Rīgā
06.03.2009. Nr.90/TA-176
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Sodu reģistra likumā". Likumprojektu izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Stepanovs 67208539, andris.stepanovs@ic.iem.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 7 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 24.februāra sēdes protokola Nr.14 10.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums Sodu reģistra likumā
Izdarīt Sodu reģistra likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2005, 21.nr.; 2007, 12.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 18.panta otro
daļu šādā redakcijā:
"(2) No valsts nodevas samaksas par ziņu
saņemšanu no Reģistra ir atbrīvotas:
1) valsts un pašvaldību iestādes;
2) kredītiestādes un apdrošināšanas
komersanti, kuri veic dzīvības apdrošināšanu, ja ziņas tiek pieprasītas Noziedzīgi
iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likuma prasību
izpildei."
Likums stājas spēkā 2010.gada 1.janvārī.
Iekšlietu ministrs
M.Segliņš
Likumprojekta
Grozījums Sodu reģistra likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru
kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un
terorisma finansēšanas novēršanas likuma 41.panta pirmā daļa, 41.panta otrās
daļas 4.punkts un Pārejas noteikumu 6.punkts. |
|||||||||||
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Sodu reģistra likuma 18.pants nosaka, ka par izziņu saņemšanu no Sodu reģistra ir maksājama valsts nodeva, un ka no valsts nodevas samaksas ir atbrīvotas tikai valsts un pašvaldību iestādes. Savukārt Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likuma 41.panta pirmā daļa paredz, ka kredītiestādēm un apdrošināšanas komersantiem, kas veic dzīvības apdrošināšanu, ir tiesības pieprasīt un bez maksas saņemt no Sodu reģistra informāciju par darbinieka un personas, kura vēlas uzsākt darba tiesiskās attiecības ar kredītiestādi vai apdrošināšanas komersantu, sodāmību par izdarītajiem noziedzīgajiem nodarījumiem neatkarīgi no tā, vai sodāmība ir dzēsta vai noņemta. Minētā likuma 41.panta otrās daļas 4.punkts paredz, ka kredītiestādēm un apdrošināšanas komersantiem, kas veic dzīvības apdrošināšanu, ir tiesības pieprasīt un bez maksas saņemt ziņas arī par klienta, tā patieso labuma guvēju un pārstāvju, kā arī par personas, kura izteikusi vēlmi uzsākt darījuma attiecības ar kredītiestādi vai apdrošināšanas komersantu, tās patieso labuma guvēju un pārstāvju sodāmību par noziedzīgiem nodarījumiem tautsaimniecībā, kas nav dzēsta vai noņemta, veicot klienta noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas riska novērtējumu, kā arī gadījumos, kad tiek vērtēta nepieciešamība ziņot Kontroles dienestam par aizdomīgu darījumu vai atturēties no aizdomīga darījuma veikšanas. Taču saskaņā ar Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likuma Pārejas noteikumu 6.punktu informācija no Sodu reģistra bez maksas sniedzama, sākot ar 2010.gada 1.janvāri. Grozījumi Sodu reģistra likumā nepieciešami, lai precizētu Sodu reģistra likuma 18.panta redakciju atbilstoši Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likuma 41.panta pirmajā daļā, 41.panta otrās daļas 4.punktā un Pārejas noteikumu 6.punktā paredzētajam regulējumam. Šobrīd dati par
noziedzīgus nodarījumus izdarījušām personām tiek glabāti Sodu reģistra
manuālajā kartotēkā. Līdz manuālās kartotēkas digitalizācijas pabeigšanai,
Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas
likumā paredzētās ziņas tiks izsniegtas manuāli, iesaistot papildus cilvēku
resursus. Manuālās kartotēkā digitalizāciju ir plānots pabeigt līdz 2009.gada
beigām. Sākot ar 2010.gadu datu nodošana kredītiestādēm un finanšu iestādēm
tiks nodrošināta tiešsaistes režīmā. Sākot ar 2010.gadu, papildus finanšu
līdzekļi būs nepieciešami tikai Sodu reģistra programmatūras uzturēšanai, kā
arī serveru un licenču iegādei. |
|||||||||||
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz papildināt Sodu reģistra likumu ar jaunu normu, kas nosaka, ka arī kredītiestādēm un apdrošināšanas komersantiem, kas veic dzīvības apdrošināšanu, būs tiesības bez maksas saņemt ziņas no Sodu reģistra Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likumā paredzēto pienākumu izpildei. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
pārmaiņām |
Nav attiecināms |
|||||||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
|||||||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
|||||||||||
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|||||||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|||||||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|||||||||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
|||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
|
2009 |
20104 |
20114 |
20124 |
||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
0,6 |
0 |
0 |
0 |
||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
0,6 |
362,0 |
51,2 |
51,2 |
||||||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
0 |
362,0 |
-51,2 |
-51,2 |
||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
