LATVIJAS REPUBLIKAS SAEIMA
BUDŽETA UN FINANŠU (NODOKĻU) KOMISIJA
Jēkaba
iela 10/12 LV 1811 tālr.
708 7318, fakss 708 7317
________________________________________________________________
Rīgā
2009. gada ____. jūnijs
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija lūdz pavairot un
izdalīt deputātiem komisijas apkopotos priekšlikumus likumprojekta Grozījumi
Valsts pārvaldes iekārtas likumā (Nr.1316/Lp9)
izskatīšanai 2.lasījumā.
Pielikumā: Komisijas apkopotie
priekšlikumi uz _____ lpp.
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētājs G.Bērziņš
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija
Likumprojekts (steidzams) otrajam
lasījumam
Grozījumi
Valsts pārvaldes iekārtas likumā
(Nr.1316/Lp9)
Spēkā esošā redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi ( 21 ) |
Ministru kabineta atzinums |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
|
Izdarīt Valsts
pārvaldes iekārtas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 2002, 14.nr.; 2008, 14.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
|
Izdarīt Valsts
pārvaldes iekārtas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 2002, 14.nr.; 2008, 14.nr.; 2009, 9.nr.) šādus grozījumus: |
7.pants. Valsts pārvaldes padotība (1) Ministru kabinets
īsteno padotību pār valsts pārvaldes organizāciju (institucionālā padotība)
un pār valsts pārvaldes funkciju pildīšanu (funkcionālā padotība). (2) Ministru kabinets
padotību īsteno ar atsevišķa Ministru kabineta locekļa starpniecību. Ministru
kabineta loceklis padotību īsteno tieši vai ar tiešās pārvaldes iestādes, tās
struktūrvienības vai amatpersonas starpniecību. (3) Padotību īsteno
pakļautības vai pārraudzības formā. (4) Pakļautība nozīmē
augstākas iestādes vai amatpersonas tiesības dot rīkojumu zemākai iestādei
vai amatpersonai, kā arī atcelt zemākas iestādes vai amatpersonas lēmumu. (5) Pārraudzība nozīmē
augstākas iestādes vai amatpersonas tiesības pārbaudīt zemākas iestādes vai
amatpersonas lēmuma tiesiskumu un atcelt prettiesisku lēmumu, kā arī
prettiesiskas bezdarbības gadījumā dot rīkojumu pieņemt lēmumu. (6) Nosakot iestādes
institucionālās padotības formu un saturu vienas publiskas personas ietvaros,
ņem vērā iestādei nodoto valsts pārvaldes funkciju vai uzdevumu raksturu, to
pildīšanas efektivitāti, tiesiskuma un demokrātiskās kontroles nodrošināšanas
apsvērumus. (7) Iestādes
funkcionālās padotības formu un saturu nosaka normatīvie akti, saskaņā ar
kuriem tā veic attiecīgās valsts pārvaldes funkcijas vai uzdevumus. |
1. Papildināt 7.pantu ar 5.1 daļu šādā redakcijā: (51) Tiešajā pārvaldē institucionālo padotību īsteno
pakļautības formā, ja likumā nav noteikts citādi. |
|
|
|
|
1. Papildināt 7.pantu
ar 5.1 daļu šādā redakcijā: (51) Tiešajā
pārvaldē institucionālo padotību īsteno pakļautības formā, ja likumā nav
noteikts citādi. |
10.pants. Valsts pārvaldes principi (..) (8) Valsts pārvaldi
organizē pēc iespējas ērti un pieejami privātpersonai. (..) |
2. Papildināt 10.panta
astoto daļu ar otro teikumu šādā redakcijā: Ja informācija, kura
nepieciešama pārvaldes lēmuma pieņemšanai, kas regulē publiski tiesiskās
attiecības ar privātpersonu, ir citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūst
pati saskaņā ar šā likuma 54.panta septīto daļu, nevis pieprasa no
privātpersonas. |
1 2 |
Juridiskais birojs Izslēgt likumprojekta
2.pantu. Ministru kabinets Izteikt likumprojekta
2.pantu šādā redakcijā: 2. Papildināt 10.panta
astoto daļu ar otro teikumu šādā redakcijā: Ja informācija, kura
nepieciešama pārvaldes lēmuma pieņemšanai, kas regulē publiski tiesiskās
attiecības ar privātpersonu, ir citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūst
pati, nevis pieprasa no privātpersonas. |
Neatbalstīts Atbalstīts |
Neatbalstīts Atbalstīts |
2. Papildināt 10.panta
astoto daļu ar otro teikumu šādā redakcijā: Ja informācija, kura
nepieciešama pārvaldes lēmuma pieņemšanai, kas regulē publiski tiesiskās
attiecības ar privātpersonu, ir citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūst
pati, nevis pieprasa no privātpersonas. |
15.pants. Tiešās pārvaldes iestādes izveidošana,
reorganizācija un likvidācija (1) Ministru kabinets
izveido, reorganizē un likvidē tiešās pārvaldes iestādi, pamatojoties uz
likumu vai pēc savas iniciatīvas, ievērojot valsts pārvaldes principus. (2) Ministru kabinets,
izveidojot tiešās pārvaldes iestādi, nosaka Ministru kabineta locekli, kura
padotībā attiecīgā tiešās pārvaldes iestāde atrodas. (3) Tiešās pārvaldes
