Rīgā,
2009. gada 20. maijā
Nr.9/1- 2- 20- (9/09)
Latvijas Republikas
Saeimas Prezidijam
Ārlietu komisija lūdz iekļaut Saeimas sēdes darba kārtībā izskatīšanai trešajā lasījumā likumprojektu Grozījumi Starptautiskās palīdzības likumā ( Nr. 1137/ Lp) ( Dok.Nr. 3888).
Ārlietu komisija minēto likumprojektu trešajam lasījumam atbalstīja savā 2009. gada 20. maija sēdē. Priekšlikumi netika saņemti.
Pielikumā: Likumprojekts 3. lasījumam uz 5.lp.
Cieņā,
Andris Bērziņš
Ārlietu komisijas priekšsēdētājs
Iesniedz
Ārlietu komisija Grozījumi
Starptautiskās palīdzības likumā (
Nr.1137/Lp9) Likumprojekts
3. lasījumam
Spēkā
esošā likuma redakcija |
Otrā lasījuma redakcija |
Pr. nr. |
Priekšlikumi NAV saņemti |
komisijas atzinums |
Redakcija, kādā to trešajā lasījumā ierosina pieņemt Ārlietu komisija |
|
Izdarīt
Starptautiskās palīdzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2008, 12.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt
Starptautiskās palīdzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2008, 12.nr.) šādus grozījumus: |
|
1. Papildināt
1.pantu ar 16., 17. un 18.punktu šādā redakcijā: "16)
ārvalsts eksperts ārvalstnieks,
kurš nav algas nodokļa maksātājs Latvijas Republikā, bet kurš īsteno attīstības
sadarbības projektā paredzētās aktivitātes vai saņem mantisku vai nemantisku
labumu no projekta īstenošanas; 17) nacionālais eksperts Latvijas
Republikas iekšzemes nodokļu maksātājs (rezidents), kurš ir iedzīvotāju
ienākuma nodokļa maksātājs Latvijas Republikā un kurš īsteno attīstības
sadarbības projektā paredzētās aktivitātes un saņem mantisku vai nemantisku
labumu no projekta īstenošanas; 18) attīstības sadarbības projekta īstenošanā
iesaistītā persona projekta administratīvais personāls (projekta
vadītājs, projekta koordinators, grāmatvedis vai cita projekta administrēšanā
iesaistīta persona), nacionālais eksperts vai ārvalsts eksperts." |
|
|
|
1. Papildināt 1.pantu ar 16., 17. un 18.punktu šādā redakcijā: "16) ārvalsts eksperts
ārvalstnieks, kurš nav algas nodokļa maksātājs Latvijas Republikā, bet kurš
īsteno attīstības sadarbības projektā paredzētās aktivitātes vai saņem
mantisku vai nemantisku labumu no projekta īstenošanas; 17) nacionālais eksperts
Latvijas Republikas iekšzemes nodokļu maksātājs (rezidents), kurš ir
iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksātājs Latvijas Republikā un kurš īsteno
attīstības sadarbības projektā paredzētās aktivitātes un saņem mantisku vai
nemantisku labumu no projekta īstenošanas; 18) attīstības sadarbības projekta
īstenošanā iesaistītā persona projekta administratīvais personāls
(projekta vadītājs, projekta koordinators, grāmatvedis vai cita projekta
administrēšanā iesaistīta persona), nacionālais eksperts vai ārvalsts
eksperts." |
8.pants. Aģentūras funkcijas (4) Lēmumu aģentūras vārdā pieņem aģentūras direktors. Ārlietu ministrijas lēmumu var pārsūdzēt tiesā. Aģentūras lēmuma apstrīdēšana vai Ārlietu ministrijas pieņemtā lēmuma par apstrīdēto aģentūras lēmumu pārsūdzēšana neaptur tā izpildi. Lēmuma apstrīdēšana vai pārsūdzēšana neaptur tā darbību. |
2.8.
