Rīgā
17.04.2009. Nr.90/TA-1038
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Finanšu ministrijas sagatavoto
Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Noguldījumu
garantiju likumā". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā
amatpersona - Cerbulis 67774817,
Guntis.Cerbulis@fktk.lv).
Minēto likumprojektu
lūdzam atzīt par steidzamu.
Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 5
lpp.
2. Likumprojekta
anotācija uz 10 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada
14.aprīļa sēdes protokola Nr.24
25.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Stafecka
67082931
Grozījumi
Noguldījumu garantiju likumā
Izdarīt Noguldījumu garantiju likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 13.nr.; 2000, 13.nr.;
2001, 22.nr.; 2007, 9.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2008, 162.nr.; Latvijas
Vēstnesis, 2009, 27.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 1. panta 4. punktu
aiz vārda "filiāle" ar vārdiem "Eiropas Savienības dalībvalsts
bankas filiāle, kura paziņojusi par pievienošanos noguldījumu garantiju
fondam".
2. 2. pantā:
izteikt 2.
panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Šā likuma noteikumi ir attiecināmi uz:
1) Latvijas Republikā reģistrētām krājaizdevu
sabiedrībām, bankām un to filiālēm,
ārvalstu bank
u filiālēm Latvijas Republikā;
2) Eiropas Savienības dalībvalstīs
reģistrētu banku filiālēm Latvijā, ja šo valstu normatīvie akti paredz noguldījumu
garantēšanu banku filiālēs citās valstīs, ieskaitot Latviju, taču neaptver
visus šajā likumā paredzētos garantētos noguldījumus vai garantētā atlīdzība ir
mazāka par šajā likumā noteikto un attiecīgā banka ir informējusi Komisiju par
vēlmi piedalīties Latvijas noguldījumu garantiju sistēmā.";
izslēgt trešo
daļu;
aizstāt
ceturtās daļas 1. punktā vārdus "Eiropas Kopienu tiesību aktos noteikto
minimālo" ar vārdiem "šajā likumā noteikto";
izslēgt
ceturtās daļas 2. punktu;
papildināt ar
4.1 daļu šādā redakcijā:
"(41)
Komisijai un attiecīgās dalībvalsts kompetentajai iestādei, kas atbildīga par
noguldījumu garantiju sistēmu šajā valstī, ir tiesības noslēgt sadarbības
līgumu, kurā var paredzēt informācijas apmaiņas kārtību, kā arī vienoties par
garantētās atlīdzības apmēru un tās izmaksas kārtību, paredzot, ka jebkuros
apstākļos garantētā atlīdzība, kas izmaksājama no noguldījumu garantiju fonda,
nepārsniedz apmēru, kas paredzēts šajā likumā."
3. 8. pantā:
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Noguldījumu piesaistītāja
maksājumu noguldījumu garantiju fondā
bāzes likme tiek noteikta 0,05 procentu apmērā no garantēto noguldījumu
vidējā atlikuma noguldījumu piesaistītājā iepriekšējā ceturksnī. Aprēķinot
konkrēta noguldījumu piesaistītāja maksājumu, tiek ņemts vērā noguldījumu
piesaistītājam piemērotais korekcijas koeficients. Nosakot korekcijas
koeficientu, Komisija pieņem lēmumu par bāzes likmes korekciju, to samazinot
līdz 75 procentiem no bāzes likmes vai palielinot līdz 140 procentiem no bāzes
likmes atbilstoši noguldījumu piesaistītāja kapitāla pietiekamības,
likviditātes un lielo riska darījumu rādītājam, kā arī noguldījumu
piesaistītāja kredītportfeļa kvalitātei iepriekšējā kalendārajā gadā.
