Rīgā
10.07.2009.
Nr.90/TA-643
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"". Likumprojektu izstrādāja Veselības ministrija (atbildīgā amatpersona - Liepiņa 67876077, Inga.Liepina@vm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 4 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 10 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 17.jūnija sēdes
protokola Nr.43 43.§ izraksts uz 2 lp.
Ministru prezidents V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Izdarīt likumā "Par tabakas izstrādājumu
realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu" (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 3.nr.; 1999, 22.nr.; 2003, 2.,
23.nr.; 2004, 4., 18.nr.; 2005, 7., 14.nr.; 2007, 21.nr.; 2008, 10.nr.; 2009,
1.nr.) šādus grozījumus:
1. 1.pantā:
izteikt 3.punktu šādā redakcijā:
"3) smēķēšana
šā likuma izpratnē process, kura laikā notiek apzināta tabakas izstrādājuma
vai augu smēķēšanas produkta aizdedzināšana un lietošana tādā veidā, ka tos var
ieelpot (inhalēt), un kura rezultātā izdalās dūmi;";
izteikt 8.punktu šādā redakcijā:
"8) iepakojuma
vienība mazākā patērētājam piedāvātā tabakas izstrādājumu vai augu
smēķēšanas produktu tara (piemēram, paciņa, kastīte, kārba, maisiņš), kuru
atverot var piekļūt tabakas izstrādājumam vai augu smēķēšanas produktam;";
papildināt 11.punktu pēc vārdiem "tabakas
izstrādājuma" ar vārdiem "vai augu smēķēšanas produkta";
papildināt pantu ar 19.punktu šādā redakcijā:
"19) augu
smēķēšanas produkti šā likuma izpratnē augi vai augu vielas (piemēram,
rūpnieciski ražotas augu cigaretes, rūpnieciski ražoti rullējami augu
maisījumi), kas ir paredzēti smēķēšanai un nesatur tabaku."
2. Izteikt 2.pantu šādā redakcijā:
"2.pants.
Likuma mērķis
Šā likuma mērķis ir aizsargāt cilvēka veselību un
tiesības uz tīru, ar tabakas un augu smēķēšanas produktu dūmiem nepiesārņotu
vidi, noteikt tabakas izstrādājumu un augu smēķēšanas produktu iepakojuma
vienības noformējumu, tabakas izstrādājumu un augu smēķēšanas produktu
izplatīšanas ierobežojumus, kā arī kārtību, kādā valsts kontrolē tabakas,
tabakas izstrādājumu un augu smēķēšanas produktu apriti, tabakas izstrādājumu
reklāmu sponsorēšanu un smēķēšanu publiskās ēkās, būvēs, telpās un teritorijās."
3. 3.pantā:
papildināt nosaukumu pēc vārda "tabakas" ar
vārdiem "un augu smēķēšanas produktu";
papildināt otro daļu pēc vārda "tabakas" ar
vārdiem "un augu smēķēšanas produktu".
4. 5.pantā:
papildināt nosaukumu pēc vārdiem
"Tabakas izstrādājumu" ar vārdiem "un augu smēķēšanas produktu";
izteikt 2.punktu šādā redakcijā:
"2) ražot, realizēt un
izlaist brīvam apgrozījumam (turpmāk importēt) cigaretes, kurās nikotīna
daudzums pārsniedz 1 miligramu vienā cigaretē (šis daudzums noteikts atbilstoši
standarta LVS ISO 10315:2007 "Cigaretes. Nikotīna satura noteikšana dūmu
kondensātos. Gāzhromatogrāfiskā metode" prasībām attiecībā uz nikotīnu);";
izteikt 4.punktu šādā redakcijā:
"4) ražot, realizēt un importēt cigaretes, kuru
dūmos oglekļa monoksīds pārsniedz 10 miligramus uz vienu cigareti (šis daudzums
noteikts atbilstoši standarta LVS ISO 8454:2008 "Cigaretes. Tvana gāzes
satura noteikšana cigarešu dūmu gāzveida fāzē. NDIR metode" prasībām
attiecībā uz oglekļa monoksīdu);";
papildināt pantu ar 8.punktu šādā redakcijā:
"8) realizēt augu smēķēšanas produktus, kuri satur
augus vai augu vielas, kas atrodas Latvijā kontrolējamo narkotisko, psihotropo
vielu un prekursoru sarakstos vai kam piemīt psihoaktīvas īpašības."
5. Izteikt 5.1 panta pirmo daļu
šādā redakcijā:
"(1) Uz cigarešu paciņām norādītā nikotīna, tabakas
darvas un oglekļa monoksīda daudzuma pareizību apstiprina saskaņā ar standartu
LVS ISO 8243:2007 "Cigaretes. Paraugu ņemšana"."
