Rīgā
23.12.2008. Nr.90/TA-3306
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Ūdens apsaimniekošanas likumā". Likumprojektu izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Jansone 67026561, tatjana.jansone@vidm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 4 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 11 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 22.decembra sēdes protokola Nr.94 47.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Izdarīt Ūdens apsaimniekošanas likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 20.nr.; 2003, 2.nr.;
2004, 10.nr.; 2005, 5.nr.; 2007, 13.nr.) šādus grozījumus:
1. 1.pantā:
papildināt pantu ar 13.1, 13.2
un 13.3 punktu šādā redakcijā:
"13.1 peldvieta peldēšanai paredzēta
labiekārtota vieta vai arī jebkura vieta jūras piekrastē un pie iekšzemes ūdeņiem,
kur peldēšanās ir droša un nav aizliegta un kuru iedzīvotāji izmanto atpūtai;
13.2 peldvietas ūdens jūras piekrastes un
iekšzemes ūdeņu teritorija peldvietā, kuru iedzīvotāji izmanto peldēšanai;
13.3 peldsezona peldēšanai labvēlīga
sezona (laikposmā no 15.maija līdz 15.septembrim), kad ir gaidāms liels
peldētāju skaits;";
papildināt pantu ar 14.1 un
14.2 punktu šādā redakcijā:
"14.1 plūdi parasti ar ūdeni neklātas sauszemes īslaicīga applūšana, ko
rada vētras radītie uzplūdi jūras piekrastes teritorijā vai strauja ūdens līmeņa
celšanās ūdenstecēs un ūdenstilpēs palu vai ilgstošu lietavu laikā;
14.2 plūdu
risks plūdu iestāšanās iespējamība un
to radītā varbūtējā nelabvēlīgā ietekme uz cilvēku veselību, vidi, kultūras
mantojumu un saimniecisko darbību."
2. Papildināt 2.panta ievaddaļu aiz vārdiem
"mērķis ir" ar vārdiem "izveidot plūdu riska novērtēšanas un
pārvaldības sistēmu, lai mazinātu ar plūdiem saistītu nelabvēlīgu ietekmi uz
cilvēku veselību, vidi, kultūras mantojumu un saimniecisko darbību, kā
arī".
3. 5. pantā:
papildināt desmito daļu ar 7., 8., 9. un
10.punktu šādā redakcijā:
"7) peldvietu izveidošanas un uzturēšanas
kārtību un drošības prasības;
8) kārtību, kādā izvietojami informatīvie
uzraksti vai simboli par peldvietu, kā arī tiesības noteikt uzrakstu vai
simbolu paraugus;
9) peldvietu sarakstu, kurās ūdens monitoringu
veic par valsts budžeta līdzekļiem;
10) pasākumus peldvietu ūdens kvalitātes
nodrošināšanai un cilvēku veselības aizsardzībai.";
papildināt ar vienpadsmito daļu šādā
redakcijā:
"(11) Šā panta desmitās daļas 6.punkts
attiecas uz Ministru kabineta un vietējās pašvaldības noteiktām
peldvietām."
4. Papildināt 8.panta otro daļu ar trešo
teikumu šādā redakcijā:
"Šā likuma 2.pantā noteikto mērķu
sasniegšanai nepieciešamos pasākumus plāno un īsteno minēto upju baseinu
apgabalu robežās."
5. 9.pantā:
papildināt ceturtās daļas ievaddaļu aiz vārda
"aģentūra" ar vārdiem "katram upju baseinu apgabalam";
izslēgt ceturtās daļas 1.punktā vārdus "katram
upju baseinu apgabalam";
aizstāt ceturtās daļas 7.punktā vārdus "apsaimniekošanas
plānu un pasākumu programmu sagatavošanā"
ar vārdiem "plūdu riska pārvaldības plānu, apsaimniekošanas plānu un
pasākumu programmu sagatavošanā";
papildināt ceturtās daļas 12.punktu aiz
vārdiem "lai nodrošinātu" ar vārdiem "šā likuma 2.pantā noteikto
mērķu, tai skaitā";
papildināt ceturto daļu ar 13. un 14. punktu
šādā redakcijā:
"13) veic sākotnējo plūdu riska
novērtējumu un, pamatojoties uz tā rezultātiem, identificē teritorijas, kurās pastāv
vai varētu rasties plūdu risks, kā arī
sagatavo iespējamo plūdu postījumu vietu kartes un plūdu riska kartes šīm
teritorijām;
14) pamatojoties uz šā panta šās daļas 13.punktā minētajām kartēm, izstrādā
plūdu riska pārvaldības plānu, ko
iekļauj upju baseinu apgabala apsaimniekošanas plānā.";
papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:
"(6) Ministru
kabinets nosaka sākotnējā plūdu riska novērtējumā, iespējamo plūdu postījumu
vietu kartēs un plūdu riska kartēs, ka arī plūdu riska pārvaldības plānā sniedzamās
informācijas saturu un veidu, kā arī papildu informāciju, kas iekļaujama, minētos
dokumentus atjaunojot."
6. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā:
"10.pants. Starptautiskā sadarbība upju baseinu
apsaimniekošanā un plūdu riska pārvaldībā
(1) Ja upes baseins daļēji ietilpst
Latvijas teritorijā, daļēji citas tādas valsts teritorijā, kura ir Eiropas
Savienības dalībvalsts vai kandidātvalsts, Vides ministrija
, lai izveidotu un
apsaimniekotu starptautisku upju baseinu apgabalu, sadarbojas ar attiecīgās
valsts kompetentajām institūcijām.
(2) Ja izveidots starptautisks upju
baseinu apgabals, Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra
nodrošina Latvijas teritorijā ietilpstošās upju baseinu apgabala daļas pārvaldi
un attiecībā uz Latvijas teritorijā ietilpstošajām starptautiskā upju baseinu
apgabala daļām apmainās ar būtisku informāciju ar attiecīgās valsts kompetentām
institūcijām, veicot šā likuma 9.panta ceturtās daļas 13. un 14. punktā minētos
uzdevumus, un nodrošina savstarpēji saskaņoto plūdu riska pārvaldības plānu
izstrādi.
(3) Ja upes baseins daļēji ietilpst
Latvijas teritorijā, daļēji citas tādas valsts teritorijā, kura nav Eiropas
Savienības dalībvalsts vai kandidātvalsts, Vides ministrija sadarbības līgumu
par vides aizsardzību ietvaros sadarbojas ar
attiecīgās valsts kompetentajām institūcijām, lai veicinātu šā likuma mērķu
sasniegšanu visā upes baseinā."
7. Papildināt 15.panta otro daļu ar otro teikumu šādā
redakcijā:
"Tos pārskatot, ņem vērā plūdu postījumu vietu
kartēs un plūdu riska kartēs sniegto informāciju."
8. Izslēgt 18.panta ceturtās daļas pirmajā teikumā
vārdu "rajona".
9. Papildināt 19.panta pirmās daļas otro
teikumu aiz vārdiem "apsaimniekošanas plānu" ar vārdiem "un
plūdu riska pārvaldības plānu".
10. Papildināt 22.pantu ar sesto daļu šādā
redakcijā:
"(6) Šā panta piektā daļa attiecas uz
Ministru kabineta un vietējās pašvaldības noteiktajām peldvietām."
11. Izteikt 23.panta pirmās daļas ievaddaļu
šādā redakcijā:
"Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūra nodrošina sākotnēja plūdu riska novērtējuma, iespējamo
plūdu postījumu vietu un plūdu riska karšu, ka arī plūdu riska pārvaldības un
apsaimniekošanas plānu pieejamību sabiedrībai pēc to izstrādes. Izstrādājot,
pārskatot un atjaunojot apsaimniekošanas plānus, veicina aktīvu sabiedrības
iesaistīšanos šā likuma īstenošanā, nodrošinot, lai par katru upju baseinu
apgabalu tiktu publicēta un nodota sabiedrībai, tai skaitā ūdens lietotājiem,
apspriešanai šāda informācija."
12. 24.pantā:
papildināt pirmās daļas pirmo teikumu aiz vārda "nosūta"
ar vārdiem "plūdu riska pārvaldības plānu un";
papildināt otro daļu ar 3.punktu šādā redakcijā:
"3) šā likuma 9.panta ceturtās daļas 13.punktā
noteikto sākotnējo plūdu riska novērtējumu un iespējamo plūdu postījumu vietu
kartes un plūdu riska kartes, kā arī to pārskatus un jaunās redakcijas";
papildināt trešo daļu aiz vārdiem "triju
gadu laikā pēc" ar vārdiem "plūdu riska pārvaldības plāna un".
13. Papildināt pārejas noteikumus ar 13., 14., 15. un
16.punktu šādā redakcijā:
"13. Ministru kabinets līdz 2011.gada
30.decembrim izdod šā likuma 5.panta desmitās daļas 8.punktā minētos
noteikumus.
