Rīgā
29.05.2009. Nr.90/TA-1549,
TA-1546, TA-1558,
TA-1559, TA-1561, TA-1562,
TA-1521, TA-1542, TA-1719,
TA-1633,
TA-1616, TA-1637,
TA-1639,
TA-1640, TA-1674,
TA-1676,
TA-1597, TA-1569,
TA-1667,
TA-1731, TA-1732,
TA-1552, TA-1556, TA-1706,
TA-1723,
TA-1727, TA-1745,
TA-1758, TA-1760, TA-1543
Saeimas Prezidijam
Nosūtām
izskatīšanai Ministru kabineta š.g. 19.maija, š.g. 26.maija un
š.g. 27.maija sēdē atbalstītos likumprojektus, kuri iekļauti valsts
budžeta 2009.gadam grozījumu likumprojekta paketē:
likumprojektu
"Grozījumi Militārā dienesta likumā", kuru izstrādāja Aizsardzības
ministrija (atbildīgā amatpersona - Žukovs 67335027,
Deniss.Zukovs@mod.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par radiācijas drošību un
kodoldrošību"", kuru izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā
amatpersona - Šatrovska 67026521,
dace.satrovska@vidm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par
saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un
mikroliegumos"", kuru izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā
amatpersona - Vilkaste 67026504,
daiga.vilkaste@vidm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Sugu un biotopu aizsardzības likumā", kuru izstrādāja
Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Vilkaste 67026504, daiga.vilkaste@vidm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas
fondiem"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Čablis
67095498, raivis.cablis@fm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likumā", kuru
izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Čablis 67095498,
raivis.cablis@fm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa "Eiropas
teritoriālā sadarbība" programmu vadības likumā", kuru izstrādāja
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona -
Burmistrovs 67114757, ivars.burmistrovs@eps.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums Valsts informācijas sistēmu likumā", kuru izstrādāja
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona -
Burmistrovs 67114757, ivars.burmistrovs@eps.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par maternitātes un slimības
apdrošināšanu"", kuru izstrādāja Labklājības ministrija (atbildīgā
amatpersona - Baranovska 67021558,
Inara.Baranovska@lm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums Elektroenerģijas nodokļa likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums Ieroču aprites likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums likumā "Par hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju drošumu"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums Enerģētikas likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Fomina 67013148, kristine.fomina@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Fomina 67013148, kristine.fomina@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums likumā "Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta statusu"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ošiņa 67095662, Inga.Osina@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā", kuru izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Vesere 67026464, rudite.vesere@vidm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā", kuru izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Strode 67219602, Alda.Strode@iem.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Pužule 67095521, Gunta.Puzule@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"", kuru iz strādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Mačivka 67095493, sandra.macivka@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"", kuru izstrādāja Labklājības ministrija (atbildīgā amatpersona - Krastiņa 67021555, Saulveiga.Krastina@lm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts sociālo apdrošināšanu"", kuru izstrādāja Labklājības ministrija (atbildīgā amatpersona - Liepa 67021559, Linda.Liepa@lm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Tralmaks 67038604, kristaps.tralmaks@vzd.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Tralmaks 67038604, kristaps.tralmaks@vzd.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Tralmaks 67038604, kristaps.tralmaks@vzd.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Augstmane 67162607, marite.augstmane@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Pārtikas aprites uzraudzības likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Sviķe 67027419, Irena.Svike@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Veterinārmedicīnas likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Gurecka 67027063, Linda.Gurecka@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam"", kuru izstrādāja Labklājības ministrija (atbildīgā amatpersona - Baranovska 67021558, Inara.Baranovska@lm.gov.lv).
Pielikumā:
1. Likumprojekts "Grozījumi Militārā dienesta likumā" uz 2 lpp.
2. Likumprojekta "Grozījumi Militārā
dienesta likumā" anotācija uz 8 lpp.
3.
Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes protokola Nr.32 68.§
izraksts uz 1 lp.
4.
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par radiācijas drošību un
kodoldrošību"" uz 2 lpp.
5. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par
radiācijas drošību un kodoldrošību"" anotācija uz 9 lpp.
6.
Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes protokola Nr.32 70.§
izraksts uz 1 lp.
7.
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz
kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās
dabas teritorijās un mikroliegumos"" uz 1 lpp.
8. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par
zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības
ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un
mikroliegumos"" anotācija uz 5 lpp.
9.
Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes protokola Nr.32 77.§
izraksts uz 1 lp.
10.
Likumprojekts "Grozījumi Sugu un biotopu aizsardzības likumā" uz 1
lpp.
11. Likumprojekta "Grozījumi Sugu un biotopu
aizsardzības likumā" anotācija uz 6 lpp.
12.
Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes protokola Nr.32 78.§ izraksts uz 1
lp.
13.
Likumprojekts "Grozījums likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas
fondiem"" uz 1 lpp.