6. Papildināt likumu ar 6.1 pantu šādā
redakcijā:
"6.1
pants. Augu smēķēšanas produktu iepakojuma noformējums
(1) Uz Latvijā realizējamo augu
smēķēšanas produktu iepak
ojuma aizliegts:
1) attēlot konkrētas fiziskās personas;
2) attēlot Latvijas valsts vai latviešu
folkloras simbolus;
3) izmantot animācijas attēlus.
(2) Uz katras Latvijā realizējamās augu
smēķēšanas produktu iepakojuma vienības jābūt:
1) norādījumam valsts valodā par darvas un
oglekļa monoksīda daudzumu miligramos vienā cigaretē;
2) piestiprinātai akcīzes nodokļa markai.
7. 7.pantā:
papildināt nosaukumu pēc vārdiem "Tabakas
izstrādājumu" ar vārdiem "un augu smēķēšanas produktu";
papildināt pirmo daļu pēc vārdiem "Tabakas
izstrādājumu" ar vārdiem "un augu smēķēšanas produktu";
izteikt trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Aizliegts pārdot tabakas izstrādājumus un
augu smēķēšanas produktus personām, kuras ir jaunākas par 18 gadiem. Par to
tabakas izstrādājumu un augu smēķēšanas produktu tirdzniecības vietās jābūt
attiecīgam uzrakstam. Šaubu gadījumā pēc tirdzniecības vai policijas darbinieka
pieprasījuma pircējam jāapliecina savs vecums, uzrādot personu apliecinošu
dokumentu.";
papildināt ceturto daļu pēc vārdiem "tabakas izstrādājumu"
ar vārdiem "un augu smēķēšanas produktu";
papildināt piekto daļu pēc vārdiem "tabakas
izstrādājumus" ar vārdiem "un augu smēķēšanas produktus".
8. Papildināt 11.pantu ar septīto daļu šādā redakcijā:
"(7) Starptautiskās satiksmes lidostas izlidošanas
publiskajās telpās aiz drošības kontroles punktiem var būt ierīkotas speciāli
norobežotas vietas, kurās ir atļauts smēķēt."
9. Aizstāt 12.panta pirmajā daļā vārdus "Valsts
statistikas pārvalde" ar vārdiem "Centrālā statistikas pārvalde".
10. Svītrot 13.panta 9.punktu.
11. Papildināt pārejas noteikumus ar 20.punktu šādā
redakcijā:
"20. Šā likuma 6.1 panta
otrās daļas 1.punkts stājas spēkā 2010.gada 1.septembrī."
Veselības ministre
B.Rozentāle
Grozījumi
likumā Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas
ierobežošanu
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts vajadzīgs |
||||||||||
1. Atsauce uz
Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Grozījumi likumā Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un
lietošanas ierobežošanu ir sagatavoti pamatojoties uz Latvijas Republikas
Ministru kabineta 2008.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 8.§, kurā noteikts
Veselības ministrijai līdz 2008.gada 1.septembrim sagatavot un veselības
ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā grozījumus likumā. |
|||||||||
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Informatīvais ziņojums par augu
cigarešu realizāciju, reklāmu un lietošanu un nepieciešamo normatīvo aktu
izstrādi šajā jomā (VSS-169, TA-1323) tika apstiprināts 2008.gada 27.maijā ar
Latvijas Republikas Ministru kabineta sēdes protokola Nr.34 8§ Par augu
cigarešu realizāciju, reklāmu un lietošanu un nepieciešamo normatīvo aktu
izstrādi šajā jomā. Informatīvajā ziņojumā tika norādīts patreizējais augu
cigarešu statuss Latvijas Republikā: 1.
Augu cigaretes
klasificējamas kā tabakas izstrādājumi atbilstoši likuma Par akcīzes
nodokli 4. panta septītajai daļai, kura nosaka, ka ar nodokli apliekamie
tabakas izstrādājumi ir arī tādi izstrādājumi, kas pilnībā vai daļēji
sastāv no citām vielām, nevis tabakas, bet citādi atbilst šā panta trešās
vai ceturtās daļas nosacījumiem, uzskatāmi attiecīgi par cigaretēm vai
smēķējamo tabaku. 2.
