Rīgā
14.04.2009. Nr.90/TA-270
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās"". Likumprojektu izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Zeile 67162604, Olga.Zeile@tm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 2 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 10 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 7.aprīļa sēdes
protokola Nr.23 4.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un
sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Grozījumi
likumā "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām
un to nostiprināšanu zemesgrāmatās"
Izdarīt likumā "Par valsts un pašvaldību
zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās" (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 10.nr.; 1997, 8.nr.;
1998, 22.nr.; 1999, 14.nr.; 2000, 13.nr.; 2002, 22.nr.; 2005, 2.nr.; 2007,
15.nr.) šādus grozījumus:
1. 8.pantā:
aizstāt otrajā daļā vārdus
"un Slīteres nacionālajā parkā" ar vārdiem "Slīteres nacionālajā
parkā un Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes josla (šā likuma
izpratnē Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes josla ir Civillikuma
1104.pantā noteiktā jūras piekraste kopā ar zemi līdz pirmā īpašuma robežām),
kas atrodas nacionālo parku teritorijā";
papildināt ceturto daļu aiz
vārdiem "valstij piederošā un piekrītošā meža zeme" ar vārdiem
"kā arī Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes josla, kas robežojas
ar valstij piederošām un piekrītošām meža zemēm, kas ierakstītas zemesgrāmatās
uz Zemkopības ministrijas vārda";
papildināt pantu ar astoto daļu šādā redakcijā:
"(8) Uz valsts vārda Būvniecības, enerģētikas un mājokļu valsts
aģentūras personā zemesgrāmatā tiek ierakstīti valstij piederoši un piekrītoši
zemes gabali (to domājamās daļas), uz kuriem atrodas dzīvojamās mājas (to
domājamās daļas) vai dzīvokļa īpašumi, kuri privatizējami saskaņā ar likumu
"Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju" vai
atsavināmi saskaņā ar Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumu."
2. Papildināt likumu ar 8.1 pantu
šādā redakcijā:
"8.1 pants.
Uz pašvaldības vārda zemesgrāmatā tiek ierakstīta Baltijas jūras un Rīgas jūras
līča piekrastes josla, ņemot vērā šā likuma
8.panta otrajā, trešajā, ceturtajā un sestajā daļā noteikto un izņemot zemi,
kas likumā noteiktajā kārtībā nodota īpašumā fiziskajām un juridiskajām
personām."
3. Papildināt likumu
ar 10.1 pantu šādā redakcijā:
"10.1
pants. Uzziņā par Baltijas jūras
un Rīgas jūras līča piekrastes joslu, kura zemesgrāmatā
ierakstāma uz valsts vai pašvaldības vārda, norāda:
1) Baltijas jūras un Rīgas jūras līča
piekrastes joslas platību;
2) kādas ēkas
(būves) atrodas Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes joslā, kam un uz
kāda tiesiska pamata tās pieder;
3) apgrūtinājumus."
4. 13.pantā:
aizstāt pirmās daļas 1.punktā vārdus un skaitli
"vai 10.pantā" ar skaitļiem un vārdiem "10. vai 10.1
pantā";
papildināt pirmās daļas 2.punktu aiz vārda
"plāns" ar vārdiem "bet attiecībā uz Baltijas jūras un Rīgas
jūras līča piekrastes joslu robežprojekts";
izteikt pirmās daļas 6.punktu šādā redakcijā:
"6) nostiprinājuma lūgums attiecīgajai zemesgrāmatu nodaļai."
5. 16.pantā:
papildināt pantu ar 1.1 daļu šādā redakcijā:
"(11) Baltijas jūras un Rīgas jūras
līča piekrastes joslu, kura zemesgrāmatā uz valsts vai pašvaldības vārda
ierakstīta saskaņā ar šā likuma 8.panta otro un ceturto daļu un 8.1 pantu,
nedrīkst atsavināt, ieķīlāt, nodibināt uz to personālservitūtu vai iznomāt to
ar tiesībām būvēt ēku (būvi) kā patstāvīgu īpašuma objektu.";
papildināt otro un trešo daļu aiz vārda "pirmajā" ar vārdu un
skaitli
"un 1.1".
