Rīgā
29.05.2009. Nr.90/TA-1549, TA-1546, TA-1558,
TA-1559, TA-1561, TA-1562,
TA-1521, TA-1542, TA-1719,
TA-1633, TA-1616, TA-1637,
TA-1639, TA-1640, TA-1674,
TA-1676, TA-1597, TA-1569,
TA-1667, TA-1731, TA-1732,
TA-1552,
TA-1556, TA-1706,
TA-1723, TA-1727, TA-1745,
TA-1758, TA-1760, TA-1543
Saeimas Prezidijam
Nosūtām
izskatīšanai Ministru kabineta š.g. 19.maija, š.g. 26.maija un
š.g. 27.maija sēdē atbalstītos likumprojektus, kuri iekļauti valsts
budžeta 2009.gadam grozījumu likumprojekta paketē:
likumprojektu
"Grozījumi Militārā dienesta likumā", kuru izstrādāja Aizsardzības
ministrija (atbildīgā amatpersona - Žukovs 67335027,
Deniss.Zukovs@mod.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par radiācijas drošību un kodoldrošību"",
kuru izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Šatrovska 67026521,
dace.satrovska@vidm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par
saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un
mikroliegumos"", kuru izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā
amatpersona - Vilkaste 67026504,
daiga.vilkaste@vidm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Sugu un biotopu aizsardzības likumā", kuru izstrādāja
Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Vilkaste 67026504, daiga.vilkaste@vidm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas
fondiem"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Čablis
67095498, raivis.cablis@fm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likumā", kuru
izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Čablis 67095498,
raivis.cablis@fm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa "Eiropas
teritoriālā sadarbība" programmu vadības likumā", kuru izstrādāja
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona -
Burmistrovs 67114757, ivars.burmistrovs@eps.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums Valsts informācijas sistēmu likumā", kuru izstrādāja
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona -
Burmistrovs 67114757, ivars.burmistrovs@eps.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par maternitātes un slimības
apdrošināšanu"", kuru izstrādāja Labklājības ministrija (atbildīgā
amatpersona - Baranovska 67021558,
Inara.Baranovska@lm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums Elektroenerģijas nodokļa likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums Ieroču aprites likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums likumā "Par hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju drošumu"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums Enerģētikas likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Fomina 67013148, kristine.fomina@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Fomina 67013148, kristine.fomina@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums likumā "Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta statusu"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ošiņa 67095662, Inga.Osina@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā", kuru izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Vesere 67026464, rudite.vesere@vidm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā", kuru izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Strode 67219602, Alda.Strode@iem.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Pužule 67095521, Gunta.Puzule@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Mačivka 67095493, sandra.macivka@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un ar odslimībām"", kuru izstrādāja Labklājības ministrija (atbildīgā amatpersona - Krastiņa 67021555, Saulveiga.Krastina@lm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts sociālo apdrošināšanu"", kuru izstrādāja Labklājības ministrija (atbildīgā amatpersona - Liepa 67021559, Linda.Liepa@lm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Tralmaks 67038604, kristaps.tralmaks@vzd.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Tralmaks 67038604, kristaps.tralmaks@vzd.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Tralmaks 67038604, kristaps.tralmaks@vzd.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Augstmane 67162607, marite.augstmane@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Pārtikas aprites uzraudzības likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Sviķe 67027419, Irena.Svike@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Veterinārmedicīnas likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Gurecka 67027063, Linda.Gurecka@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam"", kuru izstrādāja Labklājības ministrija (atbildīgā amatpersona - Baranovska 67021558, Inara.Baranovska@lm.gov.lv).
Pielikumā:
1. Likumprojekts "Grozījumi Militārā dienesta likumā" uz 2 lpp.
2. Likumprojekta "Grozījumi
Militārā dienesta likumā" anotācija uz 8 lpp.
3.
Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes protokola Nr.32 68.§
izraksts uz 1 lp.
4. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par radiācijas drošību
un kodoldrošību"" uz 2 lpp.
5. Likumprojekta "Grozījumi
likumā "Par radiācijas drošību un kodoldrošību"" anotācija
uz 9 lpp.
6.
Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes protokola
Nr.32 70.§ izraksts uz 1 lp.
7.
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz
kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās
dabas teritorijās un mikroliegumos"" uz 1 lpp.
8. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības
ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un
mikroliegumos"" anotācija uz 5 lpp.
9.
Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes protokola Nr.32 77.§
izraksts uz 1 lp.
10.
Likumprojekts "Grozījumi Sugu un biotopu aizsardzības likumā" uz 1
lpp.
11. Likumprojekta "Grozījumi Sugu un
biotopu aizsardzības likumā" anotācija uz 6 lpp.
12.
Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes protokola Nr.32 78.§ izraksts uz 1
lp.
13.
Likumprojekts "Grozījums likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma
privatizācijas fondiem"" uz 1 lpp.
14. Likumprojekta "Grozījums likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem""
anotācija uz 4 lpp.
15.
Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes protokola Nr.32 79.§
izraksts uz 1 lp.
16.
Likumprojekts "Grozījumi Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likumā"
uz 1 lpp.
17. Likumprojekta "Grozījumi
Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likumā" anotācija uz 4 lpp.
18.
Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes protokola Nr.32 80.§
izraksts uz 1 lp.
19.
Likumprojekts "Grozījums Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa
"Eiropas teritoriālā sadarbība" programmu vadības likumā" uz 1
lpp.
20. Likumprojekta "Grozījums
Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa "Eiropas teritoriālā
sadarbība" programmu vadības likumā" anotācija uz 5 lpp.
21.
Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes protokola Nr.33 15.§
izraksts uz 1 lp.
22.
Likumprojekts "Grozījums Valsts informācijas sistēmu likumā" uz 1
lpp.
23. Likumprojekta "Grozījums Valsts
informācijas sistēmu likumā" anotācija uz 5 lpp.
24.
Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes protokola Nr.33 16.§
izraksts uz 1 lp.
25.
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par maternitātes un slimības
apdrošināšanu"" uz 3 lpp.
26. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par maternitātes un slimības apdrošināšanu"" anotācija uz 16
lpp.
27.
Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes protokola Nr.33 102.§
izraksts uz 1 lp.
28. Likumprojekts "Grozījums
Elektroenerģijas nodokļa likumā" uz 1 lpp.
29. Likumprojekta "Grozījums
Elektroenerģijas nodokļa likumā" anotācija uz 5 lpp.
30. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 9.§ izraksts uz 1 lp.
31. Likumprojekts
"Grozījums Ieroču aprites likumā" uz 1 lpp.
32. Likumprojekta "Grozījums Ieroču
aprites likumā" anotācija uz 5 lpp.
33. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 10.§ izraksts uz 1 lp.
34. Likumprojekts
"Grozījums likumā "Par hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju
drošumu"" uz 1 lpp.
35. Likumprojekta "Grozījums likumā
"Par hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju drošumu"" anotācija
uz 5 lpp.
36. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 12.§ izraksts uz 1 lp.
37. Likumprojekts
"Grozījums Enerģētikas likumā" uz 1 lpp.
38. Likumprojekta "Grozījums
Enerģētikas likumā" anotācija uz 4 lpp.
39. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 14.§ izraksts uz 1 lp.
40. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" uz 1
lpp.
41. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" anotācija uz 6 lpp.
42. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 15.§ izraksts uz 1 lp.
43. Likumprojekts
"Grozījumi Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā" uz 1
lpp.
44. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā" anotācija uz 6 lpp.
45. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 16.§ izraksts uz 1 lp.
46. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju
privatizāciju"" uz 3 lpp.
47. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju""
anotācija uz 6 lpp.
48. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 17.§ izraksts uz 1 lp.
49. Likumprojekts
"Grozījums likumā "Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes
un pagasta padomes deputāta statusu"" uz 1 lpp.
50. Likumprojekta "Grozījums likumā
"Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes
deputāta statusu"" anotācija uz 5 lpp.
51. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 19.§ izraksts uz 1 lp.
52. Likumprojekts
"Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" uz 10 lpp.
53. Likumprojekta "Grozījumi Dabas
resursu nodokļa likumā" anotācija uz 32 lpp.
54. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 28.§ izraksts uz 1 lp.
55. Likumprojekts
"Grozījumi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu
pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas
likumā"
uz 1 lpp.
56. Likumprojekta "Grozījumi
Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes
amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā"
anotācija uz 6 lpp.
57. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 30.§ izraksts uz 1 lp.
58. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par akcīzes nodokli"" uz 3 lpp.
59. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par akcīzes nodokli"" anotācija uz 9 lpp.
60. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 33.§ izraksts uz 1 lp.
61. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" uz 3 lpp.
62. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" anotācija uz 8 lpp.
63. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 34.§ izraksts uz 1 lp.
64. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes
gadījumiem darbā un arodslimībām"" uz 3 lpp.
65. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un
arodslimībām"" anotācija uz 13 lpp.
66.
Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 38.§ izraksts uz 1 lp.
67. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par valsts sociālo apdrošināšanu" uz 2 lpp.
68. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts sociālo apdrošināšanu" anotācija uz 6 lpp.
69. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 39.§ izraksts uz 1 lp.
70. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"" uz 1
lpp.
71. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"" anotācija uz 6
lpp.
72. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 47.§ izraksts uz 1 lp.
73. Likumprojekts
"Grozījumi
Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu
izmantošanas pabeigšanas likumā" uz 3 lpp.
74. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas
pabeigšanas likumā" anotācija uz 8 lpp.
75. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 64.§ izraksts uz 1 lp.
76. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"" uz
2 lpp.
77. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"" anotācija
uz 10 lpp.
78. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 65.§ izraksts uz 1 lp.
79. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to
nostiprināšanu zemesgrāmatās"" uz 5 lpp.
80. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu
zemesgrāmatās"" anotācija uz 11 lpp.
81. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 68.§ izraksts uz 1 lp.
82. Likumprojekts
"Grozījumi
Pārtikas aprites uzraudzības likumā" uz 1 lpp.
83. Likumprojekta "Grozījumi Pārtikas
aprites uzraudzības likumā" anotācija uz 7 lpp.
84. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 73.§ izraksts uz 1 lp.
85. Likumprojekts
"Grozījumi
Veterinārmedicīnas likumā"
uz 2 lpp.
86. Likumprojekta "Grozījumi
Veterinārmedicīnas likumā" anotācija uz 6 lpp.
87. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 75.§ izraksts uz 1 lp.
88. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam"" uz 2 lpp.
89. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam"" anotācija uz 12
lpp.
90. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 77.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Izdarīt
likumā "Par radiācijas drošību un kodoldrošību" (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 22.nr.; 2002, 21.nr.; 2005, 5.nr.;
2008, 22.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 4.pantu šādā redakcijā:
4.pants. Uzraudzības
un kontroles institūcija
Valsts uzraudzību un kontroli radiācijas drošības un kodoldrošības
jomā veic valsts pārvaldes
iestādes Valsts vides dienesta Radiācijas
drošības centrs (turpmāk arī centrs).
2. Izteikt 5.panta nosaukumu šādā redakcijā:
5.pants. Valsts vides dienesta Radiācijas
drošības centra galvenās funkcijas
3. 6.pantā:
izteikt
nosaukumu šādā redakcijā:
6.pants. Valsts vides dienesta Radiācijas
drošības centra tiesības
izteikt
ceturto daļu šādā redakcijā:
(4)
Centra izdotos administratīvos aktus, izņemot lēmumus radiācijas drošības
kontroles jautājumos, un faktisko rīcību var apstrīdēt Vides pārraudzības
valsts birojā. Vides pārraudzības valsts biroja lēmumu var pārsūdzēt tiesā. Centra
amatpersonu izdotos lēmumus radiācijas drošības kontroles jautājumos var
apstrīdēt Valsts vides dienesta ģenerāldirektoram. Valsts vides dienesta
ģenerāldirektora lēmumu var pārsūdzēt tiesā. Centra izdoto administratīvo aktu,
kā arī centra amatpersonu izdoto lēmumu apstrīdēšana vai pārsūdzēšana neaptur
to darbību.
4. Izteikt 7.panta nosaukumu
šādā redakcijā:
7.pants. Valsts vides dienesta Radiācijas
drošības centra inspektoru tiesības
5.
11.pantā:
izteikt
trešo daļu šādā redakcijā:
izslēgt ceturto daļu.
6.
