2009. gada 11. martā
Nr.________________
SAEIMAS PREZIDIJAM
Aizsardzības, iekšlietu un
korupcijas novēršanas komisija savā š. g. 11.marta sēdē ir izskatījusi
steidzamo likumprojektu Noziedzīgo nodarījumu novēršanas, atklāšanas un
izmeklēšanas ziņu apmaiņas likums (Nr.1102/Lp9) otrajam lasījumam.
Komisija
nosūta minēto likumprojektu izskatīšanai Saeimas sēdē otrajā, galīgajā
lasījumā.
Pielikumā: likumprojekta
salīdzinošā tabula uz ___lpp.
Ar cieņu
komisijas priekšsēdētājs Juris Dalbiņš
Aizsardzības, iekšlietu un
korupcijas novēršanas komisija
Likumprojekts otrajam lasījumam
Noziedzīgo
nodarījumu novēršanas, atklāšanas un izmeklēšanas ziņu apmaiņas likums
(Nr.1102/Lp9)
1.lasījumā
pieņemtā redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi
2.lasījumam (13) |
Atbildīgās
komisijas atzinums |
Komisijas
ieteiktā redakcija 2.lasījumam |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
I
nodaļa Vispārīgie
noteikumi |
|
|
|
I
nodaļa Vispārīgie
noteikumi |
1.pants. Likumā lietotie
termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) dalībvalsts
Eiropas Savienības dalībvalsts, kā arī valsts, kas piemēro Šengenas acquis noteikumus attiecībā uz ziņu
apmaiņu, lai novērstu, atklātu un izmeklētu noziedzīgos nodarījumus; 2) dalībvalsts
kompetentā iestāde institūcija, kura Eiropas Savienības Padomes
Ģenerālsekretariāta paziņojumā saistībā ar Padomes Pamatlēmumā 2006/960/TI
(2006.gada 18.decembris) par Eiropas Savienības dalībvalstu
tiesībaizsardzības iestāžu informācijas un izlūkdatu apmaiņas vienkāršošanu
noteikta par kompetento tiesībaizsardzības iestādi; 3) pieprasījums
lūgums par ziņu sniegšanu, kuru citas dalībvalsts kompetentā iestāde ir
iesniegusi saskaņā ar Padomes Pamatlēmumu 2006/960/TI (2006.gada
18.decembris) par Eiropas Savienības dalībvalstu tiesībaizsardzības iestāžu
informācijas un izlūkdatu apmaiņas vienkāršošanu vai kuru Latvijas
institūcija vai amatpersona ir sagatavojusi saskaņā ar attiecīgās dalībvalsts
kompetentās iestādes lūgumu par ziņu sniegšanu; 4) nodarījums
nodarījums, kas iekļauts Kriminālprocesa likuma 2.pielikumā un par kura
izdarīšanu dalībvalstī, kas iesniegusi pieprasījumu, ir paredzēts brīvības
atņemšanas sods, kura maksimālā robeža nav mazāka par trijiem gadiem; 5) ziņas
informācija informācijas sistēmā, operatīvās uzskaites lietā, krimināllietā
vai informācija, kas ir tieši vai netieši pieejama tām institūcijām, kuru
kompetencē ir noziedzīgo nodarījumu novēršana, atklāšana vai izmeklēšana; 6) ziņu
apstrāde jebkuras ar ziņām veiktās darbības, ieskaitot to glabāšanu,
sakārtošanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu un izpaušanu,
bloķēšanu vai dzēšanu. |
|
|
|
1.pants. Likumā lietotie
termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) dalībvalsts
Eiropas Savienības dalībvalsts, kā arī valsts, kas piemēro Šengenas acquis noteikumus attiecībā uz ziņu
apmaiņu, lai novērstu, atklātu un izmeklētu noziedzīgos nodarījumus; 2) dalībvalsts
kompetentā iestāde institūcija, kura Eiropas Savienības Padomes
Ģenerālsekretariāta paziņojumā saistībā ar Padomes pamatlēmumu 2006/960/TI
(2006.gada 18.decembris) par Eiropas Savienības dalībvalstu
tiesībaizsardzības iestāžu informācijas un izlūkdatu apmaiņas vienkāršošanu
noteikta par kompetento tiesībaizsardzības iestādi; 3) pieprasījums
lūgums sniegt ziņas, kuru citas dalībvalsts kompetentā iestāde ir
iesniegusi saskaņā ar Padomes Pamatlēmumu 2006/960/TI (2006.gada
18.decembris) par Eiropas Savienības dalībvalstu tiesībaizsardzības iestāžu
informācijas un izlūkdatu apmaiņas vienkāršošanu vai kuru Latvijas
institūcija vai amatpersona ir sagatavojusi saskaņā ar attiecīgās dalībvalsts
kompetentās iestādes lūgumu sniegt ziņas; 4) nodarījums
Kriminālprocesa likuma 2.pielikumā iekļauts nodarījums, par kuru
dalībvalstī, kas iesniegusi pieprasījumu, ir paredzēts brīvības atņemšanas
sods, kura maksimālā robeža nav mazāka par trim gadiem; 5) ziņas
informācijas sistēmā, operatīvās uzskaites lietā, krimināllietā ietverta
informācija vai informācija, kas ir tieši vai netieši pieejama tām
institūcijām, kuru kompetencē ir noziedzīgo nodarījumu novēršana, atklāšana
vai izmeklēšana; 6) ziņu
apstrāde jebkuras ar ziņām veiktās darbības, ieskaitot ziņu glabāšanu,
sakārtošanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu un izpaušanu,
bloķēšanu vai dzēšanu. |
2.pants.