pantā: Papildināt
8. pantu ar (31) daļu šādā redakcijā: (31)
Ievērojot šā likuma 5. pantā noteiktos apstiprināšanas instrumentus un
attīstības sadarbības politikas plānā attiecīgajam gadam noteiktos mērķus,
aģentūra var izlietot finanšu līdzekļus jaunu apstiprināšanas instrumentu
īstenošanai vai palielināt finansējumu esošajiem apstiprināšanas
instrumentiem, ja: 1)
ir palikuši neizmantoti finanšu līdzekļi, kas bija paredzēti apstiprināšanas
instrumentu īstenošanai; 2)
ir finanšu līdzekļu atlikums pēc starptautiskās palīdzības aktivitātes īstenošanas; 3)
ir pieejami finanšu līdzekļi, kas aģentūrai piešķirti kā ziedojums vai
dāvinājums.; izteikt 8. panta ceturto daļu
šādā redakcijā: (4) Aģentūras lēmumus var apstrīdēt
Ārlietu ministrijā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Ārlietu
ministrijas lēmumu par apstrīdēto aģentūras lēmumu var pārsūdzēt
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Aģentūras lēmumu
apstrīdēšana un Ārlietu ministrijas lēmumu pārsūdzēšana neaptur šo lēmumu
darbību.; |
|
|
|
2. 8. pantā: papildināt
ar (31) daļu šādā redakcijā: (31)
Ievērojot šā likuma 5. pantā noteiktos apstiprināšanas instrumentus un
attīstības sadarbības politikas plānā attiecīgajam gadam noteiktos mērķus,
aģentūra var izlietot finanšu līdzekļus jaunu apstiprināšanas instrumentu
īstenošanai vai palielināt finansējumu esošajiem apstiprināšanas
instrumentiem, ja: 1)
ir palikuši neizmantoti finanšu līdzekļi, kas bija paredzēti apstiprināšanas
instrumentu īstenošanai; 2)
ir finanšu līdzekļu atlikums pēc starptautiskās palīdzības aktivitātes
īstenošanas; 3)
ir pieejami finanšu līdzekļi, kas aģentūrai piešķirti kā ziedojums vai
dāvinājums.; izteikt ceturto daļu
šādā redakcijā: (4) Aģentūras lēmumus var apstrīdēt Ārlietu ministrijā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Ārlietu ministrijas lēmumu par apstrīdēto aģentūras lēmumu var pārsūdzēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Aģentūras lēmumu apstrīdēšana un Ārlietu ministrijas lēmumu pārsūdzēšana neaptur šo lēmumu darbību. |
(5) Grantu var saņemt tiešās un pastarpinātās valsts pārvaldes iestādes, pašvaldības, biedrības, nodibinājumi un komersanti. Granta projektu konkursam saņēmējvalstī var pieteikties un grantu saņemt arī fiziskās personas, kuras ir attiecīgās saņēmējvalsts pilsoņi vai kurām ir pastāvīgās uzturēšanās atļauja saņēmējvalstī. |
3.9.
pantā: izteikt 9. panta piekto daļu
šādā redakcijā: (5)
Grantu var saņemt tiešās un pastarpinātās pārvaldes iestādes, atvasinātas
publiskas personas, citas valsts iestādes, kā arī biedrības, nodibinājumi,
komersanti, arodbiedrības un citi subjekti. Grantu nevar saņemt politiskās
partijas un to apvienības. Granta projektu konkursam saņēmējvalstī var
pieteikties un grantu saņemt arī fiziskās personas, kuras ir attiecīgās
saņēmējvalsts pilsoņi vai kurām ir pastāvīgās uzturēšanās atļauja
saņēmējvalstī.. papildināt
septīto daļu pēc vārdiem "Kārtību, kādā" ar vārdiem "sagatavo
un". |
|
|
|
3.9. pantā: izteikt piekto pantu šādā redakcijā: (5)
Grantu var saņemt tiešās un pastarpinātās pārvaldes iestādes, atvasinātas
publiskas personas, citas valsts iestādes, kā arī biedrības, nodibinājumi,
komersanti, arodbiedrības un citi subjekti. Grantu nevar saņemt politiskās
partijas un to apvienības. Granta projektu konkursam saņēmējvalstī var
pieteikties un grantu saņemt arī fiziskās personas, kuras ir attiecīgās
saņēmējvalsts pilsoņi vai kurām ir pastāvīgās uzturēšanās atļauja
saņēmējvalstī.; papildināt septīto daļu pēc vārdiem "Kārtību, kādā" ar vārdiem "sagatavo un". |
|
4. Papildināt
likumu ar 9.1 pantu šādā redakcijā: "9.1 pants. Informācijas
pieejamība granta projektu konkursā (1) Granta
projektu konkursā iesniegtie projektu iesniegumi ir ierobežotas pieejamības
informācija. (2) Informācija
par personām, kuras vērtējušas granta projektu konkursā iesniegtos projektu iesniegumus, ir
ierobežotas pieejamības informācija. (3) Par
vispārpieejamu informāciju uzskata šādu informāciju: 1) granta
saņēmējs (fiziskas personas vārds un uzvārds vai juridiskas personas
nosaukums un juridiskā adrese); 2) projekta
nosaukums; 3) piešķirtā
granta apjoms; 4) projekta īstenošanas vieta un laiks; 5) projekta ietvaros veicamo aktivitāšu
kopsavilkums; 6) projekta
ietvaros sasniegto rezultātu kopsavilkums. (4) Šā
panta trešajā daļā minētā informācija ir pieejama pēc tam, kad stājies spēkā