Papildināt pārejas noteikumus ar jaunu 2.3 punktu šāda redakcijā:
2.3
Grozījumi šā likuma 4.pantā, 5.pantā, 6.pantā, 7.pantā un 11.pantā stājas
spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Vides ministrs R.Vējonis
Vīza: Valsts sekretāra p.i. A.Eglājs
15.05.2009., 15.00
264
D.Šatrovska
67026521
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par radiācijas drošību un kodoldrošību anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru
kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Pamatojoties uz: 1) Ministru kabineta 2009.gada 31.marta
protokola Nr.22 56.§ Par likumprojektu "Grozījumi likumā Par valsts
budžetu 2009.gadam, 1.punktu attiecībā uz uzdevumu ministrijām un citām
centrālajām valsts iestādēm nodrošināt strukturālo reformu īstenošanu, tai
skaitā pārskatot to realizētās darbības funkcijas un īstenojamās nozaru politikas; 2)
Ministru kabineta 2009.gada 24.aprīļa protokola Nr.26 1.§ Ziņojums par
valsts pārvaldes strukturālo reformu 4.1.apakšpunktā minēto ministriem ar
valsts pārvaldes strukturālo reformu saistītus jautājumus iesniegt
izskatīšanai Ministru kabinetā kā Ministru kabineta lietu; 3) Ministru kabineta 2009.gada
30.aprīļa protokola Nr.28 3.§ Par likumprojektu
Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2009.gadam 7.punktā doto uzdevumu
ministrijām līdz 2009.gada 15.maijam izstrādāt un iesniegt Ministru kabinetā
likumprojekta Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2009.gadam paketē
iekļaujamos grozījumus normatīvajos aktos, lai nodrošinātu izdevumu
samazināšanu un noteikt, ka atbildīgi par to turpmāko virzību ir normatīvo
aktu sagatavotāji, Vides ministrija (turpmāk VIDM) ir
izstrādājusi Ministru kabineta rīkojuma projektu Par Radiācijas drošības
centra reorganizāciju (turpmāk rīkojuma projekts), paredzot līdz 2009.gada
1.jūlijam reorganizēt vides ministra padotībā esošo Radiācijas drošības
centru (turpmāk Centrs), nododot tā funkcijas VIDM padotībā esošajām iestādēm Valsts vides
dienestam (turpmāk VVD) un valsts aģentūrai Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas
aģentūra (turpmāk LVĢMA). Likumprojekts izstrādāts saistībā ar
likumprojektu Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2009.gadam, kura
ietvaros paredzēta Centra reorganizācija, un likumprojekts tiek iesniegts
izskatīšanai Ministru kabinetā budžeta
paketes ietvaros. |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašreiz valsts uzraudzību un kontroli
radiācijas drošības un kodoldrošības jomā veic VIDM pārraudzībā esošā tiešās
pārvaldes iestāde Centrs. Centra funkcijas un uzdevumi noteikti likumā Par
radiācijas drošību un kodoldrošību un Ministru kabineta 2005.gada
15.februāra noteikumos Nr.123 Radiācijas drošības centra nolikums, tai
skaitā: - sagatavot priekšlikumus
par radiācijas drošības un kodoldrošības uzraudzības un kontroles politiku
valstī; - veikt radiācijas drošības un kodoldrošības
uzraudzību un kontroli; - izsniegt speciālās atļaujas (licences) un
atļaujas darbībām ar jonizējošā starojuma avotiem; - nodrošināt jonizējošā starojuma avotu
uzskaiti, veidot un aktualizēt datu bāzes par jonizējošā starojuma avotiem; - organizēt un koordinēt vides radioaktīvā
piesārņojuma monitoringu, apkopot un analizēt vides radioaktīvā piesārņojuma
monitoringa datus un pēc valsts institūciju pieprasījuma nodrošināt tās ar
monitoringa datiem. Līdzīga veida funkcijas, bet kuras nav
saistītas ar radiācijas drošību un kodoldrošību, veic arī citas VIDM padotībā
esošās iestādes: - VVD, kurš atbilstoši likumam Par
piesārņojumu izsniedz atļaujas piesārņojošas darbības veikšanai un veic
operatoru darbības kontroli un uzraudzību, kā arī ir atbildīgā iestāde par
kaitējuma videi novēršanas organizēšanu; - LVĢMA,
kura atbilstoši Ministru kabineta 2004.gada 23.novembra noteikumiem
Nr.956 Valsts aģentūras Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas
aģentūra nolikums veic vides monitoringu, informē sabiedrību par vides
stāvokli, veido un attīsta vienotu vides informācijas sistēmu, sniedz
publiskos pakalpojumus attiecīgajās darbības jomās, kā arī vēl citas
funkcijas. Ņemot vērā patreizējo ekonomisko situāciju