Likuma mērķis un darbības joma (1) Likuma mērķis ir policijas sadarbības
ietvaros nodrošināt ātru ziņu apmaiņu starp Latviju un citām dalībvalstīm,
lai novērstu, atklātu un izmeklētu noziedzīgos nodarījumus. (2) Likums nosaka kārtību, kādā pieprasa un
sniedz ziņas citas dalībvalsts kompetentajai iestādei. (3) Likums neregulē starptautisko sadarbību
krimināltiesiskajā jomā. |
1 |
Saeimas Juridiskais birojs: Aizstāt likumprojekta 2.panta pirmajā daļā
vārdu policijas ar vārdiem tiesībaizsardzības institūciju. |
Atbalstīt |
2.pants.
Likuma mērķis un darbības joma (1) Likuma mērķis ir tiesībaizsardzības
institūciju sadarbības ietvaros nodrošināt ātru ziņu apmaiņu starp Latviju un
citām dalībvalstīm, lai novērstu, atklātu un izmeklētu noziedzīgos
nodarījumus. (2) Likums nosaka kārtību, kādā pieprasāmas
un sniedzamas ziņas citas dalībvalsts kompetentajai iestādei. (3) Likums neregulē starptautisko sadarbību
krimināltiesiskajā jomā. |
II
nodaļa Ziņu
sniegšana dalībvalstij |
|
|
|
II
nodaļa Ziņu
sniegšana dalībvalstij |
3.pants.
Ziņu sniegšanas kompetence Ziņas var sniegt: 1) izmeklēšanas iestāde vai operatīvās
darbības subjekts, kuram ir pieejamas iestāžu un privātpersonu rīcībā esošās
ziņas; 2) operatīvās darbības subjekta amatpersona
ziņas, kas ir iegūtas, veicot operatīvo darbību; 3) procesa virzītājs ziņas, kas ir iegūtas
kriminālprocesā. |
|
|
|
3.pants.
Ziņu sniegšanas kompetence Ziņas var sniegt: 1) izmeklēšanas iestāde vai operatīvās
darbības subjekts, kuram ir pieejamas iestāžu un privātpersonu rīcībā esošās
ziņas; 2) operatīvās darbības subjekta amatpersona
ziņas, kas ir iegūtas, veicot operatīvo darbību; 3) procesa virzītājs ziņas, kas ir iegūtas
kriminālprocesā. |
4.pants.
