Rīgā
04.02.2009. Nr.90/TA-302
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Finanšu ministrijas sagatavoto Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Kredītiestāžu likumā". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Cerbulis 67774817, guntis.cerbulis@fktk.lv).
Minēto
likumprojektu lūdzam atzīt par steidzamu.
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 6 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 8 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra sēdes protokola Nr.9 60.§
izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Kredītiestāžu likumā
Izdarīt Kredītiestāžu likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 23.nr.; 1996,
9., 14., 23.nr.; 1997, 23.nr.; 1998, 13.nr.; 2000, 13.nr.; 2002, 10., 23.nr.;
2003, 14.nr.; 2004, 2., 12., 23.nr.; 2005, 13., 14.nr.; 2006, 15.nr.; 2007, 7.,
12.nr.; 2008, 14.nr., Latvijas Vēstnesis, 2008, nr.174) šādus grozījumus :
1. Izslēgt 6.
panta pirmajā daļā skaitļus "113., 114., 115., 116., 117., 118., 121.)
2. Izteikt VIII
nodaļu šādā redakcijā:
VIII nodaļa
Kredītiestādēm piemērojamie ierobežojumi
113.pants. (1)
Ja Finanšu un kapitāla tirgus komisija konstatē, ka kredītiestāde neievēro šā
likuma, tieši piemērojamo Eiropas Savienības institūciju izdoto normatīvo aktu
vai Finanšu un kapitāla tirgus komisijas izdoto lēmumu vai normatīvo noteikumu
prasības, vai ja kredītiestādes darbība apdraud tās stabilitāti vai maksātspēju,
Latvijas kredītiestāžu sektora drošību vai stabilitāti, draud nodarīt
ievērojamus zaudējumus valsts tautsaimniecībai, vai ja no bankas notiek
pārmērīga noguldījumu vai citu piesaistīto līdzekļu aizplūde, tad Finanšu un
kapitāla tirgus komisija, pieņemot lēmumu, ir tiesīga īstenot vienu vai
vairākus šādus pasākumus:
1) pieprasīt, lai kredītiestāde nekavējoties
veic nepieciešamās darbības šādas situācijas novēršanai un iesniedz Finanšu un
kapitāla tirgus komisijai tās noteiktajā termiņā rīcības plānu;
2) brīdināt kredītiestādi;
3) dot kredītiestādes pārvaldes institūcijām,
to vadītājiem un locekļiem saistošus rakstveida norādījumus, kas nepieciešami
šādas situācijas novēršanai;
4) noteikt kredītiestādes tiesību un darbības
ierobežojumus, tajā skaitā pilnīgi vai daļēji apturēt finanšu pakalpojumu
sniegšanu, kā arī saistību izpildes ierobežojumus, izņemot šā panta pirmās
daļas 5. punktā minētos ierobežojumus;
5) noteikt bankai noguldījumu saistību izpildes
ierobežojumus (turpmāk lēmums par noguldījumu ierobežojumu noteikšanu);
6) iecelt kredītiestādē vienu vai vairākus
Finanšu un kapitāla tirgus komisijas pilnvarniekus (turpmāk lēmums par
pilnvarnieka iecelšanu);
7) uzlikt kredītiestādei par pienākumu mazināt
risku, kas saistīts ar tās darījumiem, pakalpojumiem un norēķinu sistēmām;
8) lūgt Latvijas Banku pārtraukt tās kredītu
izsniegšanu kredītiestādei;
9) uzlikt šajā likumā paredzētās soda naudas.
(2) Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir
tiesīga īstenot vienu vai vairākus šā panta pirmajā daļā minētos pasākumus, arī
tad, ja kredītiestādes konsolidācijas grupā esošas komercsabiedrības darbība
apdraud vai var apdraudēt attiecīgās kredītiestādes vai visa kredītiestāžu
sektora stabilu darbību.
