Rīgā
15.05.2009. Nr.90/TA-38
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā". Likumprojektu izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Mertena 67036901, sanita.mertena@tm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 3 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 9 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 21.aprīļa sēdes
protokola Nr.25 33.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Grozījumi Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā
Izdarīt Eiropas Parlamenta vēlēšanu
likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 5.nr.; 2006, 10.nr.; 2008, 16.nr.)
šādus grozījumus:
1. Izteikt 6.panta ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Centrālā
vēlēšanu komisija izskata personas iesniegumu par vēlmi balsot Latvijas
Republikā un informē personu par pieņemto lēmumu. Ja personai atteikta dalība
balsošanā, Centrālās vēlēšanu komisijas lēmumu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā
procesa likumā noteiktajā kārtībā. Lēmuma pārsūdzēšana par atteikumu dalībai
balsošanā neaptur tā darbību."
2. Izteikt 7.pantu
šādā redakcijā:
"7.pants. (1) Ja par deputāta kandidātu ir pieteikts Valsts prezidents, tiesnesis,
prokurors, policijas darbinieks vai robežsargs, attiecīgajam deputāta
kandidātam pēc deputātu kandidātu saraksta (turpmāk kandidātu saraksts)
reģistrēšanas ir jāatstāj ieņemamais amats un mēneša laikā jāiesniedz Centrālajai
vēlēšanu komisijai šo faktu apstiprinoši dokumenti.
(2) Saeimas
deputātu, Ministru kabineta locekli, republikas pilsētas vai novada domes
deputātu, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes locekli,
Nacionālās radio un televīzijas padomes locekli var pieteikt par kandidātu
Eiropas Parlamenta vēlēšanās, taču, ja attiecīgais kandidāts tiek ievēlēts, tas
zaudē valsts amatpersonas amatu, kā arī esošo deputāta mandātu."
3. Aizstāt 13.panta
pirmajā daļā skaitli "50" ar skaitli "36".
4. Papildināt likumu ar 14.1 pantu
šādā redakcijā:
(2) Lai izpildītu tiesas spriedumu, ar kuru atcelts šā
panta pirmajā daļā minētais lēmums, Centrālā vēlēšanu komisija reģistrē vai
svītro attiecīgo kandidātu sarakstu vai arī pieteikto kandidātu atjauno
reģistrētajā kandidātu sarakstā vai svītro no tā."
5. Papildināt
32.panta septīto daļu ar trešo teikumu šādā redakcijā:
"Lēmuma pārsūdzēšana
par atteikumu nosūtīt vēlēšanu dokumentus neaptur tā darbību."
6. Papildināt
40.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Pēc balsu
skaitīšanas rezultātu apstiprināšanas iecirkņa komisija tos paziņo
klātesošajiem pilnvarotajiem novērotājiem un plašsaziņas līdzekļu pārstāvjiem."
7. Papildināt likumu ar 40.1 pantu šādā
redakcijā:
"40.1 pants.
(1) Saraksta iesniedzējiem ir tiesības iepazīties ar balsu skaitīšanas
protokolu un triju darbdienu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par protokola
rezultātu apstiprināšanu, apstrīdēt to Centrālajā vēlēšanu komisijā. Centrālā
vēlēšanu komisija iesniegumu izskata un lēmumu pieņem triju dienu laikā.
(2) Centrālās vēlēšanu komisijas lēmumu par
apstrīdēto iecirkņa komisijas balsu skaitīšanas protokolu triju darbdienu laikā
no tā pieņemšanas dienas var pārsūdzēt tiesā."
8. Izteikt
50.pantu šādā redakcijā:
"50.pants.
(1) Kandidātu sarakstu iesniedzējiem ir tiesības Centrālās vēlēšanu komisijas
lēmumu par vēlēšanu rezultātu apstiprināšanu triju darbdienu laikā pēc tā
pieņemšanas pārsūdzēt tiesā.
(2) Pieteikuma iesniegšana tiesā neaptur šā panta
pirmajā daļā minētā lēmuma darbību."
9. Papildināt likumu ar 51.1 pantu šādā
redakcijā:
"51.1 pants. (1)
Centrālā vēlēšanu komisija piecu dienu laikā pēc tam, kad ir saņēmusi
noti
esājošu spriedumu krimināllietā par vēlēšanu tiesību pārkāpumiem, izvērtē,
vai tiem ir bijusi ietekme uz mandātu sadalījumu attiecīgajās vēlēšanās, un
pieņem vienu no šādiem lēmumiem:
1) nepārdalīt
mandātus starp attiecīgajās vēlēšanās reģistrētajiem kandidātiem;
2) pārdalīt mandātus
starp attiecīgajās vēlēšanās reģistrētajiem kandidātiem.
