2009. gada ____ maijā
Nr.9/6 -
SAEIMAS PREZIDIJAM
Aizsardzības, iekšlietu un
korupcijas novēršanas komisija savā šā gada 20.maija sēdē ir izskatījusi
likumprojektu Grozījumi Satversmes
aizsardzības biroja likumā (nr.1174/Lp9) otrajam lasījumam.
Komisija lūdz augstākminēto
likumprojektu iekļaut Saeimas sēdes darba kārtībā izskatīšanai otrajā lasījumā.
Pielikumā: likumprojekta Grozījumi Satversmes aizsardzības biroja likumā (nr.1174/Lp9)
salīdzinošā tabula uz __ lpp.
Ar cieņu
komisijas
priekšsēdētājs
Juris Dalbiņš
Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas
komisija
Likumprojekts
otrajam lasījumam
(Nr.1174/Lp9)
Spēkā esošā
redakcija |
1.lasījumā
pieņemtā redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi
2.lasījumam (1) |
Atbildīgās
komisijas atzinums |
Komisijas
ieteiktā redakcija 2.lasījumam |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Izdarīt Satversmes aizsardzības biroja likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 11.nr.; 1996, 23.nr.; 2002,
16.nr.; 2003, 8.nr.; 2004, 9.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Satversmes aizsardzības biroja likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 11.nr.; 1996, 23.nr.; 2002,
16.nr.; 2003, 8.nr.; 2004, 9.nr.) šādus grozījumus: |
3.pants. Satversmes
aizsardzības biroja galvenie uzdevumi Satversmes aizsardzības biroja galvenie uzdevumi ir: 1) ar valsts drošības, aizsardzības, ekonomiskās suverenitātes un
ekoloģiskajiem apdraudējumiem saistītās informācijas iegūšana, saņemšana,
apkopošana, uzkrāšana, uzglabāšana, analīze un izmantošana likumā noteiktajā
kārtībā; 2) valsts drošības apdraudējumu prognozēšana, to novēršana vai
neitralizācija atbilstoši savai kompetencei; 3) priekšlikumu un programmu izstrādāšana valsts drošības jautājumos
atbilstoši savai kompetencei; 4) valsts varu un pārvaldi realizējošo institūciju un to atbildīgo
amatpersonu savlaicīga un pilnīga informēšana par valsts drošības
apdraudējumiem; 5) (izslēgts ar 07.04.2004. likumu); 6) valsts noslēpuma aizsardzība šajā likumā un likumā Par valsts
noslēpumu noteiktās kompetences ietvaros; 7) (izslēgts ar 27.06.2002. likumu); 8) informācijas un materiālu iesniegšana prokuratūrai vai
attiecīgajai izziņas iestādei par noziedzīgiem nodarījumiem un personām,
kuras var tikt apsūdzētas to izdarīšanā; 9) atsevišķu Ministru kabineta rakstveidā dotu uzdevumu izpilde vai
izpildes organizēšana savas kompetences ietvaros. 10) sniegt Informācijas analīzes dienestam biroja rīcībā esošo
informāciju, kas skar vai var skart valsts drošības intereses, neatklājot
ziņas par informācijas iegūšanas slepenajiem avotiem. |
1. 3.pantā: izslēgt 10.punktu; papildināt pantu ar 11.punktu šādā redakcijā: "11) Valsts apdraudējuma analīzes sagatavošana sadarbībā ar
Drošības policiju un Militārās izlūkošanas un drošības dienestu." |
|
|
|
1. 3.pantā: izslēgt 10.punktu; papildināt pantu ar 11.punktu šādā redakcijā: "11) Valsts apdraudējuma analīzes sagatavošana sadarbībā ar
Drošības policiju un Militārās izlūkošanas un drošības dienestu." |
5.pants. Satversmes
aizsardzības biroja direktors (1) . . . (9) Satversmes aizsardzības biroja direktors atbilstoši savai
kompetencei ir atbildīgs par valsts drošības apdraudējumu savlaicīgu
atklāšanu, un viņa pienākums ir nekavējoties ziņot par to Valsts prezidentam,
Ministru prezidentam, Saeimas Nacionālās drošības komisijai, Nacionālās
drošības padomei un Informācijas analīzes dienestam. (10) . . . |
2. Aizstāt 5.panta devītajā daļā vārdus "Nacionālās drošības
padomei un Informācijas analīzes dienestam" ar vārdiem "un
Nacionālās drošības padomei". |
|
|
|
2. Aizstāt 5.panta devītajā daļā vārdus "Nacionālās drošības
padomei un Informācijas analīzes dienestam" ar vārdiem "un
Nacionālās drošības padomei". |
|
|
1 |
Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas
komisija: Papildināt likumprojektu ar spēkā stāšanās
nosacījumu šādā redakcijā: Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā. |
Atbalstīt
|
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā. |