9/8 -
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 51. un
82.pantu komisija lūdz iekļaut minēto likumprojektu Saeimas nākamās kārtējās
sēdes darba kārtībā un nodot to Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās
politikas komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija.
Saskaņā
ar Saeimas Kārtības ruļļa 86.pantu komisija lūdz virzīt minēto likumprojektu
izskatīšanai pirmajā lasījumā bez atkārtotas izskatīšanas atbildīgajā komisijā.
Komisija ierosina atzīt minēto likumprojektu
par steidzamu.
Ar cieņu,
Guntis Blumbergs
komisijas
priekšsēdētājs
Izdarīt Konkurences likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 22.nr.; 2004, 10.nr.; 2008, 9.nr., 24.nr.) šādus grozījumus:
1.
Aizstāt visā likumā:
vārdu
finansu ar vārdu finanšu;
vārdus
"naudas sods" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "soda nauda"
(attiecīgā locījumā).
2.
13.pantā:
izteikt
otrās daļas ievaddaļu šādā redakcijā:
(2) Dominējošā stāvoklī mazumtirdzniecībā
atrodas tāds tirgus dalībnieks vai vairāki tādi tirgus dalībnieki, kas, ņemot
vērā savu iepirkuma varu pietiekami ilgā
laika posmā un piegādātāju atkarību konkrētajā tirgū, spēj tieši vai
netieši piemērot vai uzspiest piegādātājiem netaisnīgus un nepamatotus
noteikumus, nosacījumus vai maksājumus un var kavēt, ierobežot vai deformēt
konkurenci jebkurā konkrētajā tirgū Latvijas teritorijā. Jebkuram tirgus
dalībniekam, kas atrodas dominējošā stāvoklī mazumtirdzniecībā, ir aizliegts
ļaunprātīgi to izmantot Latvijas teritorijā. Dominējošā stāvokļa ļaunprātīga
izmantošana mazumtirdzniecībā var
izpausties kā:
izteikt otrās daļas 2.punktu šādā
redakcijā:
2) netaisnīgu un nepamatotu maksājumu
(arī atlaižu u.tml.) piemērošana vai
uzspiešana par piegādātās preces atrašanos mazumtirdzniecības vietā, tai skaitā par preču izvietošanu veikalu
plauktos un tirdzniecības veicināšanas pasākumiem, par netaisnīgu un nepamatotu
nav uzskatāms objektīvi pamatots maksājums par jaunas, patērētājiem nezināmas
preces virzīšanu tirgū;
izteikt
otrās daļas 5.punktu šādā redakcijā:
5) netaisnīgu un nepamatoti garu
norēķinu termiņu piemērošana vai uzspiešana par piegādātajām precēm. Norēķinu
termiņš par piegādātajām pārtikas
precēm ir netaisnīgs un nepamatoti
garš, ja tas pārsniedz desmit dienas no tādu preču derīguma termiņa beigām,
kuru derīguma termiņš nav ilgāks par 20 dienām, bet pārējām pārtikas precēm
30 dienas no preču piegādes dienas.
papildināt
otro daļu ar 7.punktu šādā redakcijā:
7)
nepamatoti atšķirīgu noteikumu, nosacījumu
vai maksājumu piemērošana ekvivalentos darījumos ar citu tirgus dalībnieku,
radot tam konkurences ziņā nelabvēlīgākus apstākļus.
papildināt pantu ar 2¹ daļu šādā redakcijā:
(2¹) Par dominējošā stāvokļa
ļaunprātīgu izmantošanu mazumtirdzniecībā uzskatāma arī netaisnīga pārdošanas
cenu noteikšana vai piemērošana
mazumtirdzniecībā.
3.
Izteikt 15.panta otro daļu šādā redakcijā:
(2)
Tirgus dalībnieki, kuri nolēmuši apvienoties kādā no šā panta pirmajā daļā
paredzētajiem veidiem, pirms apvienošanās iesniedz Konkurences padomei pilnu
ziņojumu, ja pastāv viens no šādiem nosacījumiem:
1)
apvienošanās dalībnieku kopējais apgrozījums iepriekšējā finanšu gadā Latvijas teritorijā ir bijis ne mazāks kā 25 miljoni latu;
2) apvienošanā iesaistīto tirgus dalībnieku
kopējā tirgus daļa konkrētajā tirgū pārsniedz 40 procentus.