Pieprasījuma izskatīšanas kārtība (1) Institūcija vai amatpersona, saņemot
pieprasījumu, veic vienu no šādām darbībām: 1) sniedz ziņas; 2) atsaka ziņu sniegšanu, ja pastāv šā
likuma 11.panta pirmajā daļā minētie ziņu sniegšanas atteikuma iemesli. (2) Institūcija vai amatpersona, kura nav
kompetenta sniegt ziņas, pieprasa ziņas vai pārsūta pieprasījumu par ziņu
sniegšanu kompetentajai institūcijai vai amatpersonai, norādot atbildes
nosūtīšanas vai sniegšanas termiņu. (3) Ja iestāde vai amatpersona, kura ir
kompetenta sniegt ziņas bez prokurora vai tiesas piekrišanas, nav tiesīga
piekļūt prasītajām ziņām vai nav tiesīga tās sniegt, tā nekavējoties pieprasa
prokurora vai tiesas atļauju, kas paredzēta šo ziņu apstrādi regulējošajos
normatīvajos aktos. (4) Sniedzot ziņas, kā arī atsakot ziņu
sniegšanu, ievēro atbildes nosūtīšanas vai sniegšanas termiņus. |
2 3 |
Saeimas Juridiskais birojs: Aizstāt 4.panta pirmās daļas 2.punktā vārdus
un skaitli šā likuma 11.panta pirmajā daļā minētie ar vārdiem šajā likumā
paredzētie. Saeimas Juridiskais birojs: Aizstāt 4.panta trešajā daļā vārdu iestāde
ar vārdu institūcija. |
Atbalstīt Atbalstīt |
4.pants.
Pieprasījuma izskatīšanas kārtība (1) Institūcija vai amatpersona, saņemot
pieprasījumu, veic vienu no šādām darbībām: 1) sniedz ziņas; 2) atsaka ziņu sniegšanu, ja pastāv šajā
likumā paredzētie ziņu sniegšanas atteikuma iemesli. (2) Institūcija vai amatpersona, kas nav
kompetenta sniegt ziņas, pieprasa ziņas vai pieprasījumu pārsūta
kompetentajai institūcijai vai amatpersonai, norādot atbildes nosūtīšanas vai
sniegšanas termiņu. (3) Ja institūcija vai amatpersona, kas ir
kompetenta sniegt ziņas, bez prokurora vai tiesas piekrišanas nav tiesīga
piekļūt prasītajām ziņām vai nav tiesīga tās sniegt, tā nekavējoties pieprasa
šo ziņu apstrādi regulējošos normatīvajos aktos paredzēto prokurora vai
tiesas atļauju. (4) Sniedzot ziņas, kā arī atsakot ziņu
sniegšanu, ievēro atbildes nosūtīšanas vai sniegšanas termiņus. |
|
|
|
|
5.pants.
Ziņu sniegšanas atteikuma iemesli (1) Ziņu sniegšanu atsaka, ja: 1) tā var kaitēt Latvijas valsts
suverenitātei vai drošībai; 2) tā var apdraudēt operatīvās darbības
procesa vai kriminālprocesa mērķa sasniegšanu; 3) tā var apdraudēt personas dzīvību,
veselību vai citas likumiskās intereses; 4) prokurors vai tiesa nedod normatīvajos
aktos paredzēto atļauju ziņu piekļuvei vai sniegšanai; 5) ziņas iegūtas no citas dalībvalsts vai
trešās valsts un šo ziņu tālāka nodošana atbilstoši to izmantošanas
nosacījumiem nav pieļaujama; 6) ziņas ir acīmredzami nesamērojamas ar
norādītā mērķa sasniegšanu vai nepiemērotas tai; 7) pieprasījumu iesniegusi institūcija, kas
nav dalībvalsts kompetentā iestāde. (2) Ja ziņu sniegšanu atsaka, pamatojoties
uz šā panta pirmās daļas 5.punkta nosacījumiem, norāda valsti, kurai var būt
pieejamas attiecīgās ziņas, ja tas nav pretrunā ar starptautiskās sadarbības
nosacījumiem. |
5.pants.
Atbildes nosūtīšanas termiņi (1) Atbildi dalībvalsts kompetentajai
iestādei nosūta 14 dienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas Latvijā. (2) Ja iesniegts steidzams pieprasījums par
nodarījumu un prasītās ziņas ir pieejamas informācijas sistēmā tiešsaistes
režīmā, atbildi nosūta astoņu stundu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas
Latvijā. (3) Ja prasītās ziņas par nodarījumu ir
pieejamas informācijas sistēmā tiešsaistes režīmā, atbildi nosūta septiņu
dienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas Latvijā. |
|
|
|
6.pants.
Atbildes nosūtīšanas termiņi (1) Atbildi dalībvalsts kompetentajai
iestādei nosūta 14 dienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas Latvijā. (2) Ja iesniegts steidzams pieprasījums par
nodarījumu un prasītās ziņas ir pieejamas informācijas sistēmā tiešsaistes
režīmā, atbildi nosūta astoņu stundu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas
Latvijā. (3) Ja prasītās ziņas par nodarījumu ir
pieejamas informācijas sistēmā tiešsaistes režīmā, atbildi nosūta septiņu
dienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas Latvijā. |
6.pants.
