Rīgā
03.03.2009. Nr.90/TA-1135
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Finanšu ministrijas sagatavoto Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Publisko iepirkumu likumā". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Lapiņš 67326698, Artis.Lapins@iub.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 15 lpp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 17 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 10.februāra sēdes protokola Nr.11 40.§ izraksts uz 2 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Izdarīt Publisko iepirkumu
likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2006, 10.nr.
) šādus grozījumus:
1. 1.pantā:
papildināt pantu ar 4¹) punktu
šādā redakcijā:
4¹) iepirkuma identifikācijas numurs apzīmējums, kurā iekļauts
pasūtītāja nosaukuma saīsinājums (pirmie lielie burti), attiecīgais gads un
iepirkuma kārtas numurs pieaugošā secībā, kā arī nobeigumā iekļauts Eiropas
Savienības fonda nosaukuma saīsinājums (pirmie lielie burti), ja attiecīgais
iepirkums tiek veikts Eiropas Savienības fonda projekta ietvaros;;
izslēgt 7.punktā vārdus vai
cenu aptaujā;
izteikt 8.punktu šādā redakcijā:
8) kandidāts piegādātājs, kurš piedalās slēgtā konkursā, sarunu
procedūrā vai konkursa dialogā līdz piedāvājuma iesniegšanai;;
papildināt 13.punktu pēc vārda
piedāvājumu ar vārdiem vai informatīvo piedāvājumu;.
2. 3.pantā:
papildināt panta pirmo
daļu ar 4.¹punktu šādā redakcijā:
4.¹) aizņēmumu no
starptautiskām finanšu organizācijām, kuru dalībvalsts ir Latvija;;
izteikt pirmās daļas 7.punktu
šādā redakcijā:
7) tādas institūcijas
veiktajiem būvdarbiem vai piegādēm vai sniegtajiem pakalpojumiem, kura atrodas
pilnīgā pasūtītāja kontrolē un kura galvenokārt veic būvdarbus vai piegādes vai
sniedz pakalpojumus pasūtītājam;;
papildināt
pirmās daļas 8.punktu pēc vārdiem saskaņā ar ar vārdu ārējiem;
izteikt trešo daļu šādā
redakcijā:
(3) Šo likumu nepiemēro:
1)
ja Ministru kabinets saskaņā ar ārējiem normatīvajiem aktiem informācijai par
līgumu nosaka slepenības režīmu;
2)
ja līguma izpilde saistīta ar īpašiem valsts noslēpuma aizsardzības pasākumiem;
3) ja tā piemērošana varētu
radīt kaitējumu būtisku valsts interešu aizsardzībai. Par būtisku valsts
interešu aizsardzību katrā konkrētajā gadījumā lemj Ministru kabinets.
3. 5.pantā:
aizstāt skaitli un vārdu 70 000
latu ar skaitli un vārdu 90 000 latu;
izslēgt
ceturto punktu;
izteikt 5.punktu šādā redakcijā:
5) Latvijas Republikas
diplomātisko, konsulāro un citu pārstāvniecību, kā arī Nacionālo bruņoto spēku
vienību, kuras piedalās starptautiskajās operācijās un starptautiskajās
mācībās, iepirkumiem ārvalstīs.
4. 8.pantā:
izteikt
pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Ir šādas iepirkuma procedūras:
1)
atklāts konkurss;
2)
slēgts konkurss;
3)
sarunu procedūra;
4)
konkursa dialogs;
5)
metu konkurss;
izteikt
otro daļu šādā redakcijā:
(2) Šo likumu attiecina
uz iepirkuma procedūrām, ja publisku piegādes līgumu vai pakalpojumu līgumu
līgumcena ir vienāda ar 30 000 latu vai lielāka un publisku būvdarbu
līgumu līgumcena ir 200 000 latu vai lielāka. Slēdzot piegādes,
pakalpojumu vai būvdarbu līgumus, ja to paredzamā līgumcena ir mazāka par
minētajām līgumcenu robežām, bet vienāda ar 1000 latu vai lielāka, pasūtītājs
piemēro šā likuma 8.1 panta noteikumus.;
izslēgt trešo, ceturto, piekto un sesto daļu;
izteikt
septīto daļu šādā redakcijā:
(7) Ja līgumu slēdz par
šā likuma 2.pielikuma B daļā minētajiem pakalpojumiem, pasūtītājs var
nepiemērot šajā likumā noteiktās iepirkuma procedūras, izņemot šā likuma 17.,
27.pantā, 35.panta pirmajā daļā un 67.pantā paredzētās prasības. Pasūtītājs
pirms iepirkuma veikšanas publicē paziņojumu par veicamo iepirkumu periodiskā
izdevumā, kas iznāk ne retāk kā reizi trīs mēnešos, vai savā mājaslapā
internetā, norādot piedāvājumu iesniegšanas termiņu un vietu, kurā pieejamas
tehniskās specifikācijas.;
papildināt
pantu ar 7.¹daļu šādā redakcijā:
(7.¹) Pasūtītājs ir
tiesīgs nepublicēt šā panta septītajā daļā minēto paziņojumu par veicamo
iepirkumu, ja tas nav objektīvi
iespējams pasūtītājam neparedzamu ārkārtas apstākļu rezultātā vai ja tehnisku
vai māksliniecisku iemeslu dēļ vai tādu iemeslu dēļ, kuri saistīti ar izņēmuma
tiesību aizsardzību, līgumu var
izpildīt tikai konkrēts piegādātājs.;
izslēgt devīto un desmito daļu.
5. Papildināt likumu
ar 8.¹pantu šādā redakcijā:
8.¹pants. Pienākums publicēt informatīvus paziņojumus
(1) Ja iepirkuma paredzamā līgumcena
ir mazāka par šā likuma 8.panta otrajā daļā minētajām līgumcenām, bet vienāda
ar 1000 latu vai lielāka, pasūtītājs veic iepirkumu šajā pantā noteiktajā
kārtībā.
(2)
Pasūtītājs publicē informatīvu paziņojumu par plānoto līgumu Iepirkumu
uzraudzības biroja mājaslapā un nosaka piedāvājumu iesniegšanas termiņu, kurš
nav īsāks par piecpadsmit dienām no dienas, kad informatīvs paziņojums par
plānoto līgumu ir publicēts Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā internetā.
Ne vēlāk kā piecas dienas pēc tam, kad noslēgts līg
ums, pasūtītājs publicē
informatīvu paziņojumu par noslēgto līgumu Iepirkumu uzraudzības biroja
mājaslapā.
(3)
Pasūtītājs ir tiesīgs nepiemērot šā panta noteikumus, ja tiek slēgti šā likuma
3., 4. un 5.pantā minētie līgumi.
(4) Pasūtītājs ir tiesīgs
nepiemērot šā panta otrās daļas noteikumus attiecībā uz informatīva paziņojuma
par plānoto līgumu publicēšanu pirms iepirkuma veikšanas, ja līgums tiek slēgts
par šā likuma 2.pielikuma B daļā minētajiem pakalpojumiem vai iepirkums atbilst
šā likuma 63.panta pirmās daļas 3.punkta, otrās daļas 3. vai 4.punkta, trešās
daļas vai ceturtās daļas piemērošanas nosacījumiem.
(5)
Informatīvu
paziņojumu par plānoto līgumu un informatīvu paziņojumu par noslēgto līgumu
pasūtītājs sagatavo un publicē, izmantojot Iepirkumu uzraudzības biroja
mājaslapā pieejamus elektroniskus līdzekļus minēto paziņojumu sagatavošanai un
iesniegšanai.
(6) Šā panta otrajā daļā
minēto paziņojumu saturu un sagatavošanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
6. 9.pantā:
papildināt otrās daļas otro
teikumu pēc vārdiem līguma papildinājumus ar vārdiem kā arī godalgu un
maksājumu vērtību, ja pasūtītājs kandidātiem, pretendentiem, konkursa dialoga
dalībniekiem vai metu konkursa dalībniekiem paredz izmaksāt godalgas vai
maksājumus;
izteikt sestās daļas trešo
teikumu un septītās daļas trešo teikumu šādā redakcijā:
Tām daļām, kuru paredzamā
līgumcena ir mazāka par Ministru kabineta noteiktajām līgumcenu robežām,
pasūtītājs ir tiesīgs piemērot tādus iepirkuma procedūru nosacījumus vai veikt
iepirkumu, kas attiektos uz šo daļu paredzamo līgumcenu atbilstoši šā likuma
attiecīgi 8.pantam vai 8.1pantam, ja attiecīgo daļu kopējā paredzamā
līgumcena ir mazāka par 20 procentiem no visu daļu kopējās paredzamās
līgumcenas.
7. Aizstāt 11.panta piektajā daļā vārdu apliecināt ar
vārdu pierādīt.
8. Izslēgt 12.panta trešo daļu.
9. Aizstāt 25.panta ceturtajā daļā
vārdu nosūta ar vārdu iesniedz.
10. Izteikt 26.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
(1)
Ja pasūtītājs piemēro atklātu vai slēgtu konkursu, sarunu procedūru (izņemot šā
likuma 63.pantu) vai konkursa dialogu, tas publicē paziņojumu par līgumu.