Ziņojumu neiesniedz, ja viena no diviem
apvienošanās dalībniekiem apgrozījums iepriekšējā finanšu gadā Latvijas teritorijā nepārsniedz 1,5 miljonu latu.
4. Papildināt pārejas noteikumus ar 11.punktu
šādā redakcijā:
11. Ministru kabinets līdz 2010.gada 1.janvārim
izdod šā
likuma 12.panta piektajā daļā minētos noteikumus par soda naudas par vienošanās
aizlieguma pārkāpumu noteikšanas kārtību, kuros paredz finanšu gada neto
apgrozījuma aprēķināšanas īpatnības atsevišķiem gadījumiem, soda naudas apmēra
noteikšanas kritērijus, atbildību mīkstinošos un pastiprinošos apstākļus,
gadījumus, kad soda naudu var samazināt vai kad tirgus dalībnieku var atbrīvot
no soda naudas samaksas un 14.panta ceturtajā daļā minētos noteikumus par soda
naudas par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu apmēra noteikšanas
kārtību, kuros paredz finanšu gada neto apgrozījuma aprēķināšanas īpatnības un
soda naudas apmēra aprēķināšanas kārtību, ņemot vērā attiecīgā pārkāpuma
smagumu un ilgumu, atbildību mīkstinošos un pastiprinošos apstākļus, kā arī
nosakot gadījumus, kad soda naudu ir tiesības samazināt. Līdz attiecīgo
noteikumu spēkā stāšanās dienai piemērojami Ministru kabineta 2008.gada 29.septembra
noteikumi Nr.796 "Kārtība, kādā nosakāms naudas sods par Konkurences
likuma 11.panta pirmajā daļā un 13.pantā minētajiem pārkāpumiem", ciktāl
tie nav pretrunā ar šo likumu.
Likumprojekta Grozījumi Konkurences likumā anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts vajadzīgs |
|
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
No Konkurences padomes veiktās analīzes par līgumiem starp
mazumtirgotājiem un piegādātājiem par pārtikas preču piegādi var secināt, ka
līgumi, to pielikumi un atsevišķie noteikumi kopumā ir kļuvuši skaidrāki un
pārskatāmāki. Tomēr konstatējamas arī nesamērīgas atšķirības starp līgumos
piegādātājiem noteiktajos pienākumos, ko nepieciešams novērst. Tāpat
atsevišķos gadījumos līgumos ar piegādātājiem veiktas izmaiņas, ar mērķi
paslēpt līdz šim pastāvošos netaisnīgos noteikumus un maksājumus citos,
tādējādi cenšoties apiet likumā noteiktos ierobežojumus. Līdz ar to, lai
panāktu efektīvāku likuma ievērošanu, nepieciešams Konkurences likuma
13.panta otro daļu noteikt kā ģenerālklauzulu. Pašreiz Konkurences likuma 13.pants paredz,
ka dominējošā stāvoklī mazumtirdzniecībā atrodas tāds tirgus dalībnieks vai
vairāki tādi tirgus dalībnieki, kas, ņemot vērā savu iepirkuma varu un
piegādātāju atkarību konkrētajā tirgū, spēj tieši vai netieši piemērot vai
uzspiest piegādātājiem netaisnīgus un nepamatotus noteikumus, nosacījumus vai
maksājumus un var kavēt, ierobežot vai deformēt konkurenci jebkurā konkrētajā
tirgū Latvijas teritorijā pietiekami ilgā laika posmā, dodot izsmeļošu
dominējošā stāvokļa mazumtirdzniecībā ļaunprātīgas izmantošanas uzskaitījumu. Tādējādi dominējošo stāvokli
mazumtirdzniecībā var konstatēt tikai, ja netaisnīgi un nepamatoti noteikumi,
nosacījumi vai maksājumi var kavēt, ierobežot vai deformēt konkurenci jebkurā
konkrētajā tirgū Latvijas teritorijā pietiekami ilgā laika posmā, attiecīgi
no tiesību normas skaidri izriet, ka pietiekami ilgs laika posms attiecas
uz konkurences deformēšanu nevis uz ilglaicīgu tirgus varu, kas jāņem vērā
konstatējot dominējošu stāvokli. Izvērtējot, vai tirgus dalībnieks atrodas
dominējošā stāvoklī mazumtirdzniecībā tiek ņemta vērā tā iepirkuma vara un
piegādātāju atkarība, kas neizbēgami ietver arī laika perioda izvērtēšanu, jo
īslaicīga tirgus vara nenoved pie dominējoša stāvokļa mazumtirdzniecībā
konstatēšanas. Tādējādi esošā norma faktiski pieļauj
netaisnīgu noteikumu piemērošanu, ja vien konkurence netiek deformēta ilgākā
laika periodā. Konkurences likums nosaka izsmeļošu