14. Likumprojekta "Grozījums likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem""
anotācija uz 4 lpp.
15.
Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes protokola Nr.32 79.§
izraksts uz 1 lp.
16.
Likumprojekts "Grozījumi Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likumā"
uz 1 lpp.
17. Likumprojekta "Grozījumi Ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves likumā" anotācija uz 4 lpp.
18.
Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes protokola Nr.32 80.§
izraksts uz 1 lp.
19.
Likumprojekts "Grozījums Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa
"Eiropas teritoriālā sadarbība" programmu vadības likumā" uz 1
lpp.
20. Likumprojekta "Grozījums Eiropas
Savienības struktūrfondu 3.mērķa "Eiropas teritoriālā sadarbība"
programmu vadības likumā" anotācija uz 5 lpp.
21.
Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes protokola Nr.33 15.§
izraksts uz 1 lp.
22.
Likumprojekts "Grozījums Valsts informācijas sistēmu likumā" uz 1
lpp.
23. Likumprojekta "Grozījums Valsts
informācijas sistēmu likumā" anotācija uz 5 lpp.
24.
Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes protokola Nr.33 16.§
izraksts uz 1 lp.
25.
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par maternitātes un slimības
apdrošināšanu"" uz 3 lpp.
26. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par maternitātes un slimības apdrošināšanu"" anotācija uz 16
lpp.
27.
Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes protokola Nr.33 102.§
izraksts uz 1 lp.
28. Likumprojekts "Grozījums
Elektroenerģijas nodokļa likumā" uz 1 lpp.
29. Likumprojekta "Grozījums
Elektroenerģijas nodokļa likumā" anotācija uz 5 lpp.
30. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 9.§ izraksts uz 1 lp.
31. Likumprojekts
"Grozījums Ieroču aprites likumā" uz 1 lpp.
32. Likumprojekta "Grozījums Ieroču aprites
likumā" anotācija uz 5 lpp.
33. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 10.§ izraksts uz 1 lp.
34. Likumprojekts
"Grozījums likumā "Par hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju
drošumu"" uz 1 lpp.
35. Likumprojekta "Grozījums likumā
"Par hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju drošumu"" anotācija
uz 5 lpp.
36. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 12.§ izraksts uz 1 lp.
37. Likumprojekts
"Grozījums Enerģētikas likumā" uz 1 lpp.
38. Likumprojekta "Grozījums Enerģētikas
likumā" anotācija uz 4 lpp.
39. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 14.§ izraksts uz 1 lp.
40. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" uz 1
lpp.
41. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" anotācija uz 6 lpp.
42. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 15.§ izraksts uz 1 lp.
43. Likumprojekts
"Grozījumi Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā" uz 1
lpp.
44. Likumprojekta "Grozījumi Valsts un
pašvaldību mantas atsavināšanas likumā" anotācija uz 6 lpp.
45. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 16.§ izraksts uz 1 lp.
46. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju
privatizāciju"" uz 3 lpp.
47. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju""
anotācija uz 6 lpp.
48. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 17.§ izraksts uz 1 lp.
49. Likumprojekts
"Grozījums likumā "Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes
un pagasta padomes deputāta statusu"" uz 1 lpp.
50. Likumprojekta "Grozījums likumā
"Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes
deputāta statusu"" anotācija uz 5 lpp.
51. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 19.§ izraksts uz 1 lp.
52. Likumprojekts
"Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" uz 10 lpp.
53. Likumprojekta "Grozījumi Dabas resursu
nodokļa likumā" anotācija uz 32 lpp.
54. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 28.§ izraksts uz 1 lp.
55. Likumprojekts
"Grozījumi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu
pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas
likumā"
uz 1 lpp.
56. Likumprojekta "Grozījumi Iekšlietu
ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar
speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā" anotācija uz 6 lpp.
57. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 30.§ izraksts uz 1 lp.
58. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par akcīzes nodokli"" uz 3 lpp.
59. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par akcīzes
nodokli"" anotācija uz 9 lpp.
60. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 33.§ izraksts uz 1 lp.
61. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" uz 3 lpp.
62. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma
nodokli"" anotācija uz 8 lpp.
63. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 34.§ izraksts uz 1 lp.
64. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes
gadījumiem darbā un arodslimībām"" uz 3 lpp.
65. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un
arodslimībām"" anotācija uz 13 lpp.
66.
Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 38.§ izraksts uz 1 lp.
67. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par valsts sociālo apdrošināšanu" uz 2 lpp.
68. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par valsts sociālo
apdrošināšanu" anotācija uz 6 lpp.
69. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 39.§ izraksts uz 1 lp.
70. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"" uz 1
lpp.
71. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par zemes reformas
pabeigšanu pilsētās"" anotācija uz 6 lpp.
72. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 47.§ izraksts uz 1 lp.