un iespējas Centra funkciju un uzdevumu pārdalīšanai starp divām citām VIDM
padotībā esošām iestādēm VVD un LVĢMA,
plānots veikt Centra reorganizāciju. Pēc VIDM pasūtījuma SIA Ernst&Young Baltic
2008.gadā ir veikusi VVD funkcionālo auditu. Audita laikā ir veikta VVD darbības regulējošo ārējo un iekšējo normatīvo
dokumentu analīze, darbības funkciju un darba organizācijas izvērtēšana,
inspektoru un ekspertu noslodzes izvērtēšana un sagatavoti priekšlikumi
darbības pilnveidošanai, kā arī izvērtēta iespēja par Centra pievienošanu
VVD. Pēc Centra reorganizācijas vides piesārņojuma
jautājumos gan no dažādām ķīmiskajām vielām, gan no radioaktīvajām vielām būs
viena kontrolējošā iestāde VVD, kā arī šī iestāde izsniegs gan atļaujas
operatoriem piesārņojošo darbību veikšanai, gan speciālās atļaujas (licences) un atļaujas darbībām ar jonizējošā starojuma
avotiem. Reorganizācijas priekšrocības: 1) vides
aizsardzības politika tiek īstenota vienotāk un koordinētāk; 2) rodas
iespēja racionālāk izmantot finanšu līdzekļus, materiālos un darbaspēka
resursus. |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts Grozījumi likumā Par
radiācijas drošību un kodoldrošību (turpmāk likumprojekts) sagatavots
ņemot vērā paredzēto reorganizāciju attiecībā uz VIDM pārraudzībā esošo
tiešās pārvaldes iestādi Centru, nododot tās funkcijas VVD un LVĢMA. Ņemot vērā paredzēto reorganizāciju,
nepieciešams veikt grozījumus likumā Par radiācijas drošību un kodoldrošību
(turpmāk likums), nosakot, ka valsts uzraudzību un kontroli radiācijas
drošības un kodoldrošības jomā veic VVD Centrs. Likumprojekts paredz svītrot likuma normu,
ka Centrs izsniedz speciālās atļaujas atbilstoši lēmumam, ko pieņēmusi
Komisija speciālo atļauju (licenču) un atļauju izsniegšanai darbībām ar
jonizējošā starojuma avotiem (turpmāk Komisija). Šī norma tiek svītrota
ņemot vērā, ka līdzšinējā prakse rāda, ka Komisija nav nepieciešama, jo
atļauju izsniegšanas funkciju VVD Centrs veiks pamatojoties uz radiācijas
drošību un kodoldrošību reglamentējošiem normatīvajiem aktiem. Vienlaicīgi likumprojekts paredz
iekļaut grozījumu likuma 6.panta ceturtajā daļā atbilstoši Ministru kabineta
2008.gada 11.novembra protokola Nr.80 Latvijas Republikas Ministru kabineta
sēdes protokols 41.§ Izvērtējums par administratīvā akta darbību vai
izpildi administratīvā akta apstrīdēšanas vai pārsūdzēšanas gadījumā
uzdevumam līdz 2009.gada 31.janvārim Vides ministrijai sagatavot un vides
ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā likumprojektu par
grozījumiem likumā "Par radiācijas drošību un kodoldrošību",
nosakot, ka Centra pieņemto lēmumu un rīkojumu darbība vai izpilde netiek
apturēta to apstrīdēšanas vai pārsūdzēšanas gadījumā. |
4. Cita informācija |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Vispārējā ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības pārmaiņām |
Ņemot vērā, ka
pēc Centra reorganizācijas, atļaujas piesārņojošas darbības veikšanai un
speciālās atļaujas (licences) vai atļaujas darbībām ar jonizējošā starojuma
avotiem izsniegšana un šo komersantu uzraudzības un kontroles veikšana, kā
arī kaitējuma videi novēršanas jautājumu un radiācijas avāriju situāciju
koordinēšana būs vienas iestādes VVD struktūrvienības uzdevums,
sabiedrībai attiecīgajos jautājumos būs jāgriežas tikai vienā iestādē. Pēc Centra
reorganizācijas LVĢMA būs
atbildīga par vides monitoringa, tai skaitā radioaktīvā piesārņojuma
monitoringa koordinēšanu un organizēšanu, līdz ar to sabiedrībai vides
monitoringa dati būs pieejami vienā iestādē un tās mājas lapā. |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms
un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstākā resursu izmantošanas
efektivitāte |
Nav attiecināms |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi,
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem,
pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Pēc Centra
reorganizācijas komersantiem būs iespēja vienas VIDM padotībā esošās iestādes
VVD struktūrvienībās saņemt atļaujas piesārņojošas darbības veikšanai
atbilstoši likumam Par piesārņojumu un speciālās atļaujas (licences) vai
atļaujas darbībām ar jonizējošā starojuma avotiem atbilstoši likumam Par
