Rīgā
23.12.2008. Nr.90/TA-1878
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Gaujas nacionālā parka likums". Likumprojektu izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Vilkaste 67026504, daiga.vilkaste@vidm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 18 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 10 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 22.decembra sēdes protokola Nr.94 46.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Gaujas nacionālā parka likums
I nodaļa. Vispārīgie noteikumi
1.pants
(1) Gaujas nacionālais
parks (turpmāk parks) ir valsts nozīmes īpaši aizsargājama dabas teritorija,
kas atrodas Gaujas senielejā un tās apkārtnē. Parka robežas noteiktas saskaņā
Gaujas nacionālā parka robežu shēmu (1.pielikums) un Gaujas nacionālā parka
robežu aprakstu (2.pielikums).
(2) Parku pārvalda Vides
ministrijas pakļautībā esoša valsts tiešās pārvaldes iestāde Gaujas nacionālā
parka administrācija.
2.pants
(1) Parka darbības mērķis
ir aizsargāt mazpārveidotas dabas teritorijas, kam raksturīga liela bioloģiskā
daudzveidība, iežu atsegumus, reljefa formas, laukakmeņus, avotus (turpmāk
valsts un vietējās nozīmes ģeoloģiskie un ģeomorfoloģiskie dabas pieminekļi),
kā arī tipiskās ainavas, dabas un kultūras pieminekļus un veicināt dabas
tūrismu un teritorijas ilgtspējīgu attīstību.
(2) Parka funkcionālo
zonu platības un robežu aprakstus apstiprina Ministru kabinets.
(3) Parka individuālos
aizsardzības un izmantošanas noteikumus reglamentē Ministru kabinets.
3.pants
(1) Parka teritorijā
aizliegts:
1) bojāt vai iznīcināt
kultūrvēsturiskos objektus;
2) bojāt vai iznīcināt
valsts un vietējās nozīmes ģeoloģiskos un ģeomorfoloģiskos dabas pieminekļus;
3) veikt darbības, kas
izraisa augsnes eroziju;
4) bojāt vai iznīcināt mikroliegumus, īpaši
aizsargājamos biotopus, īpaši aizsargājamās sugas un to dzīvotnes;
5) bojāt vai iznīcināt
īpaši aizsargājamos kokus, kas iekļauti dabas pieminekļu kategorijā;
6) bojāt vai iznīcināt
vietējās nozīmes aizsargājamos kokus, kuru sarakstu apstiprina pašvaldības;
7) postīt putnu
ligzdošanas vietas, skudru pūžņus un citu dzīvnieku dzīves vietas;
8) izgāzt vai izmest
atkritumus (izņemot atkritumu deponēšanas poligonus un izgāztuves);
9) piesārņot augsni, gaisu, virszemes
ūdensobjektus, avotus un pazemes ūdeņus (izņemot darbības, ko veic saskaņā ar
piesārņojumu regulējošajiem normatīvajiem aktiem);
10) iztaisnot upes un
strautus;
11) pārvietoties pa upēm,
ezeriem un citām ūdenstilpēm ar motorlaivām, ūdens motocikliem un cita veida ūdenstransporta līdzekļiem,
kurus darbina jebkāda tipa un jaudas dzinēji, izņemot pārvietošanos ar
motorlaivām Ungura ezerā Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, kā arī valsts un
pašvaldību institūciju amatpersonu pārvietošanos, pildot dienesta pienākumus,
kas saistīti ar cilvēku glābšanu un
meklēšanu, kā arī drošības uz ūdens nodrošināšanu;
12) bojāt vai iznīcināt
dabas tūrisma un izziņas infrastruktūras labiekārtojuma objektus, informācijas
un norādes zīmes;
13) upēs un citās
ūdenstecēs, kur notiek zivju migrācija, būvēt dambjus un mākslīgus šķēršļus bez
zivju ceļa ierīkošanas, izņemot, ja tas nepieciešams ekosistēmu, īpaši
aizsargājamo sugu un īpaši aizsargājamo biotopu aizsardzībai un saglabāšanai.
4.pants
Parka administrācijas
rakstveida atļauja (izņemot atļauju meža un lauksaimniecības zemes
transformācijai parka neitrālajā zonā) nepieciešama, lai varētu:
1) projektēt un izbūvēt
gāzes un naftas vadus, dzelzceļus, autoceļus, augstsprieguma elektropārvades
līnijas un citus rūpnieciskās infrastruktūras objektus;
2) veikt derīgo izrakteņu
ieguvi, izņemot pazemes ūdens ieguvi personiskajām vajadzībām;
3) veikt zinātniskās un
arheoloģiskās izpētes darbus un zemes dzīļu izpēti;
4) transformēt meža un lauksaimniecības zemes saskaņā
ar zemes transformāciju regulējošajiem normatīvajiem aktiem;
5) mainīt zemes lietošanas kategoriju (izņemot zemes lietošanas kategoriju parka neitrālajā zonā, ja nav nepieciešama transformācijas
atļauja).
5.pants
Parka teritorijā esošo
pašvaldību teritoriju plānojumi pirms to pieņemšanas saskaņojami ar parka
administrāciju. Vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma izstrādes (darba)
grupā, ja tāda tiek izveidota, iekļauj parka administrācijas pārstāvi.
II nodaļa.
Funkcionālās zonas
6.pants
Parka teritorijā ir
izveidotas šādas funkcionālās zonas:
1) dabas rezervāta
(stingrā režīma) zona;
2) dabas lieguma zona;
3) ainavu aizsardzības
zona;
4) kultūrvēsturiskā zona;
5) neitrālā zona.
7.pants
(1) Dabas rezervāta
(stingrā režīma) zona ir izveidota, lai saglabātu bioloģiski daudzveidīgajās
teritorijās notiekošos dabiskos procesus.
(2) Dabas rezervāta
(stingrā režīma) zonā aizliegta jebkāda dabas resursu ieguve, saimnieciskā vai
cita veida darbība, izņemot:
1) zinātnisko izpēti;
2) meža ugunsdrošības
pasākumus;
3) pasākumus, kas
nepieciešami dabas rezervāta aizsardzībai un saglabāšanai (saskaņā ar dabas
aizsardzības plānu);
4) dabas rezervāta
(stingrā režīma) zonas šķērsošanu pa noteiktiem maršrutiem parka
administrācijas noteiktajā kārtībā.
(3) Dabas rezervāta
(stingrā režīma) zonas zeme ir valsts īpašums.
8.pants
(1) Dabas lieguma zona ir
izveidota, lai saglabātu Gaujas senielejai un Gaujas pieteku ielejām raksturīgo
dabisko ainavu ar mazpārveidotas dabas biotopu un cilvēku darbības ietekmētu
biotopu mozaīku, kā arī saglabātu šajā teritorijā koncentrētos valsts un
vietējās nozīmes ģeoloģiskos un ģeomorfoloģiskos dabas pieminekļus un citus
dabas pieminekļus.
