LATVIJAS
REPUBLIKAS SAEIMA
BUDŽETA UN FINANŠU
(NODOKĻU) KOMISIJA
Jēkaba iela 10/12 LV 1811 tālr. 708
7318, fakss 708 7317
________________________________________________________________
Rīgā
2009.gada
4.marts
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija
lūdz iekļaut Saeimas kārtējās sēdes darba kārtībā likumprojektu Vispārīgās programmas Solidaritāte un
migrācijas plūsmu pārvaldība ietvaros izveidoto fondu vadības likums (Nr.1076/Lp9)
izskatīšanai 2.lasījumā.
Pielikumā: Komisijas apkopotie priekšlikumi uz 17
lapām.
Godbijībā,
komisijas
priekšsēdētājs K.Leiškalns
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija
Likumprojekts otrajam lasījumam
Vispārīgās
programmas "Solidaritāte un migrācijas plūsmu pārvaldība" ietvaros
izveidoto fondu vadības likums
(Reģ.Nr. 1076/Lp9)
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi (11) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija (ar valodas speciālistu labojumiem) |
I nodaļa Vispārīgie noteikumi 1.pants. Likumā lietotie termini Likumā lietoti šādi
termini: 1) fonds Eiropas Bēgļu fonds
(2008.2013.gadam), kas izveidots saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes
2007.gada 23.maija Lēmumu 573/2007/EK, ar ko laikposmam no 2008.gada līdz
2013.gadam izveido Eiropas Bēgļu fondu kā daļu no Vispārīgās programmas
"Solidaritāte un migrācijas plūsmu pārvaldība" un ar ko atceļ
Padomes lēmumu 2004/904/EK, Eiropas Ārējo robežu fonds (2007.2013.gadam),
kas izveidots saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2007.gada 23.maija
Lēmumu 574/2007/EK, ar ko laikposmam no 2007.gada līdz 2013.gadam izveido
Eiropas Ārējo robežu fondu kā daļu no Vispārīgās programmas
"Solidaritāte un migrācijas plūsmu pārvaldība", Eiropas
Atgriešanās fonds (2008.2013.gadam), kas izveidots saskaņā ar Eiropas
Parlamenta un Padomes 2007.gada 23.maija Lēmumu 575/2007/EK, ar kuru izveido
Eiropas Atgriešanās fondu laikposmam no 2008.gada līdz 2013.gadam kā daļu no
Vispārīgās programmas "Solidaritāte un migrācijas plūsmu
pārvaldība", un Eiropas Trešo valstu valstspiederīgo integrācijas fonds
(2007.2013.gadam), kas izveidots saskaņā ar Padomes 2007.gada 25.jūnija
lēmumu Nr.2007/435/EK, ar ko laikposmam no 2007.gada līdz 2013.gadam izveido
Eiropas Trešo valstu valstspiederīgo integrācijas fondu kā daļu no Vispārīgās
programmas "Solidaritāte un migrācijas plūsmu pārvaldība"; 2) fonda vadība darbības,
kas saistītas ar plānošanas dokumentu sagatavošanu, saskaņošanu un
apstiprināšanu, fonda vadības un kontroles sistēmas izveidi, fonda projektu
iesniegumu vērtēšanas kritēriju izstrādi un apstiprināšanu, fonda projektu
iesniegumu atlasi un apstiprināšanu, fonda projektu īstenošanu, kontroli,
revīziju, uzraudzību un novērtēšanu; 3) fonda projekta iesniegums iesniegums (aizpildīta veidlapa un tās pielikumi), ko iesniedz
fonda projekta iesniedzējs, lai saņemtu projektam nepieciešamo finansējumu no
fonda; 4) fonda projekts fonda projekta iesniegums, kas atbilst
fonda projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un ko apstiprinājusi fonda
vadošā iestāde; 5) fonda projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji kritēriji, ar kuriem saskaņā vērtē
fonda projektu iesniegumus un pieņem lēmumu par to apstiprināšanu vai
noraidīšanu; 6) fonda finansējuma
saņēmējs Latvijas
Republikas tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, atvasināta
publiska persona, cita valsts iestāde vai privāto tiesību juridiskā persona,
kuras iesniegtais fonda projekta iesniegums ir apstiprināts šajā likumā
noteiktajā kārtībā. Fonda finansējuma saņēmējs var būt arī tādas
starptautiskas organizācijas pārstāvniecība Latvijas Republikā, kas darbojas
jomā, ko atbalsta fonds (turpmāk starptautiska organizācija); 7) granta līgums civiltiesisks līgums vai vienošanās
par fonda projekta ieviešanu, ko fonda vadošā iestāde slēdz ar fonda
finansējuma saņēmēju; 8) plānošanas dokumenti fonda daudzgadu programma un fonda
gada programma. |
|
|
|
I nodaļa Vispārīgie noteikumi 1.pants. Likumā lietotie termini Likumā lietoti šādi
termini: 1) fonds Eiropas Bēgļu fonds
(2008.2013.gadam), kas izveidots saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes
2007.gada 23.maija lēmumu 573/2007/EK, ar ko laikposmam no 2008.gada līdz
2013.gadam izveido Eiropas Bēgļu fondu kā daļu no Vispārīgās programmas
Solidaritāte un migrācijas plūsmu pārvaldība un ar ko atceļ Padomes lēmumu
2004/904/EK, Eiropas Ārējo robežu fonds (2007.2013.gadam), kas izveidots
saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2007.gada 23.maija lēmumu
574/2007/EK, ar ko laikposmam no 2007.gada līdz 2013.gadam izveido Eiropas
Ārējo robežu fondu kā daļu no Vispārīgās programmas Solidaritāte un migrācijas
plūsmu pārvaldība, Eiropas Atgriešanās fonds (2008.2013.gadam), kas
izveidots saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2007.gada 23.maija lēmumu
575/2007/EK, ar kuru izveido Eiropas Atgriešanās fondu laikposmam no