radiācijas drošību un kodoldrošību. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām
un administratīvo slogu fiziskām personām |
|
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6. Ietekme uz vidi: 6.1.dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņošanu vielu emisiju
vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām
vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām
teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Reorganizējot
Centru un izveidojot atsevišķu VVD struktūrvienību, turpmāk tiks īstenota vienota
piesārņojuma, tai skaitā radioaktīvā piesārņojuma, samazināšanas politika
Latvijas teritorijā un efektīvi koordinēta rīcība dažādu avāriju situāciju
gadījumos, tai skaitā bīstamo vielu noplūdes un radiācijas avāriju
situācijās. |
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts un pašvaldību budžetiem |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2009.gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
2010.gads |
2011.gads |
2012.gads |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
257,3 257,3 |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
257,3 |
- 17,4 |
- 17,4 |
- 17,4 |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
0 |
17,4 |
17,4 |
17,4 |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams,
detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Tiek veikta
Centra reorganizācija, lai optimizētu VIDM budžeta izdevumus atbilstoši
Ministru kabineta 2009.gada 31.marta protokola Nr.22 56.§ Par likumprojektu
Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2009.gadam. Optimizējot
administratīvos izdevumus, tiek plānotas izmaiņas budžeta izdevumos,
samazinot izdevumus atlīdzībai. 5.1.
Plānots samazināt trīs darbiniekus, kur vidēja darbinieku atlīdzība ir 482,11
Ls/mēnesī (t.sk. 388
,5 Ls atalgojums un 93,6 Ls darba devēja valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas) ar 2009.gada 1.jūliju; 5.2. Aprēķins
2010.-2012.gadam izdevumu samazinājumam 17 356 Ls apmērā: 1) 3
darbinieki × 482 Ls/atlīdzība mēnesī = 1 446,33 Ls/mēnesī (t.s. 1 165,50
Ls atalgojums un 280,83 Ls darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas
obligātās iemaksas) (izdevumu samazinājums mēnesī trīs darbinieku
atlīdzībai); 2)
1 446,33 Ls/mēnesī × 12 mēneši = 17 356 Ls (t.s. 13 986 Ls atalgojums un
3 370 Ls darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas). |
|||
6. Cita informācija |
2009. gada II.
pusgadā paredzētais valsts budžeta dotācijas samazinājums ir 8 678 Ls. Aprēķins
2009.gada (no 1.jūlija) izdevumu samazinājumam 8 678 Ls apmērā: 1) 3 darbinieki
× 482,11 Ls/atlīdzība mēnesī = 1 446,3 Ls/mēnesī (izdevumu samazinājums
mēnesī trīs darbinieku atlīdzībai); 2)
1 446,3 Ls/mēnesī × 6 mēneši = 8 678 Ls (t.sk. 6 993 Ls atalgojums
un 1 685 Ls darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas). |
IV. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to
būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
1.1. Ņemot
vērā paredzēto Centra reorganizāciju papildus ir nepieciešami šādi normatīvo
aktu projekti: 1) grozījumi Ministru kabineta
2003.gada 29.aprīļa noteikumos Nr.244 Vides ministrijas nolikums. Noteikumu
projekts paredzēs precizēt nolikumā noteiktās VIDM padotībā esošās iestādes,
izslēdzot no tām Centru, ņemot vērā Centra funkciju un uzdevumu pārdalīšanu
starp divām citām VIDM padotībā esošām iestādēm VVD un LVĢMA. 2) Ministru kabineta noteikumu projekts
Par Ministru kabineta 2005.gada 15.februāra noteikumu Nr.123 Radiācijas drošības
centra nolikums atzīšanu par spēku zaudējušiem. Noteikumu
projekts paredzēs atzīt par spēku zaudējušu Ministru kabineta 2005.gada
15.februāra noteikumu Nr.123 Radiācijas drošības centra nolikums, ievērojot
veicamo Centra reorganizāciju. 3) grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 23.novembra
noteikumos Nr.962 Valsts vides dienesta nolikums. Noteikumu projekts paredzēs papildināt VVD struktūrvienības ar jaunu
struktūrvienību Centru, kā arī tiks papildinātas funkcijas attiecībā uz
radiācijas drošības un kodoldrošības jautājumiem. 4) Ministru
kabineta noteikumu projekts Par Ministru kabineta 2006.gada 27.jūnija