14. Ministru kabinets līdz 2009.gada 26.novembrim
izdod šā likuma 9.panta sestajā daļā minētos noteikumus.
15. Šā likuma
9.panta ceturtās daļas 13.punktā minētās iespējamo plūdu postījumu vietu kartes
un plūdu riska kartes sagatavo līdz 2013.gada 22.decembrim.
16. Šā likuma
9.panta ceturtās daļas 14.punktā minētos plūdu riska pārvaldības plānus
sagatavo un publicē līdz 2015.gada 22.decembrim."
14. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas
Savienības direktīvām šādā redakcijā:
"Informatīva atsauce
uz Eiropas Savienības direktīvām
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2000.gada
23.oktobra Direktīvas 2000/60/EK, ar ko izveido sistēmu Kopienas
rīcībai ūdens resursu politikas jomā;
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2007.gada
23.oktobra Direktīvas 2007/60/EK par plūdu riska novērtējumu un pārvaldību;
3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada
15.februāra Direktīvas 2006/7/EK par peldvietu ūdens kvalitātes pārvaldību un
Direktīvas 76/160/EEK atcelšanu."
Vides ministrs
R.Vējonis
Likumprojekta
Grozījumi Ūdens apsaimniekošanas likumā
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts vajadzīgs |
|||||||||||
1. Atsauce uz
Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Ministru kabineta 2008.gada 17.jūnija sēdes protokollēmuma Nr. 42, 47.§ Noteikumu projekts
Peldvietu higiēnas prasības 2.1., 2.2., 2.3. punkts un Ministru kabineta 2008.gada
7.jūlija sēdes protokollēmuma Nr.46, 31.§ Noteikumu projekts Noteikumi par peldvietu ūdens
monitoringu, kvalitātes novērtēšanu un klasificēšanu un sabiedrības
informēšanu 4.1., 4.2., 4.3. un 4.4. punkts. Minētajos Ministru kabineta
sēžu protokollēmumos Vides ministrijai kopīgi ar Veselības ministriju ir dots
uzdevums izstrādāt un vides ministram līdz 2008.gada 1.novembrim iesniegt
noteiktā kārtībā Ministru kabinetā likumprojektu par grozījumiem Ūdens
apsaimniekošanas likumā, papildinot ar peldvietu ūdens un peldvietas
definīciju, paredzot Ministru kabinetam tiesības noteikt peldvietu
izveidošanas un uzturēšanas kārtību un drošības prasības, ka arī paredzot
Ministru kabinetam tiesības noteikt kārtību, kādā izvietojami informatīvie
uzraksti vai simboli par peldvietu, kā arī tiesības noteikt uzrakstu vai simbolu
paraugus. |
||||||||||
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Pārņemot Eiropas Parlamenta
un Padomes 2006.gada 15.februāra direktīvas 2006/7/EK par peldvietu ūdens
kvalitātes pārvaldību un Direktīvas 76/160/EEK atcelšanu (turpmāk Direktīva
2006/7/EK) prasības nacionālajā likumdošanā 2008.gada 17.jūnijā tika pieņemti
Ministru kabineta noteikumi Nr.454 Peldvietu higiēnas prasības un 2008.gada
7.jūlijā Ministru kabineta noteikumi Nr.523 Noteikumi par peldvietu ūdens
monitoringu, kvalitātes nodrošināšanai un prasībām sabiedrības informēšanai.