2008.gada līdz 2013.gadam kā daļu no Vispārīgās programmas Solidaritāte un
migrācijas plūsmu pārvaldība, un Eiropas Trešo valstu valstspiederīgo
integrācijas fonds (2007.2013.gadam), kas izveidots saskaņā ar Padomes
2007.gada 25.jūnija lēmumu Nr.2007/435/EK, ar ko laikposmam no 2007.gada līdz
2013.gadam izveido Eiropas Trešo valstu valstspiederīgo integrācijas fondu kā
daļu no Vispārīgās programmas Solidaritāte un migrācijas plūsmu pārvaldība; 2) fonda vadība darbības,
kas saistītas ar plānošanas dokumentu sagatavošanu, saskaņošanu un
apstiprināšanu, fonda vadības un kontroles sistēmas izveidi, fonda projektu
iesniegumu vērtēšanas kritēriju izstrādi un apstiprināšanu, fonda projektu
iesniegumu atlasi un apstiprināšanu, fonda projektu īstenošanu, kontroli,
revīziju, uzraudzību un novērtēšanu; 3) fonda projekta iesniegums iesniegums (aizpildīta veidlapa un tās pielikumi), ko iesniedz
fonda projekta iesniedzējs, lai saņemtu projektam nepieciešamo finansējumu no
fonda; 4) fonda projekts fonda projekta iesniegums, kas atbilst
fonda projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un ko apstiprinājusi fonda
vadošā iestāde; 5) fonda projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji kritēriji, saskaņā ar kuriem vērtē
fonda projektu iesniegumus un pieņem lēmumu par to apstiprināšanu vai
noraidīšanu; 6) fonda finansējuma
saņēmējs Latvijas
Republikas tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, atvasināta
publiska persona, cita valsts iestāde vai privāto tiesību juridiskā persona,
kuras iesniegtais fonda projekta iesniegums ir apstiprināts šajā likumā
noteiktajā kārtībā. Fonda finansējuma saņēmējs var būt arī tādas
starptautiskas organizācijas pārstāvniecība Latvijas Republikā, kas darbojas
jomā, kuru atbalsta fonds (turpmāk starptautiska organizācija); 7) granta līgums civiltiesisks līgums vai vienošanās
par fonda projekta ieviešanu, ko fonda vadošā iestāde slēdz ar fonda
finansējuma saņēmēju; 8) plānošanas dokumenti fonda daudzgadu programma un fonda
gada programma. |
2.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir
nodrošināt fondu efektīvu, pārskatāmu un finanšu vadības principiem
atbilstošu vadību Latvijā. |
|
|
|
2.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir
nodrošināt fondu efektīvu, pārskatāmu un finanšu vadības principiem
atbilstošu vadību Latvijā. |
3.pants. Likuma darbības joma Likums
nosaka fondu vadībā iesaistīto institūciju un fonda finansējuma saņēmēju
tiesības un pienākumus, fondu vadībā iesaistīto institūciju lēmumu
pieņemšanas, apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību, kārtību, kādā risināmi
strīdi par piešķirto fonda finansējumu, un citus ar fondu vadību saistītus
jautājumus. |
|
|
|
3.pants. Likuma darbības joma Likums nosaka fonda
vadībā iesaistīto institūciju un fonda finansējuma saņēmēju tiesības un
pienākumus, fonda vadībā iesaistīto institūciju lēmumu pieņemšanas,
apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību, kā arī kārtību, kādā risināmi strīdi
par piešķirto fonda finansējumu, un citus ar fonda vadību saistītus
jautājumus. |
4.pants. Fonda finansējuma piešķiršana Fonda projekta
iesnieguma iesniegšana saskaņā ar šo likumu nerada pienākumu fonda vadībā
iesaistītajai institūcijai piešķirt finansējumu fonda projekta iesniedzējam. |
|
|
|
4.pants. Fonda finansējuma piešķiršana Fonda projekta
iesnieguma iesniegšana saskaņā ar šo likumu nerada pienākumu fonda vadībā
iesaistītajai institūcijai piešķirt finansējumu fonda projekta iesniedzējam. |
5.pants. Fonda projektu iesniegumu atlase Fonda projektu
iesniegumu atlase var būt: 1) atklāta ja starp
fonda projektu iesniegumu iesniedzējiem notiek vienlīdzīga sacensība par
fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu un fonda finansējuma piešķiršanu; 2) ierobežota ja
iepriekš ir zināms ierobežots fonda projektu iesniedzēju loks, kurus uzaicina
iesniegt fonda projekta iesniegumu. Šajā gadījumā apstiprina un finansē visus
fonda projektu iesniegumus, kuri atbilst fondu projektu iesniegumu vērtēšanas
kritērijiem. |
|
|
|
5.pants. Fonda projektu iesniegumu atlase Fonda projektu
iesniegumu atlase var būt: 1) atklāta, ja starp
fonda projektu iesniegumu iesniedzējiem notiek vienlīdzīga sacensība par
fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu un fonda finansējuma piešķiršanu; 2) ierobežota, ja
iepriekš ir zināms ierobežots fonda projektu iesniedzēju loks, kurus uzaicina
iesniegt fonda projekta iesniegumu. Šajā gadījumā apstiprina un finansē visus
fonda projektu iesniegumus, kuri atbilst fonda projektu iesniegumu vērtēšanas
kritērijiem. |
II nodaļa Fonda vadības nodrošināšana 6.pants. Fonda vadības nodrošināšanā iesaistītās
institūcijas (1) Fonda vadību
nodrošina: 1) šādas fonda vadībā
iesaistītās institūcijas: a) vadošā iestāde, b) deleģētā iestāde, c) revīzijas iestāde, d) sertificēšanas
iestāde, e) maksājumu iestāde, f) vadības komiteja; 2) fonda finansējuma saņēmējs. |
|
|
|
