Rīgā
30.04.2009. Nr.90/TA-1237
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā". Likumprojektu izstrādāja Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs 67356496, Sandris.Rags@tm.gov.lv).
Minēto
likumprojektu lūdzam atzīt par steidzamu.
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 6 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 28.aprīļa sēdes
protokola Nr.27 68.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā
Izdarīt Ministru kabineta iekārtas likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2008, 13.nr.; 2009, 2.nr.)
šādus grozījumus:
1. Izslēgt 5.panta pirmās daļas 3.punktu.
2. Papildināt
pārejas noteikumus ar 12. un 13.punktu šādā redakcijā:
''12. Ministru kabinetam nodrošināt Bērnu,
ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrijas reorganizāciju saskaņā ar
Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15.panta trešās daļas 4.punktu, sadalot tās
struktūrvienības starp Tieslietu ministriju, Labklājības ministriju un
Izglītības un zinātnes ministriju, līdz dienai, kad stājas spēkā grozījumi
likumā ''Par valsts budžetu 2009.gadam''.
13. Grozījums attiecībā uz likuma 5.panta pirmās
daļas 3.punkta izslēgšanu stājas spēkā vienlaikus ar grozījumiem likumā ''Par
valsts budžetu 2009.gadam''.''
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes
un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs
V.Dombrovskis
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru
kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Likumprojekts izstrādāts, pamatojoties uz Saeimas 2009.gada 12.marta
lēmumu par V.Dombrovska valdības apstiprināšanu un Deklarāciju par
V.Dombrovska vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību |
|||||||
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likuma 5.panta pirmo daļu
Ministru kabineta sastāvā ir Ministru prezidents un šādi ministri, kuriem ir
pakļautas attiecīgas ministrijas: 1) aizsardzības ministrs; 2) ārlietu ministrs; 3) bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs; 4) ekonomikas ministrs; 5) finanšu ministrs; 6) iekšlietu ministrs; 7) izglītības un zinātnes ministrs; 8) kultūras ministrs; 9) labklājības ministrs; 10) reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs; 11) satiksmes ministrs; 12) tieslietu ministrs; 13) veselības ministrs; 14) vides ministrs; 15) zemkopības ministrs |
|||||||
3. Normatīvā akta projekta būtība |
2009.gada 12.martā Saeima izteica uzticību Lai novērstu
minēto situāciju un nodrošinātu valsts pārvaldes institucionālās sistēmas
pilnveidošanu un darbības efektivitāti, nepieciešams izdarīt attiecīgu
grozījumu Ministru kabineta iekārtas likuma 5.panta pirmās daļas 3.punktā,
izslēdzot līdz ar grozījumu likumā Par valsts budžetu 2009.gadam spēkā
stāšanos no Ministru kabineta sastāva bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministru un uzdodot ar likumu Ministru kabinetam līdz
grozījumu likumā ''Par valsts budžetu 2009.gadam'' spēkā stāšanās dienai
nodrošināt Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrijas
reorganizāciju, sadalot to saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma
15.panta trešās daļas 4.punktu starp Tieslietu ministriju, Labklājības
ministriju un Izglītības un zinātnes ministriju. Izstrādātā likuma spēkā stāšanās paredzēta 2009.gada 1.jūnijā. |
|||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
|||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un
kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
|||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi,
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem,
pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
|||||||
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai
biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|||||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
|||||||
III. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||||||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā
skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no
maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|||||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no
maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu
aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var
pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
|||||||
Publiskais finansējums |
Nav attiecināms |
|||||||
Tajā skaitā: |
|
|
|
|
||||
ES līdzfinansējums (75 %) |
Nav attiecināms |
|||||||
Valsts līdzfinansējums (25 %) |
Nav attiecināms |
|||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība,
kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī
termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Normatīvo aktu
grozījumus saistībā ar Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu
ministrijas reorganizāciju paredzēts
sagatavot Bērnu tiesību aizsardzības likumā, Bāriņtiesu likumā,
Uzturlīdzekļu garantiju fonda likumā, Jaunatnes likumā, likumā "Par Hāgas
konvenciju par bērnu aizsardzību un sadarbību starpvalstu adopcijas
jautājumos", likumā "Par Hāgas konvenciju par jurisdikciju,
piemērojamiem tiesību aktiem, atzīšanu, izpildi un sadarbību attiecībā uz
vecāku atbildību un bērnu aizsardzības pasākumiem", likumā "Par Hāgas konvenciju par
starptautiskās bērnu nolaupīšanas civiltiesiskajiem aspektiem", likumā
"Par Eiropas Padomes
Konvenciju par bērnu tiesību piemērošanu", likumā "Par Hāgas 1961.gada 5.oktobra Konvenciju
par iestāžu pilnvarām un tiesību aktiem, kas piemērojami attiecībā uz bērnu
aizsardzību", likumā "Par Eiropas Konvenciju par bērnu adopciju", likumā "Civillikums PIRMĀ DAĻA Ģimenes
tiesības", Civilprocesa likumā un Valsts
sociālo pabalstu likumā. Ar Bērnu, ģimenes
un sabiedrības integrācijas lietu ministrijas reorganizāciju saistītos
grozījumus tiesību aktos paredzams sagatavot vienotā budžeta paketē un
iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā. Atbildīgās institūcijas Bērnu,
ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija, Labklājības ministrija,
Tieslietu ministrija un Izglītības un zinātnes ministrija. |
|||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
normatīvais akts |
||||||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|||||||
2. Saistības pret
citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
|||||||
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||
Attiecīgo Eiropas
Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums,
direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un
numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|||||||
2.tabula |
||||||||
Eiropas Savienības
tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību
pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta
projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas
vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Nav attiecināms |
||||||
|
|
Nav attiecināms |
||||||
5. Saistības sniegt
paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem,
kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta
sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
|||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām
institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Nav notikušas |
2. Kāda ir šo un citu
iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
3. Kāds konsultāciju
veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav attiecināms |
4. Konsultācijas ar
ekspertiem |
Nav notikušas |
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija tiks
reorganizēta un tās funkcijas atbilstoši kompetencei, veicot pārņemamo un
saistīto funkciju optimizācijas iespējas, nodotas esošajām valsts
institūcijām |
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā
publicēšanas tiks publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas
Vēstnesis" un ievietots normatīvo aktu informācijas sistēmā
"NAIS" |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts
neierobežo indivīda tiesības |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un
sabiedrības
integrācijas lietu
ministrs V.Dombrovskis
Viza:
valsts sekretāre ________________ I.Zalpētere
20.04.2009. 13:40
1199
S.Rāgs 67356496
Sandris.Rags@bm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.27 |
2009.gada 28.aprīlī |
68.§
Likumprojekts "Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā"
TA-1237
___________________________________________________________
(U.Augulis, E.Zalāns, I.Zalpētere, V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs.
3. Lūgt Saeimu atzīt
likumprojektu par steidzamu.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-27-2804-#68.doc
8