Rīgā
02.06.2009. Nr.90/TA-1673,
TA-1677, TA-1690,
TA-1764,
TA-1708, TA-1709,
TA-1717,
TA-1711, TA-1712,
TA-1710,
TA-1721, TA-1724,
TA-1726,
TA-1695, TA-1681,
TA-1643, TA-1728,
TA-1836,
TA-1686,
TA-1786, TA-1754,
TA-1621,
TA-1596, TA-1636,
TA-1762, TA-1696,
TA-1746,
TA-1858,
TA-1765, TA-1694,
TA-1835,
TA-1748
Saeimas Prezidijam
Nosūtām
izskatīšanai Ministru kabineta š.g. 27.maija, 29.maija un 1.jūnija sēdē
atbalstītos likumprojektus, kuri iekļauti valsts budžeta 2009.gadam grozījumu
likumprojekta paketē:
likumprojektu "Grozījumi Augstskolu likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880, Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Profesionālās izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880, Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840, Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Zinātniskās darbības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840, Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums likumā "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Kriminālprocesa likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Dundurs 67036931, Zigmunds.Dundurs@tm.gov.lv).
likumprojektu "Grozījumi Krimināllikumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Gratkovska 67036961, Indra.Gratkovska@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Papsujevičs 67021128, Mihails.Papsujevics@vpd.gov.lv);
likumprojektu "Par likuma "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67162676, Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Novožilova 67162697, Linda.Novozilova@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67162676, Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes dzīlēm"", kuru izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Ozola 67026518, Dace.Ozola@vidm.gov.lv);
likumprojektu "Par Izglītības inovācijas fonda
likuma atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja
Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Depkovska 67047945, Anita.Depkovska@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Ciltsdarba likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Ingiļāvičute 67027661, Biruta.Ingilavicute@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Plūmiņa 67223131, signe.plumina@dvi.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Avota 67083954, aiva.avota@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Civilprocesa likumā", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs 67356496, Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts pārvaldes iekārtas likumā", kuru izstrādāja Valsts kanceleja (atbildīgā amatpersona - Osvalde 67082971, rudite.osvalde@mk.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Tūrisma likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Beļskis 67013113, Edmunds.Belskis@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009.gadā"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ošiņa 67095622, Inga.Osina@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Būvniecības likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Gurecka 67027063, Linda.Gurecka@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Orlovskis 67027370, Andris.Orlovskis@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Vispārējās izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Grīnis 67047910, edgars.grinis@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Rajonu pašvaldību reorganizācijas likumā", kuru izstrādāja Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Jaunzeme 67770464, kristine.jaunzeme@raplm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums Lauku atbalsta dienesta likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Pastare 67027029, Inese.Pastare@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"", kuru izstrā dāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rudzīte 67028984, Agnese.Rudzite@vid.gov.lv);
likumprojektu "Par likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā", kuru izstrādāja Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Girucka 67028381, iveta.girucka@sam.gov.lv);
Pielikumā: 1. Likumprojekts
"Grozījumi Augstskolu likumā" uz 1 lpp.
2. Likumprojekta "Grozījumi Augstskolu
likumā" anotācija uz 5 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 8.§ izraksts uz 1 lp.
4. Likumprojekts "Grozījumi
Profesionālās izglītības likumā" uz 1 lpp.
5. Likumprojekta "Grozījumi Profesionālās
izglītības likumā" anotācija uz 4 lpp.
6. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 9.§ izraksts uz 1 lp.
7. Likumprojekts "Grozījumi
Izglītības likumā" uz 2 lpp.
8. Likumprojekta "Grozījumi Izglītības
likumā" anotācija uz
6 lpp.
9. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 11.§ izraksts uz 1 lp.
10. Likumprojekts "Grozījumi
Zinātniskās darbības likumā" uz 3 lpp.
11. Likumprojekta "Grozījumi Zinātniskās
darbības likumā" anotācija uz 4 lpp.
12. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 12.§ izraksts uz 1 lp.
13. Likumprojekts "Grozījums likumā
"Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību"" uz
1 lpp.
14. Likumprojekta "Grozījums likumā
"Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību""
anotācija uz 6 lpp.
15. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 15.§ izraksts uz 1 lp.