Atbildes sniegšanas atlikšana (1) Ja ziņas nav iespējams sniegt tam
paredzētajā termiņā vai ziņu sniegšana šādā termiņā ir nesamērojama ar ziņu
nozīmi nodarījuma vai noziedzīgā nodarījuma novēršanā, atklāšanā vai
izmeklēšanā, vai arī šādā termiņā nav iespējams gūt pārliecību par ziņu
sniegšanas pieļaujamību, institūcija vai amatpersona, kura ir kompetenta
sniegt ziņas, var atlikt atbildes sniegšanu: 1) uz šā likuma 5.panta otrajā daļā minēto
pieprasījumu ne ilgāk par trijām dienām; 2) uz likuma 5.panta pirmajā un trešajā daļā
minēto pieprasījumu ne ilgāk par 10 dienām. (2) Par atbildes sniegšanas atlikšanu,
atlikšanas iemesliem un iespējamo atbildes sniegšanas termiņu nekavējoties
(bet ne vēlāk kā šā likuma 5.pantā minētajos termiņos) informē dalībvalsts
kompetento iestādi. |
4 |
Saeimas Juridiskais birojs: Aizstāt 6.panta pirmajā daļā vārdus
nesamērojama ar ziņu nozīmi nodarījuma vai noziedzīgā nodarījuma novēršanā,
atklāšanā vai izmeklēšanā ar vārdiem būtiski apgrūtināta. |
Atbalstīt |
7.pants.
Atbildes sniegšanas atlikšana (1) Ja ziņas nav iespējams sniegt
paredzētajā termiņā vai ziņu sniegšana šādā termiņā ir būtiski apgrūtināta,
vai arī šādā termiņā nav iespējams gūt pārliecību par ziņu sniegšanas
pieļaujamību, institūcija vai amatpersona, kura ir kompetenta sniegt ziņas,
var atlikt atbildes sniegšanu: 1) uz šā likuma 6.panta otrajā daļā minēto
pieprasījumu ne ilgāk par trim dienām; 2) uz šā likuma 6.panta pirmajā vai trešajā
daļā minēto pieprasījumu ne ilgāk par 10 dienām. (2) Par atbildes sniegšanas atlikšanu, atlikšanas
iemesliem un iespējamo atbildes sniegšanas termiņu nekavējoties (bet ne vēlāk
kā šā likuma 6.pantā minētajos termiņos) informē dalībvalsts kompetento
iestādi. |
7.pants.
Atbildes nosūtīšanas kārtība (1) Ziņas, informāciju par atbildes
sniegšanas atlikšanu, atlikšanas iemesliem un iespējamo atbildes sniegšanas
termiņu, kā arī informāciju par ziņu sniegšanas atteikuma iemesliem nosūta,
aizpildot veidlapu, kuras saturu un formu nosaka Ministru kabinets. (2) Atbildi uz pieprasījumu parasti nosūta
dalībvalsts kompetentajai iestādei tādā pašā veidā, kādā saņemts
pieprasījums. (3) Atbildi var nosūtīt arī ar Valsts
policijas vai citas šā likuma 1.panta 2.punktā minētajā deklarācijā Latvijas
norādītās dalībvalsts kompetentās iestādes starpniecību, ja attiecīgās
atbildes pārsūtīšana ir tās kompetencē. Šādā gadījumā par atbildes nosūtīšanu
informē institūciju vai amatpersonu, kura saņēmusi pieprasījumu no citas
dalībvalsts. (4) Atbildi nosūta valsts valodā vai citas
Eiropas Savienības dalībvalsts valsts valodā, kuru parasti izmanto policijas
sadarbībā. (5) Atbildi, kura satur valsts noslēpuma
objektu vai ierobežotas pieejamības informāciju, nosūta, ievērojot
informācijas aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasības. |
5 6 |
Saeimas Juridiskais birojs:
Izslēgt 7.panta trešajā daļā vārdus un
skaitļus šā likuma 1.panta 2.punktā minētajā deklarācijā Latvijas norādītās
dalībvalsts. Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un
korupcijas novēršanas komisija: Izteikt 7. panta ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Atbildi nosūta valsts valodā vai citas
dalībvalsts valsts valodā, kuru parasti izmanto tiesībaizsardzības
institūciju sadarbībā. |
Atbalstīt Atbalstīt |
8.pants.
