Rīgā

 

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

04.02.2009.                Nr.90/TA-302

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Finanšu ministrijas sagatavoto Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Kredītiestāžu likumā". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Cerbulis 67774817, guntis.cerbulis@fktk.lv).

Minēto likumprojektu lūdzam atzīt par steidzamu.

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 6 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 8 lpp.

3. Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra sēdes protokola Nr.9  60.§ izraksts uz 1 lp.

 

 

 

Ministru prezidents                                                     I.Godmanis

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931

 


Likumprojekts

Grozījumi Kredītiestāžu likumā

 

Izdarīt Kredītiestāžu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 23.nr.; 1996, 9., 14., 23.nr.; 1997, 23.nr.; 1998, 13.nr.; 2000, 13.nr.; 2002, 10., 23.nr.; 2003, 14.nr.; 2004, 2., 12., 23.nr.; 2005, 13., 14.nr.; 2006, 15.nr.; 2007, 7., 12.nr.; 2008, 14.nr., Latvijas Vēstnesis, 2008, nr.174) šādus grozījumus :

 

1. Izslēgt 6. panta pirmajā daļā skaitļus "113., 114., 115., 116., 117., 118., 121.)

 

2. Izteikt VIII nodaļu šādā redakcijā:

„VIII nodaļa
Kredītiestādēm piemērojamie ierobežojumi

113.pants. (1) Ja Finanšu un kapitāla tirgus komisija konstatē, ka kredītiestāde neievēro šā likuma, tieši piemērojamo Eiropas Savienības institūciju izdoto normatīvo aktu vai Finanšu un kapitāla tirgus komisijas izdoto lēmumu vai normatīvo noteikumu prasības, vai ja kredītiestādes darbība apdraud tās stabilitāti vai maksātspēju, Latvijas kredītiestāžu sektora drošību vai stabilitāti, draud nodarīt ievērojamus zaudējumus valsts tautsaimniecībai, vai ja no bankas notiek pārmērīga noguldījumu vai citu piesaistīto līdzekļu aizplūde, tad Finanšu un kapitāla tirgus komisija, pieņemot lēmumu, ir tiesīga īstenot vienu vai vairākus šādus pasākumus:

1) pieprasīt, lai kredītiestāde nekavējoties veic nepieciešamās darbības šādas situācijas novēršanai un iesniedz Finanšu un kapitāla tirgus komisijai tās noteiktajā termiņā rīcības plānu;

2) brīdināt kredītiestādi;

3) dot kredītiestādes pārvaldes institūcijām, to vadītājiem un locekļiem saistošus rakstveida norādījumus, kas nepieciešami šādas situācijas novēršanai;

4) noteikt kredītiestādes tiesību un darbības ierobežojumus, tajā skaitā pilnīgi vai daļēji apturēt finanšu pakalpojumu sniegšanu, kā arī saistību izpildes ierobežojumus, izņemot šā panta pirmās daļas 5. punktā minētos ierobežojumus;

5) noteikt bankai noguldījumu saistību izpildes ierobežojumus (turpmāk – lēmums par noguldījumu ierobežojumu noteikšanu);

6) iecelt kredītiestādē vienu vai vairākus Finanšu un kapitāla tirgus komisijas pilnvarniekus (turpmāk – lēmums par pilnvarnieka iecelšanu);

7) uzlikt kredītiestādei par pienākumu mazināt risku, kas saistīts ar tās darījumiem, pakalpojumiem un norēķinu sistēmām;

8) lūgt Latvijas Banku pārtraukt tās kredītu izsniegšanu kredītiestādei;

9) uzlikt šajā likumā paredzētās soda naudas.

 (2) Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir tiesīga īstenot vienu vai vairākus šā panta pirmajā daļā minētos pasākumus, arī tad, ja kredītiestādes konsolidācijas grupā esošas komercsabiedrības darbība apdraud vai var apdraudēt attiecīgās kredītiestādes vai visa kredītiestāžu sektora stabilu darbību.