II nodaļa Fonda vadības nodrošināšana 6.pants. Fonda vadības nodrošināšanā iesaistītās
institūcijas (1) Fonda vadību
nodrošina: 1) šādas fonda vadībā
iesaistītās institūcijas: a) vadošā iestāde, b) deleģētā iestāde, c) revīzijas iestāde, d) sertificēšanas
iestāde, e) maksājumu iestāde, f) vadības komiteja; 2) fonda finansējuma
saņēmējs. |
(2) Vadošo
iestādi, revīzijas iestādi, sertificēšanas iestādi un maksājumu iestādi, kā
arī, ja nepieciešams, deleģēto iestādi un tās pienākumus un tiesības nosaka
Ministru kabinets, izdodot attiecīgu rīkojumu. |
1 |
Juridiskais birojs Izslēgt 6.panta otrajā
daļā vārdus izdodot attiecīgu rīkojumu. |
Atbalstīts |
(2) Vadošo
iestādi, revīzijas iestādi, sertificēšanas iestādi un maksājumu iestādi, kā
arī, ja nepieciešams, deleģēto iestādi un tās pienākumus un tiesības nosaka
Ministru kabinets. |
(3) Lai sasniegtu
šā likuma mērķi, fondu vadībā iesaistītās institūcijas, izņemot vadības
komiteju, izdod iekšējos normatīvos aktus un sadarbojas ar citām institūcijām
Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
(3) Lai sasniegtu
šā likuma mērķi, fonda vadībā iesaistītās institūcijas, izņemot vadības
komiteju, izdod iekšējos normatīvos aktus un sadarbojas ar citām institūcijām
Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā. |
7.pants. Vadošās iestādes
pienākumi un tiesības (1) Vadošā iestāde
ir atbildīga par fondu vadību un tās īstenošanas efektivitāti. (2) Vadošajai
iestādei ir šādi pienākumi: 1) nodrošināt
plānošanas dokumentu izstrādi; 2) sniegt
sabiedrībai informāciju un nodrošināt publicitāti jautājumos, kas saistīti ar
fondu projektiem; 3) izstrādāt fondu
projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus; 4) nodrošināt
fondu projektu iesniegumu konkursu izsludināšanu; 5) nodrošināt
fondu projektu iesniegumu vērtēšanu un atlasi; 6) nodrošināt
fondu projektu īstenošanas uzraudzību; 7) nodrošināt
fondu projektu ietvaros veikto izdevumu pārbaudi; 8) nodrošināt
fondu progresa, noslēguma un novērtējuma ziņojumu sagatavošanu; 9) nodrošināt
plānošanas dokumentu, fondu progresa, noslēguma un novērtējuma ziņojumu
iesniegšanu Eiropas Komisijā; 10) nodrošināt
fondu ieviešanas izvērtēšanas pasākumus. (3) Vadošajai
iestādei ir šādas tiesības: 1) ierosināt un
veikt fondu ieviešanas kontroli un revīziju; 2) pieprasīt no
fondu vadībā iesaistītajām institūcijām un fondu finansējuma saņēmējiem
informāciju, kas nepieciešama fondu vadības nodrošināšanai. (4) Vadošā iestāde
nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šo likumu pilda kā vadošā
iestāde, tiktu nodalītas no citām tās funkcijām. |
|
|
|
7.pants. Vadošās iestādes
pienākumi un tiesības (1) Vadošā iestāde
ir atbildīga par fonda vadību un tās īstenošanas efektivitāti. (2) Vadošajai
iestādei ir šādi pienākumi: 1) nodrošināt
plānošanas dokumentu izstrādi; 2) sniegt
sabiedrībai informāciju un nodrošināt publicitāti jautājumos, kas saistīti ar
fonda projektiem; 3) izstrādāt fonda
projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus; 4) nodrošināt
fonda projektu iesniegumu konkursu izsludināšanu; 5) nodrošināt
fonda projektu iesniegumu vērtēšanu un atlasi; 6) nodrošināt
fonda projektu īstenošanas uzraudzību; 7) nodrošināt
fonda projektu ietvaros veikto izdevumu pārbaudi; 8) nodrošināt
fonda progresa, noslēguma un novērtējuma ziņojumu sagatavošanu; 9) nodrošināt
plānošanas dokumentu, fonda progresa, noslēguma un novērtējuma ziņojumu
iesniegšanu Eiropas Komisijai; 10) nodrošināt
fonda ieviešanas izvērtēšanas pasākumus. (3) Vadošajai
iestādei ir šādas tiesības: 1) ierosināt un
veikt fonda ieviešanas kontroli un revīziju; 2) pieprasīt no
fonda vadībā iesaistītajām institūcijām un fonda finansējuma saņēmējiem
informāciju, kas nepieciešama fonda vadības nodrošināšanai. (4) Vadošā iestāde
nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šo likumu pilda kā vadošā
iestāde, tiktu nodalītas no citām tās funkcijām. |
8.pants. Deleģētās iestādes
pienākumi, tiesības un vadošās iestādes un deleģētās iestādes padotība (1) Deleģētā iestāde īsteno daļu no vadošās iestādes pienākumiem.
Deleģētajai iestādei var nodot šā likuma 7.panta otrajā un trešajā daļā
minētos vadošās iestādes pienākumus un tiesības, izņemot šā likuma 7.panta
otrās daļas 9.punktā minēto pienākumu. (2) Deleģētā iestāde ar Eiropas Komisiju sazinās, izmantojot vadošās
iestādes starpniecību. (3) Deleģētā iestāde, pildot tai noteiktos pienākumus, atrodas tā
Ministru kabineta locekļa funkcionālajā pakļautībā, kuram ir padota vadošā
iestāde. (4) Lai nodrošinātu
deleģētās iestādes efektīvu pienākumu izpildi, vadošā iestāde, ja deleģētā
iestāde neatrodas tās institucionālajā padotībā, saskaņojot ar deleģētās
iestādes institucionāli augstāku iestādi, var izdot deleģētajai iestādei
saistošus iekšējos normatīvos aktus attiecībā uz tai nodoto pienākumu
izpildi. |
|
|
|
8.pants. Deleģētās iestādes
pienākumi, tiesības un vadošās iestādes un deleģētās iestādes padotība (1) Deleģētā iestāde īsteno daļu no vadošās iestādes pienākumiem.
