Rīgā
08.05.2009. Nr.90/TA-1071
Saeimas Prezidijam
Nosūtām
izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums likumā
"Par radiācijas drošību un kodoldrošību"". Likumprojektu izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā
amatpersona - Čerepenko 67026591, zita.cerepenko@vidm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 5 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 5.maija sēdes
protokola Nr.29 29.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu
ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Izdarīt likumā "Par radiācijas drošību un
kodoldrošību" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000,
22.nr.; 2002, 21.nr.; 2005, 5.nr.; 2008, 22.nr.) grozījumu un izteikt 6.panta ceturto
daļu šādā redakcijā:
"(4) Centra izdotos administratīvos aktus
un faktisko rīcību var apstrīdēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā
kārtībā. Centra izdoto administratīvo aktu apstrīdēšana vai pārsūdzēšana
neaptur to darbību."
Vides ministrs
R.Vējonis
Grozījumi likumā Par radiācijas drošību un
kodoldrošību
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs |
|||||||||||
1. Atsauce uz
Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Ministru kabineta 2008.gada 11.novembra
protokola Nr.80 Latvijas Republikas Ministru kabineta sēdes protokols 41.§
Izvērtējums par administratīvā akta darbību vai izpildi administratīvā akta
apstrīdēšanas vai pārsūdzēšanas gadījumā (turpmāk protokols) uzdod, ņemot
vērā tieslietu ministra sniegto informāciju, līdz 2009.gada 31.janvārim Vides
ministrijai sagatavot un vides ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru
kabinetā likumprojektu par grozījumiem likumā "Par radiācijas drošību un
kodoldrošību" |
||||||||||
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Šobrīd saskaņā ar likumu Par radiācijas
drošību un kodoldrošību (turpmāk likums) valsts uzraudzību un kontroli radiācijas drošības un
kodoldrošības jomā veic Radiācijas drošības centrs (turpmāk RDC). Likumā ir
noteiktas RDC funkcijas, piemēram, izsniegt speciālās atļaujas (licences) un
atļaujas darbībām ar jonizējošā starojuma avotiem, kā arī RDC tiesības
aizliegt veikt darbības ar jonizējošā starojuma avotiem, ja tiek pārkāpti
radiācijas drošības un kodoldrošības normatīvi, apturēt arī tādas darbības,
kurām nav nepieciešama speciālā atļauja (licence) vai atļauja, ja rodas
draudi cilvēku dzīvībai un veselībai. Šobrīd likums paredz iespēju pārsūdzēt
RDC pieņemtos lēmumus un rīkojumus likumā noteiktā kārtībā. Saskaņā ar protokolu likumā ir jāveic
grozījumi, nosakot, ka RDC pieņemto lēmumu un rīkojumu darbība vai izpilde
netiek apturēta to apstrīdēšanas vai pārsūdzēšanas gadījumā. Lai noteiktu, ka RDC lēmumu un rīkojumu
darbība vai izpilde netiek apturēta to apstrīdēšanas vai pārsūdzēšanas
gadījumā, sagatavots likumprojekts Grozījumi likumā Par radiācijas drošību
un kodoldrošību (turpmāk likumprojekts). Ņemot vērā, ka šobrīd likumā ir vispārīgs
formulējums attiecībā uz RDC izdoto lēmumu un rīkojumu apstrīdēšanas kārtību,
likumprojekts paredz 6.panta ceturto daļu izteikt jaunā redakcijā, nosakot,
ka RDC izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt un
pārsūdzēt Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā. |
||||||||||
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz izteikt jaunā redakcijā likuma 6.panta ceturto
daļu, nosakot, ka RDC izdoto administratīvo aktu darbība netiek apturēta to
apstrīdēšanas vai pārsūdzēšanas gadījumā. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Nav attiecināms |
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Nav attiecināms |
||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Nav attiecināms |
||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Nav attiecināms |
||||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
III. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attiecināms |
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attiecināms |
||||||
3. Finansiālā ietekme |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attieci-nāms |
Nav attiecināms |
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Nav attiecināms |
||||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta
noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti |
Nav attiecināms |
||||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Nav attiecināms |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||||||||||
4. Atbilstības izvērtējuma 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi
dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas, atzinumi u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju. |
Nav attiecināms |
||||||||||
2. tabula |
|||||||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un
attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst, neatbilst) |
Komentāri |
||||||||
Likumprojekts
šo jomu neskar |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas
ir notikušas |
Konsultācijas nav
notikušas |
||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un
kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Nav attiecināms |
||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav
notikušas |
||||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts
un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Likumprojekts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas
Vēstnesis un periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, kā arī iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā
(NAIS) un tiesību aktu portālā www.likumi.lv. |
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas
tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktā kārtībā. Saskaņā ar Ministru
kabineta 2005.gada 15.februāra noteikumiem Nr.123 Radiācijas drošības centra
nolikums (turpmāk nolikums) 13.punktu RDC amatpersonu izdotos
administratīvos aktus vai faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu
iesniegumu RDC direktoram un RDC direktora lēmumu var pārsūdzēt tiesā.
Saskaņā ar RDC nolikuma 14.punktu RDC direktora izdotos administratīvos aktus
vai faktisko rīcību var apstrīdēt Vides pārraudzības valsts birojā. Vides
pārraudzības valsts biroja lēmumu var pārsūdzēt tiesā. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
Vides ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgās amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
R.Vējonis |
G.Puķītis |
A.Stašāne |
V.Puriņš |
Z.Čerepenko |
03.04.2009., 10.00
863
Z.Čerepenko
67026591
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.29 |
2009.gada 5.maijā |
29.§
Likumprojekts "Grozījums likumā "Par radiācijas drošību un kodoldrošību""
TA-1071
___________________________________________________________
(V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir vides ministrs.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Ekonomikas ministrs |
|
A.Kampars |
|
||
Valsts kancelejas direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-29-0505-#29.doc
1