Ministru kabineta 2008.gada 17.jūnija sēdes protokollēmuma Nr. 42, 47.§ Noteikumu projekts
Peldvietu higiēnas prasības 2.1., 2.2., 2.3. punkts un Ministru kabineta 2008.gada
7.jūlija sēdes protokollēmuma Nr.46, 31.§ Noteikumu
projekts Noteikumi par peldvietu ūdens monitoringu, kvalitātes novērtēšanu
un klasificēšanu un sabiedrības informēšanu 4.1., 4.2., 4.3. un 4.4. punkts
paredz, ka likumprojektā Grozījumi Ūdens apsaimniekošanas likumā ir
nepieciešams deleģējums izstrādāt Ministru kabineta noteikumus papildus
nepieciešamo prasību Direktīvas 2006/7/EK
pārņemšanai. 2007.gada 23.oktobrī tika pieņemta Eiropas
Parlamenta un padomes direktīva 2007/60/EK par plūdu riska novērtējumu un
pārvaldību (turpmāk Direktīva 2007/60/EK), kura nosaka, ka Direktīvā
2000/60/EK, kas nosaka struktūru Eiropas Kopienas rīcībai ūdeņu aizsardzības
politikas jomā (direktīvas prasības pārņemtas Ūdens apsaimniekošanas likumā) paredzēto
upju baseinu apsaimniekošanas plānu un
Direktīvā 2007/60/EK paredzēto plūdu riska pārvaldības plānu izstrāde
ir integrēti upju baseinu apsaimniekošanas pasākumi. Direktīvas 2007/60/EK
prasības nacionālajā likumdošanā ir jāpārņem līdz 2009.gada 26.novembrim,
tāpēc ir nepieciešams deleģējums izstrādāt attiecīgus Ministru kabineta
noteikumus. |
||||||||||
3. Normatīvā akta
projekta būtība |
Direktīvas 2006/7/EK normas ar šo
likumprojektu netiek pārņemtas, bet likumprojektā ir iestrādāti Veselības
ministrijas sagatavotie priekšlikumi peldvietu, peldvietu ūdeņiem un
peldsezonas skaidrojošiem terminiem un ir dots deleģējums Ministru kabinetam
noteikt peldvietu ūdens sarakstu, kurās monitoringu veic par valsts budžeta
līdzekļiem; peldvietu izveidošanas un uzturēšanas kārtību un drošības
prasības; kārtību, kādā izvietojami informatīvie uzraksti vai simboli par
peldvietu, kā arī tiesības noteikt uzrakstu vai simbolu paraugus; pasākumus
peldvietu ūdens kvalitātes nodrošināšanai un cilvēku veselības aizsardzībai. Likumprojektā ir pārņemtas atsevišķas
Direktīvas 2007/60/EK par plūdu riska novērtējumu un pārvaldību prasības
doti plūdu un plūdu riska termini; ir noteikts, ka par plūdu riska
novērtējumu un pārvaldībai nepieciešamo karšu un plānu izstrādi ir atbildīga
tā pati institūcija (Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra),
kas nodrošina Ūdens apsaimniekošanas likumā noteikto upju baseinu
apsaimniekošanas plānu izstrādi; noteiktas prasības sabiedrības iesaistīšanai
plūdu pārvaldības plānu izstrādē un informācijas sniegšanai citām valstīm un
Eiropas Komisijai. Likumprojektā ir dots deleģējums Ministru kabinetam, lai
pārņemtu direktīvas 2007/60/EK prasības sākotnējā plūdu riska novērtējumā,
iespējamo plūdu postījumu vietu kartēs un plūdu riska kartēs, ka arī plūdu
riska pārvaldības plānos sniedzamās informācijas saturu un veidu, kā arī
papildu informāciju, kas iekļaujama tos atjaunojot. Likumprojektā iekļauta norma, izpildot
Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem
grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos, pabeidzot vietējo
pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu 6.punktā, kā arī Ministru
kabineta 2008.gada 29.jūlija sēdes protokola Nr.54 18.§ 3.punktā doto
uzdevumu. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||
1. Vispārējā
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
||||||||||
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1.
makroekonomiskā vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstākā
resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
||||||||||
3. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
||||||||||
4. ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
||||||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
||||||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1.dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņošanu vielu emisiju vidē; 6.3. darbības
radītie atkritumi; 6.5. ietekme uz
īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz
īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Stihiska pretplūdu pasākumu veikšana, bez iepriekšējas kompleksas un
pietiekami detālas izpētes, var radīt papildu plūdu riskus, it īpaši
pretplūdu pasākumu īstenošanas platībām piegulošajās teritorijās, kā arī radīt
negatīvu ietekmi uz vidi un īpaši aizsargājamām dabas teritorijām.
