Rīgā
23.12.2008. Nr.90/TA-3617
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības likumā". Likumprojektu izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Eglītis 67013236, Intars.Eglitis@em.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 3 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 9 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 22.decembra sēdes protokola Nr.94 27.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Patērētāju tiesību
aizsardzības likumā
Izdarīt
Patērētāju tiesību aizsardzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1999, 9.nr.; 2002, 1.nr.; 2003, 11.nr.; 2004, 11.nr.; 2005,
24.nr.; 2007, 9., 12.nr.; 2008, 15.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 6.pantu ar divpadsmito daļu šādā
redakcijā:
"(12) Ja
līgumā ietverto netaisnīgo līguma noteikumu dēļ patērētājam rodas zaudējumi,
patērētājs ir tiesīgs vērsties ar prasību tiesā savu likumisko tiesību un
interešu aizsardzībai."
2. Papildināt 9.pantu ar trešo un ceturto daļu
šādā redakcijā:
"(3) Slēdzot līgumu ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietas,
persona, kas slēdz līgumu pārdevēja vārdā vai pārstāvot pārdevēju un tā
intereses, pēc patērētāja pieprasījuma uzrāda šādus dokumentus:
1) personu apliecinošu dokumentu;
2) apliecību, kurā ir fotogrāfija, kā arī
norādīts amats, pārdevēja nosaukums (firma), pārdevēja reģistrācijas numurs
Uzņēmumu reģistrā vai Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu maksātāju reģistrā un
juridiskā adrese (darbiniekam);
3) pilnvarojuma līgumu (pārstāvot
pārdevēju);
4) pārdevēja reģistrācijas apliecību
Uzņēmumu reģistrā vai tās kopiju (pārstāvot pārdevēju) vai Valsts ieņēmumu
dienesta Nodokļu maksātāju reģistrācijas apliecību vai tās kopiju (pārstāvot
pārdevēju).
(4) Ražotājs vai pārdevējs, kas realizē
preces, izmantojot tirdzniecības automātus, uz tirdzniecības automāta norāda
ražotāja vai pārdevēja nosaukumu (firmu), reģistrācijas numuru Uzņēmumu
reģistrā vai Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu maksātāju reģistrā un juridisko
adresi."
3. Izteikt 12.panta ceturto un piekto daļu šādā
redakcijā:
"(4) Patērētājs rakstveida atteikumu adresē
personai, kuras nosaukums (firma), vārds, uzvārds un adrese norādīta atteikuma
veidlapā. Ja patērētājam netiek izsniegta rakstveida atteikuma veidlapa,
rakstveida atteikumu adresē ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam,
ar ko noslēgts līgums. Atteikuma nosūtīšana noteiktā termiņā izbeidz līgumu un
atbrīvo patērētāju no jebkurām līgumsaistībām, izņemot izmaksas, kas saistītas
ar preču atdošanu atpakaļ ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam.
(5) Patērētāja pienākums ir septiņu dienu laikā
pēc rakstveida atteikuma nosūtīšanas atdot preci ražotājam, pārdevējam vai
pakalpojuma sniedzējam (ja prece vai lieta ir saņemta). Ražotāja, pārdevēja vai
pakalpojuma sniedzēja pienākums ir septiņu dienu laikā pēc izmaksas
apstiprinošu dokumentu saņemšanas atmaksāt patērētājam to naudas summu kopā ar
procentiem, kura par preci vai pakalpojumu samaksāta līdz līguma izbeigšanas
brīdim. Ja patērētājs izmanto atteikuma tiesības un iesniedz prasījumu saskaņā
ar šā likuma 27.pantu un preci vai lietu atdod par saviem līdzekļiem, tad
ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam septiņu dienu laikā pēc
izmaksas apstiprinošu dokumentu saņemšanas jākompensē patērētājam arī ar preces
vai lietas atdošanu saistītās izmaksas."
4. 18.pantā:
izteikt nosaukumu šādā redakcijā:
"18.pants. Informācija par ražotāju";
svītrot trešo daļu.
5. Papildināt likumu ar IV1 nodaļu šādā redakcijā:
"IV1 nodaļa. Kārtība, kādā organizē tirdzniecību
un
pakalpojumu sniegšanu
21.2 pants. Labas komercprakses
principu ievērošana
Organizējot
preču pārdošanu vai pakalpojumu sniegšanu, jāievēro profesionālā rūpība un
godīgums attiecībā pret patērētāju.