11. 27.pantā:
aizstāt
pirmajā daļā vārdus nosūta publicēšanai ar vārdu publicē;
aizstāt otrās daļas pirmajā
teikumā vārdu nosūta ar vārdu publicē;
aizstāt otrās daļas trešajā
teikumā vārdu nosūtāmi ar vārdu publicējami;
izteikt trešo daļu šādā
redakcijā:
(3)
Ja līguma priekšmets ir šā likuma 2.pielikuma B daļā minēto pakalpojumu
sniegšana, pasūtītājs paziņojumā par iepirkuma procedūras rezultātiem norāda,
vai tas piekrīt pilnīga šā paziņojuma publicēšanai. Ja pasūtītājs nepiekrīt
pilnīga šā paziņojuma publicēšanai, Iepirkumu uzraudzības birojs publicē
pasūtītāja nosaukumu, līguma priekšmetu un šā paziņojuma publicēšanas datumu.
12. 28.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā
redakcijā:
Šā likuma 25.panta
pirmajā un ceturtajā daļā, 26.pantā, 27.panta pirmajā daļā, 75.pantā, 79.panta
sestajā daļā minēto paziņojumu saturu un sagatavošanas kārtību nosaka Ministru
kabinets. Ja šā likuma 25.panta pirmajā daļā minēto iepriekšējo informatīvo
paziņojumu pasūtītājs publicē pircēja profilā, tā veidlapas paraugu nosaka
Komisijas 2005.gada 7.septembra regula (EK) Nr.1564/2005, ar ko izveido
standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai iepirkuma procedūru ietvaros,
ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvu 2004/17/EK un 2004/18/EK, ja
minēto paziņojumu pasūtītājs publicē pircēja profilā.;
aizstāt otrās daļas
pirmajā teikumā vārdus nosūta Iepirkumu uzraudzības birojam publicēšanai ar
vārdiem sagatavo un iesniedz Iepirkumu uzraudzības birojam publicēšanai,
izmantojot Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā pieejamus elektroniskus
līdzekļus minēto paziņojumu sagatavošanai un iesniegšanai.
13. 29.pantā:
papildināt ceturto daļu pēc
vārdiem slēgtā konkursā ar vārdiem un konkursa dialogā;
papildināt
devīto daļu pēc vārdiem ja šāds iepriekšējais informatīvais paziņojums ar
vārdiem un skaitli vai paziņojums par pircēja profilu, kas iesniegts saskaņā
ar šā likuma 25.panta ceturto daļu;
aizstāt
10.daļā vārdus un sarunu procedūrai ar vārdiem sarunu procedūrai un konkursa
dialogam.
14. 30.pantā:
izteikt
panta nosaukumu šādā redakcijā:
30.pants. Iepirkuma procedūras dokumentu izsniegšana un papildu
informācijas sniegšana;
papildināt
pirmo daļu pēc vārda izsūta ar vārdiem vai izsniedz;
papildināt
pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Ja pasūtītājs sniedz
papildu informāciju, tas nosūta šo informāciju, norādot arī uzdoto jautājumu,
vienlaicīgi visiem piegādātājiem, kas saņēmuši iepirkuma procedūras dokumentus.
Ja pasūtītājs nodrošina brīvu un tiešu elektronisko pieeju iepirkuma procedūras
dokumentiem, tas vienlaicīgi ar papildu informācijas nosūtīšanu piegādātājam,
kas ir uzdevis jautājumu, ievieto šo informāciju, norādot arī uzdoto jautājumu,
mājaslapā internetā, kurā ir pieejami iepirkuma procedūras dokumenti.;
papildināt
pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:
(4) Ja pasūtītājs izdarījis
grozījumus iepirkuma procedūras dokumentos, tas nosūta informāciju par
grozījumiem visiem piegādātājiem, kas saņēmuši iepirkuma procedūras dokumentus.
Ja pasūtītājs nodrošina brīvu un tiešu elektronisko pieeju iepirkuma procedūras
dokumentiem, tas ievieto šo informāciju mājaslapā internetā, kurā ir pieejami
šie dokumenti. Pasūtītājs nosūta šo informāciju piegādātājiem vai attiecīgi
ievieto to mājaslapā internetā ne vēlāk par paziņojuma par līgumu nosūtīšanu
Iepirkumu uzraudzības birojam.
15. 31.pantā:
izteikt
panta nosaukumu šādā redakcijā:
31.pants.
Uzaicinājums iesniegt piedāvājumu, piedalīties konkursa dialogā vai sarunās;
izteikt
pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Sarunu procedūras gadījumā,
iepriekš publicējot paziņojumu par līgumu, kā arī slēgta konkursa un konkursa
dialoga gadījumā pasūtītājs rakstveidā vienlaikus uzaicina visus atlasītos
kandidātus iesniegt piedāvājumus, piedalīties konkursa dialogā vai sarunās.;
aizstāt
trešajā daļā vārdus vai piedalīties sarunās ar vārdiem piedalīties konkursa
dialogā vai sarunās;
papildināt
trešo daļu ar 3.¹punktu šādā redakcijā:
3¹) konkursa dialoga gadījumā
informāciju par konkursa dialoga uzsākšanas laiku un vietu, kā arī valodu vai
valodām, kuras paredzēts lietot;;
izteikt
trešās daļas 5.punktu šādā redakcijā:
5) ja nepieciešams, norāde uz jebkādiem papildu
dokumentiem, kas iesniedzami, lai pārbaudītu iesniegtos apliecinājumus saskaņā
ar šā likuma 37.pantu vai papildinātu minētajā pantā norādīto informāciju
saturošus dokumentus. Minētos papildu dokumentus pieprasa, ievērojot šā likuma
41. un 42.panta noteikumus;;
papildināt
trešās daļas 6.punktu pēc vārda secībā ar vārdiem ja tas nav noteikts
paziņojumā par līgumu;
papildināt
trešās daļas 7.punktu pēc vārda līguma ar vārdiem vai vispārīgās
vienošanās;
papildināt
pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:
(4) Ja tiek piemērots konkursa
dialogs, šā panta trešās daļas 2., 4 un 7.punktā minētā informācija par
piedāvājumu jāiekļauj nevis uzaicinājumā piedalīties konkursa dialogā, bet gan
uzaicinājumā iesniegt piedāvājumu, kuru nosūta 64.²panta astotajā daļā minētajā
gadījumā.
16. 35.pantā:
papildināt
pirmo daļu pēc vārda dokumentēšanu ar vārdiem un skaitļiem šā likuma 8.panta
septītajā un 7.¹ daļā minētā iepirkuma dokumentēšanu;
papildināt
ceturtās daļas 1.punktu pēc vārda numurs ar vārdiem iepirkuma procedūras
veids;
izteikt
ceturtās daļas 2.punktu šādā redakcijā:
2) datums, kad paziņojums par
līgumu un iepriekšējais informatīvais paziņojums publicēts Iepirkumu
uzraudzības biroja mājaslapā internetā;;
papildināt
ceturtās daļas 5.punktu pēc vārda termiņš ar vārdiem un skaitļiem kā arī
pamatojums termiņa saīsinājumam, ja pasūtītājs saīsina termiņu atbilstoši šā
likuma 29.panta astotajai, 10., 11. un 13.daļai.;
izteikt
ceturtās daļas 6.punktu šādā redakcijā:
6)
to piegādātāju nosaukumi, kuri ir pieteikušies uz kandidātu atlasi, to
pretendentu nosaukumi, kuri ir iesnieguši piedāvājumus, kā arī piedāvātās
cenas;;
papildināt
ceturto daļu ar 15.punktu šādā redakcijā:
15) ja piemēro konkursa dialogu
procedūras piemērošanas pamatojums saskaņā ar šā likuma 64.¹panta otro daļu.
17. 37.pantā:
izteikt
sestās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā:
Ja
tiek piemērota sarunu procedūra, iepriekš publicējot paziņojumu par līgumu,
slēgts konkurss vai konkursa dialogs, pasūtītājs var iepriekš paredzēt
kandidātu skaitu, kas tiks uzaicināti piedalīties sarunās, iesniegt
piedāvājumus vai piedalīties konkursa dialogā, ja vien pietiekams atbilstošu
kandidātu skaits ir pieejams.;
papildināt
septītās daļas otro teikumu aiz vārdiem par līgumu ar vārdiem vai konkursa
dialogs.
18. Papildināt 38.panta pirmo daļu pēc vārdiem izbeigt
iepirkuma procedūru ar vārdiem un skaitli un publicē paziņojumu par iepirkuma
procedūras rezultātiem saskaņā ar šā likuma 28.pantu, kā arī paziņo par
procedūras izbeigšanu visiem kandidātiem vai pretendentiem.
19. 39.pantā:
izteikt pirmās daļas 3.punktu šādā redakcijā:
3) kandidāts vai pretendents nav izpildījis saistības attiecībā uz nodokļu vai
valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām saskaņā ar Latvijas
normatīvajiem aktiem vai tās valsts normatīvajiem aktiem, kurā tas
reģistrēts;;
izteikt pirmās daļas 4.punktu
šādā redakcijā:
4) pamatojoties uz spēkā stājušos
tiesas spriedumu vai citas kompetentas institūcijas sniegtu atzinumu par
būtisku attiecīgo nozari regulējošo normatīvo aktu pārkāpumu, kā arī vides
aizsardzības, konkurences un darba tiesību būtisku pārkāpumu, tajā skaitā
personu nodarbināšanu bez rakstveida darba līguma noslēgšanas, ir konstatējis
kandidāta vai pretendenta profesionālās darbības pārkāpumus pēdējo 12 mēnešu
laikā no piedāvājuma vai pieteikuma iesniegšanas dienas;;
papildināt
ceturtās daļas 2.punktu pēc vārdiem valstī, kur ar vārdiem kandidāts vai un
pēc vārdiem apliecina, ka ar vārdiem kandidātam vai.