(2) Šā panta
pirmajā daļā minēto Centrālās vēlēšanu komisijas lēmumu 10 dienu laikā pēc
tā pieņemšanas var pārsūdzēt tiesā.
(3) Pēc tam,
kad šā panta pirmajā daļā minētais lēmums kļuvis neapstrīdams, triju darbdienu
laikā Centrālā vēlēšanu komisija to nosūta Eiropas Parlamentam."
10. Papildināt VI nodaļu ar 53.pantu šādā redakcijā:
(2) Tiesa
lietu izskata kā pirmās instances tiesa. Lieta tiek izskatīta triju tiesnešu
sastāvā.
(3) Tiesa
lietu izskata un nolēmumu pieņem:
1) šā likuma
14.1 panta pirmajā daļā, 40.1 panta otrajā
daļā, 50.panta pirmajā daļā minētajā gadījumā septiņu dienu laikā pēc
pieteikuma saņemšanas;
2) šā likuma
51.1 panta otrajā daļā minētajā gadījumā 30 dienu laikā pēc
pieteikuma saņemšanas.
(4) Pieteicējs
norāda pieteikuma pamatojumu. Pierādīšanas pienākums ir administratīvā procesa
dalībniekiem.
(5) Ja
likums nosaka kādas procesuālās darbības izpildes termiņu, bet, izpildot
attiecīgo procesuālo darbību šajā termiņā, netiktu ievēroti šā panta trešās
daļas nosacījumi, nolēmuma pieņemšanas laiks tiek attiecīgi pagarināts.
(6) Tiesas
nolēmums, kā arī citi lēmumi, kas tiek pieņemti, veicot procesuālās darbības
iesniegtā pieteikuma vai ierosinātās lietas izskatīšanai, nav pārsūdzami."
Šā likuma
2.pants stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Tieslietu ministrs
M.Segliņš
"Grozījumi Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā"
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz
Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Ministru kabineta 2007.gada 1.augusta rīkojuma Nr.481 Par Koncepciju
par vēlēšanu tiesiskā regulējuma pilnveidošanu 4.punkts uzdot Tieslietu
ministrijai izvērtēt Saeimas vēlēšanu tiesisko regulējumu un, ja nepieciešams
iesniegt attiecīgus normatīvo aktu projektus. |
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Eiropas Parlamenta
vēlēšanu likuma 6.panta ceturtā daļa
noteic, ka Centrālā vēlēšanu komisija izskata personas
iesniegumu par vēlmi balsot Latvijas Republikā un informē personu par
pieņemto lēmumu. Ja personai atteikta dalība balsošanā, Centrālās vēlēšanu
komisijas lēmumu var apstrīdēt tiesā Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā. Tomēr Eiropas Parlamenta vēlēšanu likuma 6.panta
ceturtajā daļā ietverto regulējumu ir nepieciešams precizēt, jo, lai arī atteikums dalībai balsošanā aizskar
vēlētāja tiesiskās intereses, tomēr nepieciešams noteikt, ka lēmuma
apstrīdēšana neaptur šī lēmuma darbību. Saskaņā ar Eiropas
Parlamenta vēlēšanu likuma 7.pantu Valsts prezidentu, Saeimas deputātu,
Ministru kabineta locekli, pilsētas domes, rajona padomes, novada domes vai
pagasta padomes deputātu var pieteikt par kandidātu Eiropas Parlamenta
vēlēšanās, taču, ja attiecīgā persona tiek ievēlēta, tā zaudē valsts
amatpersonas amatu, kā arī attiecīgo deputāta mandātu. Spēkā esošais regulējums paredz atšķirīgas prasības
amatpersonām tiesībās ieņemt amatu pēc deputātu kandidātu saraksta
reģistrēšanas Centrālajā vēlēšanu komisijā atkarībā no tā, vai notiek Eiropas
parlamenta, Saeimas vai pašvaldību vēlēšanas. Tā Valsts prezidents zaudē
amatu, ja netiek ievēlēts Eiropas parlamentā vai domē/padomē, taču viņam jāatstāj
ieņemamais amats, ja viņš tiek reģistrēts kā deputāta kandidāts Saeimas
vēlēšanām. Tai pat laikā saskaņā ar LR Satversmes 53.pantu Valsts prezidents
par savu darbību politisku atbildību
nenes. Savukārt tiesnesis un prokurors var tikt iekļauti deputātu kandidātu