Atbildes nosūtīšanas kārtība (1) Ziņas, informāciju par atbildes
sniegšanas atlikšanu, atlikšanas iemesliem un iespējamo atbildes sniegšanas
termiņu, kā arī informāciju par ziņu sniegšanas atteikuma iemesliem nosūta,
aizpildot veidlapu, kuras saturu un formu nosaka Ministru kabinets. (2) Atbildi uz pieprasījumu parasti nosūta
dalībvalsts kompetentajai iestādei tādā pašā veidā, kādā saņemts
pieprasījums. (3) Atbildi var nosūtīt arī ar Valsts
policijas vai citas kompetentās iestādes starpniecību, ja attiecīgās atbildes
pārsūtīšana ir tās kompetencē. Šādā gadījumā par atbildes nosūtīšanu informē
institūciju vai amatpersonu, kura saņēmusi pieprasījumu no citas dalībvalsts. (4) Atbildi nosūta valsts valodā vai citas
dalībvalsts valsts valodā, kuru parasti izmanto tiesībaizsardzības institūciju
sadarbībā. (5) Ja atbilde satur valsts noslēpuma
objektu vai ierobežotas pieejamības informāciju, to nosūta, ievērojot
informācijas aizsardzību regulējošu normatīvo aktu prasības. |
8.pants.
Ziņu sniegšana pēc savas iniciatīvas (spontāna ziņu sniegšana) (1) Šā likuma 3.panta 2. un 3.punktā
norādītā amatpersona sniedz ziņas citai dalībvalstij, nesaņemot tās
pieprasījumu, ja ir pamats uzskatīt, ka šādas ziņas dalībvalsts iestādei, kas
ir kompetenta veikt noziegumu novēršanu, atklāšanu vai izmeklēšanu, var
palīdzēt novērst, atklāt vai izmeklēt nodarījumu un ja nepastāv šā likuma
11.panta pirmās daļas 1., 2., 3. vai 5.punktā minētie ziņu sniegšanas
atteikuma iemesli. (2) Šā panta pirmajā daļā minētās ziņas
sniedz, nosūtot veidlapu, kuras saturu un formu nosaka Ministru kabinets, un
ievērojot šā likuma 7.panta trešajā, ceturtajā un piektajā daļā minētos
informācijas nosūtīšanas nosacījumus. |
|
|
|
9.pants.
Ziņu sniegšana pēc savas iniciatīvas (spontāna ziņu sniegšana) (1) Šā likuma 3.panta 2. un 3.punktā norādītā
amatpersona sniedz ziņas citai dalībvalstij, ja pieprasījums no tās nav
saņemts, bet ir pamats uzskatīt, ka šādas ziņas dalībvalsts iestādei, kuras
kompetencē ir noziedzīgo nodarījumu novēršana, atklāšana vai izmeklēšana, var
palīdzēt novērst, atklāt vai izmeklēt nodarījumu un ja nepastāv šā likuma
5.panta pirmās daļas 1., 2., 3. vai 5.punktā minētie ziņu sniegšanas
atteikuma iemesli. (2) Šā panta pirmajā daļā minētās ziņas
sniedz, nosūtot veidlapu, kuras saturu un formu nosaka Ministru kabinets, un
ievērojot šā likuma 8.panta trešajā, ceturtajā un piektajā daļā minētos
informācijas nosūtīšanas nosacījumus. |
9.pants.
Norāde par ziņu izmantošanu (1) Sniedzot ziņas, norāda vienu vai
vairākus pieļaujamos ziņu izmantošanas mērķus: 1) noziedzīgo nodarījumu novēršana,
atklāšana un izmeklēšana vai būtiska sabiedriskās drošības apdraudējuma
tūlītēja novēršana; 2) noziedzīgo nodarījumu pierādīšana. (2) Iestāde vai amatpersona, kas izlemj par
ziņu sniegšanu, var norādīt arī citus sniegto ziņu izmantošanas ierobežojumus,
kas ir paredzēti šo ziņu apstrādi regulējošajos normatīvajos aktos. (3) Šā panta pirmās daļas 2.punktā minēto
ziņu izmantošanas mērķi norāda, ja ziņas ir iegūtas no: 1) Iedzīvotāju reģistra; 2) Sodu reģistra; 3) transportlīdzekļu un to vadītāju valsts
reģistra par transportlīdzekļa reģistrācijas datiem un transportlīdzekļa
vadītāja apliecību; 4) traktortehnikas un tās vadītāju
informatīvās sistēmas par transportlīdzekļa reģistrācijas datiem un
transportlīdzekļa vadītāja apliecību. |
8 9 |
Saeimas
Juridiskais birojs: Aizstāt 9.panta otrajā daļā vārdu iestāde ar vārdu institūcija. Saeimas
Juridiskais birojs: Papildināt 9.panta trešo daļu pēc vārda norāda ar vārdiem tikai
tad. |
Atbalstīt Atbalstīt |
10.pants.
