Rīgā
16.01.2009. Nr.90/TA-3740
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā". Likumprojektu izstrādāja Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Eiduks 67028192, Janis.Eiduks@sam.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 5 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 13.janvāra sēdes protokola Nr.3 28.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
šādus grozījumus:
1. Papildināt kodeksu ar 110.4 pantu šādā
redakcijā:
"110.4 pants.
Informācijas nesniegšana, nepatiesas informācijas sniegšana Valsts dzelzceļa
administrācijai un tās likumīgo lēmumu nepildīšana
Par informācijas nesniegšanu Valsts dzelzceļa
administrācijai pēc tās pieprasījuma noteiktajā termiņā, kā arī par nepatiesas
informācijas sniegšanu Valsts dzelzceļa administrācijai vai tās likumīgo lēmumu
nepildīšanu
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu fiziskajām
personām no piecdesmit līdz trīssimt latiem, bet juridiskajām personām no
piecsimt līdz desmittūkstoš latiem."
2. Papildināt kodeksu ar 216.2
pantu šādā redakcijā:
"216.2
pants. Valsts dzelzceļa administrācija
Valsts dzelzceļa administrācija izskata šā
kodeksa 110.4 pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas.
Izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un
uzlikt administratīvos sodus Valsts dzelzceļa administrācijas vārdā ir tiesīgs
Valsts dzelzceļa administrācijas direktors."
3. Papildināt informatīvo atsauci uz
Eiropas Savienības direktīvām ar 5.punktu šādā redakcijā:
"5) Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada
26.februāra direktīvas 2001/14/EK par dzelzceļa infrastruktūras jaudas
iedalīšanu un maksas iekasēšanu par dzelzceļa infrastruktūras lietošanu un
drošības sertifikāciju."
Satiksmes ministrs
A.Šlesers
"Grozījumi Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksā "
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
2008. gada 25.augusta Ministru kabineta sēdes protokollēmuma Nr.60 51.§ 6.punkts. Satiksmes ministrijai līdz 2008.gada 31.oktobrim jāiesniedz Ministru kabinetā likumprojektu "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā". |
||||||||
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar 2008.gada 25.augusta Ministru kabineta sēdē Nr.60 51.§
izskatīto Latvijas Republikas nostāju "Par Eiropas Komisijas 2008.gada
27.jūnija formālo paziņojumu pārkāpuma procedūras lietā
Nr.2008/2098"(turpmāk nostāja) atbilstoši Eiropas Komisijas norādītajam
nepieciešami grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā. Eiropas Komisijas norādījusi, ka atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 26.februāra direktīvas 2001/14/EK par dzelzceļa infrastruktūras jaudas iedalīšanu un maksas iekasēšanu par dzelzceļa infrastruktūras lietošanu un drošības sertifikāciju (turpmāk Direktīva 2001/14/EK) 30.panta 4.punktam regulatīvajai iestādei ir tiesības prasīt attiecīgu informāciju no infrastruktūra pārvaldītāja, pretendentiem un jebkuras iesaistītās trešās puses attiecīgajā dalībvalstī, un šī informācija ir jāiesniedz bez liekas kavēšanās. Valsts dzelzceļa administrācijai nav pilnvaru noteikt sankcijas, ja pieprasītā informācija netiek sniegta. Kā arī Direktīvas 2001/14/EK 30.panta 5.punkts nosaka, ka a regulatīvajai iestādei ir jāpieņem lēmums par jebkuru sūdzību un jārīkojas, lai stāvokli labotu, ne vēlāk kā divu mēnešu laikā pēc visas informācijas saņemšanas. No direktīvā izmantotā formulējuma (ir jārīkojas, lai stāvokli uzlabotu) izriet, ka ir jābūt iespējai panākt regulatīvās iestādes lēmumu izpildi, izmantojot iespēju noteikt atbilstīgas sankcijas (piemēram, nosakot soda naudu u.c). |
||||||||
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Ar likumprojektu Valsts dzelzceļa administrācijai tiek noteiktas tiesības uzlikt naudas sodu dzelzceļa nozares tirgus dalībniekiem, kuri nepakļaujas iestādes pieņemtajiem lēmumiem vai nesniedz tai savu funkciju pildīšanai nepieciešamo informāciju. |
||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
||||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
||||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
||||||||
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
||||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
||||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
||||||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||||||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
||||||||
6. Cita informācija |
Pašlaik nav zināms, cik varētu valsts budžetā iekasēt līdzekļu par likumprojektā paredzētajiem pārkāpumiem, un tādēļ ietekme uz valsts budžeta ieņēmumiem pašlaik nav prognozējama. |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms |
||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 26.februāra direktīvas 2001/14/EK par dzelzceļa infrastruktūras jaudas iedalīšanu un maksas iekasēšanu par dzelzceļa infrastruktūras lietošanu un drošības sertifikāciju. |
||||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas
pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||||
Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 26.februāra direktīvas 2001/14/EK par dzelzceļa infrastruktūras jaudas iedalīšanu un maksas iekasēšanu par dzelzceļa infrastruktūras lietošanu un drošības sertifikāciju 30.panta 4.punkts un 5.punkts. |
Likumprojekta
1.punkts |
Atbilst |
|||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas, jo ar likumprojektu tiek ieviestas Direktīvas 2004/14/EK prasības pārkāpuma procedūras ietvaros. |
||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
||||||||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav attiecināms |
||||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Nav attiecināms
|
||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par normatīvā akta ieviešanu tiks informēta ar publikāciju laikrakstā Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), kā arī bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē internetā www.likumi.lv. |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Savas tiesības indivīds var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
Satiksmes ministrs A.Šlesers
Valsts
sekretāra vietā valsts sekretāra vietnieks |
Juridiskā
dienesta vadītāja |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
U.Reimanis |
L.Priedīte-
Kancēviča |
I.Strauta |
J.Eiduks |
24.11.2008 14:45
1088
K.Bondare
67028371,
kristine.bondare@sam.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.3 |
2009.gada 13.janvārī |
28.§
Likumprojekts "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā"
TA-3740
___________________________________________________________
(A.Šlesers, J.Eiduks, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir satiksmes ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-03-1301-#28.doc
1