Rīgā
19.06.2009. Nr.90/TA-1408
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā". Likumprojektu izstrādāja Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Šēve 67062156, anda.seve@lja.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 6 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 17.jūnija sēdes
protokola Nr.43 21.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidenta vietā
finanšu ministrs E.Repše
Stafecka 67082931
Grozījumi
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā
Izdarīt Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā
(Latvijas Vēstnesis, 2002, 168.nr.; 2003, 161.nr.; 2004, 180.nr.; 2005,
191.nr.; 2006, 98.nr.; 2007, 86., 203.nr.; 2008, 104., 196.nr.) šādus
grozījumus:
1. Izteikt 6.panta ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Šā panta pirmajā daļā minēto funkciju
īstenošanai pieņemtie Latvijas Jūras administrācijas lēmumi par kuģu atbilstību drošības prasībām, kas pieņemti
kuģu karoga valsts uzraudzības un ostas valsts kontroles procesā, lēmumi par
kuģu, ostu un ostas iekārtu aizsardzības prasību izpildi, lēmumi par kuģošanas
drošības prasību ievērošanu pasažieru pārvadāšanā un kravas operāciju izpildē,
kā arī lēmumi par jūrnieka kvalifikācijas dokumenta aizturēšanu, anulēšanu vai
atzīšanu par nederīgu izpildāmi ar to spēkā stāšanās dienu atbilstoši lēmuma saturam. Šo lēmumu apstrīdēšana un
pārsūdzēšana neaptur to darbību."
2. Papildināt 23.panta piekto daļu ar otro teikumu
šādā redakcijā:
"Kvalifikāciju apliecinoša dokumenta oriģinālam
ir jābūt pieejamam uz kuģa, uz kura persona strādā."
Satiksmes ministrs
K.Gerhards
Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un
jūras drošības likumā
anotācija
1. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Atsauce uz Deklarāciju par
Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
2008.gada 11.novembra Ministru kabineta sēdes protokolā (prot. Nr.80 41.§ 2.9.1.apakšpunkts), ņemot
vērā tieslietu ministra sniegto informāciju, Satiksmes ministrijai ir
noteikts uzdevums līdz 2009.gada
31.janvārim sagatavot un satiksmes ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru
kabinetā likumprojektu par grozījumiem Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības
likumā. |
|
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 6.panta ceturtā daļa
nosaka, ka likuma 6.panta pirmajā daļā minēto funkciju īstenošanai pieņemtie
VAS Latvijas Jūras administrācija (turpmāk Latvijas Jūras administrācija)
lēmumi izpildāmi ar to spēkā stāšanās dienu un šo lēmumu apstrīdēšana un
pārsūdzēšana neaptur to darbību. Lēmuma nekavējošu izpildi nav nepieciešams
attiecināt uz visiem Latvijas Jūras administrācijas lēmumiem, piemēram,
gadījumos, kad iesniegumu iesniedzis labvēlīga administratīvā akta adresāts,
lai panāktu vēl labvēlīgāka administratīvā akta izdošanu, vai gadījumos, kad
pieņemtais lēmums nav vērsts uz darbību, ko būtu iespējams apturēt. Tajā pašā laikā kuģošanas drošības, kuģu un ostu
aizsardzības, kā arī vides piesārņošanas novēršanas no kuģiem nodrošināšanas
nolūkā izdotajiem administratīvajiem aktiem ir nepieciešams saglabāt nosacījumu
par to darbības neapturēšanu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas gadījumā. |
|
3. Normatīvā
akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz izdarīt grozījumu Jūrlietu pārvaldes un jūras
drošības likuma 6.panta ceturtajā daļā, kurā ir ietverts izņēmums no
Administratīvā procesa likumā ietvertā vispārējā principa, ka administratīvā
akta darbību aptur tā apstrīdēšanas vai pārsūdzēšanas gadījumā. Turpmāk Latvijas Jūras administrācijas izdoto
administratīvo aktu darbības nekavējošas izpildes nosacījums tiks attiecināts
tikai uz tiem lēmumiem, kas pieņemti kuģošanas drošības, kuģu un ostu
aizsardzības, kā arī vides piesārņošanas novēršanas no kuģiem jomās. Turklāt
konkrētajā lēmumā būs nepieciešams norādīt objektīvu pamatojumu
administratīvā akta darbības neapturēšanai apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas
gadījumā. Kā arī likumprojekts paredz 23.panta piekto daļu papildināt ar otro
teikumu. Tas nepieciešams, jo
nacionālajā likumdošanā nav paredzēts, ka uz kuģa jābūt līdzi kompetences
sertifikāta oriģinālam. Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2008/106/EK
(2008.gada 19.novembris) par jūrnieku minimālo sagatavotības līmeni 5.panta
10.punktā ir noteikts, ka ikviens sertifikāts, kas paredzēts šajā direktīvā,
ir pieejams tā oriģinālformā uz kuģa, uz kura persona strādā. |
|
4. Cita
informācija |
Nav attiecināms. |
|
II. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
||
1. Vispārējā
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms. |
|
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms. |
|
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām
un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms. |
|
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo
slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms. |
|
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms. |
|
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija |
Nav attiecināms. |
|
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms. |
|
III. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2009. gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
2010. |
2011. |
2012 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins: |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
6. Cita
informācija |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
IV. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī
ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojekta)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Nav attiecināms. |
2. Cita
informācija |
Nav attiecināms. |
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
normatīvais akts |
||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms. |
|
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām
un organizācijām |
Nav attiecināms. |
|
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
|
4. Atbilstības
izvērtējums 1. tabula |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas
Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms. |
|
2. tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot
katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas
1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta
vienību Nr.) |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav attiecināms . |
|
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
VI. Kādas
konsultācijas noteikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|
1. Ar
kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsts, iestrādāti to
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi
ir izmantoti |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
5. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
VII. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību
puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas un esošo institūciju
funkcijas netiks paplašinātas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums
tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis (arī laikraksta mājas lapā),
portālā www.nais.lv un www.likumi.lv. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts
viņu ierobežo |
Nav attiecināms. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
Satiksmes ministrs K.Gerhards
Vīza: Valsts sekretārs N.Freivalds
27.04.2009. 13:18
1074
A.Šēve
67062156, anda.seve@lja.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.43 |
2009.gada 17.jūnijā |
21.§
Likumprojekts "Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā"
TA-1408
___________________________________________________________
(V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir satiksmes ministrs.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts kancelejas
direktora vietā - Valsts kancelejas direktora vietniece tiesību aktu lietās |
|
E.Dreimane |
|
2009-MK-PROT-43-1706-#21.doc
1