20. Izteikt 40.pantu šādā redakcijā:
40.pants. Atbilstība profesionālās darbības veikšanai
(1)
Pasūtītājs var pieprasīt pierādījumus tam, ka attiecīgais piegādātājs ir
reģistrēts, licencēts vai sertificēts atbilstoši attiecīgās valsts normatīvo
aktu prasībām.
(2)
Publisku pakalpojumu līgumu gadījumā, ciktāl piegādātājiem jābūt īpaši
pilnvarotiem vai jābūt kādas īpašas organizācijas biedriem, lai tie attiecīgajā
valstī varētu sniegt konkrēto pakalpojumu, pasūtītājs var prasīt pierādījumus
par šādu pilnvarojumu vai dalību.
21. Izslēgt 41.panta
otro daļu.
22. Aizstāt 42.panta ceturtajā daļā vārdu pretendentam
ar vārdu piegādātājam.
23. Aizstāt 44.pantā vārdu pretendents ar vārdu
piegādātājs.
24. 46.pantā:
aizstāt
pirmās daļas 1.punktā vārdus kā arī vidējo sociālo iemaksu apmērs uz vienu
nodarbināto ar vārdiem kuriem jābūt konkrēti izteiktiem un objektīvi
salīdzināmiem vai izvērtējamiem;
izteikt
otro daļu šādā redakcijā:
(2) Ja pasūtītājs
izvēlas saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu, tas paziņojumā par līgumu vai
iepirkuma procedūras dokumentos norāda visus vērtēšanas kritērijus to
nozīmīguma secībā, kritēriju īpatsvarus un to skaitliskās vērtības, kā arī
iepirkuma procedūras dokumentos norāda piedāvājumu izvēles algoritmu saskaņā ar
minētajiem kritērijiem un aprakstu, kā tiks vērtēts katrs no norādītajiem
vērtēšanas kritērijiem. Kritērijiem piešķirtās skaitliskās vērtības var norādīt
noteiktā diapazonā.
25. Izslēgt 49.pantu.
26. 50.pantā:
izslēgt
pirmās daļas otro teikumu Ja pasūtītājs izvēlas dinamisko iepirkumu sistēmu,
tas piemēro šā likuma 66.pantu.;
papildināt
pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Ja pasūtītājs izvēlas
piemērot atklātu konkursu, izveidojot dinamisko iepirkumu sistēmu, tas
nepiemēro šīs nodaļas noteikumus, bet piemēro 66.panta regulējumu.
27. 51.pantā:
izslēgt
pirmās daļas 1.punkta a apakšpunktā vārdus kurā iekļauts pasūtītāja pilns
nosaukums vai nosaukuma saīsinājums (pirmie lielie burti), attiecīgais gads un
kārtas numurs pieaugošā secībā;
papildināt
pirmās daļas 6.punktu pēc vārda līguma ar vārdiem vai vispārīgās
vienošanās.
28. Izteikt VII nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:
VII nodaļa. Sarunu procedūras un konkursa
dialoga piemērošana
29. Izslēgt 57., 58., 59. un 60.pantu.
30. 62.pantā:
aizstāt
pirmās daļas 1.punktā vārdus cenu aptaujā ar vārdiem konkursa dialogā;
izslēgt
pirmās daļas 2.punktā vārdus kā arī cenu aptaujā;
aizstāt
otrās daļas pirmajā teikumā vārdu pretendents ar vārdu kandidāts.
31. 63.pantā:
izslēgt pirmās daļas 1.punkta
pirmajā un otrajā teikumā vārdus vai cenu aptaujai;
izslēgt pirmās daļas 3. punktā
vārdus vai cenu aptauju;
aizstāt 63.panta otrās daļas
4.punktā vārdu kreditoriem ar vārdu administratoriem.
32. Papildināt likumu ar 64.¹pantu šādā redakcijā:
64.¹pants.Konkursa dialoga piemērošana
(1) Konkursa dialogs ir iepirkuma procedūra, kuru pasūtītājs ir tiesīgs piemērot, ja
iepirkuma līgums tiek slēgts publiskās un privātās partnerības ietvaros un tas
ir uzskatāms par sevišķi sarežģītu, un atklāta vai slēgta konkursa rezultātā
nebūtu iespējams noteikt uzvarētāju. Par konkursa dialoga piemērošanu katrā
konkrētajā gadījumā lemj Ministru kabinets.
(2)
Konkursa dialogā var pieprasīt tiesības piedalīties visi ieinteresētie
piegādātāji. Pasūtītājs apspriežas ar atlasītajiem kandidātiem ar mērķi
izstrādāt vienu vai vairākus pasūtītāja prasībām atbilstošus alternatīvus
risinājumus, uz kuru pamata atlasītos kandidātus uzaicina iesniegt
piedāvājumus.
(3)
Līgumu uzskata par sevišķi sarežģītu šā panta pirmās daļas izpratnē, ja
izpildās vismaz viens no šādiem kritērijiem:
1)
pasūtītājam nav objektīvi iespējams sagatavot tā prasībām atbilstošas tehniskās
specifikācijas saskaņā ar šā likuma 17.panta ceturtās daļas 2., 3. un 4.punktu
un tas nevar izvēlēties atbilstošāko piedāvājumu atklātā vai slēgtā konkursā;
2)
pasūtītājam nav objektīvi iespējams noteikt projekta juridisko vai finansiālo
risinājumu.
33. Papildināt likumu ar 64.²pantu šādā redakcijā:
64.²pants.Konkursa dialoga norise
(1) Ja
pasūtītājs piemēro konkursa dialogu, par piedāvājuma izvēles kritēriju tas
nosaka saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu.
(2)
Pasūtītājs publicē paziņojumu par līgumu saskaņā ar šā likuma 28.pantu. Pasūtītājs norāda savas
vajadzības un prasības paziņojumā par līgumu vai iepirkuma procedūras
dokumentos.
(3)
Pasūtītājs pēc pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām atlasa kandidātus saskaņā
ar šā likuma 37. 45.pantu.
Pasūtītājs ar atlasītajiem kandidātiem, kurus uzaicina piedalīties konkursa
dialogā atbilstoši šā likuma 31.pantam, dialoga laikā ir tiesīgs apspriest
visus ar līgumu saistītos aspektus.
(4)
Dialoga laikā pasūtītājs nodrošina vienlīdzīgu attieksmi pret visiem
kandidātiem. Pasūtītājs nevienam kandidātam nerada labvēlīgākus apstākļus.
(5)
Pasūtītājs bez kandidātu piekrišanas neatklāj citiem kandidātiem to piedāvātos
risinājumus un citu informāciju, kas ir komercnoslēpums vai cita ierobežotas
pieejamības informācija.
(6)
Pasūtītājs ir tiesīgs paredzēt, ka dialogs noritēs vairākos secīgos posmos ar
nolūku samazināt dialogā apspriežamo risinājumu skaitu, piemērojot paziņojumā
par līgumu vai iepirkuma procedūras dokumentos noteiktos vērtēšanas kritērijus.
Ja pasūtītājs izvēlas procedūras norisi posmos, informāciju par to norāda
paziņojumā par līgumu vai iepirkuma procedūras dokumentos.
(7)
Pasūtītājs turpina dialogu līdz brīdim, kamēr tiek izstrādāts tāds risinājums
vai risinājumi, ja nepieciešams, tos salīdzinot, kas atbilst pasūtītāja
noteiktajām vajadzībām.
(8)
Pasūtītājs slēdz dialogu un informē par to kandidātus, nosūtot tiem
uzaicinājumu iesniegt piedāvājumu, pamatojoties uz risinājumu vai risinājumiem,
kas tika izstrādāti un precizēti dialoga laikā. Pasūtītājs norāda uzaicinājumā,
ka piedāvājumam jāsatur visi projekta izpildei nepieciešamie elementi, kas
iekļauti izstrādātajā risinājumā.
(9)
Pasūtītājs vienojas ar visiem kandidātiem par piedāvājumu iesniegšanas termiņu,
ko nosaka uzaicinājumā, bet, ja nevar vienoties, šo termiņu nosaka ne īsāku par
30 dienām.
(10)
Pretendents ir tiesīgs piedāvājumu paskaidrot, precizēt un galēji saskaņot pēc
pasūtītāja pieprasījuma. Tomēr šāda paskaidrošana, precizēšana, saskaņošana un
papildu informācijas sniegšana nedrīkst radīt izmaiņas galvenajos piedāvājuma
vai uzaicinājuma iesniegt piedāvājumu elementos, tādējādi ierobežojot konkurenci
un veicinot diskrimināciju.