(2) Meža resursu
saimnieciskā izmantošana dabas lieguma zonā notiek saskaņā ar meža
apsaimniekošanas plānu. Meža apsaimniekošanas plāna saturu, izstrādes un apstiprināšanas kārtību
nosaka parka individuālajos aizsardzības un izmantošanas noteikumos. Meža
apsaimniekošanas plānu apstiprina parka direktors.
(3) Dabas lieguma zonā
aizliegts:
1) iegūt koksni valsts un pašvaldību īpašumā esošajos
mežos, izņemot:
a) bīstamo koku (koku, kas apdraud cilvēku
dzīvību un veselību, tuvumā esošās ēkas un infrastruktūras objektus) ciršanu un
novākšanu;
b) koku ciršanu meža ugunsdrošības pasākumu veikšanai un avāriju, stihisku nelaimju vai
katastrofu seku likvidēšanai;
c) koku ciršanu citā cirtē sugu un biotopu aizsardzībai un
saglabāšanai, kultūras pieminekļu saglabāšanai, mākslīgi izveidoto mežaudžu ilglaicīgai rekonstrukcijai, ainavas kvalitātes uzlabošanai, skatu punktu
ierīkošanai un uzturēšanai;
2) sagatavot
kokmateriālus kailcirtēs;
3) nosusināt purvus;
4) bojāt, iznīcināt,
uzart vai kultivēt palieņu, terašu un meža pļavas;
5) lietot minerālmēslus
un ķīmiskos augu aizsardzības līdzekļus bioloģiski vērtīgajos zālājos un meža
zemēs;
6) mainīt reljefu un
veikt jebkuru darbību, kas veicina paātrinātu virszemes noteci un augsnes
erozijas attīstību;
7) iegūt derīgos
izrakteņus;
8) dedzināt sauso zāli un
niedres, kā arī ugunsbīstamajā periodā dedzināt meža ciršanas atliekas;
9) ieviest dabiskajos
biotopos vietējiem apstākļiem svešas augu un dzīvnieku sugas;
10) sadalīt zemes
īpašumus zemes vienībās, kas ir mazākas par 10 hektāriem (tai skaitā dalot
kopīpašumu), kā arī noteikt lietošanas tiesības kopīpašumam, ja kāda
kopīpašnieka lietošanā paliek mazāk par 10 hektāriem (izņemot vietējās pašvaldības teritorijas plānojumā noteiktajās pilsētu un
ciemu robežās).
(4) Īpašuma tiesību
aprobežojumi dabas lieguma zonā ierakstāmi zemesgrāmatā, pamatojoties uz šo
likumu un parka administrācijas nostiprinājuma lūgumu.
(5) Lai nodrošinātu augu
un dzīvnieku sugu netraucētu eksistenci, kā arī iespēju dzīvniekiem pulcēties
migrācijas periodos, parka administrācija saskaņā ar parka aizsardzības un
izmantošanas noteikumiem var dabas lieguma zonā vai tās daļā noteikt sezonas
liegumu ierobežojumu vai aizliegumu apmeklētājiem (fiziskajām personām, kas
atrodas parka teritorijā ārpus sava īpašuma) uz laiku uzturēties konkrētajā
teritorijā vai veikt konkrētu saimniecisko darbību.
(6) Ar parka
administrācijas rakstveida atļauju dabas lieguma zonā var organizēt masu
izklaides pasākumus brīvā dabā (atpūtas, sporta un citus pasākumus, kuros
piedalās vairāk nekā 50 cilvēku). Parka administrācijas rakstveida atļauja nav
nepieciešama, ja pasākumi notiek speciāli šim nolūkam paredzētajās vietās.
(7) Dabas lieguma
zonā būvniecību var veikt būvniecību regulējošajos normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā, ja ir saņemti Valsts vides dienesta izdoti tehniskie
noteikumi vai Vides pārraudzības valsts biroja atzinums par
noslēguma ziņojumu vai atzinums par novērtējuma ziņojumu saskaņā ar
ietekmes uz vidi novērtējumu regulējošajiem normatīvajiem aktiem.
9.pants
(1) Ainavu aizsardzības
zona ir izveidota, lai saglabātu raksturīgo daudzveidīgo ainavu, nacionālo
kultūrvidi un rekreācijas resursus, kā arī nodrošinātu nenoplicinošu
saimniecisko darbību.
(2) Ainavu aizsardzības
zonā būvniecību var veikt būvniecību regulējošajos normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā, ja ir saņemti Valsts vides dienesta izdoti tehniskie
noteikumi vai Vides pārraudzības valsts biroja atzinums par noslēguma ziņojumu
vai atzinums par novērtējuma ziņojumu saskaņā ar ietekmes uz vidi novērtējumu
regulējošajiem normatīvajiem aktiem.
(3) Galvenā cirte ainavu
aizsardzības zonā notiek saskaņā ar meža apsaimniekošanas plānu.
10.pants
(1) Kultūrvēsturiskā zona
ir izveidota, lai nodrošinātu kompleksu aizsardzību īpaši aizsargājamās
kultūrvēsturiskajās teritorijās, kā arī teritorijās, kurās koncentrēti kultūras
pieminekļi.
(2) Kultūrvēsturiskajā zonā
būvniecību var veikt būvniecību regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā, ja ir saņemti Valsts vides dienesta izdoti tehniskie noteikumi vai
Vides pārraudzības valsts biroja atzinums par noslēguma ziņojumu vai atzinums
par novērtējuma ziņojumu saskaņā ar ietekmes uz vidi novērtējumu regulējošajiem
normatīvajiem aktiem.
(3) Galvenā cirte
kultūrvēsturiskajā zonā notiek saskaņā ar meža apsaimniekošanas plānu.
11.pants
Neitrālā zona ir
izveidota, lai veicinātu parkā esošo blīvi apdzīvoto teritoriju vai intensīvi
izmantojamo lauksaimniecības platību ilgtspējīgu attīstību.
III nodaļa. Parka
pārvalde
12.pants
Parka administrācijas
funkcijas ir šādas:
1) pārraudzīt un
kontrolēt parka teritoriju saskaņā ar šo likumu un citiem normatīvajiem aktiem;
2) uzraudzīt šā likuma,
kā arī vides aizsardzību un dabas resursu izmantošanu reglamentējošo likumu
ievērošanu;
3) aizsargāt dabas un
kultūrvēsturiskos objektus;
4) veikt izglītojošu un
izpētes darbu;
5) saglabāt teritorijas
rekreācijas potenciālu, lai nodrošinātu dabu nenoplicinošu tūrismu un atpūtu;
6) celt prasības tiesā
pret vainīgajām personām par videi nodarīto zaudējumu atlīdzību;
7) likumā noteiktajā kārtībā īstenot valsts
pirmpirkuma tiesības uz lieguma zonā atsavināmajiem nekustamajiem īpašumiem;
8) likumā noteiktajā kārtībā veikt parka teritorijā
civiltiesiskus darījumus ar valsts meža zemi.
