Rīgā
13.02.2009. Nr.90/TA-2491
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Tieslietu ministrijas sagatavoto Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Paziņošanas likums". Likumprojektu izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Mertena 67036901, sanita.mertena@tm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 7 lpp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 6 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra sēdes protokola Nr.9 28.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Paziņošanas
likums
I
nodaļa
Vispārīgie noteikumi
1. pants.
Likumā lietotie termini
Likumā ir lietoti šādi termini:
1) adresāts privātpersona, kurai adresēts vai attiecībā uz kuru izdots iestādes dokuments, vai uz kuru attiecas iestādes informācija
2) iestāde tiesību subjekts, tā struktūrvienība vai
amatpersona, kurai ar normatīvo aktu vai publisko tiesību līgumu piešķirtas
noteiktas valsts varas, tai skaitā tiesu varas pilnvaras.
2. pants.
Likuma mērķis
Likuma mērķis ir publiski tiesiskajās attiecībās starp
iestādi un privātpersonu veicināt efektīvu uzdevumu publisko tiesību jomā
izpildi un privātpersonas tiesību un
likumisko interešu ievērošanu, nodrošinot savlaicīgu un kvalitatīvu dokumentu paziņošanu
privātpersonai.
3. pants.
Likuma darbības joma
Likums nosaka paziņošanas subjektus un paziņošanas
veidus tiktāl, ciktāl tieši piemērojamos Eiropas Savienības tiesību aktos, Latvijas Republikai saistošajos starptautiskajos
līgumos vai citu likumu speciālajās tiesību normās nav noteikts citādi. Šis
likums nav piemērojams gadījumos, kad iestāde
darbojas privāto tiesību jomā.
4.
pants. Dokumenta paziņošanas vispārīgie noteikumi
(1) Dokumenta
paziņošanu, pildot normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus publisko tiesību
jomā, īsteno iestāde:
1) paziņojot pati (ar iestādes norīkota darbinieka vai
ziņneša starpniecību);
2) izmantojot pasta pakalpojumus;
3) izmantojot elektroniskos sakarus;
4) paziņojot publiski.
(2) Iestāde pēc sava
ieskata var izvēlēties dokumenta paziņošanas veidu, izņemot šā likuma
11. un 12.pantā noteiktajos gadījumos, kā arī gadījumā, ja adresāts ir
norādījis paziņošanas veidu.
(3) Adresātam ir pienākums pieņemt iestādes paziņoto
dokumentu.
(4) Iestāde, paziņojot dokumentu, nodrošina fizisko
personu datu, komercnoslēpuma, vai citas ar likumu aizsargātas informācijas
aizsardzību.
(5) Ja rodas domstarpības par dokumenta paziņošanu,
iestādei ir pienākums pierādīt
dokumenta paziņošanas faktu. Ja adresāts apgalvo, ka dokumentu nav saņēmis,
viņš šo apgalvojumu pamato, norādot uz objektīviem apstākļiem, kas neatkarīgi
no adresāta gribas bijuši par šķērsli dokumenta saņemšanai.
5. pants Dokumenta paziņošanas adrese
(1)
Fiziskai personai dokumentu paziņo uz deklarēto dzīvesvietas adresi vai deklarācijā norādīto pirmo papildu adresi,
ja persona pati nav norādījusi citu adresi. Adresāta pienākums būt sasniedzamam
norādītajā adresē.
(2) Juridiskai personai dokumentu paziņo uz tās juridisko adresi.
6.
pants. Dokumenta paziņošana pārstāvim
(1) Dokumentu paziņo dokumenta adresāta pilnvarotajam
pārstāvim. Ja dokumenta adresātam ir vairāki pilnvarotie pārstāvji, dokumentu
paziņo vienam no pārstāvjiem.
(2) Paziņojot dokumentu adresāta pilnvarotajam
pārstāvim, tas uzrāda normatīvajos aktos noteiktā kārtībā apliecinātu
dokumentu, kas apliecina pilnvarojumu, ja iestādes rīcībā jau nav šāda
dokumenta.
(3) Ja viena procesa ietvaros pilnvarotais pārstāvis
vienlaikus pārstāv vairākus dokumenta adresātus, pārstāvim paziņo dokumentu
vienā eksemplārā. Pēc dokumenta adresāta pieprasījuma dokumentu var paziņot atkārtoti pašam dokumenta adresātam.
