Lolita Čigāne: sabiedrībai nav pārliecības par Skanstes tramvaja līnijas izvēli kā prioritāri attīstāmo

(11.01.2017.)
Galerija

Sabiedrībai ir jāgūst pilnvērtīga informācija par Skanstes tramvaja līnijas projektu, kurā vēl aizvien ir daudz precizējamu jautājumu, par ko pārliecinājāmies 11.janvāra sēdē, sacīja Eiropas lietu komisijas priekšsēdētāja Lolita Čigāne. Viņa norādīja, ka galvaspilsētas iedzīvotājiem ir tiesības no Rīgas pašvaldības uzņēmuma „Rīgas satiksme” un Rīgas domes gūt visas atbildes par projekta pamatotību un atbilstību pilsētas attīstības stratēģijai.

Projektam, kam paredzēts arī Eiropas Savienības (ES) fondu finansējums, jābūt kā atbalstam Rīgas iedzīvotājiem un viesiem, nodrošinot ērtāku satiksmi. Jābūt pārliecībai, ka izvēlēts atbilstošākais Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstības projekts, vienlaikus nodrošinot, ka tas neapdraud galvaspilsētas vēsturisko centru un tā kultūrvēsturiskās vērtības, sacīja L.Čigāne, uzsverot, ka Eiropas lietu komisija kā komisija, kas uzrauga ES fondu ieviešanu, turpinās sekot projekta virzībai un vērsīsies pie Rīgas domes, lūdzot precizēt vairākus ar projekta virzību saistītus jautājumus.

L.Čigāne akcentēja, ka līdz šim par projekta virzību nav bijusi pietiekama komunikācija ar sabiedrību, radot bažas, ka cilvēki par Rīgas satiksmes projektu tiek turēti neziņā. Uz to komisijas sēdē norādīja arī aktīvistu grupa „Lielo kapu draugi”, kas kategoriski iebilst pret jebkādu būvniecības ieceri, kas skar Lielo kapu teritoriju vai kādu no apbedījumiem.

Arī Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas vadītājs Juris Dambis sēdē deputātiem uzsvēra, ka Skanstes tramvaja līnija nedrīkstētu skart kapu teritoriju un vēsturiskos apbedījumus, tai būtu jāiekļaujas jau esošo ielu teritorijā.

Eiropas lietu komisija pauda gandarījumu par aktīvo Centrālās finanšu un līgumu aģentūras iesaisti projekta virzībā. Centrālās finanšu un līgumu aģentūras direktore Anita Krūmiņa informēja, ka SIA „Rīgas satiksme” iesniegtajam projektam nepieciešami vairāki precizējumi, tostarp jāpārvērtē projektā minētie riski. Precizētais projekts jāiesniedz līdz 20.februārim. Kā uzsvēra A.Krūmiņa, gala lēmumu par to, vai projektam piešķirt ES fondu finansējumu, pieņems Eiropas Komisija.

SIA „Rīgas satiksme” pārstāvji sēdē deputātus informēja, ka tramvaja līnija caur Skansti ir galvenā prioritāte, kas piedevām ir svarīgs priekšnosacījums turpmākai tramvaju līniju attīstībai pilsētā. Tā ne vien nodrošinātu ērtāku satiksmi galvaspilsētā, bet arī veicinātu Skanstes teritorijas attīstību, tostarp arī rosinot jaunu darbavietu radīšanu.

Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstības projekta mērķis ir nodrošināt modernu sabiedriskā transporta pakalpojumu, radot pievilcīgu un videi draudzīgu sabiedrisko transportu Rīgas pilsētas vēsturiskā centra apkārtnē un nodrošināt centra savienojumu ar Skanstes apkaimi.

Projekta kopējās izmaksas paredzētas 97,4 miljonu eiro apmērā. Kohēzijas fonda finansējums paredzēts 70 miljonu eiro apmērā, bet Rīgas pašvaldības sabiedrības ar ierobežotu atbildību „Rīgas satiksme” finansējums – 27,4 miljoni eiro.

 

Fotogrāfijas no sēdes: https://www.flickr.com/photos/saeima/albums/72157679016611265
Izmantošanas noteikumi: http://www.saeima.lv/lv/autortiesibas

Saeimas Preses dienests

Piektdien, 20.janvārī
16:00  Dalīšanās atmiņās par barikāžu laiku pie ugunskura Saeimas nama pagalmā
16:30  Saeimas priekšsēdētājas V.E. Ināras Mūrnieces tikšanās ar barikāžu laika žurnālistiem