13.pants
Parka administrāciju vada direktors. Parka
administrācijas direktoru ieceļ amatā un atbrīvo no amata vides ministrs.
14.pants
Parka administrācija sniedz valsts un pašvaldību
institūcijām, kā arī sabiedrībai informāciju par stāvokli vides aizsardzībā un
dabas resursu izmantošanā.
15.pants
(1)
Lai saskaņotu dabas aizsardzības intereses un saimniecisko darbību nacionālā
parka teritorijā, izveido parka konsultatīvo padomi. Padomes sastāvā ir pa
vienam pārstāvim no Vides ministrijas, Dabas aizsardzības pārvaldes, Zemkopības
ministrijas, Valsts meža dienesta, Lauku atbalsta dienesta, Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrijas, Valsts kultūras pieminekļu
aizsardzības inspekcijas, Latvijas Dabas fonda, Latvijas Ornitoloģijas
biedrības un organizācijām, kas tieši pārstāv meža un zemes īpašnieku vai
aizsargājamās teritorijas iedzīvotāju intereses, un visām pašvaldībām, kuru
teritorijā atrodas nacionālais parks.
(2) Konsultatīvās padomes nolikumu apstiprina
Ministru kabinets. Konsultatīvās padomes personālsastāvu apstiprina vides
ministrs.
16.pants
Parka finanšu līdzekļus
veido:
1) dotācija no valsts budžeta
vispārējiem ieņēmumiem;
2) ieņēmumi no sniegtajiem maksas pakalpojumiem;
3) ieņēmumi no koksnes realizācijas;
4) fizisko un juridisko personu ziedojumi.
1. Ar šā
likuma spēkā stāšanos spēku zaudē Gaujas nacionālā parka likums (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 2.nr.).
3. Līdz
2009.gada 1.jūlijam ir spēkā Ministru kabineta 2000.gada 18.jūlija noteikumi
Nr.239 "Gaujas Nacionālā parka
konsultatīvās padomes nolikums", ciktāl tie nav pretrunā ar šo
likumu.
4. Līdz
2009.gada 1.jūlijam Ministru kabinets izdod šā likuma 15.panta otrajā daļā
minētos noteikumus.
5. Līdz 2010.gada 30.decembrim Ministru kabinets izdod šā likuma 2.panta
trešajā daļā minētos noteikumus.
Vides ministrs
R.Vējonis
Gaujas nacionālā parka likuma
1.pielikums
Gaujas
nacionālā parka shēma
Vides ministrs
R.Vējonis
Gaujas nacionālā parka likuma
2.pielikums
Gaujas nacionālā parka robežu apraksts
1. Ārējās robežas apraksts
|
Nr. p.k. |
Robežposmu numuri
saskaņā ar shēmu |
Pa kādiem plāna
situācijas elementiem robeža noteikta |
|||
|
1 |
2 |
3 |
|||
1.1. |
12 |
No valsts autoceļa A-3 (kadastra Nr.96640090112)
nodalījuma joslas labās malas krustpunkta ar
Jumaras upi uz dienvidiem pa Jumaras upi, kas vienlaikus ir zemes
vienību ar kadastra Nr.96640080141, kadastra Nr.96640080198, kadastra
Nr.96640080124, kadastra Nr.96640140057, kadastra Nr.96640140003 un kadastra
Nr.96640140051 austrumu robeža, līdz zemes vienības ar kadastra
Nr.96640090118 robežai |
|
|||
1.2. |
23 |
Uz ziemeļaustrumiem pa zemes vienības ar kadastra Nr.96640090118
ziemeļaustrumu robežu līdz zemes vienības ar kadastra Nr.96640090085 robežai |
|
|||
1.3. |
34 |
Uz ziemeļaustrumiem un dienvidaustrumiem pa zemes vienības ar
kadastra Nr.96640090085 ziemeļu robežu līdz Jumaras upei |
|
|||
1.4. |
45 |
Uz ziemeļaustrumiem, šķērsojot pašvaldības autoceļu "JumaraGaujaSlimnīca" (kadastra Nr.96640140086) pa Jumaras
upi, kas vienlaikus ir zemes vienību ar kadastra Nr.96640140015 un
Nr.96640140118 ziemeļu robeža, līdz Jumaras upes ietekai Gaujas upē (kadastra
Nr.96640090116) |
|
|||
1.5. |
56 |
Uz ziemeļaustrumiem, šķērsojot Gaujas upi (kadastra Nr.96640090116), līdz Gaujas upē esošās salas ziemeļu galam |
|
|||
1.6. |
67 |
Uz dienvidiem, šķērsojot Gaujas upi (kadastra Nr.96620020062), līdz zemes vienības ar kadastra Nr.96620020047
ziemeļrietumu stūrim |
|
|||
1.7. |
78 |
Uz austrumiem pa zemes vienības ar kadastra Nr.96620020047 ziemeļu
robežu un zemes vienības ar kadastra Nr.96620020596 ziemeļu un austrumu
robežu līdz zemes vienības ar kadastra Nr.96620020050 robežai |
|
|||
1.8. |
89 |
Uz dienvidiem pa zemes vienības ar kadastra Nr.96620020050 austrumu
robežu līdz zemes vienības ar kadastra Nr.96620020048 robežai |
1.9. |
910 |
Uz austrumiem pa zemes vienības ar kadastra Nr.96620020048 ziemeļu
robežu līdz pašvaldības autoceļa "ApvedceļšSapas" (kadastra
Nr.96620020621) nodalījuma joslas labajai
malai |
1.10. |
1011 |
Uz dienvidiem pa pašvaldības autoceļa
"ApvedceļšSapas" (kadastra Nr.96620020621) nodalījuma joslas labo malu līdz zemes vienības ar
kadastra Nr.96620020717 dienvidaustrumu stūrim |
1.11. |
1112 |
Uz rietumiem pa zemes vienības ar kadastra Nr.96620020717 dienvidu robežu
līdz zemes vienības ar kadastra Nr.96620020048 robežai |
1.12. |
1213 |
Uz dienvidrietumiem pa zemes vienības ar kadastra Nr.96620020048
austrumu robežu līdz zemes vienības ar kadastra Nr.96620020694 robežai |
1.13. |
1314 |
Uz dienvidrietumiem pa zemes vienības ar kadastra Nr.96620020694
austrumu robežu līdz zemes vienības ar kadastra Nr.96620020048 robežai |
1.14. |
1415 |
Uz dienvidiem pa zemes vienību ar kadastra Nr.96620020048 un kadastra Nr.96620020050 austrumu robežu līdz zemes
vienības ar kadastra Nr.96620020066 robežai |
1.15. |
1516 |
Uz ziemeļaustrumiem un dienvidiem pa zemes vienības ar kadastra
Nr.96620020066 ziemeļu un austrumu robežu līdz zemes vienības ar kadastra
Nr.96620020597 robežai |
1.16. |
1617 |
Uz austrumiem pa zemes vienības ar kadastra Nr.96620020597 ziemeļu
robežu līdz zemes vienības ar kadastra Nr.96620020038 robežai |