Likuma Par
tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu 1.
panta 1. punkts nosaka, ka tabaka ir nakteņu dzimtas augs, kas satur
nikotīnu. Savukārt, minētā likuma 1. panta 6. punkts nosaka, ka tabakas
izstrādājumi šā likuma izpratnē ir izstrādājumi, kuri pilnīgi vai daļēji
pagatavoti no ģenētiski modificētas vai nemodificētas tabakas un
kuri paredzēti smēķēšanai. Izvērtējot izstrādājuma augu cigaretes
atbilstību minētajā likumā dotajai tabakas izstrādājumu definīcijai,
secināms, ka tās nesatur tabaku un līdz ar to augu cigaretes nav uzskatāmas
par tabakas izstrādājumu šā likuma izpratnē. 3.
Augu cigaretes
nav reģistrējamas kā zāles, jo neatbilst zāļu definīcijai, kas dota
Farmācijas likuma 1. panta 17.punktā (zāles ir jebkura viela vai vielu
salikums, kas uzrāda īpašības, kuras vajadzīgas, lai ārstētu cilvēku slimības
vai veiktu šo slimību profilaksi, kā arī jebkura viela vai vielu salikums, ko
var izmantot vai ievadīt cilvēkiem vai nu ar mērķi atjaunot, uzlabot vai
pārveidot fizioloģiskās funkcijas, izraisot farmakoloģisku, imunoloģisku vai
metabolisku iedarbību, vai noteikt medicīnisko diagnozi). 4. Augu cigaretes nav uzskatāmas par
medicīniskajām ierīcēm Ministru kabineta 2005. gada 2. augusta noteikumu Nr.
581 Medicīnisko ierīču reģistrācijas, atbilstības novērtēšanas,
izplatīšanas, ekspluatācijas un tehniskās uzraudzības kārtība 22. punkta
izpratnē jo, ar medicīniskajām ierīcēm saprot instrumentus, aparātus,
iekārtas, materiālus vai citus priekšmetus, kurus lieto atsevišķi vai kopā ar
kādām citām ierīcēm, ieskaitot programmatūru, kas vajadzīga, lai personas
varētu izmantot ierīces, kā to paredzējis ražotājs, lai diagnosticētu,
novērstu, novērotu, ārstētu vai atvieglotu slimības, diagnosticētu, novērotu,
ārstētu, atvieglotu vai kompensētu traumas vai fiziskus trūkumus, pētītu,
aizstātu vai pārveidotu personas organisma uzbūvi vai fizioloģiskus procesus,
kontrolētu dzimstību, un kas paredzēto iedarbību uz personām nepanāk ar
farmakoloģiskiem, imunoloģiskiem un metaboliskiem līdzekļiem, bet kurām šādi līdzekļi
var palīdzēt. Likuma Par akcīzes nodokli 4.panta astotā daļa nosaka, ka
izstrādājumi, kuru sastāvā nav tabakas un kurus lieto vienīgi medicīniskiem
mērķiem, ko apliecina Zāļu valsts aģentūra, netiek uzskatīti par tabakas
izstrādājumiem. Augu cigarešu statuss Eiropas
Savienības dalībvalstīs nav strikti noteikts. Augu cigaretes kā termins
netiek definēts, tām nav noteikts pieļaujamais darvas un oglekļa monoksīda
saturs. Lielākoties uz augu cigaretēm netiek
attiecināta speciāla likumdošana, taču, pamatojoties uz tabakas izstrādājumu
definīciju, tās netiek uzskatītas par tabakas izstrādājumiem (piemēram,
Čehijā, Grieķijā, Īrijā, Kiprā, Lietuvā, Nīderlandē, Portugālē, Slovākijā,
Slovēnijā, Spānijā, Ungārijā). Lielbritānijas likumdošana patreiz uz
augu cigaretēm attiecas sekojoši definējot terminu smēķēšana smēķēt
tabaku vai visu, kas satur tabaku, vai smēķēt kādu citu vielu. Smēķēšanas
process sevī ietver tabakas aizdedzināšanu vai visa, kas satur tabaku,
aizdedzināšanu, vai kādas citas vielas aizdedzināšanu tādā veidā, ka to
var smēķēt. Jaunākā apkopotā informācija no
Austrijas un Dānijas liecina, ka augu cigaretes varētu klasificēt kā
medicīnas produktu (medikamentu), ja tās atbilstu medikamenta definīcijai un
uz tām varētu attiecināt visus normatīvos aktus farmācijas jomā, tajā skaitā
