Rīgā

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

18.03.2009.                   Nr.90/TA-3566 (2008)

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Ziemeļvidzemes biosfēras rezervātu"". Likumprojektu izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Nagle 67026424, ivita.nagle@vidm.gov.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 2 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 9 lpp.

3. Ministru kabineta 2009.gada 17.marta sēdes protokola Nr.19  4.§ izraksts uz 1 lp.

 

 

 

Ministru prezidents,

bērnu, ģimenes un sabiedrības

integrācijas lietu ministrs                   V.Dombrovskis

 

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931

 


Likumprojekts

 

Grozījumi likumā "Par Ziemeļvidzemes biosfēras rezervātu"

 

Izdarīt likumā "Par Ziemeļvidzemes biosfēras rezervātu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 3.nr.; 2001, 13.nr.; 2003, 2.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Izslēgt 1.panta 4.punktu.

 

2. Izteikt 6.pantu šādā redakcijā:

 

"6.pants. Biosfēras rezervāta, kā arī vides aizsardzību regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izveidoto rezervāta teritorijā ietilpstošo īpaši aizsargājamo dabas teritoriju pārvaldi īsteno Biosfēras rezervāta administrācija."

 

3. Izslēgt 7.pantā vārdus "aizsardzības un reģionālās attīstības".

 

4. Izteikt 8.pantu šādā redakcijā:

 

"8.pants. Lai nodrošinātu teritorijas vides aizsardzības, sociālās un ekonomiskās attīstības jautājumu saskaņošanu, tiek izveidota Biosfēras rezervāta konsultatīvā padome. Biosfēras rezervāta konsultatīvās padomes personālsastāvu apstiprina vides ministrs. Padomes sastāvā ir:

1) pa vienam pārstāvim no katras vietējās pašvaldības, kuras teritorija ietilpst Biosfēras rezervātā, kā arī no Dabas aizsardzības pārvaldes, Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas, UNESCO programmas "Cilvēks un biosfēra" Latvijas nodaļas, Rīgas plānošanas reģiona, Vidzemes plānošanas reģiona, Vidzemes Augstskolas un Ziemeļvidzemes reģionālās lauksaimniecības pārvaldes;

2) pa diviem pārstāvjiem no Valsts meža dienesta un valsts akciju sabiedrības "Latvijas valsts meži";

3) trīs pārstāvji no biedrībām vai nodibinājumiem, kuru darbība saistīta ar teritorijas ilgtspējīgu apsaimniekošanu. Attiecīgās biedrības vai nodibinājumi tiek izvirzīti nevalstisko organizāciju forumā, ko reizi divos gados rīko Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta administrācija."

 

5. Aizstāt 14.panta otrajā teikumā vārdus "blīvi apdzīvotās vietas" ar vārdiem "ciemi".

 

6. Izslēgt 16.pantu.

 

7. Izslēgt 17.pantā vārdus "meža apsaimniekošanas plānus un".

 

8. Izslēgt 19.pantā vārdus "dabas aizsardzības plānā un".

 

9. Izslēgt pārejas noteikumu 1.punktu.

 

10. Papildināt pārejas noteikumus ar 5.punktu šādā redakcijā:

 

"5. Līdz 2009.gada 30.jūnijam Biosfēras rezervāta konsultatīvās padomes sastāvā ir rajonu pašvaldību pārstāvji, pēc 2009.gada 30.jūnija – vietējo pašvaldību pārstāvji."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vides ministrs

R.Vējonis


Likumprojekta „Grozījumi likumā

„Par Ziemeļvidzemes biosfēras rezervātu””

 anotācija

 

 I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu

  Ministru kabineta 2008.gada 7.jūlija sēdes protokola Nr.46 35.§ 2.punkts.

 

 2. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāts ir izveidots saskaņā ar 1997.gada 11.decembra likumu “Par Ziemeļvidzemes biosfēras rezervātu”. Likuma “Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām” 13. panta pirmā daļa nosaka, ka biosfēras rezervātus izveido Saeima ar attiecīgu likumu. Likums “Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām” nosaka, ka biosfēras rezervāti ir plašas teritorijas, kurās atrodas starptautiski nozīmīgas ainavas un ekosistēmas. Biosfēras rezervātu izveidošanas mērķis ir nodrošināt dabas daudzveidības saglabāšanu un veicināt ilgtspējīgu teritorijas sociālo un ekonomisko attīstību.

Šobrīd Latvijā šis ir vienīgais biosfēras rezervāts.

 3.  Normatīvā akta projekta būtība

 

 

  1. Likumprojekts izstrādāts, lai precizētu Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta administrācijas funkcijas attiecībā uz biosfēras rezervātā ietilpstošo īpaši aizsargājamo dabas teritoriju pārvaldi atbilstoši Ministru kabineta 2008.gada 7.jūlija sēdes protokola Nr.46 35.§ 2.punktam.

2.Likumprojektā tiek precizēti institūciju nosaukumi.

