Rīgā
02.06.2009. Nr.90/TA-1673,
TA-1677, TA-1690,
TA-1764,
TA-1708, TA-1709,
TA-1717,
TA-1711, TA-1712,
TA-1710,
TA-1721, TA-1724,
TA-1726,
TA-1695, TA-1681,
TA-1643, TA-1728,
TA-1836,
TA-1686,
TA-1786, TA-1754,
TA-1621,
TA-1596, TA-1636,
TA-1762, TA-1696,
TA-1746,
TA-1858,
TA-1765, TA-1694,
TA-1835,
TA-1748
Saeimas Prezidijam
Nosūtām
izskatīšanai Ministru kabineta š.g. 27.maija, 29.maija un 1.jūnija sēdē
atbalstītos likumprojektus, kuri iekļauti valsts budžeta 2009.gadam grozījumu
likumprojekta paketē:
likumprojektu "Grozījumi Augstskolu likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880, Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Profesionālās izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880, Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840, Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Zinātniskās darbības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840, Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums likumā "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Kriminālprocesa likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Dundurs 67036931, Zigmunds.Dundurs@tm.gov.lv).
likumprojektu "Grozījumi Krimināllikumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Gratkovska 67036961, Indra.Gratkovska@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Papsujevičs 67021128, Mihails.Papsujevics@vpd.gov.lv);
likumprojektu "Par likuma "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67162676, Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Novožilova 67162697, Linda.Novozilova@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67162676, Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes dzīlēm"", kuru izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Ozola 67026518, Dace.Ozola@vidm.gov.lv);
likumprojektu "Par Izglītības inovācijas fonda
likuma atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja
Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Depkovska 67047945, Anita.Depkovska@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Ciltsdarba likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Ingiļāvičute 67027661, Biruta.Ingilavicute@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Plūmiņa 67223131, signe.plumina@dvi.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Avota 67083954, aiva.avota@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Civilprocesa likumā", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs 67356496, Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts pārvaldes iekārtas likumā", kuru izstrādāja Valsts kanceleja (atbildīgā amatpersona - Osvalde 67082971, rudite.osvalde@mk.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Tūrisma likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Beļskis 67013113, Edmunds.Belskis@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009.gadā"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ošiņa 67095622, Inga.Osina@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Būvniecības likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Gurecka 67027063, Linda.Gurecka@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Orlovskis 67027370, Andris.Orlovskis@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Vispārējās izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Grīnis 67047910, edgars.grinis@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Rajonu pašvaldību reorganizācijas likumā", kuru izstrādāja Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Jaunzeme 67770464, kristine.jaunzeme@raplm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums Lauku atbalsta dienesta likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Pastare 67027029, Inese.Pastare@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpers ona - Rudzīte 67028984, Agnese.Rudzite@vid.gov.lv);
likumprojektu "Par likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā", kuru izstrādāja Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Girucka 67028381, iveta.girucka@sam.gov.lv);
Pielikumā: 1. Likumprojekts
"Grozījumi Augstskolu likumā" uz 1 lpp.
2. Likumprojekta "Grozījumi Augstskolu
likumā" anotācija uz 5 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 8.§ izraksts uz 1 lp.
4. Likumprojekts "Grozījumi
Profesionālās izglītības likumā" uz 1 lpp.
5. Likumprojekta "Grozījumi Profesionālās
izglītības likumā" anotācija uz 4 lpp.
6. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 9.§ izraksts uz 1 lp.
7. Likumprojekts "Grozījumi
Izglītības likumā" uz 2 lpp.
8. Likumprojekta "Grozījumi Izglītības
likumā" anotācija uz
6 lpp.
9. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 11.§ izraksts uz 1 lp.
10. Likumprojekts "Grozījumi
Zinātniskās darbības likumā" uz 3 lpp.
11. Likumprojekta "Grozījumi Zinātniskās
darbības likumā" anotācija uz 4 lpp.
12. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 12.§ izraksts uz 1 lp.
13. Likumprojekts "Grozījums likumā
"Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību"" uz
1 lpp.
14. Likumprojekta "Grozījums likumā
"Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību""
anotācija uz 6 lpp.
15. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 15.§ izraksts uz 1 lp.
16. Likumprojekts "Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā" uz 1 lpp.
17. Likumprojekta "Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā" anotācija uz 9 lpp.
18. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 16.§ izraksts uz 1 lp.
19. Likumprojekts "Grozījumi Latvijas Sodu
izpildes kodeksā" uz 3 lpp.
20. Likumprojekta "Grozījumi Latvijas Sodu
izpildes kodeksā" anotācija uz 13 lpp.
21. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 17.§ izraksts uz 1 lp.
22. Likumprojekts "Grozījumi Kriminālprocesa
likumā" uz
3 lpp.
23. Likumprojekta "Grozījumi Kriminālprocesa
likumā" anotācija uz 10 lpp.
24. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 18.§ izraksts uz 1 lp.
25. Likumprojekts "Grozījumi
Krimināllikumā" uz 3 lpp.
26. Likumprojekta "Grozījumi
Krimināllikumā" anotācija uz 10 lpp.
27. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 19.§ izraksts uz 1 lp.
28. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā" uz 2 lpp.
29. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā" anotācija uz 17 lpp.
30. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 20.§ izraksts uz 1 lp.
31. Likumprojekts "Par likuma
"Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu"
uz 1 lpp.
32. Likumprojekta "Par likuma "Par
tiesu piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija
uz 4 lpp.
33. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 21.§ izraksts uz 1 lp.
34. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" uz 4 lpp.
35. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par tiesu varu"" anotācija uz 26 lpp.
36. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 22.§ izraksts uz 1 lp.
37. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"" uz
1 lpp.
38. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par pašvaldībām"" anotācija uz 4 lpp.
39. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 23.§ izraksts uz 1 lp.
40. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" uz 3 lpp.
41. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" anotācija uz 12 lpp.
42. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 27.§ izraksts uz 1 lp.
43. Likumprojekts "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
44. Likumprojekta "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija uz 7 lpp.
45. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 13.§ izraksts uz 1 lp.
46. Likumprojekts "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" uz 4 lpp.
47. Likumprojekta "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" anotācija uz 8 lpp.
48. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 29.§ izraksts uz 1 lp.
49. Likumprojekts "Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
50. Likumprojekta "Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā" anotācija uz 9 lpp.
51. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 66.§ izraksts uz 1 lp.
52. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"" uz 2
lpp.
53. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju""
anotācija uz 10 lpp.
54. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 32.§ izraksts uz 1 lp.
55. Likumprojekts "Grozījumi Likumā
par budžetu un finanšu vadību" uz 4 lpp.
56. Likumprojekta "Grozījumi Likumā par
budžetu un finanšu vadību" anotācija uz 8 lpp.
57. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 6.§ izraksts uz 1 lp.
58. Likumprojekts "Grozījumi
Civilprocesa likumā" uz 2 lpp.
59. Likumprojekta "Grozījumi Civilprocesa
likumā" anotācija uz 11 lpp.
60. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 81.§ izraksts uz 1 lp.
61. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā" uz 6 lpp.
62. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā" anotācija uz 7 lpp.
63. Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes
protokola Nr.33 70.§ izraksts uz 1 lp.
64. Likumprojekts "Grozījumi Tūrisma
likumā" uz 1 lpp.
65. Likumprojekta "Grozījumi Tūrisma
likumā" anotācija
uz 7 lpp.
66. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 1.§ izraksts uz 1 lp.
67. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"" uz 2 lpp.
68. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"" anotācija uz 5 lpp.
69. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 18.§ izraksts uz 2 lp.
70. Likumprojekts "Grozījumi
Būvniecības likumā" uz 2 lp.
71. Likumprojekta "Grozījumi Būvniecības
likumā" anotācija uz 6 lpp.
72. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 5.§ izraksts uz 1 lp.
73. Likumprojekts "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" uz 3 lpp.
74. Likumprojekta "Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā" anotācija uz 8 lpp.
75. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 10.§ izraksts uz 1 lp.
76. Likumprojekts "Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" uz 3 lpp.
77. Likumprojekta "Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" anotācija uz 14 lpp.
78. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 25.§ izraksts uz 1 lp.
79. Likumprojekts "Grozījumi
Vispārējās izglītības likumā" uz 1 lpp.
80. Likumprojekta "Grozījumi Vispārējās
izglītības likumā" anotācija uz 7 lpp.
81. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 42.§ izraksts uz 1 lp.
82. Likumprojekts "Grozījumi Rajonu
pašvaldību reorganizācijas likumā" uz 1 lpp.
83. Likumprojekta "Grozījumi Rajonu
pašvaldību reorganizācijas likumā" anotācija uz 4 lpp.
84. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 7.§ izraksts uz 1 lp.
85. Likumprojekts "Grozījums Lauku
atbalsta dienesta likumā" uz 2 lpp.
86. Likumprojekta "Grozījums Lauku atbalsta
dienesta likumā" anotācija uz 7 lpp.
87. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 74.§ izraksts uz 2 lp.
88. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"" uz 4 lpp.
89. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"" anotācija uz 8 lpp.
90. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 7.§ izraksts uz 1 lp.
91. Likumprojekts "Par likuma
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu
par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
92. Likumprojekta "Par likuma "Par
valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu par spēku
zaudējušu" anotācija uz 12 lpp.
93. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 1.§ izraksts uz 1 lp.
94. Likumprojekts "Grozījumi
Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
95. Likumprojekta "Grozījumi Sabiedriskā
transporta pakalpojumu likumā" anotācija uz 7 lpp.
96. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 2.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents, bērnu, ģimenes
un sabiedrības integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Milenberga 67082895
Grozījumi Valsts pārvaldes iekārtas likumā
Izdarīt Valsts pārvaldes iekārtas likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 14.nr.; 2008,
14.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 7.pantu ar 5.1 daļu
šādā redakcijā:
"(51)
Tiešajā pārvaldē institucionālo padotību īsteno pakļautības formā, ja likumā
nav noteikts citādi."
2. Papildināt 10.panta astoto daļu
ar otro teikumu šādā redakcijā:
"Ja informācija, kura nepieciešama
pārvaldes lēmuma pieņemšanai, kas regulē publiski tiesiskās attiecības ar
privātpersonu, ir citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūst pati saskaņā ar
šā likuma 54.panta septīto daļu, nevis pieprasa no privātpersonas."
3. Izteikt 15.pantu šādā redakcijā:
"15.pants. Tiešās pārvaldes iestādes
izveidošana, reorganizācija un likvidācija
(1) Ministru
kabinets izveido, reorganizē un likvidē tiešās pārvaldes iestādi, pamatojoties uz likumu vai pēc savas
iniciatīvas, ievērojot valsts pārvaldes principus un funkciju izvērtējumu.
(2) Ministru kabinets, izveidojot tiešās
pārvaldes iestādi, nosaka Ministru kabineta locekli, kura padotībā attiecīgā
tiešās pārvaldes iestāde atrodas.
(3) Tiešās pārvaldes iestādi reorganizē:
1) nododot to atvasinātām publiskām personām,
rezultātā iestāde turpina pastāvēt kā pastarpinātās pārvaldes iestāde;
2) apvienojot to ar citu iestādi vai vairākām
citām iestādēm, rezultātā uz reorganizējamo institūciju bāzes izveido jaunu
iestādi;
3) nododot tās struktūrvienību vai vairākas
struktūrvienības citai iestādei vai vairākām citām iestādēm vai nododot
pārvaldes uzdevuma izpildi privātpersonai, rezultātā sadalāmā iestāde
turpina pastāvēt;
4) nododot atsevišķus valsts pārvaldes
uzdevumus citai iestādei, rezultātā iestāde turpina pastāvēt.
(4) Tiešās pārvaldes iestādi likvidē:
1) pievienojot
citai iestādei, rezultātā pievienojamā iestāde beidz pastāvēt;
2) deleģējot valsts pārvaldes uzdevumus
publiskas personas dibinātai kapitālsabiedrībai, rezultātā iestāde beidz
pastāvēt;
3) atsakoties no valsts pārvaldes uzdevuma
izpildes, rezultātā iestāde vai tās struktūrvienības beidz pastāvēt;
4) sadalot visas tās struktūrvienības starp
citām iestādēm vai sadalot visas tās struktūrvienības starp citām iestādēm un
deleģējot atsevišķu pārvaldes uzdevumu izpildi privātpersonai, rezultātā
sadalāmā iestāde beidz pastāvēt;
5) nododot tās pārvaldes uzdevumus citai
iestādei, rezultātā iestāde beidz pastāvēt.
(5) Deleģējot valsts pārvaldes uzdevumus publiskas personas dibinātai
kapitālsabiedrībai, kapitālsabiedrība ir iestādes tiesību, saistību un mantas
pārņēmēja (tai skaitā tiesības un pienākumi, kas izriet no spēkā esošajām darba
tiesiskajām attiecībām, pāriet publiskas personas dibinātai kapitālsabiedrībai,
ja vien lēmumā par reorganizāciju vai likvidāciju nav noteikts citādi).
(6) Ja tiešās pārvaldes iestādi vai tās struktūrvienību pievieno vai
nodod pastarpinātās pārvaldes iestādei vai
ja tiešās pārvaldes iestādi apvieno ar pastarpinātās pārvaldes iestādi,
kā arī ja pastarpinātās pārvaldes iestādi vai tās struktūrvienību saskaņā ar
šā likuma 15.panta trešo vai ceturto daļu pievieno vai nodod tiešās pārvaldes
iestādei, Ministru kabinets un attiecīgā atvasinātā publiskā persona pirms
lēmuma pieņemšanas par iestādes reorganizāciju vai likvidāciju vienojas par
reorganizācijas nosacījumiem, ja likumā nav noteikts citādi."
4. 17.pantā:
izslēgt otrās daļas otro punktu;
papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Ministru kabinets nosaka iestādes struktūras
izveidošanas kritērijus, kārtību un iestādes amatu sarakstu saskaņošanas
kārtību. Iestādes amatu sarakstu apstiprina iestādes vadītājs."
5. Papildināt 27.pantu pēc vārdiem "pārvaldes
principus" ar vārdiem "un funkciju izvērtējumu".
6. Izteikt 30.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Attiecībā
uz pastarpinātās pārvaldes iestādi piemērojami šā likuma 15.panta trešās,
ceturtās, piektās un sestās daļas un 17.panta pirmās un otrās daļas
noteikumi."
