Rīgā
08.05.2009. Nr.90/TA-682
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto
likumprojektu "Grozījumi Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu likumā".
Likumprojektu izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Stiebre 67026511, anda.stiebre@vidm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 2 lp.
2. Likumprojekta anotācija uz 10 lpp.
3.
Ministru kabineta 2009.gada 5.maija sēdes protokola
Nr.29 28.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu
ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Izdarīt Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 10.nr.; 2001, 3.,
22.nr.; 2003, 23.nr.; 2005, 15.nr.; 2007, 24.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt likuma nosaukumā vārdus "un
ķīmisko produktu".
3. 1.pantā:
izteikt 1.punktu šādā redakcijā:
"1) darbības
ar ķīmiskajām vielām vai maisījumiem ķīmisko vielu vai maisījumu
(Eiropas Parlamenta un Padomes 2008.gada 16.decembra regulas Nr.1272/2008 par
vielu un maisījumu klasificēšanu, marķēšanu un iepakošanu un ar ko groza un
atceļ direktīvas 67/548/EEK un 1999/45/EK un groza regulu (EK) Nr.1907/2006,
izpratnē) ražošana, imports, apstrāde, iepakošana, uzglabāšana, pārvietošana,
lietošana, savākšana, iznīcināšana, pārstrāde, laišana tirgū vai izplatīšana,
kā arī darbības, kurās ķīmiskās vielas vai maisījumi tiek lietoti ķīmiskajā
procesā kā izejvielas vai piedevas vai tiek radīti kā starpprodukti, vai
jebkuras citas līdzīgas darbības;";
izslēgt
7.punktu.
4. 3.pantā:
papildināt 1.1 daļu
aiz vārdiem un skaitļiem "(turpmāk regula 1907/2006)" ar vārdiem un
skaitļiem "kā arī Eiropas Parlamenta un Padomes 2008.gada 16.decembra
regulas Nr.1272/2008 par vielu un maisījumu klasificēšanu, marķēšanu un iepakošanu
un ar ko groza un atceļ direktīvas 67/548/EEK un 1999/45/EK un groza regulu
(EK) Nr.1907/2006 (turpmāk regula 1272/2008)";
izteikt trešās
daļas 1.punkta "h" apakšpunktu šādā redakcijā:
"h) gatavajām
sprāgstvielām, ķīmiskajām vielām vai maisījumiem, kas izmantojami pirotehniska
efekta iegūšanai un kļūst pieejami citām personām, ja darbības ar šīm gatavajām
sprāgstvielām vai ķīmiskajām vielām vai maisījumiem, kas izmantojami
pirotehniska efekta iegūšanai, nevar radīt rūpniecisko avāriju risku,".
5. 4.pantā:
aizstāt
pirmajā daļā vārdus "biocīdiem tirdzniecībā" ar vārdiem "biocīdu
laišanu tirgū un izplatīšanu";
papildināt 3.1 daļas
1.punktu aiz vārda "izpildi" ar vārdiem un skaitļiem "kā arī
darbojas saskaņā ar regulas 1272/2008 43.pantu un nodrošina minētās regulas
44.pantā noteikto prasību izpildi";
papildināt 3.1 daļas
2.punktu aiz vārdiem "otro daļu" ar vārdiem un skaitļiem "kā arī
saskaņā ar regulas 1272/2008 44.pantu";
papildināt
ceturto daļu aiz vārda "vielām" ar vārdiem "vai maisījumiem".
6. Izteikt
10.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Jebkura
fiziskā vai juridiskā persona, kas laiž tirgū ķīmiskās vielas vai maisījumus,
ir atbildīga par to, lai ķīmiskās vielas vai maisījumi, kas tiek laisti tirgū,
būtu klasificēti atbilstoši tiem piemītošajām fizikālajām, ķīmiskajām,
toksikoloģiskajām un citām īpašībām."