1.17. |
1718 |
Uz dienvidiem pa zemes vienības ar kadastra Nr.96620020038 austrumu
robežu līdz zemes vienības ar kadastra Nr.96620060019 robežai |
1.18. |
1819 |
Uz austrumiem pa zemes vienības ar kadastra Nr.96620020019 austrumu
robežu līdz pašvaldības autoceļa "ApvedceļšSapas" (kadastra
Nr.96620020621) nodalījuma joslas
labajai malai |
1.19. |
1920 |
Uz ziemeļiem pa pašvaldības autoceļa
"ApvedceļšSapas" (kadastra Nr.96620020621) nodalījuma joslas labo malu līdz zemes vienībā ar
kadastra Nr.96620020039 esošā servitūta
ceļa labajai malai |
1.20. |
2021 |
Uz austrumiem pa zemes vienībā ar kadastra Nr.96620020039 esošā servitūta ceļa labo malu līdz valsts autoceļa
P-20 (kadastra Nr.96620020625) nodalījuma joslas labajai malai |
1.21. |
2122 |
Uz dienvidrietumiem pa valsts autoceļa P-20 (kadastra Nr.96620020625, kadastra Nr.96620060245 un kadastra Nr.42600010066) nodalījuma joslas labo malu līdz zemes vienības ar
kadastra Nr.42600010022 dienvidrietumu stūrim |
1.22. |
2223 |
Uz dienvidaustrumiem, šķērsojot valsts autoceļu |
1.23. |
2324 |
Uz dienvidaustrumiem pa valsts autoceļa V-332 (kadastra
Nr.42600040054) nodalījuma joslas labo malu līdz valsts autoceļa V-323 (kadastra
Nr.42600040053) nodalījuma joslas labajai malai |
1.24. |
2425 |
Uz ziemeļaustrumiem pa valsts autoceļa V-323 (kadastra
Nr.42600040053) nodalījuma joslas labo malu līdz valsts autoceļa V-333 (kadastra
Nr.42600050137) nodalījuma joslas labajai malai |
1.25. |
2526 |
Uz dienvidiem pa valsts autoceļa V-333 (kadastra
Nr.42600050137) nodalījuma joslas labo malu līdz pašvaldības autoceļa "TomēniIrbītesRauna" (kadastra
Nr.42600050142) nodalījuma joslas labajai malai |
1.26. |
2627 |
Uz dienvidrietumiem pa pašvaldības autoceļa "TomēniIrbītesRauna" (kadastra
Nr.42600050142) nodalījuma joslas labo malu līdz valsts autoceļa |
1.27. |
2728 |
Uz dienvidaustrumiem pa valsts autoceļa V-296 (kadastra Nr.42600060160, kadastra Nr.42720050140 un kadastra Nr.42720040172) nodalījuma joslas labo malu līdz valsts autoceļa
P-28 (kadastra Nr.42720040182) nodalījuma joslas labajai malai |
1.28. |
2829 |
Uz rietumiem pa valsts autoceļa P-28 (kadastra Nr.42720040182) nodalījuma joslas labo malu līdz valsts autoceļa
V-296 (kadastra Nr.42720040183) nodalījuma joslas labajai malai |
1.29. |
2930 |
Uz dienvidiem pa valsts autoceļa V-296 (kadastra Nr.42720040183 un kadastra Nr.42940010261) nodalījuma joslas labo malu līdz valsts autoceļa
P-30 (kadastra Nr.42940010260) nodalījuma joslas labajai malai |
1.30. |
3031 |
Uz dienvidaustrumiem pa valsts autoceļa P-30 (kadastra Nr.42940010260) nodalījuma joslas labo malu līdz valsts autoceļa
A-2 (kadastra Nr.42940010259) nodalījuma joslas labajai malai |
1.31. |
3132 |
Uz dienvidrietumiem pa valsts autoceļa A-2 (kadastra Nr.42940010259, kadastra Nr.42900060091, kadastra Nr.42900050118, kadastra Nr.42900040141 un kadastra Nr.42460060044) nodalījuma joslas labo malu līdz dzelzceļam (kadastra Nr.42460060045) |
1.32. |
3233 |
Uz rietumiem, šķērsojot dzelzceļu (kadastra Nr.42460060045 un kadastra Nr.42460050207), līdz valsts autoceļa A-2 (kadastra Nr.42460050236) nodalījuma joslas labajai malai |
1.33. |
3334 |
Uz rietumiem pa valsts autoceļa A-2 (kadastra Nr.42460050236, kadastra Nr.42460050200, kadastra Nr.42460050199 un kadastra Nr.42460050277) nodalījuma joslas labo malu līdz Amatas upei (kadastra Nr.42460050211) |
1.34. |
3435 |
Uz dienvidrietumiem, šķērsojot Amatas upi (kadastra Nr.42460050211), līdz valsts autoceļa A-2 (kadastra Nr.42460080071) nodalījuma joslas labajai malai |
1.35. |
3536 |
Uz dienvidrietumiem pa valsts autoceļa A-2 (kadastra Nr.42460080071, kadastra Nr.42460080069 un kadastra Nr.42460080053) nodalījuma joslas labo malu līdz zemes vienības ar
kadastra Nr.42460080016 robežai |
1.36. |
3637 |
Uz rietumiem pa zemes vienību ar kadastra Nr.42460080016, kadastra Nr.42460080039 un kadastra Nr.42460080036 dienvidu robežu līdz zemes vienības
ar kadastra Nr.42460080036 dienvidrietumu stūrim |
1.37. |
3738 |
No zemes vienības ar kadastra Nr.42460080036 dienvidrietumu stūra uz
rietumiem līdz zemes vienības ar kadastra Nr.42460080065 dienvidrietumu
stūrim |
1.38. |
3839 |
Uz rietumiem pa valsts autoceļa A-2 (kadastra Nr.42460080053, kadastra Nr.42460070218, kadastra Nr.42620060089 un kadastra Nr.42620040648) nodalījuma joslas labo malu līdz dzelzceļam (kadastra Nr.42620040523) |
1.39. |
3940 |
Uz dienvidrietumiem, šķērsojot dzelzceļu (kadastra Nr.42620040523), līdz valsts autoceļa A-2 (kadastra Nr.42620040524) nodalījuma joslas labajai malai |
1.40. |
4041 |
Uz dienvidiem un dienvidrietumiem pa valsts autoceļa A-2 (kadastra Nr.42620040524) nodalījuma joslas labo malu līdz zemes vienības ar
kadastra Nr.42620040545 dienvidrietumu stūrim, kas vienlaicīgi ir pašvaldības
autoceļš "Veclaicenes šosejaBirzes" |
1.41. |
4142 |
Uz dienvidiem, šķērsojot valsts autoceļu A-2 (kadastra
Nr.42620040524), pa valsts autoceļa P-32 (kadastra Nr.42620040525, kadastra
Nr.42620100091 un kadastra Nr.42680030064) nodalījuma joslas labo malu līdz
pašvaldības autoceļa "BērziņiAudakas" (kadastra
Nr.42660020093) nodalījuma joslas labajai malai |
1.42. |
4243 |
Uz dienvidrietumiem pa pašvaldības autoceļa "BērziņiAudakas" (kadastra Nr.42660020093) nodalījuma
