Saeimas Prezidijam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.04.2009.

9/8 -

 

 

Saeimas Prezidijam

 

Pamatojoties uz Saeimas Kārtības ruļļa 79.panta pirmo daļu, Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija ir sagatavojusi un iesniedz Saeimai izskatīšanai likumprojektu „Grozījumi likumā „Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām””.

Komisija lūdz iekļaut minēto likumprojektu Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā un nodot to Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija.

Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 86.pantu komisija lūdz virzīt minēto likumprojektu izskatīšanai pirmajā lasījumā bez atkārtotas izskatīšanas atbildīgajā komisijā.

Komisija ierosina atzīt minēto likumprojektu par steidzamu.

 

 

Pielikumā:   1) likumprojekts „Grozījumi likumā „Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām”” uz ........lpp;

       2) anotācija likumprojektam „Grozījumi likumā „Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām”” uz........lpp.

 

 

Ar cieņu,

 

 

 

Guntis Blumbergs

komisijas priekšsēdētājs


Likumprojekts

 

 

 

Grozījums likumā „Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām”

 

Izdarīt likumā „Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām” (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 12./13.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 23.nr.; 2002, 7.nr.; 2003, 2.nr.; 2004, 2.nr.; 2005, 20.nr., 2007, 12.nr.) grozījumu un papildināt likumu ar 38.1 pantu šādā redakcijā:

 

„38.1 pants. Aizliegums un ierobežojumi zemes transformācijai aizsargājamās teritorijās

  

(1) Aizsargājamās teritorijas, kurās atbilstoši vispārējiem vai individuālajiem aizsargājamo teritoriju aizsardzības un izmantošanas noteikumiem ir aizliegta zemes transformācija, aizliegts mainīt zemes lietošanas kategoriju.

 

(2) Aizsargājamās teritorijas, kurās atbilstoši vispārējiem vai individuālajiem aizsargājamo teritoriju aizsardzības un izmantošanas noteikumiem aizliegta zemes transformācija bez aizsargājamās teritorijas administrācijas vai reģionālās vides pārvaldes rakstiskas atļaujas, lauksaimniecībā izmantojamās zemes lietošanas kategoriju var mainīt, ja saskaņā ar likuma „Par ietekmes uz vidi novērtējumu” prasībām ir izdoti reģionālās vides pārvaldes tehniskie noteikumi vai veikts paredzētās darbības ietekmes uz vidi sākotnējais izvērtējums.”

 

 

 

 

 

 

 


 

Likumprojekta

„Grozījums likumā „Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām””

anotācija

 

 

I. Kādēļ likums ir vajadzīgs

          Grozījums nepieciešams sakarā ar plānotajiem grozījumiem Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā.

        Saeimā iesniegtie grozījumu priekšlikumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā paredz samazināt administratīvo slogu lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformācijas gadījumos un atcelt likumā noteikto lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformācijas procedūru.

        Īpaši aizsargājamās dabas teritorijās vai to funkcionālajās zonās saskaņā ar vispārējiem vai individuālajiem aizsargājamo teritoriju aizsardzības un izmantošanas noteikumiem zemes transformācija ir aizliegta vai arī atļauta tikai ar Valsts vides dienesta reģionālās vides pārvaldes rakstisku atļauju.  Lai saglabātu lauksaimniecība izmantojamās zemes kategorijas maiņas ierobežojumus un varētu veikt zemes kategorijas maiņu īpaši aizsargājamās dabas teritorijās pēc lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformācijas procedūras atcelšanas, jāveic grozījums likumā „Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām”. 

          Likums papildināts ar jaunu pantu, kas nosaka zemes lietošanas kategorijas maiņas aizliegumu īpaši aizsargājamās dabas teritorijās, kurās atbilstoši vispārējiem vai individuālajiem aizsargājamo teritoriju aizsardzības un izmantošanas noteikumiem ir aizliegta zemes transformācija, un kārtību zemes lietošanas kategorijas maiņai, ja vispārējie vai individuālie aizsargājamo teritoriju aizsardzības un izmantošanas noteikumi pieļauj zemes transformāciju tikai ar reģionālās vides pārvaldes rakstisku atļauju. 

 

 

II. Kāda var būt likuma ietekme uz sabiedrības

un tautsaimniecības attīstību

Likumprojekts veicinās lauksaimniecības zemes bioloģisko vērtību saglabāšanu.

 

 

 III. Kāda var būt likuma ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

IV. Kāda var būt likuma ietekme uz

spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Likumprojekts šo jomu neskar.

  

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst likumprojekts

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot likumprojektu

Likumprojektu ir izstrādājusi Vides ministrija, konsultējoties ar  Zemkopības ministriju.

VII. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde

          Likumprojekta īstenošanai netiek radītas jaunas valsts institūcijas.

           Likums pēc pieņemšanas tiks publicēts likumā “Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību” noteiktajā kārtībā.