3. Likumprojekts paredz likumu papildināt ar Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta konsultatīvās padomes sastāvu, atbilstoši Saeimas Juridiskā biroja norādījumiem.

 4. Cita informācija

 

 

  Nav

 

 II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām

  Normatīvā akta projekts veicinās bioloģiski augstvērtīgu teritoriju pārvaldes pilnveidošanu.

 2. Ekonomiskā ietekme:

2.1. makroekonomiskā vide;

2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte;

2.3. cenas;

2.4. eksporta un importa apjoms;

2.5. konkurences apstākļi;

2.6. jauninājumi un pētījumi;

2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte

 

 

Nav attiecināms

 

Nav attiecināms

 

 

Nav attiecināms

Nav attiecināms

 

Nav attiecināms

 

Nav attiecināms

 

Nav attiecināms

 

 3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām

 

Nav attiecināms

 

 4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām

Nav attiecināms

 

 5. Sociālā ietekme:  

5.1. sociālās situācijas izmaiņas;

5.2. nodarbinātība

 

 

Nav attiecināms

 

Nav attiecināms

 

 6. Ietekme uz vidi:

6.1. dabas resursu lietošana;

6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē;

6.3. darbības radītie atkritumi;

6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana;

6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem;

6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām;

6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē

 

 

Normatīvā akta projekts veicinās bioloģiski augstvērtīgu teritoriju pārvaldes pilnveidošanu;

Likumprojekts šo jomu neskar;

 

 

Nav attiecināms

Nav attiecināms

 

Normatīvā akta projekts veicinās bioloģiski augstvērtīgu teritoriju pārvaldes pilnveidošanu;

 

Normatīvā akta projekts veicinās īpaši aizsargājamo dabas teritoriju pārvaldes pilnveidošanu;

 

Nav attiecināms

 

 7. Cita ietekme

  Nav

 

 III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

  

 (tūkst. latu)

 

 Rādītāji

2009

 Turpmākie trīs gadi

 

 2010

 2011

2012

 

 1

 2

 3

 4

 5

 

 1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos:

1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

1.2. speciālais budžets;

1.3. pašvaldību budžets

 

Nav attiecināms

 

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

 

 2. Izmaiņas budžeta izdevumos:

2.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

2.2. speciālais budžets;

2.3. pašvaldību budžets 

 

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

 

 3. Finansiālā ietekme:

3.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

3.2. speciālais budžets;

3.3. pašvaldību budžets 

 

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

 

 4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai 

 

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

 

 5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā)

 

Nav attiecināms

 

 

  Likum-projekts šo jomu neskar

  Likumprojekts šo jomu neskar

 6. Cita informācija 

 

  Nav

 

 

 IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt 

  Pēc likumprojekta apstiprināšanas jauni normatīvo akti nav jāgatavo.

 2. Cita informācija

  Nav

 

 V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

 1. Saistības pret Eiropas Savienību

Nav attiecināms

 2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām

Nav attiecināms

 3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem 

Nav attiecināms

 

 4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

 Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu

  Nav attiecināms

 

  

2.tabula

 Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu)

 Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.)

 Komentāri

 

  

  

 5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem

  Nav

 6. Cita informācija

Nav

 

 VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

 1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas

  Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas

 2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Nav

 3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti

Projekts ievietots Vides ministrijas mājas lapā.

 4. Konsultācijas ar ekspertiem

  Konsultācijas nav notikušas

 5. Cita informācija

  Nav

 

 VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

 Likumprojektā paredzēto normu īstenošanai netiek radītas jaunas valsts institūcijas.

 2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Sabiedrību par likumprojekta ieviešanu informēs vispārējā kārtībā. Pēc pieņemšanas Saeimā likumu publicēts oficiālajā laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā”, kā arī Vides ministrijas mājas lapā.

 3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīdam ir iespējas aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo, atbilstoši Latvijas Republikas normatīviem aktiem un Latvijai saistošajiem starptautiskajiem tiesību aktiem.

 4. Cita informācija

Nav

 

 

Vides ministrs                                                            R.Vējonis

Valsts sekretārs

Juridiskā dienesta vadītāja

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

G.Puķītis

A.Stašāne

V.Puriņš

I.Nagle

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23.02.2009 14:00

1008

I.Nagle, 67026424,

ivita.nagle@vidm.gov.lv

 

 

 

 

 

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE

___________________________________________________________

protokola izraksts

 

 

Rīgā

Nr.19

2009.gada 17.martā

 

 

4.§

 

Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par Ziemeļvidzemes biosfēras rezervātu""

     TA-3566

___________________________________________________________

(R.Vējonis, V.Dombrovskis)

 

     1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.

     Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.

     2. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir vides ministrs.

     

 

 

Ministru prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs

  

V.Dombrovskis

 

Valsts kancelejas direktore

  

G.Veismane

 

 

 

2009-MK-PROT-19-1703-#04.doc

1