Rīgā
10.06.2009. Nr.90/TA-2033, TA-2035
Saeimas Prezidijam
Nosūtām Saeimai izskatīšanai ar valsts budžeta grozījumu likumprojekta paketi saistītos
Ministru kabineta sēdē atbalstītos likumprojektus "Grozījumi Darba likumā" un "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju
ienākuma nodokli"".
Lūdzam izdarīt grozījumus Saeimas 2009.gada 11.jūnija sēdes darba kārtībā un iekļaut jautājumu par minēto likumprojektu nodošanu Saeimas komisijām.
Lūdzam minētos likumprojektus izskatīt kā steidzamus.
Likumprojektus izstrādāja Finanšu ministrija
(atbildīgās amatpersonas - Ošiņa 67095662, Inga.Osina@fm.gov.lv un
Veinberga 67083848, Inese.Veinberga@fm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts "Grozījumi Darba likumā" uz 1 lpp.
2. Likumprojekta "Grozījumi Darba
likumā" anotācija uz
4 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 9.jūnija sēdes
protokola Nr.39 120.§ izraksts uz 1 lp.
4. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"" uz 1 lpp.
5. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"" anotācija uz 4
lpp.
6. Ministru kabineta 2009.gada 9.jūnija sēdes
protokola Nr.39 121.§ izraksts uz 1
lp.
Ministru prezidenta vietā
iekšlietu ministre L.Mūrniece
Stafecka 67082931
Izdarīt likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 22./23.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 2., 23.nr.; 1995, 8., 14.nr.; 1996, 9.nr.; 1997, 3., 21.nr.; 1998, 1.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 5.nr.; 2001, 1., 24.nr.; 2002, 6.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 2.nr., 2005, 2., 8., 24.nr., 2006 14., 22.nr.; 2007, 3.,12., 24.nr.; 2008, 12., 187., 200.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt 12.panta
piektajā daļā skaitli 1980
ar skaitli 1080.
2. Papildināt
pārejas noteikumus ar 50.punktu šādā redakcijā:
50. Grozījums šā likuma 12.panta piektajā daļā
(attiecībā uz neapliekamā minimuma samazināšanu no 1980 latiem uz 1080 latiem)
stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā. Šajā daļā minētajām personām 2009.gadā gada
neapliekamo minimumu nosaka kā summu no 1/12 no gada neapliekamā minimuma
apmēra, kas bija spēkā no 2009.gada 1.janvāra līdz 30.jūnijam, reizināta ar 6,
un no 1/12 no gada neapliekamā minimuma, kas ir spēkā no 2009.gada 1.jūlija,
reizināta ar 6. Ja personai pensija piešķirta pēc 2009.gada 1.janvāra,
neapliekamo minimumu nosaka proporcionāli laikposmam no pensijas piešķiršanas
dienas līdz gada beigām, ņemot vērā 2009.gada janvārim jūnijam noteikto gada
neapliekamā minimuma apmēru un no 2009.gada 1.jūlija noteikto gada neapliekamā
minimuma apmēru..
