Rīgā
04.02.2009. Nr.90/TA-305
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Finanšu ministrijas sagatavoto Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Civilprocesa likumā". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Cerbulis 67774817, guntis.cerbulis@fktk.lv).
Minēto
likumprojektu lūdzam atzīt par steidzamu.
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 7 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra sēdes protokola Nr.9 63.§
izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi
Civilprocesa likumā
Izdarīt Civilprocesa
likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998,
23.nr.; 2001, 15.nr.; 2002, 24.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 6., 10., 14., 20.nr.;
2005, 7., 14.nr.; 2006, 1., 13., 20., 24.nr.; 2007, 3., 24.nr.; 2008, 13.nr.)
šādus grozījumus:
1. Aizstāt 47. nodaļas visā tekstā vārdu "atsaukt" (attiecīgajā locījumā) ar vārdu "anulēt" (attiecīgajā locījumā).
2.
Aizstāt 375. panta pirmajā daļā skaitli "15" ar skaitli
"5".
3.
387. pantā:
izteikt
otrās daļas 1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"1) administrators vai likvidators neatbilst Kredītiestāžu likuma 131.panta pirmās daļas vai 131.1 pirmās daļas noteikumiem vai atklājas kāds no 132. vai 132.1 pantā minētajiem apstākļiem;";
izteikt
trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Tiesa var izskatīt jautājumu par administratora vai likvidatora
atcelšanu pēc kreditora vai kreditoru grupas pieteikuma vai savas iniciatīvas,
ja tās rīcībā ir pierādījumi, ka administrators vai likvidators, pildot savus
pienākumus, neievēro Kredītiestāžu likuma un citu normatīvo aktu noteikumus un
tiesas nolēmumus, administrators vai likvidators neatbilst Kredītiestāžu likuma
131.panta pirmās daļas vai 131.1 panta pirmās daļas noteikumiem vai
atklājas kāds no 132. vai 132.1 pantā minētajiem apstākļiem,
administrators vai likvidators nav kompetents vai ļaunprātīgi izmanto savas
pilnvaras.".
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.
Finanšu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktors |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
A. Slakteris |
M. Bičevskis |
M. Brencis |
M. Radeiko |
G. Cerbulis
|
30.01.2009. 14:15
224 vārdi
G. Cerbulis
67774817, guntis.cerbulis@fktk.lv
Likumprojekta Grozījumi
Civilprocesa likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||
1.Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta
iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros
dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Nav attiecināms. |
|||||||
2.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd
kredītiestādes maksātnespējas un likvidācijas lietu tiesa izskata 15 dienu
laikā no lietas ierosināšanas dienas. |
|||||||
3.Normatīvā akta projekta būtība |
1) Likumprojekts paredz vienota termina "licences
anulēšana" lietojumu Civilprocesa likumā un Kredītiestāžu likumā. 2) Likumprojekts paredz kredītiestādes maksātnespējas un likvidācijas
lietu izskatīšanas termiņa samazināšanu no 15 uz 5 dienām. 3) Likumprojekts precizē
atsauces uz Kredītiestāžu likumu par kredītiestādes administratora un
likvidatora kandidatūras kvalifikācijas prasībām. Likuma spēkā stāšanās
paredzēta nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas. |
|||||||
4.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||
1.Vispārēja ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības pārmaiņām |
Paātrinot
maksātnespējīgo un likvidējamo kredītiestāžu lietu izskatīšanu tiesā tiks
nodrošināta savlaicīga administratora un likvidatora stāšanās amatā, tādējādi
maksimāli nodrošinot kredītiestādes mantas saglabāšanu un kreditoru likumisko
interešu aizsardzību.
|
|||||||
2.Ekonomiskā ietekme: 2.1.makroekonomiskā
vide; 2.2.preču
un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3.cenas; 2.4.eksporta
un importa apjoms; 2.5.konkurences
apstākļi; 2.6.
jauninājumi un pētījumi; 2.7.
augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms. |
|||||||
3.Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām,
zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
1)
Samazināsies kredītiestādes maksātnespējas un likvidācijas lietas
izskatīšanas termiņš.