sarakstā Saeimas un pašvaldību vēlēšanām, taču likums neparedz tiesības tikt
pieteiktam par kandidātu Eiropas parlamenta vēlēšanām. Sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes loceklis nevar savienot amatu ar
Saeimas vai pašvaldības domes/padomes deputāta amatu, bet Nacionālās radio un
televīzijas padomes loceklis ar Saeimas deputāta vai Ministru kabineta
locekļa pienākumiem, taču likums klusē par tiesībām vienlaikus būt Eiropas
parlamenta deputātam. Jautājumā par
Eiropas Parlamenta deputāta mandāta anulēšanu 1976.gada 20.novembra Akta par
Eiropas Parlamenta locekļu ievēlēšanu tiešās un vispārējās vēlēšanās 12.panta
pirmā daļa noteic, ka Eiropas Parlamenta locekļa pilnvaras izbeidzas ar viņa
atkāpšanos, nāvi vai atsaukšanu. Taču saskaņā ar minētā akta 12.panta trešās
daļas prasībām Eiropas Parlamenta locekļa atsaukšanai jānotiek, ievērojot
attiecīgās dalībvalsts noteikto procedūru, un kompetentā nacionālā iestāde
par to informē Eiropas Parlamentu. Tādējādi Eiropas Savienības tiesību akti
jautājumu par gadījumiem, kad Eiropas Parlamenta locekļi atsaucami no savu
pienākumu pildīšanas, un atsaukšanas kārtību pilnībā atstāj dalībvalstu
kompetencē. Normatīvajos
aktos nepieciešams ietvert tādu pašu kārtību attiecībā uz lēmumu apstrīdēšanu
un pārsūdzēšanu, kā arī attiecībā uz amata nesavienojamību, kā tas ir
noteikts Saeimas vēlēšanu likumā. Eiropas Parlamenta
vēlēšanu likuma 13.panta pirmajā daļā noteikts, ka ne vēlāk
kā 50 dienas pirms vēlēšanu dienas Centrālā vēlēšanu komisija nosūta citu
Eiropas Savienības dalībvalstu kompetentajām iestādēm to Eiropas Savienības
pilsoņu sarakstus, kuri Latvijas Republikā reģistrēti kā kandidāti. Piemērojot pašreizējo regulējumu, jāņem
vērā, ka, ja tiek dotas iespējas apstrīdēt lēmumu par kandidātu sarakstu
reģistrēšanu un personu svītrošanu no kandidātu saraksta, tad 14 dienas vēlāk
ir galīgais lēmums par kandidātu sarakstu apstiprināšanu. Eiropas Parlamenta
vēlēšanu likuma 32.panta septītā daļa noteic, ka, ja pieteikuma
iesniedzējs nokavējis šā panta piektajā daļā minēto termiņu vai nav vēlētājs,
vēlēšanu iecirkņa komisija ar motivētu lēmumu atsaka nosūtīt vēlēšanu
dokumentus. Šo lēmumu ierakstītā vēstulē nosūta iesniedzējam uz viņa norādīto
adresi. Eiropas Parlamenta
vēlēšanu likuma 50.panta esošā redakcijā noteikts, ka kandidātu
saraksta iesniedzējam, kā arī pieteiktajiem kandidātiem ir tiesības septiņu
dienu laikā no vēlēšanu komisijas lēmuma pieņemšanas dienas pārsūdzēt šo
lēmumu tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Eiropas parlamenta
vēlēšanu likums spēkā esošajā redakcijā nenoteic, kura tiesa, kādā sastāvā un
cik dienu laikā pieņem nolēmumu par Centrālās vēlēšanu komisijas lēmumiem par
kandidātu sarakstu reģistrēšanu vai atteikumu to reģistrēt, lēmumu par balsu
skaitīšanas protokolu, lēmumu par vēlēšanu rezultātu apstiprināšanu. |
3. Normatīvā akta
projekta būtība |
Likumprojekts
paredz Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā noteikt, ka lēmuma par atteikumu
dalībai balsošanā pārsūdzēšanu neaptur tā darbību. Likumprojekts
paredz noteikt personu loku, kuras var tikt pieteiktas par deputāta kandidātu
Eiropas Parlamenta vēlēšanām, bet
ētisku apsvērumu dēļ vai, ņemot vērā normatīvajos aktos noteiktos
ierobežojumus amata savienošanā ar piederību politiskajām partijā, tām pēc
deputātu kandidātu saraksta reģistrēšanas ir jāatstāj ieņemamais amats un
viena mēneša laikā jāiesniedz šo faktu apstiprinoši dokumenti Centrālajai
