi. |
|
4.pants. Lai nodrošinātu rezervāta ekosistēmu, ainavu un sugu ģenētiskās un bioloģiskās daudzveidības saglabāšanu, kā arī ekosistēmu dabisku attīstību, rezervātam tiek noteiktas šādas funkcionālās zonas (1. un 2.pielikums): 1) stingrā režīma zona; 2) regulējamā režīma zona. |
6 |
Dep. A. Seile Pārcelt likumprojekta 4. pantu uz II. nodaļu kā 6. pantu. |
Atbalstīt |
|
5.pants. Rezervātu pārvalda un apsaimnieko Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pakļautībā esoša valsts civiliestāde - Teiču valsts rezervāta administrācija, kas darbojas saskaņā ar Ministru kabineta apstiprinātu nolikumu. |
7
8 |
Dep. A. Seile Izteikt 1. lasījuma redakcijas 5. pantu šādā redakcijā: 5. pants. Rezervātu pārvalda Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārraudzībā esoša valsts civiliestāde - Teiču dabas rezervāta administrācija (turpmāk - administrācija), kas ir juridiska persona un darbojas saskaņā ar Ministru kabineta apstiprinātu nolikumu. Juridiskais birojs 5. pantā aizstāt vārdus kas darbojas saskaņā ar Ministru kabineta apstiprinātu nolikumu ar vārdiem kas pārvalda arī Krustkalnu dabas rezervātu. Teiču dabas rezervāta administrācijas nolikumu apstiprina Ministru kabinets . |
Neatbalstīt
Atbalstīt |
5.pants Rezervātu pārvalda un apsaimnieko Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pakļautībā esoša valsts civiliestāde Teiču dabas rezervāta administrācija, kas pārvalda arī Krustkalnu dabas rezervātu. Teiču dabas rezervāta administrācijas nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
9 |
Juridiskais birojs Ierosinām papildināt likumprojektu pēc 5. panta ar jauniem pantiem, veltot katrai funkcionālai zonai atsevišķu pantu. Pantā par konkrētu funkcionālo zonu noteikt kādam nolūkam attiecīgā zona ir izveidota, kā arī kāda veida darbības šajā zonā ir aizliegtas. Attiecīgi mainīt pantu turpmāko numerāciju. |
Atbalstīt |
||
10 |
Dep. A. Seile Izteikt II. nodaļas (Nodaļā iekļauts 1. lasījuma redakcijas 4. pants ) nosaukumu šādā redakcijā: II. nodaļa. Funkcionālās zonas. |
Atbalstīt |
II nodaļa. Funkcionālās zonas |
|
11 |
Dep. A. Seile Izteikt likumprojekta 4. pantu kā II. nodaļas 6. pantu šādā redakcijā: 6. pants. Rezervāta teritorijā tiek noteiktas šādas funkcionālās zonas: stingrā režīma zona un regulējamā režīma zona. |
Atbalstīt Redakc. preciz. |
6.pants Rezervāta teritorijā tiek noteiktas šādas funkcionālās zonas: 1) stingrā režīma zona; 2) regulējamā režīma zona. |
|
12 |
Dep. A. Seile Papildināt II. nodaļu ar jaunu 7. pantu šādā redakcijā: 7. pants. (1) Stingrā režīma zona izveidota, lai nodrošinātu rezervātam tipisku ekosistēmu dabisku attīstību. (2) Stingrā režīma zonā nav pieļaujama nekāda saimnieciskā darbība, kā arī ēku un būvju celtniecība. (3) Uzturēšanās stingrā režīma zonā ir aizliegta, to drīkst apmeklēt tikai ar administrācijas atļauju izpētes un aizsardzības nolūkos. |
Atbalstīt |
7.pants (1) Stingrā režīma zona izveidota, lai nodrošinātu rezervātam tipisku ekosistēmu dabisku attīstību. (2) Stingrā režīma zonā nav pieļaujama nekāda saimnieciskā darbība, kā arī ēku un būvju celtniecība. (3) Uzturēšanās stingrā režīma zonā ir aizliegta, to drīkst apmeklēt tikai ar administrācijas atļauju izpētes un aizsardzības nolūkos. |
|
13 |
Dep. A. Seile Papildināt II. nodaļu ar 8. pantu šādā redakcijā: 8. pants. (1) Regulējamā režīma zona ir izveidota, lai nodrošinātu sugu un biotopu daudzveidību rezervātā, ekosistēmu dabisku attīstību pie minimālas antropogēnās slodzes, kā arī lai pētītu ekosistēmu attīstību un to elementus. (2) Regulējamā režīma zonā aizliegts: 1) apmeklēt rezervātu bez administrācijas izsniegtas atļaujas, izņemot personas, kuras dzīvo rezervāta teritorijā; 2) makšķerēt un zvejot visās ūdenstilpnēs; 3) lietot jebkādus ķīmiskos augu aizsardzības līdzekļus; 4) veikt jebkādu mežsaimniecisko darbību, izņemot ainavu veidošanas cirtes. (3) Jebkāda saimnieciskā darbība, kas var ietekmēt rezervāta ekosistēmu dabisko attīstību, augu un dzīvnieku sugu populācijas, saskaņojama ar administrāciju. |