iestādi reorganizē: 1) pievienojot to citai
tiešās pārvaldes iestādei, rezultātā pievienojamā iestāde beidz pastāvēt; 2) apvienojot to ar
citu tiešās pārvaldes iestādi vai vairākām citām tiešās pārvaldes iestādēm,
rezultātā apvienojamās iestādes beidz pastāvēt un uz to bāzes izveido jaunu
tiešās pārvaldes iestādi; 3) nododot vienu tās
struktūrvienību vai vairākas struktūrvienības citai tiešās pārvaldes iestādei
vai vairākām citām tiešās pārvaldes iestādēm, rezultātā sadalāmā iestāde
turpina pastāvēt; 4) sadalot visas tās
struktūrvienības starp citām tiešās pārvaldes iestādēm, rezultātā sadalāmā
iestāde beidz pastāvēt. |
3. Izteikt 15.pantu
šādā redakcijā: 15.pants. Tiešās pārvaldes iestādes izveidošana, reorganizācija un
likvidācija (1) Ministru kabinets
izveido, reorganizē un likvidē tiešās pārvaldes iestādi, pamatojoties uz
likumu vai pēc savas iniciatīvas, ievērojot valsts pārvaldes principus un
funkciju izvērtējumu. (2) Ministru kabinets,
izveidojot tiešās pārvaldes iestādi, nosaka Ministru kabineta locekli, kura
padotībā attiecīgā tiešās pārvaldes iestāde atrodas. (3) Tiešās pārvaldes
iestādi reorganizē: 1) nododot to
atvasinātām publiskām personām, rezultātā iestāde turpina pastāvēt kā
pastarpinātās pārvaldes iestāde; 2) apvienojot to ar
citu iestādi vai vairākām citām iestādēm, rezultātā uz reorganizējamo
institūciju bāzes izveido jaunu iestādi; 3) nododot tās struktūrvienību
vai vairākas struktūrvienības citai iestādei vai vairākām citām iestādēm vai
nododot pārvaldes uzdevuma izpildi privātpersonai, rezultātā sadalāmā
iestāde turpina pastāvēt; 4) nododot atsevišķus
valsts pārvaldes uzdevumus citai iestādei, rezultātā iestāde turpina
pastāvēt. (4) Tiešās pārvaldes
iestādi likvidē: 1) pievienojot citai
iestādei, rezultātā pievienojamā iestāde beidz pastāvēt; 2) deleģējot valsts
pārvaldes uzdevumus publiskas personas dibinātai kapitālsabiedrībai,
rezultātā iestāde beidz pastāvēt; 3) atsakoties no valsts
pārvaldes uzdevuma izpildes, rezultātā iestāde vai tās struktūrvienības
beidz pastāvēt; 4) sadalot visas tās
struktūrvienības starp citām iestādēm vai sadalot visas tās struktūrvienības
starp citām iestādēm un deleģējot atsevišķu pārvaldes uzdevumu izpildi
privātpersonai, rezultātā sadalāmā iestāde beidz pastāvēt; 5) nododot tās
pārvaldes uzdevumus citai iestādei, rezultātā iestāde beidz pastāvēt. (5) Deleģējot valsts
pārvaldes uzdevumus publiskas personas dibinātai kapitālsabiedrībai,
kapitālsabiedrība ir iestādes tiesību, saistību un mantas pārņēmēja (tai
skaitā tiesības un pienākumi, kas izriet no spēkā esošajām darba tiesiskajām
attiecībām, pāriet publiskas personas dibinātai kapitālsabiedrībai, ja
vien lēmumā par reorganizāciju vai likvidāciju nav noteikts citādi). (6) Ja tiešās pārvaldes
iestādi vai tās struktūrvienību pievieno vai nodod pastarpinātās pārvaldes
iestādei vai ja tiešās pārvaldes iestādi apvieno ar pastarpinātās pārvaldes
iestādi, kā arī ja pastarpinātās pārvaldes iestādi vai tās struktūrvienību
saskaņā ar šā likuma 15.panta trešo vai ceturto daļu pievieno vai nodod
tiešās pārvaldes iestādei, Ministru kabinets un attiecīgā atvasinātā publiskā
persona pirms lēmuma pieņemšanas par iestādes reorganizāciju vai likvidāciju
vienojas par reorganizācijas nosacījumiem, ja likumā nav noteikts citādi. |
3 4 5 6 |
Juridiskais birojs Izteikt 1.lasījumā
atbalstītā 15.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Ministru kabinets
izveido, reorganizē un likvidē tiešās pārvaldes iestādi, pamatojoties uz
likumu vai pēc savas iniciatīvas, ievērojot valsts pārvaldes principus, veicot
funkciju izvērtējumu, funkciju un pakalpojumu izmaksu salīdzinājumu un
izvērtējot ietekmi uz iestādes saistībām. Juridiskais birojs Izteikt 1.lasījumā
atbalstītā 15.panta ceturtās daļas 2.punktu šādā redakcijā: 2) deleģējot valsts
pārvaldes uzdevumus kapitālsabiedrībai, kuras visas kapitāla daļas
(akcijas) pieder vienai vai vairākām publiskām personām, - rezultātā
iestāde beidz pastāvēt;. Juridiskais birojs Izteikt 1.lasījuma
atbalstītā 15.panta piekto daļu šādā redakcijā: (5) Deleģējot valsts
pārvaldes iestādes uzdevumus kapitālsabiedrībai, kuras visas kapitāla
daļas (akcijas) pieder vienai vai vairākām publiskām personām, attiecīgā
kapitālsabiedrība ir iestādes tiesību, saistību un mantas pārņēmēja (tai
skaitā tiesības un pienākumi, kas izriet no spēkā esošajām darba tiesiskajām
attiecībām, ja vien lēmumā par reorganizāciju vai likvidāciju nav noteiks
citādi). Juridiskais birojs Papildināt 1.lasījumā