Likums stājas spēkā 2010.gada 31.janvārī.
Tieslietu ministrs
M.Segliņš
Likumprojekta Grozījumi likumā Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma
tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Koncepcija par Baltijas jūras un
Rīgas jūras līča piekrastes joslas ierakstīšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda
(apstiprināta ar MK 29.04.2008. rīkojumu Nr. 241); 2008. gada 29. aprīļa Ministru kabineta rīkojuma Nr. 241 Par Koncepciju par Baltijas jūras un Rīgas jūras
līča piekrastes joslas ierakstīšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda 3.2. apakšpunkts paredz Tieslietu
ministrijai izstrādāt un tieslietu ministram līdz 2008.gada 30.augustam
iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā likumprojektu Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu
zemesgrāmatās" |
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
2004. gada 25. februārī Ministru kabinets rīkojumā Nr. 118
Par koncepciju "Par Baltijas
jūras un Rīgas jūras līča piekrastes joslas ierakstīšanu zemesgrāmatās uz
valsts vārda" (prot. Nr.7 14.§), atbalstīja koncepcijas "Par Baltijas jūras un
Rīgas jūras līča piekrastes joslas ierakstīšanu zemesgrāmatās uz valsts
vārda" (turpmāk koncepcija) kopsavilkumā ietverto risinājuma
1.variantu, kas noteica, ka visa Baltijas jūras un Rīgas jūras līča
piekrastes josla, ja normatīvajos aktos nav noteikts savādāk, ierakstāma
zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā. Baltijas jūras un
Rīgas jūras līča piekrastes josla joprojām nav reģistrēta zemesgrāmatā, kaut
arī koncepcija tika apstiprināta jau 2004. gada sākumā un tam pamatā ir
vairākas problēmas, kas skar gan reģistrācijas, gan apsaimniekošanas izmaksu
finansēšanas, gan pašu reģistrācijas procedūru. Galvenokārt problēmas
saistītas ar to, ka piekrastes joslas viena mala ir mainīgs lielums, ko
ietekmē dažādi faktori (paisums, bēgums, vētras, cilvēku darbības sekas,
erozija), kā arī tas, ka īpašumu struktūra, kas ietver sevī piekrastes joslu,
ir visai sadrumstalota. Saskaņā ar Ministru kabineta komitejas 2006. gada
13. februāra sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 7 11.§) 3. punktu
Tieslietu ministrijai tika dots uzdevums sagatavot un iesniegt Ministru
kabinetā grozījumus koncepcijā "Par Baltijas jūras un Rīgas jūras līča
piekrastes joslas reģistrēšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda". Lai īstenotu
minēto uzdevumu, 2006. gada 11. aprīlī ar tieslietu ministra
rīkojumu Nr. 1-1/136 tika izveidota starpinstitūciju darba grupa, kurā
iekļauti pārstāvji no Tieslietu ministrijas, Finanšu ministrijas, Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrijas, Vides ministrijas, Zemkopības
ministrijas, Veselības ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības, Valsts
zemes dienesta un Tiesu administrācijas. Darba grupa, strādājot pie
koncepcijas grozījumu izstrādes, konstatēja, ka šobrīd spēkā esošā koncepcija
ir novecojusi, neatbilst spēkā esošajai normatīvajai bāzei, reālajai
situācijai un vairs nerisina tajā analizēto problēmu. Ņemot vērā minēto, tika
izstrādāts koncepcijas projekts, kurš 2008. gada 28. aprīlī tika
apstiprināts Ministru kabinetā (prot. Nr. 27, 24.§) un 2008. gada
29. aprīlī Ministru kabinets izdeva rīkojumu Nr. 241, apstiprinot
izvēlēto risinājuma variantu (II C.variants), kas paredz Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes joslas
ierakstīšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda Vides ministrijas personā
(piekrastes teritorijas, kas atrodas nacionālo parku teritorijā) un
Zemkopības ministrijas personā (piekrastes josla, kas robežojas ar Zemkopības
ministrijas mežu zemēm), kā arī uz pašvaldību vārda, piemērojot kamerālo
metodi. Papildus minētajai
problemātikai Ekonomikas ministrija norāda, ka saskaņā ar likuma Par valsts