(3) Ja tiek noteikti šā panta pirmās daļas 4. punktā minētie ierobežojumi bankai, kas apkalpo tranzītkredītu, Finanšu ministrija pieņem lēmumu par tranzītkredīta apkalpošanas turpināšanu šajā bankā vai nodošanu citām bankām.

 

114.pants. (1) Lēmumu par noguldījumu ierobežojumu noteikšanu var pieņemt vienīgi attiecībā uz banku, kura šā lēmuma pieņemšanas dienā spēj apmierināt savu kreditoru pieteiktos likumīgos prasījumus. Šādu lēmumu var pieņemt arī pēc attiecīgās bankas lūguma.

 (2) Finanšu un kapitāla tirgus komisija var pieņemt lēmumu par noguldījumu ierobežojumu noteikšanu, ja pret to neiebilst Ministru kabinets. 

(3) Lēmumā par noguldījumu ierobežojumu noteikšanu tiek noteikti ierobežojumu veidi un to darbības laiks, kas nedrīkst pārsniegt 12 mēnešus.

(4) Lēmums par noguldījumu ierobežojumu noteikšanu ir spēkā attiecībā uz jebkuru bankas klientu.

(5) Finanšu un kapitāla tirgus komisija var dot bankai saistošus norādījumus par to, kā izpildāms lēmums par noguldījumu ierobežojumu noteikšanu.

 

115.pants. (1) Lēmumā par pilnvarnieka iecelšanu tiek noteikts pilnvarnieka darbības mērķis, uzdevumi un funkcijas, pilnvaru apjoms un termiņš, pilnvarnieka atalgojuma apmērs, pilnvarnieka uzdevuma veikšanai pieļaujamo izdevumu apmērs, kā arī citi noteikumi, kurus Finanšu un kapitāla tirgus komisija uzskata par būtiskiem.

(2) Ja tiek iecelti vairāki pilnvarnieki, tad papildus šā panta pirmajā daļā minētajam lēmumā par pilnvarnieka iecelšanu tiek noteikts pilnvarnieku pilnvaru apjoma sadalījums un viņu savstarpējā pakļautība.

(3) Personu nevar iecelt par pilnvarnieku bez tās rakstveida piekrišanas.

 

116.pants. (1) Par pilnvarnieku var būt:

1) fiziskā persona, tajā skaitā Finanšu un kapitāla tirgus komisijas darbinieks, kura atbilst šā panta otrās un trešās daļas prasībām;

2) juridiskā persona, kuras valdes locekļi atbilst šā panta trešās daļas prasībām un to vairākums atbilst šā panta otrās daļas prasībām.

(2) Par pilnvarnieku var iecelt fizisko personu, par kuras rīcības objektivitāti attiecībā uz konkrēto kredītiestādi nav šaubu un kurai ir:

1) valsts atzīta otrā līmeņa augstākā izglītība un atbilstoša kvalifikācija;

2) atbilstoša kompetence un pietiekama profesionālā darba pieredze;

3) nevainojama reputācija.

(3) Par pilnvarnieku nevar iecelt fizisko personu:

1) kura ir atzīstama par ieinteresētu personu attiecībā uz kredītiestādi vai ir ar to saistīta persona;

2) pret kuru kā pret parādnieku ir ierosināta maksātnespējas lieta vai kura ir uzskatāma par parādnieka pārstāvi maksātnespējas lietā un šī lieta nav izbeigta;

3) kura ir bijusi notiesāta par noziegumu pret valsti, noziedzīgu nodarījumu pret īpašumu, pārvaldes kārtību vai jurisdikciju vai noziedzīgu nodarījumu tautsaimniecībā vai valsts institūciju dienestā neatkarīgi no sodāmības dzēšanas vai noņemšanas;

4) pret kuru ir uzsākta kriminālvajāšana vai kura ir krimināllietā aizdomās turētā;

5) kura ir notiesāta par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanu, kaut arī atbrīvota no soda izciešanas noilguma, apžēlošanas vai amnestijas dēļ;

6) pret kuru krimināllieta par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanu ir izbeigta sakarā ar noilgumu vai amnestiju;

7) kurai Krimināllikumā noteiktajā kārtībā ir noteikts attiecīgs tiesību ierobežojums.