atbalstīto 15.pantu ar septīto daļu šādā redakcijā: (7) Iestādes iekšējā
reorganizācija, kas neparedz struktūrvienību nodošanu vai sadali starp citām
iestādēm, nav uzskatāma par reorganizāciju šā panta izpratnē. |
Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
3. Izteikt 15.pantu
šādā redakcijā: 15.pants. Tiešās pārvaldes iestādes izveidošana, reorganizācija un
likvidācija (1) Ministru kabinets
izveido, reorganizē un likvidē tiešās pārvaldes iestādi, pamatojoties uz
likumu vai pēc savas iniciatīvas, ievērojot valsts pārvaldes principus, veicot
funkciju izvērtējumu, funkciju un pakalpojumu izmaksu salīdzinājumu un
izvērtējot ietekmi uz iestādes saistībām. (2) Ministru kabinets,
izveidojot tiešās pārvaldes iestādi, nosaka Ministru kabineta locekli, kura
padotībā attiecīgā tiešās pārvaldes iestāde atrodas. (3) Tiešās pārvaldes
iestādi reorganizē: 1) nododot to
atvasinātām publiskām personām, rezultātā iestāde turpina pastāvēt kā
pastarpinātās pārvaldes iestāde; 2) apvienojot to ar
citu iestādi vai vairākām citām iestādēm, rezultātā uz reorganizējamo
institūciju bāzes izveido jaunu iestādi; 3) nododot tās
struktūrvienību vai vairākas struktūrvienības citai iestādei vai vairākām
citām iestādēm vai nododot pārvaldes uzdevuma izpildi privātpersonai,
rezultātā sadalāmā iestāde turpina pastāvēt; 4) nododot atsevišķus
valsts pārvaldes uzdevumus citai iestādei, rezultātā iestāde turpina
pastāvēt. (4) Tiešās pārvaldes
iestādi likvidē: 1) pievienojot citai
iestādei, rezultātā pievienojamā iestāde beidz pastāvēt; 2) deleģējot valsts
pārvaldes uzdevumus kapitālsabiedrībai, kuras visas kapitāla daļas (akcijas)
pieder vienai vai vairākām publiskām personām, - rezultātā iestāde beidz
pastāvēt; 3) atsakoties no valsts
pārvaldes uzdevuma izpildes, rezultātā iestāde vai tās struktūrvienības
beidz pastāvēt; 4) sadalot visas tās
struktūrvienības starp citām iestādēm vai sadalot visas tās struktūrvienības
starp citām iestādēm un deleģējot atsevišķu pārvaldes uzdevumu izpildi
privātpersonai, rezultātā sadalāmā iestāde beidz pastāvēt; 5) nododot tās
pārvaldes uzdevumus citai iestādei, rezultātā iestāde beidz pastāvēt. (5) Deleģējot valsts
pārvaldes iestādes uzdevumus kapitālsabiedrībai, kuras visas kapitāla daļas
(akcijas) pieder vienai vai vairākām publiskām personām, attiecīgā
kapitālsabiedrība ir iestādes tiesību, saistību un mantas pārņēmēja (tai skaitā
tiesības un pienākumi, kas izriet no spēkā esošajām darba tiesiskajām
attiecībām, ja vien lēmumā par reorganizāciju vai likvidāciju nav noteiks
citādi). (6) Ja tiešās pārvaldes
iestādi vai tās struktūrvienību pievieno vai nodod pastarpinātās pārvaldes
iestādei vai ja tiešās pārvaldes iestādi apvieno ar pastarpinātās pārvaldes
iestādi, kā arī ja pastarpinātās pārvaldes iestādi vai tās struktūrvienību
saskaņā ar šā likuma 15.panta trešo vai ceturto daļu pievieno vai nodod
tiešās pārvaldes iestādei, Ministru kabinets un attiecīgā atvasinātā publiskā
persona pirms lēmuma pieņemšanas par iestādes reorganizāciju vai likvidāciju
vienojas par reorganizācijas nosacījumiem, ja likumā nav noteikts citādi. (7) Iestādes iekšējā
reorganizācija, kas neparedz struktūrvienību nodošanu vai sadali starp citām
iestādēm, nav uzskatāma par reorganizāciju šā panta izpratnē. |
17.pants. Tiešās pārvaldes iestādes vadītājs (1) Tiešās pārvaldes
iestādes vadītājs organizē iestādes funkcijas pildīšanu un atbild par to,
vada iestādes administratīvo darbu, nodrošinot tā nepārtrauktību, lietderību
un tiesiskumu. (2) Ja normatīvajā aktā
nav noteikts citādi, iestādes vadītājs: 1) pārvalda iestādes
finansu, personāla un citus resursus; 2) apstiprina iestādes
amatu sarakstu; 3) nosaka iestādes
pārvaldes amatpersonu un darbinieku pienākumus; 4) ieceļ amatā un
atbrīvo no tā amatpersonas, pieņem darbā un atlaiž no tā darbiniekus; 5) nodrošina iestādes
gadskārtējā darbības plāna un budžeta pieprasījuma izstrādi; 6) izveido iestādes
iekšējās kontroles sistēmu; 7) nosaka pārvaldes
lēmumu priekšpārbaudes un pēcpārbaudes kārtību. (3) Tiešās pārvaldes
iestādes vadītājs veic attiecīgā Ministru kabineta locekļa dotos uzdevumus,
iestādes nolikumā noteiktos pienākumus, kā arī citas normatīvajos aktos noteiktās
funkcijas un atbild par to izpildi. |
4. 17.pantā: izslēgt otrās daļas
otro punktu; papildināt pantu ar
ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Ministru kabinets
nosaka iestādes struktūras izveidošanas kritērijus, kārtību un iestādes amatu