un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju (turpmāk likums) 1.panta
16.punktu, dzīvojamās mājas sagatavošana privatizācijai ir tiesisko un
organizatoriski tehnisko darbību kopums, kas jāveic, lai noteiktu dzīvojamai
mājai funkcionāli nepieciešamo zemes gabalu un reģistrētu šo māju vai māju un
zemi zemesgrāmatā līdz dzīvojamās mājas privatizācijas uzsākšanai. Saskaņā ar likuma
58.pantu, Būvniecības, enerģētikas un mājokļu valsts aģentūra (turpmāk
aģentūra) veic valsts dzīvojamo māju privatizāciju. Atbilstoši likuma
74.panta trešajai daļai, valsts dzīvojamās mājas Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā nododamas privatizācijai aģentūrai vai pašvaldībām. Ņemot vērā
augstākminēto, lai aģentūra varētu izpildīt savu funkciju valsts dzīvojamo
māju privatizācijas veikšana īpašuma tiesības uz valsts dzīvojamām mājām un
tām noteikto funkcionāli nepieciešamo zemesgabalu pirms privatizācijas
uzsākšanas ir jānostiprina zemesgrāmatā uz valsts vārda aģentūras personā. Atbilstoši Valsts
un pašvaldību mantas atsavināšanas likuma
9.panta (13) daļai, ja dzīvojamā māja, tās domājamā daļa vai dzīvokļa
īpašums ir Būvniecības, enerģētikas un mājokļu valsts aģentūras valdījumā,
atsavināšanu organizē aģentūra. Līdz ar to, lai aģentūra varētu atsavināt
dzīvojamo māju, tās domājamo daļu vai dzīvokļa īpašumu, īpašuma tiesības uz
minētajiem īpašumiem vispirms ir jānostiprina zemesgrāmatā uz valsts vārda
aģentūras personā. Ievērojot likuma
Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatā 36.panta otro daļu, valsts
ēkas (būves) ierakstāmas zemesgrāmatā uz valsts vārda attiecīgas valsts
institūcijas personā atbilstoši likuma "Par valsts un pašvaldību zemes
īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās" 8.panta noteikumiem.
Likuma Par valsts
un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās
8.panta sestā daļa paredz, ka valstij piederošā vai piekrītošā zeme, kas nav
minēta šajā pantā, zemesgrāmatā ierakstāma uz valsts vārda Finanšu
ministrijas vai citas ministrijas personā, ja to noteicis Ministru kabinets.
Tādējādi aģentūrai no 01.08.2007. (no minētās normas spēkā stāšanās brīža
šādā redakcijā) vairs nav tiesību valsts dzīvojamās mājas un tām noteikto
funkcionāli nepieciešamo zemesgabalu nostiprināt zemesgrāmatā uz valsts vārda
aģentūras personā, kas apgrūtina valsts dzīvojamo māju privatizācijas un
atsavināšanas realizāciju likuma Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju
privatizāciju un Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā noteiktajā
kārtībā. |
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz precizēt Zemkopības ministrijai, Vides
ministrijai un pašvaldībām piekrītošo Baltijas jūras un Rīgas jūras līča
piekrastes joslas daļu, kā arī nosacījumus, ar kādiem iespējams šo nekustamo
īpašumu ierakstīt zemesgrāmatā. Likumprojekts paredz arī valsts dzīvojamo
māju privatizācijas un atsavināšanas realizāciju likuma Par valsts un
pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju un Valsts un pašvaldību mantas
atsavināšanas likumā noteiktajā kārtībā. |
4. Cita
informācija |
Citas
informācijas nav |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav
attiecināms |
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1. makroekonomiskā
vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstāka resursu
izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms |
3. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Būs iespējama struktūrfondu
līdzekļu apguve piekrastes zvejas infrastruktūras ierīkošanai (zvejas
laukumi, laivu piestātnes u.c.), kā arī cita veida finanšu resursu piesaiste |
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās situācijas
izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6.
Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai
biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
6.1.- 6.4. nav
attiecināms 6.5.- 6.6. tiks sakārtots apsaimniekošanas jautājums, nodrošinot
nepieciešamos aizsardzības pasākumus pret piekrastes infrastruktūras, krasta kāpu, stāvkrastu un pludmaļu
noskalošanās procesiem. |
7. Cita ietekme |
Citas
informācijas nav |
III. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2009 gads |
Turpmākie trīs
gadi |
||
2010 |
n+2 2011 |
2012 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem
un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
0 |
0 |
0 |
0 |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem
un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
6. Cita
informācija |
Koncepcijā Par
Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes joslas ierakstīšanu
zemesgrāmatā uz valsts vārda, kas apstiprināta 2008.gada 28.aprīļa Ministru
kabineta sēdē Nr.27 24.§, norādīts finansējums LVL 1980 apmērā, kas
nepieciešams likumprojekta Grozījumi likumā Par valsts un pašvaldību zemes
īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās īstenošanai. Saskaņā ar
koncepcijas 2.pielikuma 6.punktu iestādēm Baltijas jūras un Rīgas jūras līča
piekrastes joslas ierakstīšana zemesgrāmatā jānodrošina piešķirto budžeta
līdzekļu ietvaros. Ministru kabineta noteikumos, kuru izstrādes
mērķis ir noteikt atsevišķu kārtību Baltijas jūras un Rīgas jūras līča
piekrastes joslas ierakstīšanai zemesgrāmatā, paredzot izmantot kamerālo
metodi, nosakot principus, procedūru (sākotnējo zemes piederības noteikšanu,
ierosināšanu, robežprojekta izstrādi, saskaņošanu, apstiprināšanu,
reģistrāciju nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā un
ierakstīšanu zemesgrāmatā), kā arī kompetences noteikšanu procedūrā ietverto
darbību veikšanai, tiks ietverts minētajām darbībām papildu nepieciešamais
valsts budžeta finansējums iesaistītajām ministrijām un pašvaldībām. |
IV. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par
tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
1. Ministru kabineta noteikumi, kuru
izstrādes mērķis ir noteikt atsevišķu kārtību Baltijas jūras un Rīgas jūras
līča piekrastes joslas ierakstīšanai zemesgrāmatā, paredzot izmantot kamerālo
metodi, nosakot principus, procedūru (sākotnējo zemes piederības noteikšanu,
ierosināšanu, robežprojekta izstrādi, saskaņošanu, apstiprināšanu,
reģistrāciju nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā un
ierakstīšanu zemesgrāmatā), kā arī kompetences noteikšanu procedūrā ietverto
darbību veikšanai. Ministru kabineta noteikumu izstrādes
deleģējums tiks ietverts Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumā, bet līdz
tā spēkā stāšanās nevar tikt piemērots izstrādātajā likumprojektā Grozījumi
likumā Par valsts un pašvaldību
zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās ietvertais
regulējums. Atbildīgā ministrija
Tieslietu ministrija. Paredzēts
iesniegt Ministru kabinetā trīs mēnešu laikā pēc likumprojekta "Grozījumi Nekustamā īpašuma
valsts kadastra likumā" pieņemšanas. 2. Grozījumi Aizsargjoslu likumā, kuru mērķis ir
noteikt Vides ministrijas, Zemkopības ministrijas un pašvaldību pienākumu
nodrošināt uz to vārda ierakstītās Baltijas jūras un Rīgas jūras līča
piekrastes joslas publisko pieejamību. Atbildīgā ministrija Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija. Izstrāde paredzēta pēc ar 2008. gada 2.decembra
Ministru kabineta protokollēmumu Nr.86, 38.§ 4.punktā dotā uzdevuma
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai, Vides ministrijai,
Ekonomikas ministrijai, Tieslietu ministrijai un Zemkopības ministrijai līdz