73. Likumprojekts
"Grozījumi
Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu
izmantošanas pabeigšanas likumā" uz 3 lpp.
74. Likumprojekta "Grozījumi Valsts un pašvaldību īpašuma
privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas
likumā" anotācija uz 8 lpp.
75. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 64.§ izraksts uz 1 lp.
76. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"" uz
2 lpp.
77. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par zemes reformas
pabeigšanu lauku apvidos"" anotācija uz 10 lpp.
78. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 65.§ izraksts uz 1 lp.
79. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to
nostiprināšanu zemesgrāmatās"" uz 5 lpp.
80. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par valsts un
pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu
zemesgrāmatās"" anotācija uz 11 lpp.
81. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 68.§ izraksts uz 1 lp.
82. Likumprojekts
"Grozījumi
Pārtikas aprites uzraudzības likumā" uz 1 lpp.
83. Likumprojekta "Grozījumi Pārtikas aprites uzraudzības
likumā" anotācija uz 7 lpp.
84. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 73.§ izraksts uz 1 lp.
85. Likumprojekts
"Grozījumi
Veterinārmedicīnas likumā"
uz 2 lpp.
86. Likumprojekta "Grozījumi Veterinārmedicīnas likumā"
anotācija uz 6 lpp.
87. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 75.§ izraksts uz 1 lp.
88. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam"" uz 2 lpp.
89. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par apdrošināšanu
bezdarba gadījumam"" anotācija uz 12 lpp.
90. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 77.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Izdarīt likumā "Par akcīzes nodokli"
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, 23.nr.; 2004,
8., 10.nr.; 2005, 2., 10., 24. nr.; 2007, 3., 24. nr.; 2008, 24.nr.; 2009,
2.nr.) šādus grozījumus:
1. 5.pantā:
aizstāt trešajā daļā vārdus divējādi par
degvielu ar vārdiem divējādi vai par degvielu;
aizstāt 3.1 daļā vārdu
elektrotīklos ar vārdu elektrolītiskos;
papildināt ceturto daļu aiz vārda dabasgāzi
ar vārdu biogāzi.
2. 14.pantā:
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
(2) Šā panta pirmās daļas 3., 4. un 6.punktā
minētajiem naftas produktiem nodokli aprēķina pēc likmes 40 lati par 1000
litriem, ja attiecīgie naftas produkti ir iezīmēti (marķēti) saskaņā ar šā
likuma 28.pantu un tos izmanto par kurināmo siltuma ieguvei apkurē,
sadedzināšanas iekārtās vai siltuma enerģijas ieguvei produkcijas ražošanas
(pārstrādes) tehnoloģiskajā procesā (turpmāk - kurināmais). Ja šajā gadījumā
minētie naftas produkti satur rapšu sēklu eļļu vai no rapšu sēklu eļļas iegūtu
biodīzeļdegvielu vismaz 5 procentus no kopējā produktu daudzuma, nodokli aprēķina
pēc likmes 15 lati par 1000 litriem.;
izteikt trešās daļas 2.punktu šādā redakcijā:
papildināt
trešo daļu ar 3.punktu šādā redakcijā:
3) nodokli
aprēķina pēc likmes 37,7 lati, ja absolūtā spirta saturs veido no 86 līdz 95
tilpumprocentiem no kopējā produktu daudzuma;.
3. 18.pantā:
papildināt piekto daļu ar 6.punktu šādā
redakcijā:
6) atmaksājamo summu aprēķina par:
a)
šā likuma
14.panta pirmās daļas 4.punktā un šā likuma 14.panta ceturtās daļas 1.punktā
minēto produktu, - pēc šā likuma 14.panta ceturtās daļas 1.punktā norādītās
nodokļa likmes;
b) šā likuma 14.panta ceturtās daļas 2.punktā
minēto produktu, - pēc šā likuma 14.panta ceturtās daļas 2.punktā norādītās
nodokļa likmes.;
izslēgt septīto daļu.
4. Papildināt 20.panta ceturto
daļu ar tekstu šādā redakcijā:
Par šā likuma 14.panta pirmās
daļas 1.punktā minēto produktu, kas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par benzīna
un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu atbilst 95.markas benzīnam,
atmaksājamo nodokli aprēķina pēc šā likuma 14.panta trešās daļas 1.punktā
norādītās nodokļa likmes. Par šā likuma 14.panta pirmās daļas 4.punktā un šā
likuma 14.panta ceturtās daļas 1.punktā minēto produktu, atmaksājamo nodokli
aprēķina pēc šā likuma 14.panta ceturtās daļas 1.punktā norādītās nodokļa
likmes..
5. Aizstāt 32.panta sestās
daļas 1.punktā vārdus paredz nosacījumus ar vārdiem paredz gadījumus, kad
nodrošinājums nav jāiesniedz, un nosacījumus.