7. Izteikt
40.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2)
Privātpersonai pārvaldes uzdevumu var deleģēt ar ārēju normatīvo aktu vai
līgumu, ja tas paredzēts ārējā normatīvajā aktā, ievērojot šā likuma 41.panta
otrās un trešās daļas noteikumus."
8. Izteikt 41.panta trešo daļu šādā redakcijā:
"(3)
Privātpersonai papildus šā panta otrajā daļā minētajam nevar deleģēt:
1) administratīvo
aktu izdošanu, izņemot gadījumus, kad tas paredzēts likumā;
2) pārvaldes
uzdevumus, kas saistīti ar valsts ārējās un iekšējās drošības funkciju izpildi,
izņemot gadījumus, kad tas paredzēts likumā;
3) Latvijas Republikas pārstāvību ekonomiskajās, militārajās un
politiskajās savienībās un
to institūcijās, izņemot gadījumus, kad tas paredzēts likumā;
4) pārvaldes uzdevumus, kas nodrošina Latvijas
Republikas Satversmē garantēto cilvēktiesību īstenošanu un uzraudzību un kuru
izpildes kārtību un institūciju ir noteicis
likumdevējs;
5) citus
pārvaldes uzdevumus, kuri pēc savas būtības ir valsts pārvaldes funkcijas
pamats un kurus drīkst veikt tikai iestādes."
9. 43.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Deleģējot pārvaldes uzdevumu, ārējā normatīvajā aktā nosaka
iestādi, kuras padotībā atrodas pilnvarotā persona attiecībā uz konkrētā
uzdevuma izpildi.";
izteikt piekto daļu šādā redakcijā:
"(5)
Pilnvarotā persona un iestāde, kuras padotībā ir pilnvarotā persona, ir
atbildīga par deleģētā uzdevuma tiesisku un lietderīgu izpildi. Iestāde, kuras
padotībā ir pilnvarotā persona, ir tās izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanas
iestāde, ja ārējā normatīvajā aktā nav noteikta cita iestāde."
10.
Papildināt likumu ar 43.1 pantu šādā
redakcijā:
"43.1 pants. Pakalpojumu sniegšana, veicot
valsts pārvaldes uzdevumus
(1) Pakalpojumus,
veicot valsts pārvaldes uzdevumus, privātpersona sniedz
saimnieciskās darbības veidā par atlīdzību, kuru privātpersona izmanto savas
darbības nodrošināšanai un attiecīgā valsts pārvaldes uzdevuma veikšanai, ja
normatīvajos aktos nodokļu un nodevu jomā nav noteikts citādi.
(2) Valsts pārvaldes uzdevuma ietvaros privātpersonu sniegto
pakalpojumu maksas apmēra noteikšanas un apstiprināšanas kārtību,
kā arī atbrīvojumus nosaka Ministru kabinets.
(3) Valsts pārvaldes uzdevuma ietvaros pašvaldību pilnvaroto
privātpersonu sniegto pakalpojumu maksas apmēra noteikšanas un
apstiprināšanas kārtību, kā arī atbrīvojumus privātpersonām nosaka pašvaldības
dome.
(4) Valsts pārvaldes uzdevuma ietvaros šā panta trešajā daļā
neminētu atvasinātu publisku personu pilnvaroto privātpersonu sniegto
pakalpojumu maksas apmēra noteikšanas un apstiprināšanas kārtību, kā arī
atbrīvojumus privātpersonām nosaka attiecīgās atvasinātās publiskās personas augstākā
lēmējinstitūcija."
11.
Papildināt V nodaļu ar 47.1 pantu šādā redakcijā:
"47.1 pants. Deleģēšanas līguma izbeigšanās
sekas
(1) Deleģēšanas
līguma izbeigšanās gadījumā līdzēji nodrošina valsts pārvaldes uzdevuma
izpildes nepārtrauktību.
(2) Ja
pilnvarotā persona, kas ir publiskas personas dibināta kapitālsabiedrība, tiek
likvidēta, kapitālsabiedrības manta, tiesības un saistības (tai skaitā tiesības
un pienākumi, kas izriet no spēkā esošajām darba tiesiskajām attiecībām un ir
nepieciešami valsts pārvaldes uzdevuma turpmākai izpildei) tiek nodotas
attiecīgajai publiskajai personai, kura ir kapitālsabiedrības dibinātājs, ja
lēmumā par kapitālsabiedrības darbības izbeigšanu un likvidāciju nav noteikts
citādi.
(3) Kapitālsabiedrības likvidācija un deleģēto
valsts pārvaldes funkciju nodošana tiešai vai pastarpinātai pārvaldes iest
ādei
tiek īstenota gadskārtējā valsts vai pašvaldības budžeta plānošanas procesa
ietvaros."