joslas labo malu līdz valsts autoceļa |
1.43. |
4344 |
Uz dienvidaustrumiem pa valsts autoceļa V-318 (kadastra
Nr.42660020092 un kadastra Nr.42660040182) nodalījuma joslas labo malu līdz
valsts autoceļa V-85 (kadastra Nr.42660040163) nodalījuma joslas labajai
malai |
1.44. |
4445 |
Uz rietumiem pa valsts autoceļa V-85 (kadastra
Nr.42660040163, kadastra Nr.42660010101 un kadastra Nr.80940050288)
nodalījuma joslas labo malu līdz pašvaldības autoceļa "A-2MedniekiV-85"
(kadastra Nr.80940050290) nodalījuma joslas labajai malai |
1.45. |
4546 |
Uz ziemeļaustrumiem pa pašvaldības autoceļa "A-2MedniekiV-85"
(kadastra Nr.80940050290 un kadastra Nr.80940040654) nodalījuma joslas labo
malu līdz valsts autoceļa A-2 (kadastra Nr.80940040622) nodalījuma joslas
labajai malai |
1.46. |
4647 |
Uz dienvidrietumiem pa valsts autoceļa A-2 (kadastra Nr.80940040622) nodalījuma joslas labo malu līdz pašvaldības autoceļa V-83 (kadastra Nr.80940040653) nodalījuma joslas labajai malai |
1.47. |
4748 |
Uz ziemeļiem pa pašvaldības autoceļa V-83 (kadastra Nr.80940040653) nodalījuma joslas labo malu līdz dzelzceļam (kadastra Nr.80940020253) |
1.48. |
4849 |
Uz ziemeļrietumiem, šķērsojot dzelzceļu (kadastra Nr.80940020253), līdz zemes vienības ar kadastra Nr.80940020145
dienvidu stūrim |
1.49. |
4950 |
Uz ziemeļiem pa zemes vienības ar kadastra Nr.80940020145 rietumu
robežu līdz valsts autoceļam V-83 (kadastra
Nr.80940020303) |
1.50. |
5051 |
Uz ziemeļiem, šķērsojot valsts autoceļu V-83 (kadastra Nr.80940020303), pa pašvaldības autoceļa "V-83Daudas" (kadastra Nr.80940020268) nodalījuma joslas labo malu līdz zemes vienības ar
kadastra Nr.80940020170 dienvidu stūrim |
1.51. |
5152 |
Uz ziemeļrietumiem pa zemes vienības ar kadastra Nr.80940020170
rietumu robežu, šķērsojot pašvaldības autoceļu
"V-83Daudas" (kadastra
Nr.80940020268), līdz zemes vienības ar
kadastra Nr.80940020058 dienvidaustrumu stūrim |
1.52. |
5253 |
Uz dienvidrietumiem pa zemes vienības ar kadastra Nr.80940020058
dienvidu un rietumu robežu, šķērsojot Siguldas pagasta Riekstu ielu (kadastra Nr.80940020274), līdz zemes vienības ar kadastra Nr.80940020150
austrumu stūrim |
1.53. |
5354 |
Uz ziemeļrietumiem, rietumiem un dienvidiem pa
zemes vienības ar kadastra Nr.80940020150 dienvidu un austrumu robežu līdz
zemes vienības ar kadastra Nr.80940020150 dienvidaustrumu stūrim |
1.54. |
5455 |
Uz rietumiem pa zemes vienību ar kadastra Nr.80940020150 un kadastra Nr.80150021510 dienvidu robežu līdz zemes
vienības ar kadastra Nr.80150021510 dienvidrietumu stūrim |
1.55. |
5556 |
Uz ziemeļiem un rietumiem pa zemes vienības ar
kadastra Nr.80150021510 rietumu robežu un zemes vienības ar kadastra
Nr.80150020101 dienvidu robežu līdz Siguldas pilsētas Pils ielas (kadastra
Nr.80150023324) labajai malai |
1.56. |
5657 |
Uz dienvidiem pa Siguldas pilsētas Pils ielas (kadastra
Nr.80150023324) labo malu līdz Siguldas pilsētas Baznīcas ielas (kadastra
Nr.80150021822) labajai malai |
1.57. |
5758 |
Uz dienvidrietumiem pa Siguldas pilsētas Baznīcas
ielas (kadastra Nr.80150021822) labo malu līdz Siguldas pilsētas Gaujas ielai
(kadastra Nr.80150021726) |
1.58. |
5859 |
Uz ziemeļrietumiem, šķērsojot Siguldas pilsētas
Gaujas ielu (kadastra Nr.80150021726), līdz zemes vienības ar kadastra
Nr.80150021601 robežai |
1.59. |
5960 |
Uz ziemeļrietumiem un rietumiem pa zemes vienību ar kadastra
Nr.80150021601, kadastra Nr.80150021605, kadastra Nr.80150021604, kadastra Nr.80150021606, kadastra Nr.80150023037, kadastra Nr.80150023902, kadastra Nr.80150024214, kadastra Nr.80150024228, kadastra Nr.80150024303 un kadastra Nr.80150023904 austrumu un dienvidu robežu līdz
pašvaldības autoceļam "LaurenčiStrēlnieki" (kadastra Nr.80150020037) |
1.60. |
6061 |
Uz dienvidiem, šķērsojot pašvaldības autoceļu "LaurenčiStrēlnieki" (kadastra Nr.80150020037), pa zemes vienības ar kadastra Nr.80150024802
austrumu robežu līdz zemes vienības ar kadastra Nr.80150024815 robežai |
1.61. |
6162 |
Uz dienvidiem pa zemes vienības ar kadastra Nr.80150024815 rietumu
robežu līdz tās dienvidrietumu stūrim |
1.62. |
6263 |
Uz austrumiem pa zemes vienību ar kadastra Nr.80150024815, kadastra Nr.80150024813 un kadastra Nr.80150024810 dienvidu robežu līdz zemes vienības
ar kadastra Nr.80150024810 dienvidaustrumu stūrim |
1.63. |
6364 |
Uz dienvidrietumiem, šķērsojot autoceļu, pa zemes vienības ar
kadastra Nr.80940030024 austrumu robežu līdz valsts autoceļa A-2 (kadastra Nr.80940030320) nodalījuma joslas labajai malai |
1.64. |
6465 |
Uz dienvidrietumiem pa valsts autoceļa A-2 (kadastra Nr.80940030320, kadastra Nr.80640040021 un kadastra Nr.80640030236) nodalījuma joslas labo malu līdz zemes vienības ar
kadastra Nr.80640030249 dienvidrietumu stūrim |
1.65. |
6566 |
Uz ziemeļiem un rietumiem pa zemes vienības ar kadastra
Nr.80940030249 rietumu robežu līdz zemes vienības ar kadastra Nr.80640030393
robežai |
1.66. |
6667 |
Uz rietumiem pa zemes vienību ar kadastra Nr.80940030393, kadastra Nr.80940030399 un kadastra Nr.80940030233 dienvidu robežu, šķērsojot Inčukalna
pagasta Gaujaslīču ielu (kadastra
Nr.80640030267), līdz zemes vienības ar
kadastra Nr.80640030269 robežai |