Norāde par ziņu izmantošanu (1) Sniedzot ziņas, norāda vienu vai
vairākus pieļaujamos ziņu izmantošanas mērķus: 1) noziedzīgo nodarījumu novēršana,
atklāšana un izmeklēšana vai būtiska sabiedriskās drošības apdraudējuma
tūlītēja novēršana; 2) noziedzīgo nodarījumu pierādīšana. (2) Institūcija vai amatpersona, kas lemj
par ziņu sniegšanu, var norādīt arī citus sniegto ziņu apstrādi regulējošos
normatīvajos aktos paredzēto ziņu izmantošanas ierobežojumus. (3) Šā panta pirmās daļas 2.punktā minēto
ziņu izmantošanas mērķi norāda tikai tad, ja ziņas ir iegūtas no: 1) Iedzīvotāju reģistra; 2) Sodu reģistra; 3) transportlīdzekļu un to vadītāju valsts
reģistra par transportlīdzekļa reģistrācijas datiem un transportlīdzekļa
vadītāja apliecību; 4) traktortehnikas un tās vadītāju
informatīvās sistēmas par transportlīdzekļa reģistrācijas datiem un
transportlīdzekļa vadītāja apliecību. |
10.pants.
Lūgums informēt par procesa noslēgumu un ziņu apstrādi (1) Ja institūcijai vai amatpersonai, kas
sniedz ziņas, ir pamats uzskatīt, ka dalībvalsts veiktā procesa iznākums var
veicināt cita noziedzīga nodarījuma novēršanu, atklāšanu vai izmeklēšanu,
sniedzot ziņas, var lūgt sniegt informāciju par attiecīgā procesa pabeigšanas
rezultātiem. (2) Institūcija vai amatpersona, kas sniedz
ziņas, pieprasa, lai dalībvalsts informē par ziņu apstrādi pēc to sniegšanas,
ja tas noteikts ziņu apstrādi regulējošajos normatīvajos aktos. |
10 |
Saeimas
Juridiskais birojs: Aizstāt 10.panta nosaukumā vārdu noslēgumu ar vārdu pabeigšanas
rezultātiem. |
Atbalstīt |
11.pants.
Lūgums informēt par procesa pabeigšanas rezultātiem un ziņu apstrādi (1) Ja institūcijai vai amatpersonai, kas
sniedz ziņas, ir pamats uzskatīt, ka dalībvalsts veiktā procesa iznākums var
veicināt cita noziedzīga nodarījuma novēršanu, atklāšanu vai izmeklēšanu, tā
savukārt var lūgt informāciju par attiecīgā procesa pabeigšanas rezultātiem. (2) Institūcija vai amatpersona, kas sniedz
ziņas, pieprasa, lai attiecīgā dalībvalsts informē par ziņu apstrādi pēc to
sniegšanas, ja tas noteikts ziņu apstrādi regulējošos normatīvajos aktos. |
11.pants.