12. 54.pantā:
izteikt otro daļu šādā
redakcijā:
"(2) Iestāde,
kura no citas iestādes ir saņēmusi sadarbības ierosinājumu, var atteikt
sadarbību tikai tad, ja pastāv šā likuma 56.pantā paredzētie atteikuma
iemesli.";
papildināt pantu ar
sesto un septīto daļu šādā redakcijā:
"(6) Iestāde
informāciju, kas citai iestādei
nepieciešama pārvaldes lēmuma pieņemšanai, sniedz elektroniskā veidā, ja
normatīvajā aktā nav noteikti informācijas sniegšanas ierobežojumi.
Informācijai, ko sniedz sadarbības ietvaros, ir publiska ticamība.
(7) Kārtību,
kādā iestāde sadarbības ietvaros sniedz informāciju, kas nepieciešama pārvaldes lēmuma pieņemšanai, un
apliecina informācijas publisku ticamību, nosaka Ministru
kabinets."
13. Izteikt 55.panta ceturto daļu šādā
redakcijā:
"(4) Iestādes, savstarpēji
vienojoties un nepārkāpjot savas kompetences ietvarus, var noteikt citu sadarbības
priekšmetu."
14. 87.pantā:
izteikt pirmās daļas
2.punktu šādā redakcijā:
"2) sniedzot
pakalpojumus;";
papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Pamatojoties uz šā panta pirmo daļu, publiska persona nav
tiesīga veikt darījumus, paredzot tiesību aktu projektu un nozares politikas un
attīstības stratēģijas plānošanas dokumentu (izņemot teritorijas plānošanas
dokumentus) izstrādi."
15. Izteikt
88.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Komercdarbības
veikšanai publiska persona (publiskas personas) saskaņā ar likumu dibina
kapitālsabiedrību."
16. Pārejas
noteikumos:
izslēgt 11.punktu;
papildināt pārejas noteikumus ar 17., 18.,
19., 20., 21. un 22.punktu šādā redakcijā:
"17. Ministru kabinets un pašvaldību
domes līdz 2010.gada 1.jūlijam nodrošina, ka publisku personu uzņēmējdarbība,
kas uzsākta pirms Valsts pārvaldes iekārtas likuma stāšanās spēkā, atbilst
Valsts pārvaldes iekārtas likuma prasībām.
18. Iestādes iekšējā reorganizācija, kas
neparedz struktūrvienību nodošanu vai sadali starp citām iestādēm, nav
uzskatāma par reorganizāciju šā likuma 15.panta izpratnē.
19.
Ministru kabinets līdz 2010.gada 1.jūlijam nodrošina tiešās pārvaldes
atbilstību šā likuma 7.panta 5.1 daļai.
20. Ministru kabinets
līdz 2009.gada 1.oktobrim izdod šā likuma 54.panta septītajā daļā minētos
noteikumus.
21. Iestādes līdz
2009.gada 1.decembrim nodrošina savstarpēju informācijas apmaiņu saskaņā ar
šā likuma 54.panta septīto daļu.
22.
Anotācijā, kas pievienota Ministru kabineta rīkojuma projektam par iestādes izveidošanu,
reorganizāciju vai likvidāciju, norāda:
1)
funkcijas un uzdevumus, kurus veic vai veiks iestāde;
2)
saglabājamās vai pārtraucamās funkcijas un uzdevumus;
3)
ietekmi uz valsts budžetu un finanšu avotus;
4)
pakalpojumu un funkciju izmaksu salīdzinājumu ar atbilstošu privātās jomas
komersantu un valsts iestāžu līdzvērtīgu pakalpojumu izmaksām izvērtēšanas
brīdī (ja tas ir iespējams);
5)
piesaistītos finanšu līdzekļus projektu īstenošanai iepriekšējā kalendāra gadā;
6)
ietekmi uz spēkā esošajām darba tiesiskajām attiecībām un iestādes tiesību un
saistību nodrošināšanu."
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs
V.Dombrovskis
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||
1. Atsauce uz
Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Deklarācijas par Valda Dombrovska vadītā Ministru kabineta iecerēto
darbību 15.10.apakšpunkts izvērtēsim tiesiskā
regulējuma radīto administratīvo slogu, pārskatīsim un vienkāršosim
birokrātiskās procedūras, optimizējot valsts pārvaldes iestāžu struktūru,
novēršot funkciju dublēšanos un apvienojot iestādes ar līdzīgām funkcijām vai
nelielu strādājošo skaitu, tādējādi samazinot administrācijas izdevumus. Ministru
kabineta 2009.gada 21.aprīļa sēdes protokollēmums (prot. Nr.25 1.§
6., 7.punkts)
|
|||||||
2.Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Ievērojot valsts ekonomisko krīzi un valsts budžeta
nepietiekamību, kā arī starptautisko donoru uzstādījumu, ir nepieciešams pēc
iespējas īsākā laikā sakārtot valsts pārvaldes administratīvo aparātu, nodrošinot iespējas
elastīgai reorganizācijai, funkciju pārdalei vai likvidēšanai. Pašreizējā
likumdošana ir pārāk smagnēja un nav finansiāli izdevīga krīzes apstākļos.