sarakstu saskaņošanas kārtību. Iestādes amatu sarakstu apstiprina iestādes
vadītājs. |
7 |
Deputāts K.Šadurskis Izslēgt likumprojekta
4.pantu. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
4. 17.pantā: izslēgt otrās daļas
otro punktu; papildināt pantu ar
ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Ministru kabinets
nosaka iestādes struktūras izveidošanas kritērijus, kārtību un iestādes amatu
sarakstu saskaņošanas kārtību. Iestādes amatu sarakstu apstiprina iestādes
vadītājs. |
27.pants. Pastarpinātās pārvaldes institucionālās
sistēmas izveidošana Pastarpinātās pārvaldes
institucionālo sistēmu un tās darba organizāciju saskaņā ar likumu un
Ministru kabineta noteikumiem nosaka attiecīgā atvasinātā publiskā persona,
ievērojot valsts pārvaldes principus. |
5. Papildināt 27.pantu
pēc vārdiem pārvaldes principus ar vārdiem un funkciju izvērtējumu. |
|
|
|
|
5. Papildināt 27.pantu
pēc vārdiem pārvaldes principus ar vārdiem un funkciju izvērtējumu. |
30.pants. Pastarpinātās pārvaldes iestādes darbību
reglamentējošie likumi (..) (2) Attiecībā uz
pastarpinātās pārvaldes iestādi piemērojami šā likuma 15.panta trešās daļas
un 17.panta pirmās un otrās daļas noteikumi. |
6. Izteikt 30.panta
otro daļu šādā redakcijā: (2) Attiecībā uz
pastarpinātās pārvaldes iestādi piemērojami šā likuma 15.panta trešās,
ceturtās, piektās un sestās daļas un 17.panta pirmās un otrās daļas
noteikumi. |
|
|
|
|
6. Izteikt 30.panta
otro daļu šādā redakcijā: (2) Attiecībā uz
pastarpinātās pārvaldes iestādi piemērojami šā likuma 15.panta trešās,
ceturtās, piektās un sestās daļas un 17.panta pirmās un otrās daļas
noteikumi. |
40.pants. Deleģēšanas pamatnoteikumi (..) (2) Privātpersonai
pārvaldes uzdevumu var deleģēt ar likumu, kā arī likumā noteiktajos gadījumos
ar publiskas personas orgāna izdotu ārēju normatīvo aktu vai līgumu. (..) |
7. Izteikt 40.panta
otro daļu šādā redakcijā: (2) Privātpersonai
pārvaldes uzdevumu var deleģēt ar ārēju normatīvo aktu vai līgumu, ja tas
paredzēts ārējā normatīvajā aktā, ievērojot šā likuma 41.panta otrās un
trešās daļas noteikumus. |
|
|
|
|
7. Izteikt 40.panta
otro daļu šādā redakcijā: (2) Privātpersonai
pārvaldes uzdevumu var deleģēt ar ārēju normatīvo aktu vai līgumu, ja tas
paredzēts ārējā normatīvajā aktā, ievērojot šā likuma 41.panta otrās un
trešās daļas noteikumus. |
41.pants. Deleģēšanas priekšmets (..) (2) Nevar deleģēt šādus
pārvaldes uzdevumus: 1) nozares politikas un
attīstības stratēģijas plānošanu un apstiprināšanu; 2) nozares darbības
koordināciju; 3) iestāžu un pārvaldes
amatpersonu uzraudzību; 4) publisku personu
budžeta apstiprināšanu, finansu resursu sadali programmu un apakšprogrammu
līmenī, finansu resursu kontroli. (3) Privātpersonai
papildus šā panta otrajā daļā minētajam nevar deleģēt: 1) administratīvo aktu
izdošanu, izņemot gadījumu, kad tas paredzēts likumā; 2) uzdevumus, kas
saistīti ar valsts ārējās un iekšējās drošības funkciju izpildi, izņemot
gadījumus, kad tas paredzēts likumā vai Ministru kabineta noteikumos; 3) citus uzdevumus,
kurus pēc savas būtības drīkst veikt tikai iestādes. |
8. Izteikt 41.panta
trešo daļu šādā redakcijā: (3) Privātpersonai
papildus šā panta otrajā daļā minētajam nevar deleģēt: 1) administratīvo aktu
izdošanu, izņemot gadījumus, kad tas paredzēts likumā; 2) pārvaldes uzdevumus,
kas saistīti ar valsts ārējās un iekšējās drošības funkciju izpildi, izņemot
gadījumus, kad tas paredzēts likumā; 3) Latvijas Republikas
pārstāvību ekonomiskajās, militārajās un politiskajās savienībās un to
institūcijās, izņemot gadījumus, kad tas paredzēts likumā; 4) pārvaldes uzdevumus,
kas nodrošina Latvijas Republikas Satversmē garantēto cilvēktiesību
īstenošanu un uzraudzību un kuru izpildes kārtību un institūciju ir noteicis
likumdevējs; 5) citus pārvaldes
uzdevumus, kuri pēc savas būtības ir valsts pārvaldes funkcijas pamats un
kurus drīkst veikt tikai iestādes. |
8 |
Juridiskais birojs Izteikt 41.panta otrās
daļas 1.punktu šādā redakcijā: 1) nozares politikas veidošanu
un attīstības plānošanu;. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
8. 41.pantā: izteikt otrās daļas
1.punktu šādā redakcijā: 1) nozares politikas veidošanu
un attīstības plānošanu;; izteikt trešo daļu šādā
redakcijā: (3) Privātpersonai
papildus šā panta otrajā daļā minētajam nevar deleģēt: 1) administratīvo aktu
izdošanu, izņemot gadījumus, kad tas paredzēts likumā; 2) pārvaldes uzdevumus,
kas saistīti ar valsts ārējās un iekšējās drošības funkciju izpildi, izņemot