6. Papildināt pārejas
noteikumus ar 24., 25. un 26.punktu šādā redakcijā:
24. Grozījumi 14.pantā,
grozījums 18.panta piektajā daļā par daļas papildināšanu ar 6.punktu, grozījums
par šā likuma 18.panta septītās daļas izslēgšanu un grozījums 20.panta
ceturtajā daļā stājas spēkā 2010.gada 1.janvārī.
25. Pēc grozījuma par 18.panta
septītās daļas izslēgšanu spēkā stāšanās līdz 2010.gada 20.februārim ir
piemērojami Ministru
kabineta 2004.gada 30.marta
noteikumi Nr. 213 Kārtība, kādā atmaksājams akcīzes nodoklis par degvieleļļu, tās
aizstājējproduktiem un komponentiem, ko izmanto par kurināmo par iepriekšējā
gadā faktiski iegādāto un izlietoto degvieleļļas daudzumu.
26. Pēc grozījuma 32.panta sestās daļas 1.punktā
spēkā stāšanās un līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās
dienai, bet ne vēlāk kā līdz 2010.gada 1.janvārim ir piemērojami Ministru
kabineta 2005.gada 30.augusta noteikumi Nr. 638 Noteikumi par akcīzes nodokļa
nodrošinājumiem alkoholiskajiem dzērieniem, tabakas izstrādājumiem un naftas
produktiem, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu..
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Ministru
prezidents V.Dombrovskis
Finanšu
ministrs
E.Repše
Vīza:
Valsts sekretārs M.Bičevskis
22.05.2008 8:44
538
Gunta Pužule, 67095521
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par
akcīzes nodokli
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||||||||||
1. Atsauce uz Deklarāciju
par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un
citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Ekonomikas ministrija ir sagatavojusi koncepcijas projektu par obligātās 5% biodegvielas tirgus daļas nodrošināšanu no kopējā brīvam apgrozījumam izlaistā transportam paredzētā degvielas daudzuma, kas pagaidām vēl nav apstiprināts Ministru kabinetā, tomēr Ministru kabinets ir paudis savu nostāju, atbildot uz Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vēstuli par obligātās 5% biodegvielas tirgus daļas nodrošināšanu no kopējā brīvam apgrozījumiem izlaistā transportam paredzētā degvielas daudzuma (Ministru kabineta 2009.gada 6.marta vēstule Nr.18/TA-647). |
|
||||||||||
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Atbilstoši likuma Par akcīzes nodokli (turpmāk likums) 14.panta otrajai daļai dīzeļdegvielai, petrolejai un degvieleļļai (gaistošajai) akcīzes nodokli aprēķina pēc likmes 15 lati par 1000 litriem, ja attiecīgie naftas produkti ir iezīmēti (marķēti) saskaņā ar šā likuma 28.pantu un tos izmanto par kurināmo siltuma ieguvei apkurē, sadedzināšanas iekārtās vai siltuma enerģijas ieguvei produkcijas ražošanas (pārstrādes) tehnoloģiskajā procesā (turpmāk - kurināmais). Ņemot vērā, ka ir paredzēts obligāts 5% biodegvielas piejaukums fosilajai degvielai, kā arī lai vairāk veicinātu biodegvielas izmantošanu (biodegvielas pašizmaksa ir augstāka nekā fosilajai degvielai), nepieciešams diferencēt akcīzes nodokļa likmes degvielai, kuru izmanto par kurināmo, nosakot fosilajai degvielai augstāku likmi, nekā degvielai, kura satur vismaz 5 % biodegvielas. Saskaņā ar likuma 14.panta trešās daļas 2.punktu, ja bezsvina benzīnam akcīzes preču noliktavā Latvijas Republikā ir pievienots etilspirts, kas iegūts no lauksaimniecības izejvielām un ir dehidratēts (ar spirta saturu vismaz 99,5 tilpumprocenti), attiecīgajam produkta maisījumam (par 1000 litriem) bezsvina benzīnam noteikto akcīzes nodokļa likmi proporcionāli samazina atbilstoši absolūtā etilspirta daudzumam, ja absolūtā spirta īpatsvars ir no 70 līdz 95 tilpumprocentiem. Šajā gadījumā tiek noteikta akcīzes nodokļa likme atkarībā no spirta satura degvielas maisījumā. Minētā norma ir pozitīvi vērtējama no akcīzes nodokļa piemērošanas, taču tā apgrūtina šādu degvielas maisījumu apriti un realizāciju mazumtirdzniecībā, jo, lai varētu šādu degvielas maisījumu ar noteiktu spirta saturu, par kuru ir piemērota konkrēta akcīzes nodokļa likme, identificēt, ir nepieciešams šādu degvielas