Likumprojekts palīdzēs plānot un veikt saskaņotu un koordinētu rīcību plūdu
riska pārvaldībai un uzlabos vispārējo pretplūdu aizsardzības līmeni, tai
skaitā pārrobežu kontekstā, līdz ar to samazinot teritoriju applūšanas
varbūtību. Šo teritoriju apzināšana ir valstiski nozīmīgs process ne tikai
lai pasargātu cilvēku dzīvības un cilvēku radīto saimniecisko vidi, bet arī
no dabas resursu racionālas apsaimniekošanas un vides daudzveidības
saglabāšanas viedokļa. Likumprojekts pozitīvi ietekmes vidi, jo veicot plūdu riska
novērtējumu un plūdu riskam pakļauto teritoriju kompleksu izpēti tiks
precizētas teritorijas, kurās bioloģiskās daudzveidības, tai skaitā īpaši
aizsargājamo sugu un biotopu saglabāšanas nolūkos nav pieļaujams veikt
pretplūdu pasākumus, kas samazina palieņu pļavu platības un maina
hidroloģisko režīmu tajās. |
||||||||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||||||
Rādītāji |
(tūkst. latu) |
||||||||||
2008. gads |
Turpmākie trīs gadi |
||||||||||
2009. |
2010. |
2011. |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams,
detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
6. Cita informācija |
Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūrai likumprojektā papildus noteikto funkciju izpilde tiks nodrošināta Vides ministrijai kārtējam gadam piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros |
||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta
noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā
arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Būs nepieciešams izstrādāt un līdz: 1)
2009.gada
26.novembrim apstiprināt Ministru kabinetā noteikumus, kuri noteiks sākotnējā
plūdu riska novērtējumā, iespējamo plūdu postījumu vietu kartēs un plūdu
riska kartēs, ka arī plūdu riska pārvaldības plānos sniedzamās informācijas
saturu un veidu, kā arī papildu informāciju, kas iekļaujama tos atjaunojot. 2)
2011.gada
30.decembrim apstiprināt Ministru kabinetā noteikumus, kuros tiks noteikta
kārtība, kādā
izvietojami informatīvie uzraksti vai simboli par peldvietu, kā arī tiesības
noteikt uzrakstu vai simbolu paraugus. Atbildīgā
ministrija par minēto Ministru kabineta noteikumu izstrādi ir Veselības
ministrija; |
||||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts nodrošinās Eiropas Parlamenta un Padomes 2007.gada
23.oktobra direktīvas 2007/60/EK par plūdu riska novērtējumu un pārvaldību
daļēju prasību pārņemšanu Latvijas likumdošanā. Pilnībā direktīvas prasības
tiks pārņemtas atbilstoši direktīvai līdz 2009.gada 26.novembrim, Ministru
kabinetam pieņemot attiecīgus Ministru kabineta noteikumus |
||||||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Nav attiecināms |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas
Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Eiropas Parlamenta un Padomes 2007.gada 23.oktobra direktīva 2007/60/EK
par plūdu riska novērtējumu un pārvaldību |
||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 1. pants |
2.pants (2.panta 2.punkts) |
Atbilst |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 2.pants |
1.pants (1.panta 14.1 un 14.2 punkts) |
Atbilst |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 3.pants 1.punkts |
4.pants, 5.pants (8.panta otrās daļa, 9.panta ceturtās daļas 7., 12., 13. un 14.punkts) |
Atbilst |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 4.pants 1.punkts |
5.pants (9.panta ceturtās daļas 13.punkts) |
Atbilst |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 4.pants 2.punkts |
5.pants (9.panta sestā daļa) |
Atbilst daļēji, dots deleģējums Ministru kabinetam |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 4.pants 3.punkts |
6.pants (10.panta otrā daļa) |
Atbilst |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 5.pants 1. un 2.punkts |
5.pants (9.panta ceturtās daļas 13.punkts) |
Atbilst |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 6.pants 1.punkts |
5.pants (9.panta ceturtās daļas 13.punkts) |
Atbilst |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 6.pants 2.punkts |
6.pants (10. panta otrā daļa) |
Atbilst |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 6.pants 3.,4.,5.,6. un 7. punkts |
5.pants (9.panta sestā daļa) |
Atbilst daļēji, dots deleģējums Ministru kabinetam |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 6.pants 8.punkts |
13.pants (Pārejas noteikumu 15.punkts) |
Atbilst |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 7.pants 1.punkts |
5.pants (9.panta ceturtās daļas 14.punkts) |
Atbilst |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 7.pants 2.,3., 4. punkts |
5.pants (9.panta sestā daļa) |
Atbilst daļēji, dots deleģējums Ministru kabinetam |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 7.pants 5.punkts |
13.pants (Pārejas noteikumu 16.punkts) |
Atbilst |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 8.pants 1.punkts |
5.pants (9.panta ceturtā daļa, ceturtās daļas 14.punkts) |
Atbilst |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 8.pants 2.punkts |
6.pants (10. panta otrā daļa) |
Atbilst |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 8.pants 3.punkts |