gadījumus, kad tas paredzēts likumā; 3) Latvijas Republikas
pārstāvību ekonomiskajās, militārajās un politiskajās savienībās un to
institūcijās, izņemot gadījumus, kad tas paredzēts likumā; 4) pārvaldes uzdevumus,
kas nodrošina Latvijas Republikas Satversmē garantēto cilvēktiesību
īstenošanu un uzraudzību un kuru izpildes kārtību un institūciju ir noteicis
likumdevējs; 5) citus pārvaldes
uzdevumus, kuri pēc savas būtības ir valsts pārvaldes funkcijas pamats un
kurus drīkst veikt tikai iestādes. |
43.pants. Pilnvarotās personas padotība (1) Deleģējot pārvaldes
uzdevumu ar likumu vai Ministru kabineta noteikumiem, nosaka iestādi, kuras
padotībā atrodas pilnvarotā persona attiecībā uz konkrētā uzdevuma izpildi. (..) (5) Iestāde, kuras
padotībā ir pilnvarotā persona, ir atbildīga par deleģētā uzdevuma tiesisku
un lietderīgu izpildi. Šī iestāde ir pilnvarotās personas izdoto
administratīvo aktu apstrīdēšanas iestāde, ja ārējā normatīvajā aktā nav
noteikta cita iestāde. (..) |
9. 43.pantā: izteikt pirmo daļu šādā
redakcijā: (1) Deleģējot
pārvaldes uzdevumu, ārējā normatīvajā aktā nosaka iestādi, kuras padotībā
atrodas pilnvarotā persona attiecībā uz konkrētā uzdevuma izpildi.; izteikt piekto daļu
šādā redakcijā: (5) Pilnvarotā persona
un iestāde, kuras padotībā ir pilnvarotā persona, ir atbildīga par deleģētā
uzdevuma tiesisku un lietderīgu izpildi. Iestāde, kuras padotībā ir
pilnvarotā persona, ir tās izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanas iestāde,
ja ārējā normatīvajā aktā nav noteikta cita iestāde. |
9 |
Juridiskais birojs Aizstāt likumprojekta
9.pantā otrajā daļā (par 43.panta piektās daļas izteikšanu jaunā redakcijā)
vārdus nav noteikta cita iestāde ar vārdiem nav noteikts citādi. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
9. 43.pantā: izteikt pirmo daļu šādā
redakcijā: (1) Deleģējot
pārvaldes uzdevumu, ārējā normatīvajā aktā nosaka iestādi, kuras padotībā
atrodas pilnvarotā persona attiecībā uz konkrētā uzdevuma izpildi.; izteikt piekto daļu
šādā redakcijā: (5) Pilnvarotā persona
un iestāde, kuras padotībā ir pilnvarotā persona, ir atbildīga par deleģētā
uzdevuma tiesisku un lietderīgu izpildi. Iestāde, kuras padotībā ir
pilnvarotā persona, ir tās izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanas iestāde,
ja ārējā normatīvajā aktā nav noteikts citādi. |
|
10. Papildināt likumu
ar 43.1 pantu šādā redakcijā: 43.1 pants. Pakalpojumu sniegšana, veicot valsts
pārvaldes uzdevumus (1) Pakalpojumus,
veicot valsts pārvaldes uzdevumus, privātpersona sniedz saimnieciskās
darbības veidā par atlīdzību, kuru privātpersona izmanto savas darbības
nodrošināšanai un attiecīgā valsts pārvaldes uzdevuma veikšanai, ja
normatīvajos aktos nodokļu un nodevu jomā nav noteikts citādi. (2) Valsts pārvaldes
uzdevuma ietvaros privātpersonu sniegto pakalpojumu maksas apmēra noteikšanas
un apstiprināšanas kārtību, kā arī atbrīvojumus nosaka Ministru kabinets. (3) Valsts pārvaldes
uzdevuma ietvaros pašvaldību pilnvaroto privātpersonu sniegto pakalpojumu
maksas apmēra noteikšanas un apstiprināšanas kārtību, kā arī atbrīvojumus
privātpersonām nosaka pašvaldības dome. (4) Valsts pārvaldes
uzdevuma ietvaros šā panta trešajā daļā neminētu atvasinātu publisku personu
pilnvaroto privātpersonu sniegto pakalpojumu maksas apmēra noteikšanas un
apstiprināšanas kārtību, kā arī atbrīvojumus privātpersonām nosaka attiecīgās
atvasinātās publiskās personas augstākā lēmējinstitūcija. |
|
|
|
|
10. Papildināt likumu
ar 43.1 pantu šādā redakcijā: 43.1 pants. Pakalpojumu sniegšana, veicot valsts
pārvaldes uzdevumus (1) Pakalpojumus,
veicot valsts pārvaldes uzdevumus, privātpersona sniedz saimnieciskās darbības
veidā par atlīdzību, kuru privātpersona izmanto savas darbības nodrošināšanai
un attiecīgā valsts pārvaldes uzdevuma veikšanai, ja normatīvajos aktos
nodokļu un nodevu jomā nav noteikts citādi. (2) Valsts pārvaldes
uzdevuma ietvaros privātpersonu sniegto pakalpojumu maksas apmēra noteikšanas
un apstiprināšanas kārtību, kā arī atbrīvojumus nosaka Ministru kabinets. (3) Valsts pārvaldes
uzdevuma ietvaros pašvaldību pilnvaroto privātpersonu sniegto pakalpojumu
maksas apmēra noteikšanas un apstiprināšanas kārtību, kā arī atbrīvojumus
privātpersonām nosaka pašvaldības dome. (4) Valsts pārvaldes
uzdevuma ietvaros šā panta trešajā daļā neminētu atvasinātu publisku personu
pilnvaroto privātpersonu sniegto pakalpojumu maksas apmēra noteikšanas un
apstiprināšanas kārtību, kā arī atbrīvojumus privātpersonām nosaka attiecīgās