1.67. |
6768 |
Uz dienvidrietumiem pa zemes vienību ar kadastra Nr.80940030269 un kadastra Nr.80940030234 dienvidu robežu un zemes
vienības ar kadastra Nr.80640030225 austrumu robežu līdz zemes vienības ar
kadastra Nr.80640030225 dienvidaustrumu stūrim |
1.68. |
6869 |
Uz dienvidrietumiem pa zemes vienību ar kadastra Nr.80640030225, kadastra Nr.80640030
186, kadastra Nr.80640030188, kadastra Nr.8064003081 un kadastra Nr.80640030032 dienvidu robežu līdz zemes vienības
ar kadastra Nr.80640030297 robežai |
1.69. |
6970 |
Uz dienvidaustrumiem un rietumiem pa zemes vienības ar kadastra
Nr.80640030297 austrumu un dienvidu robežu līdz Inčukalna pagasta Silziedu
ielas (kadastra Nr.80640030270) labajai malai |
1.70. |
7071 |
Uz rietumiem pa Inčukalna pagasta Silziedu ielas (kadastra Nr.80640030270 un kadastra Nr.80640030586) labo malu līdz valsts autoceļa A-2 (kadastra Nr.80640020584) nodalījuma joslas labajai malai |
1.71. |
7172 |
Uz rietumiem pa valsts autoceļa A-2 (kadastra Nr.80640020584) nodalījuma joslas labo malu līdz zemes vienības ar
kadastra Nr.80640020149 dienvidrietumu stūrim |
1.72. |
7273 |
Uz ziemeļiem pa zemes vienības ar kadastra Nr.80640020149 rietumu
robežu līdz valsts autoceļa A-3 (kadastra
Nr.80640020609) nodalījuma joslas labajai
malai |
1.73. |
7374 |
Uz ziemeļaustrumiem pa autoceļa A-3 (kadastra Nr.80640020609) nodalījuma joslas labo malu līdz Gaujas upei (kadastra Nr.80640020583) |
1.74. |
7475 |
Uz ziemeļaustrumiem, šķērsojot Gaujas upi (kadastra Nr.80640020583 un kadastra Nr.80920070424), līdz valsts autoceļa A-3 (kadastra Nr.80920070423) nodalījuma joslas labajai malai |
1.75. |
7576 |
Uz ziemeļaustrumiem pa valsts autoceļa A-3 (kadastra Nr.80920070423, kadastra Nr.80680100103, kadastra Nr.80680070523, kadastra Nr.80680020235, kadastra Nr.80680030106, kadastra Nr.80680040062, kadastra Nr.80680050292, kadastra Nr.80680010088, kadastra Nr.42820070099, kadastra
Nr.42820040288, kadastra Nr.42820050093 un kadastra Nr.42800090294) nodalījuma joslas labo malu līdz valsts autoceļa
V-191 (kadastra Nr.42800090291) nodalījuma joslas labajai malai |
1.76. |
7677 |
Uz dienvidaustrumiem un ziemeļiem pa valsts autoceļa
V-191 (kadastra Nr.42800090291, kadastra Nr.42740060090, kadastra Nr.42740020224 un kadastra Nr.42740020171) nodalījuma joslas labo malu līdz valsts autoceļa
V-190 (kadastra Nr.96880030084) nodalījuma joslas labajai malai |
1.77. |
7778 |
Uz ziemeļiem pa valsts autoceļa V-190 (kadastra Nr.96880030084) nodalījuma joslas labo malu līdz pašvaldības autoceļa "ZvirgzdiJāņkalni" (kadastra Nr.96880030081) nodalījuma joslas labajai malai |
1.78. |
7879 |
Uz ziemeļiem pa pašvaldības
autoceļa "ZvirgzdiJāņkalni" (kadastra
Nr.96880030081 un kadastra Nr.96880020089) nodalījuma joslas labo malu līdz
valsts autoceļa A-3 (kadastra Nr.96880020098) nodalījuma joslas labajai malai |
1.79. |
791 |
Uz ziemeļaustrumiem pa valsts autoceļa A-3 (kadastra Nr.96880020098, kadastra Nr.96640150064, kadastra Nr.96640140115, kadastra Nr.96640080286 un kadastra Nr.96640090112) nodalījuma joslas labo malu līdz krustpunktam ar
Jumaras upi |
2. Iekšējās
robežas apraksts
Nr. p.k. |
Robežposmu numuri saskaņā ar shēmu |
Pa kādiem plāna situācijas elementiem
robeža noteikta |
1 |
2 |
3 |
2.1. |
8081 |
No Cēsu pilsētas administratīvās robežas krustpunkta
ar Cēsu pilsētas Dzirnavu ielu (kadastra
Nr.42010010150) uz dienvidaustrumiem,
dienvidiem un rietumiem pa Cēsu pilsētas administratīvo robežu, šķērsojot Cēsu
pilsētas Līgatnes ielu (kadastra
Nr.42010071663), līdz zemes vienības ar
kadastra Nr.42010071609 austrumu stūrim |
2.2. |
8182 |
Uz ziemeļrietumiem pa zemes vienības ar kadastra
Nr.42010071609 ziemeļaustrumu robežu, zemes vienības ar kadastra
Nr.42010071611 austrumu robežu, zemes vienības ar kadastra Nr.42010071621
austrumu un ziemeļu robežu, zemes vienību ar kadastra Nr.42010070228, kadastra Nr.42010070205, kadastra Nr.42010070203 un kadastra Nr.42010070204 austrumu robežu, šķērsojot Cēsu
pilsētas Kovārņu ielu (kadastra Nr.42010070223), līdz zemes vienības ar kadastra Nr.42010070334
dienvidu stūrim |
2.3. |
8283 |
Uz ziemeļaustrumiem un ziemeļrietumiem pa zemes
vienību ar kadastra Nr.42010070334, kadastra Nr.42010070333 un kadastra
Nr.42010070317 austrumu robežu, šķērsojot Cēsu pilsētas Cepļa ielu (kadastra Nr.42010070350), līdz zemes vienības ar kadastra Nr.42010070308 robežai |
2.4. |
8384 |
Uz ziemeļaustrumiem pa zemes vienību ar kadastra
Nr.42010070308 un kadastra Nr.42010070304
austrumu robežu līdz Cēsu pilsētas Gaujas ielas (kadastra Nr.4201006307) kreisajai malai |
2.5. |
8485 |
Uz ziemeļrietumiem pa Cēsu pilsētas Gaujas ielas (kadastra Nr.4201006307) kreiso malu līdz zemes vienības ar kadastra Nr.42010070301
ziemeļaustrumu stūrim |
2.6. |
8586 |
Uz ziemeļaustrumiem, šķērsojot Cēsu pilsētas Gaujas
ielu (kadastra Nr.4201006307), pa Cēsu pilsētas Peldu ielas (kadastra Nr.42010062308, kadastra Nr.42010062411 un kadastra Nr.42010062129) kreiso malu līdz Cēsu pilsētas Dzirnavu ielas (kadastra Nr.42010062126) kreisajai malai |
2.7. |
8680 |
Uz ziemeļiem pa Cēsu pilsētas Dzirnavu ielas (kadastra Nr.42010062126) kreiso malu līdz krustpunktam ar Cēsu pilsētas
administratīvo robežu |
Piezīme.