21.3 pants. Informācija par pārdevēju
vai pakalpojuma sniedzēju
Pastāvīgās
tirdzniecības vai pakalpojuma sniegšanas vietā ir jābūt informācijai par
pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju (nosaukums (firma)) un darba laiku.
21.4 pants. Tirdzniecības un
pakalpojuma sniegšanas vietas iekārtošana
(1) Tirdzniecības
un pakalpojuma sniegšanas vietu iekārto un noformē tā, lai varētu identificēt
pakalpojuma sniedzēju vai pārdevēju un tam piederošās preces.
(2) Ja tirdzniecības teritorijā, ēkā vai telpā ar tirdzniecību
nodarbojas vairāki pārdevēji, valdītājs apstiprina plānu, kurā norāda:
1) iznomājamo ēku, telpu vai tirdzniecības vietu izvietojumu un
numuru;
2) pārdevēja nosaukumu un reģistrācijas numuru Uzņēmumu reģistrā
vai Valsts ieņēmumu dienesta
Nodokļu maksātāju reģistrā.
21.5 pants. Tirdzniecības organizēšana
ar pašvaldību saskaņojamās tirdzniecības vietās
Kārtību,
kādā organizē tirdzniecību ar pašvaldību saskaņojamās tirdzniecības vietās,
nosaka Ministru kabinets."
6. 25.pantā:
izteikt
ceturtās daļas 1.punktu šādā redakcijā:
"1) tirgus
uzraudzība un kontrole nepārtikas preču tirdzniecībā un pakalpojumu sniegšanas
jomā, izņemot jomas, kurās saskaņā ar normatīvajiem aktiem tirgus uzraudzība un
kontrole ir citu iestāžu kompetencē;";
papildināt
ceturto daļu ar 6.1 punktu šādā redakcijā:
"61) negodīgas
komercprakses un reklāmas uzraudzība, izņemot zāļu un veterināro zāļu jomu, lai
nodrošinātu patērētāju tiesību un ekonomisko interešu ievērošanu;";
aizstāt 8.2 daļā skaitli "2.2"
ar skaitli "2.1".
7. Papildināt pārejas noteikumus ar 14.punktu šādā
redakcijā:
"14. Līdz
2009.gada 1.martam ir spēkā Ministru kabineta 1999.gada 31.augusta noteikumi
Nr.312 "Vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības organizēšanas kārtība",
kas izdoti saskaņā ar Saeimas 1993.gada 15.jūlijā pieņemtā Ministru kabineta
iekārtas likuma 14.panta pirmās daļas 3.punktu."
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.martā.
Likumprojekta Grozījumi Patērētāju tiesību
aizsardzības likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta
iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros
dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Lai risinātu Ministru kabineta iekārtas likuma pārejas noteikumu 6. punktā noteikto Ministru kabineta noteikumu, kas izdoti, pamatojoties uz Saeimas 1993.gada 15.jūlijā pieņemtā Ministru kabineta iekārtas likuma 14.panta pirmās daļas 3.punktu, spēka zaudēšanas jautājumu, 2008.gada 15.septembrī ir izdota Ministru prezidenta rezolūcija Nr.18/SAN-2581, kas uzliek par pienākumu ministrijām līdz 2008.gada 1.decembrim izstrādāt un noteiktā kārtībā Ministru kabinetā iesniegt tiesību aktu projektus par grozījumiem likumos, lai paredzētu pilnvarojumu Ministru kabinetam izdot nepieciešamos noteikumus. Saskaņā ar informatīvajā ziņojumā Par iespēju atvieglot tirdzniecības nosacījumus vairumtirdzniecībā un mazumtirdzniecībā (izskatīts 13.05.2008. Ministru kabineta sēdē; prot.Nr.30 16.§) izdarītajiem secinājumiem attiecībā uz turpmāko nepieciešamo rīcību tirdzniecības organizēšanas kārtību reglamentējošās tiesiskās vides, kas noteikta 1999.gada 31.augusta Ministru kabineta noteikumos Nr.312 "Vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības organizēšanas kārtība" (turpmāk MK noteikumi Nr.312) sakārtošanai un efektīvas uzraudzības nodrošināšanai, pirms MK noteikumu Nr.312 atzīšanas par spēku zaudējušiem nepieciešams pieņemt vairākus normatīvos aktus t.sk. likumprojektu Grozījumi patērētāju tiesību aizsardzības likumā, iekļaujot tajā tiesību normas attiecībā uz tirgotāja un tā preču identificēšanu mazumtirdzniecības vietās, kā arī papildinot pārejas noteikumus ar punktu, kas nosaka MK noteikumu Nr.312 atzīšanu par spēku zaudējušiem. Turklāt, lai risinātu Ministru kabineta 1998.gada 6.oktobra noteikumu Nr.388 Noteikumi par tirdzniecības kārtību tirgos, gadatirgos, ielu tirdzniecības vietās un izbraukumos (turpmāk MK noteikumi Nr.388) un Ministru kabineta 1996. gada 28. maija noteikumu Nr. 188 Kārtība, kādā lauku apvidos darbojas pārvietojamie mazumtirdzniecības punkti, kuros nav kases aparāti (turpmāk MK noteikumi Nr.188) pilnvarojuma jautājumu, Patērētāju tiesību aizsardzības likumā iekļauts deleģējums Ministru kabinetam noteikt tirdzniecības organizēšanas kārtību ar pašvaldību saskaņojamās tirdzniecības vietās. |