atvasinātās publiskās personas augstākā lēmējinstitūcija. |
|
11. Papildināt V nodaļu
ar 47.1 pantu šādā redakcijā: 47.1 pants. Deleģēšanas līguma izbeigšanās sekas (1) Deleģēšanas līguma
izbeigšanās gadījumā līdzēji nodrošina valsts pārvaldes uzdevuma izpildes
nepārtrauktību. (2) Ja pilnvarotā
persona, kas ir publiskas personas dibināta kapitālsabiedrība, tiek
likvidēta, kapitālsabiedrības manta, tiesības un saistības (tai skaitā
tiesības un pienākumi, kas izriet no spēkā esošajām darba tiesiskajām
attiecībām un ir nepieciešami valsts pārvaldes uzdevuma turpmākai izpildei)
tiek nodotas attiecīgajai publiskajai personai, kura ir kapitālsabiedrības dibinātājs,
ja lēmumā par kapitālsabiedrības darbības izbeigšanu un likvidāciju nav
noteikts citādi. (3) Kapitālsabiedrības
likvidācija un deleģēto valsts pārvaldes funkciju nodošana tiešai vai
pastarpinātai pārvaldes iestādei tiek īstenota gadskārtējā valsts vai
pašvaldības budžeta plānošanas procesa ietvaros. |
10 |
Juridiskais birojs Izteikt 1.lasījuma
atbalstītā 47.1panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Ja pilnvarotā
persona, kas ir kapitālsabiedrība, kuras visas kapitāla daļas (akcijas)
pieder vienai vai vairākām publiskām personām, tiek likvidēta,
kapitālsabiedrības manta, tiesības un saistības (tai skaitā tiesības un
pienākumi, kas izriet no darba tiesiskajām attiecībām un ir nepieciešami
valsts pārvaldes uzdevuma turpmākai izpildei) tiek nodotas attiecīgās
publiskās personas institūcijai, kura ir kapitālsabiedrības kapitāla
daļu (akciju) turētājs, ja lēmumā par kapitālsabiedrības darbības
izbeigšanu un likvidāciju nav noteikts citādi. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
11. Papildināt V nodaļu
ar 47.1 pantu šādā redakcijā: 47.1 pants. Deleģēšanas līguma izbeigšanās sekas (1) Deleģēšanas līguma
izbeigšanās gadījumā līdzēji nodrošina valsts pārvaldes uzdevuma izpildes
nepārtrauktību. (2) Ja pilnvarotā
persona, kas ir kapitālsabiedrība, kuras visas kapitāla daļas (akcijas)
pieder vienai vai vairākām publiskām personām, tiek likvidēta,
kapitālsabiedrības manta, tiesības un saistības (tai skaitā tiesības un
pienākumi, kas izriet no darba tiesiskajām attiecībām un ir nepieciešami
valsts pārvaldes uzdevuma turpmākai izpildei) tiek nodotas attiecīgās
publiskās personas institūcijai, kura ir kapitālsabiedrības kapitāla daļu
(akciju) turētājs, ja lēmumā par kapitālsabiedrības darbības izbeigšanu un
likvidāciju nav noteikts citādi. (3) Kapitālsabiedrības
likvidācija un deleģēto valsts pārvaldes funkciju nodošana tiešai vai
pastarpinātai pārvaldes iestādei tiek īstenota gadskārtējā valsts vai
pašvaldības budžeta plānošanas procesa ietvaros. |
54.pants. Sadarbības pamatnoteikumi (1) Iestādes, kuras
nav hierarhiskās attiecībās, sadarbojas, lai veiktu savas funkcijas un
uzdevumus. (2) Iestāde, kura no
citas iestādes ir saņēmusi attiecīgu priekšlikumu, var atteikt sadarbību
tikai tad, ja pastāv šā likuma 56.pantā paredzētie atteikuma iemesli. (3) Iestāžu sadarbība
notiek bez maksas, ja ārējā normatīvajā aktā nav noteikts citādi. (4) Iestādes var
sadarboties gan atsevišķā gadījumā, gan pastāvīgi. Sadarbojoties pastāvīgi,
iestādes var slēgt starpresoru vienošanos (58. 60.pants). (5) Publiskas personas
sadarbojoties var slēgt sadarbības līgumu (61.pants). |
12. 54.pantā: izteikt otro daļu šādā
redakcijā: (2) Iestāde, kura no
citas iestādes ir saņēmusi sadarbības ierosinājumu, var atteikt sadarbību
tikai tad, ja pastāv šā likuma 56.pantā paredzētie atteikuma iemesli.; papildināt pantu ar sesto
un septīto daļu šādā redakcijā: (6) Iestāde
informāciju, kas citai iestādei nepieciešama pārvaldes lēmuma
pieņemšanai, sniedz elektroniskā veidā, ja normatīvajā aktā nav noteikti
informācijas sniegšanas ierobežojumi. Informācijai, ko sniedz
sadarbības ietvaros, ir publiska ticamība. (7) Kārtību, kādā
iestāde sadarbības ietvaros sniedz informāciju, kas nepieciešama pārvaldes
lēmuma pieņemšanai, un apliecina informācijas publisku ticamību, nosaka
Ministru kabinets. |
11 12 |
Juridiskais birojs Izslēgt 54.panta
pirmajā daļā vārdus kuras nav hierarhiskās attiecībās. Juridiskais birojs Izteikt likumprojekta
12.panta otro daļu šādā redakcijā: Papildināt 54.pantu ar
sesto daļu šādā redakcijā: (6) Iestādes sadarbojoties
nepieciešamo informāciju sniedz elektroniskā veidā, ja ārējā normatīvā
aktā nav noteikts citādi un informācijas sniegšana nav pretrunā
normatīvajos aktos noteiktajiem informācijas sniegšanas noteikumiem.