licences saņemšanu. Līdz šim šajās valstīs augu cigaretes nav apstiprinātas
kā medicīnas produkts (medikaments). Tā kā augu cigaretes nesatur tabaku, patreiz
uz tām netiek attiecinātas likumā Par tabakas izstrādājumu realizācijas,
reklāmas un lietošanas ierobežošanu noteiktās prasības. Nepieciešams veikt grozījumus likumā Par tabakas izstrādājumu
realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu, lai augu cigaretēm varētu
piemērot šā likuma prasības: smēķēšanas ierobežojumi, informācija par
sastāvdaļām uz iepakojuma, u.c. |
|||||||||
3. Normatīvā akta
projekta būtība |
SIA Medusroze ir vienīgais uzņēmums Latvijā, kas līdz šim ir
realizējis gan augu cigaretes, gan rūpnieciski ražotus rullējamus augu
maisījumus augu cigarešu pagatavošanai, tādējādi Veselības ministrija piedāvā
ieviest kopēju terminu šo produktu apzīmēšanai - augu smēķēšanas produkti. Uz augu smēķēšanas produktiem ir jāattiecina vairāki likumā Par
tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu
panti. Likumprojektā paredzēts precizēt vairākus terminus, kas attiecas gan
uz tabakas izstrādājumiem, gan uz augu smēķēšanas produktiem smēķēšana,
iepakojuma vienība, sastāvdaļa. Likumprojektā tiek definēti augu smēķēšanas produkti. Likumprojekta 2.pantā tiek precizēts likuma mērķis. Pamatojoties uz SIA Scandinavian
Tobacco iesniegumu, likuma 5.panta 4.punkts tiek izteikts jaunā redakcijā,
norādot standarta numuru LVS ISO 8454:2008 Cigaretes Tvana gāzes satura
noteikšana cigarešu dūmu gāzveida fāzē. NDIR metode. Likumprojektā tiek norādīts, kādus
augu smēķēšanas produktus ir aizliegts realizēt Latvijā. Likumu paredzēts papildināt ar 6.1pantu,
nosakot augu smēķēšanas produktu iepakojuma noformējuma prasības, jo nav
pieļaujama situācija, ka iepakojuma noformējuma prasības eksistē tikai
tabakas izstrādājumiem, taču augu smēķēšanas produktu marķējumā patērētājs
nesaņem pietiekamu informāciju par produktu. Paredzēts precizēt likuma 7.pantu,
nosakot augu smēķēšanas produktu aprites kārtības ierobežojumus. Pamatojoties uz veikto saraksti ar
VAS Starptautiskā lidosta Rīga un situācijas izklāstu par būtiski pieaugošo
tranzītā lidojošo pasažieru skaitu, kuri nereti pārkāpj smēķēšanas
aizliegumu, smēķējot neatļautās vietās, piemēram, tualetēs, tādējādi radot
neērtības nesmēķējošiem pasažieriem, kuriem ir tiesības uzturēties tīrās, ar
dūmiem nepiesārņotās telpās, likuma 11.pants tiek papildināts ar septīto
daļu, nosakot, ka starptautiskās satiksmes lidostas izlidošanas publiskajās
telpās aiz drošības kontroles punktiem var būt iekārtotas speciāli
norobežotas vietas, kurās ir atļauts smēķēt. Likuma 12.panta pirmajā daļā nosaukumu Valsts statistikas pārvalde
paredzēts aizstāt ar vārdiem Centrālā statistikas pārvalde. Likumu paredzēts papildināt ar pārejas noteikumu 20.punktu, nosakot
6.1panta otrās daļas 1.punkta stāšanās spēkā laiku. Šāds pārejas
periods likumprojektā ir iekļauts tādēļ, ka augu smēķēšanas produktu
importētājs SIA Medusroze līdz ar likuma stāšanās spēkā dienu nevarētu nodrošināt
augu smēķēšanas produktu iepakojuma noformējumu atbilstoši likuma prasībām
attiecībā uz oglekļa monoksīda daudzumu miligramos vienā cigaretē (šāda
informācija ir jāpieprasa no augu smēķēšanas produktu ražotāja). |
|||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||
1. Vispārējā
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
|||||||||
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1.