 

117.pants. (1) Lēmumā par pilnvarnieka iecelšanu var noteikt, ka ar tā spēkā stāšanās brīdi:

1) pilnvarnieks ir tiesīgs sasaukt un piedalīties kredītiestādes akcionāru sapulcēs vai dalībnieku sapulces, padomes un valdes sēdēs ar tiesībām ierosināt izskatāmos jautājumus. Lēmums nav pieņemts, ja pret to iebilst pilnvarnieks;

2) lai nodrošinātu šā likuma 113. panta pirmās daļas 4. vai 5. punktā noteikto ierobežojumu izpildi, kredītiestāde veic maksājumus, slēdz jaunus darījumus, kā arī groza vai izbeidz esošos darījumus vienīgi ar pilnvarnieka iepriekšēju atļauju;

3) kredītiestādes pārvaldīšanu veic pilnvarnieks, un kredītiestādes akcionāru sapulces vai dalībnieku sapulces, padomes, valdes un citu kredītiestādes pārvaldes institūciju, kā arī tādu personu, kuras kredītiestādes vārdā, pieņemot būtiskus lēmumus, rada kredītiestādei civiltiesiskas saistības, darbība tiek apturēta, un kredītiestāde zaudē tiesības rīkoties ar savu mantu, kā arī ar tās valdījumā vai turējumā esošo trešajām personām piederošo mantu, un šīs tiesības iegūst pilnvarnieks.

 (2) Finanšu un kapitāla tirgus komisija var pieņemt šā panta pirmās daļas 3. punktā minēto lēmumu, ja pret to neiebilst Ministru kabinets.

3) Pilnvarnieks sava uzdevuma veikšanai ir tiesīgs:

1) izdot saistošus rīkojumus visām kredītiestādes struktūrvienībām un tās darbiniekiem;

2) neievērot kredītiestādes statūtos un noteikumos (politikas, procedūras, nolikumi, u.c.) noteiktos ierobežojumus.

 

118.pants. (1) Finanšu un kapitāla tirgus komisija veic pilnvarnieka atlīdzības samaksu un sedz viņa uzdevuma veikšanai nepieciešamos izdevumus lēmumā par pilnvarnieka iecelšanu noteiktajā apmērā. Kredītiestāde kompensē Finanšu un kapitāla tirgus komisijai šajā punktā noteiktās izmaksas tās noteiktajā termiņā.

(2) Pilnvarniekam par sava uzdevuma veikšanu nav tiesību saņemt jebkāda veida atlīdzību vai ienākumus papildus lēmumā par pilnvarnieka iecelšanu noteiktajam.

 

119.pants. (1) Visām kredītiestādes pārvaldes institūcijām, struktūrvienībām, darbiniekiem un citiem kredītiestādes pārstāvjiem un akcionāriem ir pienākums sadarboties ar pilnvarnieku un pēc viņa pieprasījuma:

1) nodot viņam lietas (dokumentus, atslēgas, pieejas kodus, paroles u.tml.);

2) sniegt viņam nepieciešamo informāciju, dokumentus, paskaidrojumus un palīdzību.

 (2) Pilnvarnieks nekavējoties ziņo Finanšu un kapitāla tirgus komisijai par šā panta pirmajā daļā minēto noteikumu neizpildi, kā arī citiem šķēršļiem pilnvarnieka uzdevuma izpildei.

 

120.pants. (1) Pilnvarniekam ir pienākums Finanšu un kapitāla tirgus komisijas noteiktajos termiņos sniegt tai pārskatus par savu darbību un nekavējoties ziņot Finanšu un kapitāla tirgus komisijai par atklātajiem faktiem, kas var ietekmēt kredītiestādes finansiālo stāvokli.