16. Likumprojekts "Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā" uz 1 lpp.
17. Likumprojekta "Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā" anotācija uz 9 lpp.
18. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 16.§ izraksts uz 1 lp.
19. Likumprojekts "Grozījumi Latvijas Sodu
izpildes kodeksā" uz 3 lpp.
20. Likumprojekta "Grozījumi Latvijas Sodu
izpildes kodeksā" anotācija uz 13 lpp.
21. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 17.§ izraksts uz 1 lp.
22. Likumprojekts "Grozījumi Kriminālprocesa
likumā" uz
3 lpp.
23. Likumprojekta "Grozījumi Kriminālprocesa
likumā" anotācija uz 10 lpp.
24. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 18.§ izraksts uz 1 lp.
25. Likumprojekts "Grozījumi
Krimināllikumā" uz 3 lpp.
26. Likumprojekta "Grozījumi
Krimināllikumā" anotācija uz 10 lpp.
27. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 19.§ izraksts uz 1 lp.
28. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā" uz 2 lpp.
29. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā" anotācija uz 17 lpp.
30. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 20.§ izraksts uz 1 lp.
31. Likumprojekts "Par likuma
"Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu"
uz 1 lpp.
32. Likumprojekta "Par likuma "Par
tiesu piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija
uz 4 lpp.
33. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 21.§ izraksts uz 1 lp.
34. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" uz 4 lpp.
35. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par tiesu varu"" anotācija uz 26 lpp.
36. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 22.§ izraksts uz 1 lp.
37. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"" uz
1 lpp.
38. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par pašvaldībām"" anotācija uz 4 lpp.
39. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 23.§ izraksts uz 1 lp.
40. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" uz 3 lpp.
41. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" anotācija uz 12 lpp.
42. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 27.§ izraksts uz 1 lp.
43. Likumprojekts "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
44. Likumprojekta "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija uz 7 lpp.
45. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 13.§ izraksts uz 1 lp.
46. Likumprojekts "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" uz 4 lpp.
47. Likumprojekta "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" anotācija uz 8 lpp.
48. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 29.§ izraksts uz 1 lp.
49. Likumprojekts "Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
50. Likumprojekta "Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā" anotācija uz 9 lpp.
51. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 66.§ izraksts uz 1 lp.
52. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"" uz 2
lpp.
53. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju""
anotācija uz 10 lpp.
54. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 32.§ izraksts uz 1 lp.
55. Likumprojekts "Grozījumi Likumā
par budžetu un finanšu vadību" uz 4 lpp.
56. Likumprojekta "Grozījumi Likumā par
budžetu un finanšu vadību" anotācija uz 8 lpp.
57. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 6.§ izraksts uz 1 lp.
58. Likumprojekts "Grozījumi
Civilprocesa likumā" uz 2 lpp.
59. Likumprojekta "Grozījumi Civilprocesa
likumā" anotācija uz 11 lpp.
60. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 81.§ izraksts uz 1 lp.
61. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā" uz 6 lpp.
62. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā" anotācija uz 7 lpp.
63. Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes
protokola Nr.33 70.§ izraksts uz 1 lp.
64. Likumprojekts "Grozījumi Tūrisma
likumā" uz 1 lpp.
65. Likumprojekta "Grozījumi Tūrisma
likumā" anotācija
uz 7 lpp.
66. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 1.§ izraksts uz 1 lp.
67. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"" uz 2 lpp.
68. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"" anotācija uz 5 lpp.
69. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 18.§ izraksts uz 2 lp.
70. Likumprojekts "Grozījumi
Būvniecības likumā" uz 2 lp.
71. Likumprojekta "Grozījumi Būvniecības
likumā" anotācija uz 6 lpp.
72. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 5.§ izraksts uz 1 lp.
73. Likumprojekts "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" uz 3 lpp.
74. Likumprojekta "Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā" anotācija uz 8 lpp.
75. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 10.§ izraksts uz 1 lp.
76. Likumprojekts "Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" uz 3 lpp.
77. Likumprojekta "Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" anotācija uz 14 lpp.
78. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 25.§ izraksts uz 1 lp.
79. Likumprojekts "Grozījumi
Vispārējās izglītības likumā" uz 1 lpp.
80. Likumprojekta "Grozījumi Vispārējās
izglītības likumā" anotācija uz 7 lpp.
81. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 42.§ izraksts uz 1 lp.
82. Likumprojekts "Grozījumi Rajonu
pašvaldību reorganizācijas likumā" uz 1 lpp.
83. Likumprojekta "Grozījumi Rajonu
pašvaldību reorganizācijas likumā" anotācija uz 4 lpp.
84. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 7.§ izraksts uz 1 lp.
85. Likumprojekts "Grozījums Lauku
atbalsta dienesta likumā" uz 2 lpp.
86. Likumprojekta "Grozījums Lauku atbalsta
dienesta likumā" anotācija uz 7 lpp.
87. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 74.§ izraksts uz 2 lp.
88. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"" uz 4 lpp.
89. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"" anotācija uz 8 lpp.
90. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 7.§ izraksts uz 1 lp.
91. Likumprojekts "Par likuma
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu
par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
92. Likumprojekta "Par likuma "Par
valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu par spēku
zaudējušu" anotācija uz 12 lpp.
93. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 1.§ izraksts uz 1 lp.
94. Likumprojekts "Grozījumi
Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
95. Likumprojekta "Grozījumi Sabiedriskā
transporta pakalpojumu likumā" anotācija uz 7 lpp.
96. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 2.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents, bērnu, ģimenes
un sabiedrības integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Milenberga 67082895
Grozījumi likumā "Par
Valsts ieņēmumu dienestu"
Izdarīt likumā "Par Valsts ieņēmumu
dienestu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1993, 34.nr.; 1995, 23., 24.nr.; 1997, 4.nr.; 1998, 2., 15.nr.; 1999, 22.nr.;
2001, 15., 23.nr.; 2002, 16.nr.; 2003, 6., 8.nr.; 2005, 14.nr.; 2006, 22. nr.; 2008, 14.nr.; 2008, 24.nr.; 2009.,
2.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 3.pantu šādā redakcijā:
"3.pants. Valsts ieņēmumu dienesta struktūra
Valsts ieņēmumu dienesta struktūru, kuras sastāvā ir
muitas iestādes, finanšu policija, nodokļu administrēšanas un citas
struktūrvienības, kas nodrošina dienesta darbību, nosaka Valsts ieņēmumu
dienesta ģenerāldirektors saskaņā ar šo likumu un citiem normatīvajiem aktiem."
2. 4.pantā:
izslēgt otrās daļas 2.punktā vārdus "centrālā
aparāta struktūrvienību vadītāju un teritoriālo iestāžu direktoru";
izteikt otrās daļas 4.punktu šādā redakcijā:
"4) ieceļ amatā un atbrīvo no amata, pieņem
darbā un atlaiž no darba Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņus un darbiniekus.
Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora vietnieku kandidatūras pirms
iecelšanas amatā Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors saskaņo ar finanšu
ministru;";
izslēgt otrās daļas 5.punktu;
izslēgt otrās daļas 8.punktā vārdus "kā arī var
pārņemt jebkuru Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes direktora
ierosināto disciplinārlietu;";
izslēgt otrās daļas 10.punktu;
izslēgt otrās daļas 11.1 un 12.punktā
vārdus "centrālā aparāta";
papildināt otro daļu ar 18.punktu šādā redakcijā:
"18) pilnvaro Valsts ieņēmumu dienesta
ierēdņus izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos
sodus par pārkāpumiem, kuru izskatīšana ir piekritīga Valsts ieņēmumu
dienestam.".
3. Izslēgt 5.pantu.
4. 10.pantā:
izslēgt pirmās daļas 10.punktā vārdus un skaitļus
"un 5.panta otrās daļas 7.punkta";
izteikt otrās daļas ievaddaļu šādā redakcijā:
"2. Valsts ieņēmumu dienesta
ģenerāldirektoram un viņa vietniekiem, nodokļu administrēšanas struktūrvienību
vadītājiem un viņu vietniekiem ir tiesības:";
izslēgt sesto daļu.
5. 13.pantā:
izslēgt trešajā daļā vārdus "kā arī tiesības
veikt jebkuras Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes kontrolei
pakļauta nodokļu maksātāja teritoriālo muitas iestāžu administrēto nodokļu (nodevu)
aprēķinu un nodokļu (nodevu) maksājumu revīziju (auditu)";
aizstāt septītajā daļā vārdus "Galvenās muitas
pārvaldes direktora" ar vārdiem "Valsts ieņēmumu dienesta
ģenerāldirektora vietnieka".