Deleģētajai iestādei var nodot šā likuma 7.panta otrajā un trešajā daļā
minētos vadošās iestādes pienākumus un tiesības, izņemot šā likuma 7.panta
otrās daļas 9.punktā minēto pienākumu. (2) Deleģētā iestāde ar Eiropas Komisiju sazinās, izmantojot vadošās
iestādes starpniecību. (3) Deleģētā iestāde, pildot tai noteiktos pienākumus, atrodas tā
Ministru kabineta locekļa funkcionālajā pakļautībā, kuram ir padota vadošā
iestāde. (4) Lai nodrošinātu
deleģētās iestādes pienākumu efektīvu izpildi, vadošā iestāde, ja deleģētā
iestāde neatrodas tās institucionālajā padotībā, saskaņojot ar deleģētās
iestādes institucionāli augstāku iestādi, var izdot deleģētajai iestādei
saistošus iekšējos normatīvos aktus attiecībā uz tai nodoto pienākumu
izpildi. |
9.pants. Revīzijas iestāde, tās
pienākumi un tiesības (1) Revīzijas
iestāde ir no vadošās iestādes un sertificēšanas iestādes funkcionāli
neatkarīga institūcija. (2) Revīzijas
iestādei ir šādi pienākumi: 1) veikt auditus,
lai pārliecinātos, vai izveidotās vadības un kontroles sistēmas ir efektīvas; 2) veikt fonda
projektu izdevumu izlases pārbaudes, lai pārliecinātos par izdevumu
deklarācijā iekļauto veikto izdevumu likumību un pareizību. (3) Revīzijas
iestādei ir tiesības pieprasīt no fondu vadībā iesaistītajām institūcijām un
fondu finansējuma saņēmējiem informāciju, kas nepieciešama šā panta otrajā
daļā noteikto pienākumu īstenošanai. (4) Revīzijas iestāde
nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šo likumu pilda kā revīzijas
iestāde, tiktu nodalītas no citām tās funkcijām. |
|
|
|
9.pants. Revīzijas iestāde, tās
pienākumi un tiesības (1) Revīzijas
iestāde ir no vadošās iestādes un sertificēšanas iestādes funkcionāli
neatkarīga institūcija. (2) Revīzijas
iestādei ir šādi pienākumi: 1) veikt auditus,
lai pārliecinātos, vai izveidotās vadības un kontroles sistēmas ir efektīvas; 2) veikt fonda
projektu izdevumu izlases pārbaudes, lai pārliecinātos par izdevumu
deklarācijā iekļauto veikto izdevumu likumību un pareizību. (3) Revīzijas
iestādei ir tiesības pieprasīt no fonda vadībā iesaistītajām institūcijām un
fonda finansējuma saņēmējiem informāciju, kas nepieciešama šā panta otrajā
daļā noteikto pienākumu īstenošanai. (4) Revīzijas iestāde
nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šo likumu pilda kā revīzijas
iestāde, tiktu nodalītas no citām tās funkcijām. |
10.pants. Sertificēšanas iestādes
pienākumi un tiesības (1) Sertificēšanas
iestāde sertificē fondu projektu ietvaros veiktos izdevumus pirms progresa
vai noslēguma ziņojuma iesniegšanas Eiropas Komisijā. (2) Sertificēšanas
iestādei ir tiesības veikt fondu projektu finanšu kontroli un auditus. (3) Sertificēšanas
iestāde nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šo likumu pilda kā
sertificēšanas iestāde, tiktu nodalītas no citām tās funkcijām. |
|
|
|
10.pants. Sertificēšanas
iestādes pienākumi un tiesības (1) Sertificēšanas
iestāde sertificē fonda projektu ietvaros veiktos izdevumus pirms progresa
vai noslēguma ziņojuma iesniegšanas Eiropas Komisijai. (2) Sertificēšanas
iestādei ir tiesības veikt fonda projektu finanšu kontroli un auditus. (3) Sertificēšanas
iestāde nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šo likumu pilda kā
sertificēšanas iestāde, tiktu nodalītas no citām tās funkcijām. |
11.pants. Maksājumu iestādes
pienākumi un tiesības (1) Maksājumu iestādei ir šādi pienākumi: 1) ieskaitīt
vadošās iestādes kontā no Eiropas Komisijas saņemtos finanšu līdzekļus; 2) veikt
maksājumus, pamatojoties uz vadošās iestādes un finansējuma saņēmēju
iesniegtajiem maksājuma uzdevumiem. (2) Maksājumu iestādei ir tiesības pieprasīt no fondu vadībā
iesaistītajām institūcijām informāciju, kas nepieciešama maksājumu finanšu
uzskaites veikšanai. (3) Maksājumu iestāde
nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šo likumu pilda kā maksājumu
iestāde, tiktu nodalītas no citām tās funkcijām. |
|
|
|
11.pants. Maksājumu iestādes
pienākumi un tiesības (1) Maksājumu iestādei ir šādi pienākumi: 1) ieskaitīt
vadošās iestādes kontā no Eiropas Komisijas saņemtos finanšu līdzekļus; 2) veikt
maksājumus, pamatojoties uz vadošās iestādes un finansējuma saņēmēju
iesniegtajiem maksājuma uzdevumiem. (2) Maksājumu iestādei ir tiesības pieprasīt no fonda vadībā
iesaistītajām institūcijām informāciju, kas nepieciešama maksājumu finanšu
uzskaites veikšanai. (3) Maksājumu iestāde
nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šo likumu pilda kā maksājumu
iestāde, tiktu nodalītas no citām tās funkcijām. |
12.pants. Vadības komiteja (1) Vadības komiteja ir koleģiāla fondu vadībā iesaistīta institūcija,
kas izveidota, lai nodrošinātu partnerības principu, un piedalās plānošanas
dokumentu izstrādē, fonda projektu izvērtēšanā un sasniegtā progresa
novērtēšanā. (2) Vadības komitejai ir šādi pienākumi: 1) apstiprināt plānošanas dokumentu projektus, kā arī izmaiņas tajos; 2) uzraudzīt plānošanas dokumentos noteikto mērķu un rezultātu sasniegšanu; 3) piedalīties fonda projektu iesniegumu (izņemot fonda tehniskās
palīdzības projektu iesniegumu) vērtēšanā; 4) apstiprināt noslēguma ziņojumu Eiropas Komisijai par fonda gada
programmas īstenošanu; 5) ierosināt vadošajai iestādei pasākumus, kas paaugstina fonda
finansējuma izlietošanas efektivitāti un lietderību. (3) Vadības komiteju vada vadošās iestādes pārstāvis. No iestādēm, kuru
kompetencē ir attiecīgā fonda jautājumi, vadības komitejas sastāvā iekļauj
pārstāvjus ar balsstiesībām, bet no sertificēšanas iestādes un revīzijas
iestādes pārstāvjus ar padomdevēja tiesībām. Sertificēšanas iestādei
un revīzijas iestādei ir balsstiesības attiecībā uz tehniskās palīdzības
jautājumiem. Ja fonda jautājumi skar sociālo partneru kompetenci, vadības
