Latvijas Republikas
9.Saeimas Prezidijam
2009.gada 11.februārī
Nr.________________
Saskaņā
ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam
likumprojektu "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā.
Pielikumā:
2. Anotācija
(uz 3 lp.).
9.
Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Likumprojekts
Grozījums Valsts
aizsardzības finansēšanas likumā
Izdarīt
Valsts aizsardzības finansēšanas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 10.nr., 2002, 12. nr.; Latvijas Vēstnesis,
2008, 186. nr.) šādu grozījumu:
Izteikt
2.panta 2.punktu šādā redakcijā:
2) no 2009. līdz
2012.gadam (ieskaitot) ne vairāk kā 1 procentu no iekšzemes kopprodukta.
9.
Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
likumprojektam
Grozījums Valsts
aizsardzības finansēšanas likumā
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašreiz Valsts aizsardzības finansēšanas likumā ir
noteikts, ka Ministru kabinets līdz 2012. gadam (ieskaitot) paredz valsts
aizsardzībai, drošībai un integrācijai NATO, finansējumu, kas sastāda 2
procentus no iekšzemes kopprodukta. Kopējais līdzekļu apjoms,
kas 2006.gadā tika atvēlēts programmai "Valsts aizsardzība, drošība un
integrācija NATO" bija 183,79 milj. latu kas sastādīja gandrīz 2% no
IKP, 2007.gadā šai
programmai tika atvēlēts 254,04 miljoni latu jeb ir 2% no IKP, 2008.gadā -
304,75 miljoni latu jeb 1.93% no IKP.
Tomēr saskaņā ar Eiropas
aizsardzības aģentūras 2008. gada ziņojumā (Defence Data of EDA participating Member States in 2007)
apkopotajiem datiem Latvija aizsardzībai tērēja 2006. gadā -1,56%, 2007.
gadā- 1, 63% no IKP. Tas nozīme, ka pēc Eiropas aizsardzības aģentūras
ekspertu aprēķiniem, daļa no it kā Aizsardzībai paredzētā budžeta reāli
aizsardzībai tērēts netiek. Tādā veidā palielinās draudi, ka mākslīgi uzpūsta
aizsardzības budžeta ietvaros daļa līdzekļu tiks izlietoti nelietderīgi. Saskaņā ar augstākminēto
Eiropas aizsardzības aģentūras ziņojumu no 26 ES dalībvalstīm 2007. gadā tikai
4 valstu (Bulgārija, Francijas, Grieķija un Lielbritānija) tēriņi
aizsardzībai sasniedza 2% no IKP. Ekonomiskās krīzes laikā
Latvijai aktuālāks kļūst nevis ārējs apdraudējums, bet gan iekšējs, kas
saistīts ar sociālās spriedzes pieaugumu un iedzīvotāju neapmierinātību ar dzīves
apstākļiem. Tāpēc no 2009. gada līdz 2012. gadam, nepieciešams samazināt
aizsardzības izdevumus, lai tie nepārsniegtu 1% no IKP. |
|
||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Iesniedzēji
piedāvā noteikt, ka valsts aizsardzībai, drošībai un integrācijai NATO paredzētais
finansējums līdz 2012. gadam nepārsniedz 1 procentu no IKP. Valdības
plānotais Latvijas IKP 2009. gadā ir 16 465,6 miljoni latu, tādā veidā finansējuma samazinājums par 1% no
IKP, dos iespēju ietaupīt un novirzīt aktuālākām vajadzībām (medicīnai,
pedagogiem, zinātnei, uzņēmēju atbalstam u.c.) aptuveni 164 miljonus latu. |
|
||||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
|
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
|
|||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
- |
|
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
- |
|
||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
164 miljoni latu, tos efektīvi ieguldot
ekonomikas stimulēšanā, vai sociāli neizsargātāko iedzīvotāju slāņu aizsardzībā,
labvēlīgi ietekmēs sociālo vidi |
|
||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Nav ietekmes |
|
||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|
|||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
|
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
- |
|
- |
|
|
||||||
3. Finansiālā ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
|
||||||||||
6. Cita informācija |
|
|
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus
jāizdod |
|
|||||||||||
2. Cita informācija |
- |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
|
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
|
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
|
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
- |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
- |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
|||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
- |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas,
Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas,
publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks
publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības |
|||||||||||
4. Cita informācija |
- |
|||||||||||