Ziņu sniegšanas atteikuma iemesli (1) Ziņu sniegšanu atsaka, ja: 1) tā var kaitēt Latvijas valsts
suverenitātei vai drošībai; 2) tā var apdraudēt operatīvās darbības
procesa vai kriminālprocesa mērķa sasniegšanu; 3) tā var apdraudēt personas dzīvību,
veselību vai citas likumiskās intereses; 4) prokurors vai tiesa nedod normatīvajos
aktos paredzēto atļauju ziņu piekļuvei vai sniegšanai; 5) ziņas iegūtas no citas dalībvalsts vai
trešās valsts un ziņu tālāka nodošana atbilstoši ziņu izmantošanas
nosacījumiem nav pieļaujama; 6) ziņas ir acīmredzami nesamērojamas vai
nepiemērotas norādītā mērķa sasniegšanai; 7) pieprasījumu iesniegusi institūcija, kas
nav dalībvalsts kompetentā iestāde. (2) Ja ziņu sniegšanu atsaka, pamatojoties
uz šā panta pirmās daļas 5.punkta nosacījumiem, norāda valsti, kurai var būt
pieejamas ziņas, ja tas nav pretrunā ar starptautiskās sadarbības
nosacījumiem. |
11 |
Saeimas Juridiskais birojs: Pārvietot 11.pantu pēc 4.panta un attiecīgi precizēt atsauces 6. un
8.pantā. |
Atbalstīt |
|
III
nodaļa Ziņu
pieprasīšana citai dalībvalstij |
|
|
|
III
nodaļa Ziņu
pieprasīšana no citas dalībvalsts |
12.pants.
Pamats lūgt dalībvalstij ziņu sniegšanu Ja ir pamats uzskatīt, ka citas dalībvalsts
rīcībā ir ziņas, kas var palīdzēt novērst, atklāt vai izmeklēt noziedzīgu
nodarījumu un bez šādu ziņu iegūšanas nav iespējams nodrošināt šo uzdevumu
izpildi vai to izpilde ir būtiski apgrūtināta, šā likuma 3.panta 2. un
3.punktā minētā amatpersona var lūgt ziņu sniegšanu. |
|
|
<
![endif]> |
12.pants.
Pamats lūgt dalībvalsti sniegt ziņas Ja ir pamats uzskatīt, ka citas dalībvalsts
rīcībā ir ziņas, kas var palīdzēt novērst, atklāt vai izmeklēt noziedzīgu
nodarījumu, un bez šādu ziņu iegūšanas nav iespējams nodrošināt šo uzdevumu
izpildi vai to izpilde ir būtiski apgrūtināta, šā likuma 3.panta 2. un
3.punktā minētā amatpersona var lūgt ziņu sniegšanu. |
13.pants.
Lūgums par ziņu sniegšanu (1) Lūgumu par ziņu sniegšanu citai dalībvalstij sagatavo,
aizpildot veidlapu, kuras saturu un formu nosaka Ministru kabinets. (2) Ja ir nepieciešamas ziņas par
nodarījumu, šo ziņu sniegšanu var prasīt steidzamā kārtībā, lūgumā par ziņu
sniegšanu norādot steidzamības
pamatojumu. |
|
|
|
13.pants.
Lūgums sniegt ziņas (1) Citai dalībvalstij adresētu lūgumu
sniegt ziņas sagatavo, aizpildot veidlapu, kuras saturu un formu nosaka
Ministru kabinets. (2) Lūdzot ziņas par nodarījumu sniegt
steidzami, lūgumā norāda steidzamības pamatojumu. |
14.pants.
Lūguma par ziņu sniegšanu nosūtīšana (1) Lūgumu par ziņu sniegšanu citas dalībvalsts kompetentajai
iestādei nosūta ar Valsts policijas vai citas šā likuma 1.panta 2.punktā
minētajā deklarācijā Latvijas norādītās dalībvalsts kompetentās iestādes
starpniecību. (2) Ja lūgums par ziņu sniegšanu satur valsts noslēpuma objektu vai
ierobežotas pieejamības informāciju, to nosūta, ievērojot informācijas
aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasības. |
11 |
Saeimas Juridiskais birojs: Izslēgt 14.panta pirmajā daļā vārdus un
skaitļus šā likuma 1.panta 2.punktā minētajā deklarācijā Latvijas norādītās
dalībvalsts. |
Atbalstīt |
14.pants.
Lūguma nosūtīšana (1) Lūgumu sniegt ziņas citas dalībvalsts kompetentajai iestādei nosūta ar Valsts
policijas vai citas kompetentās iestādes starpniecību. (2) Ja lūgums sniegt ziņas satur valsts
noslēpuma objektu vai ierobežotas pieejamības informāciju, to nosūta,
ievērojot informācijas aizsardzību regulējošu normatīvo aktu prasības. |
IV
nodaļa Ziņu
apstrāde un dalībvalsts informēšana par procesa noslēgumu |
12 |
Saeimas Juridiskais birojs: Aizstāt IV nodaļas nosaukumā vārdu
noslēgumu ar vārdu pabeigšanas rezultātiem. |
Atbalstīt |
IV
nodaļa Ziņu
apstrāde un dalībvalsts informēšana par procesa pabeigšanas rezultātiem |
15.pants.