vēlēšanu komisijai. Likumprojekts
paredz saīsināt termiņu no 50 un 36 dienām, kādā pirms vēlēšanu dienas Centrālā
vēlēšanu komisija nosūta citu Eiropas Savienības dalībvalstu kompetentajām
iestādēm to Eiropas Savienības pilsoņu sarakstus, kuri Latvijas Republikā
reģistrēti kā kandidāti. Likumprojekts
paredz noteikt, ka Centrālās vēlēšanu komisijas lēmumu par kandidātu
sarakstu, kā arī par pieteiktā kandidāta svītrošanu no reģistrētā kandidātu
saraksta var pārsūdzēt tiesā triju darbdienu laikā no minētā lēmuma
pieņemšanas. Savukārt, lai izpildītu tiesas spriedumu, ar kuru atcelts
minētais lēmums, Centrālā vēlēšanu komisija reģistrē vai svītro attiecīgo
kandidātu sarakstu vai arī pieteikto kandidātu atjauno reģistrētajā kandidātu
sarakstā vai svītro no tā. Likumprojekts
paredz, ka lēmuma par atteikumu nosūtīt vēlēšanu dokumentus pārsūdzēšana
neaptur tā darbību. Paredzēts
noteikt, ka pēc balsu skaitīšanas rezultātu apstiprināšanas iecirkņa
komisija tos paziņo klātesošajiem pilnvarotajiem novērotājiem un plašsaziņas
līdzekļu pārstāvjiem. Likumprojekts
paredz, ka saraksta iesniedzējiem ir tiesības iepazīties ar balsu skaitīšanas
protokolu un triju darbdienu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par protokola
rezultātu apstiprināšanu, apstrīdēt to Centrālajā vēlēšanu komisijā. Centrālā
vēlēšanu komisija iesniegumu izskata un lēmumu pieņem triju dienu laikā.
Centrālās vēlēšanu komisijas lēmumu par apstrīdēto iecirkņa komisijas balsu
skaitīšanas protokolu triju darbdienu laikā no tā pieņemšanas dienas var
pārsūdzēt tiesā. Likumprojekts
noteic, ka kandidātu sarakstu iesniedzējiem ir tiesības Centrālās vēlēšanu
komisijas lēmumu par vēlēšanu rezultātu apstiprināšanu triju darbdienu laikā
pēc tā pieņemšanas pārsūdzēt tiesā, un, ka pieteikuma iesniegšana neaptur šā
panta pirmajā daļā minētā lēmuma darbību. Likumprojekts
noteic, ka Centrālā vēlēšanu komisija piecu dienu laikā pēc tam, kad ir
saņēmusi notiesājošu spriedumu krimināllietā par vēlēšanu tiesību
pārkāpumiem, izvērtē, vai tiem ir bijusi ietekme uz mandātu sadalījumu
attiecīgajās vēlēšanās, un pieņem vienu no šādiem lēmumiem: 1) nepārdalīt
mandātus starp attiecīgajās vēlēšanās reģistrētajiem kandidātiem; 2) pārdalīt
mandātus starp attiecīgajās vēlēšanās reģistrētajiem mandātiem. Paredzēts, ka
Centrālās vēlēšanu komisijas lēmumus 10 dienu laikā pēc to pieņemšanas var
pārsūdzēt tiesā. Pēc tam, kad lēmums kļuvis neapstrīdams, triju darbdienu
laikā Centrālā vēlēšanu komisija to nosūta Eiropas Parlamentam. Likumprojekts noteic, kura tiesa, kādā
sastāvā un cik dienu laikā pieņem nolēmumu par Centrālās vēlēšanu komisijas
lēmumiem par kandidātu sarakstu reģistrēšanu vai atteikumu to reģistrēt,
lēmumu par balsu skaitīšanas protokolu, lēmumu par vēlēšanu rezultātu
apstiprināšanu. |
4. Cita
informācija |
Likumprojekta
izstrādei tika izveidota darba grupa, kuras sastāvā piedalījās pārstāvji no
Tiesībsarga biroja, Satversmes tiesas, Centrālās vēlēšanu komisijas,
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas, Valsts kancelejas kā
arī Ministru kabineta pārstāve starptautiskajās cilvēktiesību institūcijās. Likumprojekts
skatāms vienlaikus ar likumprojektu Grozījumi Saeimas vēlēšanu likumā,
likumprojektu Grozījums Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes
vēlēšanu likumā. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārējā
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1.