7. Aizstāt
12.panta otrajā daļā vārdus "vai importētājs" ar vārdiem "importētājs
vai izplatītājs".
8. Papildināt
16.pantu ar otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Ministru kabinets nosaka ierobežojumus tādu ķīmisko vielu vai
maisījumu izmantošanai, kuru sastāvā esošie ķīmiskie savienojumi rada draudus
virszemes un pazemes ūdeņu kvalitātei."
9. Papildināt 19.pantu ar ceturto daļu
šādā redakcijā:
"(4) Lēmuma par licences apturēšanu
vai anulēšanu dezinfekcijas, dezinsekcijas un deratizācijas pakalpojumu
sniegšanai apstrīdēšana vai pārsūdzēšana neaptur tā darbību."
10. Papildināt
pārejas noteikumus ar 6.punktu šādā redakcijā:
"6. Ķīmisko
vielu likumā lietotais termins "maisījumi" atbilst citos normatīvajos
aktos lietotajam jēdzienam "ķīmiskie produkti", kā arī jēdzienam "ķīmiskie
preparāti"."
Vides ministrs
R.Vējonis
Likumprojekta
Grozījumi Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu likumā anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts vajadzīgs |
|||||||||||
1. Atsauce uz
Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Valsts Kancelejas Juridiskā departamenta 2008.gada 17.jūnija atzinumā
Nr.TA-1600 par Ministru kabineta noteikumu projektu Grozījumi Ministru
kabineta 2002.gada 12.marta noteikumos Nr.107 Ķīmisko vielu un ķīmisko
produktu klasificēšanas, marķēšanas un iepakošanas kārtība tika norādīts, ka
noteikumu projektā tiek paredzētas darbības plašākam personu lokam kā Ķīmisko
vielu un ķīmisko produktu likumā. Šajā gadījumā Ķīmisko vielu un ķīmisko
produktu likumā jāiekļauj termins izplatītājs, ko turpmāk piemēros Ministru
kabineta 2002. gada 12. marta noteikumos Nr. 107 Ķīmisko vielu un ķīmisko
produktu klasificēšanas, marķēšanas un iepakošanas kārtība, kurus
nepieciešams grozīt atbilstoši Eiropas
Parlamenta un Padomes 1999. gada 31. maija direktīvai 1999/45/EK par
dalībvalstu normatīvo un administratīvo aktu tuvināšanu jautājumos, kas
attiecas uz bīstamo preparātu klasifikāciju, iepakošanu un marķēšanu
(turpmāk Direktīva 1999/45/EK) un Eiropas Komisijas 2001. gada
6. augusta Direktīvai 2001/59/EK, ar ko divdesmit astoto reizi
tehnikas attīstībai pielāgo Padomes Direktīvu 67/548/EEK par normatīvo un administratīvo
aktu tuvināšanu attiecībā uz bīstamu vielu klasifikāciju, iepakošanu un
marķēšanu, (turpmāk Direktīva 2001/59/EK). Grozījumi Ķīmisko vielu un ķīmisko
produktu likumā jāveic saskaņā ar Ministru kabineta 2008.gada 11.novembra
sēdes protokola Nr.80 41.paragr. 2.11.4.apakšpunktu Veselības ministrijai
līdz 2009.gada 31.janvārim jāsagatavo un jāiesniedz Ministru kabinetā likumprojektu
par grozījumiem Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu likumā, lai šajā likumā
noteiktu informatīvajā ziņojumā Izvērtējums par administratīvā akta darbību
vai izpildi administratīvā akta apstrīdēšanas vai pārsūdzēšanas gadījumā
3.10.4.apakšnodaļā noteikto, ka, apstrīdot vai pārsūdzot lēmumu par licences
apturēšanu vai anulēšanu par dezinfekcijas, dezinsekcijas un deratizācijas
pakalpojumu sniegšanu, netiek apturēta lēmuma par apturēšanu vai anulēšanu
darbība. Pēc Veselības ministrijas lūguma Vides ministrija kā atbildīgā
ministrija piekrīt likumprojekta papildināšanai. Grozījumi Ķīmisko vielu un produktu likumā jāveic stājoties spēkā
Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 18.regulai Nr. 1907/2006, kas attiecas uz ķimikāliju reģistrēšanu,
vērtēšanu, licencēšanu un ierobežošanu (REACH) un ar kuru izveido Eiropas
Ķimikāliju aģentūru, groza Direktīvu 1999/45/EK un atceļ Padomes Regulu (EEK)
Nr.793/93 un Komisijas Regulu (EK) Nr.1488/94, kā arī Padomes Direktīvu
76/769/EEK un Komisijas Direktīvu 91/155/EEK, Direktīvu 93/67/EEK, Direktīvu
93/105/EK un Direktīvu 2000/21/EK, (turpmāk Regula Nr.1907/2006). Grozījumi nepieciešami piemērojoties
Eiropas Parlamenta un Parlamenta un Padomes 2008.gada 16.decembra regulai Nr.