Kārtību, kādā notiek šādas informācijas apmaiņa, kā arī to, kā nodrošina
un apliecina šādas informācijas patiesumu nosaka Ministru kabinets. |
Atbalstīts Atbalstīts |
Atbalstīts Atbalstīts |
12. 54.pantā: izslēgt pirmajā daļā
vārdus kuras nav hierarhiskās attiecībās. izteikt otro daļu šādā
redakcijā: (2) Iestāde, kura no
citas iestādes ir saņēmusi sadarbības ierosinājumu, var atteikt sadarbību
tikai tad, ja pastāv šā likuma 56.pantā paredzētie atteikuma iemesli.; papildināt pantu ar
sesto daļu šādā redakcijā: (6) Iestādes
sadarbojoties nepieciešamo informāciju sniedz elektroniskā veidā, ja ārējā
normatīvā aktā nav noteikts citādi un informācijas sniegšana nav pretrunā
normatīvajos aktos noteiktajiem informācijas sniegšanas noteikumiem. Kārtību,
kādā notiek šādas informācijas apmaiņa, kā arī to, kā nodrošina un apliecina
šādas informācijas patiesumu nosaka Ministru kabinets. |
55.pants. Iestāžu sadarbības priekšmets (..) (4) Normatīvajā aktā
var noteikt citu sadarbības priekšmetu. |
13. Izteikt 55.panta
ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Iestādes, savstarpēji
vienojoties un nepārkāpjot savas kompetences ietvarus, var noteikt citu
sadarbības priekšmetu. |
|
|
|
|
13. Izteikt 55.panta
ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Iestādes,
savstarpēji vienojoties un nepārkāpjot savas kompetences ietvarus, var
noteikt citu sadarbības priekšmetu. |
87.pants. Pamatnoteikumi publiskas personas darbībai
privāto tiesību jomā (1) Publiska persona
privāto tiesību jomā darbojas šādos gadījumos: 1) veicot darījumus,
kas nepieciešami tās darbības nodrošināšanai; 2) sniedzot publiskos
pakalpojumus; 3) veicot komercdarbību
(88.pants). (2) Ja publiska persona
darbojas privāto tiesību jomā, uz to attiecas likumi, kas reglamentē
privāttiesiskus darījumus vispār, ciktāl šo darbību neierobežo citi
normatīvie akti. (3) Atvasinātas
publiskas personas, izveidojot privāto tiesību juridiskās personas, arī
tādas, kurām nav pelņas gūšanas rakstura, nevar izvairīties no šajā likumā
noteiktās atbildības un izvirzīt tām citus mērķus, kas neizriet no attiecīgās
publiskās personas funkcijām. |
14. 87.pantā: izteikt pirmās daļas
2.punktu šādā redakcijā: 2) sniedzot
pakalpojumus;; papildināt pantu ar
ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Pamatojoties uz šā
panta pirmo daļu, publiska persona nav tiesīga veikt darījumus, paredzot
tiesību aktu projektu un nozares politikas un attīstības stratēģijas
plānošanas dokumentu (izņemot teritorijas plānošanas dokumentus)
izstrādi. |
13 |
Juridiskais birojs Izslēgt likumprojekta
14.panta otro daļu (par 87.panta papildināšanu ar ceturto daļu). |
Neatbalstīts |
Atbalstīts |
14. Izteikt 87.pantā
pirmās daļas 2.punktu šādā redakcijā: 2) sniedzot
pakalpojumus;. |
88.pants. Publiskas personas komercdarbība (..) (2) Komercdarbības
veikšanai publiska persona saskaņā ar likumu dibina komercsabiedrību. |
15. Izteikt 88.panta
otro daļu šādā redakcijā: (2) Komercdarbības
veikšanai publiska persona (publiskas personas) saskaņā ar likumu dibina
kapitālsabiedrību. |
|
|
|
|
15. Izteikt 88.panta
otro daļu šādā redakcijā: (2) Komercdarbības
veikšanai publiska persona (publiskas personas) saskaņā ar likumu dibina
kapitālsabiedrību. |
XII nodaļa Amatpersonas atbildība, publiskas personas manta,
iestādes darba audits un publiskais pārskats |
|
14 |
Deputāts J.Lagzdiņš Izteikt likuma XII
nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: XII nodaļa Amatpersonas atbildība, amatpersonas un darbinieku
darba attiecību īpašie noteikumi, publiskas personas manta, iestādes
audits un publisks pārskats. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
|
|
|
15 |
Deputāts J.Lagzdiņš Papildināt likumu ar 90.1pantu
šādā redakcijā: 90.1 pants. Priekšrocības turpināt darba attiecības vai
saglabāt amatu (1) Darbinieku vai
amatpersonu skaita samazināšanas gadījumā priekšrocības turpināt darba
attiecības vai saglabāt amatu ir tiem darbiniekiem un amatpersonām, kuriem ir
labāki darba vai amata pildīšanas rezultāti un augstāka kvalifikācija. (2) Ja darba vai amata
pildīšanas rezultāti būtiski neatšķiras, priekšrocības palikt darbā vai
saglabāt amatu ir tiem, kuriem nav cita pastāvīga ienākuma avota. (3) Ja šā panta otrajā