makroekonomiskā vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstākā
resursu izmantošanas efektivitāte |
2009.gada 9.janvārī notika tikšanās ar SIA Medusroze valdes
priekšsēdētāju Juri Lūsi, kuras laikā tika pārrunāti plānotie grozījumi
likumā Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas
ierobežošanu. SIA Medusroze valdes priekšsēdētājs J.Lūsis apgalvoja, ka
likumprojektā ietvertās tiesību normas attiecībā uz augu smēķēšanas
produktiem nerada ekonomisku ietekmi uz uzņēmējdarbību. |
|||||||||
3. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Normatīvais akts paredz ieviest jaunu terminu augu smēķēšanas
produkti un prasības to realizācijas
un lietošanas ierobežošanai, iepakojuma noformējumam un aprites kārtības
ierobežojumiem. |
|||||||||
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Na
v attiecināms |
|||||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|||||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1.dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņošanu vielu emisiju vidē; 6.3. darbības
radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz
īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz
īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|||||||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
|||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||
Rādītāji |
(tūkst. latu) |
|||||||||
2009. gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||||||||
2010. |
2011. |
2012. |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
||||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams,
detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī
ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nepieciešams izstrādāt attiecīga satura
grozījumus Bērnu tiesību aizsardzības likuma 48.pantā, ietverot tajā norādi
uz augu smēķēšanas produktiem. Nepieciešams izstrādāt attiecīga satura
grozījumus 2005.gada 30.augusta Ministru kabineta noteikumos Nr.662 Akcīzes
preču aprites kārtība, kas noteiktu gan tabakas izstrādājumu, gan augu
smēķēšanas produktu aprites kārtību. |
|||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|||||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Nav attiecināms |
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas
Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|||||||||
2.tabula |
||||||||||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
||||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
||||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko
noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
2009.gada 17.jūnija Ministru kabineta sēdes protokola Nr.43, 43.§
norādīts, ka atbilstoši Ministru kabineta 2004.gada 30.marta instrukcijai
Nr.1 Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko
noteikumu projektiem likumprojekts ir uzskatāms par tehnisko noteikumu
projektu (likumprojekts nosaka prasības augu smēķēšanas produktu iepakojumam
un marķējumam), tādējādi Veselības ministrijai likumprojekts jāsniedz Ekonomikas
ministrijai saskaņošanai ar Eiropas Komisiju. |
|||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||||
VI.
Kādas
konsultācijas notikušas, |
||||||||||
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām
institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojekta nepieciešamība (attiecībā uz augu smēķēšanas produktiem
augu cigaretēm) izriet no 2008.gada 27.maija Ministru kabineta sēdes
protokola Nr.34 8.§ Veselības ministrijai dotā uzdevuma. 2009.gada 9.janvārī notika tikšanās ar SIA Medusroze valdes
priekšsēdētāju Juri Lūsi. Veikta sarakste un notikusi tikšanās ar VAS Starptautiskā
lidosta Rīga pārstāvi. Veikta sarakste un notikušas tikšanās
ar SIA Scandinavian Tobacco pārstāvjiem. |
|||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
|||||||||
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav attiecināms |
|||||||||
4. Konsultācijas ar
ekspertiem |
Nav attiecināms |
|||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||||
VII.
Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību
puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Jautājumi, kas saistīti ar augu smēķēšanas produktiem, turpmāk tiks
risināti šobrīd spēkā esošā tiesiskā regulējuma ietvaros. Normatīvā akta projekta normu izpildei netiek radītas jaunas valsts
institūcijas. Likumā Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas
ierobežošanu noteikto smēķēšanas aizliegumu un ierobežojumu kontroli veic
Valsts policija un pašvaldību policija. Valsts ieņēmumu dienests organizē un veic kontroles pasākumus akcīzes
preču aprites jomā. |
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par normatīvā akta ieviešanu tiks informēta ar publikāciju
laikrakstā Latvijas Vēstnesis, izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī ievietojot to informācijas sistēmā NAIS
un bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē www.likumi.lv. Informācija būs pieejama arī Veselības ministrijas mājas lapā. |
|||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likuma
noteiktajā kārtībā. |
|||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||||
Veselības ministre Baiba Rozentāle
Vīza: valsts sekretārs A.Ploriņš
30.06.2009 12:39
2 049
I.Liepiņa 67876077
Inga.Liepina@vm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.43 |
2009.gada 17.jūnijā |
43.§
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu""
TA-643
___________________________________________________________
(E.Dreimane, V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
2. Veselības ministrijai
redakcionāli precizēt likumprojekta anotāciju un iesniegt to Valsts kancelejā.
3. Valsts kancelejai pēc
precizētās anotācijas saņemšanas sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
4. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir veselības ministrs.
5. Ekonomikas
ministrijai nodrošināt likumā minētā standarta LVS ISO 8454:2008
"Cigaretes. Tvana gāzes satura noteikšana cigarešu dūmu gāzveida fāzē. NDIR
metode" tulkojumu valsts valodā līdz 2011.gada 31.decembrim.
6. Veselības ministrijai
atbilstoši Ministru kabineta 2004.gada 30.marta instrukcijai Nr.1
"Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko
noteikumu projektiem" likumprojektu iesniegt Ekonomikas ministrijai
s
askaņošanai ar Eiropas Komisiju.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts kancelejas
direktora vietā - Valsts kancelejas direktora vietniece tiesību aktu lietās |
|
E.Dreimane |
|
2009-MK-PROT-43-1706-#43.doc
1