(3)
Ja tiek noteikti šā panta pirmās daļas 4. punktā minētie ierobežojumi bankai,
kas apkalpo tranzītkredītu, Finanšu ministrija pieņem lēmumu par tranzītkredīta
apkalpošanas turpināšanu šajā bankā vai nodošanu citām bankām.
114.pants. (1)
Lēmumu par noguldījumu ierobežojumu noteikšanu var pieņemt vienīgi attiecībā uz
banku, kura šā lēmuma pieņemšanas dienā spēj apmierināt savu kreditoru
pieteiktos likumīgos prasījumus. Šādu lēmumu var pieņemt arī pēc attiecīgās
bankas lūguma.
(2)
Finanšu un kapitāla tirgus komisija var pieņemt lēmumu par noguldījumu ierobežojumu
noteikšanu, ja pret to neiebilst Ministru kabinets.
(3) Lēmumā par noguldījumu ierobežojumu
noteikšanu tiek noteikti ierobežojumu veidi un to darbības laiks, kas nedrīkst
pārsniegt 12 mēnešus.
(4) Lēmums par noguldījumu ierobežojumu
noteikšanu ir spēkā attiecībā uz jebkuru bankas klientu.
(5) Finanšu un kapitāla tirgus komisija var dot
bankai saistošus norādījumus par to, kā izpildāms lēmums par noguldījumu
ierobežojumu noteikšanu.
115.pants. (1)
Lēmumā par pilnvarnieka iecelšanu tiek noteikts pilnvarnieka darbības mērķis,
uzdevumi un funkcijas, pilnvaru apjoms un termiņš, pilnvarnieka atalgojuma
apmērs, pilnvarnieka uzdevuma veikšanai pieļaujamo izdevumu apmērs, kā arī citi
noteikumi, kurus Finanšu un kapitāla tirgus komisija uzskata par būtiskiem.
(2) Ja tiek iecelti vairāki pilnvarnieki, tad
papildus šā panta pirmajā daļā minētajam lēmumā par pilnvarnieka iecelšanu tiek
noteikts pilnvarnieku pilnvaru apjoma sadalījums un viņu savstarpējā
pakļautība.
(3) Personu nevar iecelt par pilnvarnieku bez
tās rakstveida piekrišanas.
116.pants. (1) Par pilnvarnieku var būt:
1) fiziskā persona, tajā skaitā Finanšu un
kapitāla tirgus komisijas darbinieks, kura atbilst šā panta otrās un trešās
daļas prasībām;
2) juridiskā persona, kuras valdes locekļi
atbilst šā panta trešās daļas prasībām un to vairākums atbilst šā panta otrās
daļas prasībām.
(2) Par pilnvarnieku var iecelt fizisko
personu, par kuras rīcības objektivitāti attiecībā uz konkrēto kredītiestādi
nav šaubu un kurai ir:
1) valsts
atzīta otrā līmeņa augstākā izglītība un atbilstoša kvalifikācija;
2) atbilstoša kompetence un pietiekama
profesionālā darba pieredze;
3) nevainojama reputācija.
(3) Par pilnvarnieku nevar iecelt fizisko
personu:
1) kura ir atzīstama par ieinteresētu personu
attiecībā uz kredītiestādi vai ir ar to saistīta persona;
2) pret kuru kā pret parādnieku ir ierosināta
maksātnespējas lieta vai kura ir uzskatāma par parādnieka pārstāvi
maksātnespējas lietā un šī lieta nav izbeigta;
3) kura ir bijusi notiesāta par noziegumu pret
valsti, noziedzīgu nodarījumu pret īpašumu, pārvaldes kārtību vai jurisdikciju
vai noziedzīgu nodarījumu tautsaimniecībā vai valsts institūciju dienestā
neatkarīgi no sodāmības dzēšanas vai noņemšanas;
4) pret kuru ir uzsākta kriminālvajāšana vai
kura ir krimināllietā aizdomās turētā;
5) kura ir notiesāta par tīša noziedzīga
nodarījuma izdarīšanu, kaut arī atbrīvota no soda izciešanas noilguma,
apžēlošanas vai amnestijas dēļ;
6) pret kuru krimināllieta par tīša noziedzīga
nodarījuma izdarīšanu ir izbeigta sakarā ar noilgumu vai amnestiju;
7) kurai Krimināllikumā noteiktajā kārtībā ir
noteikts attiecīgs tiesību ierobežojums.