2009.gada 1.maijam sagatavot informatīvo ziņojumu, kurā ietverts Aizsargjoslu
likuma izvērtējums, priekšlikumi tajā ietverto normu integrēšanai citos
normatīvajos aktos, kā arī izvērtētas iespējamās izmaiņas Baltijas jūras un
Rīgas jūras līča krasta kāpu aizsargjoslas noteikšanā izpildes. |
2. Cita
informācija |
Citas
informācijas nav |
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Nav
attiecināms |
2. Saistības
pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav
attiecināms |
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav
attiecināms |
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav
attiecināms |
||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības
tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
5. Saistības
sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem
aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts
atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav
attiecināms |
||
6. Cita informācija |
|
||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas |
2. Kāda ir šo
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas
nav notikušas |
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav notikuši. 2006. gada 11. aprīlī ar tieslietu ministra rīkojumu
Nr. 1-1/136 tika izveidota starpinstitūciju darba grupa, kurā iekļauti
pārstāvji no Tieslietu ministrijas, Finanšu ministrijas, Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrijas, Vides ministrijas, Zemkopības
ministrijas, Veselības ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības, Valsts
zemes dienesta un Tiesu administrācijas. Tās uzdevums saskaņā ar Ministru
kabineta komitejas 2006. gada 13. februāra sēdes protokollēmuma
(prot. Nr. 7 11.§) 3. punktu bija sagatavot un iesniegt Ministru
kabinetā grozījumus koncepcijā "Par Baltijas jūras un Rīgas jūras līča
piekrastes joslas reģistrēšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda". Darba
grupa izstrādāja jaunu koncepcijas projektu, paredzot arī risinājumu variantu
īstenošanai nepieciešamo turpmāko rīcību, kas apstiprinātajā koncepcijas
variantā paredz grozījumu izstrādi likumā Par valsts un pašvaldību zemes
īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās. Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes joslas ierakstīšanas
zemesgrāmatā problemātika apspriesta arī ar Tieslietu ministrijas
2007. gada 6. jūlija rīkojumu Nr. 1-1/316 izveidotās Pastāvīgās
darba grupas ar nekustamā īpašuma valsts kadastra politiku saistītajos
jautājumos. Konkrētais jautājums tika skatīts 2008. gada 16. aprīļa un
22. maija sēdē. |
4. Konsultācijas
ar ekspertiem |
Konsultācijas nav
notikušas |
5. Cita
informācija |
Citas
informācijas nav |
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta esošo institūciju
līdzšinējo funkciju ietvaros . Vides ministrijas un Zemkopības ministrijas
funkcijas nepaplašinās. Uz to vārda zemesgrāmatās tiks ierakstīts valsts
īpašums, kas nepieciešams to funkciju īstenošanai. |
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Pēc pieņemšanas Saeimā likums tiks publicēts oficiālajā
laikrakstā Latvijas Vēstnesis, periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. Normatīvais akts tiks iekļauts
Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un publicēts tīmekļa vietnē www.likumi.lv. |
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav
attiecināms |
4. Cita
informācija |
Citas
informācijas nav |
Tieslietu ministrs M.Segliņš
Valsts
sekretārs |
Juridiskā
dienesta vadītāja |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
M.Lazdovskis |
I. Bergmane |
L. Popova |
O.Zeile |
30.03.2009. 17:24
2188
I.Reizina
67162609; Ingrida.Reizina@tm.gov.lv