komitejas sastāvā var iekļaut pārstāvjus ar padomdevēja tiesībām no minētajām
institūcijām. (4) Vadības komitejas sastāvu apstiprina vadošās iestādes vadītājs. (5) Vadības komiteja
darbojas saskaņā ar tās apstiprinātu nolikumu. |
|
|
|
12.pants. Vadības komiteja (1) Vadības komiteja ir koleģiāla fonda vadībā iesaistīta institūcija,
kas izveidota, lai nodrošinātu partnerības principu. Tā piedalās plānošanas
dokumentu izstrādē, fonda projektu izvērtēšanā un sasniegtā progresa
novērtēšanā. (2) Vadības komitejai ir šādi pienākumi: 1) apstiprināt plānošanas dokumentu projektus, kā arī izmaiņas tajos; 2) uzraudzīt plānošanas dokumentos noteikto mērķu un rezultātu
sasniegšanu; 3) piedalīties fonda projektu iesniegumu (izņemot fonda tehniskās
palīdzības projektu iesniegumus) vērtēšanā; 4) apstiprināt noslēguma ziņojumu Eiropas Komisijai par fonda gada
programmas īstenošanu; 5) ierosināt vadošajai iestādei pasākumus, kas paaugstina fonda
finansējuma izlietošanas efektivitāti un lietderību. (3) Vadības komiteju vada vadošās iestādes pārstāvis. No iestādēm, kuru
kompetencē ir attiecīgā fonda jautājumi, vadības komitejas sastāvā iekļauj
pārstāvjus ar balsstiesībām, bet no sertificēšanas iestādes un revīzijas
iestādes pārstāvjus ar padomdevēja tiesībām. Sertificēšanas iestādei
un revīzijas iestādei ir balsstiesības attiecībā uz tehniskās palīdzības
jautājumiem. Ja fonda jautājumi skar sociālo partneru kompetenci, vadības
komitejas sastāvā var iekļaut pārstāvjus ar padomdevēja tiesībām no minētajām
institūcijām. (4) Vadības komitejas sastāvu apstiprina vadošās iestādes vadītājs. (5) Vadības komiteja
darbojas saskaņā ar tās apstiprinātu nolikumu. |
13.pants. Fonda finansējuma
saņēmēja pienākumi un tiesības (1) Fonda finansējuma saņēmējam ir šādi pienākumi: 1) nodrošināt fonda projekta īstenošanu saskaņā ar civiltiesisko
līgumu ja fonda finansējuma saņēmējs ir privāto tiesību juridiskā
persona vai starptautiska organizācija; 2) nodrošināt fonda projekta īstenošanu saskaņā ar vienošanos par fonda
projekta ieviešanu ja fonda finansējuma saņēmējs ir Latvijas Republikas
tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, atvasināta publiska
persona vai cita valsts iestāde; 3) nodrošināt grāmatvedības uzskaiti atsevišķi katram fonda projektam; 4) sniegt informāciju par fonda projekta īstenošanu un nodrošināt Eiropas
Komisijas un fondu vadībā iesaistīto institūciju pārstāvjiem pieeju dokumentiem,
kas saistīti ar fonda projekta īstenošanu, kā arī attiecīgā projekta īstenošanas
vietai. (2) Finansējuma saņēmējam ir šādas tiesības: 1) fondu vadību reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā
saņemt fonda finansējumu; 2) saņemt
nepieciešamo informāciju par fonda projekta īstenošanas finansējuma
izmantošanas nosacījumiem. |
|
|
|
13.pants. Fonda finansējuma
saņēmēja pienākumi un tiesības (1) Fonda finansējuma saņēmējam ir šādi pienākumi: 1) nodrošināt fonda projekta īstenošanu saskaņā ar civiltiesisko līgumu,
ja fonda finansējuma saņēmējs ir privāto tiesību juridiskā persona vai
starptautiska organizācija; 2) nodrošināt fonda projekta īstenošanu saskaņā ar vienošanos par fonda
projekta ieviešanu, ja fonda finansējuma saņēmējs ir Latvijas Republikas
tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, atvasināta publiska
persona vai cita valsts iestāde; 3) nodrošināt grāmatvedības uzskaiti atsevišķi katram fonda projektam; 4) sniegt informāciju par fonda projekta īstenošanu un nodrošināt Eiropas
Komisijas un fonda vadībā iesaistīto institūciju pārstāvjiem pieeju
dokumentiem, kas saistīti ar fonda projekta īstenošanu, kā arī attiecīgā
projekta īstenošanas vietai. (2) Finansējuma saņēmējam ir šādas tiesības: 1) fonda vadību reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā
saņemt fonda finansējumu; 2) saņemt
nepieciešamo informāciju par fonda projekta īstenošanas finansējuma
izmantošanas nosacījumiem. |
14.pants. Ministru kabineta
kompetence Lai nodrošinātu fondu vadību, Ministru kabinets nosaka: 1) fonda
daudzgadu programmas un gada programmas izstrādes un apstiprināšanas kārtību; 2) prasības fonda
vadības un kontroles sistēmas izveidošanai; 3) fonda
projektu konkursa organizēšanas kārtību, prasības fonda finansējuma
saņēmējiem, fonda projektu iesniegumu sagatavošanas un iesniegšanas kārtību
un to vērtēšanas kritērijus, fonda projektu atlases kārtību, granta līguma slēgšanas
kārtību, kā arī tehniskās palīdzības aktivitātes īstenošanas kārtību; 4) kārtību,
kādā valsts budžetā tiek plānoti līdzekļi fonda projektu īstenošanai un
veikto izdevumu atmaksa valsts budžetā; 5) fondu projektu
finansēšanas un maksājumu veikšanas kārtību; 6) kārtību,
kādā vadošā iestāde, deleģētā iestāde, revīzijas iestāde, sertificēšanas
iestāde, maksājumu iestāde un finansējuma saņēmējs ziņo par fondu ieviešanā
konstatētajām neatbilstībām, neatbilstību veidus, gadījumus, kad fonda
finansējuma saņēmēja veiktos izdevumus atzīst par neatbilstošiem; 7) kārtību, kādā
atgūst neatbilstošos izdevumus; 8) kārtību, kādā
sagatavo, apstiprina un iesniedz Eiropas Komisijā progresa ziņojumu,
noslēguma ziņojumu un novērtējuma ziņojumu par fondu līdzfinansēto darbību
rezultātiem un efektivitāti; 9) kārtību, kādā
veic fonda projektu finanšu kontroli un auditu, un institūcijas, kas veic
minētās pārbaudes vai piedalās tajās. |
|
|
|
14.pants. Ministru kabineta
kompetence Lai nodrošinātu fonda vadību, Ministru kabinets nosaka: 1) fonda
daudzgadu programmas un gada programmas izstrādes un apstiprināšanas kārtību; 2) prasības fonda
vadības un kontroles sistēmas izveidošanai; 3) fonda
projektu konkursa organizēšanas kārtību, prasības fonda finansējuma
saņēmējiem, fonda projektu iesniegumu sagatavošanas un iesniegšanas kārtību