117.pants. (1) Lēmumā par pilnvarnieka iecelšanu var
noteikt, ka ar tā spēkā stāšanās brīdi:
1) pilnvarnieks ir tiesīgs sasaukt un piedalīties kredītiestādes
akcionāru sapulcēs vai dalībnieku sapulces, padomes un valdes sēdēs ar tiesībām
ierosināt izskatāmos jautājumus. Lēmums nav pieņemts, ja pret to iebilst
pilnvarnieks;
2) lai nodrošinātu šā likuma 113. panta pirmās daļas 4. vai 5. punktā noteikto
ierobežojumu izpildi, kredītiestāde veic maksājumus, slēdz jaunus darījumus, kā
arī groza vai izbeidz esošos darījumus vienīgi ar pilnvarnieka iepriekšēju
atļauju;
3) kredītiestādes pārvaldīšanu veic pilnvarnieks, un kredītiestādes
akcionāru sapulces vai dalībnieku sapulces, padomes, valdes un citu
kredītiestādes pārvaldes institūciju, kā arī tādu personu, kuras kredītiestādes
vārdā, pieņemot būtiskus lēmumus, rada kredītiestādei civiltiesiskas saistības,
darbība tiek apturēta, un kredītiestāde zaudē tiesības rīkoties ar savu mantu,
kā arī ar tās valdījumā vai turējumā esošo trešajām personām piederošo mantu,
un šīs tiesības iegūst pilnvarnieks.
3) Pilnvarnieks
sava uzdevuma veikšanai ir tiesīgs:
1) izdot
saistošus rīkojumus visām kredītiestādes struktūrvienībām un tās darbiniekiem;
2) neievērot
kredītiestādes statūtos un noteikumos (politikas, procedūras,
nolikumi, u.c.) noteiktos ierobežojumus.
118.pants. (1) Finanšu un kapitāla tirgus komisija veic
pilnvarnieka atlīdzības samaksu un sedz viņa uzdevuma veikšanai nepieciešamos
izdevumus lēmumā par pilnvarnieka iecelšanu noteiktajā apmērā. Kredītiestāde
kompensē Finanšu un kapitāla tirgus komisijai šajā punktā noteiktās izmaksas
tās noteiktajā termiņā.
(2) Pilnvarniekam par sava uzdevuma veikšanu
nav tiesību saņemt jebkāda veida atlīdzību vai ienākumus papildus lēmumā par
pilnvarnieka iecelšanu noteiktajam.
119.pants. (1) Visām kredītiestādes pārvaldes
institūcijām, struktūrvienībām, darbiniekiem un citiem kredītiestādes
pārstāvjiem un akcionāriem ir pienākums sadarboties ar pilnvarnieku un pēc viņa
pieprasījuma:
1) nodot viņam lietas (dokumentus, atslēgas, pieejas kodus, paroles
u.tml.);
2) sniegt viņam nepieciešamo informāciju, dokumentus, paskaidrojumus un
palīdzību.
(2) Pilnvarnieks nekavējoties ziņo Finanšu un
kapitāla tirgus komisijai par šā panta pirmajā daļā minēto noteikumu neizpildi,
kā arī citiem šķēršļiem pilnvarnieka uzdevuma izpildei.