Tostarp arī Valsts pārvaldes iekārtas likums neparedz iespēju reorganizēt un
apvienot divas iestādes, ja viena no tām ir valsts iestāde, bet otra valsts
kapitālsabiedrība. Vienlaikus nav noteikta kārtība, kritēriji un principi,
pēc kuriem būtu jāvadās, pārskatot iestāžu statusus un/vai funkcijas. Tas
rada haosu un neprognozējamu tendenci bez noteikta pamatojuma mainīt iestāžu
statusus no privātā uz publisko, no publiskā uz privāto, kā arī no valsts
aģentūras uz iestādi un otrādi, jo īpaši tādās nozarēs kā veselība,
izglītība. Lai novērstu šādu situāciju un turpmāk panāktu kvalitatīvu valsts
pārvaldes attīstību ilgtermiņā, nepieciešami tūlītēji grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā, kā arī citos saistītajos likumos. |
|||||||
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Ierosinātie grozījumi Valsts pārvaldes iekārtas likumā
nosaka elastīgākas iespējas reorganizēt tiešās pārvaldes iestādes gan valsts
pārvaldes ietvaros, gan nododot tās pašvaldībām un citām atvasinātām
publiskām personām, kā arī paredzot iespēju atvasinātām publiskām personām
nodot savas iestādes valsts tiešajai pārvaldei; uzsver funkciju audita
ieteikumu nozīmīgumu valsts pārvaldes funkciju izvērtēšanai un iestāžu
reorganizācijai, kā arī paredz nepieciešamo informāciju, kas ietverama
Ministru kabineta rīkojuma projektā iestādes izveidošanas, reorganizācijas un
likvidācijas gadījumam (likuma 15.pants, 30.pants un papildinājums likuma
27.pantā, pārejas noteikumu 21.punkts).Lai atrisinātu jautājumu par tiesību
un saistību pārņemšanu valsts pārvaldes uzdevumu deleģēšanas gadījumam
iestādes reorganizācijas jeb likvidācijas gadījumā, likumprojekts paredz, ka kapitālsabiedrības pamatkapitālā var
ieguldīt iestādes mantu un kapitālsabiedrība ir iestādes tiesību un saistību
pārņēmēja, ja lēmumā par iestādes reorganizāciju jeb likvidāciju nav noteikts
citādi (likuma 15.panta piektā daļa). Likums paredz uz pastarpinātās pārvaldes iestādes reorganizāciju
attiecināt šā likuma 15.panta trešo un ceturto daļu, kā arī piekto daļu, ja
tiešās pārvaldes iestādi, tās struktūrvienību nodod vai pievieno
pastarpinātās pārvaldes iestādei vai tiešās pārvaldes iestādi apvieno ar
pastarpinātās pārvaldes iestādi, kā arī ja pastarpinātās pārvaldes iestādi,
tās struktūrvienību nodod vai pievieno tiešās pārvaldes iestādei. Ministru
kabinets un attiecīgā atvasinātā publiskā persona pirms lēmuma pieņemšanas
par reorganizācijas jeb likvidācijas uzsākšanu vienojas par reorganizācijas
nosacījumiem, ja likumā nav noteikts citādi (likuma 15.panta sestā daļa). Likumprojektā ietverta norma, kas paredz uzlabot iestāžu
savstarpējo sadarbību, sniedzot pārvaldes
lēmuma pieņemšanai nepieciešamo informāciju elektroniskā veidā, ja
normatīvajā aktā nav noteikti informācijas sniegšanas ierobežojumi.