(4)
Ja adresāts ir rīcībnespējīga persona dokumentu paziņo personas aizgādnim.
Paziņošana nav spēkā, ja dokuments paziņots pašai rīcībnespējīgai personai.
(5) Ja nepilngadīgo personu pārstāv vairāki likumiskie
pārstāvji, pietiek, ja dokumentu paziņo vienam no viņiem. Dokumentu paziņo
nepilngadīgai personai normatīvajos aktos noteiktos gadījumos.
(6) Dokuments uzskatāms par paziņotu dokumenta
adresātam ar brīdi, kad tas ir paziņots pilnvarotajam pārstāvim.
II
nodaļa. Dokumenta paziņošanas veidi
7. pants.
Dokumenta vai citas informācijas paziņošana uz vietas iestādē
(1) Izsniedzot dokumentu vai paziņojot iestādes
informāciju adresātam uz vietas iestādē, adresāts par to parakstās. Izsniegtais
dokuments vai iestādes informācija uzskatāma par paziņotu ar brīdi, kad
adresāts ir parakstījies par tās saņemšanu.
(2) Dokumenta vai citas informācijas paziņošanu apliecina
adresāta paraksts. Parakstoties par dokumenta vai citas informācijas saņemšanu,
adresāts norāda dokumenta vai citas informācijas saņemšanas datumu un laiku.
(3) Izsniedzot dokumentu vai paziņojot citu
informāciju adresāta pilnvarotajai personai, izsniedzējam ir pienākums
pārliecināties par pilnvarotās personas identitāti un pilnvarojuma esamību, par
ko izdara atzīmi.
(4) Ja dokumentu vai citu informāciju paziņo,
izsniedzot to uz vietas iestādē, un, ja adresāts atsakās pieņemt dokumentu, tas
uzskatāms par paziņotu ar brīdi, kad adresāts atteicies pieņemt dokumentu. Par
adresāta atteikšanos pieņemt dokumentu izsniedzējs izdara atzīmi, norādot
atteikšanās iemeslus. Adresāts ir tiesīgs pie attiecīgās atzīmes sniegt
viedokli rakstiski.
8. pants.
Dokumenta paziņošana ar iestādes darbinieka starpniecību
(1) Iestāde dokumenta paziņošanai var izmantot tam
norīkota darbinieka vai ziņneša starpniecību. Šādos gadījumos par dokumentu
pārvaldību atbildīgā iestādes struktūrvienība vai amatpersona nodod attiecīgajam
darbiniekam vai ziņnesim paziņojamo dokumentu slēgtā aploksnē un sagatavo
piegādes veidlapu, kura satur šādu informāciju:
1)
saņēmēja vārds,
uzvārds;
2)
saņēmēja adrese;
3)
iestādes
darbinieka, kurš izsniedzis dokumentu nodošanai, vārds un uzvārds;
4)
dokumenta
adresāta vārds un uzvārds;
5)
dokumenta
nosaukums.
(2) Ja dokumentu paziņo ar iestādes darbinieka
starpniecību un, ja adresāts atsakās pieņemt dokumentu, tas uzskatāms par
paziņotu ar brīdi, kad adresāts atteicies pieņemt dokumentu. Par adresāta
atteikšanos pieņemt dokumentu izsniedzējs izdara atzīmi, norādot atteikšanās
iemeslus. Adresāts ir tiesīgs pie attiecīgās atzīmes sniegt viedokli rakstiski.
(3) Dokumenta saņemšanu adresāts apliecina,
parakstoties piegādes veidlapā. Parakstoties par dokumenta saņemšanu, adresāts
norāda dokumenta saņemšanas datumu un laiku. Ar šo brīdi dokuments ir uzskatāms
par paziņotu.
(4) Ja piegādes brīdī adresāts tā norādītajā adresē
nav sastopams, dokumentu nodod konkrētajā adresē sastaptajai pilngadīgajai
personai. Attiecīgā persona parakstās piegādes veidlapā, norādot savu vārdu un
uzvārdu, dokumenta saņemšanas datumu un laiku. Ja adresāta norādītajā adresē
sastaptā persona atsakās saņemt dokumentu vai nevar uzrādīt personu apliecinošu
dokumentu, iestādei jāizvēlas cits paziņošanas veids.