(2) Pilnvarniekam, izpildot savu uzdevumu, ir jārūpējas par valsts tautsaimniecības interesēm, Latvijas kredītiestāžu sektora drošību un stabilitāti un noguldītāju interešu aizsardzību.

(3) Pilnvarnieka atbildība par zaudējumiem, kas radušies tā darbības vai

bezdarbības dēļ, tajā skaitā par kredītiestādei, tās akcionāriem vai dalībniekiem, kreditoriem un tās klientiem nodarītajiem zaudējumiem, iestājas vienīgi gadījumā, ja pilnvarnieks ir rīkojies ar ļaunu nolūku vai rupju neuzmanību.

 

121.pants. (1) Pilnvarnieks ir tiesīgs atteikties no savu pienākumu veikšanas, iesniedzot Finanšu un kapitāla tirgus komisijai motivētu iesniegumu. Iesniegumam ir pievienojams pilnvarnieka darbības pārskats par visu viņa darbības laiku.

(2) Finanšu un kapitāla tirgus komisija izskata pilnvarnieka iesniegumu par atteikšanos no pienākumu veikšanas viena mēneša laikā no tā saņemšanas un pieņem attiecīgu lēmumu. Līdz šā lēmuma pieņemšanai un lietu nodošanai pilnvarnieks turpina veikt viņam noteiktos pienākumus.

 

122.pants. (1) Finanšu un kapitāla tirgus komisija uzrauga pilnvarnieka darbību un ir tiesīga katrā laikā pēc saviem ieskatiem viņu atcelt.

(2) Pilnvarnieka pilnvaras izbeidzas:

1) izbeidzoties lēmumā par pilnvarnieka iecelšanu noteiktajam termiņam; vai

2) ar pilnvarnieka atcelšanu.

(3) Finanšu un kapitāla tirgus komisija var izskatīt jautājumu par pilnvarnieka atcelšanu, ja tā konstatē, ka pilnvarnieks, pildot savus pienākumus, neievēro šā likuma vai citu normatīvo aktu noteikumus un tiesas nolēmumus, pilnvarnieks neatbilst šajā likumā noteiktajām prasībām vai pilnvarnieks ļaunprātīgi izmanto savas pilnvaras.

(4) Izbeidzoties pilnvarnieka pilnvarām, viņš nodod lietas Finanšu un kapitāla tirgus komisijas noteiktajā termiņā tās noteiktajai personai.

 

123.pants. Saistībā ar šajā nodaļā minēto darbību veikšanu Finanšu un kapitāla tirgus komisijas izdotā administratīvā akta pārsūdzēšana neaptur tā izpildi.”

 

3. Izslēgt 124.

 

4. Izslēgt 125. pantu.

 

5. Papildināt likuma 129. pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

„(4) Finanšu un kapitāla tirgus komisijas izdotā administratīvā akta pārsūdzēšana par pilnvarnieka iecelšanu neaptur tā izpildi.”

 

6. Papildināt likuma 148. pantu ar trešo un ceturto daļu šādā redakcijā:

„(3) Līdz ar maksātnespējas lietas ierosināšanu Finanšu un kapitāla tirgus komisija ieceļ pilnvarnieku.

(4) Finanšu un kapitāla tirgus komisijas izdotā administratīvā akta pārsūdzēšana par pilnvarnieka iecelšanu neaptur tā izpildi.”

 

7. Aizstāt 161. pantā vārdus „Latvijas Darba likumu kodeksa 33.panta pirmās daļas 1. un 1.2 punkta” ar vārdiem „Darba likuma 101. panta pirmās daļas 9. un 10. punkta”.

 

8. Izslēgt likuma 197.1 pantu.

 

Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.

 

Finanšu

ministrs

Valsts

sekretārs

Juridiskā dienesta vadītājs

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

A. Slakteris

M. Bičevskis

M. Brencis

M. Radeiko

G. Cerbulis

30.01.2009 14:44

1508

G. Cerbulis

6777 4817, guntis.cerbulis@fktk.lv


 

 

 

Likumprojekta “Grozījumi Kredītiestāžu likumā”

anotācija

& nbsp;

 

 

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 

1.Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu

Nav attiecināms.