(11)
Pasūtītājs izvērtē saņemtos piedāvājumus, pamatojoties uz paziņojumā par līgumu vai iepirkuma procedūras dokumentos
noteiktajiem vērtēšanas kritērijiem, un izvēlas saimnieciski visizdevīgāko
piedāvājumu.
(12)
Pasūtītājs ir tiesīgs noteikt konkursa dialoga dalībniekiem godalgas un
maksājumus par dalību konkursa dialogā.
34.
Izteikt 65.panta otro daļu
šādā redakcijā:
(2)
Vispārīgās vienošanās ietvaros līgumus slēdz saskaņā ar šā panta piektās,
sestās un septītās daļas noteikumiem. Šīs procedūras attiecas vienīgi uz tiem
pasūtītājiem un piegādātājiem, kuri kā dalībnieki noteikti vispārīgās
vienošanās noteikumos tās noslēgšanas dienā. Par vispārīgās vienošanās
dalībniekiem nosaka vienīgi tos pasūtītājus, kas norādīti paziņojumā par līgumu
vai iepirkuma procedūras dokumentos.
35. Izslēgt 66.panta devīto daļu.
36. 67.pantā:
izteikt
trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Publisku pakalpojumu
līgumu un publisku piegāžu līgumu slēdz uz laiku, ne ilgāku par pieciem gadiem.
Minētais ierobežojums neattiecas uz iepirkuma līgumiem publiskās un privātās
partnerības gadījumos.;
papildināt ceturto daļu pēc vārda
līgumu ar vārdiem vai vispārīgo vienošanos un izslēgt ceturtajā daļā
skaitli 2.
37. Aizstāt 71.panta pirmajā daļā skaitli
un vārdus 10 000 latu vai lielāka ar skaitli un vārdiem 30 000 latu vai
lielāka.
38. 74.pantā:
papildināt otrās daļas 1.punkta c
apakšpunktu pēc vārda kārtību ar vārdiem un skaitļiem ievērojot šā likuma
76. un 77.panta regulējumu;
izslēgt otrās daļas 1.punkta a apakšpunktā
vārdus kurā iekļauts pasūtītāja pilns nosaukums vai nosaukuma saīsinājums
(pirmie lielie burti), attiecīgais gads un kārtas numurs pieaugošā secībā.
39. 77.pantā:
izslēgt
trešās daļas otrajā teikumā vārdus un devīzi;
papildināt
ceturto daļu ar teikumu šādā redakcijā:
Ja uz iesniegtajām slēgtajām aploksnēm ir
konstatējami šādi marķējumi, tās neatvērtas atdod atpakaļ iesniedzējam.
40. Papildināt 78.panta otro daļu ar teikumu šādā
redakcijā:
Ja
žūrijas komisija konstatē uz meta vai tam pievienotajiem materiāliem
marķējumus, kas jebkādā veidā varētu identificēt dalībnieku, tā izslēdz metu no
turpmākās vērtēšanas, norādot par to žūrijas komisijas atzinumā.
41. Aizstāt 79.panta sestajā daļā vārdus triju darbdienu
laikā pēc lēmuma pieņemšanas ar vārdiem un skaitli 48 dienu laikā pēc devīžu
atšifrējumu atvēršanas sanāksmes.
42. Aizstāt 82.panta pirmās daļas
trešajā teikumā vārdu pieaicina ar vārdiem var pieaicināt.
43. 83.pantā:
izteikt
otro daļu šādā redakcijā:
(2) Iesniegumu par šā panta
pirmajā daļā minētajiem iespējamiem pārkāpumiem var iesniegt līdz iepirkuma
līguma noslēgšanai, izņemot šā panta ceturtajā daļā minētos gadījumus. Pēc
iepirkuma līguma noslēgšanas iesnieguma iesniedzējs pasūtītāja pieņemtos
lēmumus var pārsūdzēt tiesā likumā noteiktajā kārtībā. Iesniegumu par metu
konkursa norisi un par iepirkuma procedūras pārtraukšanu vai izbeigšanu var
iesniegt 10 dienu laikā pēc paziņojuma par metu konkursa rezultātiem vai pēc
paziņojuma par iepirkuma procedūras rezultātiem publicēšanas.;
izteikt
ceturto daļu šādā redakcijā:
(4) Iesniegumu par
atklāta konkursa nolikumā un paziņojumā par līgumu un slēgta konkursa
uzaicinājumā iekļautajām prasībām iesniedz pasūtītājam ne vēlāk kā četras darbdienas
pirms piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām. Iesniegumu par slēgta konkursa
kandidātu atlases nolikumā un paziņojumā par līgumu, kā arī sarunu procedūras,
iepriekš publicējot paziņojumu par līgumu, un konkursa dialoga iepirkuma
procedūras dokumentos un paziņojumā par līgumu iekļautajām prasībām iesniedz
pasūtītājam ne vēlāk kā četras darbdienas pirms pieteikumu iesniegšanas termiņa
beigām. Ja pasūtītājs divu darbdienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas nav
novērsis iesniegumā norādītos pārkāpumus vai nav sniedzis rakstveida atbildi
iesnieguma iesniedzējam, iesnieguma iesniedzējs attiecīgi līdz piedāvājumu vai
pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām var iesniegt iesniegumu Iepirkumu
uzraudzības birojam.
44. Papildināt likumu
ar 83.¹pantu šādā redakcijā:
83.¹pants.Iesnieguma nodrošinājums
(1) Par iesnieguma iesniegšanu
Iepirkumu uzraudzības birojā iesnieguma iesniedzējs maksā iesnieguma
nodrošinājumu. Iesnieguma nodrošinājumu nemaksā, ja iesniegums Iepirkumu
uzraudzības birojā iesniegts par iepirkuma procedūras pārtraukšanas pamatotību
vai šā likuma 83.panta ceturtajā daļā minētajos gadījumos.
(2) Iesnieguma nodrošinājuma
samaksas pilnā apmērā apliecinošs dokuments iesniedzams Iepirkumu uzraudzības
birojā vienlaicīgi ar iesniegumu.
(3)
Iesnieguma nodrošinājums tiek atmaksāts iesnieguma iesniedzējam, ja:
a) iesnieguma iesniedzējs
atbilstoši šā likuma 83.panta astotajai daļai ir rakstveidā atsaucis savu
iesniegumu;
b) pasūtītājs līdz iesnieguma
saņemšanai ir noslēdzis iepirkuma līgumu;
c) Iepirkumu uzraudzības birojs nav pieņēmis
iesniegumu izskatīšanai;
d) Iesniegumu izskatīšanas
komisija ir atzinusi iesniegumu par pamatotu vai daļēji pamatotu.
(4) Iesnieguma nodrošinājuma
apmēru, kas izteikts kā fiksēta naudas summa atkarībā no iepirkuma līgumcenas
attiecīgajā iepirkuma daļā un piemērojamās iepirkuma procedūras, kā arī tā
samaksas un atmaksas kārtību nosaka Ministru kabinets.
45. 84.pantā:
izteikt
sestās daļas trešo teikumu šādā redakcijā:
Komisija
pieņem lēmumu un triju darbdienu laikā nosūta to iesnieguma iesniedzējam,
pasūtītājam, kā arī citiem dalībniekiem, kas ir piedalījušies iesnieguma
izskatīšanas sēdē.;
izslēgt
septītajā daļā vārdus papildus administratīvā akta sastāvdaļām;
izslēgt devīto daļu.
46. Izslēgt 86.pantā vārdus par veiktajām
iepirkuma procedūrām.
47. 87.pantā:
izteikt
pirmās daļas 1.punktu šādā redakcijā:
1)
saskaņā ar šo likumu noslēgto līgumu skaitu un summu, par kādu līgumi noslēgti,
ja paredzamā līgumcena:
a) publiskiem būvdarbu līgumiem ir mazāka par
Ministru kabineta noteiktajām līgumcenu robežām,
b) publiskiem būvdarbu, piegādes un
pakalpojumu līgumiem ir vienāda ar Ministru kabineta noteiktajām līgumcenu
robežām vai lielāka;;
izteikt pirmās daļas 3.punktu šādā redakcijā:
3) to noslēgto publisko būvdarbu, piegādes un
pakalpojumu līgumu kopējo summu, kuru līgumcenu robežas vienādas ar šā likuma
8.1pantā minētajām vai zemākas;;
izslēgt pirmās daļas 4.punktu;
papildināt pirmās daļas 5.punktu pēc vārdiem
septīto daļu ar vārdiem un skaitli un 7.¹daļu.
48. Pārejas noteikumos:
izteikt
3.punktu šādā redakcijā:
3.
Ministru kabinets līdz 2009.gada 1.jūnijam izdod šā likuma 8.1panta
sestajā daļā, 10.pantā, 28.panta pirmās daļas pirmajā teikumā un 83.1panta
ceturtajā daļā minētos noteikumus.;
izslēgt 4.punktā skaitli un vārdus un
66.panta devītajā daļā;
papildināt
pārejas noteikumus ar 9.punktu šādā redakcijā:
9. Grozījumi šā likuma 67.panta trešajā daļā
attiecībā uz tās izteikšanu jaunā redakcijā stājas spēkā pēc likuma, kas regulē
publisko un privāto partnerību, spēkā stāšanās.
Likums stājas spēkā ar 2009.gada 1.jūniju.