6. Aizstāt 16.panta pirmajā daļā un trešās daļas
7.punktā vārdus "pārvaldes direktors" (attiecīgajā locījumā) ar vārdu
"vadītājs" (attiecīgajā locījumā).
7. 17.pantā:
izteikt pirmās daļas 10.punktu šādā redakcijā:
izteikt otrās daļas 9.punktu šādā redakcijā:
8. 18.pantā:
izslēgt pirmās daļas 2.punktā vārdus "vai
teritoriālās iestādes direktors";
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
izteikt piektās daļas 2.punktu šādā redakcijā:
izslēgt piektās daļas 3.punktu;
izteikt sestās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā:
"Pretendentu un ierēdņu vērtēšanas komisija
izvēlas pretendentu, kas vislabāk atbilst ierēdņa amata aprakstā izvirzītajām
prasībām, un, motivējot savu izvēli, iesaka attiecīgo kandidatūru finanšu
ministram vai Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram.";
izslēgt astotajā daļā vārdus "vai teritoriālās
iestādes direktora".
9. 19.pantā:
izteikt pirmās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā:
izslēgt trešajā un ceturtajā daļā vārdus "vai
teritoriālās iestādes direktors".
10. 22.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"1. Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu
pieņemtos lēmumus (izņemot lēmumus par administratīvo sodu uzlikšanu, kas
apstrīdami un pārsūdzami attiecīgajos likumos noteiktajā kārtībā) un izdotos
rīkojumus viena mēneša laikā pēc šo lēmumu vai rīkojumu saņemšanas var
apstrīdēt Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram.";
izslēgt trešo daļu.
11. Izslēgt 26.panta otro daļu.
12. Izslēgt 28.panta otro daļu.
13. Papildināt pārejas noteikumus ar 24.punktu šādā
redakcijā:
"24. Līdz attiecīgu grozījumu izdarīšanai citos
normatīvajos aktos ar terminu "Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālā
iestāde" saprot terminu "Valsts ieņēmumu dienests".
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Finanšu ministrs E.Repše
Vīza: Valsts sekretārs M.Bičevskis
Likumprojekta
″Grozījumi likumā ″Par Valsts ieņēmumu dienestu″″
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
|
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Valsts ieņēmumu administrēšanas organizāciju struktūras veidošanas un
uzturēšanas prakse visā pasaulē parāda, ka viens no efektīvākajiem
risinājumiem organizācijas stila un augstas pakalpojumu kvalitātes standartizēšanā
un izmaksu samazināšanā ir procesu vadības centralizācija, veidojot viena
līmeņa organizāciju. Savukārt vieni no veiksmīgākajiem centralizācijas
risinājumiem ir tādi, kas nodrošina funkciju izpildes un struktūras elastību.