2.Pašreizējās situācijas raksturojums

Šobrīd Kredītiestāžu likums:

1) nosaka Ministru kabineta un Finanšu un kapitāla tirgus komisijai tiesības kopīgi noteikt saistību izpildes ierobežojumus kredītiestādēm gadījumos, kad notiek pārmērīga noguldījumu aizplūde. Šāda kopīga lēmuma pieņemšanas procedūra nav noregulēta normatīvajos aktos un praksē šīs normas piemērošana rada neskaidrības;

2) nosaka, ka Finanšu un kapitāla tirgus komisija pēc kopīga lēmuma ar Ministru kabinetu pieņemšanas ieceļ savu pilnvarnieku kredītiestādē, taču tā pilnvaras nav precīzi atrunātas, savukārt šāda regulējuma neesamība var būtiski ietekmēt konkrētās kredītiestādes uzraudzības mērķa sasniegšanu.

3.Normatīvā akta projekta būtība

1) Likumprojekts paredz noteikt jaunu kārtību kredītiestādēm piemērojamo ierobežojumu noteikšanai, kuru realizētu Finanšu un kapitāla tirgus komisija, lai novērstu pārmērīgu noguldījumu vai citu piesaistīto līdzekļu aizplūdi,  kredītiestādes darbības apdraudējumu, tās stabilitāti vai maksātspēju, vai Latvijas kredītiestāžu sektora drošības vai stabilitātes apdraudējumu, kas varētu nodarīt ievērojamus zaudējumus valsts tautsaimniecībai. Likumprojekts paredz, ka Finanšu un kapitāla tirgus komisija var pieņemt lēmumu par noguldījumu ierobežojumu noteikšanu, ja pret to neiebilst Ministru kabinets;

2) Likumprojekts nosaka, Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir tiesīga iecelt šajā bankā savu pilnvarnieku, nosakot viņa pilnvaru ietvaros veicamo uzdevumu apjomu.

3) Likumprojekts paredz pilnvarniekam izvirzītās kvalifikācijas prasības.

Likuma spēkā stāšanās paredzēta nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.

4.Cita informācija

Citas informācijas nav.

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 

1.Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām

Likumprojekts ieviesīs regulējumu, kas sekmēs finanšu un kapitāla tirgus dalībnieku uzraudzības efektivitāti un iespējamo krīžu gadījumos mazinās pārmērīgu noguldījumu vai citu piesaistīto līdzekļu aizplūdi, kredītiestādes darbības apdraudējumu, tās stabilitāti vai maksātspēju, vai Latvijas kredītiestāžu sektora drošības vai stabilitātes apdraudējumu, kas varētu nodarīt ievērojamus zaudējumus valsts tautsaimniecībai.

2.Ekonomiskā ietekme:

2.1.makroekonomiskā vide;

2.2.preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte;

2.3.cenas;

2.4.eksporta un importa apjoms;

2.5.konkurences apstākļi;

2.6. jauninājumi un pētījumi;

2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte

 

 

 

Likumprojekts mazinās Latvijas kredītiestāžu sektora drošības vai stabilitātes apdraudējumu krīzes situācijās, kas varētu nodarīt ievērojamus zaudējumus valsts tautsaimniecībai.

3.Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām

Krīzes situācijās tiks nodrošināta efektīva un pārskatāma grūtībās nonākušās bankas kapitāla pārvalde un lēmumu pieņemšana.

4.Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām

Administratīvais slogs fiziskām personām nemainās salīdzinājumā ar iepriekšējo normatīvo regulējumu.

5. 5.Sociālā ietekme:

5.1.sociālās situācijas izmaiņas;

5.2.nodarbinātība

Nav attiecināms.