1272/2008 par vielu un maisījumu klasificēšanu, marķēšanu un iepakošanu un ar
ko groza un atceļ Direktīvas 67/548/EEK un 1999/45/EK un groza Regulu (EK)
Nr.1907/2006 (turpmāk Regula Nr.1272/2008). |
||||||||||
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Eiropas
Parlamenta un Padomes 2006. gada 18. decembra regulas Nr. 1907/2006, kas
attiecas uz ķīmisko vielu un ķīmisko produktu reģistrēšanu, vērtēšanu,
licencēšanu un ierobežošanu (REACH) stāšanos spēkā (turpmāk - Regula
Nr.1970/2006), tā nosaka īpašus pienākumus un saistības vielu, to preparātu
vai izstrādājumu ražotājiem, importētājiem un pakārtotajiem lietotājiem. Tā
kā Latvijai ir saistoša Regula Nr. 1907/2006, tad Ķīmisko vielu un ķīmisko
produktu likumā lietotais termins darbības ar ķīmiskajām vielām vai
ķīmiskajiem produktiem (preparātiem) būtu jāpapildina ar vārdiem
izplatīšana, laišana tirgū, lai ieinteresētās puses apzinātu savas lomas
un pienākumus attiecībā uz ķīmisko vielu un ķīmisko produktu apriti. Saskaņā ar Regulas
Nr.1272/2008 stāšanos spēkā 2009.gada 20.janvārī tā nosaka, ka ar terminam
maisījums jābūt tādai pašai nozīmei kā līdz šim Kopienas tiesību aktos
lietotajam terminam preparāts. Līdz ar to piemērojoties Kopienas tiesību
aktiem Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu likumā nepieciešams veikt izmaiņas
terminu ķīmiskie produkti (preparāti) aizstājot ar terminu maisījumi. |
||||||||||
3. Normatīvā akta
projekta būtība |
Likumprojekts
paredz precizēt Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu likuma tiesības normas.
Likumprojekts paredz izslēgt terminu profesionāla lietošana, jo šo terminu
skaidro regula Nr. 1907/2006. Likumprojekts
paredz kompetentās iestādes un palīdzības dienesta izveidošanu Regulas
Nr.1272/2008 izpratnē. Likumprojekts
paredz aizstāt līdz šim lietoto terminu ķīmiskie produkti (preparāti) ar
terminu maisījumi, piemērojoties Regulai Nr.1272/2008. Pēc likumprojekta
grozījumiem būs iespējams veikt grozījumus Ministru kabineta 2002. gada 12.
marta noteikumos Nr. 107 Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu klasificēšanas,
marķēšanas un iepakošanas kārtība. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||
1. Vispārējā
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
||||||||||
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1.
