Rīgā
2009.gada 27.maijā
Nr. ____________
Pilsonības likuma izpildes komisija
lūdz iekļaut Saeimas 2009.gada 4.jūnija sēdes darba kārtībā komisijas
izstrādāto likumprojektu Par Hosē Havjera Mansura-Garsijas atzīšanu par
Latvijas pilsoni.
Komisija lūdz minēto likumprojektu nodot tikai Pilsonības likuma
izpildes komisijai.
Komisija lūdz virzīt minēto likumprojektu bez atkārtotas izskatīšanas
atbildīgajā komisijā un iekļaut to Saeimas 2009.gada 4.jūnija sēdes darba
kārtībā izskatīšanai pirmajā lasījumā.
Komisija ierosina atzīt likumprojektu par steidzamu.
Pielikumā: 1) likumprojekts uz 1 lpp.;
2) likumprojekta anotācija
uz 3 lpp.;
3) pievienotie dokumenti uz 12 lpp.
Cieņā,
komisijas priekšsēdētāja biedre Anta Rugāte
Par
Hosē Havjera Mansura-Garsijas atzīšanu par Latvijas pilsoni
Atzīt Hosē Havjeru
Mansuru-Garsiju par Latvijas pilsoni.
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā
izsludināšanas.
Par Hosē Havjera
Mansura-Garsijas atzīšanu par Latvijas pilsoni
Anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs
|
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likumprojekts
ir izstrādāts, lai atzītu Meksikas pilsoni Hosē Havjeru Mansuru-Garsiju par
Latvijas pilsoni. Hosē Havjers Mansurs-Garsija ir dzimis 1966.gada 12.martā Verakrūzas apgabalā, Meksikā. Kopš 1992.gada H.H.Mansurs-Garsija dzīvo Latvijā. No 1992.gada līdz 1997.gadam darbojās kā brīvmākslinieks keramikas darbnīcā Ķeipenē. Kopš 1997.gada darbojas kā šefpavārs vairākos meksikāņu restorānos. Papildus pamatdarbam aktīvi iesaistījies sabiedriskajā darbībā, piedalījās vairāku filmu tapšanā, organizēja Meksikas kino dienas Latvijā, atbalstīja dažādu izstāžu veidošanu, veicinot Latvijas un Meksikas sadarbību kultūras jomā. Līdz Meksikas Goda konsula iecelšanai Latvijā praktiski ir pildījis šīs funkcijas. Lai iegūtu Latvijas pilsonību, 2006.gada decembrī H.H. Mansurs-Garsija Naturalizācijas pārvaldē iesniedza naturalizācijas iesniegumu un nokārtoja nepieciešamās pārbaudes. Viņš vērsās Meksikas Savienoto Valstu pārstāvniecībā, lai atteiktos no Meksikas pilsonības, bet viņa lūgumu noraidīja, jo saskaņā ar Meksikas likumdošanu, personām, kuras dzimušas kā Meksikas pilsoņi, nav tiesību atteikties no Meksikas pilsonības, kā arī to nevar atņemt. Naturalizācijas pārvalde atteica H.H Mansuram-Garsijam Latvijas pilsonības iegūšanu, jo Latvijas Pilsonības likuma nosacījumi paredz, ka personai, kura tiek uzņemta Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā, nedrīkst veidoties dubultā pilsonība. H.H. Mansurs-Garsija savu nākotni un turpmāko darbību cieši saista ar Latviju un tāpēc vērsās Pilsonības likuma izpildes komisijā ar lūgumu atzīt viņu par Latvijas pilsoni. Atbalstu pretendenta vēlmei iegūt Latvijas pilsonību pauž bijusī Latvijas Valsts prezidente V.Vīķe-Freiberga, Ārlietu ministrijas Valsts sekretāra vietnieks I.Pundurs, Latvijas Republikas Goda konsuls Meksikā B.Āboltiņa-Trueblood un SIA GMG CATERING valdes priekšsēdētājs R.Vilciņš, lūdzot Saeimas Pilsonības likuma izpildes komisiju lemt par Latvijas pilsonības atzīšanu Hosē Havjeram Mansuram-Garsijam. Ņemot
vērā H.H. Mansura-Garsijas padarīto Latvijas atpazīstamības vairošanā
starptautiskajā sabiedrībā, starpkultūru dialoga sekmēšanā, sabiedrības
integrācijas un pilsoniskās sabiedrības veicināšanā, Pilsonības likuma
izpildes komisija vienbalsīgi atbalstīja viņa atzīšanu par Latvijas pilsoni. |
Likumprojekts paredz atzīt Hosē Havjeru
Mansuru-Garsiju, personas kods 120366-11021, par Latvijas pilsoni. |
||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
5. Cita informācija |
|
|||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||
|
Tūkst. Ls |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
6. Cita informācija |
|
|||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
||||||
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem
(arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts
šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
2. Cita informācija |
|
|||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
Likumprojekts šo jomu neskar |
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
SIA GMG
CATERING |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta Latvijas pilsonības atzīšanu Hosē Havjeram
Mansuram-Garsijam |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi
ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Pasākumi nav veikti |
Konsultācijas nav notikušas |
|
|
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts puses - vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Likumprojekts šo jomu neskar |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likuma tekstu publicēs laikrakstā Latvijas Vēstnesis |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums
viņu ierobežo |
Likumprojekts šo jomu neskar |
4. Cita informācija |
|