Noguldījumu piesaistītājs maksājumus veic latos.";
papildināt ar 2.1 un 2.2 daļu šādā redakcijā:
" (21)
Komisija nosaka kārtību, kādā aprēķināmi noguldījumu piesaistītāja maksājumi
noguldījumu garantiju fondā, kā arī līdz katra gada 1. martam informē
noguldījumu piesaistītāju par tam piemēroto korekcijas koeficientu. Ja
noguldījumu piesaistītājs pārsūdz Komisijas lēmumu par tam piemēroto korekcijas
koeficientu, tad līdz galīgā lēmuma pieņemšanai noguldījumu piesaistītājs veic
maksājumu atbilstoši šā panta otrajā daļā norādītajai bāzes likmei.
(22) Dalībvalsts
bankas filiālei piedaloties noguldījumu garantiju fondā šā likuma 2. panta
otrās daļas 2. punktā minētajā gadījumā, maksājumi noguldījumu garantiju fondā
nosakāmi šā panta otrajā daļā noteiktās bāzes likmes apmērā no tiem
noguldījumiem, kurus bankas filiāle ir piesaistījusi un par kuriem būtu
izmaksājama garantētā atlīdzība.";
papildināt ar sesto daļu šādā redakcijā:
"(6) Pēc garantētās atlīdzības izmaksas noguldītājiem nolūkā atjaunot noguldījumu garantiju fonda darbību Komisijai ar padomes lēmumu ir tiesības paaugstināt noguldījumu piesaistītāju maksājumus noguldījumu garantiju fondā uz termiņu līdz vienam gadam, šā panta otrajā daļā noteikto maksājuma apmēru palielinot ne vairāk kā divas reizes."
4. Izslēgt 10. panta otrajā daļā
vārdus "ja tā darbība tiek izbeigta".
5. Izteikt 12. panta trešo, ceturto un piekto daļu šādā
redakcijā:
"(3)
Ja Eiropas Savienības dalībvalstī reģistrētas bankas filiāle Latvijā vai
ārvalstī reģistrētas bankas filiāle Latvijā nokavējusi noteikto maksājuma
termiņu vairāk par 30 dienām, Komisija nekavējoties par to informē attiecīgā
noguldījumu piesaistītāja uzraudzības institūciju.
(4) Ja
noguldījumu piesaistītājs vairāk nekā 30 dienas nav labprātīgi un pilnā apmērā
veicis maksājumus noguldījumu garantiju fondā, Komisija brīdina noguldījumu
piesaistītāju par dalības noguldījumu garantiju fondā pārtraukšanu.
(5) Ja
noguldījumu piesaistītājs 12 mēnešu laikā pēc tam, kad Komisija izteikusi
brīdinājumu par dalības noguldījumu garantiju fondā pārtraukšanu, nav
labprātīgi un pilnā apmērā veicis maksājumus noguldījumu garantiju fondā,
Komisija izslēdz noguldījumu piesaistītāju no dalības noguldījumu garantiju
fondā un brīdina par noguldījumu piesaistītājam izsniegtās atļaujas (licences)
kredītiestādes vai krājaizdevu sabiedrības darbībai anulēšanu."
6. Papildināt ar 13.1 pantu šādā redakcijā:
"13.1 pants. (1) Noguldījumu piesaistītājs tā
grāmatvedības reģistros pastāvīgi nodrošina informāciju par visiem
noguldītājiem, kuriem izmaksājama garantētā atlīdzība saskaņā ar šā likuma
noteikumiem, un garantētās atlīdzības apmēru. Informāciju atjauno vismaz vienu
reizi dienā tā, lai grāmatvedības reģistri atspoguļotu aktuālo garantēto
noguldījumu apmēru.
(2)
Komisija nosaka prasības informācijas par garantētajiem noguldījumiem
apkopošanai, tās saturu un kārtību informācijas iesniegšanai Komisijai."
7. 17. pantā:
izteikt 4. punktu šādā
redakcijā:
"4) kredītiestādes
akcionāru, kuriem kredītiestādē ir būtiska līdzdalība, kredītiestādes padomes
un valdes priekšsēdētāja un locekļu, iekšējā audita dienesta vadītāja,
sabiedrības kontroliera un citu kredītiestādes darbinieku, kuri ir pilnvaroti
veikt kredītiestādes darbības plānošanu, vadīšanu un kontroli un atbild par to,
noguldījumiem;";
izteikt 6. punktu šādā
redakcijā:
"6) noguldījumiem,
kuri noguldītājiem piešķirti ar individuāli noteiktām procentu likmēm vai
citiem noteikumiem un kuru izpilde veicinājusi noguldījumu piesaistītāja
finansiālā stāvokļa pasliktināšanos;".
8.
Izteikt 20. pantu šādā redakcijā:
"20.
pants. (1) Lai nodrošinātu garantētās atlīdzības izmaksu šā likuma 20.1
pantā noteiktajā termiņā, veic vienu no šiem pasākumiem:
1) garantēto atlīdzību izmaksā no noguldījumu garantiju fonda ar vienas vai vairāku banku, kuras apstiprinājusi Komisijas padome, starpniecību;
2) garantēto noguldījumu garantētās atlīdzības
apmērā nodod saskaņā ar Kredītiestāžu likuma 59.3 un 59.4
pantu.
(2) Ja garantētās atlīdzības izmaksas nodrošināšanai tiek piemērota šā
panta pirmās daļas 2. punktā paredzētā kārtība, noguldījumu piesaistītāja garantēto noguldījumu ieguvējam var tikt
piešķirti trūkstošie līdzekļi no noguldījumu garantiju fonda, ja garantētie
noguldījumi nav segti ar ekvivalentā apmērā nodotiem noguldījumu piesaistītāja
aktīviem.
(3) Komisijai izvēloties banku, ar kuras
starpniecību izmaksāt garantēto atlīdzību, nav piemērojami Publisko
iepirkumu likuma noteikumi. Nolūkā nodrošināt noguldītāju intereses, Komisija
dod priekšroku bankai, kas paredz noguldītājiem labvēlīgākos nosacījumus
garantēto atlīdzību saņemšanai.
(4) Garantēto izmaksu veikšanai Komisija var slēgt līgumu ar izvēlēto
banku. Līgumā var paredzēt samaksu, kuru izvēlētā banka ieskaita noguldījumu
garantiju fondā un kura atkarīga no noguldītāju, kuri, saņemot garantēto
atlīdzību, ir kļuvuši par konkrētās bankas klientiem, skaita vai pamatota uz
citiem finansiāliem faktoriem.
(5) Komisijas padome lemj par garantētās atlīdzības izmaksas kārtību, laiku
un vietu un informāciju publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un
ievieto Komisijas mājas lapā internetā.
(6) Komisijas izdotā administratīvā akta pārsūdzēšana
par šā panta trešajā daļā minētās bankas izvēli neaptur tā izpildi."
9. Papildināt Pārejas noteikumus ar 7. punktu
šādā redakcijā:
"7. Grozījumi šā likuma 8. panta otrajā
daļā attiecībā uz maksājumu noguldījumu garantiju fondā aprēķināšanu, piemērojot
korekcijas koeficientu, stājas spēkā 2010. gada 1. janvārī."
10. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas
Savienības direktīvām šādā redakcijā:
"Likumā
iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 1994.gada
30.maija direktīvas 94/19/EK par noguldījumu garantiju sistēmām;
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2009.gada 11.marta
direktīvas 2009/14/EK, ar ko direktīvu 94/19/EK par noguldījumu garantiju
sistēmām groza attiecībā uz seguma līmeni un izmaksas aizkavējumu."
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā
izsludināšanas.
Finanšu ministra vietā
iekšlietu ministre |
Valsts sekretārs |
Juridiskā
dienesta vadītājs |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
L.Mūrniece |
M.Bičevskis |
M.Brencis |
M.Radeiko |
G.Cerbulis |
30.03.2009 08:30
1100 vārdi
G. Cerbulis 6777 4817
Guntis.Cerbulis@fktk.lv
Likumprojekta
"Grozījumi Noguldījumu garantiju likumā"
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||
1.Atsauce uz Deklarāciju par
Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Nav attiecināms. |
|||||||
2.Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Šobrīd Noguldījumu garantiju likumā noteiktais
tiesiskais regulējums atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 1994. gada 30. maija
Direktīvai 94/19/EK par noguldījumu garantiju sistēmām un Eiropas Parlamenta un Padomes 2009.gada
11.marta Direktīvai 2009/14/EK, ar ko Direktīvu 94/19/EK par noguldījumu
garantiju sistēmām groza attiecībā uz seguma līmeni un izmaksas aizkavējumu.
Lai veicinātu ātrāku garantētās atlīdzības izmaksu noguldītājiem,
nepieciešams precizēt šobrīd likumā paredzēto nepilnīgo garantētās atlīdzības
izmaksas noguldītājiem procedūru. Papildus tiek ņemts vērā Eiropas Komisijas pētījums
par uz riskiem balstītu maksājumu noguldījumu garantiju fondā noteikšanu,
kurā konstatēts, ka, palielinot vai samazinot maksāju
mus noguldījumu
piesaistītājiem atkarībā no to darbības riskiem, tiek veicināta godīga
attieksme attiecībā uz maksājuma apmēru. Ņemot vērā Starptautiskā Valūtas fonda ieteikumus,
ir paredzētas tiesības pēc izmaksas noguldītājiem palielināt maksājumu
garantiju fondā, lai nodrošinātu tā darbības nepārtrauktību. |
|||||||
3.Normatīvā akta projekta
būtība |
1. Likumprojekts
precizē Latvijas noguldījumu garantiju sistēmas dalībnieku loku. 2.
Likumprojekts paredz uz riskiem balstītus maksājumus noguldījumu garantiju
fondā. 3.
Likumprojekts paredz tiesības Finanšu un kapitāla tirgus komisijai pēc
garantētās atlīdzības izmaksas nolūkā maksimāli nodrošināt noguldījumu garantiju fonda
darbības nepārtrauktību, kā arī samazināt termiņu, kurā noguldījumu garantiju
fonds izmanto valsts budžeta līdzekļus, uz laiku noteikt paaugstinātus
noguldījumu piesaistītāju maksājumus noguldījumu garantiju fondā. 4. Likumprojekts nosaka skaidras un patiesas
informācijas par noguldītājiem uzturēšanas obligātumu noguldījumu
piesaistītāja grāmatvedības reģistros. 5.
Likumprojekts pilnveido kārtību garantētās atlīdzības izmaksas organizēšanai. 6.
Likumprojekts nosaka, ka noguldījumu piesaistītājam, kas vairāk kā 30 dienas
nav veicis iemaksas noguldījumu garantiju fondā, tiek izteikts brīdinājums
par dalības noguldījumu fondā pārtraukšanu. Šādi tiktu veicināts pārkāpējs
atsākt maksājumus noguldījumu garantiju fondā, jo nav pieļaujama situācija,
kad finanšu tirgū tiek piedāvāti noguldījumu pakalpojumi bez attiecīgā
pakalpojumu sniedzēja dalības noguldījumu garantiju fondā. |
|||||||
4.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||
II. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||
1.Vispārēja ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Skaidrāka garantētās atlīdzības izmaksas procedūra, kas veicinātu
noguldītāju uzticības finanšu sistēmai atjaunošanu un tālāku nostiprināšanu.
|
|||||||
2.Ekonomiskā ietekme: 2.1.makroekonomiskā
vide; 2.2.preču
un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3.cenas; 2.4.eksporta
un importa apjoms; 2.5.konkurences
apstākļi; 2.6.
jauninājumi un pētījumi; 2.7.
augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Veicinās noguldītāju
uzticības finanšu sistēmai atjaunošanu un tālāku nostiprināšanu. |
|||||||
3.Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem,
pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Skaidrāka garantētās atlīdzības izmaksas
procedūra. Uz konkrētam noguldījumu piesaistītājam piemītošajiem riskiem
balstīta maksājuma noguldījumu garantiju fondā noteikšana veicinās godīgu
attieksmi pret katra noguldījumu piesaistītāja maksājuma apmēru. |
|||||||
4.Ietekme uz administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Skaidrāka
garantētās atlīdzības izmaksas procedūra, kas paredz papildu procedūru
izslēgšanu, lai nodrošinātu garantētās atlīdzības ātrāku saņemšanu
noguldījuma nepieejamības gadījumā. Garantētās atlīdzības apmērs un persona,
kam tā izmaksājama, tiks noteikta pēc noguldījumu piesaistītāja grāmatvedības
reģistros esošās informācijas. |
|||||||
5. 5.Sociālā ietekme: 5.1.sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2.nodarbinātība |
Skaidrāka procedūra garantētās atlīdzības saņemšanai un ātrāka garantētās atlīdzības saņemšana nodrošinās konkrētā noguldītāja sociālo interešu efektīvāku aizsardzību. Proti, noguldītājam būs iespēja ātrāk saņemt un savu sociālo vajadzību apmierināšanai izmantot garantēto atlīdzību, kas arī saglabās noguldītās naudas vērtību. |
|||||||
6.Ietekme uz vidi: 6.1.dabas
resursu lietošana; 6.2.ietekme
uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.darbības
radītie atkritumi; 6.4.ķīmisko
vielu produktu ražošana; 6.5.ietekme
uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6.ietekme
uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7.cita
veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
|||||||
7.Cita
ietekme |
Citas ietekmes nav. |
|||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||
Rādītāji |
2009 |
Turpmākie
trīs gadi |
||||||
2010 |
2011 |
2012 |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1.valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2.speciālais
budžets; 1.3.pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
||||
2.Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1.valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 2.2.speciālais
budžets; 2.3.pašvaldību
budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
||||
3.Finansiālā ietekme: 3.1.valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 3.2.speciālais
budžets; 3.3.pašvaldību
budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
||||
5.Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdev
umu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms. |
|||||||
6.Cita informācija |
Citas informācijas nav.
|
|||||||
IV. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||
1.Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu.
Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Jaunus normatīvos aktus
papildus šim likumprojektam nav nepieciešams izdot. |
|||||||
2.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts
|
||||||||
1.Saistības pret
Eiropas Savienību |
Eiropas Parlamenta un Padomes 2009.gada 11.marta direktīva 2009/14/EK, ar
ko direktīvu 94/19/EK par noguldījumu garantiju sistēmām groza attiecībā uz
seguma līmeni un izmaksas aizkavējumu |
|||||||
2.Saistības pret citām valstīm
un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
|||||||
3.Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
|||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības
tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva,
regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs,
kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Eiropas Parlamenta un Padomes 2009.gada 11.marta direktīva
2009/14/EK, ar ko direktīvu 94/19/EK par noguldījumu garantiju sistēmām groza
attiecībā uz seguma līmeni un izmaksas aizkavējumu
|
|||||||
2.tabula |
||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts
un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu,
daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta
projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas
vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri. |
||||||
1. panta 2.
daļas "a" apakšpunkts |
2. panta 5.
daļa |
Nav attiecināms. |
||||||
5.Saistības sniegt
paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem,
kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta
sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Eiropas Padomes
1998.gada 29.jūnija lēmums 98/415/EC par nacionālo iestāžu konsultācijām
tiesību aktu projektu jomā ar Eiropas Centrālo Banku |
|||||||
6.Cita informācija |
1) Visas, izņemot
iepriekš minēto, direktīvas 2009/14/EK normas jau ir pārņemtas un
iestrādātas Noguldījumu garantiju likumā pirms direktīvas pieņemšanas. 2) Likumprojektā
piedāvāto regulējumu ierosina Starptautiskais Valūtas fonds sniegtās
tehniskās palīdzības ietvaros. |
|||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||
1.Ar kurām pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām
institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas notikušas ar Latvijas Komercbanku
asociāciju. |
|||||||
2.Kāda ir šo
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta. |
|||||||
3.Kāds konsultāciju
veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Likumprojektā
piedāvātais regulējums tika apspriests ar Latvijas Komercbanku asociāciju. |
|||||||
4.Konsultācijas ar
ekspertiem |
Konsultācijas notikušas ar Latvijas Komercbanku
asociāciju. |
|||||||
5.Cita informācija |
Konsultācijas notikušas ar Starptautisko Valūtas fondu
un Eiropas Centrālo Banku. Eiropas Centrālās Bankas atzinumā vērsta uzmanība,
ka likumprojekts: 1) Paredz atšķirīgu pieeju attiecībā uz ES banku un
ārpus ES reģistrētu banku filiālēm, kas darbojas Latvijā. Jāatzīmē, ka šāds
regulējums nav pretrunā ES direktīvām un, izvērtējot iespējamos ekonomiskos,
politiskos un juridiskos riskus, ar kādiem varētu nākties saskarties
iespējamu garantēto noguldījumu izmaksu jautājumā, likumprojekta autori
uzskata Eiropas Centrālās Bankas apsvērumu par nenozīmīgu. 2) Būtu jāpapildina ar
normām par attiecīgo uzraudzības institūciju iesaisti sankciju procedūrās un
brīdināšanai nepieciešamo laiku. Jāatzīmē, ka uzraudzības institūciju sadarbība
ir paredzēta Kredītiestāžu likumā. 3) Neparedz kritērijus,
pēc kādiem jāizraugās noguldījumu izmaksām atbilstoša kredītiestāde.
Jāatzīmē, ka likumprojekts skaidri nosaka, ka priekšroka dodama bankai, kas
paredz noguldītājiem labvēlīgākos nosacījumus garantēto atlīdzību saņemšanai. 4) Var radīt bažas
saistībā ar konkurences kropļojumu un morālā kaitējuma jautājumiem, ja
garantētās atlīdzības noguldītājiem izmaksās cita valsts izraudzīta
kredītiestāde. Jāatzīmē, ka šāda varbūtība tika apspriesta ar Starptautiskā
Valūtas fonda ekspertiem un nolūkā to mazināt, minētie eksperti ieteica
likumprojektu papildināt ar normu, kas paredz valsts izraudzītai
kredītiestādei noteikt papildus maksājumu Noguldījumu garantiju fondā. |
|||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde
|
||||||||
1.Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta prasību
izpildi nodrošinās Finanšu un kapitāla tirgus komisija esošo funkciju
ietvaros. |
|||||||
2.Kā sabiedrība tiks informēta
par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts
"Grozījumi Noguldījumu garantiju likumā" pēc tā pieņemšanas tiks
publicēts laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un ievietots šī
laikraksta bezmaksas interneta mājas lapā www.likumi.lv, kur ar to varēs
iepazīties visas ieinteresētās personas. |
|||||||
3.Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts
indivīda tiesības aizstāvēt savas tiesības neierobežo. Pieteikumu par Finanšu
un kapitāla tirgus komisijas faktiskās rīcības vai administratīvā akta
pārsūdzēšanu indivīds var iesniegt Administratīvajā apgabaltiesā
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
|||||||
4.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||
Finanšu ministra vietā -
iekšlietu ministre L.Mūrniece
Finanšu ministra vietā iekšlietu ministre |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
L.Mūrniece |
M.Bičevskis |
M.Brencis |
M.Radeiko |
G.Cerbulis
|
30.03.2009 09:18
1449 vārdi
G. Cerbulis 6777 4817
Guntis.Cerbulis@fktk.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.24 |
2009.gada 14.aprīlī |
25.§
Likumprojekts "Grozījumi Noguldījumu garantiju likumā"
TA-1038
___________________________________________________________
(E.Repše,
G.Romeiko, V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.
3. Lūgt Saeimu atzīt
likumprojektu par steidzamu.
Ministru prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts kancelejas direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-24-1404-#25.doc
1