maisījumu norādīt pavaddokumentos un mazumtirdzniecībā realizēt atsevišķi. Lai to atrisinātu, ir nepieciešams degvielas maisījumam ar noteiktu spirta satura intervālu noteikt konkrētu akcīzes nodokļa likmi. Likuma 18.panta piektā daļa paredz lauksaimniecības produkcijas ražotājiem atmaksāt akcīzes nodokli par dīzeļdegvielu (gāzeļļu) un dīzeļdegvielu (gāzeļļu), kurai saskaņā ar šā likuma nosacījumiem ir pievienota rapšu sēklu eļļa vai no rapšu sēklu eļļas iegūta biodīzeļdegviela lauksaimniecībā izmantotās zemes apstrādei, ievērojot noteiktus nosacījumus. Likuma 20.panta ceturtā daļa paredz citu ārvalstu pārstāvjiem vai organizācijām saistībā ar diplomātiskajām vai konsulārajām attiecībām, starptautiskajām organizācijām, NATO bruņotajiem spēkiem, kā arī patēriņam saskaņā ar līgumiem, kas noslēgti ar ārvalstīm, kuras nav dalībvalstis, vai starptautiskām organizācijām, ja vien attiecībā uz atbrīvojumu no pievienotās vērtības nodokļa šāds līgums ir atļauts vai apstiprināts, atmaksāt akcīzes nodokli par Latvijas Republikā iegādātām akcīzes precēm. Ministru kabinets atbildes vēstulē Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai par obligāto 5% biodegvielas tirgus daļas nodrošināšanu no kopējā brīvam apgrozījumiem izlaistā transportam paredzētā degvielas daudzuma (Ministru kabineta 2009.gada 6.marta vēstule Nr.18/TA-647) norādīja, ka atbalsta priekšlikumu administratīvi noteikt obligāto 5% biodegvielas piejaukumu (pēc tilpuma) fosilajai degvielai, paredzot, ka samazināta akcīzes nodokļa likme tiek piemērota tikai Latvijas Republikas akcīzes preču noliktavās sajauktiem degvielas maisījumiem. Ņemot to vērā, kā arī lai negatīvi neietekmētu valsts budžetu un nesarežģītu degvielas ar 5% biodegvielas saturu, par kuru ir nomaksāts akcīzes nodoklis pēc samazinātas nodokļa likmes un pēc standarta nodokļa likmes, apriti un realizāciju, nepieciešams precizēt normas par akcīzes nodokļa atmaksu iepriekš minētajos gadījumos. Minētie precizējumi varētu stāties spēkā ar 2010.gada 1.janvāri, jo šobrīd ir paredzēts obligāto 5% biodegvielas piejaukumu ieviest no šī gada 1.jūlija, nosakot trīs mēnešu pārejas periodu līdz 1.oktobrim, kā arī nosakot, ka ziemas periodā (no 1.novembra līdz 31.martam) nepievienot fosilajai dīzeļdegvielai biodīzeļdegvielu. Tādējādi šajā periodā nepiemēros samazināto akcīzes nodokļa likmi. Ņemot to vērā, lai akcīzes nodokļa atmaksa nepārsniegtu patiesībā samaksāto akcīzes nodokļa apjomu, ir nepieciešams noteikt, ka par dīzeļdegvielu, kas iegūta pēc 2010.gada 1.janvāra, akcīzes nodokli atmaksā lauksaimniecības produkcijas ražotājiem, ārvalstu pārstāvjiem un organizācijām akcīzes nodokli par degvielas veidu, uz kuru attiecas obligātais 5% biodegvielas piejaukums, pēc likmes, kas samazināta, ņemot vērā 5% biodegvielas piejaukumu. Likuma 18.panta septītā daļa paredz komersantiem Ministru kabineta noteiktajā kārtībā atmaksā samaksāto akcīzes nodokli par degvieleļļu (mazutu), kas izmantota siltuma ražošanai telpu apkurei un karstā ūdens sagatavošanai. Minēto kārtību nosaka Ministru kabineta 2004.gada 30.marta noteikumi Nr. 213 Kārtība, kādā atmaksājams akcīzes nodoklis par degvieleļļu, tās aizstājējproduktiem un komponentiem, ko izmanto par kurināmo. Atbilstoši Padomes 2003.gada 27.oktobra direktīvai 2003/96/EK, kas pārkārto Kopienas noteikumus par nodokļu uzlikšanu energoproduktiem un elektroenerģijai, 18.a.panta 5.punkta trešajā daļā ir paredzēts pārejas periods Latvijai, saskaņā ar kuru var piemērot akcīzes nodokļa par degvieleļļu (mazutu) atmaksu minētajiem komersantiem līdz 2010.gada 1.janvārim. Ņemot to vērā, ar 2010.gada 1.janvāri degvieleļļai (mazutu), kuru izmantoto siltuma ražošanai telpu apkurei un karstā ūdens sagatavošanai, ir jāpiemēro akcīzes nodokļa standarta likme Ls 11 par 1000 litriem. |
|
||||||||||
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz, ka degvielai,
kuru izmanto par kurināmo, piemēro samazinātu akcīzes nodokļa likmi Ls 15