lēmums par granta piešķiršanu. (5) Līdz
spēkā stājas lēmums par granta piešķiršanu, informāciju par projekta
iesnieguma virzību ir tiesības saņemt tikai projekta iesniedzējam. (6) Projekta
iesniedzējam ir tiesības iepazīties ar projekta iesnieguma vērtēšanas
materiāliem tikai pēc tam, kad ir pieņemts lēmums par granta piešķiršanu." |
|
|
|
4. Papildināt
likumu ar 9.1 pantu šādā redakcijā: "9.1 pants. Informācijas
pieejamība granta projektu konkursā (1) Granta
projektu konkursā iesniegtie projektu iesniegumi ir ierobežotas pieejamības
informācija. (2) Informācija
par personām, kuras vērtējušas granta projektu konkursā iesniegtos projektu iesniegumus, ir
ierobežotas pieejamības informācija. (3) Par
vispārpieejamu informāciju uzskata šādu informāciju: 1) granta
saņēmējs (fiziskas personas vārds un uzvārds vai juridiskas personas
nosaukums un juridiskā adrese); 2) projekta
nosaukums; 3) piešķirtā
granta apjoms; 4) projekta īstenošanas vieta un laiks; 5) projekta ietvaros veicamo aktivitāšu
kopsavilkums; 6) projekta
ietvaros sasniegto rezultātu kopsavilkums. (4) Šā
panta trešajā daļā minētā informācija ir pieejama pēc tam, kad stājies spēkā
lēmums par granta piešķiršanu. (5) Līdz
spēkā stājas lēmums par granta piešķiršanu, informāciju par projekta
iesnieguma virzību ir tiesības saņemt tikai projekta iesniedzējam. (6) Projekta
iesniedzējam ir tiesības iepazīties ar projekta iesnieguma vērtēšanas
materiāliem tikai pēc tam, kad ir pieņemts lēmums par granta piešķiršanu." |
13.pants. Attīstības sadarbības projekta
īstenošanas kārtība un civilā eksperta sociālās garantijas (1)Attīstības
sadarbības projekta īstenotāja finansēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
5. Izteikt 13.panta nosaukumu un pirmo daļu šādā redakcijā: "13.pants. Attīstības sadarbības projekta īstenošanā iesaistītās
personas maksimālais atlīdzības, dienasnaudas un viesnīcas (naktsmītnes)
izdevumu apmērs un civilā eksperta sociālās garantijas (1) Attīstības sadarbības projekta īstenošanā iesaistītās personas maksimālo atlīdzības, dienasnaudas un viesnīcas (naktsmītnes) izdevumu apmēru nosaka Ministru kabinets." |
|
|
|
5. Izteikt 13.panta nosaukumu un pirmo daļu šādā redakcijā: "13.pants. Attīstības sadarbības projekta īstenošanā iesaistītās
personas maksimālais atlīdzības, dienasnaudas un viesnīcas (naktsmītnes)
izdevumu apmērs un civilā eksperta sociālās garantijas (1) Attīstības sadarbības projekta īstenošanā iesaistītās personas maksimālo atlīdzības, dienasnaudas un viesnīcas (naktsmītnes) izdevumu apmēru nosaka Ministru kabinets." |
Pārejas noteikumi 1. 2. |
Papildināt pārejas noteikumus ar 3. un 4. punktu šādā redakcijā: 3. Ministru kabinets līdz 2009. gada 1. novembrim izdod šā likuma 9. panta septītajā daļā paredzētos noteikumus, lai noteiktu kārtību, kādā sagatavo un izsludina granta projektu konkursus, īsteno konkursu vadību, izvērtē projektu iesniegumus un pieņem lēmumu par konkursu uzvarētājiem. Līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2009. gada 1. decembrim piemērojami Ministru kabineta 2008. gada 12. augusta noteikumi Nr. 659 Kārtība, kādā īsteno granta projektu konkursus, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. 4. Ministru kabinets līdz 2010. gada 1. jūlijam izdod šā likuma 13. panta pirmajā daļā paredzētos noteikumus, lai noteiktu attīstības sadarbības projekta īstenošanā iesaistītās personas maksimālo atlīdzības, dienasnaudas un viesnīcas (naktsmītnes) izdevumu apmēru. |
|
|
|
6.Papildināt pārejas noteikumus ar 3. un 4. punktu šādā redakcijā: 3. Ministru kabinets līdz 2009. gada 1. novembrim izdod šā likuma 9. panta septītajā daļā paredzētos noteikumus, lai noteiktu kārtību, kādā sagatavo un izsludina granta projektu konkursus, īsteno konkursu vadību, izvērtē projektu iesniegumus un pieņem lēmumu par konkursu uzvarētājiem. Līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2009. gada 1. decembrim piemērojami Ministru kabineta 2008. gada 12. augusta noteikumi Nr. 659 Kārtība, kādā īsteno granta projektu konkursus, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. 4. Ministru kabinets līdz 2010. gada 1. jūlijam izdod šā likuma 13. panta pirmajā daļā paredzētos noteikumus, lai noteiktu attīstības sadarbības projekta īstenošanā iesaistītās personas maksimālo atlīdzības, dienasnaudas un viesnīcas (naktsmītnes) izdevumu apmēru. |