Atbalstīt precizētā redakcijā |
8.pants (1) Regulējamā režīma zona izveidota, lai nodrošinātu sugu un biotopu daudzveidību rezervātā, ekosistēmu dabisku attīstību, pastāvot minimālai antropogēnajai slodzei, kā arī lai pētītu ekosistēmu attīstību un to elementus. (2) Regulējamā režīma zonā aizliegts: 1) apmeklēt rezervātu bez administrācijas izsniegtas atļaujas; izņēmums ir personas, kuras dzīvo rezervāta teritorijā; 2) lietot jebkādus ķīmiskos augu aizsardzības līdzekļus; 3) veikt jebkādu mežsaimniecisko darbību, izņemot ainavu veidošanas cirti. (3) Jebkāda darbība, kas var ietekmēt rezervāta ekosistēmu dabisko attīstību, augu un dzīvnieku sugu populācijas, saskaņojama ar administrāciju. |
|
14 |
Dep. A. Seile Papildināt II. nodaļu ar 9. pantu šādā redakcijā: 9. pants. (1) Lai mazinātu saimniecisko un sociālo ietekmi uz Teiču dabas rezervāta ekosistēmām, ap rezervātu tiek noteikta ārējā aizsargjosla. Aizsargjoslas ārējā robeža iet pa republikas nozīmes ceļiem, kas savieno Atašieni, Odzienu, Mētrienu, Krustiņus, Stalidzānus, Barkavu, Murmastieni, Stirnieni un Atašieni. Aizsargjoslas iekšējā robeža sakrīt ar Teiču rezervāta ārējo robežu. (2) Ārējā aizsargjoslā aizliegts: 1) medīt medņus, rubeņus un zosis; 2) mainīt virszemes un pazemes ūdeņu hidroloģisko režīmu; 3) bojāt vai iznīcināt ekoloģiski un estētiski nozīmīgus ainavas elementus; 4) lietot toksiskas, mutagēnas ķīmiskās vielas un produktus. |
Atbalstīt |
9.pants (1) Lai mazinātu saimniecisko un sociālo ietekmi uz Teiču dabas rezervāta ekosistēmām, ap rezervātu tiek noteikta ārējā aizsargjosla. Aizsargjoslas ārējā robeža iet pa republikas nozīmes ceļiem, kas savieno Atašieni, Odzienu, Mētrienu, Krustiņus, Stalidzānus, Barkavu, Murmastieni, Stirnieni un Atašieni. Aizsargjoslas iekšējā robeža sakrīt ar Teiču rezervāta ārējo robežu. (2) Ārējā aizsargjoslā aizliegts: 1) medīt medņus, rubeņus un zosis; 2) mainīt virszemes un pazemes ūdeņu hidroloģisko režīmu; 3) bojāt vai iznīcināt ekoloģiski un estētiski nozīmīgus ainavas elementus; 4) lietot toksiskas, mutagēnas ķīmiskās vielas un produktus. |
|
15 |
Dep. A. Seile Izteikt III. nodaļas (Nodaļā iekļauti 1. lasījuma redakcijas 6. un 7. pants) nosaukumu šādā redakcijā: III. nodaļa. Rezervāta pārvalde. |
Atbalstīt |
III nodaļa. Rezervāta pārvalde |
|
16 |
Dep. A. Seile Papildināt likumprojektu ar 10. pantu šādā redakcijā: 10. pants. (1) Rezervāta administrāciju vada direktors, kurš vienlaikus ir galvenais vides valsts inspektors rezervāta teritorijā un tās ārējā aizsargjoslā. Rezervāta direktoru ieceļ amatā un no amata atceļ vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs. (2) Administrācijas amatpersonas ir rezervāta direktors, tā vietnieki, struktūrvienību vadītāji un vides valsts inspektori. |
Atbalstīt Redakc. preciz. |
10.pants (1) Rezervāta administrāciju vada direktors, kas vienlaikus ir galvenais vides valsts inspektors rezervāta teritorijā un tās ārējā aizsargjoslā. Rezervāta direktoru ieceļ amatā un no amata atceļ vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs. (2) Administrācijas amatpersonas ir rezervāta direktors, viņa vietnieki, struktūrvienību vadītāji un vides valsts inspektori. |
|
17 |
Dep. A. Seile Papildināt likumprojektu ar 11. pantu šādā redakcijā: 11. pants (1) Administrācijas amatpersonām ir tiesības pašaizsardzības nolūkos iegādāties, glabāt, nēsāt un pielietot dienesta ieročus. (2) Administrācijas amatpersonām ir dienesta apliecība un formas tērps, kas nēsājams pildot dienesta pienākumus. |
Atbalstīt |
11.pants (1) Administrācijas amatpersonām ir tiesības pašaizsardzības nolūkos iegādāties, glabāt, nēsāt un pielietot dienesta ieročus. (2) Administrācijas amatpersonām ir dienesta apliecība un formas tērps, kas nēsājams, pildot dienesta pienākumus.