Šāda pieeja ļauj vajadzības gadījumā proaktīvi sagatavoties gaidāmajām
sociālajām un ekonomiskajām pārmaiņām, kā arī operatīvi reaģēt uz Latvijas un
Eiropas Savienības normatīvo aktu nekavējošu ieviešanu, nodrošinot
nepārtrauktu organizācijas darbu vienotā organizācijas stilā un kvalitātē. Likuma "Par Valsts ieņēmumu dienestu" (turpmāk Likums)
3.pants nosaka Valsts ieņēmumu dienesta struktūru. Minētā panta otrajā daļā
ir noteikts, ka Valsts ieņēmumu dienestā ir centrālais aparāts un
teritoriālās iestādes. Savukārt minētā panta trešajā daļā ir uzskaitītas
pārvaldes, kas ietilpst centrālā aparāta struktūrā. Lai nodrošinātu Valsts ieņēmumu dienesta funkciju visefektīvāko
izpildi, uzlabojot iekšējo un ārējo klientu apkalpošanu, optimāli
līdzsvarojot klientu apkalpošanas, kontroles un atbalsta funkcijas,
vienlaikus veidojot elastīgu viena līmeņa organizāciju, ievērojot Ministru
kabinetā 2008.gada 9.decembrī akceptētajā un Saeimā 2008.gada 11.decembrī
skatītajā Latvijas ekonomikas stabilizācijas un izaugsmes atjaunošanas
programmā noteikto, ka ir nepieciešama valsts pārvaldes pārstrukturēšana,
nodrošinot Valdības rīcības plāna 2009.gadam Deklarācijā par Valda Dombrovska
vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību noteikto uzdevumu izpildi
8.5.2.pasākumam un pamatojoties uz grozījumiem Likumā par valsts budžetu
2009.gadam, kā rezultātā Valsts ieņēmumu dienestam ir jāsamazina uzturēšanas
izdevumi par Ls 1,8 milj. un 1200 štata vietas, ir jāgroza Likums, izslēdzot
normu, kas nosaka, ka Valsts ieņēmumu dienestā ir centrālais aparāts un teritoriālās
iestādes, kā arī Valsts ieņēmumu dienesta lēmumu divpakāpju apstrīdēšanas
kārtības vietā jānosaka vienpakāpes apstrīdēšanas kārtība. |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu
dienestu"" (turpmāk Likumprojekts) paredz: - izslēgt Likuma normas, kurās noteikts, ka Valsts ieņēmumu dienestā
ir centrālais aparāts un teritoriālās iestādes. Tādējādi Valsts ieņēmumu
dienesta struktūru apstiprinās Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors; - grozīt Likuma 22.pantu, nosakot Valsts ieņēmumu dienesta lēmumu
vienpakāpes apstrīdēšanas kārtību; - papildināt Likumu ar pārejas noteikumu, nosakot, ka līdz attiecīgu
grozījumu izdarīšanai citos normatīvajos aktos ar terminu "Valsts
ieņēmumu dienesta teritoriālā iestāde" saprot terminu "Valsts
ieņēmumu dienests". |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms. |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas
apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas
efektivitāte |
2.1. Nav
attiecināms. 2.2. Nav
attiecināms. 2.3. Nav
attiecināms. 2.4 Nav
attiecināms. 2.5. Nav
attiecināms. 2.6. Nav
attiecināms. 2.7. Ir
attiecināms. |
3.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms. |
4.
Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām
personām |
Nav attiecināms. |
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
5.1. Nav attiecināms. 5.2. Nav attiecināms. |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu
emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām
sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām
teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija
vidē |
6.1. Nav
attiecināms. 6.2. Nav
attiecināms. 6.3. Nav
attiecināms. 6.4. Nav
attiecināms. 6.5. Nav
attiecināms. 6.6. Nav
attiecināms. 6.7. Nav
attiecināms. |
7.
Cita ietekme |
Nav. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rādītāji |
2009.gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2010 |
2011 |
2012 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem
un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību
budžets |
-4419,1 -4419,1 |
-8732,1 -8732,1 |
-8732,1 -8732,1 |
-8732,1 -8732,1 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
4419,1 4419,1 |
8732,1 8732,1 |
8732,1 8732,1 |
8732,1 8732,1 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu
aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var
pievienot anotācijas pielikumā) Izdevumu izmaiņu aprēķins: Atlīdzība: 2009.gadam
2010.,
2011. un 2012.gadam
Preces un pakalpojumi: 1) Valsts ieņēmumu dienestā pavisam ir
33 teritoriālo iestāžu nodaļas un 36 muitas kontroles punkti un fiziskās
kontroles sektori un to uzturēšanai 2009.gadā ir paredzēti Ls 6 846 701. 2) Lai nodrošinātu "C
varianta" scenārijā noteikto budžeta samazinājumu 2009.gadā Ls 1 859 862
apmērā, Valsts ieņēmumu dienestam jāsamazina teritoriālo iestāžu nodaļu un
muitas kontroles punktu uzturēšanai plānotais finansējums par 53 %: ·
Ls 6 846 701/2=Ls 3 423 351 (sešiem mēnešiem paredzētais
finansējums); ·
33+36=69 teritoriālo iestāžu nodaļas, muitas kontroles
punkti un fiziskās kontroles sektori; ·
≈Ls 50 tūkst. (vidēji vienas teritoriālās iestādes
nodaļas, muitas kontroles punkta un fiziskās kontroles sektora uzturēšanai