daļā minētie apstākļi nepastāv, tad tiek ņemts vērā Darba likuma 108.panta
otrajā daļā noteiktais. (4) Par pastāvīgu
ienākuma avotu tiek uzskatīts pastāvīgs amats vai darbs, ja atalgojums par to
ir lielāks par Valdības noteiktām divām minimālajām mēneša darba algām, vai
arī darbiniekam vai amatpersonai piešķirtā vecuma pensija ir lielāka par
Valdības noteikto minimālo mēneša darba algu. (5) Šā panta noteikumi
attiecas uz tiešās pārvaldes iestāžu, atvasināto publisko personu un
pastarpināto pārvaldes iestāžu darbiniekiem un amatpersonām. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
|
Pārejas noteikumi (..) 11. Šā likuma
88.pants neattiecas uz publiskas personas uzņēmējdarbību, kas uzsākta pirms
šā likuma spēkā stāšanās. (..) 16. ..(..) |
16. Pārejas noteikumos: izslēgt 11.punktu; papildināt pārejas
noteikumus ar 17., 18., 19., 20., 21. un 22.punktu šādā redakcijā: 17. Ministru kabinets
un pašvaldību domes līdz 2010.gada 1.jūlijam nodrošina, ka publisku personu
uzņēmējdarbība, kas uzsākta pirms Valsts pārvaldes iekārtas likuma stāšanās
spēkā, atbilst Valsts pārvaldes iekārtas likuma prasībām. 18. Iestādes iekšējā
reorganizācija, kas neparedz struktūrvienību nodošanu vai sadali starp citām
iestādēm, nav uzskatāma par reorganizāciju šā likuma 15.panta izpratnē. 19. Ministru kabinets
līdz 2010.gada 1.jūlijam nodrošina tiešās pārvaldes atbilstību šā
likuma 7.panta 5.1 daļai. 20. Ministru kabinets
līdz 2009.gada 1.oktobrim izdod šā likuma 54.panta septītajā daļā
minētos noteikumus. 21. Iestādes līdz
2009.gada 1.decembrim nodrošina savstarpēju informācijas apmaiņu saskaņā ar
šā likuma 54.panta septīto daļu. 22. Anotācijā, kas
pievienota Ministru kabineta rīkojuma projektam par iestādes izveidošanu,
reorganizāciju vai likvidāciju, norāda: 1) funkcijas un
uzdevumus, kurus veic vai veiks iestāde; 2) saglabājamās vai
pārtraucamās funkcijas un uzdevumus; 3) ietekmi uz valsts
budžetu un finanšu avotus; 4) pakalpojumu un
funkciju izmaksu salīdzinājumu ar atbilstošu privātās jomas komersantu un
valsts iestāžu līdzvērtīgu pakalpojumu izmaksām izvērtēšanas brīdī (ja tas ir
iespējams); 5) piesaistītos finanšu
līdzekļus projektu īstenošanai iepriekšējā kalendāra gadā; 6) ietekmi uz spēkā
esošajām darba tiesiskajām attiecībām un iestādes tiesību un saistību
nodrošināšanu. |
16 17 18 19 20 |
Juridiskais birojs Izslēgt 1.lasījumā
atbalstīto pārejas noteikumu 18.punktu. Juridiskais birojs Izteikt 1.lasījumā
atbalstīto pārejas noteikumu 19.punktu šādā redakcijā: 19. Ministru kabinets
nodrošina, ka līdz 2010.gada 1.jūlijam tiek izstrādāti nepieciešamo
normatīvo aktu projekti, lai nodrošinātu attiecīgo normatīvo aktu atbilstību
šā likuma 7.panta 5.1 daļai. Juridiskais birojs Aizstāt 1.lasījumā
atbalstītajā pārejas noteikumu 20.punktā vārdu septītajā ar vārdu sestajā. Juridiskais birojs Aizstāt 1.lasījumā
atbalstītajā pārejas noteikumu 21.punktā vārdu septīto ar vārdu sesto. Juridiskais birojs Izslēgt 1.lasījumā
atbalstīto pārejas noteikumu 22.punktu. |
Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
16. Pārejas noteikumos: izslēgt 11.punktu; papildināt pārejas noteikumus
ar 17., 18., 19. un 20.punktu šādā redakcijā: 17. Ministru kabinets
un pašvaldību domes līdz 2010.gada 1.jūlijam nodrošina, ka publisku personu
uzņēmējdarbība, kas uzsākta pirms Valsts pārvaldes iekārtas likuma stāšanās
spēkā, atbilst Valsts pārvaldes iekārtas likuma prasībām. 18. Ministru kabinets
nodrošina, ka līdz 2010.gada 1.jūlijam tiek izstrādāti nepieciešamo normatīvo
aktu projekti, lai nodrošinātu attiecīgo normatīvo aktu atbilstību šā likuma
7.panta 5.1 daļai. 19. Ministru kabinets
līdz 2009.gada 1.oktobrim izdod šā likuma 54.panta sestajā daļā minētos
noteikumus. 20. Iestādes līdz
2009.gada 1.decembrim nodrošina savstarpēju informācijas apmaiņu saskaņā ar
šā likuma 54.panta sesto daļu. |
|
Likums stājas spēkā
2009.gada 1.jūlijā. |
21 |
Juridiskais birojs Izteikt norādi par
likuma spēkā stāšanos šādā redakcijā: Likums stājas spēkā
vienlaikus ar 2009.gada jūnijā pieņemtajiem grozījumiem likumā Par valsts
budžetu 2009.gadam. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
Likums stājas spēkā
2009.gada 1.jūlijā. |