Informācijai, ko sniedz sadarbības ietvaros, ir publiska ticamība. Lai to
nodrošinātu, ir paredzēts pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt kārtību,
kādā iestādes sadarbības ietvaros sniedz informāciju, kas nepieciešama
pārvaldes lēmuma pieņemšanai, un apliecina informācijas publisku ticamību
(papildinājums likuma 54.pantā un pārejas noteikumu 20. un 21.punkts). Lai nodrošinātu vienveidīgu un saskaņotu praksi un
lietderīgu lēmumu pieņemšanu struktūrvienību izveidošanā un struktūras
saskaņošanā, likumprojekts paredz deleģējumu Ministru kabinetam noteikt
iestādes struktūras izveidošanas kārtību un kritērijus un iestādes amatu
sarakstu saskaņošanas kārtību (grozījumi likuma 17.pantā). Lai atvieglotu un uzlabotu valsts pārvaldes uzdevumu deleģēšanas
kārtību, likumprojekta 40.pantā izslēgta norma, kas paredz iespēju deleģēt
valsts pārvaldes uzdevumus privātpersonām tikai ar likumu vai likumā
noteiktos gadījumos, nosakot, ka privātpersonai pārvaldes uzdevumu var
deleģēt ar ārēju normatīvo aktu vai līgumu. Privātpersonai ar deleģēšanas
līgumu var deleģēt tādus pārvaldes uzdevumus, kas nav pretrunā šā likuma
41.panta otrajai un trešajai daļai (likuma 40.panta otrā daļa; 43.panta pirmā
un piektā daļa). Vienlaikus tiek paplašināti gadījumi, kuros nebūtu vēlama
valsts pārvaldes uzdevumu deleģēšana privātpersonām, ja vien likumdevējs nav
lēmis citādi, t.i., Latvijas Republikas pārstāvība ekonomiskajās, militārajās
un politiskajās savienībās un to institūcijās; pārvaldes uzdevumi, kas
nodrošina Latvijas Republikas Satversmē garantēto cilvēktiesību īstenošanu un
uzraudzību un kuru izpildes kārtību un institūciju
ir noteicis likumdevējs (likuma 41.panta trešā daļa). Likumprojekta 43.panta pirmās un piektās daļas grozījumi
paredz, ka ne tikai iestāde, kuras padotībā ir pilnvarotā persona, bet arī
pilnvarotā persona atbild par tai deleģētā uzdevuma tiesisku un lietderīgu
izpildi (dalīta atbildība, t.sk. zaudējumu konstatēšanas un atlīdzināšanas
gadījumā). Likumprojekts paredz jaunu regulējumu pakalpojumu
sniegšanai, veicot valsts pārvaldes uzdevumus, nosakot, ka pakalpojumu
sniegšana saimnieciskās darbības veidā tiek veikta par atlīdzību, kuru
privātpersona izmanto savas darbības nodrošināšanai un attiecīgā valsts
pārvaldes uzdevuma veikšanai, ja nodokļu regulējošajā likumdošanā netiek
noteikts citādi. Lai nodrošinātu sistēmas pārskatāmību un vienotu praksi,
sniegto maksas pakalpojumu apmēru, to noteikšanas kārtību un atbrīvojumus
attiecībā uz tiešās pārvaldes iestādes pilnvarotajām privātpersonām nosaka
Ministru kabinets, bet attiecībā uz pašvaldību pilnvaroto personu sniegto
pakalpojumu maksas apmēru attiecīgās pašvaldības dome (likuma 43.1 pants). Likumprojekts papildināts ar regulējumu kapitālsabiedrības
likvidēšanas gadījumam, paredzot, ka kapitālsabiedrības manta, tiesības un
saistības, kuras ir nepieciešamas valsts pārvaldes uzdevuma turpmākai
izpildei, tiek nodotas attiecīgai publiskai personai, kura ir
kapitālsabiedrības dibinātājs, ja lēmumā par kapitālsabiedrības darbības
izbeigšanu un likvidāciju nav noteikts citādi (likuma 47.1 pants). Lai nodrošinātu procesu caurspīdīgumu un vienotu kārtību,
likumprojektā paredzēts pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā
slēdz līdzdarbības līgumu (likuma 50.panta piektā daļa). Lai paredzētu iespēju, iestādēm pašām savstarpēji vienojoties,
noteikt citu sadarbības priekšmetu, kas nav minēts likumā vai citā
normatīvajā aktā, ir attiecīgi papildināta likuma 55.panta ceturtā daļa. Precizējums 87.panta pirmajā daļā paredz redakcionālu precizējumu,
izslēdzot 2.punktā vārdu "publiskos", ievērojot, ka XI nodaļa
regulē publiskas personas darbību privāto tiesību jomā. Lai izskaustu iespēju iestādēm savu tiešo pienākumu politikas
plānošanas dokumentu un normatīvo aktu izstrādi uzticēt veikt privātajiem
tiesību subjektiem ārpakalpojuma veidā, likumprojeketā ietverta norma, kas
paredz, ka publiska persona nav tiesīga veikt darījumus, paredzot tiesību
aktu projektu un nozares politikas un attīstības stratēģijas plānošanas
dokumentu (izņemot teritorijas plānošanas dokumentus) izstrādi
(87.panta ceturtā daļa). Lai nodrošinātu vienotu izpratni un pieeju par 88.panta attiecināšanu
uz publisku personu kopīgi veidotām komercsabiedrībām vai komercsabiedrībām,
kurās 100 % ir valsts vai pašvaldību daļa, ir precizēta likuma 88.panta
otrā daļa. Pārejas noteikumi paredz izslēgt normu, kas nosaka 88.panta
neattiecināšanu uz valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībām, kas izveidotas
pirms šā likuma, tādējādi nodrošinot vienlīdzīgu attieksmi un konkurenci
valsts pārvaldē izveidotajās sabiedrībās (11., 17.punkts). Paredzēta atruna, ka iestādes iekšējās reorganizācijas gadījumā nav
piemērojams likuma 15.pants (pārejas noteikumu 18.punkts). Paredzēta atruna, ka, deleģējot valsts pārvaldes uzdevumus publiskas
personas kapitālsabiedrībai vai nododot atpakaļ uzdevumus kapitālsabiedrības
likvidācijas gadījumā, nav pamata darba tiesisko attiecību uzteikumam, ja
vien lēmumā par reorganizāciju jeb likvidāciju nav noteikts citādi (15.panta
piektā daļa un 21.punkts). Lai atvieglotu valsts pārvaldes institucionālo sistēmu, likumprojekts
papildināts ar jaunu regulējumu, nosakot, ka tiešā pārvaldē institucionālo
padotību īsteno tikai pakļautības formā, ja likumā nav noteikts citādi (likuma
7.panta 5.1 daļa un pārejas noteikumu 19.punkts), tādējādi
izslēdzot institucionālo dalījumu pakļautības un pārraudzības formā ar
atrunu, ja likumdevējs nav lēmis citādi |