2) Tiks
nodrošināta savlaicīga kreditoru interešu aizsardzība un turpmāko procesuālo
darbību pārskatāmība. |
|||||||
4.Ietekme uz administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms. |
|||||||
5. 5.Sociālā ietekme: 5.1.sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2.nodarbinātība |
Nav attiecināms. |
|||||||
6.Ietekme uz vidi: 6.1.dabas
resursu lietošana; 6.2.ietekme
uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.darbības
radītie atkritumi; 6.4.ķīmisko
vielu produktu ražošana; 6.5.ietekme
uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6.ietekme
uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7.cita
veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
|||||||
7.Cita
ietekme |
Citas ietekmes nav. |
|||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||||||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1.valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2.speciālais
budžets; 1.3.pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
||||
2.Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1.valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 2.2.speciālais
budžets; 2.3.pašvaldību
budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
||||
3.Finansiālā ietekme: 3.1.valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 3.2.speciālais
budžets; 3.3.pašvaldību
budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
||||
5.Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms. |
|||||||
6.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||
1.Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to
būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatav
ošanu. Par
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Jaunus normatīvos aktus papildus šim
likumprojektam nav nepieciešams izdot. |
|||||||
2.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||
1.
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts
|
||||||||
1.Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms. |
|||||||
2.Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām
institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
|||||||
3.Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
|||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids
(piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums,
vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek
pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms.
|
|||||||
2.tabula |
||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Nav attiecināms |
||||||
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
||||||
5.Saistības sniegt paziņojumu Eiropas
Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē
informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un
finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
|||||||
6.Cita informācija |
Likumprojektā piedāvāto regulējumu ierosina
Starptautiskais Valūtas fonds sniegtās tehniskās palīdzības ietvaros. |
|||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
||||||||
1.Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un
sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
notikušas ar Latvijas Komercbanku asociāciju. |
|||||||
2.Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un
sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta. |
|||||||
3.Kāds konsultāciju veids un sabiedrības
informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Likumprojektā piedāvātais regulējums tika
apspriests ar Latvijas Komercbanku asociāciju. |
|||||||
4.Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas
notikušas ar Latvijas Komercbanku asociāciju. |
|||||||
5.Cita informācija |
Konsultācijas
notikušas ar Starptautisko Valūtas fondu. |
|||||||
2.
VII Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
||||||||
1.Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta prasību izpildi nodrošinās
apgabaltiesas esošo funkciju ietvaros. |
|||||||
2.Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Likumprojekts "Grozījumi Civilprocesa
likumā" pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā "Latvijas
Vēstnesis" un ievietots šī laikraksta bezmaksas interneta mājas lapā
www.likumi.lv, kur ar to varēs iepazīties visas ieinteresētās personas. |
|||||||
3.Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības,
ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts indivīda tiesības aizstāvēt
savas tiesības neierobežo. |
|||||||
4.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||
Finanšu ministrs A. Slakteris
Finanšu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktors |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
A. Slakteris |
M. Bičevskis |
M. Brencis |
M. Radeiko |
G.
Cerbulis
|
30.01.2009 15:18
901 vārdi
G. Cerbulis
6777 4817, guntis.cerbulis@fktk.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS
MINISTRU KABINETA
SĒDES PROTOKOLA
IZRAKSTS
Rīgā |
Nr.9 |
2009.gada 3.februārī |
63.§
Likumprojekts "Grozījumi Civilprocesa
likumā"
TA-305
______________________________________________________
(M.Bičevskis, G.Bērziņš, J.Brazovskis, A.Slakteris,
I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.
3. Finanšu ministrijai
pēc Eiropas Centrālās bankas atzinuma saņemšanas nekavējoties iesniegt to
Saeimā un Valsts kancelejā.
4. Lūgt Saeimu atzīt
likumprojektu par steidzamu.
Ministru prezidents I.Godmanis
Valsts kancelejas direktore G.Veismane