par 1000 litriem, ja tā satur rapšu sēklu eļļu vai no rapšu sēklu eļļas iegūtu
biodīzeļdegvielu, savukārt nodokļa likmi Ls 40 par 1000 litriem piemēro
fosilajai degvielai, kuru izmanto
par kurināmo (likumprojekta 2.pants). Likumprojekts
paredz bezsvina benzīna un etilspirta maisījumam ar
noteiktu spirta satura intervālu noteikt konkrētu akcīzes nodokļa likmi (likumprojekta 2.pants). Likumprojekta 3. un 4.pantā tiek precizētas normas par
akcīzes nodokļa atmaksu lauksaimniecības produkcijas ražotājiem un ārvalstu pārstāvjiem un organizācijām. Likumprojekts
paredz izslēgt likuma 18.panta septīto daļu, saskaņā ar kuru komersantiem
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā atmaksā samaksāto akcīzes nodokli par
degvieleļļu (mazutu), kas izmantota siltuma ražošanai telpu apkurei un karstā
ūdens sagatavošanai. Tādējādi ar 2010.gada 1.janvāri degvieleļļai (mazutam),
kuru izmantota siltuma ražošanai telpu apkurei un karstā ūdens sagatavošanai,
piemēro akcīzes nodokļa standarta likmi Ls 11 par 1000 litriem (likumprojekta 3.pants). Likumprojekts ietver arī atsevišķu
normu redakcionālus precizējumus. Likumprojekts
paredz, ka normas attiecībā uz akcīzes nodokļa atmaksu un likuma 18.panta
septītās daļas izslēgšanu stājas spēkā 2010.gada 1.janvārī. |
|
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
|
||||||||||
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
|||||||||||
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms. |
|
||||||||||
2.
Ekonomiskā ietekme: 2.1.
makroekonomiskā vide; 2.2. preču
un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4.
eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6.
jauninājumi un pētījumi; 2.7.
augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms. |
|
||||||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem,
pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms. |
|
||||||||||
4. Ietekme uz administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav
attiecināms. |
|
||||||||||
5.
Sociālā ietekme: 5.1.
sociālās situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Nav attiecināms. |
|
||||||||||
6. Ietekme
uz vidi: 6.1. dabas
resursu lietošana; 6.2. ietekme
uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.
darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko
vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme
uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme
uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita
veida piesārņojuma emisija vidē |
Paredzot,
ka degvielai, kuru izmanto par kurināmo, piemēro samazinātu akcīzes nodokļa
likmi Ls 15 par 1000 litriem, ja tā satur rapšu sēklu eļļu vai no rapšu
sēklu eļļas iegūtu biodīzeļdegvielu, tiek vairāk veicināta biodegvielas
izmantošana. |
|
||||||||||
7. Cita ietekme |
Nav
attiecināms. |
|
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
|||||||||||
|
(tūkst.
latu) |
|
||||||||||
Rādītāji |
2009 |
Turpmākie
trīs gadi |
|
|||||||||
2010 |
2011 |
2012 |
|
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā
iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; papildu ieņēmumi par akcīzes
nodokļa atmaksas atcelšanu par degvieleļļu (mazutu), kas izmantota siltuma
ražošanai telpu apkurei un karstā ūdens sagatavošanai 1.2.
speciālais budžets; 1.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms Nav attiecināms Nav attiecināms |
120 120 Nav attiecināms |
120 120 Nav attiecināms |
120 120 Nav at
tiecināms |
|
|||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā
iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; akcīzes nodokļa atmaksa lauksaimniecības produkcijas ražotājiem un citu ārvalstu pārstāvjiem un organizācijām 2.2.
speciālais budžets; 2.3.
pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms Nav attiecināms Nav attiecināms |
-500 -500 Nav attiecināms |
-500 -500 Nav attiecināms |
-500 -500 Nav attiecināms |
|
|||||||
3.
Finansiālā ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 3.2.