|||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības pārmaiņām |
Likumprojekts nodrošina nepieciešamo
tiesisko bāzi valsts pārvaldes struktūras optimizācijai, sekmējot valsts
institūciju sniegto pakalpojumu pieejamību atbilstoši pieejamajiem finanšu
resursiem |
|||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms
un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas
efektivitāte |
Nodrošinot tiesisko
pamatu valsts un pašvaldību institūciju apvienošanai, tiks samazināti
administratīvie izdevumi, kā arī sekmēta efektīvāka valsts pārvaldes resursu
izmantošana pakalpojumu sniegšanas nodrošināšanai. Ietekme uz konkurenci ir vērtējama, pieņemot konkrētos lēmumus.
Optimizējot valsts pārvaldi, nav pieļaujama jaunu valsts kapitālsabiedrību
veidošana |
|||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi,
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem,
pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Optimizējot valsts pārvaldes struktūru, tai skaitā paredzot uzticēt
nodot valsts pārvaldes uzdevumu izpildi privātajam sektoram, tiks veicināta
uzņēmējdarbības attīstība un darba vietu radīšana (pārnešana) no publiskā uz
privāto sektoru, vienlaikus atbrīvojot valsts pārvaldi no tai neraksturīgām
funkcijām |
|||||||
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām
un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Izsvērtu lēmumu pieņemšanas gadījumā tiks radītas jaunas darba vietas
un atbrīvots sociālais budžets |
|||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju
vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām
vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām
teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|||||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
|||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||||||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|||||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi paš
u ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins
(ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot
anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
|||||||
Publiskais finansējums |
Nav attiecināms |
|||||||
Tajā skaitā: |
|
|
|
|
||||
ES līdzfinansējums (75 %) |
Nav attiecināms |
|||||||
Valsts līdzfinansējums (25 %) |
Nav attiecināms |
|||||||
6. Cita informācija |
Ietekme uz valsts budžetu ir atkarīga no valsts pārvaldes
optimizācijas rezultātā pieņemtiem lēmumiem |
|||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to
būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par to sagatavošanu. Par
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Vienā paketē ir virzāmi grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām" |
|||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
normatīvais akts |
||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Nav attiecināms |
|||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas
Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|||||||
2.tabula |
||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot
katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas
1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta
vienību Nr.) |
Komentāri |
||||||
|
|
Nav attiecināms |
||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
|||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas notikušas valsts pārvaldes un Saeimas ekspertu līmenī |
|||||||
2. Kāda ir šo un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta,
iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs,
neatbalsta) |
Valsts sekretāru sanāksmes diskusiju ietvaros panākta vienošanās par
likumprojekta tālāku virzību izskatīšanai Ministru kabinetā |
|||||||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir
izmantoti |
Nav attiecināms |
|||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību
puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiek radītas |
|||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Tiks sagatavota informācija plašsaziņas līdzekļiem. Likumprojekts pēc
pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un
periodiskajā izdevumā "Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs". Normatīvais akts tiks iekļauts Normatīvo
aktu informācijas sistēmā (NAIS) |
|||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīds var aizstāvēt savas tiesības Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā |
|||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Iesniedzējs:
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs
______________________ V.Dombrovskis
Vizē:
Valsts kancelejas direktora vietā
direktora vietniece tiesību aktu lietās E.Dreimane
21.05.2009.
2003
R.Osvalde 67082971
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.33 |
2009.gada 26.maijā |
70.§
Likumprojekts "Grozījumi
Valsts pārvaldes iekārtas likumā"
TA-1754
___________________________________________________________
(R.Osvalde, R.Vējonis, V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
precizēt likumprojektu, paredzot, ka tas stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā, un
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā valsts budžeta grozījumu
likumprojekta paketē.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir Ministru prezidents.
Ministru prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu
ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts kancelejas direktora vietā - Tiesību aktu redakcijas
departamenta vadītāja |
|
D.Vaivare |
|
2009-MK-PROT-33-2605-#70.doc
1