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums
|
MK noteikumi Nr.388, MK noteikumi Nr.188 un MK noteikumi Nr.312 ir izdoti saskaņā ar Saeimā 1993.gada 15.jūlijā pieņemtā Ministru kabineta iekārtas likuma 14.panta pirmās daļas 3.punktu, kas atbilstoši 2008.gada 1.jūlija Ministru kabineta iekārtas likuma pārejas noteikumu 6.punktam ar 2010.gada 1.jūliju zaudēs spēku. Lai risinātu pārejas noteikumu 6.punktā minēto pilnvarojuma jautājumu, kā arī veiktu vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības organizēšanas kārtības regulējuma analīzi, Ekonomikas ministrija izstrādāja un Ministru kabinetā iesniedza ar Finanšu ministriju, Tieslietu ministriju, Valsts kancelejas Politikas koordinācijas departamentu, Konkurences padomi un Latvijas Tirgotāju asociāciju saskaņotu informatīvo ziņojumu Par iespēju atvieglot tirdzniecības nosacījumus vairumtirdzniecībā un mazumtirdzniecībā (izskatīts Ministru kabineta 2008.gada 13.maija sēdē; prot.Nr.30 16.§), kuros tiek izdarīts secinājums, ka MK noteikumos Nr.312 ietvertais tirdzniecības organizēšanas kārtības regulējums zināmā mērā ierobežo komercdarbības brīvību un nav vairs aktuāls un atbilstošs šodienas tirdzniecības attīstības tendencēm Latvijā. Tādējādi informatīvajā ziņojumā tiek norādīts uz nepieciešamību atcelt pašreizējo tirdzniecības organizēšanas kārtību, kas noteikta Ministru kabineta noteikumos Nr.312, un atsevišķas vēl nepieciešamās tiesību normas uzraudzības institūciju darba efektivitātes nodrošināšanas nolūkos iestrādāt pārējos normatīvajos aktos, kas minēti secinājumu daļā, tostarp izstrādāt likumprojektu Grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, iekļaujot tajā tiesību normas attiecībā uz tirgotāja un tā preču identificēšanu mazumtirdzniecības vietās, kā arī papildinot pārejas noteikumus ar punktu, kas nosaka MK noteikumu Nr.312 atzīšanu par spēku zaudējušiem. Lai risinātu MK
noteikumu Nr.388 un MK noteikumu Nr.188 pilnvarojuma jautājumu, Patērētāju
tiesību aizsardzības likumā iekļauts deleģējums Ministru kabinetam noteikt
tirdzniecības organizēšanas kārtību ar pašvaldību saskaņojamās tirdzniecības
vietās. Tāpat pašreizējā Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (turpmāk tekstā - PTAL) redakcijā nav noteikts, kam patērētājs adresē atteikumu, ja atteikuma veidlapa nav tikusi izsniegta, kā arī Patērētāju tiesību aizsardzības centram (turpmāk tekstā PTAC) nav noteikta kompetence reklāmas un negodīgas komercprakses uzraudzības jomā. Likumprojekts precizē patērētāju tiesības gadījumos, ja ņemot vērā līgumā iekļautos netaisnīgos līguma noteikumus, patērētājiem tā rezultātā tiek nodarīti zaudējumi. Tā kā jautājumi par zaudējumu atlīdzību pēc būtības ir risināmi civiltiesiskā kārtībā tiesā, ar likumprojektu paredzēts Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 6.pantu papildināt ar divpadsmito daļu, nosakot, ka, ja patērētājam netaisnīgu līguma noteikumu ietveršanas noslēgtajā līgumā rezultātā ir radušies zaudējumi, tad patērētājs ir tiesīgs vērsties ar prasību tiesā savu likumīgo tiesību un interešu aizsardzībai. |
3. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekts paredz: 1)
papildināt PTAL ar jaunu nodaļu, kas reglamentē tirdzniecības un
pakalpojumu sniegšanas organizēšanas kārtību, iekļaujot tiesību normas, kas