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Finanšu ministra
vietā
ekonomikas ministrs A.Kampars
Vīza:
Valsts sekretārs M.Bičevskis
09.06.2009
213
Veinberga, 67083848
Grozījumi likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz
Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Likumprojekta izstrāde nepieciešama, lai
nodrošinātu budžeta ieņēmumu pieaugumu. |
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Pašreiz personām, kurām piešķirta
pensija (ieskaitot piemaksu pie pensijas par apdrošināšanas stāžu, kas
uzkrāts līdz 1995.gada 31.decembrim) atbilstoši likumam "Par valsts pensijām" vai izdienas pensija, vai speciālā valsts
pensija atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem, vai pensija
atbilstoši ārvalsts normatīvajiem aktiem, neapliekamais minimums ir 1980 latu
gadā. Savukārt, personām, kurām pensija piešķirta līdz 1996.gada 1.janvārim
atbilstoši likumam "Par valsts pensijām" un pensijas (kopā ar
piemaksu pie pensijas par apdrošināšanas stāžu, kas uzkrāts līdz 1995.gada
31.decembrim) apmērs pārsniedz 1980 latu gadā, neapliekamais minimums ir šīs pensijas
(kopā ar piemaksu par uzkrāto apdrošināšanas stāžu) apmērā. |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Ar likuma grozījumiem paredzēts samazināt personām, kurām piešķirta pensija pēc
1996.gada 1.janvāra atbilstoši likumam "Par valsts pensijām" vai izdienas pensija, vai speciālā valsts
pensija atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem, vai pensija
atbilstoši ārvalsts normatīvajiem aktiem, neapliekamo minimumu līdz 1080
latiem gadā. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms. |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
2.1. Nav
attiecināms. 2.2. Nav
attiecināms. 2.3. Nav
attiecināms. 2.4 Nav
attiecināms. 2.5. Nav
attiecināms. 2.6. Nav
attiecināms. 2.7. Nav
attiecināms. |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi,
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem,
pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms. |
4. Ietekme uz administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms. |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
5.1. Samazināsies pensionāru neto ienākums, bet
vienlaicīgi palielināsies pašvaldību budžeta ieņēmumi. 5.2. Nav attiecināms. |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
6.1. Nav
attiecināms. 6.2. Nav
attiecināms. 6.3. Nav
attiecināms. 6.4. Nav
attiecināms. 6.5. Nav
attiecināms. 6.6. Nav
attiecināms. 6.7. Nav
attiecināms. |
7. Cita ietekme |
Nav. |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(milj. latu) |
|||
Rādītāji |
2009.gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
2010 |
2011 |
2012 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
+20,9 +3,6 +17,3 |
+50,0 +8,5 +41,5 |
+50,0 +8,5 +41,5 |
+50,0 +8,5 +41,5 |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
+20,9 +3,6 +17,3 |
+50,0 +8,5 +41,5 |
+50,0 +8,5 +41,5 |
+50,0 +8,5 +41,5 |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams,
detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Aprēķinus veica Labklājības ministrija. |
|||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nepieciešams sagatavot grozījumus Ministru kabineta 2006.gada 26.septembra
noteikumos Nr.793 Likuma
"Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" normu piemērošanas kārtība. |
2. Cita informācija |
Nav
attiecināms. |
V. sadaļa - projekts šo jomu neskar.
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības
un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas
ir notikušas |
Konsultācijas nav
notikušas. |
2. Kāda ir šo pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms. |
3. Kāds konsultāciju veids un
sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Notikušas
konsultācijas ar Starptautiskā Valūtas fonda pārstāvjiem. |
5. Cita informācija |
Nav
attiecināms. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Lai īstenotu paredzētos grozījumus likumā Par
iedzīvotāju ienākuma nodokli, nav nepieciešams radīt jaunas valsts
institūcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis, kā arī sniegta
informācija par to Finanšu ministrijas mājas lapā. Likums būs pieejams
Normatīvo aktu informācijas sistēmā. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt
administratīvo procesu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā. Indivīds savas tiesības var aizstāvēt likumā Par nodokļiem un
nodevām noteiktajā kārtībā, Valsts ieņēmumu dienestā, Finanšu ministrijā un
tiesā. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
Finanšu ministra
vietā
ekonomikas ministrs A.Kampars
Vīza:
Valsts sekretārs M.Bičevskis
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.39 |
2009.gada 9.jūnijā |
121.§
Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli""
TA-2035
______________________________________________________
(D.Robežniece, V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
precizēto likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka atbildīgais
par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.
3. Lūgt Saeimu atzīt
likumprojektu par steidzamu.
Ministru
prezidents,
bērnu, ģimenes un
sabiedrības
integrācijas
lietu ministrs V.Dombrovskis
Valsts kancelejas direktore G.Veismane