speciālais budžets; 3.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms Nav attiecināms |
620 Nav attiecināms |
620 Nav attiecināms |
620 Nav attiecināms |
|
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
||||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un
izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu
var pievienot anotācijas pielikumā) |
Pēdējo gados pastāv tendence samazināties akcīzes nodokļa atmaksas apjomam komersantiem par degvieleļļu (mazutu), kas izmantota siltuma ražošanai telpu apkurei un karstā ūdens sagatavošanai: 2005.g. 408,5 tūkst. Ls; 2006.g. 332,9 tūkst. Ls; 2007.g. 195,1 tūkst. Ls; 2008.g. 157,9 tūkst. Ls; 2009.g. 4 mēn. 60 tūkst. Ls. Pēc Valsts ieņēmumu dienesta datiem pēc situācijas 2009.gada 1.janvārī akcīzes nodoklis par 2008.gadā iegādāto dīzeļdegvielu un tās sajaukumu ar biodīzeļdegvielu tika atmaksāts par 558,5 tūkst. ha lauksaimniecībā izmantojamās zemes. Paredzot obligāto 5% biodegvielas piejaukumu un to, ka dīzeļdegvielai ar 5% biodīzeļdegvielas saturu piemēro samazinātu akcīzes nodokļa likmi, akcīzes nodokļa atmaksai par 2010.gadā iegādāto dīzeļdegvielu būs nepieciešams nedaudz mazāk līdzekļu no valsts budžeta, nekā tad, ja akcīzes nodoklis tiktu atmaksāts pēc standarta likmes. Kopumā abu šo normu - gan akcīzes nodokļa atmaksas
atcelšana par degvieleļļu (mazutu), kas izmantota siltuma ražošanai telpu apkurei
un karstā ūdens sagatavošanai, gan likuma normas precizēšana attiecībā uz akcīzes nodokļa atmaksu
lauksaimniecības produkcijas ražotājiem un citu ārvalstu pārstāvjiem un organizācijām, ņemot vērā
to, ka būs obligāts 5% biodegvielas piejaukums, - ietekme uz valsts budžetu
ir pozitīva. |
|||||||||||
6. Cita informācija |
Ņemot vērā
Ekonomikas ministrijas sagatavoto normatīvo aktu paketi par obligāto 5%
biodegvielas piejaukumu fosilai degvielai un Ministru kabineta 2009.gada
6.marta atbildes vēstuli Nr.18/TA-647 Saeimas Tautsaimniecības, agrārās,
vides un reģionālās politikas komisijai, pašlaik likumā esošās normas
neierobežo fosilās degvielas ar 5% biodegvielas piejaukumu ražošanu un
izmantošanu. Šobrīd ir paredzēts obligāto 5% biodegvielas piejaukumu ieviest no
šī gada 1.jūlija, nosakot trīs mēnešu pārejas periodu līdz 1.oktobrim, kā arī
nosakot, ka ziemas periodā (no 1.novembra līdz 31.martam) nav paredzēts
fosilajai dīzeļdegvielai pievienot biodīzeļdegvielu, tātad par to nevarēs arī
piemērot samazināto akcīzes nodokļa likmi. Samazināto akcīzes nodokļa likmi
par degvielas sajaukumu ar biodegvielu paredzēts piemērot, ja jaukšana
notikusi Latvijas Republikas akcīzes preču noliktavā. Ņemot vērā
iepriekšminēto, kā arī pieņemot, ka Latvijas Republikas akcīzes preču
noliktavās varētu tikt sajaukta tikai daļa no degvielas tirgū esošās
degvielas ar biodegvielas 5% piejaukumu, pēc Finanšu ministrijas aprēķiniem
valsts budžets varētu neiegūt akcīzes nodokļa ieņēmumus par degvielu
2009.gadā aptuveni viens milj. latu apmērā un 2010.gadā aptuveni 6,5 milj.
latu apmērā. |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi
un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts paredz veikt grozījumus likuma Par akcīzes nodokļa 14.panta trešajā daļā, paredzot bezsvina benzīna un etilspirta maisījumam ar noteiktu spirta satura intervālu noteikt konkrētu akcīzes nodokļa likmi. Minētā likuma 14.panta septītajā daļā ir noteikts deleģējums Ministru kabinetam, ka tas nosaka šā panta trešajā daļā minēto produktu aprites un attiecīgā akcīzes nodokļa administrēšanas kārtību. Šobrīd minēto kārtību reglamentē Ministru kabineta 2007.gada 24.jūlija noteikumi Nr.514 Bioproduktus saturošas degvielas aprites un attiecīgā akcīzes nodokļa administrēšanas kārtība, līdz ar to būs nepieciešams veikt atbilstošus grozījumus minētajos Ministra kabineta 2007.gada 24.jūlija noteikumus Nr.514. Likumprojekts paredz veikt grozījumu likuma 18.panta piektajā daļā, saskaņā ar kuru tiek precizēta akcīzes nodokļa atmaksas aprēķinā izmantojamā akcīzes nodokļa likme dīzeļdegvielai lauksaimniecības produkcijas ražotājiem. Minēto kārtību nosaka Ministru kabineta 2007.gada 7.augusta noteikumi Nr.528 Kārtība, kādā lauksaimniecības produkcijas ražotājiem atmaksā akcīzes nodokli par dīzeļdegvielu (gāzeļļu) un dīzeļdegvielu (gāzeļļu), kurai ir pievienota rapšu sēklu eļļa vai no rapšu sēklu eļļas iegūta biodīzeļdegviela, līdz ar to būs nepieciešams veikt atbilstošus grozījumus minētajos Ministra kabineta 2007.gada 7.augusta noteikumus Nr.528. Atbilstoši likumprojektam tiek precizēta likuma 32.panta sestās daļas
1.punkts, paredzot, ka Ministru kabinets ir tiesīgs noteikt gadījums, kad nodrošinājums
nav jāiesniedz. Tādējādi būs nepieciešams veikt atbilstošus grozījumus Ministru
kabineta 2005.gada 30.augusta noteikumi Nr. 638 Noteikumi par akcīzes