Kadastra informācija norādīta saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra reģistra informācijas sistēmas datiem uz 2008.gada 28.oktobri.
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju
par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un
citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Nav |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd ir spēkā (no 1.01.2000.) Gaujas nacionālā parka likums (pieņemts Saeimā 16.12.1999.). Daļa no likumā ietvertajām normām neatbilst Administratīvā procesa likuma un Valsts pārvaldes iekārtas likuma normām, arī Vides aizsardzības likumam, likumam Par piesārņojumu, Sugu un biotopu aizsardzības likumam un likumam Par ietekmes uz vidi novērtējumu. Līdz ar to ir nepieciešams Gaujas nacionālā parka likumu izteikt jaunā redakcijā, jo grozījumu apjoms pārsniedz pusi no likumā ietvertajām normām. Gaujas nacionālais parks ir dibināts
1973.gadā un ir pirmais nacionālais parks Latvijā. Tā galvenais
uzdevums ir dabas aizsardzība, vienlaikus tas izmantojams izziņas tūrismam un
atpūtai. Parka platība ir 91 745 ha.
Parka teritorija iedalīta 5 funkcionālās zonās, no kurām svarīgākās ir dabas
rezervātu un dabas liegumu zonas. Dabas rezervāti aizņem nelielu, bet īpaši
vērtīgu parka daļu, to apmeklēšana nav atļauta. |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojektā tiek precizētas atsevišķas aizliegtās darbības,
noteikta darbību saskaņošanas kārtība atbilstoši likumam Par ietekmes uz
vidi novērtējumu un tam pakārtotajiem normatīvajiem aktiem. Likumprojektā tiek noteikta jau pašlaik
esoša darbību saskaņošanas kārtība,
tai skaitā būvniecībai. Likums Par ietekmes uz vidi novērtējumu un tam
pakārtotie normatīvie akti nosaka normatīvo regulējumu, kad jāsaņem tehniskie
noteikumi un kad jāveic ietekmes uz
vidi novērtējums. Jaunā likumprojekta
norma ir vērsta uz administratīvo procedūru vienkāršošanu, neparedzot vēl
papildus atsevišķu saskaņojumu ar
Gaujas nacionālā parka administrāciju. Ministru kabineta noteikumi
Kārtība, kādā novērtējama paredzētās darbības ietekme uz vidi 8.punkts
nosaka, ka veicot sākotnējo
izvērtējumu, reģionālajai vides pārvaldei ir tiesības pieaicināt
ekspertus, pieprasīt un saņemt informāciju no valsts un pašvaldību
institūcijām, kā arī pieprasīt un saņemt papildu informāciju no ierosinātāja.
Laikposmu līdz pieprasītās informācijas saņemšanai neieskaita sākotnējā
izvērtējuma termiņā. Līdz ar to, ja nepieciešams informāciju vai atzinumu
var saņemt no Gaujas nacionālā
parka administrācijas, kā arī citas iestādes, piemēram, Valsts kultūras
pieminekļu aizsardzības inspekcijas. Likumprojektā ir noteikts, ka Gaujas nacionālā parka administrācija
ir vides ministra pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde (atbilstoši
Valsts pārvaldes iekārtas likumu un
citu nacionālo parku padotības formai).