Finanšu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.Slakteris |
M.Bičevskis |
M.Brencis |
M.Radeiko |
A.Tiknuss |
19.02.2009 14:49
3563
A.Lapiņš
67326698,
Artis.Lapins@iub.gov.lv
Grozījumi Publisko iepirkumu likumā
I. Kādēļ normatīvais akts
ir vajadzīgs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta
iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros
dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Nav attiecināms |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Publisko iepirkumu jomu Latvijā regulē Publisko iepirkumu likums, kas pārņem Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 31.marta direktīvu 2004/18/EK par to, kā koordinēt būvdarbu valsts līgumu, piegādes valsts līgumu un pakalpojumu valsts līgumu slēgšanas tiesību piešķiršanas procedūru (turpmāk Direktīva 2004/18/EK). Publisko iepirkumu likums ir spēkā ar 2006.gada 1.maiju. Šajā periodā ir konstatētas dažāda veida nepilnības regulējumā, kuras nepieciešams novērst ar likumprojekta Grozījumi Publisko iepirkumu likumā (turpmāk likumprojekts) izstrādāšanu. Atsevišķus grozījumus paredzēts izdarīt, pamatojoties un Eiropas Kopienu tiesas spriedumos noteikto, kā rezultātā tika konstatētas Publisko iepirkumu likumā pretrunas ar Eiropas Savienības tiesisko regulējumu. Publisko iepirkumu likums, pārņemot Direktīvu 2004/18/EK, ir ieviesis visas obligātās iepirkuma procedūras atklātu, slēgtu konkursu, sarunu procedūru un metu konkursu, izņemot konkursa dialogu, kas ir paredzēta kā alternatīva procedūra ieviešanai nacionālajos normatīvajos aktos. Publisko iepirkumu likums ir piemērojams,
ja paredzamā līgumcena ir sākot no 10 000 latu, turklāt tiek paredzēts
regulējums arī iepirkumiem, kuru vērtība sasniedz 1000 latus. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Likumprojekta galvenais uzdevums ir ieviest nacionālajos normatīvajos aktos vienu no iepirkuma procedūras veidiem konkursa dialogu. Direktīva 2004/18/EK paredz Eiropas Savienības dalībvalstīm izvēles iespēju attiecībā uz konkursa dialoga ieviešanu. Konkursa dialogs ir iepirkuma procedūra, kuras mērķis ir izstrādāt vienu vai vairākus prasībām atbilstošus alternatīvus risinājumus (ar pašu piegādātāju palīdzību, kas ir galvenā atšķirība no pārējiem iepirkuma procedūru veidiem), uz kuru pamata atlasītos kandidātus uzaicina iesniegt piedāvājumus. Pasūtītājs ir tiesīgs piemērot konkursa dialogu vienīgi noteiktos izņēmuma gadījumos. Nosacījumi konkursa dialoga piemērošanai interpretējami atbilstoši Eiropas Komisijas 2005.gada 5.oktobra skaidrojuma par konkursa dialogu CC/2005/04_rev 1 EN 2.punktā sniegtajām norādēm. Tā kā konkursa dialoga piemērošanas nosacījumi ir pārņemti no Direktīvas 2004/18/EK un tos nav iespējams normatīvā akta ietvaros detalizēt, nesašaurinot vai nepaplašinot to saturu, likumprojektā konkursa dialoga piemērošanas kontroles nodrošināšanas nolūkā ir paredzēts, ka par konkursa dialoga piemērošanu katrā konkrētajā gadījumā lemj Ministru kabinets. Tā kā konkursa dialogs būs piemērojams tādu līgumu gadījumā, ar kuriem izveido publisko un privāto partnerību, bet ar publiskās un privātās partnerības izveidošanu saistītos jautājumus paredzēts regulēt Publiskās un privātās partnerības likumā, kuru šobrīd izstrādā ar Ministru prezidenta 2008.gada 22.februāra rīkojumu Nr.90 Par darba grupu izveidota darba grupa, jautājumus par konkursa dialoga piemērošanas uzraudzību ir paredzēts regulēt minētajā likumā. Iemesli, kāpēc Latvijā sākotnēji ar Publisko iepirkumu likumu netika ieviests konkursa dialogs, galvenokārt tika pamatoti ar šīs procedūras iespējami nepareizu piemērošanu un attiecīgi korupcijas risku. Taču aktuāls kļuva jautājums par iespējām bez šādas procedūras esamības noslēgt tādus iepirkuma līgumus, ar kuriem tiek izveidota publiskā un privātā partnerība, jo pārējie iepirkuma procedūru veidi nav pietiekami elastīgi. Attiecīgi likumprojektā tiek ieviests konkursa dialogs atbilstoši Direktīvas 2004/18/EK prasībām. Likumprojektu bija nepieciešams izstrādāt arī tādēļ, lai izslēgtu normas, kas ir pretrunā ar Eiropas Savienības tiesību regulējumu un galvenokārt ar Eiropas Kopienu tiesas spriedumos pausto tiesību normu interpretāciju. Tā, piemēram, tiek izslēgtas normas, kas kā vienu no vērtēšanas kritērijiem nosaka vidējās darba devēja sociālās iemaksas apmēru. Direktīva 2004/18/EK skaidri norāda, ka vērtēšanas kritēriji var būt vienīgi tie, kas ir saistīti ar līguma priekšmetu, savukārt Eiropas Kopienu tiesas spriedumi (Concordia Bus (C 513/99); Wienstrom (C 448/01)) sniedz sīkāku skaidrojumu par saistību ar līguma priekšmetu. No minētā regulējuma ir nepārprotami secināms, ka pašlaik Publisko iepirkumu likumā ietvertais regulējums neatbilst Eiropas Savienības tiesībām, jo, pirmkārt, vidējo sociālo iemaksu apmērs uz vienu nodarbināto nav saistīts ar iepirkuma priekšmetu, bet piegādātāju, otrkārt, piedāvājumu izvēles kritērijiem ir jābūt noteiktiem tā, lai piedāvājumi būtu objektīvi izvērtējami. Ar iepriekš minēto ir saistīta piedāvājuma izvēle līdzvērtīgu piedāvājumu gadījumā, proti, vērtējot piedāvājumus, nav pamata izvērtēt pretendenta veikto vidējo darba devēja sociālo iemaksu apmēru uz vienu nodarbināto, jo minētais faktors nav saistīts ar pretendenta piedāvājumu. Līdz ar to Publisko iepirkumu likuma 49.pants ir svītrojams, tādējādi imperatīvi nenosakot izvērtējamos faktorus, bet dodot pasūtītājam iespēju pieņemt lēmumu (satura izvēles administratīvais akts) par piedāvājuma izvēli, ņemot vērā būtiskus piedāvājuma nosacījumus, kas katrā konkrētajā gadījumā var būt atšķirīgi. Atbilstoši Eiropas Kopienu tiesas spriedumam lietā Carbotermo and Consorzio Alisei (C-340/04) tiek precizēts regulējums attiecībā uz pasūtītāju tiesībām noteiktos gadījumos, nerīkojot iepirkuma procedūras, noslēgt līgumus ar tādām institūcijām, kas izveidotas pasūtītāja funkciju nodrošināšanai, atrodas pilnīgā pasūtītāja kontrolē vai pakļautībā un galvenokārt veic būvdarbus vai piegādes vai sniedz pakalpojumus pasūtītājam. Esošais regulējums nav atbilstošs, jo Eiropas Kopienu tiesa ir norādījusi, ka izvērtējot, vai būvdarbi un piegādes tiek veiktas vai pakalpojumi galvenokārt tiek sniegti pasūtītājam, ir jāņem vērā visi apstākļi gan kvantitatīvie, gan kvalitatīvie, nevis tikai to apjoms naudas izteiksmē. Ņemot vērā, ka nav samērīgi liegt personai piedalīties iepirkuma procedūrās brīdī, kad tā vairs nav uzskatāma par administratīvi sodītu (ir pagājuši 12 mēneši no administratīvā soda piemērošanas brīža), ir grozāms Publisko iepirkumu likuma 39.panta pirmās daļas 4.punkts, no trīs gadiem uz 12 mēnešiem saīsinot termiņu, kura laikā kandidāts vai pretendents ir izslēdzams no dalības iepirkuma procedūrā dēļ pieļautajiem profesionālās darbības pārkāpumiem. Bez tam atšķirībā no gadījuma, kad nav samaksāti nodokļi vai valsts sociālās apdrošināšanas obligāts iemaksas, kā rezultātā piegādātājs tiek izslēgts no dalības konkrētajā iepirkuma procedūrā, neliedzot piedalīties nākamajās iepirkuma procedūrās, ja parāds tiek samaksāts, šajā gadījumā, ja netiktu veiktas izmaiņas, pretendents tiktu izslēgts no iepirkumiem trīs gadus, kas komercdarbībā ir salīdzinoši ilgs laika periods. Izslēgšanas nosacījumu mērķis var būt sodīt komersantu par pieļautajiem normatīvo aktu pārkāpumiem, tomēr šiem nosacījumiem nevar būt mērķis komersantam vispār liegt iespēju gūt ienākumus no publiskā sektora, tādējādi panākot komersanta darbības izbeigšanu un mazinot konkurenci tirgū. Līdz šim Publisko iepirkumu likums paredzēja stingri regulētu iepirkuma procedūru piemērošanu, ja iepirkuma paredzamā līgumcena bija 10 000 latu vai lielāka, kā arī daļēji deklaratīvi noteica pasūtītāja rīcību gadījumos, kad paredzamā līgumcena bija mazāka par 10 000 latu, bet lielāka par 1000 latu. Izvērtējot iespējamos