Rīgā
03.02.2009. Nr.90/TA-210
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē
atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu
un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta
gaitas likumā". Likumprojektu izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā
amatpersona - Kurme 67219310, Gunta.Kurme@iem.gov.lv).
Minēto
likumprojektu lūdzam atzīt par steidzamu.
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 2 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 6 lp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 27.janvāra sēdes protokola Nr.7 16.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi
Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes
amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm
dienesta
gaitas likumā
Izdarīt Iekšlietu
ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar
speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2006, 14.nr.; 2008, 12., 16.nr.;
Latvijas Vēstnesis, 2008, 198., 200.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt 17.panta ceturto un piekto daļu.
2. Izteikt 20.panta ceturtās daļas 4.punktu šādā
redakcijā:
"4) saņemts šā likuma
16.panta trešās daļas 1. vai 2.punktā minētais novērtējums;".
3. 29.pantā:
izslēgt otrās daļas pirmo teikumu;
papildināt pantu ar trešo un ceturto daļu šādā
redakcijā:
"(3) Dienesta pienākumu izpildi virs noteiktā
dienesta pienākumu izpildes laika amatpersonai kompensē, piešķirot atpūtas
laiku, kura ilgums atbilst dienesta pienākumu izpildei virs noteiktā dienesta
pienākumu izpildes laika.
(4) Izņēmuma gadījumā dienesta pienākumu
izpildi virs noteiktā dienesta pienākumu izpildes laika amatpersonai var
apmaksāt, ja par to atsevišķi lēmis Ministru kabinets."
4. Izslēgt 33.panta trešo daļu.
5. Papildināt pārejas noteikumus ar 13. un
14.punktu šādā redakcijā:
"13. Amatpersona, kura, nepārtraucot
dienesta pienākumu pildīšanu, sekmīgi par maksu mācās valsts akreditētā
augstākās izglītības iestādē, lai iegūtu dienesta (amata) pienākumu izpildei
nepieciešamās zināšanai vai amata aprakstā noteikto izglītību un kurai līdz
2009.gada 1.jūlijam piešķirta kompensācija, kas sedz pusi no mācību gada
maksas, turpina saņemt minēto kompensāciju līdz mācību pabeigšanai šajā
izglītības iestādē. Amatpersona, kura tiek atvaļināta no dienesta (izņemot šā
likuma 47.panta pirmās daļas 3., 6., 9., 10.punktā un otrās daļas 1.punktā minētos
gadījumus) un kura pēc mācību maksas kompensācijas saņemšanas nodienējusi
Iekšlietu ministrijas sistēmā vai Ieslodzījuma vietu pārvaldē mazāk nekā piecus
gadus, atmaksā minēto kompensāciju līgumā par mācību maksas kompensēšanu
noteiktajā kārtībā.
14. Ja no dienesta atvaļina amatpersonu, kas
nav izmantojusi 40 kalendāra dienu atvaļinājumu, kurš bija noteikts šā likuma
33.panta trešajā daļā līdz attiecīgu grozījumu izdarīšanai, neizmantotā
atvaļinājuma dienu skaitu aprēķina proporcionāli attiecīgajā laikposmā likumā
noteiktajam atvaļinājuma ilgumam."
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā
izsludināšanas.