Dalībvalsts sniegto ziņu izmantošana (1) Ir pieļaujama pieprasīto ziņu izmantošana
tikai tiem mērķiem, kādiem dalībvalsts šīs ziņas ir sniegusi, vai būtiska
valsts drošības apdraudējuma tūlītējai novēršanai. Dalībvalsts sniegto ziņu
izmantošana citam mērķim ir pieļaujama tikai ar ziņu sniegušās dalībvalsts
piekrišanu. (2) Institūcijas un amatpersonas, kurām ir
kļuvušas zināmas dalībvalsts sniegtās ziņas, apstrādā šīs ziņas, ievērojot uz
tām attiecināmos, kā arī dalībvalsts norādītos ierobežojumus. (3) Dalībvalsts sniegto ziņu iekļaušana
informācijas sistēmā ir pieļaujama, ja dalībvalsts ir izteikusi attiecīgu
piekrišanu. Iekļaujot dalībvalsts sniegtās ziņas informācijas sistēmā, tās ir
dzēšamas informācijas sistēmā noteiktajā datu glabāšanas termiņā vai
dalībvalsts norādītajā termiņā, ja tas ir īsāks par informācijas sistēmā noteikto
datu glabāšanas termiņu. |
|
|
|
15.pants.
Dalībvalsts sniegto ziņu izmantošana (1) Ir pieļaujama pieprasīto ziņu
izmantošana tikai tiem mērķiem, kādiem dalībvalsts šīs ziņas sniegusi, vai
būtiska valsts drošības apdraudējuma tūlītējai novēršanai. Dalībvalsts
sniegto ziņu izmantošana citam mērķim ir pieļaujama tikai ar ziņas sniegušās
dalībvalsts piekrišanu. (2) Institūcijas un amatpersonas, kurām ir
kļuvušas zināmas dalībvalsts sniegtās ziņas, apstrādā šīs ziņas, ievērojot uz
tām attiecināmos, kā arī dalībvalsts norādītos ierobežojumus. (3) Dalībvalsts sniegto ziņu iekļaušana
informācijas sistēmā ir pieļaujama, ja dalībvalsts izteikusi attiecīgu
piekrišanu. Ja dalībvalsts sniegtās ziņas ir iekļautas informācijas sistēmā,
tās dzēšamas informācijas sistēmā noteiktā datu glabāšanas termiņa beigās vai
dalībvalsts norādītā termiņa beigās, ja tas ir īsāks par informācijas sistēmā
noteikto datu glabāšanas termiņu. |
16.pants.
Informācijas sniegšana dalībvalstij par procesa noslēgumu un ziņu apstrādi (1) Ja dalībvalsts, kas sniedza ziņas, ir
izteikusi lūgumu saņemt informāciju par tā procesa iznākumu, ar kuru sakarā
ziņas sniegtas, institūcija vai amatpersona, kas pieprasīja ziņas, sniedz
informāciju par attiecīgā procesa pabeigšanas rezultātiem. (2) Ja dalībvalsts, kas sniedza ziņas, ir
izteikusi lūgumu saņemt informāciju par ziņu apstrādi pēc to sniegšanas,
institūcija vai amatpersona, kas pieprasīja ziņas, sniedz šādu informāciju. |
13 |
Saeimas Juridiskais birojs: Aizstāt 16.panta nosaukumā vārdu noslēgumu
ar vārdu pabeigšanas rezultātiem. |
Atbalstīt |
16.pants.
Informācijas sniegšana dalībvalstij par procesa pabeigšanas rezultātiem un
ziņu apstrādi (1) Ja dalībvalsts, kas sniegusi ziņas, ir
izteikusi lūgumu saņemt informāciju par tā procesa iznākumu, kura sakarā
ziņas sniegtas, institūcija vai amatpersona, kas pieprasījusi ziņas, sniedz
informāciju par attiecīgā procesa pabeigšanas rezultātiem. (2) Ja dalībvalsts, kas sniegusi ziņas, ir
izteikusi lūgumu saņemt informāciju par ziņu apstrādi pēc to sniegšanas, institūcija
vai amatpersona, kas pieprasījusi ziņas, šādu informāciju sniedz. |