(5)
Dokuments uzskatāms par paziņotu ar brīdi, kad tas nodots šī panta ceturtajā
daļā minētajai personai. Šai personai ir pienākums dokumentu nodot adresātam.
(6) Ja adresāts ir juridiska persona, dokumentu nodod
adresāta juridiskajā adresē sastaptajam attiecīgās juridiskās personas
darbiniekam, kas parakstās par dokumenta saņemšanu. Parakstoties par dokumenta
saņemšanu, darbinieks norāda dokumenta saņemšanas datumu, laiku, vārdu, uzvārdu
un ieņemamo amatu. Ar šo brīdi dokuments uzskatāms par paziņotu.
9. pants.
Dokumenta paziņošana izmantojot pasta pakalpojumus
(1) Izmantojot pasta pakalpojumus, dokumentus paziņo
slēgtā aploksnē, vēstuļu korespondences veidā:
1) kā vienkāršo pasta sūtījumu;
2) kā ierakstīto pasta sūtījumu;
3) kā pasta sūtījumu ar paziņojumu par izsniegšanu.
(2) Paziņojot dokumentu ar vienkāršo sūtījumu,
dokuments uzskatāms par paziņotu astotajā dienā no dienas, kad dokuments
iestādē reģistrēts kā izejošs.
(3) Paziņojot
dokumentu kā ierakstītu pasta sūtījumu, dokuments uzskatāms par paziņotu
septītajā dienā pēc nodošanas pastā.
(4) Ja no pasta tiek saņemts secinājums vai atpakaļ
nosūtīts dokuments, tas pats par sevi neietekmē dokumenta paziņošanas faktu.
Prezumpciju, ka dokuments paziņots septītajā dienā pēc nodošanas pastā vai
astotajā dienā no dienas, kad dokuments iestādē reģistrēts kā izejošs, adresāts
var atspēkot, norādot uz objektīviem apstākļiem, kas neatkarīgi no adresāta
gribas bija par šķērsli dokumenta saņemšanai norādītajā adresē.
10.
pants. Dokumenta paziņošana, izmantojot elektroniskos sakarus
(1) Dokumentu paziņo, nosūtot pa faksu, ja persona ir
norādījusi faksa numuru un rakstveidā izteikusi vēlmi dokumenta saņemšanai pa
faksu. Uz dokumenta 1. lappuses iestāde
ietver norādi ar apstiprinājumu par saņemšanu, kura satur informāciju
par saņēmēja vārdu, uzvārdu un adresi. Adresāts, saņemot dokumentu, parakstās
tā 1. lappusē norādītajā apstiprinājumā par saņemšanu un nosūta to darba dienas
laikā atpakaļ sūtītājam. Dokuments uzskatāms par paziņotu ar brīdi, kad
sūtītājs saņem adresāta faksa sūtījumu ar apstiprinājumu par dokumenta
saņemšanu.
(2) Dokumentu paziņo ar
elektroniskā pasta starpniecību vai, izmantojot iestāžu pārziņā esošās
speciālās tiešsaistes formas, ja persona rakstveidā izteikusi vēlmi dokumenta
saņemšanai attiecīgajā veidā. Dokumenta paziņošanai ar elektroniskā pasta
starpniecību vai, izmantojot iestāžu pārziņā esošās speciālās tiešsaistes
formas, piemērojamas elektronisko dokumentu apriti regulējošās tiesību normas.
Dokuments, kas sūtīts pa elektronisko pastu vai, izmantojot iestāžu pārziņā
esošās speciālās tiešsaistes formas, uzskatāms par paziņotu otrajā darba dienā
pēc tā nosūtīšanas.
(3) Prezumpciju, ka dokuments paziņots otrajā darba
dienā pēc tā nosūtīšanas pa elektronisko pastu vai, izmantojot tiešsaistes
formas, adresāts var atspēkot, norādot uz objektīviem apstākļiem, kas
neatkarīgi no adresāta gribas bijuši par šķērsli dokumenta saņemšanai. Ja rodas
domstarpības, iestādei jāpierāda, ka elektroniskais dokuments ir nosūtīts.
(4) Iestāde var paziņot adresātam par dokumenta
esamību vai tā saturu telefoniski, fiksējot sarunu rakstiski, ja ir pamatota
steidzamība dokumenta paziņošanai. Pēc paziņošanas par dokumenta esamību vai tā
saturu, dokumentu nogādā adresātam.
11.
pants. Dokumenta paziņošana uz ārvalstīm
(1) Dokumentu paziņo uz ārvalstīm:
1) iestādei vēršoties kompetentā iestādē normatīvajos
aktos par starptautisko sadarbību noteiktajā kārtībā. Latvijas Republikas
Ārlietu ministrija nosūta dokumentu diplomātiskajai vai konsulārajai
pārstāvniecībai, kas uzaicina personu saņemt dokumentu pārstāvniecībā vai to
tālāk nosūta uzņemošās valsts Ārlietu ministrijai ar lūgumu paziņot dokumentu
adresātam.
2) ierakstītā sūtījumā ar paziņojumu par
sūtījuma izsniegšanu, ja dokumentu nav iespējams paziņot šī panta pirmās daļas
1. punktā noteiktajā kārtībā.
(2)
Ja dokuments nosūtīts atbilstoši 11.panta pirmās daļas 2.punktam, tā paziņošanu
apliecina adresāta parakstīts paziņojums par sūtījuma izsniegšanu. Ja šāds
sūtījums nav saņemts, kā arī nav saņemta informācija par neiespējamību nodot
sūtījumu adresātam, uzskatāms, ka dokuments ir paziņots sešus mēnešus pēc
dokumenta nodošanas pastā.
12.
pants. Dokumenta publiska paziņošana
(1) Dokumentu
publiski paziņo:
1)
ja, tas ir
lietderīgi resursu patēriņa vai steidzamības dēļ un dokuments skar individuāli
nenoteiktu adresātu loku;
2)
ja, adresāta
dzīvesvieta nav deklarēta un atrašanās vieta nav zināma un nav iespējams
dokumentu paziņot adresāta pilnvarotajai personai;
3)
ārējā normatīvā
aktā noteiktos gadījumos.
(2) Dokumentu paziņo ar publikāciju oficiālajā
laikrakstā ,,Latvijas Vēstnesis. Pašvaldība dokumentu var paziņot ar
publikāciju vietējā laikrakstā un izliekot paziņojumu pašvaldības telpās.
Lietderības apsvērumu dēļ, papildus publikācijai oficiālajā laikrakstā
Latvijas Vēstnesis, iestāde var izvēlēties arī citus plašsaziņas līdzekļus.
(3) Ārkārtējos
gadījumos iestāde dokumentu var paziņot, nolasot to radio vai televīzijā. Šādā
veidā paziņots dokuments nekavējoties jāpublicē oficiālajā laikrakstā
"Latvijas Vēstnesis", norādot, kādā veidā un kad dokuments paziņots.
(4) Dokuments uzskatāms par paziņotu nākamajā darba
dienā pēc tā publiskas paziņošanas.
Tieslietu
ministrs |
Valsts
sekretārs |
Juridiskā
dienesta vadītāja |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
G.Bērziņš |
M. Lazdovskis |
I. Bergmane |
L. Popova |
S. Mertena |
27.10.2008. 10:30
1488
Pizāne,
67036907, ruta.pizane@tm.gov.lv
Likumprojekta Paziņošanas likums
anotācija
I. Kādēļ normatīvais
akts ir vajadzīgs
|
|||||||||||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Tieslietu ministrijas darba grupa
koncepcijas projekta Administratīvā procesa iestādē un tiesā efektivizēšanas
koncepcija izstrādei konstatēja būtiskas problēmas dokumentu
paziņošanas jomā, kas apgrūtina valsts pārvaldes iestāžu darbību. Pašreizējā
situācijā pastāv vairākas nepilnības un trūkumi gan praksē, gan normatīvajā
regulējumā, kas skar dokumentu paziņošanas procesu attiecībās starp
privātpersonu un valsts pārvaldes iestādēm, kā arī tiesām. Lielākoties
sarežģījumi rodas gadījumos, kad adresāts nav sastopams tā juridiskajā vai
deklarētajā adresē, kad dokuments tiek sūtīts ierakstītā sūtījumā, jo nav
noteikts, ar kuru brīdi dokuments uzskatāms par saņemtu. Īpaši svarīgi tas ir
administratīvajā procesā, kur Administratīvā procesa likuma 70. panta
pirmā daļa noteic, ka administratīvais akts stājas spēkā ar brīdi, kad tas
paziņots adresātam. Tāpat lielākajai daļai iestāžu nav saprotams, kā sūtījums
jeb dokuments adresātam ir nogādājams. Sarežģījums pašreizējā dokumentu
paziņošanas sistēmā rada arī tas, ka procesa likumos nav uzskaitīti citi
saziņas veidi, izņemot tos, kas jau ir ietverti procesu likumos, un nav
reglamentēta šī saziņas kārtība. Zināmus sarežģījumus rada tas, ka persona
iesniedzot prasības pieteikumu tiesā, norāda viņam zināmo atbildētāja
dzīvesvietas adresi, tādējādi uzliekot pienākumu tiesnesim meklēt atbildētāja
dzīvesvietas adresi datu bāzē, ja norādītajā adresē atbildētājs nav
sasniedzams. Kā viena no būtiskākajām problēmām ir tā, vai gadījumā, ja pasta
darbinieks iestādes sūtāmo dokumentu nodod kļūdaini citai personai vai
nenodod vispār, tiek uzskatīts, ka dokuments ir paziņots. Administatīvajā tiesā bieži tiek
izskatītas lietas, kurās adresāts apgalvo, ka nav saņēmis nelabvēlīgu
administatīvo aktu (lēmumu). Administatīvā procesa likuma 40.panta otrā daļā
ietvertā prezumpcija, ka, ja
rakstveida administratīvo aktu sūta pa pastu, uzskatāms, ka administratīvais
akts adresātam paziņots septītajā dienā pēc tā nodošanas pastā, nav
pietiekama dažādo faktisko situāciju risināšanai. Nav noteikts adresāta
pienākums saņemt viņam adresētos dokumentus. Piemēram, strīdi par pienākumu
doties uz pastu un saņemt nelabvēlīgu administratīvo aktu tiek izskatīti
visās tiesu instancēs. Tā piemēram Administatīvā rajona tiesa 2006.gada
28.februārī pieņēma lēmumu nepieņemt lietu izksatīšanai, jo pieteicējs
atsakoties pastā saņemt nelabvēlīgu administratīvo aktu vairāk kā gadu bija
nokavējis administratīvā akta pārsūdzēšanas termiņu. Par šo lēmumu tika
iesniegta blakussūdzība, kas tika noraidīta (Administratīvās abgabaltiesas
2006.gada 6.aprīļa lēmums lietā Nr. AA1631-06/4) kā arī kasācijas sūdzība,
kas tika noraidīta (Augstākās tiesas Senāta Administratīvo lietu departamenta
2006.gada 6.jūnija spriedums lietā Nr. A8004306/3, SKA - 308). Tā kā nav vienota regulējuma par
dokumentu paziņošanu, rodas problēmas gan ar dokumentu piegādi privātpersonām
Latvijas Republikas robežās, gan ar dokumentu paziņošanu uz ārvalstīm
(fiziskām un juridiskām personām). Procesuālie likumi
šobrīd neparedz regulējumu, kas attiecas uz elektronisko dokumentu piegādi
privātpersonām. Likumprojekts tika
izstrādāts darba grupā, kas tika izveidota pamatojoties uz tieslietu ministra
2007.gada 9.marta rīkojuma Nr. 1-1/109 Par darba grupas izveidošanu
likumprojekta Paziņošanas likums izstrādei. |
||||||||||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Likumprojekta mērķis ir
publiski tiesiskajās attiecībās starp iestādi un privātpersonu veicināt
efektīvu procesu un privātpersonu tiesību un likumisko interešu ievērošanu,
nodrošinot savlaicīgu un kvalitatīvu iestādes vai tiesas dokumentu paziņošanu
privātpersonai. Likumprojekts primāri
ir vērsts uz administratīvo procesu, uz informācijas atklātības jautājumiem
un iesniegumiem atbildes sniegšanai pēc būtības. Likumprojekts nosaka paziņošanas subjektus
un paziņošanas veidus, ciktāl tieši piemērojamajos Eiropas Savienības tiesību
aktos, Latvijas Republikai saistošajos starptautiskajos līgumos vai citu
likumu speciālajās tiesību normās nav noteikts citādi. Šis likums nav
piemērojams gadījumos, kad publisko tiesību juridiskā persona darbojas
privāto tiesību jomā. Likumprojekts paredz sešus dokumenta
paziņošanas veidus: dokumenta vai citas informācijas paziņošana uz vietas
iestādē vai tiesā; dokumenta paziņošanas ar iestādes vai tiesas darbinieka
starpniecību; dokumenta paziņošana izmantojot pasta pakalpojumus; dokumenta
paziņošana, izmantojot elektroniskos sakarus; dokumentu paziņošana uz
ārvalstīm; publiska paziņošana. Ar šo likumprojektu tiks atrisinātas
problēmas, kas skar dokumentu paziņošanu privātpersonai, iestādei pildot
normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus publisko tiesību jomā. Turklāt
Paziņošanas likumā tiks noteikti vairāki dokumentu paziņošanas veidi un to
pielietošanas kārtība, kas atvieglos un vienkāršos dokumentu paziņošanu
adresātam. Iestāde varēs izvēlēties lietderīgāko paziņošanas veidu. Ar
paziņošanas likumu tiks atrisināta problēma, kas saistīta ar dokumenta