Iekšlietu ministrs
M.Segliņš
Likumprojekta Grozījumi Iekšlietu ministrijas
sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām
dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevumus izstrādāt normatīvā akta projektu |
Nav attiecināms. |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likuma Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009.gadā 4.pantā noteikts, ka valsts un pašvaldību institūcijās, kurām pieejamo finansējumu atlīdzības izmaksai nosaka sa skaņā ar likumu Par valsts budžetu 2009.gadam, samazina amatpersonu (darbinieku) atlīdzības izmaksai finansējuma apjomu par 15 procentiem no kopējā institūcijai 2009.gadā šim mērķim noteiktā vai plānotā finansējuma apjoma. Lai izpildītu minēto likuma normu, iestādēm, kurās dien amatpersonas ar speciālajām dienesta pakāpēm, nav pietiekami minētajā likumā noteiktie konkrētie ierobežojumi, un ir izvērtēti papildu veicamie pasākumi atbilstoši minētā likuma 7.pantam (virsstundu darba kompensēšana ar atpūtas laiku, atvaļinājuma garuma samazināšana, ņemot vērā amatpersonu skaita samazināšanu un nepieciešamību nodrošināt dienesta pienākumu izpildi, mācību maksas kompensācijas turpmāka nemaksāšana, ņemot vērā, ka amatpersonas dienesta pienākumu izpildei nepieciešamo izglītību var iegūt Iekšlietu ministrijas sistēmas izglītības iestādēs par valsts budžeta līdzekļiem, arī nepārtraucot dienesta pienākumu izpildi). |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojektā noteikts, ka dienesta pienākumu izpildi virs noteiktā dienesta pienākumu izpildes laika amatpersonai kompensē, piešķirot atpūtas laiku. Likumprojektā paredzēts, ka amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm, kuras veic tiešu noziedzības apkarošanu, tiešu valsts robežas apsardzību un kontroli, tiešu apcietinājuma kā drošības līdzekļa vai brīvības atņemšanas kā kriminālsoda izpildes nodrošināšanu, kā arī ugunsgrēku dzēšanas darbus, glābšanas darbus un zemūdens meklēšanas darbus, ikgadējais apmaksātais atvaļinājums vairs nebūs 40 kalendāra dienas, bet gan 30. Lai veicinātu amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm izglītības iegūšanu atbilstoši dienesta specifikai Iekšlietu ministrijas sistēmas izglītības iestādēs, likumprojektā paredzēts svītrot mācību maksas kompensāciju, kas amatpersonām, kuras nepārtraucot dienesta pienākumu izpildi sekmīgi par maksu mācās valsts akreditētā augstākās izglītības iestādē, lai iegūtu amata aprakstā noteikto izglītību, sedz pusi no mācību gada maksas. Vienlaikus paredzot, ka minēto kompensāciju turpina maksāt tām amatpersonām, kuras pirms šo grozījumu spēkā stāšanās mācās izglītības iestādē un saņem šo kompensāciju. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
II. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
|||||
1. Vispārējā ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms. |
||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstākā resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms. |
||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms. |
||||
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms. |
||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms. |
||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1.dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņošanu vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms. |
||||
III. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
Rādītāji |
(tūkst. latu) |
||||
2009. gads |
Turpmākie trīs gadi |
||||
2010. gads |
2011. gads |
2012. gads |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms. |
||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) Iekšlietu ministrija (budžeta programma 06.00.00 Valsts policijas darbība) 2010.gadā papildu nepieciešams Ls 614 400 Nepieciešamie valsts budžeta līdzekļi mācību maksas kompensāciju izmaksai saskaņā ar līgumiem, kas ar amatpersonām noslēgti uz 01.01.2009.: - par 2009.gadu Ls 307 200 - par 2010.gadu Ls 307 200 2011.gadā papildu nepieciešams Ls 270 400 2012.gadā papildu nepieciešams Ls 103 200 |
Nav attiecināms. |
||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
||||
IV. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Tiks sagatavots jauns Ministru kabineta noteikumu projekts par kārtību, kādā Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonai ar speciālo dienesta pakāpi sedz ar mācībām saistītos izdevumus, un šo izdevumu atmaksāšanas kārtību, kas aizstās Ministru kabineta 2006.gada 24.oktobra noteikumus Nr.878 Kārtība, kādā Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonai ar speciālo dienesta pakāpi sedz ar mācībām saistītos izdevumus, un šo izdevumu atmaksāšanas kārtība. |
2. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms. |
|||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
|||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms. |
|||
2.tabula |
||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas
pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
||
|
|
|
||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
|||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija nav noskaidrota |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav attiecināms. |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
5. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Nav attiecināms. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par normatīvā akta ieviešanu tiks informēta ar publikāciju laikrakstā Latvijas Vēstnesis, izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, ievietojot to informācijas sistēmā NAIS. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas
tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Administratīvo aktu
var apstrīdēt padotības kārtībā augstākā institūcijā. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
Iekšlietu ministrs M. Segliņš
21.01.2009. 11:15
1187
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.7 |
2009.gada 27.janvārī |
16.§
Likumprojekts "Grozījumi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā"
TA-210
___________________________________________________________
(M.Segliņš, V.Elksnis, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
2. Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
3. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir iekšlietu ministrs.
4. Lūgt Saeimu atzīt
likumprojektu par steidzamu.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-07-2701-#16.doc
1