noteikumu Nr.540 Noteikumi par Radiācijas drošības centra sniegto maksas
pakalpojumu cenrādi atzīšanu par spēku zaudējušiem. Noteikumu
projekts paredzēs atzīt par spēku zaudējušu Centra sniegto maksas pakalpojumu
cenrādi, ņemot vērā, ka Centra sniegto maksas pakalpojumu (individuālā
dozimetrija) turpmāk realizēs LVĢMA. 5) grozījumi
Ministru kabineta 2008.gada 10.marta noteikumos Nr.170 Noteikumi par valsts aģentūras
"Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra" publisko
maksas pakalpojumu cenrādi. Noteikumu projektā jāparedz Centra sniegto maksas pakalpojumu
(individuālās dozimetrijas) iekļaušana LVĢMA cenrādī. 6) grozījumi Ministru kabineta 2001.gada 23.oktobra noteikumos Nr.454
Darbinieku apstarošanas kontroles un uzskaites kārtība. Noteikumu projektā jāparedz, ka individuālo
dozimetriju darbiniekiem veiks LVĢMA, nevis Centrs, ņemot vērā, ka
individuālās dozimetrijas veikšanas funkciju turpmāk realizēs LVĢMA. Šos normatīvos
aktus paredzēts izstrādāt līdz 2009.gada 15.jūnijam. 1.2. Saistībā
ar likumprojektu ir jāizstrādā normatīvo aktu grozījumi arī pārējos no likuma
izrietošos normatīvajos aktos, kuri nav minēti 1.1.apakšpunktā. Ņemot vērā,
ka šobrīd šajos normatīvajos aktos grozījumi nepieciešami tikai saistībā ar
Centra struktūras un nosaukuma maiņu, grozījumus tajos paredzēts veikt
vienlaicīgi ar citu grozījumu izstrādāšanu, kad tie būs nepieciešami. Par
iepriekšminēto normatīvo aktu sagatavošanu ir atbildīga VIDM. |
||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām atbilst normatīvais akts |
|||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||||||
2. Saistības
pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav attiecināms. |
||||||
2.tabula |
|||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un
attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu,
punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā
akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas
vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||
|
|
|
|||||
5. Saistības
sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem
aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts
atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un
sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas
ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un
sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
||||||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības
informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav attiecināms |
||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Nav attiecināms |
||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||
V. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts
paredz reorganizēt Centru, nododot tā funkcijas VVD un LVĢMA. |
||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par normatīvā akta ieviešanu
tiks informēta ar publikāciju laikrakstā Latvijas Vēstnesis, izdevumā
Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī
ievietojot to informācijas sistēmā NAIS un bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē
www.likumi.lv. Likums tiks ievietots arī VIDM mājas lapā
internetā. |
||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav attiecināms |
||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||
Vides ministrs R.Vējonis
Vīza: Valsts sekretārs G.Puķītis
22.05.2009., 15:00
2193
D.Šatrovska
67026521,
Rīgā |
Nr.32 |
2009.gada 19.maijā |
70.§
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par radiācijas
drošību un kodoldrošību""
TA-1546
___________________________________________________________
(R.Vējonis, M.Bičevskis, V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
2. Vides ministrijai saskaņot ar Finanšu
ministriju projekta anotāciju un iesniegt Valsts kancelejā.
3. Valsts kancelejai sagatavot
likumprojektu iesniegšanai Saeimā valsts budžeta grozījumu likumprojekta
paketē.
4. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta
turpmāko virzību Saeimā ir vides ministrs.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts
kancelejas direktora vietā - direktora vietniece tiesību aktu lietās |
|
E.Dreimane |
|
2009-MK-PROT-32-1905-#70.doc
1