6.pants (10. panta trešā daļa) |
Atbilst |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 8.pants 4.punkts |
5.pants (9.panta sestā daļa) |
Atbilst daļēji, dots deleģējums Ministru kabinetam |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 8.pants 5.punkts |
|
Nav attiecināms |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 9.pants 1.punkts |
7.pants (15.panta otrā daļa) |
Atbilst |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 9.pants 2.punkts |
5. un 9.pants (9.panta ceturtās daļas 14. punkts un 19.panta pirmā daļa) |
Atbilst |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 9.pants 3.punkts |
5.pants (9.panta ceturtās daļas 7.punkts) |
Atbilst |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 10.pants 1.punkts |
11.pants (23.panta pirmā daļa) |
Atbilst |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 10.pants 2.punkts |
5.pants (9.panta ceturtās daļas 7.punkts) |
Atbilst |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 11.pants 1., 2. punkts |
|
Nav attiecināms |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 12.pants 1.,2.,3. punkts |
|
Nav attiecināms |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 13.pants 1.,2.,3.4. punkts |
|
Nav attiecināms |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 14.pants 1.,2.,3.,4. punkti |
5.pants (9.panta sestā daļā) |
Atbilst daļēji, dots deleģējums Ministru kabinetam |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 15.pants 1.punkts |
12.pants (24.panta pirmā daļa, otrās daļas 3.punkts, trešā daļa) |
Atbilst |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 15.pants 2.punkts |
|
Nav attiecināms |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 16.pants |
|
Nav attiecināms |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 17.pants 1.punkts |
13.pants (Pārejas noteikumu 14.punkts) 14.pants (Informatīvā atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu) |
Atbilst |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 17.pants 2.punkts |
|
Nav attiecināms |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 18.pants |
|
Nav attiecināms |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK 19.pants |
|
Nav attiecināms |
|||||||||
Direktīva 2007/60/EK Pielikums A daļa I.punkts 1.,2.,3., 4., 5.apakšpunkts II.punkts 1.,2.,3.apakšpunkts |
5.pants (9.panta sestā daļa) |
Atbilst daļēji, dots deleģējums Ministru kabinetam |
|||||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav attiecināms |
||||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
VI.
Kādas
konsultācijas notikušas, |
|||||||||||
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
2. Kāda ir šo
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
4. Konsultācijas ar
ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
5. Cita informācija |
2007.gada 20.decembrī ar Ministru kabineta rīkojumu Nr.830 tika
akceptēta Vides ministrijas izstrādātā Plūdu riska novērtēšanas un
pārvaldības nacionālā programma 2008.-2015.gadam. Programma tika izstrādāta
ņemot vērā Direktīvas 2007/60/EK prasības attiecībā uz plūdu atkārtošanas
varbūtību, sākotnējā novērtējumā iekļaujamajai informācijai un plūdu riskam
pakļauto teritoriju identificēšanai. Programmas izstrādes laikā tika veikts
stratēģiskais ietekmes uz vidi novērtējums un notikusi sabiedriskā
apspriešana atbilstoši normatīvajos aktos par uz ietekmes uz vidi novērtējumu
ietvertajām prasībām. Gan programmas
izstrādes, gan sabiedriskās apspriešanas laikā, Vides ministrija informēja
par plānotiem grozījumiem Ūdens apsaimniekošanas likumā Direktīvas 2007/60/EK
prasību pārņemšanas sakarā |
||||||||||
VII.
Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību
puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Likumprojekts paredz paplašināt tikai vienas esošās institūcijas -
Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūras funkcijas, kura ir
noteikta kā atbildīgā institūcija par plūdu riska pārvaldības plānu izstrādi. |
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par normatīvā akta ieviešanu tiks informēta ar publikāciju
laikrakstā Latvijas Vēstnesis, izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī ievietojot to informācijas sistēmā NAIS
un bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē www.likumi.lv. |
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likuma
noteiktajā kārtībā. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
Vides ministrs R.Vējonis
Vides ministrs |
Valsts sekretāra
p.i. |
Juridiskā
departamenta direktore |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
R.Vējonis |
A.Eglājs |
A.Stašāne |
V.Puriņš
|
T.Jansone |
27.10.2008. 10:30
2130
T.Jansone
7026561;
tatjana.jansone@vidm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.94 |
2008.gada 22.decembrī |
47.§
Likumprojekts "Grozījumi Ūdens apsaimniekošanas likumā"
TA-3306
___________________________________________________________
(R.Vējonis, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka atbildīgais
par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir vides ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-94-2212-#47.doc
1