nosaka: - labas komercprakses principu ievērošanu
saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2005.gada 11.maija
direktīvu 2005/29/EK, kas attiecas uz uzņēmēju negodīgu komercpraksi
iekšējā tirgū attiecībā pret patērētājiem un ar ko groza Padomes direktīvu
84/450/EEK un Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 97/7/EK, 98/27/EK un
2002/65/EK un Eiropas Parlamenta un Padomes regulu 2006/2004/EK; - tirgotāja un tā preču identificēšanu
mazumtirdzniecības vietās, t.sk. ražotāja vai pārdevēja, kas realizē preces
identificēšanu uz tirdzniecības automātiem; - personas, kas slēdz līgumu pārdevēja
vārdā vai pārstāvot pārdevēju un tā intereses, prasības, slēdzot līgumus
ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietas; - tirdzniecības teritorijas, ēkas vai
telpas, kur ar tirdzniecību nodarbojas vairāki pārdevēji, valdītāja pienākumu
apstiprinātā teritorijas, ēkas vai telpas plānā iekļaut informāciju par
attiecīgo pārdevēju un tā tirdzniecības vietu; 2) papildināt pārejas
noteikumus ar punktu, kas nosaka MK noteikumu Nr.312 atzīšanu par spēku
zaudējušiem; 3) noteikt tirdzniecības
organizēšanas kārtību ar pašvaldību saskaņojamās tirdzniecības vietās; 4) precizēt PTAL 12.panta ceturto daļu, nosakot, ka gadījumā, ja patērētājam atteikuma veidlapa nav izsniegta, patērētājs atteikumu adresē ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam, ar ko patērētājs ir noslēdzis līgumu; 5) papildināt PTAC kompetenci ar reklāmas un negodīgas komercprakses uzraudzības funkciju, izņemot zāļu un veterināro zāļu jomā, kur uzraudzību veic attiecīgi Veselības inspekcija un Pārtikas un veterinārais dienests; 6) gadījumos, ja patērētājam netaisnīgu līguma noteikumu ietveršanas noslēgtajā līgumā rezultātā ir radušies zaudējumi, tad patērētājs ir tiesīgs vērsties ar prasību tiesā savu likumīgo tiesību un interešu aizsardzībai. |
4. Cita
informācija |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Likumprojekts precizē patērētāju tiesības un ražotāju, pārdevēju un tirdzniecības teritorijas, ēkas vai telpas, kur ar tirdzniecību nodarbojas vairāki pārdevēji, valdītāja pienākumus. |
2.
Ekonomiskā ietekme: 2.1.
makroekonomiskā vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta
un importa apjoms; 2.5.
konkurences apstākļi; 2.6.
jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka
resursu izmantošanas efektivitāte |
Likumprojekts veicinās patērētāju interešu ievērošanu, nosakot ražotājam, pārdevējam pienākumu sniegt informāciju tā identificēšanai. |
3.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Likumprojektā nav paredzēts ieviest jaunas vai mainīt esošās administratīvās procedūras. Tāpat nav paredzēts ieviest jaunas prasības, kas radītu papildus izmaksas saimnieciskās darbības veicējiem. |
4.
Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām
personām |
Nav attiecināms |
5.
Sociālā ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6.
Ietekme uz vidi: 6.1. dabas
resursu lietošana; 6.2. ietekme
uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības
radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko
vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme
uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme
uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita
veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
7. Cita
ietekme |
Nav attiecināms |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais
budžets; 1.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā
iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2.
speciālais budžets; 2.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
3.
Finansiālā ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā
iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2.
speciālais budžets; 3.3. pašvaldību
budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5.
Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu
ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms
|
|||
6. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta
noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā
arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts Grozījumi Patērētāju tiesību
aizsardzības likumā ir izskatāms vienotā paketē ar likumprojektu Grozījumi
likumā Par nodokļiem un nodevām, kas paredz precizēt skaidras naudas
lietošanas ierobežojumus vairumtirdzniecībā un mazumtirdzniecībā. Likumprojekts Grozījumi Patērētāju tiesību
aizsardzības likumā var stāties spēkā tikai pēc likumprojekta Grozījumi
likumā Par nodokļiem un nodevām spēkā stāšanās. Likumprojektā Grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības likumā ir iekļauts deleģējums Ministru kabinetam noteikt tirdzniecības organizēšanas kārtību ar pašvaldību saskaņojamās tirdzniecības vietās. Atbildīgā institūcija Ministru kabineta noteikumu projekta par tirdzniecības organizēšanas kārtību ar pašvaldību saskaņojamās tirdzniecības vietās izstrādei ir Ekonomikas ministrija. Atbilstoši Ministru kabineta iekārtas likuma pārejas noteikumu 6.punktam iepriekš minēto Ministru kabineta noteikumu projektu plānots izstrādāt un pieņemt ne vēlāk kā līdz 2010.gada 1.jūlijam. |
2. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
2.
Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Nav attiecināms |
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids
(piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums,
vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek
pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā
panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas
pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
|
|
5.
Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši
normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko
noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
|
6. Cita
informācija |
Nav |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar
kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Latvijas Tirgotāju asociācija apvieno vairāk kā 1000 uzņēmējus, kuri nodarbojas ar tirdzniecību, ēdināšanu un pakalpojumu sniegšanu, tā ir uzskatāma par lielāko sabiedrisko organizāciju Latvijā, līdz ar to Likumprojekts Grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības likumā tika nosūtīts viedokļa paušanai Latvijas Tirgotāju asociācijai. Tāpat likumprojekts Grozījumi Patērētāju
tiesību aizsardzības likumā un likumprojekts Grozījumi likumā Par
nodokļiem un nodevām viedokļa sniegšanai tika nosūtīts Latvijas
Tirdzniecības darbinieku arodbiedrībai.
|
2. Kāda
ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu
iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Latvijas Tirgotāju asociācija atbalsta 1999.gada 31.augusta Ministru kabineta noteikumu Nr.312 Vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības organizēšanas kārtība atzīšanu par spēku zaudējušiem un vienīgi to tiesību normu saglabāšanu, kas nepieciešamas efektīvas uzraudzības nodrošināšanai. |
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Informēšanas pasākumi nav notikuši. |
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Grozījumu nepieciešamība izvērtēta un atbalstīta Informatīvā ziņojuma Par iespēju atvieglot tirdzniecības nosacījumus vairumtirdzniecībā un mazumtirdzniecībā izstrādes un saskaņošanas procesā ar Finanšu ministriju, Tieslietu ministriju, Valsts kancelejas Politikas koordinācijas departamentu un Konkurences padomi. |
5. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
|
1. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Likumprojekta izpildei netiks radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts likuma Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību noteiktajā kārtībā. Likuma teksts tiks publicēts Ekonomikas ministrijas mājas lapā (www.em.gov.lv), Patērētāju tiesību aizsardzības centra mājas lapā (www.ptac.gov.lv) un normatīvo aktu datu bāzē www.likumi.lv. |
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta projekts neierobežo indivīda tiesības. Ja ražotājs, pārdevējs vai tirdzniecības teritorijas, ēkas vai telpas, kur ar tirdzniecību nodarbojas vairāki pārdevēji, valdītājs nepiekrīt Patērētāju tiesību aizsardzības centra brīdinājumam, lēmumam, tas savas aizskartās tiesības var aizstāvēt Patērētāju tiesību aizsardzības likuma un Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā. Turklāt, ja patērētājam netaisnīgu līguma noteikumu ietveršanas noslēgtajā līgumā rezultātā ir radušies zaudējumi, tad patērētājs ir tiesīgs civiltiesiskā kārtībā vērsties ar prasību tiesā. |
4. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
Ekonomikas ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā
ministrijas amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
K.Gerhards |
A.Matīss |
Dž.Innusa |
D.Pūne |
I.Apsīte |
10.11.2008 08:48
1999
I.Eglītis
67013236; Intars.Eglitis@em.gov.lv
G.Jaunbērziņa
67013236; Gundega.Jaunberzina@em.gov.lv
L.Kauliņa
67013072; Liga.Kaulina@em.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.94 |
2008.gada 22.decembrī |
27.§
Likumprojekts "Grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības likumā"
TA-3617
___________________________________________________________
(K.Gerhards, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir ekonomikas ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-94-2212-#27.doc
1