risinājumus attiecībā uz stingri regulēto iepirkuma procedūru līgumcenu robežvērtību izmaiņām, notika diskusijas ar sociālajiem partneriem Latvijas Darba devēju konfederāciju un Latvijas Brīvo arodbiedrību savienību. Minētās organizācijas konceptuāli atbalstīja priekšlikumu paaugstināt esošos līgumcenu sliekšņus. Uz līgumcenu sliekšņu paaugstināšanu arī uzstāja Latvijas Pašvaldību savienība. Likumprojekta izstrādē ir ņemta vērā arī citu Eiropas Savienības dalībvalstu prakse, nosakot publisko iepirkumu līgumcenu sliekšņus. Piemēram, Igaunijā nacionālais slieksnis, no kura piemērojamas detalizēti regulētās iepirkuma procedūras piegādes un pakalpojumu līgumu gadījumā ir aptuveni 28 000 latu, bet būvdarbu līguma gadījumā tas ir aptuveni 175 700 latu. Lietuvā attiecībā uz iepirkumiem, kuru vērtība ir mazāka par Eiropas Savienības noteiktajām iepirkumu līgumcenu robežvērtībām, galvenokārt ir noteikti principi, kuru ievērošana ir jānodrošina pasūtītājiem. Ja piegādes un pakalpojumu līgumu vērtība ir aptuveni 20 000 latu, bet būvdarbu līgumu vērtība ir aptuveni 100 000 latu, iepirkumi ir veicami atbilstoši pašu pasūtītāju iekšējā tiesību aktā noteiktajām procedūrām. Ņemot vērā šī brīža ekonomisko situāciju valstī un nepieciešamību uzlabot valsts pārvaldes darbības efektivitāti, samazinot administratīvos izdevumus, tajā pašā laikā nodrošinot atklātību un saprātīgu finansējuma izlietojumu, tika secināts, ka nepieciešams pārskatīt nacionālos publisko iepirkumu līgumcenu sliekšņus (robežvērtības, no kurām piemērojamas likumā stingri regulētās iepirkuma procedūras), kā arī iepirkumu veikšanas kārtību gadījumos, kad iepirkuma līgumcena ir mazāka par iepriekš minētajiem sliekšņiem. Lai sabalansētu atklātības un vienlīdzīgas attieksmes nodrošināšanu pret piegādātājiem ar administratīvajām izmaksām, kas rodas, organizējot iepirkuma procedūras, ir paredzēts Direktīvā regulētās vai tām pielīdzinātas (ar saīsinātu piedāvājumu iesniegšanas termiņu) iepirkuma procedūras attiecināt uz piegādes un pakalpojumu iepirkumiem, kuru paredzamā līgumcena ir 30 000 latu vai lielāka un būvdarbu iepirkumiem, kuru paredzamā līgumcena ir vienāda ar 200 000 latu vai lielāka. Par šādām publisko iepirkumu līgumcenu robežvērtībām 2009.gada 14.janvārī notikušās tikšanās laikā ir panākta vienošanās starp Finanšu ministriju un Latvijas Darba devēju konfederācijas, kā arī Būvindustrijas sabiedrisko organizāciju koordinācijas centra pārstāvjiem. Šādas izmaiņas nav pretrunā Direktīvas 2004/18/EK prasībām, kura ir obligāti piemērojama no noteiktām līgumcenu robežvērtībām (piegādes un pakalpojumu līgumu gadījumā 92 755 lati, bet būvdarbu līgumu gadījumā 3 591 633 lati), bet zem minētajām līgumcenu robežvērtībām Eiropas Savienības dalībvalstis ir tiesīgas izlemt, vai minētajā direktīvā stingri regulētās iepirkuma procedūras ir obligāti piemērojamas. Direktīvā 2004/18/EK regulēto iepirkuma procedūru mērķis ir nodrošināt Eiropas Savienības kopējā tirgus darbību (starpvalstu tirdzniecību), kā arī sasniegt ekonomisko efektivitāti, tomēr attiecībā uz iepirkumiem ar zemāku vērtību minētās direktīvas prasību piemērošana var būt mazāk efektīva, ņemot vērā tajā paredzēto administratīvo procedūru izmaksas. Eiropas Savienības dalībvalstīs ir vērojama tendence paaugstināt minētos nacionālā līmeņa sliekšņus. Vienlaikus, lai nodrošinātu samērīgu atklātības līmeni un pārskatāmību attiecībā uz iepirkumiem, kuru līgumcena ir mazāka par minētajām līgumcenu robežvērtībām, bet lielāka par 1000 latu, likumprojektā paredzēta vienkāršota iepirkumu veikšanas kārtība, kura ietver obligātu informatīvu paziņojumu publicēšanu Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā pirms iepirkuma veikšanas un pēc iepirkuma līguma noslēgšanas. Informatīvu paziņojumu publicēšana nodrošinās iespēju kontrolējošajām institūcijām un sabiedrībai sekot līdzi tam, kādā veidā pasūtītāji izlieto tiem piešķirtos līdzekļus. Ar plānotajiem grozījumiem tiks paaugstināta atklātība iepirkumos, kuru līgumcena ir mazāka par 10 000 latu, bet vienāda ar 1000 latu vai lielāka, jo tiks nodrošināta centralizēta šo iepirkumu izziņošana, izslēdzot iespēju, ka tiek falsificēta informācija par paziņojumu publicēšanas faktu un laiku, kā arī ikvienam nodrošinot iespēju centralizēti iegūt informāciju par šādu iepirkumu rezultātiem. Šāda kārtība piegādātājiem atvieglos informācijas iegūšanu par izsludinātajiem iepirkumiem, jo vairs nebūs nepieciešams pārlūkot neskaitāmas pasūtītāju mājaslapas internetā, kas ievērojami samazinās informācijas par iepirkumiem meklēšanas laiku un līdz ar to arī izdevumus. Paredzētās izmaiņas iepirkumu veikšanas kārtībā paaugstinās katra pasūtītāja atbildību nelietderīga piešķirtā finansējuma izmantošanas gadījumā, jo pasūtītājam nebūs iespēju atsaukties uz formālas procedūras ievērošanu piedāvājumu izvēlē un vērtēšanā. Ņemot vērā, ka likumprojektā paredzētās līgumcenu robežvērtības, no kurām piemērojamas stingri regulētās iepirkuma procedūras (piegādes un pakalpojumu līgumu gadījumā 30 000 lati, bet būvdarbu līgumu gadījumā 200 000 lati) būvdarbu līguma gadījumā izslēdz spēkā esošajā Publisko iepirkumu likuma redakcijā paredzētās iepirkuma procedūras - cenu aptaujas piemērošanu, bet piegādes un pakalpojumu līgumu gadījumā cenu aptauja būtu piemērojama tikai nelielā līgumcenu amplitūdā (no 30 000 latu līdz 50 000 latu), likumprojektā paredzēts no Publisko iepirkumu likuma izslēgt cenu aptauju kā vienu no iepirkuma procedūrām, vienlaikus atklātu konkursu piemērojot, ja iepirkuma paredzamā līgumcena ir vienāda ar 30 000 latu vai lielāka. Cenu aptauju paredzēts izslēgt no Publisko iepirkumu likuma arī tādēļ, ka tā ir paredzēta vienkāršiem iepirkumiem ar zemu vērtību un neparedz saimnieciski visizdevīgākā piedāvājuma izvēles iespēju, turklāt likuma tekstā nav detalizēti regulēta. Likumprojektā ir paredzēts mainīt iepirkumu paziņojumu nosūtīšanas Iepirkumu uzraudzības birojam un to publicēšanas kārtību. Ja līdz šim Iepirkumu uzraudzības birojs pieņēma publicēšanai un publicēja drukātā veidā iesniegtus paziņojumus, tad likumprojektā paredzēts, ka minētie paziņojumi Iepirkumu uzraudzības birojā būs iesniedzami tikai elektroniski, izmantojot Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā ievietotus elektroniskus līdzekļus šo paziņojumu sagatavošanai un iesniegšanai. Šāda kārtība attieksies gan uz iepirkumiem, kuru līgumcena ir vienāda ar 1000 latu, bet mazāka par 30 000 latu piegādes un pakalpojumu līgumu gadījumā un 200 000 latu būvdarbu līgumu gadījumā, gan arī uz iepirkumiem, kuru līgumcena ir lielāka par minētajām līgumcenu robežvērtībām. Šāda iepirkumu sludinājumu iesniegšanas kārtība ļaus samazināt administratīvos izdevumus, kas rodas gan pasūtītājiem, gan Iepirkumu uzraudzības birojam drukātā veidā aizpildot iepirkumu paziņojumus, tos nosūtot pa pastu un pēc tam ievadot informācijas sistēmā un publicējot Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā. Tiesiskā regulējuma izmaiņu rezultātā vairs nebūs nepieciešams apstiprināt publisko iepirkumu sludinājumu veidlapu paraugus, bet Ministru kabinetam tiks deleģēts izdot noteikumus, kas noteiks minētajos paziņojumos ietveramās ziņas, t.i., paziņojumu saturu. Līdz ar to nepieciešamības gadījumā Ministru Kabinets varēs noteikt arī plašāku apkopojamās informācijas apjomu attiecībā uz visiem iepirkumiem, nekā to šobrīd paredz Komisijas 2005.gada 7.septembra regula (EK) Nr.1564/2005, ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai iepirkuma procedūru ietvaros, ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvu 2004/17/EK un 2004/18/EK. Publisko iepirkumu likums paredz, ka
iesniegumus par iespējamajiem pārkāpumiem iepirkuma dokumentācijā vai
iepirkuma procedūru norisē Iepirkumu uzraudzības birojs izskata bez maksas.
Izskatot Finanšu ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu par iespējām
pilnveidot normatīvos aktus, lai mazinātu iespējas nepamatoti kavēt valsts
iepirkumu procedūras (reģistrācijas Nr. TA-926), Ministru prezidents deva
uzdevumu Finanšu ministrijai iesniegt Ministru kabinetā grozījumus normatīvajos
aktos, lai nodrošinātu depozīta maksājuma noteikšanu par iesniegumu
izskatīšanu (Ministru kabineta2008.gada 6.maija sēdes protokols Nr.29, 26.§
2.p.). Atbilstoši dotajam uzdevumam ir paredzēta iesnieguma nodrošinājuma
iemaksa gadījumos, kad iesnieguma iesniegšana izskatīšanai Iepirkumu
uzraudzības birojā var kavēt iepirkuma procedūras norisi. Publisko iepirkumu likums imperatīvi
paredz Iepirkumu uzraudzības biroja pienākumu iesniegumu izskatīšanas
komisijas darbā pieaicināt ekspertu vai iepirkuma lietpratēju (turpmāk
eksperts). Prakse ir apliecinājusi, ka Iepirkumu uzraudzības biroja
iesniegumu izskatīšanas komisijās risināmie jautājumi pārsvarā nav tieši
saistīti ar konkrēto jomu, kurā tiek veikts iepirkums, bet gan ir saistīti ar
tiesību normu interpretāciju un piemērošanu, turklāt nereti ir neiespējams
atrast izskatāmajā jautājumā neieinteresētu, bet kompetentu ekspertu.
Minētajiem ekspertiem tiek izmaksāta atlīdzība, jo pretējā gadījumā eksperti
nevēlas piedalīties iesniegumu izskatīšanā. Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka
ekspertu piesaistīšana iesniegumu izskatīšanā bieži nav efektīva, turklāt
eksperts tikai izsaka savu viedokli, bet nepiedalās lēmuma pieņemšanā,
likumprojektā izslēgts pienākums šādus ekspertus piesaistīt, vienlaikus
neizslēdzot ekspertu piesaistīšanas iespēju, ja tas nepieciešams katrā
konkrētajā gadījumā. Publisko iepirkumu likums
paredz Iepirkumu uzraudzības biroja iesniegumu izskatīšanas komisijas
pienākumu iesniegumu izskatīšanas gaitu dokumentēt rakstveida protokolā. Tomēr
rakstveida protokolu sagatavošana prasa ievērojamus darbinieku resursus un,
tā kā pieaug Iepirkumu uzraudzības biroja iesniegumu izskatīšanas komisijās
izskatīto lietu skaits, rodas nepieciešamība pēc arvien lielākiem darbinieku
resursiem protokolu sagatavošanai, kuri praksē salīdzinoši reti tiek
pieprasīti un izmantoti. Administratīvā procesa likums neparedz pienākumu
sagatavot rakstveida protokolus, turklāt pušu viedokļi jebkurā gadījumā
saskaņā ar Administratīvā procesa likumu tiek atspoguļoti iesniegumu
izskatīšanas komisiju lēmumos (administratīvajos aktos). Līdz ar to
rakstveida protokolu sagatavošana nav nepieciešama un ir nelietderīga.
Vienlaikus Iepirkumu uzraudzības birojs ir paredzējis iesniegumu izskatīšanas
komisiju darba norisi fiksēt ar tehniskiem līdzekļiem audio ieraksta veidā. Pārējais likumprojekta
regulējums galvenokārt saistīts ar redakcionāliem un juridiski tehniskiem
precizējumiem un tā mērķis ir atvieglot likuma piemērošanu. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Lai nodrošinātu pasūtītāju un
piegādātāju apmācību saistībā ar likumprojekta izmaiņām un to pielietošanu
praksē, tiks sagatavoti un Iepirkumu uzraudzības biroja mājas lapā publicēti
skaidrojoši materiāli, rīkoti semināri, kā arī nepieciešamības gadījumā
sniegtas individuālas mutiskas un rakstveida konsultācijas. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. 1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Likumprojekts precizē un papildina publiskā iepirkuma norises regulējumu,
kas vērsts uz godīgas konkurences tirgus dalībnieku starpā un iepirkumu
efektivitātes uzlabošanos, padarot efektīvāku administratīvo procedūru
veikšanu. Likumprojektam nav tiešas ekonomiskās ietekmes, tiešas ietekmes uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu,
kā arī sociālās ietekmes un ietekmes uz vidi. Likumprojektam var būt netieša
ietekme, ņemot vērā, ka, pirmkārt, pasūtītājiem var rasties iespēja
pārstrukturēt un lietderīgāk izmantot pieejamos darbinieku resursus, kā arī
samazināt administratīvos izdevumus stingri regulēto iepirkuma procedūru
organizēšanai, otrkārt, lielākas atklātības nodrošināšana iepirkumos, kuru
līgumcena ir vienāda ar 1000 latu vai lielāka, bet mazāka par 10 000
latu, piegādātājiem atvieglos informācijas par līgumiem iegūšanu, līdz ar to
samazinot patērētos resursus līgumu noslēgšanas iespēju meklēšanai. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. 3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav
attiecināms |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. 4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav
attiecināms |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav
attiecināms |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. 7. Cita ietekme |
Nav
attiecināms |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rādītāji |
2009. gads |
Turpmākie trīs gadi |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2010 |
2011 |
2012 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
9.5 |
9.5 |
9.5 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
-9.5 |
-9.5 |
-9.5 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Sk. 6.1. punktu |
Sk. 6.2. punktu |
Sk. 6.2. punktu |
Sk. 6.2. punktu |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Cita informācija 6.1.Izdevumi 2009.gadā (nepieciešami, lai varētu nodrošināt likumprojekta stāšanos spēkā)
6.2. Izdevumi katrā
turpmākajā gadā
Anotācijas III sadaļā ietvertie aprēķini ir saistīti ar Iepirkumu uzraudzības biroja informācijas sistēmu pārveidi, lai atbilstoši likumprojekta 5.pantā un 14.pantā noteiktajam pasūtītājiem nodrošinātu iepirkumu paziņojumu sagatavošanu, iesniegšanu un publicēšanu tiešsaistes režīmā. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to
būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Jāizstrādā šādi Ministru
kabineta noteikumi: 1. Ministru kabineta noteikumu projekts Noteikumi par publisko iepirkumu paziņojumu saturu un to sagatavošanas kārtību. Paredzēts noteikt informācijas apjomu, kāds ietverams paziņojumos par publiskajiem iepirkumiem, kas tiek iesniegti Iepirkumu uzraudzības birojam publicēšanai tā mājaslapā internetā, piemēram, uzsākot veikt iepirkumu vai izsludinot iepirkuma procedūru, kā arī pēc iepirkuma līguma noslēgšanas vai paziņojot par iepirkuma procedūras rezultātiem. 2. Ministru kabineta noteikumu projekts Noteikumi par publisko iepirkumu līgumcenu robežām. Paredzēts noteikt publisko iepirkumu līgumcenu sliekšņus atbilstoši Eiropas Savienības tiesību aktos noteiktajām prasībām.