makroekonomiskā vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstākā
resursu izmantošanas efektivitāte |
Likumprojektā
veiktajiem redakcionālajiem precizējumiem un papildinājumiem nav ekonomiska
rakstura ietekme. |
||||||||||
3. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Likumprojektā
iekļautie redakcionālie precizējumi un papildinājumi neietekmēs
uzņēmējdarbības vidi. Veiktie precizējumi
nodrošinās to, ka ražotāji, importētāji, pakārtotie lietotāji izpildīs Regulas
Nr. 1907/2006 prasības, tādējādi uzņemoties atbildību un rūpes, lai
nodrošinātu, ka vispārēji paredzamos apstākļos netiks negatīvi ietekmēta
cilvēku veselība un vide. |
||||||||||
4. ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
||||||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
||||||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1.dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņošanu vielu emisiju vidē; 6.3. darbības
radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz
īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz
īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Pieņemot likumprojektu tiks veikti redakcionāli precizējumi Ķīmisko
vielu un ķīmisko produktu likumā. Terminu precizēšana nodrošinās iesaistīto
pušu izpratni par pienākumiem attiecībā uz darbībām ar ķīmiskajām vielām un
ķīmiskajiem produktiem. Likumprojekta īstenošanas mērķis ir nepieļaut,
aizkavēt, mazināt kaitējumu iespējamību, ko ķīmiskās vielas un ķīmiskie
produkti tiem piemītošo īpašību dēļ var nodarīt videi, cilvēku veselībai un
īpašumam. |
||||||||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||||||
Rādītāji |
(tūkst. latu) |
||||||||||
2009. gads |
Turpmākie trīs gadi |
||||||||||
2010. |
2011. |
2012. |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Na
v attiecināms |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams,
detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
Cita informācija |
Nav attiecināms. |
||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta
noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā
arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Būs nepieciešams precizēt, novērst nepilnības un
2002.gada 12.marta noteikumus Nr.107 Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu klasificēšanas,
marķēšanas un iepakošanas kārtība atbilstoši Direktīvai 1999/45/EK un
2001/59/EK. Pēc likumprojekta grozījumiem būs nepieciešams
atkārtoti virzīt Ministru kabinetā noteikumu projektu Noteikumi par fosfātus
saturošu veļas mazgāšanas līdzekļu tirdzniecības ierobežojumiem. Atbildīgā ministrija par Ministru kabineta noteikumu
izstrādi ir Vides ministrija. |
||||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts nodrošinās Eiropas Parlamenta un
Padomes 2006. gada 18. decembra Regulas Nr. 1907/2006, kas attiecas uz
ķimikāliju reģistrēšanu, vērtēšanu, licencēšanu un ierobežošanu (REACH)
prasību piemērošanu Latvijas likumdošanā. Likumprojekts nodrošinās Eiropas Parlamenta un
Padomes 2008.gada 16.decembra Regulas Nr.1272/2008, par vielu un maisījumu
klasificēšanu, marķēšanu un iepakošanu prasību piemērošanu Latvijas
likumdošanā. Tiks pārņemtas saistības atbilstoši Eiropas
Parlamenta un Padomes 1999. gada 31. maija direktīvai 1999/45/EK par
dalībvalstu normatīvo un administratīvo aktu tuvināšanu jautājumos, kas
attiecas uz bīstamo preparātu klasifikāciju, iepakošanu un marķēšanu.
Direktīvas normas tiks pārņemtas Ministru kabineta 2002.gada 12.marta noteikumos
Nr.107 Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu klasificēšanas, marķēšanas un
iepakošanas kārtība. |
||||||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Nav attiecināms |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas
Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Eiropas Parlamenta
un Padomes regula 1907/2006 (2006.gada 18. decembris), kas attiecas uz
ķīmisko vielu un ķīmisko produktu reģistrēšanu, vērtēšanu, licencēšanu un
ierobežošanu. Eiropas Parlamenta
un Padomes 2008.gada 16.decembra regula Nr.1272/2008, par vielu un maisījumu
klasificēšanu, marķēšanu un iepakošanu. Eiropas Parlamenta
un Padomes 1999. gada 31. maija direktīva Nr. 1999/45/EK par dalībvalstu
normatīvo un administratīvo aktu tuvināšanu jautājumos, kas attiecas uz
bīstamo preparātu klasifikāciju, iepakošanu un marķēšanu. |
||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||||||
Regulas Nr.1272/2008 14.punkts |
2., 3., 5., 7., 9., 11. pants |
Tiek saskaņota terminoloģija. |
|||||||||
Regulas 1907/2006 I Sadaļas 2.nodaļas 3.panta 12.punkts, 13.punkts un
14.punkts |
3.pants |
Tiek saskaņota
terminoloģija. |
|||||||||
Regulas Nr.1272/2008 VI Sadaļas 43., 44.pants |
6.pants |
Tiek noteikta
kompetentā iestāde un palīdzības dienests. |
|||||||||
Direktīva 1999/45/EK 10.panta 2.2.punkts |
8.pants |
Tiek veikts
papildinājums iekļaujot vārdu izplatītājs, jo kā norādīts Direktīvā
1999/45/EK persona, kas atbild par preparāta laišanu tirgū un kura veic
uzņēmējdarbību Kopienā var būt ražotājs, importētājs vai izplatītājs. |
|||||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav attiecināms |
||||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojekta darba variants tika nosūtīts
izvērtēšanai un komentāru sniegšanai: Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūrai; Valsts vides dienestam; Labklājības ministrijai; Valsts darba inspekcijai; Ekonomikas ministrijai; Veselības ministrijai; Valsts aģentūrai Sabiedrības veselības aģentūra; Veselības inspekcijai; Satiksmes ministrijai; Latvijas Ķīmijas un farmācijas uzņēmēju asociācijai; Latvijas Piesārņojuma profilakses centram; SO Baltijas Vides Forums; A/S Dzintars. |
||||||||||
2. Kāda ir šo
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalstīti Veselības inspekcijas priekšlikumi attiecībā uz terminu
precizēšanu. Likumprojektā iestrādāts Veselības ministrijas priekšlikums par
Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu likuma 19.panta ceturtās daļas
papildināšanu. No pārējām institūcijām iebildumi nav saņemti. Vides ministrija uzskata, ka konsultācijas ar sabiedriskajām
organizācijām un sociālo partneru organizācijām nav nepieciešams veikt, jo
likumprojektam nav ietekme uz šīm institūcijām. |
||||||||||
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Vides ministrija uzskata, ka konsultācijas ar sabiedriskajām
organizācijām un sociālo partneru organizācijām nav nepieciešams veikt, jo
likumprojektam nav ietekme uz šīm institūcijām. |
||||||||||
4. Konsultācijas ar
ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
5. Cita informācija |
|
||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību
puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Likumprojekts neparedz jaunu valsts institūciju veidošanu;
saglabāsies esošo Latvijas valsts pārvalžu iestāžu kompetence attiecībā uz
ķīmisko vielu un ķīmisko produktu apriti. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par normatīvā akta ieviešanu tiks informēta ar publikāciju
laikrakstā Latvijas Vēstnesis, izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī ievietojot normatīvo aktu informācijas
sistēmā NAIS un bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē www.likumi.lv. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likuma
noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
Vides ministrs
R.Vējonis
Valsts sekretārs |
Juridiskā
departamenta vadītāja |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
G.Puķītis |
A.Stašāne |
V.Puriņš
|
A.Stiebre |
03.04.2009.12:40
1899
A.Stiebre
67026511;
anda.stiebre@vidm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.29 |
2009.gada 5.maijā |
28.§
Likumprojekts
"Grozījumi Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu likumā"
TA-682
___________________________________________________________
(V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir vides ministrs.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Ekonomikas ministrs |
|
A.Kampars |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-29-0505-#28.doc
1