|
|
18 |
Dep. A. Seile Papildināt likumprojektu ar 12. pantu šādā redakcijā: 12. pants.Administrācija saskaņo visu līmeņu teritoriālplānojumus, kuri attiecas uz rezervāta un tā ārējās aizsargjoslas teritoriju. |
Atbalstīt |
12.pants Administrācija saskaņo visu līmeņu teritoriālplānojumus, kuri attiecas uz rezervāta un tā ārējās aizsargjoslas teritoriju.
|
|
6.pants. Teiču valsts rezervāta administrācijas finansu līdzekļus veido: 1) dotācija no valsts budžeta vispārējiem ieņēmumiem; 2) fizisko un juridisko personu ziedojumi; 3) ieņēmumi no maksas pakalpojumiem (viesnīcu pakalpojumi, ekskursiju vadīšana). |
19
20 |
Dep. A. Seile Izteikt 1. lasījuma redakcijas 6. pantu kā III. nodaļas 13. pantu šādā redakcijā: 13.pants. Teiču valsts rezervāta administrācijas finansu līdzekļus veido: 1) valsts budžeta līdzekļi; 2) fizisko un juridisko personu ziedojumi; 3) ieņēmumi no maksas pakalpojumiem. Juridiskais birojs 1. lasījuma redakcijas 6. pantā vārdu valsts aizstāt ar vārdu dabas. |
Atbalstīt
Atbalstīt |
13.pants Teiču dabas rezervāta administrācijas finansu līdzekļus veido: 1) valsts budžeta līdzekļi; 2) fizisko un juridisko personu ziedojumi; 3) ieņēmumi no maksas pakalpojumiem. |
21 |
Dep. A. Seile Papildināt likumprojektu ar 14. pantu šādā redakcijā: 14. pants. Rezervāta administrācija ir atbrīvota no tiesas izdevumiem prasībās par zaudējumu atlīdzināšanu, kas radušies, pārkāpjot vides aizsardzību un dabas resursu izmantošanu regulējošos normatīvos aktus, ja šos zaudējumus piedzen par labu valstij. |
Atbalstīt |
14.pants Rezervāta administrācija ir atbrīvota no tiesas izdevumiem prasībās par zaudējumu atlīdzināšanu, kas radušies, pārkāpjot vides aizsardzību un dabas resursu izmantošanu regulējošos normatīvos aktus, ja šos zaudējumus piedzen par labu valstij. |
|
7.pants. Lai saskaņotu dabas aizsardzības intereses un saimniecisko darbību, tiek izveidota Teiču valsts rezervāta konsultatīvā padome, kura darbojas saskaņā ar Ministru kabineta apstiprinātu nolikumu. |
22
|
Juridiskais birojs Izteikt 1. lasījuma redakcijas 7. pantu šādā redakcijā: 7. pants. Lai saskaņotu dabas aizsardzības intereses un saimniecisko darbību, tiek izveidota Teiču dabas rezervāta konsultatīvā padome, kas vienlaikus pilda arī Krustkalnu dabas rezervāta konsultatīvās padomes funkcijas. Konsultatīvās padomes nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
Atbalstīt izteikt kā 15. pantu. |
15.pants Lai saskaņotu dabas aizsardzības intereses un saimniecisko darbību, tiek izveidota Teiču dabas rezervāta konsultatīvā padome, kas vienlaikus pilda arī Krustkalnu dabas rezervāta konsultatīvās padomes funkcijas. Konsultatīvās padomes nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
23 |
Juridiskais birojs papildināt likumprojektu ar pārejas noteikumu šādā redakcijā: Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē Satversmes 81. panta kārtībā izdotie Ministru kabineta noteikumi Nr. 423 Noteikumi par Teiču dabas rezervātu (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs, 2000, _____ nr.). |
Atbalstīt |
Pārejas noteikums Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē Satversmes 81.panta kārtībā izdotie Ministru kabineta noteikumi nr.423 Noteikumi par Teiču dabas rezervātu (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, _____ nr.). |