nodokļa nodrošinājumiem alkoholiskajiem dzērieniem, tabakas izstrādājumiem un
naftas produktiem. Saskaņā ar likumprojektā noteikto pārejas periodu,
atbilstošus grozījumus minētajos noteikumos ir jāveic līdz 2010.gada
1.janvārim. |
|
||||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
|
||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Padomes
2004.gada 29.aprīļa Direktīvā 2004/74/EK, ar ko groza Direktīvu 2003/96/EK
par dažu dalībvalstu iespēju piemērot nodokļu līmeņa pagaidu atbrīvojumus vai
samazinājumus attiecībā uz energoproduktiem un elektroenerģiju, 1.panta 5.punkta
pirmā un otrā daļa par Eiropas Savienības minimālo nodokļa līmeni bezsvina
benzīnam, dīzeļdegvielai un petrolejai. |
|
||||||||||
2. Saistības pret citām valstīm
un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav
attiecināms. |
|
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Nav
attiecināms. |
|
||||||||||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|
|||||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības
tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva,
regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs,
kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar norma
tīvo aktu |
Padomes
2004.gada 29.aprīļa Direktīvā 2004/74/EK, ar ko groza Direktīvu 2003/96/EK
par dažu dalībvalstu iespēju piemērot nodokļu līmeņa pagaidu atbrīvojumus vai
samazinājumus attiecībā uz energoproduktiem un elektroenerģiju (publikācija OV L 195, 02.06.2004., 26.lpp.). |
|
||||||||||
2.tabula |
|
|||||||||||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību
pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
|||||||||
Padomes
2004.gada 29.aprīļa Direktīvā 2004/74/EK, ar ko groza Direktīvu 2003/96/EK
par dažu dalībvalstu iespēju piemērot nodokļu līmeņa pagaidu atbrīvojumus vai
samazinājumus attiecībā uz energoproduktiem un elektroenerģiju, 1.panta 5.punkta
trešā daļa Latvijas Republika var piemērot pārejas periodu līdz 2010.gada
1.janvārim, lai centrālapkures vajadzībām izmantojamai degvieleļļai (mazutam)
piemērojamo valsts nodokļa līmeni pielāgotu minimālajam nodokļa līmenim. |
Likumprojekta 3.pants |
|
|
|||||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu
Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē
informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un
finanšu noteikumu projektiem |
Nav
attiecināms. |
|
||||||||||
6. Cita informācija |
|
|
||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
|||||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām
institūcijām konsultācijas ir notikušas |
11.03.2009.
notika sanāksme ar Latvijas Biodegvielas asociācijas (LBA) pārstāvjiem par
obligāto 5% biodegvielas piejaukumu. |
|
||||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
LBA atbalsta obligāto 5%
biodegvielas piejaukumu, kā arī atbalsta, ka samazināto akcīzes nodokļa likmi
piemēro degvielas sajaukumam ar biodegvielu, ja tā ir sajaukta Latvijas
Republikas akcīzes preču noliktavā. |
|
||||||||||
3. Kāds konsultāciju veids un
sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav notikušas. |
|
||||||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Nav
notikušas. |
|
||||||||||
5. Cita informācija |
Nav
attiecināms |
|
||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
|
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojektā paredzēto normu īstenošana neradīs vajadzību pēc jaunām struktūrvienībām vai institūcijām. Likumprojekta normu administrēšanu veiks Valsts ieņēmumu dienests savu esošo funkciju ietvaros. |
|
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta
par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par likumprojekta ieviešanu tiks informēta
vispārējā kārtībā. Pēc tā pieņemšanas Saeimā likums tiks publicēts oficiālajā
laikrakstā Latvijas Vēstnesis un pēc tam arī Valsts ieņēmumu dienesta mājas lapā
internetā www.vid.gov.lv. Likums būs pieejams Normatīvo aktu
informācijas sistēmā. |
|
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt
savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav attiecināms. |
|
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav
attiecināms. |
|
||||||||||
Finanšu ministrs E.Repše
Vīza:
Valsts sekretārs M.Bičevskis
22.05.2008 8:44
2522
Gunta Pužule, 67095521
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.34 |
2009.gada
27.maijā |
33.§
Likumprojekts "Grozījumi
likumā "Par akcīzes nodokli""
TA-1731
______________________________________________________
(G.Pužule, V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā valsts budžeta grozījumu
likumprojekta paketē.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un
sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Valsts kancelejas direktora vietā
Tiesību aktu redakcijas
departamenta vadītāja D.Vaivare