 

6.Ietekme uz vidi:

6.1.dabas resursu lietošana;

6.2.ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē;

6.3.darbības radītie atkritumi;

6.4.ķīmisko vielu produktu ražošana;

6.5.ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem;

6.6.ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām;

6.7.cita veida piesārņojuma emisija vidē

Nav attiecināms.

 

7.Cita ietekme

Citas ietekmes nav.

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

n-tais gads

Turpmākie trīs gadi

n+1

n+2

n+3

1

2

3

4

5

1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos:

1.1.valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

1.2.speciālais budžets;

1.3.pašvaldību budžets

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

2.Izmaiņas budžeta izdevumos:

2.1.valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

2.2.speciālais budžets;

2.3.pašvaldību budžets

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

3.Finansiālā ietekme:

3.1.valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

3.2.speciālais budžets;

3.3.pašvaldību budžets 

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai 

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

5.Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā)

Nav attiecināms.

6.Cita informācija 

Citas informācijas nav.

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

1.Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt 

Jaunus normatīvos aktus papildus šim likumprojektam nav nepieciešams izdot.

2.Cita informācija

Citas informācijas nav.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

 

1.Saistības pret Eiropas Savienību

Nav attiecināms.

2.Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām

Nav attiecināms.

3.Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem 

Nav attiecināms.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu

Nav attiecināms.

2.tabula

Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu)

Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.)

Nav attiecināms

Nav attiecināms.

Nav attiecināms.

Nav attiecināms.

5.Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem

Nav attiecināms.

6.Cita informācija

Likumprojektā piedāvāto regulējumu ierosina Starptautiskais Valūtas fonds sniegtās tehniskās palīdzības ietvaros.

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

 

1.Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas notikušas ar Latvijas Komercbanku asociāciju.

2.Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Atbalsta.

3.Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti

Likumprojektā piedāvātais regulējums tika apspriests ar Latvijas Komercbanku asociāciju.

4.Konsultācijas ar ekspertiem

Konsultācijas notikušas ar Latvijas Komercbanku asociāciju.

5.Cita informācija

Konsultācijas notikušas ar Starptautisko Valūtas fondu.

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 

1.Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Normatīvā akta prasību izpildi nodrošinās Finanšu un kapitāla tirgus komisija esošo funkciju ietvaros.

2.Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likumprojekts "Grozījumi Kredītiestāžu likumā" pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un ievietots šī laikraksta bezmaksas interneta mājas lapā www.likumi.lv, kur ar to varēs iepazīties visas ieinteresētās personas.

3.Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Normatīvais akts indivīda tiesības aizstāvēt savas tiesības neierobežo. Pieteikumu par Finanšu un kapitāla tirgus komisijas faktiskās rīcības vai administratīvā akta pārsūdzēšanu indivīds var iesniegt Administratīvajā apgabaltiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

4.Cita informācija

Citas informācijas nav.

 

 

Finanšu ministrs                                                              A. Slakteris

 

 

Finanšu

ministrs

 

Valsts

sekretārs

 

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

A. Slakteris

M. Bičevskis

M. Brencis

M. Radeiko

G. Cerbulis

 

30.01.2009 15:18

1086 vārdi

G. Cerbulis

6777 4817, guntis.cerbulis@fktk.lv


LATVIJAS  REPUBLIKAS  MINISTRU  KABINETA 

SĒDES  PROTOKOLA  IZRAKSTS

 

 

 

 

 

Rīgā

Nr.9

2009.gada 3.februārī

 

60

 

Likumprojekts "Grozījumi Kredītiestāžu likumā"

     TA-302

______________________________________________________

(M.Bičevskis, G.Bērziņš, J.Brazovskis, M.Segliņš, A.Slakteris, I.Godmanis)

 

     1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.

     Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.

     2. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.

     3. Finanšu ministrijai pēc Eiropas Centrālās bankas atzinuma saņemšanas nekavējoties iesniegt to Saeimā un Valsts kancelejā.

     4. Lūgt Saeimu atzīt likumprojektu par steidzamu.

 

 

     Ministru prezidents                                                         I.Godmanis

 

 

 

     Valsts kancelejas direktore                                              G.Veismane