Likumprojekts

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2009. gada 12. februārī

Nr.______________

 

Latvijas Republikas

Saeimas Prezidijam

 

 

 

 

            Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu iesniedzam izskatīšanai likumprojektu „Grozījumi likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”.

 

Pielikumā:

1.       Likumprojekts „Grozījumi likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”

2.       Likumprojekta anotācija

 

 

 

Partijas Pilsoniskā Savienība

Saeimas frakcijas deputāti:

 

 

1.       _______________________________

2.       _______________________________

3.       _______________________________

4.       _______________________________

5.       _______________________________


 

Likumprojekts

 

 

 

Grozījumi likumā „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”

 

Izdarīt likumā „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 22./23.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 2., 23.nr.; 1995, 8., 14.nr.; 1996, 9.nr.; 1997, 3., 21.nr.; 1998, 1.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 5.nr.; 2001, 1., 24.nr.; 2002, 6.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 2.nr., 2005, 2., 8., 24.nr., 2006 14., 22.nr.; 2007, 3.,12., 24.nr.; 2008, 12., 187.nr., 2009, 2.nr.) šādus grozījumus:

 

1.  Aizstāt 15.panta otrajā daļā skaitli „23” ar skaitli „21”.

 

2.  Aizstāt 17.panta septiņpadsmitajā un deviņpadsmitajā daļā skaitli „23” ar             skaitli „21”.

 

 

Likums stājas spēkā 2009.gada 1.aprīlī.


 

Likumprojekta

Grozījumi likumā „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Likums Par iedzīvotāju ienākuma nodokli nosaka, ka iedzīvotāju ienākuma nodokļa likme, kas jāmaksā no gada apliekamā ienākuma, ir 23 procenti. Algas nodokļa maksātājam nodokļa likme 23 procentu apmērā jāmaksā no mēneša apliekamā ienākuma.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Partijas Pilsoniskā Savienība Saeimas frakcijas deputātu iesniegtais likumprojekts paredz iedzīvotāju ienākuma nodokļa likmes samazināšanu par 2 procentu punktiem līdz 21 procentiem.  

3. Cita informācija

Nav

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Izmaiņas likumā sekmēs valsts ekonomisko attīstību, samazinot darbaspēka izmaksu daļu, kas saistīta ar nodokļu maksājumiem.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

 

Darba devējiem samazināsies darbaspēka izmaksas, kas veicinās uzņēmējdarbības attīstību.

 

3. Sociālo seku izvērtējums

Darba ņēmējiem samazināsies nodokļa slogs.

4. Ietekme uz vidi

Nav

5. Cita informācija

Nav

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. Latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2009

2010.

2011.

2012.

 

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

-49 500

-66 000

-66 000

-66 000

-66 000

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

-

-

-

-

-

Cita informācija

Nav

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Papildus normatīvie akti nav jāizdod.

2. Cita informācija

Nav

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 Likumprojekts šo jomu neskar.

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Likumprojekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

Nav

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas

Ņemts vērā Latvijas Darba devēju konfederācijas aicinājums samazināt pašlaik spēkā esošo 23% likmi.

2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Latvijas Darba devēju konfederācija atbalsta nodokļa likmes samazināšanu līdz 20%.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas ar ekspertiem nav notikušas.

5. Cita informācija

Nav

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas.

Jaunas institūcijas netiek radītas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Saskaņā ar likumu “Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību” normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Nav