dominējošā stāvokļa mazumtirdzniecībā ļaunprātīgas izmantošanas veidu
uzskaitījumu, tomēr, izvērtējot līgumu noteikumus, konstatēti noteikumi, kas
nav ietverti Konkurences likuma 13.panta otrajā daļā, bet pēc savas būtības
uzskatāmi par netaisnīgiem, piemēram, nepamatoti atšķirīgu noteikumu
izvirzīšana, kas saistīta ar preču faktisko piegādi. Pēc likuma spēkā
stāšanās novērots, ka līgumos veiktas izmaiņas arī ar mērķi ietvert
netaisnīgos noteikumus un maksājumus citos, tādējādi apejot likumā noteiktos
ierobežojumus. Līdz ar to, lai panāktu efektīvāku likuma ievērošanu,
nepieciešams Konkurences likuma 13.panta otro daļu noteikt kā
ģenerālklauzulu. Konkurences likums pašreiz nesatur precīzas
norādes par to kādi norēķinu termiņi uzskatāmi par netaisniem un nepamatoti
gariem, kas apgrūtina tiesību normas lietošanu. Tajā nav arī ietverti piemēri
tam, kādu maksājumu par preces atrašanos mazumtirdzniecības vietā piemērošana
vai uzspiešana atzīstama par netaisnīgu. Pašreiz Konkurences likums attiecībā uz dominējoša stāvokļa
mazumtirdzniecībā ļaunprātīgu izmantošanu, nesatur aizliegumu piemērot nepamatoti
atšķirīgus noteikumus ekvivalentos darījumos ar citiem tirgus dalībniekiem.
Līdz ar to dominējošā stāvoklī mazumtirdzniecībā esošs tirgus dalībnieks var
piemērot krasi atšķirīgus līguma noteikumus ekvivalentos darījumos, piemēram,
nosakot atšķirīgus maksājuma termiņus vai izvirzot atšķirīgus noteikumus, kas
saistīti ar preču faktisko piegādi, radot piegādātājiem nevienlīdzīgus
konkurences apstākļus. Tirgus dalībniekiem ir jāiesniedz ziņojums par apvienošanos tikai, ja
apvienošanās dalībnieku kopējais apgrozījums iepriekšējā finanšu gadā Latvijas teritorijā ir bijis ne mazāks par
25 miljoniem latu, šāda prasība neizslēdz dominējoša stāvokļa izveidošanos
vai nostiprināšanos Latvijas tautsaimniecības nozarēs, kurās sastopami mazi
apgrozījumi. Līdz ar to ir nepieciešams noteikt, ka ziņojums jāiesniedz arī,
ja apvienošanā iesaistīto tirgus dalībnieku kopējā tirgus daļa konkrētajā
tirgū pārsniedz 40 procentus. Konkurences likumā noteikts, ka, konstatējot Konkurences likuma
pārkāpumus, Konkurences padome ir tiesīga piemērot naudas sodu. Naudas sods ir viens no soda veidiem, kas
paredzēts par Krimināllikumā un Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
minēto normu pārkāpumiem. Saskaņā ar Administratīvo sodu likumprojekta
koncepcijā minēto, kas apstiprināta ar Ministru kabineta 2006.gada 28.jūlija
rīkojumu Nr.568, paredzēts, ka administratīvos pārkāpumus un par tiem
paredzētos sodus, t.sk., par pašvaldību saistošajiem noteikumiem paredzētos
sodus nosaka viens likums Administratīvo sodu likums. Atsevišķos izņēmuma
gadījumos speciālos likumos (Konkurences likumā) var paredzēt citus
ietekmēšanas līdzekļus par konkrētā likuma pārkāpumiem. Konkurences likumā atsevišķos pantos paralēli vārdam finanšu ir
saglabājies vārda finansu lietojums, ko nepieciešams novērst. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
Grozījumi Konkurences likumā (turpmāk Likumprojekts) paredz, ka dominējošā stāvokļa mazumtirdzniecībā
ļaunprātīgu izmantošanu varēs konstatēt ne tikai Konkurences likuma
13.panta otrajā daļā uzskaitītajos gadījumos, bet arī piemērojot 13.panta
otro daļu kā ģenerālklauzulu arī gadījumiem, kas nav tajā uzskaitīti. Līdztekus
iepriekš minētajam 13.panta otrajā daļā uzskaitītie dominējoša stāvokļa
mazumtirdzniecībā ļaunprātīgas izmantošanas izpausmes veidi papildināti ar
aizliegumu piemērot nepamatoti atšķirīgus noteikumus ekvivalentos darījumos,
lai novērstu šādu gadījumu nelabvēlīgo ietekmi uz konkurenci un informētu mazumtirgotājus
par šādas prakses neatbilstību likumam. Lai atvieglotu
Konkurences likuma 13.panta otrās daļas interpretēšanu un piemērošanu,