un to vērtēšanas kritērijus, fonda projektu atlases kārtību, granta līguma
slēgšanas kārtību, kā arī tehniskās palīdzības aktivitātes īstenošanas
kārtību; 4) kārtību,
kādā valsts budžetā tiek plānoti līdzekļi fonda projektu īstenošanai un
veikto izdevumu atmaksa valsts budžetā; 5) fonda projektu
finansēšanas un maksājumu veikšanas kārtību; 6) kārtību,
kādā vadošā iestāde, deleģētā iestāde, revīzijas iestāde, sertificēšanas
iestāde, maksājumu iestāde un finansējuma saņēmējs ziņo par fondu ieviešanā
konstatētajām neatbilstībām, neatbilstību veidus, gadījumus, kad fonda
finansējuma saņēmēja veiktos izdevumus atzīst par neatbilstošiem; 7) kārtību, kādā
atgūst neatbilstošos izdevumus; 8) kārtību, kādā
sagatavo, apstiprina un iesniedz Eiropas Komisijai progresa ziņojumu,
noslēguma ziņojumu un novērtējuma ziņojumu par fonda līdzfinansēto darbību
rezultātiem un efektivitāti; 9) kārtību, kādā
veic fonda projektu finanšu kontroli un auditu, un institūcijas, kas veic
minētās pārbaudes vai piedalās tajās. |
III nodaļa Vadošās iestādes un deleģētās iestādes lēmumi, 15.pants. Vadošās iestādes un
deleģētās iestādes lēmumi (1) Vadošā iestāde vai
deleģētā iestāde pieņem lēmumu par fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu
vai noraidīšanu, kā arī lēmumu par piešķirtā finansējuma atgūšanu. |
|
|
|
III nodaļa Vadošās iestādes un deleģētās iestādes lēmumi, 15.pants. Vadošās iestādes un
deleģētās iestādes lēmumi (1) Vadošā iestāde vai
deleģētā iestāde pieņem lēmumu par fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu
vai noraidīšanu, kā arī lēmumu par piešķirtā finansējuma atgūšanu. |
(2) Lēmumu par fonda
projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņem, ja tas atbilst fonda projektu
iesniegumu vērtēšanas kritērijiem. Šo lēmumu var pieņemt arī ar nosacījumu,
ka fonda projekta iesniedzējs veic vadošās iestādes vai deleģētās iestādes
noteiktās darbības, lai fonda projektu varētu atbilstoši sagatavot un
īstenot. |
2 |
Juridiskais birojs Papildināt 15.panta
otro daļu ar trešo un ceturto teikumu šādā redakcijā: Nosacījumus lēmumā
ietver un to izpildi kontrolē, ievērojot Ministru kabineta noteikumus par
fonda projektu atlases kārtību. Ja kāds no lēmumā ietvertajiem nosacījumiem
netiek izpildīts, fonda projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu. |
Atbalstīts |
(2) Lēmumu par fonda
projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņem, ja tas atbilst fonda projektu
iesniegumu vērtēšanas kritērijiem. Šo lēmumu var pieņemt arī ar nosacījumu,
ka fonda projekta iesniedzējs veic vadošās iestādes vai deleģētās iestādes
noteiktās darbības, lai fonda projektu varētu atbilstoši sagatavot un
īstenot. Nosacījumus lēmumā ietver un to izpildi kontrolē, ievērojot Ministru
kabineta noteikumus par fonda projektu atlases kārtību. Ja kāds no lēmumā
ietvertajiem nosacījumiem netiek izpildīts, fonda projekta iesniegums
uzskatāms par noraidītu. |
(3) Lēmumu par fonda
projekta iesnieguma noraidīšanu pieņem, ja tas neatbilst fondu projektu
iesniegumu vērtēšanas kritērijiem vai ir beidzies fonda pieejamais
finansējums. |
3 |
Juridiskais birojs Aizstāt 15.panta
trešajā daļā vārdus fonda pieejamais ar vārdiem attiecīgajā fondā
pieejamais. |
Atbalstīts |
(3) Lēmumu par fonda
projekta iesnieguma noraidīšanu pieņem, ja tas neatbilst fonda projektu
iesniegumu vērtēšanas kritērijiem vai ir beidzies attiecīgajā fondā
pieejamais finansējums. |
(4) Lēmumu par
piešķirtā finansējuma atgūšanu pieņem, ja fonda finansējuma saņēmējam ir
izmaksāts piešķirtais finansējums, bet tas nav izmantots atbilstoši normatīvo
aktu prasībām par fondu atbilstību vai granta līguma noteikumiem. |
4 |
Juridiskais birojs Izslēgt 15.panta
ceturtajā daļā vārdus par fondu atbilstību. |
Atbalstīts |
(4) Lēmumu par piešķirtā
finansējuma atgūšanu pieņem, ja fonda finansējuma saņēmējam ir izmaksāts
piešķirtais finansējums, bet tas nav izmantots atbilstoši normatīvo aktu
prasībām vai granta līguma noteikumiem. |
16.pants. Vadošās
iestādes un deleģētās iestādes lēmumu veidi (1) Vadošā iestāde
vai deleģētā iestāde atkarībā no fonda projekta iesniedzēja juridiskā
statusa izdod administratīvo aktu vai pieņem pārvaldes lēmumu. (2) Ja fonda projekta
iesniedzējs ir privāto tiesību juridiskā persona vai starptautiska organizācija,
vadošās iestādes vai deleģētās iestādes lēmums ir administratīvais akts. (3) Ja fonda
projekta iesniedzējs ir Latvijas Republikas tiešās vai pastarpinātās valsts
pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona vai cita valsts iestāde,
vadošās iestādes vai deleģētās iestādes lēmums ir pārvaldes lēmums. To var
apstrīdēt, bet tas nav pārsūdzams tiesā. (4) Šā panta trešajā
daļā minēto pārvaldes lēmumu izdod rakstiski, un tam ir šādas daļas: 1) vadošās iestādes
nosaukums un adrese; 2) adresāts fonda projekta
iesniedzējs; 3) faktu konstatējums; 4) lēmuma pamatojums; 5) atsevišķs piemēroto
tiesību normu uzskaitījums (norādot arī normatīvā akta pantu, tā daļu, punktu
vai apakšpunktu); 6) lēmums par fonda
projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai
noraidīšanu; 7) lēmuma apstrīdēšanas
kārtība. |
|
|
|
16.pants. Vadošās
iestādes un deleģētās iestādes lēmumu veidi (1) Vadošā iestāde
vai deleģētā iestāde atkarībā no fonda projekta iesniedzēja juridiskā statusa
izdod administratīvo aktu vai pieņem pārvaldes lēmumu. (2) Ja fonda projekta
iesniedzējs ir privāto tiesību juridiskā persona vai starptautiska
organizācija, vadošās iestādes vai deleģētās iestādes lēmums ir
administratīvais akts. (3) Ja fonda
projekta iesniedzējs ir Latvijas Republikas tiešās vai pastarpinātās valsts
pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona vai cita valsts iestāde,
vadošās iestādes vai deleģētās iestādes lēmums ir pārvaldes lēmums. To var