120.pants. (1) Pilnvarniekam ir pienākums Finanšu un
kapitāla tirgus komisijas noteiktajos termiņos sniegt tai pārskatus par savu
darbību un nekavējoties ziņot Finanšu un kapitāla tirgus komisijai par
atklātajiem faktiem, kas var ietekmēt kredītiestādes finansiālo stāvokli.
(2)
Pilnvarniekam, izpildot savu uzdevumu, ir jārūpējas par valsts tautsaimniecības
interesēm, Latvijas kredītiestāžu sektora drošību un stabilitāti un noguldītāju
interešu aizsardzību.
(3) Pilnvarnieka atbildība par zaudējumiem, kas
radušies tā darbības vai
bezdarbības dēļ, tajā skaitā par
kredītiestādei, tās akcionāriem vai dalībniekiem, kreditoriem un tās klientiem
nodarītajiem zaudējumiem, iestājas vienīgi gadījumā, ja pilnvarnieks ir rīkojies
ar ļaunu nolūku vai rupju neuzmanību.
121.pants. (1) Pilnvarnieks ir tiesīgs atteikties no savu
pienākumu veikšanas, iesniedzot Finanšu un kapitāla tirgus komisijai motivētu
iesniegumu. Iesniegumam ir pievienojams pilnvarnieka darbības pārskats par visu
viņa darbības laiku.
(2)
Finanšu un kapitāla tirgus komisija izskata pilnvarnieka iesniegumu par
atteikšanos no pienākumu veikšanas viena mēneša laikā no tā saņemšanas un
pieņem attiecīgu lēmumu. Līdz šā lēmuma pieņemšanai un lietu nodošanai
pilnvarnieks turpina veikt viņam noteiktos pienākumus.
122.pants. (1) Finanšu un kapitāla tirgus komisija
uzrauga pilnvarnieka darbību un ir tiesīga katrā laikā pēc saviem ieskatiem
viņu atcelt.
(2)
Pilnvarnieka pilnvaras izbeidzas:
1)
izbeidzoties lēmumā par pilnvarnieka iecelšanu noteiktajam termiņam; vai
2)
ar pilnvarnieka atcelšanu.
(4) Izbeidzoties pilnvarnieka pilnvarām, viņš
nodod lietas Finanšu un kapitāla tirgus komisijas noteiktajā termiņā tās
noteiktajai personai.
123.pants. Saistībā ar šajā nodaļā minēto darbību
veikšanu Finanšu un kapitāla tirgus komisijas izdotā administratīvā akta
pārsūdzēšana neaptur tā izpildi.
3. Izslēgt 124.
4. Izslēgt 125. pantu.
5. Papildināt likuma 129. pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:
(4) Finanšu un kapitāla tirgus komisijas
izdotā administratīvā akta pārsūdzēšana par pilnvarnieka iecelšanu neaptur tā
izpildi.
6.
Papildināt likuma 148. pantu ar trešo un ceturto daļu šādā redakcijā:
(3) Līdz ar maksātnespējas lietas ierosināšanu Finanšu un kapitāla
tirgus komisija ieceļ pilnvarnieku.
(4) Finanšu un kapitāla tirgus komisijas
izdotā administratīvā akta pārsūdzēšana par pilnvarnieka iecelšanu neaptur tā
izpildi.
7.
Aizstāt 161. pantā vārdus Latvijas Darba likumu kodeksa 33.panta pirmās daļas
1. un 1.2 punkta ar vārdiem Darba likuma 101. panta pirmās daļas 9. un 10.
punkta.
8. Izslēgt likuma 197.1 pantu.
Likums stājas spēkā
nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.