paziņošanu uz deklarēto dzīvesvietu, jo likums paredz iespēju dokumentu
apziņot arī uz adresāta norādīto adresi, kas nav deklarētā adrese, vai uz
deklarācijā norādīto papildu adresi. Likumā ir paredzēts regulējums tādiem
gadījumiem, ja iestādes darbinieks vai kurjers nodod dokumentu adresāta dzīvesvietā sastaptajai persoani,
kurai ir pretējas intereses ar adresātu lietas ietvaros. Šādā gadījumā likums
paredz, ka paziņošana nav notikusi. Turklāt gadījumā, ja iestādes darbinieks
vai kurjers dokumentu adresātm nav nodevis, adresātam var pierādīt dokumenta
nesaņemšanas faktu, norādot objektīvus apstākļus. Attiecīgi iestādei būs
pienākums izvēlēties citu dokumenta paziņošanas veidu. |
||||||||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
||||||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts uzņēmējdarbības vidi
neietekmē. Likumprojekts vienkāršos
administratīvo procedūru, jo tiks noregulētas valsts iestādes un
privātpersonas attiecības dokumentu paziņošanas jomā. Turklāt tādā veidā tiks
uzlabota privātpersonu un publisko personu sadarbība. |
||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||||
|
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
|
||||||||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
||||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma
aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||||||
6. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt. |
Tiks
sagatavoti grozījumi Administatīvā procesa likumā. |
||||||||||||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts
|
|||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
|
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||||
|
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
|
2.tabula |
||||||||||||||
|
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||||
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
|
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu
|
||||||||||||||
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
|
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Informēšanas pasākumi nav notikuši. |
|||||||||||||
|
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||||
|
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
|
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
||||||||||||||
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekta īstenošana
ir atkarīga no visām iestādēm, kas īsteno valsts pārvaldes funkcijas.
Likumprojekta izpildei nav nepieciešama jaunu valsts institūciju radīšana vai
esošo funkciju paplašināšana. |
|||||||||||||
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par
likumprojektu tiks informēta ar oficiālā laikraksta Latvijas Vēstnesis un
periodiskā izdevuma Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs starpniecību. Normatīvais akts tiks iekļauts Normatīvo aktu
informācijas sistēmā (NAIS) un tiesību aktu portālā www.likumi.lv. |
|||||||||||||
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīds savas tiesības
varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Tāpat, ja
persona uzskatīs, ka likumprojektā ietvertās normas pārkāpj Satversmē
noteiktās tiesības, viņa varēs vērsties Satversmes tiesā. |
|||||||||||||
|
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
Tieslietu
ministrs
G. Bērziņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M. Lazdovskis |
I. Bergmane |
L. Popova |
S. Mertena |
03.02.2009. 9:28
1369
Pizāne
67036907, ruta.pizane@tm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.9 |
2009.gada 3.februārī |
28.§
Likumprojekts "Paziņošanas likums"
TA-2491
___________________________________________________________
(G.Bērziņš, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir tieslietu ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-09-0302-#28.doc
1