apstrīdēt, bet tas nav pārsūdzams tiesā. (4) Šā panta trešajā
daļā minēto pārvaldes lēmumu izdod rakstveidā, un tam ir šādas daļas: 1) vadošās iestādes
nosaukums un adrese; 2) adresāts fonda
projekta iesniedzējs; 3) faktu konstatējums; 4) lēmuma pamatojums; 5) atsevišķs piemēroto
tiesību normu uzskaitījums (norādot arī normatīvā akta pantu, tā daļu, punktu
vai apakšpunktu); 6) lēmums par fonda
projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai
noraidīšanu; 7) lēmuma apstrīdēšanas
kārtība. |
17.pants. Lēmuma
pieņemšanas termiņš Vadošā iestāde vai deleģētā
iestāde lēmumu par fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu
ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā pēc fonda
projekta iesniegumu iesniegšanas beigu datuma. |
|
|
|
17.pants. Lēmuma
pieņemšanas termiņš Vadošā iestāde vai
deleģētā iestāde lēmumu par fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu,
apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem ne vēlāk kā sešu mēnešu
laikā pēc fonda projekta iesniegumu iesniegšanas beigu datuma. |
18.pants. Vadošās
iestādes un deleģētās iestādes lēmuma apstrīdēšana un pārsūdzēšana (1) Fonda projekta
iesniedzējs var apstrīdēt vai pārsūdzēt šā likuma 15.pantā minētos
lēmumus, ievērojot šā likuma 16.panta trešās daļas nosacījumus. |
5 |
Juridiskais birojs Aizstāt 18.panta
pirmajā daļā vārdu vai ar vārdu un. |
Atbalstīts |
18.pants. Vadošās
iestādes un deleģētās iestādes lēmuma apstrīdēšana un pārsūdzēšana (1) Fonda projekta
iesniedzējs var apstrīdēt un pārsūdzēt šā likuma 15.pantā minētos lēmumus,
ievērojot šā likuma 16.panta trešās daļas nosacījumus. |
(2) Lēmuma apstrīdēšana
vai pārsūdzēšana neaptur tā darbību. |
|
|
|
(2) Lēmuma apstrīdēšana
vai pārsūdzēšana neaptur tā darbību. |
|
6 |
Juridiskais birojs Papildināt 18.pantu ar
trešo daļu šādā redakcijā: |
Atbalstīts |
(3) Atzinumu par lēmumā
ietvertā nosacījuma izpildi apstrīd un pārsūdz tādā kārtībā un termiņos kā
lēmumu, par kurā ietvertā nosacījuma izpildi sagatavots atzinums. Atzinumu
par lēmumā ietvertā nosacījuma izpildi var apstrīdēt un pārsūdzēt arī
atsevišķi no lēmuma, kurā ietverts nosacījums. |
IV nodaļa Strīdu par piešķirto fonda finansējumu risināšanas
kārtība 19.pants. Strīdu
risināšanas kārtība Strīdu par piešķirto
fonda finansējumu risina Administratīvā procesa likumā, Civilprocesa likumā
un normatīvajos aktos par fonda projektu neatbilstošo izdevumu atgūšanu
noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
IV nodaļa Strīdu par piešķirto fonda finansējumu risināšanas
kārtība 19.pants. Strīdu
risināšanas kārtība Strīdu par piešķirto
fonda finansējumu risina Administratīvā procesa likumā, Civilprocesa likumā
un normatīvajos aktos par fonda projektu neatbilstošo izdevumu atgūšanu
noteiktajā kārtībā. |
20.pants. Lēmums par piešķirtā finansējuma atgūšanu Lēmumu par piešķirtā
finansējuma atgūšanu pieņem šā likuma 15.panta ceturtajā daļā noteiktajos
gadījumos un Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā, ja fonda
finansējuma saņēmējs var būt administratīvā akta adresāts saskaņā ar šā
likuma 16.panta otro daļu un pret viņu var vērst piespiedu izpildi. |
|
|
|
20.pants. Lēmums par piešķirtā finansējuma atgūšanu Lēmumu par piešķirtā
finansējuma atgūšanu pieņem šā likuma 15.panta ceturtajā daļā noteiktajos
gadījumos un Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā, ja fonda
finansējuma saņēmējs var būt administratīvā akta adresāts saskaņā ar šā
likuma 16.panta otro daļu un pret viņu var vērst piespiedu izpildi. |
21.pants. Strīdu
risināšanas kārtība (1) Ja šā likuma
20.pantā noteiktās finansējuma atgūšanas kārtības piemērošana nav
lietderīga, kā arī gadījumos, ja piešķirtā finansējuma atgūšanai nav
piemērojami šā likuma 15.panta ceturtās daļas un 20.panta nosacījumi,
piešķirto finansējumu atgūst vai strīdu par finanšu līdzekļu izmaksāšanu vai
izmaksāšanas turpināšanu risina civiltiesiskā kārtībā. (2) Ja fonda
finansējuma saņēmējs ir tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde,
atvasināta publiska persona vai cita valsts iestāde, piešķirto finansējumu
atgūst vai strīdu par piešķirto finanšu līdzekļu izmaksāšanu vai izmaksāšanas
turpināšanu risina Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
21.pants. Strīdu
risināšanas kārtība (1) Ja šā likuma
20.pantā noteiktās finansējuma atgūšanas kārtības piemērošana nav
lietderīga, kā arī gadījumos, ja piešķirtā finansējuma atgūšanai nav piemērojami
šā likuma 15.panta ceturtās daļas un 20.panta nosacījumi, piešķirto
finansējumu atgūst vai strīdu par finanšu līdzekļu izmaksāšanu vai
izmaksāšanas turpināšanu risina civiltiesiskā kārtībā. (2) Ja fonda
finansējuma saņēmējs ir tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde,
atvasināta publiska persona vai cita valsts iestāde, piešķirto finansējumu
atgūst vai strīdu par piešķirto finanšu līdzekļu izmaksāšanu vai izmaksāšanas
turpināšanu risina Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. |
V nodaļa Nobeiguma noteikumi 22.pants. Ierobežojumi
fondu vadībā iesaistītajām personām |
|
|
|
V nodaļa Nobeiguma noteikumi 22.pants. Ierobežojumi
fonda vadībā iesaistītajām personām Personām, kas pilda
amata pienākumus fonda vadībā iesaistītajās institūcijās, komercdarbības,
ienākumu gūšanas un amatu savienošanas ierobežojumi, kā arī citi ierobežojumi
un pienākumi noteikti likumā Par interešu konflikta novēršanu valsts
amatpersonu darbībā. |
23.pants. Tiesības
iepazīties ar dokumentiem (1) Fonda projekta
iesniedzējs ir tiesīgs iepazīties ar tā iesniegtā fonda projekta iesnieguma
izvērtēšanas materiāliem tikai pēc tam, kad pieņemts lēmums par fonda
projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu. |
|
|
|
23.pants. Tiesības