Likumprojekts paredz vārdus pietiekami ilgā laika posmā pārnest no teikuma
beigām un piemērot aiz vārdiem iepirkuma varu, tādejādi laika vērtēšanu attiecinot
uz tirgus dalībnieka iepirkuma varu, nevis konkurences deformēšanu, kā to
varēja interpretēt līdz šim. Precizēts
Konkurences likuma 13.panta otrās daļas 2.punkts, kurā, lai atvieglotu
tiesību normas piemērošanu un izpratni piegādātājiem un mazumtirgotājiem,
ietverti piemēri netaisnīgu un
nepamatotu maksājumu piemērošanai vai uzspiešanai (maksājumi par preču izvietošanu veikalu plauktos un tirdzniecības
veicināšanas pasākumiem), neveidojot
ieslēdzošu piemēru sarakstu. Konkurences likuma
13.panta otrās daļas 5.punkts, ņemot vērā
pārtikas preču aprites specifiku, papildināts ar precīziem termiņiem
norēķiniem par piegādātajām pārtikas precēm, paredzot, ka norēķinu termiņš
par piegādātajām pārtikas precēm uzskatāms par netaisnīgu un nepamatoti garu,
ja tas pārsniedz 10 dienas no
preces derīguma termiņa izbeigšanās dienas precēm ar ātru aprites ciklu (ar derīguma termiņu līdz
20 dienām) vai precēm ar garāku derīguma termiņu 30 dienas no preču
piegādes dienas. Likumprojekts
paredz noteikt, ka ziņojums jāiesniedz arī, ja apvienošanā iesaistīto tirgus
dalībnieku kopējā tirgus daļa konkrētajā tirgū pārsniedz 40 procentus. Likumprojekts saskaņā ar Administratīvo sodu likumprojekta
koncepcijā, kas apstiprināta ar Ministru kabineta 2006.gada 28.jūlija
rīkojumu Nr.568, nolemto un Ministru
kabineta 29.09.2008. sēdes protokola Nr.69 6.§. 2.punktā noteikto, paredz aizstāt līdz šim Konkurences
likumā lietotā ietekmēšanas līdzekļa
nosaukumu naudas sods, kas sakrīt ar Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksā lietotā administratīvā soda veidu, pret nosaukumu soda
nauda, kas kā ietekmēšanas līdzeklis noteikts arī likumā Par Valsts
ieņēmuma dienestu,
attiecīgi paredzot pārejas noteikumos laiku, līdz kuram Ministru kabinetam
sakarā ar grozījumiem deleģējumā ir no jauna jāizdod noteikumi par kārtību, kādā nosakāma soda nauda par Konkurences
likuma 11.panta pirmajā daļā un 13.pantā paredzētajiem pārkāpumiem,
precizējot noteikumos lietoto terminu naudas sods atbilstoši Konkurences likumā
veiktajām izmaiņām. Likumprojekts paredz novērst atšķirīgu vārdu finansu un finanšu
lietošanu Konkurences likumā. |
3. Cita informācija |
Nav attiecināms |
II. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Vispārējā ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms. |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstākā resursu izmantošanas efektivitāte |
Tiks sekmēta godīga konkurence, novēršot iespējas uzspiest
netaisnīgus un nepamatotus līguma noteikumus, nodrošināta apvienošanās
kontrole gadījumos, kad tirgus dalībnieku kopējā tirgus daļa pārsniedz 40%. Līdz
ar to tiek uzlaboti konkurences apstākļi ražotāju un piegādātāju starpā, kā
arī tirgus koncentrācijas kontrole. |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Uzņēmējiem, kuru kopējā
tirgus daļa pārsniedz 40%, pirms apvienošanās būs jāiegūst atļauja no
Konkurences padomes. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
fiziskām personām |
Nav attiecināms. |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms. |
6. Ietekme uz vidi: 6.1.dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņošanu vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms. |
III. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||
Rādītāji |
(tūkst. latu) |
|||
2009. gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||
2010. gads |
2011. gads |
2012. gads |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem
un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem
un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja
nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot
anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
6. Cita informācija |
Nav
attiecināms |
IV. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta
noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā
arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Ekonomikas ministrijai līdz
2010.gada 1.janvārim jāizstrādā Konkurences likuma 12.panta piektajā daļā
minētie noteikumi par soda naudas par vienošanās aizlieguma pārkāpumu
noteikšanas kārtību, kuros paredz finanšu gada neto apgrozījuma aprēķināšanas
īpatnības atsevišķiem gadījumiem, soda naudas apmēra noteikšanas kritērijus,
atbildību mīkstinošos un pastiprinošos apstākļus, gadījumus, kad soda naudu
var samazināt vai kad tirgus dalībnieku var atbrīvot no soda naudas samaksas
un 14.panta ceturtajā daļā minētos noteikumus par soda naudas par dominējošā
stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu apmēra noteikšanas kārtību, kuros paredz
finanšu gada neto apgrozījuma aprēķināšanas īpatnības un soda naudas apmēra
aprēķināšanas kārtību, ņemot vērā attiecīgā pārkāpuma smagumu un ilgumu,
atbildību mīkstinošos un pastiprinošos apstākļus, kā arī nosakot gadījumus,
kad soda naudu ir tiesības samazināt. Līdz attiecīgo noteikumu spēkā stāšanās
dienai piemērojami Ministru kabineta 2008.gada 29.septembra noteikumi Nr.796
"Kārtība, kādā nosakāms naudas sods par Konkurences likuma 11.panta
pirmajā daļā un 13.pantā minētajiem pārkāpumiem", ciktāl tie nav
pretrunā ar šo likumu. |
2. Cita informācija |
Nav
attiecināms. |
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms Eiropas Kopienas konkurences tiesības (Padomes Regula (EK)
Nr. 1/2003 par to konkurences
noteikumu īstenošanu, kas noteikti Līguma 81. un 82. pantā 3.panta
otrā daļa) ļauj dalībvalstīm izlemt par nepieciešamajiem pasākumiem tirgus
dalībnieku ļaunprātīgas vienpusējas rīcības ierobežošanai. |
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām
institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem
un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids(piemēram,
Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|||
2.tabula |
||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas
pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Nav
attiecināms. |
||
_ |
_ |
_ |
||
|
|
|
||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības
institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas
sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu
noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
|||
6. Cita informācija |
|
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām
un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojekts apspriests ar Latvijas
Tirgotāju asociāciju (LTA), Latvijas Pārtikas uzņēmumu federāciju (LPUF),
Latvijas Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomi (LOSP). |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
|
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir
izmantoti |
|
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
|
5. Cita informācija |
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošinātas esošo institūciju funkciju
ietvaros Konkurences padomei veicot tirgus uzraudzību. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Sabiedrība par
normatīvā akta ieviešanu tiks informēta ar publikāciju laikrakstā Latvijas
Vēstnesis, izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, ievietojot to informācijas sistēmā NAIS un mājas lapā www.likumi.lv. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas
tiesības varēs aizstāvēt, Administratīvā procesa likuma un citos normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |