Rīgā
16.04.2009. Nr.90/TA-793
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku darbības likumā". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Cālīte 67774824, inese.calite@fktk.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 3 lp.
2. Likumprojekta anotācija uz 7 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 14.aprīļa
sēdes protokola Nr.24 7.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Grozījumi Apdrošināšanas un
pārapdrošināšanas starpnieku
darbības likumā
Izdarīt Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku
darbības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
2005, 8.nr.; 2007, 24.nr.) šādus grozījumus:
1. 1.pantā:
izteikt
pirmās daļas 1. un 2.punktu šādā redakcijā:
"1) apdrošināšanas starpniecība apdrošināšanas
piedāvājuma vai citu apdrošināšanas līguma noslēgšanai nepieciešamo dokumentu
sagatavošana vai apdrošināšanas līguma noteikumu vai apdrošināšanas līgumā
noteikto tiesību un pienākumu izskaidrošana, vai citu apdrošināšanas līguma
noslēgšanai nepieciešamo darbību veikšana, vai minētā līguma noslēgšana vai
apkalpošana;
2) pārapdrošināšanas starpniecība pārapdrošināšanas
piedāvājuma vai citu pārapdrošināšanas līguma noslēgšanai nepieciešamo
dokumentu sagatavošana vai pārapdrošināšanas līguma noteikumu vai
pārapdrošināšanas līgumā noteikto tiesību un pienākumu izskaidrošana, vai citu
pārapdrošināšanas līguma noslēgšanai nepieciešamo darbību veikšana, vai minētā
līguma noslēgšana vai apkalpošana;";
papildināt pirmo daļu ar 16.punktu šādā redakcijā:
"16) darbinieks, kas tieši iesaistīts
apdrošināšanas vai pārapdrošināšanas starpniecībā apdrošināšanas vai
pārapdrošināšanas starpnieka darbinieks, kurš ir tiesīgs patstāvīgi, bez īpašas
uzraudzības apdrošināšanas vai pārapdrošināšanas starpnieka vārdā nodarboties
ar apdrošināšanas vai pārapdrošināšanas starpniecību."
2.
Papildināt 10.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Ja tiek izdarītas izmaiņas šā panta pirmās
daļas 4., 6., 7., 8., 9. vai 10.punktā minētajā dokumentā, apdrošināšanas un
pārapdrošināšanas starpnieks piecu darbdienu laikā pēc izmaiņu stāšanās spēkā
iesniedz attiecīgu paziņojumu (dokumentu vai tā kopiju) Finanšu un kapitāla
tirgus komisijai."
3. Izteikt 12.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Civiltiesiskās atbildības minimālais limits gadā
nedrīkst būt mazāks par
4. 17.pantā:
papildināt pantu ar 1.1 daļu šādā
redakcijā:
"(11) Par apdrošināšanas brokera, kas
nodarbojas ar apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpniecību citā
dalībvalstī, apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpniecībā tieši iesaistītu
darbinieku var būt arī persona, kura atbilst attiecīgajā dalībvalstī
noteiktajām prasībām.";
papildināt pantu ar 2.1 daļu šādā
redakcijā:
"(21) Par apdrošināšanas aģenta,
kas nodarbojas ar apdrošināšanas starpniecību citā dalībvalstī, apdrošināšanas
starpniecībā tieši iesaistītu darbinieku var būt arī persona, kura atbilst
attiecīgajā dalībvalstī noteiktajām prasībām."
5. Izteikt 18.panta pirmās daļas 1.punktu šādā
redakcijā:
"1) neatbilst šā likuma 17.panta pirmās, 1.1,
otrās vai 2.1 daļas prasībām vai uz to var attiecināt kādu no šā
likuma 17.panta ceturtās daļas punktiem;".
6. Papildināt
III nodaļu ar 19.1 pantu šādā redakcijā:
"19.1 pants. Apdrošināšanas brokeris nodrošina, lai gada
pārskats pēc tā apstiprināšanas tiktu publiskots ne vēlāk kā pārskata gadam
sekojošā gada 15.maijā. Apdrošināšanas brokeris gada pārskatu var publiskot
savā mājas lapā internetā vai arī izvēlēties informācijas publiskošanai citu
piemērotu informācijas nesēju vai vietu."
7. 20.pantā:
papildināt
pantu ar 2.1 daļu šādā redakcijā:
"(21) Par piesaistītā
apdrošināšanas aģenta, kas nodarbojas ar apdrošināšanas starpniecību citā
dalībvalstī, apdrošināšanas starpniecībā tieši iesaistītu darbinieku var būt
arī persona, kura atbilst attiecīgajā dalībvalstī noteiktajām prasībām.";
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Apdrošināšanas komersants un nedalībvalsts apdrošinātāja filiāle ir atbildīga par
piesaistītā apdrošināšanas aģenta atbildīgās personas un apdrošināšanas
starpniecībā tieši iesaistīto darbinieku atbilstību šā panta pirmajā, otrajā un
2.1 daļā noteiktajām prasībām."
8. Papildināt 26.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Ja
apdrošināšanas brokeris visu šā likuma 24.pantā un 25.panta otrajā daļā minēto
informāciju ir publiskojis atbilstoši šā panta pirmajai un otrajai daļai un
vienlaikus ir rakstveidā informējis klientu par vietu, kur šī informācija ir
publicēta, un klienta tiesībām prasīt minēto informāciju viņam izsniegt rakstveidā,
uzskatāms, ka apdrošināšanas brokeris ir izpildījis šā likuma 24.pantā un
25.panta otrajā daļā noteiktās
prasības."
9. Papildināt pārejas noteikumus ar 9. un 10.punktu
šādā redakcijā:
"9. Noslēgtie apdrošināšanas līgumi par
apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku civiltiesisko atbildību līdz
2009.gada 31.jūnijam jāpārslēdz atbilstoši grozījumiem šā likuma 12.panta
otrajā daļā attiecībā uz civiltiesiskās atbildības minimālā limita apmēru gadā
un vienam apdrošināšanas gadījumam.
10. Šā likuma 12.panta otrajā daļā minētie
limiti tiek pārskatīti 2013.gadā un turpmāk ik pēc pieciem gadiem no
iepriekšējās pārskatīšanas reizes un indeksēti par lielumu, kurš saskaņā ar
Eiropas Kopienu statistikas biroja sniegto informāciju atbilst tām
procentuālajām izmaiņām patēriņa cenu indeksā, kas notikušas laikposmā no
iepriekšējās pārskatīšanas dienas līdz jaunās pārskatīšanas dienai, noapaļojot
uz augšu līdz veseliem eiro."
Finanšu ministrs
E.Repše
Likumprojekta "Grozījumi
Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku darbības likumā" anotācija
I. Kādēļ normatīvais |
||||||||
1.Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Likumprojekts
"Grozījumi Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku darbības
likumā" izstrādāts, lai Latvijas tiesību aktos ieviestu Eiropas
Parlamenta un Padomes 2002. gada 9. decembra Direktīvā 2002/92/EK par
apdrošināšanas starpniecību (tālāk tekstā Direktīva 2002/92/EK) noteikto prasību
par apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku civiltiesiskās atbildības
minimālā limita gadā indeksāciju, kā arī lai precizētu terminu
"apdrošināšanas starpniecība" un "pārapdrošināšanas
starpniecība" skaidrojumus un atvieglotu apdrošināšanas un
pārapdrošināšanas starpniekiem darbību pārrobežu starpniecības gadījumos
saistībā ar noteiktajām prasībām tieši iesaistītajiem darbiniekiem. |
|||||||
2.Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Apdrošināšanas
un pārapdrošināšanas starpnieku darbības likums nosaka apdrošināšanas un
pārapdrošināšanas starpnieku tiesisko statusu, reglamentē to darbību un
uzraudzību, tajā iekļautas tiesību normas, kas izriet no Direktīvas 2002/92/EK.
Direktīva
2002/92/EK nosaka apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku civiltiesiskās
atbildības minimālā limita pārskatīšanas kārtību, nosakot, ka minimālais
limits regulāri jāpārskata, ņemot vērā izmaiņas Eiropas patēriņa cenu
indeksā, ko publicē Eiropas Kopienu statistikas birojs "Eurostat". Pirmā pārskatīšana jāveic piecu gadu laikā
pēc šīs direktīvas spēkā stāšanās, bet nākamās pārskatīšanas automātiski ik
pēc pieciem gadiem no iepriekšējās pārskatīšanas dienas, koriģējot summas Direktīvā
2002/92/EK noteiktajā kārtībā. Eiropas Apdrošināšanas un pensiju komiteja (EIOPC) dalībvalstu pārstāvjiem ir
norādījusi, ka no 2003. gada 15. janvāra līdz 2008. gada 15. janvārim Eiropas
patēriņa cenu indekss ir palielinājies par 12.02 procentiem, līdz ar to
atbilstoši Direktīvai 2002/92/EK dalībvalstīm jāveic izmaiņas prasībās par
apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku civiltiesiskās atbildības
minimālo limitu. Līdz ar to Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku
darbības likumā jānosaka kārtība, kādā civiltiesiskās atbildības minimālā
limita apmērs pārskatāms. Tāpat
likumā ietvertais terminu "apdrošināšanas starpniecība" un
"pārapdrošināšanas starpniecība" skaidrojums pieļauj atšķirīgu šo
darbību izpratni no Direktīvā 2002/92/EK ietvertajām "apdrošināšanas
starpniecības" un "pārapdrošināšanas starpniecības"
definīcijām. Lai novērstu situāciju, ka praksē rodas
neskaidrības, kādas darbības tiek uzskatītas par apdrošināšanas vai
pārapdrošināšanas starpniecību, kā arī lai pārrobežu gadījumos atvieglotu
starpnieka pienākumu nodrošināt citā dalībvalstī tieši iesaistītā darbinieka
atbilstību likuma prasībām, Apdrošināšanas
un pārapdrošināšanas starpnieku darbības likumā ir jāprecizē terminu "apdrošināšanas starpniecība" un
"pārapdrošināšanas starpniecība" skaidrojums un jāprecizē, kādām
prasībām jāatbilst apdrošināšanas vai pārapdrošināšanas starpnieka tieši
iesaistītajiem darbiniekiem, kas nodarbojas ar apdrošināšanas vai
pārapdrošināšanas starpniecību citā dalībvalstī pakalpojumu sniegšanas vai
dibināšanas brīvības principa ietvaros. Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas
starpniekam jānosaka arī pienākums informēt Finanšu un kapitāla tirgus
komisiju par izmaiņām sniegtajā informācijā, lai reģistrētos apdrošināšanas
un pārapdrošināšanas starpnieku reģistrā. |
|||||||
3.Normatīvā
akta projekta būtība |
Likumprojekta
mērķis ir pārņemt Direktīvā 2002/92/EK noteikto prasību par apdrošināšanas un
pārapdrošināšanas starpnieku civiltiesiskās atbildības minimālā limita gadā
indeksāciju pēc pieciem gadiem no šīs direktīvas spēkā stāšanās un turpmāk,
ņemot vērā izmaiņas Eiropas patēriņa cenu indeksā, ko publicē Eiropas Kopienu
statistikas birojs "Eurostat". Tāpat
likumprojekts paredz precizēt terminus atbilstoši Direktīvā 2002/92/EK
noteiktajām definīcijām un noteikt prasības, kādām jāatbilst apdrošināšanas
un pārapdrošināšanas starpnieka, kas nodarbojas ar apdrošināšanas vai
pārapdrošināšanas starpniecību citā dalībvalstī pakalpojumu sniegšanas vai
dibināšanas brīvības principa ietvaros, citā dalībvalstī tieši iesaistītajiem
darbiniekiem. Likumprojekts paredz arī apdrošināšanas un pārapdrošināšanas
starpniekam pienākumu informēt Finanšu un kapitāla tirgus komisiju par
izmaiņām sniegtajā informācijā, lai reģistrētos apdrošināšanas un
pārapdrošināšanas starpnieku reģistrā, un nosaka alternatīvu informācijas
sniegšanas klientam izpildes kārtību. |
|||||||
4.Cita
informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
||||||||
1.Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Likumprojekts
noteiks civiltiesiskās atbildības minimālā limita piesaisti patēriņa cenu
indeksam un periodisku tā indeksēšanu, tādējādi nodrošinot šajā apmērā
patēriņa cenām adekvātas izmaiņas. Likumprojektā noteiktais regulējums
aizsargā apdrošināšanas un pārapdrošināšanas tirgu un klientu intereses,
precizējot, kādas darbības ir uzskatāmas par apdrošināšanas un