|||||||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā). Iekšlietu ministrija (Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs, budžeta apakšprogramma 02.02.00 Informācijas sistēmu uzturēšana un vadība) 2010.gadā kopā Ls 362000 tajā skaitā: - kapitālie izdevumi Ls 362000 2011.gadā kopā Ls 51220 tajā skaitā: - preces un pakalpojumi Ls 51220 5.1. Programmatūras papildinājumu izstrāde Sodu reģistra funkcionalitātes paplašināšanai, lai kredītiestādes un apdrošināšanas komersanti saņemtu ziņas atbilstoši Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likumā noteiktajam apjomam 2010.gadā - Ls 35 000. 5.2. Web aplikācijas servera klastera iegāde 2010gadā - Ls 24 000. 5.3. Sodu reģistra programmatūras un serveru uzturēšana 2011.gadā un turpmāk ik gadu 0,081 x Ls 590002 = Ls 4720 5.4. Serveru klastera operatīvās atmiņas, procesoru jaudas paplašināšana un papildus operētāju sistēmas SOLARIS licenču iegāde (2 gab. x 4 procesori + 2 gab. x 32Gb operatīvā atmiņa RAM+ SOLARIS Operētāju sistēmas licences) Ls 126000. 5.5. Operētāju sistēmas licenču uzturēšana un tehniskais atbalsts 2011.gadā un turpmāk ik gadu: 0,061 x Ls 1260002 = Ls 7560 5.6. Datu bāzes vadības sistēmas ORACLE papildus servera licences iegāde 2010.gadā: servera klastera 8 procesori x Ls 22125 = Ls 177000. 5.7. ORACLE servera licenču uzturēšana un tehniskais atbalsts 2011.gadā un turpmāk ik gadu: 0,221 x Ls 1770002 = Ls 38940 |
- - - |
59,0 126,0 177,0 |
4,7 7,6 38,9 |
4,7 7,6 38,9 |
||||||||
Paskaidrojošā informācija: 1 vidējā procentuālā daļa no iegādes izmaksām (IeM IC dati par pašreizējām uzturēšanas izmaksām esošajām sistēmām) 2 plānotā iegādes cena 3 līdz 31.12.2009. IeM IC izdevumi tiek segti no ieņēmumiem no sniegtajiem maksas pakalpojumiem no 2010.gada izdevumu segšanai nepieciešama dotācija no vispārējiem ieņēmumiem. |
|
|
|
|
||||||||
6. Cita informācija |
Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu
piešķiršanu Iekšlietu ministrijai (budžeta apakšprogrammai 02.02.00
Informācijas sistēmu uzturēšana un vadība) likumprojekta īstenošanai
2010.gadā un turpmākajos gados nepieciešams skatīt Ministru kabinetā
vienlaikus ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu vidēja termiņa
budžeta prioritāšu pieteikumiem kārtējā gada un turpmāko gadu valsts budžeta
likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā. |
|||||||||||
IV. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus
jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura
ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Nav attiecināms |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums
1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas
Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā
akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas
vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
||||||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav attiecināms |
|||||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Jautājumi saistībā ar paredzamajiem grozījumiem Sodu reģistra likumā ir apspriesti ar Latvijas Republikas Tiesībsargu un Datu valsts inspekciju Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likuma pieņemšanas gaitā. |
|||||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo
partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta,
iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs,
neatbalsta) |
Nav attiecināms |
|||||||||||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir
izmantoti |
Nav attiecināms |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Nav attiecināms |
|||||||||||
5. Cita informācija |
|
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un
pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Nav attiecināms |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Laikraksts Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēma (NAIS) un citi masu saziņas līdzekļi un sistēmas |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts
viņu ierobežo |
Nav attiecināms |
|||||||||||
4. Cita informācija |
|
|||||||||||
Iekšlietu
ministrs M.Segliņš
Valsts sekretārs
|
Juridiskā dienesta
vadītājs
|
Par kontroli
atbildīgā amatpersona
|
Atbildīgā
amatpersona
|
|
|
|
|
A.Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
J.Rītiņš |
00.00.0000 0:00
1446
A.Stepanovs
7208539, andris.stepanovs@ic.iem.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.14 |
2009.gada 24.februārī |
10.§
Likumprojekts "Grozījums Sodu reģistra likumā"
TA-176
___________________________________________________________
(M.Segliņš, B.Bāne, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
2. Iekšlietu ministrijai
steidzami precizēt likumprojekta anotāciju un iesniegt to Valsts kancelejā.
3. Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
4. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir iekšlietu ministrs.
5. Jautājumu par papildu
valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu Iekšlietu ministrijai likumprojekta
īstenošanai 2010.gadā un turpmākajos gados izskatīt Ministru kabinetā
vienlaikus ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu vidēja termiņa
budžeta prioritāšu pieteikumiem kārtējā gada un turpmāko gadu valsts budžeta
likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-14-2402-#10.doc
1