paredzētais finansējums 2009.gada sešiem mēnešiem)*69= =Ls 3 423 351; ·
Ls 1 859 862/Ls 50 tūkst. ≈37 teritoriālo iestāžu
nodaļu, muitas kontroles punktu un fiziskās kontroles sektoru optimizēšana; ·
(37/69)*100≈53% teritoriālo iestāžu nodaļas, muitas
kontroles punktus un fiziskās kontroles sektorus optimizācijas rezultātā ir
jāapvieno. 3) 2009.gadā plānoto optimizējamo
teritoriālo iestāžu nodaļu, muitas kontroles punktu un fiziskās kontroles
sektoru izmaksu ietekme uz 2010. un 2011.gadu: ·
(≈Ls 6 tūkst. (vidēji vienas teritoriālās iestādes
nodaļas, muitas kontroles punkta un fiziskās kontroles sektora izmaksas
mēnesī)*37)*12= |
4419,1 2559,1 1860 |
8732,1 6184 2548,1 |
8732,1 6184 2548,1 |
8732,1 6184 2548,1 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Cita informācija |
Tiks nodrošināta VID funkciju visefektīvākā izpilde, uzlabota iekšējā
un ārējā klientu apkalpošana, optimāli līdzsvarojot klientu apkalpošanas,
kontroles un atbalsta funkcijas, vienlaikus veidojot elastīgu viena līmeņa
organizāciju. VID klientiem saglabāsies iespēja izvēlēties tam ērtāko un
pieņemamāko komunikācijas veidu kā pakalpojuma pieteikšanai tā arī
pakalpojuma saņemšanai klientu pakalpojumu saņemšanas centros Latvijas administratīvajās teritorijās.
Finansējuma samazinājums ir iekļauts Valsts ieņēmumu dienesta priekšlikumos
grozījumiem likumā ″Par
valsts budžetu 2009.gadam″. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1.
Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod
un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Jāveic
grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām", Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā un citos saistītajos normatīvajos aktos. |
2.
Cita informācija |
Nav. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
|
2. Saistības pret citām valstīm un
starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību
aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula,
lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru
prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms. |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
|
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas
Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē
informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un
finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
|
6. Cita informācija |
Nav. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar
kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav
notikušas. |
2.
Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu
iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms. |
3.
Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Konsultācijas un sabiedrības informēšanas
pasākumi netika izmantoti. |
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas ar ekspertiem nav notikušas. |
5.
Cita informācija |
Nav. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Normatīvā akta prasību izpildi nodrošinās Valsts ieņēmumu dienests
esošo funkciju ietvaros. |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā
"Latvijas Vēstnesis" un ievietots Valsts ieņēmumu dienesta mājas
lapā www.vid.gov.lv un bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv, kur ar likumu varēs
iepazīties visas ieinteresētās personas. |
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas
tiesības var aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
4.
Cita informācija |
Nav. |
Finanšu ministrs E.Repše
Vīza: Valsts sekretārs M.Bičevskis
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA
SĒDE
___________________________________________________________
protokola
izraksts
Ārkārtas sēde
Rīgā |
Nr.35 |
2009.gada 29.maijā |
7.§
Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu""
TA-1694
___________________________________________________________
(E.Repše, M.Segliņš,
E.Zalāns, M.Bičevskis, I.Gailīte, G.Veismane, Dz.Jakāns, V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
2. Finanšu ministrijai precizēt
likumprojekta anotāciju un līdz š.g. 1.jūnijam plkst.9.00 iesniegt Valsts
kancelejā.
3. Valsts kancelejai sagatavot
likumprojektu iesniegšanai Saeimā valsts budžeta grozījumu likumprojekta
paketē.
4. Noteikt, ka atbildīgais par
likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.
5. Finanšu ministrijai sagatavot un līdz
2009.gada 1.jūlijam iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā grozījumus
Ministru kabineta 2004.gada 16.novembra noteikumos Nr.940 "Valsts ieņēmumu
dienesta nolikums", nosakot tajos Valsts ieņēmumu dienesta
struktūrvienības, kas nodrošina Valsts ieņēmumu dienesta galveno uzdevumu
izpildi.
Ministru prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu
ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts
kancelejas direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-35-2905-#07.doc