Rīgā
06.03.2009. Nr.90/TA-131
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu
"Grozījums Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā". Likumprojektu
izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Krūmiņa 67075424, tatjana.krumina@vp.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija uz 5 lpp.
3.
Ministru kabineta 2009.gada 3.marta sēdes protokola
Nr.15 12.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums
Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā
Izdarīt Eiropas Parlamenta
vēlēšanu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004,
5.nr.; 2006, 10.nr.; 2008, 16.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 39.panta
trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Iesaiņotie vēlēšanu materiāli pārtraukuma
laikā atstājami divu vēlēšanu iecirkņa komisijas norīkotu personu uzraudzībā."
Iekšlietu ministrs
M.Segliņš
Grozījums Eiropas Parlamenta
vēlēšanu likumā
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts vajadzīgs |
|||||||||||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Nav attiecināms |
||||||||||
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Kopš 2004.gada 12.februāra ir spēkā Eiropas Parlamenta vēlēšanu likums, kas nosaka kārtību, kādā notiek Eiropas Parlamenta vēlēšanas Latvijas Republikā. Likuma 39.panta trešajā daļā ir noteikts, ka iesaiņotie vēlēšanu materiāli pārtraukuma laikā atstājami policijas vai Zemessardzes uzraudzībā. Ņemot vērā to, ka policijas uzdevumi saskaņā ar likumu Par policiju
ir garantēt personu un sabiedrības drošību, kā arī novērst noziedzīgus nodarījumus
un citus likumpārkāpumus, 2006.gada 9.martā pieņemts likums Grozījumi
Saeimas vēlēšanu likumā, tai skaitā paredzot izteikt 34.panta trešo daļu (Iesaiņotie
vēlēšanu materiāli pārtraukuma laikā atstājami policijas vai Zemessardzes
uzraudzībā) citā redakcijā, nosakot, ka iesaiņotie vēlēšanu materiāli
atstājami divu vēlēšanu iecirkņa komisijas norīkotu personu uzraudzībā.
Minētais likums pilnveidoja vēlēšanu norises kārtību, to demokratizējot, un
apliecināja, ka policijas klātbūtne iecirkņos nav nepieciešama. Lai nodrošinātu Latvijas Republikā spēkā esošo vēlēšanu likumu
vienveidīgu izpildi, kā arī ņemot vērā, ka 2009.gada jūnijā Latvijas
Republikā notiks Eiropas Parlamenta vēlēšanas, nepieciešams veikt attiecīgus
grozījumus arī Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā. |
||||||||||
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz izteikt Eiropas Parlamenta vēlēšanu likuma 39.panta trešo daļu citā redakcijā, paredzot, ka vēlēšanu materiāli pārtraukuma laikā tiek glabāti Centrālās vēlēšanu komisijas noteiktā kārtībā. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||
1. Vispārējā ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
||||||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstākā resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
||||||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
||||||||||
4. ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
||||||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
||||||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1.dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņošanu vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
||||||||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un
pašvaldību budžetiem |
|||||||||||
Rādītāji |
(tūkst. latu) |
||||||||||
2009. gads |
Turpmākie trīs gadi |
||||||||||
2010. |
2011. |
2012. |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus likumi un Ministru kabineta noteikumi nav jāizdod |
||||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||||||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Nav attiecināms |
|||||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas, jo likumprojekts neparedz ietekmi uz sabiedrības un sociālo partneru organizācijām. |
||||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde |
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta projekta normu izpildei netiek radītas jaunas valsts institūcijas, esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas. |
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par normatīvā akta ieviešanu tiks informēta ar publikāciju laikrakstā Latvijas Vēstnesis, izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī ievietojot to informācijas sistēmā NAIS un bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē www.likumi.lv. |
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts neierobežo indivīda tiesības. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
Iekšlietu
ministrs
M.Segliņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
J.Vonda |
23.02.2009 15:10
1002
T. Krūmiņa
67075424
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.15 |
2009.gada 3.martā |
12.§
Likumprojekts "Grozījums Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumā"
TA-131
___________________________________________________________
(M.Segliņš, I.Godmanis)
1.
Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
Valsts
kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2.
Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir iekšlietu
ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-15-0303-#12.doc