iepazīties ar dokumentiem (1) Fonda projekta
iesniedzējs ir tiesīgs iepazīties ar tā iesniegtā fonda projekta iesnieguma
izvērtēšanas materiāliem tikai pēc tam, kad pieņemts lēmums par fonda
projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu. |
(2) Fonda projekta
iesniedzējam, iepazīstoties ar šā panta pirmajā daļā minētajiem materiāliem,
netiek izpausta informācija par personām, kuras vērtē vai ir vērtējušas fonda
projekta iesniegumu. |
7 |
Juridiskais birojs Izteikt 23.panta otro daļu šādā redakcijā: |
Atbalstīts |
(2) Fonda projekta
iesniedzējam, iepazīstoties ar šā panta pirmajā daļā minētajiem materiāliem,
netiek izpausta informācija par personām, kuras vērtē vai ir vērtējušas fonda
projekta iesniegumu, izņemot vērtēšanas komisijas locekļus. Informācija par
vērtēšanas komisijas locekļiem ir pieejama šajā likumā un citos normatīvajos
aktos noteiktajā apjomā un kārtībā. |
24.pants. Informācijas atklātība (1) Fonda projekta iesniegums,
fonda projekts, dokumenti, kas saistīti ar fonda projekta izvērtēšanu un
lēmuma pieņemšanu attiecībā uz to, ir ierobežotas pieejamības informācija. |
|
|
|
24.pants. Informācijas
atklātība (1) Fonda projekta
iesniegums, fonda projekts, dokumenti, kas saistīti ar fonda projekta
izvērtēšanu un lēmuma pieņemšanu attiecībā uz to, ir ierobežotas pieejamības
informācija. |
(2) Pēc lēmuma
pieņemšanas par fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu par vispārpieejamu
uzskata vismaz šādu informāciju: 1) fonda finansējuma
saņēmējs (nosaukums un juridiskā adrese); 2) fonda projekta
nosaukums; 3) piešķirtā fonda
finansējuma apmērs; 4) plānošanas dokumentā
paredzētā aktivitāte, kuras ietvaros piešķirts fonda finansējums; 5) fonda projekta
īstenošanas vieta; 6) kopsavilkums par
fonda projekta ietvaros veicamajām darbībām. |
8 |
Juridiskais birojs Izteikt
24.panta otrās daļas ievaddaļu šādā redakcijā: (2)
Par vispārpieejamu uzskata vismaz šādu informāciju: |
Atbalstīts |
(2)
Par vispārpieejamu uzskata vismaz šādu informāciju: 1) fonda finansējuma
saņēmējs (nosaukums un juridiskā adrese); 2) fonda projekta
nosaukums; 3) piešķirtā fonda
finansējuma apmērs; 4) plānošanas dokumentā
paredzētā aktivitāte, kuras ietvaros piešķirts fonda finansējums; 5) fonda projekta
īstenošanas vieta; 6) kopsavilkums par
fonda projekta ietvaros veicamajām darbībām. |
(3) Šā panta pirmajā un
otrajā daļā minētā informācija ir pieejama Informācijas atklātības likumā
noteiktajā apjomā un kārtībā pēc tam, kad stājies spēkā šā likuma 15.panta
otrajā vai trešajā daļā minētais vadošās iestādes lēmums par fonda projekta
iesniegumu. |
|
|
|
(3) Šā panta pirmajā un
otrajā daļā minētā informācija ir pieejama Informācijas atklātības likumā
noteiktajā apjomā un kārtībā pēc tam, kad stājies spēkā šā likuma 15.panta
otrajā vai trešajā daļā minētais vadošās iestādes lēmums par fonda projekta
iesniegumu. |
|
9 |
Juridiskais birojs Papildināt
24.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Netiek izpausta
informācija par personām, kuras vērtē vai ir vērtējušas fonda projekta
iesniegumu, izņemot vērtēšanas komisijas locekļus. Informācija par vērtēšanas
komisijas locekļiem ir pieejama šajā likumā un citos normatīvajos aktos
noteiktajā apjomā un kārtībā. |
Atbalstīts |
(4) Netiek izpausta informācija
par personām, kuras vērtē vai ir vērtējušas fonda projekta iesniegumu,
izņemot vērtēšanas komisijas locekļus. Informācija par vērtēšanas komisijas
locekļiem ir pieejama šajā likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajā
apjomā un kārtībā. |
25.pants. Valsts
nodeva, vēršoties tiesā Vadošā iestāde,
deleģētā iestāde, maksājumu iestāde, revīzijas iestāde un sertifikācijas
iestāde, vēršoties vispārējās jurisdikcijas tiesā par līgumstrīdu,
valsts nodevu nemaksā. |
10 |
Juridiskais birojs Izslēgt 25.pantā vārdus
vispārējās jurisdikcijas. |
Atbalstīts |
25.pants. Valsts
nodeva, vēršoties tiesā Vadošā iestāde,
deleģētā iestāde, maksājumu iestāde, revīzijas iestāde un sertifikācijas
iestāde, vēršoties tiesā par līgumstrīdu, valsts nodevu nemaksā. |
Pārejas noteikums Ministru kabinets līdz
2009.gada 1.oktobrim izdod šajā likumā paredzētos noteikumus. Līdz minēto
noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2009.gada 1.oktobrim ir
piemērojami šādi Ministru kabineta noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo
likumu: 1) Ministru kabineta
2008.gada 10.marta noteikumi Nr.167 "Solidaritātes un migrācijas plūsmu
pārvaldīšanas pamatprogrammas 2007.2013.gadam fondu īstenošanas, vadības,
kontroles un uzraudzības kārtība"; 2) Ministru kabineta 2008.gada
10.jūnija noteikumi Nr.425 "Solidaritātes un migrācijas plūsmu
pārvaldīšanas pamatprogrammas 2007.2013.gadam Ārējo robežu fonda, Eiropas
Atgriešanās fonda un Eiropas Bēgļu fonda projektu atlases un tehniskās
palīdzības aktivitātes īstenošanas kārtība". |
|
|
|
Pārejas noteikums Ministru kabinets līdz
2009.gada 1.oktobrim izdod šajā likumā paredzētos noteikumus. Līdz minēto
noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2009.gada 1.oktobrim ir
piemērojami šādi Ministru kabineta noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo
likumu: 1) Ministru kabineta
2008.gada 10.marta noteikumi Nr.167 Solidaritātes un migrācijas plūsmu
pārvaldīšanas pamatprogrammas 2007.2013.gadam fondu īstenošanas, vadības,
kontroles un uzraudzības kārtība; 2) Ministru kabineta 2008.gada
10.jūnija noteikumi Nr.425 Solidaritātes un migrācijas plūsmu pārvaldīšanas
pamatprogrammas 2007.2013.gadam Ārējo robežu fonda, Eiropas Atgriešanās
fonda un Eiropas Bēgļu fonda projektu atlases un tehniskās palīdzības
aktivitātes īstenošanas kārtība. |
Likums stājas spēkā
2009.gada 1.martā. |
11 |
Juridiskais birojs Izslēgt norādi par
likuma spēkā stāšanos. |
Atbalstīts |
|