Finanšu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A. Slakteris |
M. Bičevskis |
M. Brencis |
M. Radeiko |
G. Cerbulis |
30.01.2009 14:44
1508
G. Cerbulis
6777 4817, guntis.cerbulis@fktk.lv
Likumprojekta Grozījumi
Kredītiestāžu likumā
anotācija
&
nbsp;
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||
1.Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta
iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros
dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Nav attiecināms. |
|||||||
2.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd
Kredītiestāžu likums: 1)
nosaka Ministru kabineta un Finanšu un kapitāla tirgus komisijai tiesības kopīgi
noteikt saistību izpildes ierobežojumus kredītiestādēm gadījumos, kad notiek
pārmērīga noguldījumu aizplūde. Šāda kopīga lēmuma pieņemšanas procedūra nav
noregulēta normatīvajos aktos un praksē šīs normas piemērošana rada
neskaidrības; 2)
nosaka, ka Finanšu un kapitāla tirgus komisija pēc kopīga lēmuma ar Ministru
kabinetu pieņemšanas ieceļ savu pilnvarnieku kredītiestādē, taču tā pilnvaras
nav precīzi atrunātas, savukārt šāda regulējuma neesamība var būtiski
ietekmēt konkrētās kredītiestādes uzraudzības mērķa sasniegšanu. |
|||||||
3.Normatīvā akta projekta būtība |
1) Likumprojekts paredz noteikt jaunu kārtību kredītiestādēm
piemērojamo ierobežojumu noteikšanai, kuru realizētu Finanšu un kapitāla
tirgus komisija, lai novērstu pārmērīgu noguldījumu vai citu piesaistīto līdzekļu
aizplūdi, kredītiestādes darbības
apdraudējumu, tās stabilitāti vai maksātspēju, vai Latvijas kredītiestāžu
sektora drošības vai stabilitātes apdraudējumu, kas varētu nodarīt
ievērojamus zaudējumus valsts tautsaimniecībai. Likumprojekts paredz, ka
Finanšu un kapitāla tirgus komisija var pieņemt lēmumu par noguldījumu
ierobežojumu noteikšanu, ja pret to neiebilst Ministru kabinets; 2) Likumprojekts nosaka, Finanšu un kapitāla
tirgus komisija ir tiesīga iecelt šajā bankā savu pilnvarnieku, nosakot viņa
pilnvaru ietvaros veicamo uzdevumu apjomu. 3) Likumprojekts paredz pilnvarniekam
izvirzītās kvalifikācijas prasības. Likuma spēkā stāšanās
paredzēta nākamajā dienā pēc tā
izsludināšanas. |
|||||||
4.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||
1.Vispārēja ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības pārmaiņām |
Likumprojekts
ieviesīs regulējumu, kas sekmēs finanšu un kapitāla tirgus dalībnieku
uzraudzības efektivitāti un iespējamo krīžu gadījumos mazinās pārmērīgu
noguldījumu vai citu piesaistīto līdzekļu aizplūdi, kredītiestādes darbības
apdraudējumu, tās stabilitāti vai maksātspēju, vai Latvijas kredītiestāžu
sektora drošības vai stabilitātes apdraudējumu, kas varētu nodarīt
ievērojamus zaudējumus valsts tautsaimniecībai.
|
|||||||
2.Ekonomiskā ietekme: 2.1.makroekonomiskā
vide; 2.2.preču
un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3.cenas; 2.4.eksporta
un importa apjoms; 2.5.konkurences
apstākļi; 2.6.
jauninājumi un pētījumi; 2.7.
augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Likumprojekts
mazinās Latvijas kredītiestāžu sektora drošības vai stabilitātes apdraudējumu
krīzes situācijās, kas varētu nodarīt ievērojamus zaudējumus valsts
tautsaimniecībai. |
|||||||
3.Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām,
zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Krīzes
situācijās tiks nodrošināta efektīva un pārskatāma grūtībās nonākušās bankas
kapitāla pārvalde un lēmumu pieņemšana. |
|||||||
4.Ietekme uz administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu fiziskām personām |
Administratīvais slogs fiziskām personām nemainās
salīdzinājumā ar iepriekšējo normatīvo regulējumu. |
|||||||
5. 5.Sociālā ietekme: 5.1.sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2.nodarbinātība |
Nav attiecināms. |
|||||||
6.Ietekme uz vidi: 6.1.dabas
resursu lietošana; 6.2.ietekme
uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.darbības
radītie atkritumi; 6.4.ķīmisko
vielu produktu ražošana; 6.5.ietekme
uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6.ietekme
uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7.cita
veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
|||||||
7.Cita
ietekme |
Citas ietekmes nav. |
|||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||||||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1.valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2.speciālais
budžets; 1.3.pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
||||
2.Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1.valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 2.2.speciālais
budžets; 2.3.pašvaldību
budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
||||
3.Finansiālā ietekme: 3.1.valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 3.2.speciālais
budžets; 3.3.pašvaldību
budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
||||
5.Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms. |
|||||||
6.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||
1.Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to
būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Jaunus normatīvos aktus papildus šim
likumprojektam nav nepieciešams izdot. |
|||||||
2.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts
|
||||||||
1.Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms. |
|||||||
2.Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām
institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
|||||||
3.Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
|||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids
(piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums,
vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek
pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms.
|
|||||||
2.tabula |
||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Nav attiecināms |
||||||
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
||||||
5.Saistības sniegt paziņojumu Eiropas
Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē
informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un
finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
|||||||
6.Cita informācija |
Likumprojektā piedāvāto regulējumu ierosina
Starptautiskais Valūtas fonds sniegtās tehniskās palīdzības ietvaros. |
|||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
||||||||
1.Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un
sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
notikušas ar Latvijas Komercbanku asociāciju. |
|||||||
2.Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un
sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta. |
|||||||
3.Kāds konsultāciju veids un sabiedrības
informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Likumprojektā piedāvātais regulējums tika
apspriests ar Latvijas Komercbanku asociāciju. |
|||||||
4.Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas
notikušas ar Latvijas Komercbanku asociāciju. |
|||||||
5.Cita informācija |
Konsultācijas
notikušas ar Starptautisko Valūtas fondu. |
|||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde
|
||||||||
1.Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta prasību izpildi nodrošinās
Finanšu un kapitāla tirgus komisija esošo funkciju ietvaros. |
|||||||
2.Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Likumprojekts "Grozījumi Kredītiestāžu
likumā" pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā "Latvijas
Vēstnesis" un ievietots šī laikraksta bezmaksas interneta mājas lapā
www.likumi.lv, kur ar to varēs iepazīties visas ieinteresētās personas. |
|||||||
3.Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības,
ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts indivīda tiesības aizstāvēt
savas tiesības neierobežo. Pieteikumu par Finanšu un kapitāla tirgus
komisijas faktiskās rīcības vai administratīvā akta pārsūdzēšanu indivīds var
iesniegt Administratīvajā apgabaltiesā Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā. |
|||||||
4.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||
Finanšu ministrs A.
Slakteris
Finanšu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktors |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
A.
Slakteris |
M. Bičevskis |
M. Brencis |
M. Radeiko |
G. Cerbulis
|
30.01.2009 15:18
1086 vārdi
G. Cerbulis
6777 4817, guntis.cerbulis@fktk.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS
MINISTRU KABINETA
SĒDES PROTOKOLA
IZRAKSTS
Rīgā |
Nr.9 |
2009.gada 3.februārī |
60.§
Likumprojekts "Grozījumi Kredītiestāžu
likumā"
TA-302
______________________________________________________
(M.Bičevskis, G.Bērziņš, J.Brazovskis, M.Segliņš,
A.Slakteris, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.
3. Finanšu ministrijai
pēc Eiropas Centrālās bankas atzinuma saņemšanas nekavējoties iesniegt to
Saeimā un Valsts kancelejā.
4. Lūgt Saeimu atzīt
likumprojektu par steidzamu.
Ministru prezidents I.Godmanis
Valsts kancelejas direktore G.Veismane