pārapdrošināšanas starpniecību, nosakot prasības starpnieka tieši
iesaistītajam darbiniekam, sniedzot pakalpojumus dalībvalstī. Likumprojektā
ietvertais regulējums nosaka informācijas apjomu un apmaiņas kārtību,
tādējādi nodrošinot apdrošināšanas un pārapdrošināšanas tirgus dalībnieku
efektīvāku uzraudzību un aizsardzību. |
|||||||
2.Ekonomiskā ietekme: 2.1.makroekonomiskā
vide; 2.2.preču
un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3.cenas; 2.4.eksporta
un importa apjoms; 2.5.konkurences
apstākļi; 2.6.
jauninājumi un pētījumi; 2.7.
augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms.
|
|||||||
3.Ietekme
uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Likumprojekts ir vērsts
uz prasības apdrošināšanas un pārapdrošināšanas civiltiesiskās atbildības
minimālā limita indeksēšanai noteikšanu. Likumprojektā ir arī noteiktas
prasības, kādām jāatbilst apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku, kas
nodarbojas ar apdrošināšanas starpniecību dibināšanas vai pakalpojumu
sniegšanas brīvības principa ietvaros, tieši iesaistītajiem darbiniekiem.
|
|||||||
4.Ietekme
uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Likumprojekts
samazina administratīvo slogu attiecībā uz apdrošināšanas starpnieka
pienākumu informēt klientu. Likumprojekts attiecas uz saimnieciskas darbības
veicējiem apdrošināšanas brokeriem (šobrīd 97), apdrošināšanas aģentiem juridiskām
personām (331), apdrošināšanas aģentiem fiziskām personām (351) un
piesaistītajiem apdrošināšanas aģentiem. |
|||||||
5. 5.Sociālā ietekme: 5.1.sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2.nodarbinātība |
Nav attiecināms. |
|||||||
6.Ietekme uz vidi: 6.1.dabas
resursu lietošana; 6.2.ietekme
uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.darbības
radītie atkritumi; 6.4.ķīmisko
vielu produktu ražošana; 6.5.ietekme
uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6.ietekme
uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7.cita
veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
|||||||
7.Cita ietekme |
Nav. |
|||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un
pašvaldību budžetiem |
||||||||
|
(tūkst |
|||||||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||||||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1.valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2.speciālais
budžets; 1.3.pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
||||
2.Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1.valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 2.2.speciālais
budžets; 2.3.pašvaldību
budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
||||
3.Finansiālā ietekme: 3.1.valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 3.2.speciālais
budžets; 3.3.pašvaldību
budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
||||
5.Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms. |
|||||||
6.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
||||||||
1.Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta
noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā
arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav at
tiecināms. |
|||||||
2.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais
|
||||||||
1.Saistības pret Eiropas Savienību |
Ar
likumprojektu tiek pārņemtas Direktīvas
2002/92/EK prasības. Direktīvas 2002/92/EK prasības ir pārņemtas pilnībā
daļā par civiltiesiskās atbildības minimālo limitu un terminu skaidrojumu, ar
likumprojektu tiek veikti tikai precizējumi šajās prasībās. |
|||||||
2.Saistības
pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
|||||||
3.Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
|||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
|
Nav attiecināms.
|
|||||||
2.tabula |
||||||||
Eiropas Savienības
tiesību |
Latvijas normatīvā
akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas
vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
||||||
Direktīvas
2002/92/EK 2. panta 3. punkta pirmā daļa |
1.