Likumprojektā tiek precizēts konsultatīvās padomes sastāvs un arī
izslēgta IV nodaļa, kuras normas dublējas ar Vides aizsardzības likumu. Likumprojekts ir arī
izstrādāts atbilstoši Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra rīkojuma
Nr.90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos
likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu
6.punktā, kā arī Ministru kabineta 2008.gada 29.jūlija sēdes protokola Nr.54
18.§ 3.punktā dotajam uzdevumam, nodrošinot tā atbilstību jaunajam
administratīvi teritoriālajam iedalījumam. Likumprojekts ir nosūtīts
pašvaldībām atzinuma sniegšanai. Atzinumi saņemti no Krimuldas pagasta
padomes, Vaidavas pagasta padomes, Amatas novada domes, Priekuļu pagasta padomes, Cēsu pilsētas domes, Inčukalna novada
domes, Kauguru pagasta padomes,
Raiskuma pagasta padomes. Vaidavas pagasta padome ierosina par zemes gabalu sadalīšanas aizliegumu 10 hektāru vietā noteikt 5 līdz 7
ha lielus gabalus. Šādam priekšlikuma nepiekrītam, jo īpašumi tiks sadrumstaloti un apbūvēti. Šādu
tendenci parāda esošie vietējo pašvaldību teritoriju plānojumi zonās, kur nav
īpašuma sadales ierobežojumu. Cēsu pilsētas dome ierosina precizēt robežu pilsētā un veikt lieguma
zonas izmaiņas. Parka ārējās robežas precizējums Cēsu pilsētā ir iekļauts
likuma grozījumos. Tomēr nepiekrītam
dabas lieguma zonas maiņai Cēsu pils., jo dabas lieguma zonas statuss
netraucē rekreācijas un tūrisma iespēju attīstībai šajā teritorijā. Raiskuma
pagasta padome ierosina iekļaut Ungura ezerā izņēmu atļaut pārvietoties ar motorlaivām līdz 5
zirgaspēkiem. Iebildums nav ņemts vērā, jo nevarēs nodrošināt kontroli, vai
netiek pārsniegta noteiktā jauda. Tai
pat laikā ir paredzēts regulējums- pārvietoties ar motorlaivām Ungura ezerā varēs Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā, kā arī izņemot valsts un pašvaldību institūciju
amatpersonu pārvietošanos, pildot dienesta pienākumus, cilvēku glābšanai un meklēšanai, kā arī
drošības uz ūdens nodrošināšanai. |
4. Cita informācija |
Nav |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
|||||
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un
kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||
3. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Likumprojektā tiek
noteikta jau pašlaik esoša darbību saskaņošanas kārtība, tai skaitā būvniecībai, atbilstoši likumam Par ietekmes uz vidi
novērtējumu un tam pakārtotajiem normatīvajiem aktiem. Likums Par ietekmes uz vidi novērtējumu
nosaka normatīvo regulējumu, kad jāsaņem tehniskie noteikumi un kad jāveic ietekmes uz vidi
novērtējums. Jaunā likumprojekta
norma ir vērsta uz administratīvo procedūru vienkāršošanu, neparedzot vēl
papildus atsevišķu saskaņojumu ar
Gaujas nacionālā parka administrāciju. Ministru kabineta noteikumi
Kārtība, kādā novērtējama paredzētās darbības ietekme uz vidi 8.punkts nosaka, ka veicot
sākotnējo izvērtējumu,
reģionālajai vides pārvaldei
ir tiesības pieaicināt ekspertus, pieprasīt un saņemt informāciju no valsts
un pašvaldību institūcijām, kā arī pieprasīt un saņemt papildu informāciju no
ierosinātāja. Laikposmu līdz pieprasītās informācijas saņemšanai neieskaita
sākotnējā izvērtējuma termiņā. Līdz ar to, ja nepieciešams informāciju vai atzinumu var saņemt no Gaujas nacionālā parka administrācijas, kā arī citas iestādes,
piemēram, Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas. |
|
||||
4. Ietekme uz administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Likumprojektā ir ietverta atsauce uz ietekmes uz vidi novērtējuma
normatīvajiem aktiem, lai viennozīmīgi
noteiktu saskaņošanas kārtību
un procedūru atļautajām darbībām. |
|
||||
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai
biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Ieviešot
normatīvajā aktā iestrādātās normas uzlabosies vides kvalitātes
nodrošināšanas efektivitāte Gaujas
nacionālajā parkā. Likumprojekts neietekmē ķīmisko vielu produktu ražošanu, atkritumu apjomu samazināsanos,
piesārņojošo vielu emisiju vidē. Īstenojot likumprojektu, paredzama pozitīva
ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem un dabas resursu
saglabāšanu. |
|
||||
7. Cita ietekme |
Nav |
|
||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
2008 gads |
Turpmākie trīs gadi |
||||
2009 |
2010 |
2011 |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
projekts šo
jomu neskar |
projekts šo
jomu neskar |
projekts šo
jomu neskar |
projekts šo
jomu neskar |
||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
projekts šo
jomu neskar |
projekts šo
jomu neskar |
projekts šo
jomu neskar |
projekts šo
jomu neskar |
||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
projekts šo
jomu neskar |
projekts šo
jomu neskar |
projekts šo
jomu neskar |
projekts šo
jomu neskar |
||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
projekts šo
jomu neskar |
projekts šo
jomu neskar |
projekts šo
jomu neskar |
projekts šo
jomu neskar |
||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja
nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot
anotācijas pielikumā) |
projekts šo
jomu neskar |
|||||
6. Cita informācija |
Nav |
|||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Jāizdod jauni Ministru
kabineta noteikumi- "Gaujas
nacionālā parka individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi"
un Gaujas nacionālā parka konsultatīvās
padomes nolikums. Padomes nolikumu paredzēts
izdot līdz 2009. gada 1. jūlijam. "Gaujas
nacionālā parka individuālos aizsardzības un izmantošanas noteikumus"
plānots izdot līdz 2010. gada 30 decembrim. |
2. Cita informācija |
Nav |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Saskaņā ar likumu Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām
Gaujas nacionālais parks ir noteikts
kā Eiropas nozīmes aizsargājamā dabas teritorija - Natura 2000 atbilstoši ES
direktīvām Par savvaļas putnu aizsardzību(79/409 EEK) un Par dabisko
biotopu, savvaļas floras un faunas aizsardzību" (92/43 EEK). Latvijai kā
ES dalībvalstij ir pienākums nodrošināt direktīvās iekļauto prasību
labvēlīga sugu un biotopu aizsardzības statusa nodrošināšanu. |
2. Saistības pret citām valstīm un
starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids
(piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums,
vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek
pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
|
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas
Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē
informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un
finanšu noteikumu projektiem |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|
6. Cita informācija |
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojekts ir
ievietots Vides ministrijas
mājas lapā, nosūtīts atzinumu
sniegšanai Vides konsultatīvajai padomei. Projekts izskatīts arī sanāksmē Vides konsultatīvajā padomē. |
2. Kāda ir šo
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Saņemti atsevišķi
priekšlikumi no Vides konsultatīvās padomes
locekļiem par zonējuma
pārskatīšanu un attiecīgi ar aizliegto un atļauto darbību pārskatīšanu. |
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Konsultācijas notikušas ar
Vides konsultatīvo padomi, projekts nosūtīts
un apspriests Vides konsultatīvajā padomē. Likumprojekts arī no
izsludināšanas brīža ievietots Vides ministrijas mājas lapā. |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas notikušas ar Gaujas nacionālā parka administrācijas
ekspertiem. |
5. Cita informācija |
Nav |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Likumprojekta
īstenošanai netiek radītas jaunas valsts institūcijas, tiek precizētas esošās
iestādes funkcijas. |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums
pēc pieņemšanas tiks publicēts likumā Par likumu un citu Saeimas, Valsts
prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā
stāšanās kārtību un spēkā esamību noteiktajā kārtībā.
|
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa
likumā noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav |
Vides ministrs R.Vējonis
Valsts sekretāra p.i. |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā persona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Eglājs |
A. Stašāne |
V.Puriņš |
D. Vilkaste |
30.10.2008
10:00
1832
D.Vilkaste
67026504, daiga.vilkaste@vidm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.94 |
2008.gada 22.decembrī |
46.§
Likumprojekts "Gaujas nacionālā parka likums"
TA-1878
___________________________________________________________
(R.Vējonis, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir vides ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-94-2212-#46.doc
1
Vides ministrs
R.Vējonis