makroekonomiskā vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstāka
resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
3. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Paplašināts valsts augstāko amatpersonu loks, kuras
var pieteikt kā deputātu kandidātus Eiropas Parlamenta vēlēšanās, nodrošinot
plašākas iespējas ieņemt vēlētus amatus. Būtiski, ka sabiedrībai tiek
nodrošinātas tiesības zināt, kādus politiskos uzskatus valsts amatpersona
aizstāv. |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības
radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz
īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz
īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē. |
Nav attiecināms |
7. Cita ietekme |
Tiks būtiski uzlabota vēlēšanu procedūra |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|
||||
|
(tūkst. latu) |
|
|||
Rādītāji |
2009. gads |
Turpmākie trīs gadi |
|
||
2010. |
2011. |
2012. |
|
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais
budžets; 1.3. pašvaldību
budžets |
nav |
nav |
nav |
nav |
|
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais
budžets; 2.3. pašvaldību
budžets |
nav |
nav |
nav |
nav |
|
3. Finansiāla
ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais
budžets; 3.3. pašvaldību
budžets |
nav |
nav |
nav |
nav |
|
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
nav |
nav |
nav |
nav |
|
5. Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
nav |
nav |
nav |
nav |
|
6. Cita informācija |
Nav |
|
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Vienlaikus ar
likumprojektu skatāms likumprojekts Grozījums Pilsētas domes, novada domes
un pagasta padomes vēlēšanu likumā, likumprojekts Grozījumi Saeimas
vēlēšanu likumā. |
2. Cita
informācija |
Nav |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|
2. Saistības pret
citām starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
|
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas
Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums,
direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un
numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības
tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību
pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri
|
5.
Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši
normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko
noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
|
6. Cita informācija |
Nav |
|
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām politiskās
sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām
institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas, jo likumprojekta izstrādei tika
izveidota darba grupa, kuras sastāvā
piedalījās pārstāvji no Tiesībsarga biroja, Satversmes tiesas, Centrālās
vēlēšanu komisijas, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas,
Valsts kancelejas kā arī Ministru kabineta pārstāve starptautiskajās
cilvēktiesību institūcijās un Augstākās tiesas Senāta Administratīvo lietu departamenta. |
2. Kāda ir šo
politiskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
3. Kāds konsultāciju
veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav attiecināms |
4. Konsultācijas ar
ekspertiem |
Likumprojekta
izstrādē piedalījās pārstāvji no Tiesībsarga biroja, Satversmes tiesas,
Centrālās vēlēšanu komisijas, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrijas, Valsts kancelejas kā arī Ministru kabineta pārstāve
starptautiskajās cilvēktiesību institūcijās un Augstākās tiesas Senāta
Administratīvo lietu departamenta. |
5. Cita
informācija |
Nav |
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunas institūcijas netiek veidotas |
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc
pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un
periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta
Ziņotājs. Normatīvais akts
tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Iecirkņa komisijas
lēmumu par balsu skaitīšanas protokola apstiprināšanu varēs apstrīdēt
Centrālajā vēlēšanu komisijā, minēto un citus Centrālās vēlēšanu komisijas
pieņemtos lēmumus indivīds varēs pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa
likumā noteiktajā kārtībā. |
4. Cita
informācija |
Nav |
Tieslietu ministrs M.Segliņš
Vīza: Valsts sekretārs M.Lazdovskis
1959
Garā, 67036980
Inta.gara@tm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.25 |
2009.gada 21.aprīlī |
33.§
Likumprojekts "Grozījumi Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā"
TA-38
___________________________________________________________
(M.Segliņš, S.Mertena, V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
2. Tieslietu ministrijai
steidzami precizēt likumprojekta anotāciju un iesniegt to Valsts kancelejā.
3. Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
4. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir tieslietu ministrs.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Vides ministrs |
|
R.Vējonis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-25-2104-#33.doc
1