pants |
|
||||||
Direktīvas
2002/92/EK 2. panta 4. punkta pirmā daļa |
1.
pants |
|
||||||
Direktīvas
2002/92/EK 4. panta 3. punkts |
3.
pants |
|
||||||
Direktīvas
2002/92/EK 4. panta 7. punkts |
9.
pants |
|
||||||
5.Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības
institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas
sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu
noteikumu projektiem |
Nav
attiecināms. |
|||||||
6.Cita informācija |
Nav. |
|||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||
1.Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo
partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir
notikušas |
Latvijas Apdrošinātāju asociācija, Latvijas
Profesionālo apdrošināšanas brokeru asociācija, Latvijas Apdrošināšanas
brokeru asociācija. |
|||||||
2.Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo
partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta,
iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs,
neatbalsta) |
Latvijas
Apdrošinātāju asociācija vēlējās papildināt likumprojektu, apdrošināšanas
brokerim kā prasību nosakot klienta informēšanu rakstveidā par apdrošināšanas
brokera komisijas apmēru par visiem brokera analizētajiem apdrošināšanas
piedāvājumiem, kāds tiktu saņemts, ja apdrošināšanas Latvijas
Apdrošināšanas brokeru asociācija izteica priekšlikumu papildināt
likumprojektu ar prasību, ka apdrošināšanas brokera juridiskās personas
pamatkapitālam jābūt ne mazākam kā 15 000 eiro ekvivalenta apmērā, kas
pārrēķināts latos pēc Latvijas Bankas noteiktā valūtas kursa. Izteiktais
priekšlikums netika atbalstīts. Finanšu
un kapitāla tirgus komisijas Konsultatīvās finanšu un kapitāla tirgus padomes
sēdē pārstāvji no Latvijas Apdrošinātāju asociācijas, Latvijas Apdrošināšanas
brokeru asociācijas un Finanšu un kapitāla tirgus komisijas vienojās
likumprojektā noteikt, ka noslēgtie apdrošināšanas līgumi par apdrošināšanas
un pārapdrošināšanas starpnieku civiltiesisko atbildību jāpārslēdz līdz 2009.
gada 31. martam. |
|||||||
3.Kāds konsultāciju veids un sabiedrības
informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Normatīvā akta sagatavošanas laikā tas tika
izskatīts Finanšu un kapitāla tirgus komisijas Konsultatīvajā finanšu un
kapitāla tirgus padomē. |
|||||||
4.Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||
5.Cita informācija |
Nav. |
|||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
||||||||
1.Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Normatīvā akta prasību izpildi nodrošinās Finanšu un
kapitāla tirgus komisija esošo funkciju ietvaros. |
|||||||
2.Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts "Grozījumi Apdrošināšanas un
pārapdrošināšanas starpnieku darbības likumā" pēc tā pieņemšanas
tiks publicēts laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un ievietots Finanšu
un kapitāla tirgus komisijas interneta mājas lapā www.fktk.lv, kur ar likumu
varēs iepazīties visas ieinteresētās personas. Tāpat normatīvais |
|||||||
3.Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais |
Pieteikumu par Finanšu un kapitāla tirgus komisijas
faktiskās rīcības vai administratīvā akta apdrošināšanas un pārapdrošināšanas
starpniecības jomā pārsūdzēšanu indivīds var iesniegt Administratīvajā rajona
tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
|||||||
4.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||
Finanšu ministrs E.
Repše
Finanšu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
E. Repše |
M. Bičevskis |
M. Brencis |
M. Radeiko |
I. Cālīte
|
12.03.2009
10:18
1616
I. Cālīte
6777 4824, inese.calite@fktk.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola
Rīgā |
Nr.24 |
2009.gada 14.aprīlī |
7.§
Likumprojekts "Grozījumi Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku darbības likumā"
TA-793
___________________________________________________________
(E.Repše,
V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.
Ministru prezidents, bērnu,
ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts kancelejas direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-24-1404-#07.doc