3. Ministru kabineta noteikumu projekts Noteikumi par iesnieguma nodrošinājuma apmēru un samaksas un atmaksas kārtību. Paredzēts noteikt Iepirkumu uzraudzības birojā iesniedzamo iesniegumu nodrošinājuma apmēru, kārtību, kādā nodrošinājums iemaksājams un atmaksājams. 1. un 2.punktā minētie Ministru kabineta noteikumi jāizstrādā, jo līdz ar likumprojekta spēkā stāšanos spēku zaudēs attiecīgi Ministru kabineta 2008.gada 11.augusta noteikumi Nr.653 Noteikumi par publisko iepirkumu paziņojumu veidlapu paraugiem un Ministru kabineta 2006.gada 2.maija noteikumi Nr.364 Noteikumi par publisko iepirkumu līgumcenu robežām. Minētie noteikumi zaudēs spēku, jo tiks grozītas tiesību normas, uz kuru pamata tie ir izdoti, mainot attiecīgajos Ministru kabineta noteikumos ietveramā tiesiskā regulējuma saturu un apjomu. |
2. Cita informācija |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
1. 2003.gada 16.aprīļa Pievienošanās Eiropas
Savienībai līgums. 2. Eiropas Savienības direktīvas: 1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 31.marta Direktīva 2004/18/EK, kas koordinē būvdarbu līgumu, piegāžu līgumu un pakalpojumu līgumu piešķiršanas procedūras; publicēta izdevumā Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis L 134, 30.04.2004. 2) Padomes 1989.gada 21.decembra Direktīva
89/665/EK par to normatīvo un administratīvo aktu koordināciju, kas attiecas
uz pārskatīšanas procedūru piemērošanu, piešķirot piegāžu un būvdarbu valsts
līgumus; publicēta izdevumā Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis L 395,
30.12.1989. 3) Komisijas 2005.gada 7.septembra Direktīva 2005/51/EK, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 2004/17/EK XX pielikumu un direktīvas 2004/18/EK VIII pielikumu par iepirkumu; publicēta izdevumā Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis L 257, 01.10.2005. 4) Eiropas Parlamenta un Padomes 2005.gada 16.novembra Direktīva 2005/75/EK par labojumiem Direktīvā 2004/18/EK par to, kā koordinēt būvdarbu valsts līgumu, piegādes valsts līgumu un pakalpojumu valsts līgumu slēgšanas tiesību piešķiršanas procedūru; publicēta izdevumā Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis L 323, 09.12.2005. 3. Tiesību akta projekts atbilst Eiropas Kopienu tiesas judikatūrai. Normatīvā akta projekts pilnībā atbilst Eiropas Savienības tiesību aktiem publisko iepirkumu jomā. Publisko iepirkumu likums kopumā paredz augstākas prasības, nekā norādīts Eiropas Savienības tiesību aktos, jo publisko iepirkumu līgumcenu slieksnis, no kura tas ir piemērojams, ir zemāks kā Eiropas Savienības tiesību aktos noteiktais. |
|
2. Saistības pret citām valstīm un
starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
|
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|
1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 31.marta Direktīva 2004/18/EK, kas koordinē būvdarbu līgumu, piegāžu līgumu un pakalpojumu līgumu piešķiršanas procedūras; 2)
Padomes 1989.gada 21.decembra Direktīva 89/665/EK par to normatīvo un
administratīvo aktu koordināciju, kas attiecas uz pārskatīšanas procedūru
piemērošanu, piešķirot piegāžu un būvdarbu valsts līgumus; 3) Komisijas skaidrojošais paziņojums par Kopienas tiesību aktiem, ko piemēro līguma slēgšanas tiesību piešķiršanā, uz ko neattiecas vai tikai daļēji attiecas publiskā iepirkuma direktīvu noteikumi (2006/C 179/02); 4) Eiropas Komisijas skaidrojošais paziņojums par vispārīgajām vienošanām (CC/2005/03_rev1); 5) Eiropas Kopienu tiesas lieta (11.05.2006.) Carbotermo SpA, Consorzio Alisei pret Comune di Busto Arsizio, AGESP SpA (C-340/04); 6)
Eiropas Kopienu tiesas lieta (18.03.2004) Siemens AG Österreich, ARGE Telekom & Partner (C - 314/01); 7) Eiropas Kopienu tiesas lieta (17.09.2002) Concordia
Bus (C 513/99); 8) Eiropas Kopienu tiesas lieta
(04.12.2003) Wienstrom (C 448/01); 9) Eiropas
Kopienu tiesas lieta (12.02.2004) Grossmann Air Service un
Austrijas Republika (C
230/02). |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Komentāri |
Direktīva 2004/18/EK |
|
|
1.pants |
1.pants |
|
14.pants; EKT lieta C-340/04 |
2.pants |
|
1., 21.pants; EK skaidrojums |
4.pants |
Komisijas skaidrojošais paziņojums par Kopienas tiesību aktiem, ko piemēro līguma slēgšanas tiesību
piešķiršanā, uz ko neattiecas vai tikai daļēji attiecas publiskā iepirkuma direktīvu noteikumi (2006/C 179/02) |
9.pants |
5.pants |
|
EKT lieta C-314/01 |
9.pants |
|
35.pants |
11.pants |
|
35.pants |
12.pants |
|
38.pants |
14.pants |
|
39.pants |
15.pants |
|
40.pants |
16.pants |
|
43.pants |
17.pants |
|
44.pants |
18.pants |
|
45.pants |
20.pants |
|
46.pants |
21.pants |
|
47.pants |
22.pants |
|
53.pants; EKT lieta C-513/99; EKT lieta C-448/01 |
25.pants |
|
30.pants |
32.pants |
|
31.pants |
33.pants |
|
1.pants; 29.pants |
34.pants |
|
29.pants |
35.pants |
|
32.pants EK skaidrojums |
36.pants |
Eiropas Komisijas skaidrojošais paziņojums par vispārīgajām vienošanām (CC/2005/03_rev 1) |
75.pants |
45.pants |
|
76.pants |
46.pants |
|
Direktīva 89/665/EK |
|
|
1.pants; 2.pants EKT lieta C-230/02 |
43.pants |
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas
Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē
informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un
finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
|
6. Cita informācija |
|
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Ir notikušas konsultācijas ar Latvijas Darba devēju konfederāciju, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienību, Latvijas Pašvaldību savienību un Būvindustrijas sabiedrisko organizāciju koordinācijas centru attiecībā uz Publisko iepirkumu likumā nosakāmajiem līgumcenu sliekšņiem, no kuriem būtu piemērojamas publisko iepirkumu procedūras. Tika izvēlētas tās organizācijas, kas kopumā pārstāv darba devēju un darba ņēmēju intereses. |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Latvijas Darba devēju konfederācija, Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienība, Latvijas Pašvaldību savienība un Būvindustrijas
sabiedrisko organizāciju koordinācijas centrs konceptuāli atbalstīja
priekšlikumu paaugstināt esošos līgumcenu sliekšņus (1000 Ls, 10 000Ls),
no kuriem piemērojams iepirkuma procedūru regulējums. Latvijas Darba devēju
konfederācija iesniedza konkrētus priekšlikumus attiecībā uz līgumcenu
sliekšņu lielumu. Likumprojektā ir ņemts vērā minētais priekšlikums ir
paaugstināti stingri regulēto iepirkuma procedūru līgumcenu sliekšņi. Daļa
iesaistīto institūciju gan sākotnēji, gan vēlāk ir izteikušas iebildumus pret
līgumcenu sliekšņu paaugstināšanu. 2009.gada 14.janvārī Finanšu ministrijā
notika Finanšu ministrijas un Latvijas Darba devēju konfederācijas, kā arī
Būvindustrijas sabiedrisko organizāciju koordinācijas centra pārstāvju
tikšanās, kurā tika panākta vienošanās par publisko iepirkumu līgumcenu
robežvērtību lielumu, kuras iestrādātas likumprojektā (30 000 latu
piegādes un pakalpojumu līgumu gadījumā un 200 000 latu būvdarbu līgumu
gadījumā). |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
|
Konsultācijas ar ekspertiem (ārpus Finanšu ministrijas struktūras) un starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
|
5. Cita informācija |
|
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas un darba
vietas institūcijās netiek veidotas. Likumprojekta
izpilde ir iespējama uzreiz pēc tā spēkā stāšanās. Vienlaikus ar
likumprojekta spēkā stāšanos spēkā ir jāstājas likumprojektā paredzētajiem
Ministru kabineta noteikumiem. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un internetā Iepirkumu uzraudzības biroja mājas lapā. Pasūtītājiem un piegādātājiem tiks organizētas apmācības un semināri, kā arī tiks sagatavoti un Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā internetā ievietoti skaidrojoši materiāli un vadlīnijas. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Pasūtītāju pieņemtos lēmumus iepirkuma
procedūrās indivīds likumā noteiktajā kārtībā var apstrīdēt Iepirkumu
uzraudzības birojā, bet Iepirkumu uzraudzības biroja lēmumus indivīds
normatīvajos aktos noteiktā kārtībā var pārsūdzēt Administratīvajā rajona
tiesā. |
4. Cita informācija |
|
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Bičevskis |
M.Brencis |
M.Radeiko |
A.Tiknuss |
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.11 |
2009.gada 10.februārī |
40.§
Likumprojekts "Grozījumi Publisko iepirkumu likumā"
TA-1135
___________________________________________________________
(A.Tiknuss, M.Bičevskis, M.Riekstiņš, V.Veldre, A.Šlesers, V.Puriņš,
R.Vējonis, E.Zalāns, J.Endziņš, E.Egle, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Finanšu ministrijai
precizēt likumprojektu, ņemot vērā izteiktos priekšlikumus, to skaitā: precizēt
likumprojekta 3.pantu kontekstā ar 4.pantu, svītrot 10.pantu, attiecīgi
precizēt anotāciju un iesniegt likumprojektu un anotāciju Valsts kancelejā.
2. Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
3. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.
4. Ņemot vērā reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministra, satiksmes ministra un aizsardzības
ministra izteiktos priekšlikumus par Publisko iepirkumu likumu, viņiem un, ja
nepieciešams, arī citiem ministriem rakstiski noformētus konkrētus
priekšlikumus mēneša laikā iesniegt Finanšu ministrijā.
5. Finanšu ministrijai
izvērtēt un apkopot priekšlikumus un iesniegt tos izskatīšanai Ministru
kabinetā turpmākajai iesniegšanai Saeimā likumprojekta otrajam lasījumam.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-11-1002-#40.doc
1